آقایان، لطفا بی خیالی طی نکنید!

ابوالفضل فیضی‌خواه، گروه سیاسی الف،   4020901003 ۱۰۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
آقایان، لطفا بی خیالی طی نکنید!

کمبود پزشک، کمبود پرستار، کمبود وکیل، کمبود معلم، کمبود مسکن، کمبود خودرو، ناترازی صندوق های بازنشستگی  و... 

کسی بگوید چه کسانی کارشان را درست انجام نداده اند که شاهد چنین وضعی هستیم؟! همینطور بگوید در کجا باید باید به این اهمال کاری ها رسیدگی شود؟! آیا دستگاه های اجرایی کشور که مدیران معظم اش بعضا حقوق های نجومی هم در تمام این سال ها دریافت می کرده و می کنند وظیفه ای جز پایش مدام وضعیت کشور در این زمینه ها داشته اند؟! چطور از کنار سال ها کمبود  معلم عبور کرده اند؟ چطور سال ها به کمبود پزشک و توزیع متناسب آن در کشور اینچنین بی اعتنایی شده؟! چطور سالهای سال مشکلات پرستاران و کمبود پرستار نسبت به تخت بیمارستانی نادیده گرفته شده؟ چگونه می شود صندوق های بازنشستگی در این سال ها به جایی برسند که کسی بگوید باید خاک کشور را بفروشیم تا مانع از ورشکستگی شان بشویم؟! چرا تازه به فکر مسکن افتاده اند؟! این سستی ها نتیجه چیست؟ 

چرا باید این مشکلات مزمن چنان ریشه بدواند که برخی را به این صرافت بیندازد که در حوزه های اقتصادی به صراحت از اراده های پنهان محافل ناسالمی بگویند که در بخش های مختلف اقتصادی مانع از سر و سامان دادن به امورند و برای هر حوزه ای «مافیا» یی معرفی شود و از بام تا شام در چشم و گوش مردم بی نوا و سر خط خبر روزنامه ها شود: مافیای مسکن، مافیای خودرو، مافیای پزشکان، مافیای وکلا، مافیای دلار، مافیای کنکور، مافیای.... 
آیا واقعا کشور را باندهای مافیایی اداره می کنند؟! 

حقیقت این است که مشکلات کهنه و دردهای مزمن یا به دلیل ناکارامدی مدیران اجرایی کشور حاصل شده یا ناشی از اراده های ضعیف و بی همتی مدیران اجرایی کشور است که از فرط استمرار و بی عملی در ایجاد تغییر در آن کم کم  هر حوزه ای را دچار دردهای مزمن کرده است! هر چند نمی توان منکر اراده های پنهان و ناسالمی شد که در امورات اجرایی کشور اثرگذارند اما  باید گفت نفوذ این اراده ها بیش از آنکه از قدرت و تشکیلات آنچنانی باشد بیشتر در زمینه پیشگفته یعنی ناکارامدی ها و سستی های اجرایی و قوانین نادرست ریشه دارد و طبیعتا هر جا که اراده عمومی و نظارت موثر و قوانین و رویه های درست مدیریتی نباشد اوضاع به سود و منفعت یک سویه عده ای تغییر می کند و این اراده ها هر چند هم ضعیف و غیر سازمان یافته، بکار می افتد تا جایی که  مماشات با آن این شایبه را پذیرفتنی می کند که از مافیایی همه کاره در کشور سخن بگوییم.  در چنین زمینه آماده ای که سودها و رانت های بزرگ را براحتی نصیب این و آن می کند اراده های کوچک و بزرگ خود به خود و بدون هماهنگی و تشکیلات و برنامه ریزی عمل می کند. 

باید گاهی از زبان گویای کوچه و بازار کمک گرفت و خطاب به مدیران ناکارامد گفت: آقایان لطفا اینقدر بی خیالی طی نکنید! 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۹۹۹۷۵۰۹:۴۵:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۱
سالهاست مردم دارند فریاد می زنند که مدیریت کشور فاسد و نا کارآمد است، ولی جز بستن دهانها و سانسور پاسخی دریافت نکرده اند، خدا را شکر خودتان دارید اعتراف می کنید،ولی این اعترافات چیزی را درست نمی کند.
ناشناس۳۳۰۰۰۲۰۱۰:۲۰:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۱
این 8سال دولت بنفش اصلاح طلبان خسارت عظیمی بارآورده چه کنیم؟؟
ناشناس۳۳۰۰۰۶۱۱۰:۵۶:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۱
نمایندگان مجلس سهم بسزایی در وضع موجود دارند
ناشناس۳۳۰۰۱۴۰۱۱:۴۲:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۱
وضع موجود نتیجه سوء مدیریت و عملکرد بد دولت ها و مجالس است.
ناشناس۳۳۰۰۱۳۱۱۱:۳۲:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۱
با توجه به اینکه محرز شده در دولت قبل تخلفات و مفاسد گسترده ای صورت گرفته قوه قضاییه باید در اسرع وقت به پرونده اینها رسیدگی نماید.
ناشناس۳۳۰۱۲۴۴۱۸:۳۷:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۲
شاید تخلفی صورت نگرفته باشد که قوه قضائیه ورود کند.
ناشناس۳۳۰۰۱۷۸۱۲:۱۹:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۱
انگار مدعی اصلاح‌طلب‌ها هستیم.
ناشناس۳۳۰۰۲۰۱۱۲:۴۲:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۱
دولت بنفش و سرخ و سیاه رو مردم از تو جیبشون در آوردن که مثل طوطی یه چیزو تکرار میکنید ؟!
حسام۳۳۰۰۲۸۴۱۳:۴۸:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۱
یعنی قبل از این 8 سال همه چی گل و بلبل و همه چی عالی بود ؟؟؟؟ حالا که اینطور شد از 76 تا 84 دلار در 8 سال به دو برابر هم نرسید
ناشناس۳۳۰۰۳۵۰۱۴:۴۵:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۱
در دولت اصلاحات سهم 50 درصدی ایران از دریای خزر 9 درصد شد و منافع ملی ما تضییع شد.
ناشناس۳۳۰۰۳۵۲۱۴:۴۷:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۱
دولت خاتمی اگر عملکرد قابل قبولی داشت در انتخابات 84 کاندیداهای این حزب یعنی هاشمی ، کروبی ، معین ، مهرعلیزاده شکست نمی خوردند.
ناشناس۳۳۰۰۳۶۱۱۴:۵۲:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۱
ملاک اصلی قدرت خرید هست دوم هم در زمان احمدی نژاد قیمت نفت بالا رفت و به سبب آن تورم هم بیشتر و در نتیجه دلار هم بالاتر چون اقتصاد بر مبنای نفت اداره می شود سوم هم اینکه تحریم هم آمد و مقداری تورم را بیشتر می کند
ناشناس۳۳۰۰۳۸۳۱۵:۰۵:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۱
در فاصله سالهای 76 تا 84 دلار 300 تومانی 1000 تومان شد یعنی بیش از 3 برابر افزایش قیمت داشت.
ناشناس۳۳۰۰۴۰۸۱۵:۲۸:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۱
جهت اطلاع سهم 50 درصدی وجود نداشته
ناشناس۳۳۰۰۲۰۸۱۲:۴۵:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۱
متاسفانه طرز تفکر افرادی مثل شما حامی مدیران نالایق در هر دولتی بوده وهست که مشکلات را گردن دولت قبل می اندازند.
ناشناس۳۳۰۰۲۹۹۱۴:۰۰:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۱
8 سال احمدی نژاد و دو سال رییسی رو هم دیدیم !
ناشناس۳۳۰۰۳۲۶۱۴:۲۱:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۱
با توجه به عملکرد فاجعه بار دولت روحانی باید گفت صد رحمت به احمدی نژاد.
ناشناس۳۳۰۰۳۹۱۱۵:۱۳:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۱
کجایی احمدی نژاد که یادت بخیر.
H۳۳۰۰۴۱۷۱۵:۳۹:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۱
مگر دولت فعلی با شعار اصلاح وضعیت نیامد؟ خب بسم الله. دو سال گذشته و هيچ اتفاق خاصی رخ نداده‌، تازه‌ خیلی از شاخص‌های اقتصادی بدتر شده، بدون تعارف
ناشناس۳۳۰۰۰۲۵۱۰:۲۳:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۱
کسی نگفت مشکل نیست!
ناشناس۳۳۰۰۰۲۹۱۰:۲۴:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۱
وقتی اداره مملکت دست افرادی باشد که به هیچ عهدی پاسخگو نباشند وضعیت بهتر از این می شود؟ مردم هم که شهروند درجه و دو و سه هستند و نخبگان در حال فرار از این کشور
ناشناس۳۳۰۰۰۸۲۱۱:۰۶:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۱
مملکت را همه با هم می سازید چه از مردم عادی و چه نخبه
ناشناس۳۳۰۰۰۴۹۱۰:۴۸:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۱
واقعیت های غیر قابل کتمان !
ناشناس۳۳۰۰۰۷۸۱۱:۰۴:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۱
وقتی جایگاه مدیران ارشد را به مدیران درجه چندم می سپارند آنها هم کارها را به نیروهای ناتوان تر از خودشان می سپارند و این چرخه معیوب همه داشته های مملکت و ملت را نابود کرده است .
ناشناس۳۳۰۰۶۸۹۲۱:۴۲:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۱
یک کلام ختم کلام. این چیزی که ما به اسم دولت داریم هیچ شباهتی به دولت ندارد. دولت ناکارآمد حاصل ناشایسته سالاری. معلوم نیست این افراد طبق چه ضوابطی استخدام شده اند.
ناشناس۳۲۹۹۹۸۱۰۹:۵۰:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۱
تو اون 8 سال مملکت و رها کردن به امید کدخدا و کشور و ملت را نابود کردند. جبران عقب ماندگی ها سالها طول می کشد.
ناشناس۳۳۰۰۱۹۹۱۲:۳۹:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۱
مشکلات را هر دوره ای انداختین گردن دوره قبل بسه دیگه .!!
ناشناس۳۳۰۰۵۸۹۱۹:۱۶:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۱
چطور تو اون ۸سال دائم مشکلات را مربوط به دولت قبل می‌دانستید حالا یادتون افتاد که اینقدر گردن دولت قبل نندازید؟!!
ناشناس۳۲۹۹۹۸۵۰۹:۵۳:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۱
چند سال پیش مدیر عامل یکی از مجموعه های صنعتی بزرگ کشور تعریف میکرد که ماهانه هزینه صدها سیم کارت و خودرو را پرداخت میکند که معلوم نبود چه کسانی از آنها استفاده میکنند. هر وقت مدیران اجرایی اختیار کامل داشتند میتوان یقه آنها را گرفت.
ناشناس۳۲۹۹۹۹۸۱۰:۰۴:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۱
خیلی با لطافت نوشتی که خدای ناکرده به مسئولین بر نخورد.
ناشناس۳۳۰۰۰۰۵۱۰:۰۹:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۱
آلودگی هوا در تمامی شهره های کشور حتی شهر های کوچک، حسرت سوار شدن به خودروهای معمولی دنیا، حسرت زندگی در یک خانه با متراژ متوسط و... تا کی باید با این حسرت ها زندگی کنیم. چه امیدی برای درست شدن اوضاع است؟ جز شعار دادن چه کار عملی داره انجام میشه؟ سال به سال داره کیفیت زندگی ما پایین میاد.
ناشناس۳۳۰۰۱۲۳۱۱:۲۶:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۱
در اواخر دولت دهم طرح برقی کردن خودروها مطرح شد در دولت روحانی این طرح معوق ماند حالا دولت و شهرداری بدنبال برقی سازی اتوبوس ها و تاکسی ها و موتور سیکلت ها و خودروهای شخصی هستند برقی کردن خودروها یکی از راهکارهای کاهش الودگی هواست که با تعلل دولت قبل در این زمینه 10 سال عقب افتادیم.
ناشناس۳۳۰۰۲۸۷۱۳:۴۹:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۱
دلیل عمده آلودگی هوای شهرهای ایران برای مازوت سوزی نیروگاه های برق است. بعد شما میگی اتوبوس برقی باعث هوای پاک میشه؟ اتوبوس برقی یعنی مازوت سوزی بیشتر برای تولید برق بیشتر
ناشناس۳۳۰۰۳۵۵۱۴:۵۰:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۱
در نیروگاههای تهران و شهرهای بزرگ مازوت سوزی نداریم در ضمن خودروهای برقی خودروهای روز دنیاست که معضل الودگی هوا در کلانشهرهای دنیا را حل کرده است.
ناشناس۳۳۰۱۱۸۷۱۷:۰۰:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۲
تصور میکنید مسئولین با این روش رایج مدیریتی میتوانند خودروها را برقی کنند؟ در ضمن یک درصد از مردم هم توان خرید این خودروهای گرانقیمت را ندارند!
ناشناس۳۳۰۰۳۵۹۱۴:۵۲:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۱
تعلل دولت قبل در ساخت نیروگاههای هسته ای یکی از دلایل الودگی هواست.
ناشناس۳۳۰۱۱۸۸۱۷:۰۲:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۲
اگر دوستان یاری کنند این دولت هر ساله 10 نیروگاه هسته ای 10000 مگا واتی تولید خواهد کرد.
ناشناس۳۳۰۰۰۰۷۱۰:۱۲:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۱
برای باقی ماندن درپست مدیریت دنبال سالم بودن نباشید مدیری که باج می دهد به فرزند فلان مقام پست مدیریتی می دهد به خواسته های غیر قانونی و دخالت های نماینده و مقامات بالا توجه می کند با انواع فساد رشوه کلک اختلاس کارش را پیش می برد توقع چی دارید ؟
امید یاوری دارانی۳۳۰۰۰۰۸۱۰:۱۲:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۱
تنها عاملی که می توان برای این وضعیت شناخت ان است که مردم از دایره تصمیم گیری و تصمیم سازی و نظارت کنار گذاشته شدند. ان روزی که هر کسی از مردم از وضع موجود انتقاد می کرد انهایی که ریگی به کفش داشتند و هدفشان نابودی از اب و خاک بود منتقدین را متهم به خود فروختگی و وابستگی به امریکا و اسرائیل و عربستان می کردند. اتهام را انقدر سنگین وارد می کردند که دیگری کسی جرئت نکند انتقاد کند . اما منتقدین دلسوز مملکت بودند و امروز را می دیدند اما چه سود عده ای در پس چهره مدیران زحمت کش و مستضعف دوست تیشه به ریشه این مملکت زدند. امروز اگر چه دردها زیاد هستند و مملکت و ملت دست به گریبان مصائب زیادی است اما باید با شفاف سازی و با توسل به رسانه های ازاد که واقعیات را نشان بدهند و یقه مسئولین را در هر پست و مقامی بگیرند و از انها پاسخ بخواهند در کنار نظارت مستمر مردم و مطالبه گری اجازه تکرار خطاها را ندهند و با استفاده از متخصصین کارامد چرخ مملکت را بچرخانند . ما می توانیم .
ناشناس۳۳۰۰۱۲۵۱۱:۲۹:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۱
این مشکلات یک شبه بوجود نیامدند باید یقه مافیایی را بگیرند که از راه رانت به ثروت های باد اورده رسیدند اما هیچ اقدام مثبتی برای کشور نکردند.
ناشناس۳۳۰۱۱۹۲۱۷:۰۹:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۲
الان دیگر هیچ قدرتی توان مبارزه با مافیای اقتصادی دانه درشت را ندارد
ناشناس۳۳۰۰۰۱۰۱۰:۱۴:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۱
هر وقت که تو این مملکت امکان انتقاد به مسئولین فراهم شد شاید یه فرجی شد که ما اوضاعمون بهتر بشه.
ناشناس۳۳۰۰۰۸۸۱۱:۰۹:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۱
انتقاد کردن فایده ای نداره چون برای مسئولان هیچ اهمیتی نداره و باعث ایجاد تغییر نمیشه
ناشناس۳۳۰۱۱۹۵۱۷:۱۱:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۲
با انتقاد حداقل وظیفه ملی و انسانی خودمان را انجام بدهیم.
ناشناس۳۳۰۰۰۱۲۱۰:۱۵:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۱
فقط بلدین سیاه نمایی کنید و بزرگ کردن مشکلات و ناامید کردن مردم رو انجام بدین؟ اولا کارهای بسیار خوبی انجام شده. دوماً افق های آینده بسیار روشنه. سوما من به عنوان یک جوان از همه مسئولین متشکرم. چهارما معلومه که همه ناکارآمدی ها و ضعفها تقصیر استکبار جهانی ، بالاخص آمریکا و اسرائیل و انگلیسه. پنجما شما خودت چه کار کردی برای مملکت. ششما فقط که نمیشه غر زد. راه کار ارائه بده. هفتما یک نگاه به دور و برا بکن. ببین بین این همه جنگ ، توی یک جزیره امن زندگی می کنی! می خوای داعش و آمریکا و طالبان بیان سراغت؟ هشتما ضعف افراد خاص و انگشت شماری رو نمی تونین به حساب کل سیستم بذاری. چون من اعتقاد دارم که فساد سیستمی نیست.
امید یاوری دارانی۳۳۰۰۰۵۰۱۰:۴۹:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۱
عزیز دل برادر من مخالف سخن شما هستم و دلایل انرا به شرح ذیل اعلام می کنم: بیان این نکات بمعنای عدم اقدام دولتهای فعلی و گذشته نیست بلکه بمعنای ناکافی بودن است بمعنای هدف گذاری اشتباه است بمعنای انتخاب مسیر اشتباه است . چرا همه قصور و کوتاهی ها را به گردن دشمن می اندازید یعنی هیچ درصدی را ناشی از عملکرد اشتباه مدیران نمی دانید ؟ سخن شما یا از سر ندانستن است و یا از سر لجاجت. دشمن را رها کنید و سعی کنید منتقد باشید تا مملکت اصلاح شود و ملت از این شرایط سخت نجات پیدا کنند. اما اینکه گفته اید شما برای مملکت چه کرده اید باید بگویم که ما مردم وظیفه نظارت و کنترل داریم که با روشهای مختلف از این حق خود توسط همان مدیران نالایق منع شده ایم . اما شما بفرمایید که برای اصلاح این وضعیت بجز تعریف و تمجید چه کرده اید؟
ناشناس۳۳۰۰۱۳۸۱۱:۴۱:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۱
نهما مگه بودجه و سرمایه دست مردمه که کاری انجام دهند ؟ مردم مسئولین را نتخاب کرده اند که بودجه و ثروت مملکت را صرف رفاه مردم کنند و به مردم پاسخگو باشند نه اینکه همه امور را در دست بگیرند و و طلبکار هم باشند ! دهما حرف مردم کجا شنیده می شه که شما می گی راهکار بدهید یازدهما شما یه نگاه به ارزش پول ملی و اعتبار پاسپورت ایرانی و فقر و تورم و گرانی و بیکاری و مهاجرت و طلاق و مدیریت آب و محیط زیست و ...بکن بعد از اوضاع موجود دفاع کن دوازدهما تنها مشکل مسئولین ما روسری سر زنان است و صدای کسی به جایی نمی رسه وگرنه برای رفع فساد از مجلس شروع می کردند و افرادی که شاسی بلند گرفتند را معرفی و مجازات می کردند و آقا زاده ها را از فرنگ بر می گرداندند و مافیا رانت و اختلاس و فساد که در همه امور رخنه کرده اند را مجازات می کردند تا اقلا مردم کمی نسبت به رفع فساد امیدوار شوند
ناشناس۳۳۰۰۱۵۹۱۱:۵۵:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۱
دوست عزیز من با بند دومت خیلی حال کردم.میتونی بفرمایی از کدوم افق روشن صحبت می کنی.
ناشناس۳۳۰۰۲۳۶۱۳:۰۸:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۱
برادر جان شما که خوش بینی بفرما لیست کارهای خوبی که انجام شده و تاثیرش بر مردم و کشور لیست افقهای آینده بسیار روش رو بفرمائید آسیبهای اجتماعی ناشی از فقر در حال افزایشه متاسفانه
ناشناس۳۳۰۰۴۰۱۱۵:۲۲:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۱
با افزایش 10 برابری یارانه ها تعداد افراد متکدی در جامعه کاهش یافت.
ناشناس۳۳۰۰۴۸۴۱۷:۰۴:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۱
دوست عزیز! افزایش یارانه ها به بهانه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بود. که با اینکار آوار گرانبهای شدید را سر مردم سرازیر کرد. رفتن به دکتر برای یه سرما خوردگی ساده ۵۵۰ هزار تومان هزبنه داره تلزه ببمه تکمیلی بیمه دارو را قبول نمیکنه! این فقط یه نمونه کوچولو بود. پس لطفا الکی شعار نده.
ناشناس۳۳۰۰۹۳۶۰۹:۲۲:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۲
عدم حذف رانتی = نان خوردن هم به مشکل می خوردید
ناشناس۳۳۰۱۲۵۹۱۸:۵۳:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۲
دولتهای قبلی باعث شدند 90 درصد مردم زیر خط فقر بروند
ناشناس۳۳۰۱۱۹۹۱۷:۲۴:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۲
دوست گرامی، تا کنون دانشمندان و اقتصاد دانها و جامعه شناسان و سیاستمداران امور داخلی و بین المللی راهکارهای عملی بسیاری برای مشکلات اساسی پیشنهاد داده اند ولی معمولا از کنار آن عبور شده است.
ناشناس۳۳۰۱۲۵۸۱۸:۵۰:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۲
مهمترین دشمنان ما بی کفایتی مدیریت سیاسی و اقتصادی کشور است نه دشمنان خارجی
ناشناس۳۳۰۰۰۱۵۱۰:۱۷:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۱
نمایندگان مجلس تفحص از بانک مرکزی و بانک ها و بورس را آغاز کردند ولی به سرانجام نرساندند لطفا به موکلین توضیح دهید به چه دلیل این تفحص ها را به نتیجه نرساندند .
ناشناس۳۳۰۰۰۸۳۱۱:۰۶:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۱
یکی باید از خود نمایندگان مجلس تحقیق و تفحص کنه. معلوم نشد خودرو های شاسی بلند بالاخره چی شد
ناشناس۳۳۰۰۰۱۶۱۰:۱۸:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۱
جناب علیزاده تا وقتی که چشم ها به روی واقعیات بسته شود و سود و منفعت جناحی به سود و منفعت اجتماعی ترجیح داده شود،اوضاع به همین منوال است که میبینیم.کاری به چپ و راست ندارم اما انصافا در این دو سال اخیر و با اینهمه گرانی و و ازمون و خطا و گرفتاری و ندانم کاری،چه به به و چه چه ای سر میدهند و از فتح الفتوحاتی صحبت میکنند .
ناشناس۳۳۰۰۱۲۷۱۱:۳۰:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۱
6 سال پیاپی تورم داریم و مقصر اصلی اون دولت قبل است.
ناشناس۳۳۰۰۲۰۳۱۲:۴۳:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۱
چهل و چند ساله که تورم داریم!!
ناشناس۳۳۰۰۳۱۹۱۴:۱۶:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۱
تورم بالای 30 درصدی برای چند سال پشت سر هم و دلار دوبرابر کردن از نرخ واقعی در سال 97 خیر نداشتیم!
ناشناس۳۳۰۰۳۶۲۱۴:۵۳:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۱
در دولت احمدی نژاد 7 سال نرخ تورم تک رقمی بود.
ناشناس۳۳۰۱۲۶۴۱۸:۵۷:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۲
ما اصلا تورم تک رقمی نداشتیم فقط در سال 1396 تورم 9 درصد شد
ناشناس۳۳۰۰۲۵۳۱۳:۳۰:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۱
مقصر تو و امثال تو هستید که چشم به واقعیات بستید.
ناشناس۳۳۰۰۳۳۱۱۴:۲۳:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۱
مقصر اون کسانی هستن که به دولت بنفش رای دادند.
ناشناس۳۳۰۰۰۳۰۱۰:۲۵:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۱
نمی دانم چرا اصرار هست که دولت رئیسی را زیر سوال ببرید این همه خدمات انجام داده و در حال آوار برداری است
ناشناس۳۳۰۰۰۹۱۱۱:۱۰:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۱
شما فقط یک مسئول شایسته که عملکرد موفقی تو این دو سال دولت داشته معرفی کن.
ناشناس۳۳۰۰۱۴۲۱۱:۴۴:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۱
مهندس اوجی صادرات نفت را به 2/2 میلیون بشکه روزانه افزایش داده و ارز حاصله را به کشور اورده کاری که روحانی با وجود برجام نتوانست بکند.
ناشناس۳۳۰۱۲۶۷۱۸:۵۹:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۲
البته معلوم هم نیست پولش به خزانه واریز شده یا نه!
ناشناس۳۳۰۰۱۴۴۱۱:۴۶:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۱
مهندس محرابیان در دو سال گذشته ظرفیت نیروگاهی را 8000 مگاوات افزایش داد و مشکل قطعی برق منازل مرتفع شد.
ناشناس۳۳۰۰۲۷۸۱۳:۴۴:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۱
لطفاً بفرمایید این هشت هزار مگاوات برق اضافه که معادل هشت برابر تولید نیروگاه بوشهر هست، دقیقا چگونه و از کجا به ظرفیت صنعت برق اضافه شده ؟
ناشناس۳۳۰۰۳۶۹۱۴:۵۷:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۱
شما بفرمائید چرا در دولت روحانی حتی یک نیروگاه یا پالایشگاه و یا مسکن ساخته نشد ؟!
ناشناس۳۳۰۰۳۳۲۱۴:۲۳:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۱
ساخت یک نیروگاه بزرگ حدود ۳ الی ۴ سال طول می کشد . ۸۰۰۰ مگاوات معادل ۵ تا ۶ نیروگاه بزرگ می شود که ساخت و بهره برداری آن در ۲ سال منطقی بنظر نمی رسد
ناشناس۳۳۰۰۳۶۴۱۴:۵۵:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۱
نیروگاه جدیدی ساخته نشده بلکه ظرفیت تولید نیروگاه های قبلی اضافه شده است.
ناشناس۳۳۰۰۳۶۶۱۴:۵۶:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۱
چه دولت خوبی بود قبلی!! در ضمن فقط افزایش ظرفیت هم نیست بلکه افرایش راندمان هم هست و شما نگران نباش دولت فعلی با تراز مثبت تحویل دولت بعدی می دهد
ناشناس۳۳۰۰۳۷۵۱۴:۵۹:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۱
از وضعیت برق و‌گاز صنایع و شهرک های صنعتی خبری دارید؟ تابستان گذشته یک روز و چند هفته آخر دو روز در هفته برقشان قطع بود
ناشناس۳۳۰۰۴۰۶۱۵:۲۵:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۱
در دولت قبل هم در بخش صنعتی هم در بخش خانگی قطعی برق داشتیم حالا فقط در بخش صنعت کمبود داریم که به امید خدا در ماههای اینده بر طرف می شود.
ناشناس۳۳۰۰۴۱۰۱۵:۳۲:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۱
همین هم خوب بود وگرنه با قطعی بیشتری روبرو می بودید با وضعی که دولت وقت درست کرده بود
ناشناس۳۳۰۰۱۵۱۱۱:۵۱:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۱
مشغول آوار برداری هستن ! گویا جناب رییسی از هیچ واقعیت سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و بین المللی مطلع نبوده اند و با چنگ و دندان این پست را به دست گرفتند و یهویی درست یه صبح جمعه مطلع شدند که اوضاع چقدر وخیمه و الان دارن می کوبن از اول بسازن ! مردم هم جیگر تشریف دارن این وسط !
ناشناس۳۳۰۰۳۳۶۱۴:۲۶:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۱
اقای رئیسی از خزانه بدهکار و صندوق توسعه خالی و 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه که دولت قبل بجای گذاشته بود خبر نداشتن بعد از اینکه دولت را تحویل گرفتن متوجه عمق فاجعه دولت بنفش شدند.
ناشناس۳۳۰۱۲۱۲۱۷:۴۱:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۲
4 دهه ارزش پول ملی کشور بیش از 7000 برابر کاهش داشته مشکل از سیاستهای اقتصادی کشور است.
ناشناس۳۳۰۰۳۸۷۱۵:۰۸:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۱
با برجام فقط 1/7 میلیارد دلار ازاد شد حالا اقایان امیر عبداللهیان و باقری بدون برجام و بتن ریزی هسته ای با دیپلماسی فعال حدود 30 میلیارد دلار از اموال کشور را ازاد کردند.
علی۳۳۰۰۰۳۸۱۰:۳۸:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۱
دولت باید متوجه شود هیچ افتخاری در مملکت گردانی با پول نفت نیست هر زمان دولت توانست با پول تولید ناخالص ملی و یک سیستم کارمد کار کنه نا خداگاه مجبور میشه لاغر و چابک و کار امد بشه در غیر اینصورت با کارمند های میلیونی و نامه های چند امضا و شرکت های دولتی صد رئیس و معاون که درامد زایی ندارند و از منابع عمومی ارتزاق می کنند کارامدی رویا است،باید درامد حاصل از فروش منابع خالص فقط صرف زیرساخت و تولید ناخالص بشه نه واردات خودرو شاستی بلند چینی برای مدیر فلان اداره ناکارمد دولتی که بخاطر ناکارمدیش ژست هم بگیرد
ناشناس۳۳۰۰۰۵۱۱۰:۴۹:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۱
بهترین تبیین شاخصهای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی هستند. بقیش حرف مفته.
ناشناس۳۳۰۰۰۵۶۱۰:۵۳:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۱
ایران خودرو و سایپا علنا به مردم زور میگن مردم در ساده ترین چیز در این کشور حق انتخاب ندارن از گوشی گرفته تا خودرو اینکه دوست عزیزی میگن خیلی کارها کردن خوب طی ۴۳سال فروش میلیاردها دلار نفت مردم چهارتا خیابون و ساختمون ساختن هنره منت میزارین سر مردم؟ انقلاب شده تا عدالت بطور مساوی در جای جای ایران عزیز برقرار بشه تا همه مردم ایران در رفاه و اسایش زندگی کنن .
ناشناس۳۳۰۰۰۶۴۱۰:۵۷:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۱
گاهی اوقات یه مدیر از چارت سازمانی خودش جلوتر است و چارت سازمانی بدنبال آن می دود . ولی بیشتر اوقات چارت سازمانی جلو است و فرد صاحب آن چارت بدنبال آن می دود .
ناشناس۳۳۰۰۰۸۰۱۱:۰۵:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۱
تمام مسئولان نظارت و ارزشیابی و اجرا در نهادهای مختلف در تمام این سالها اعم از اصولگرایان و اصلاح طلبان و غیره کاملا طبق منافع حزبی و گروهی و جناحی عمل کرده و تمام ملاحظات سیاسی بر اساس جناح تعریف شده است. من 22 سال در یک شرکت معتبر زیر مجموعه شهرداری تهران مدیر بازرگانی بودم. آنقدر آدم های رنگارنگ بی تجربه به ما معرفی و تحمیل کردند که مدعی بودند و حقوق و مزایای آنچنانی می گرفتند بدون هیچ کاری. خودرو گرفتند. زمین و خانه در شمال تهران گرفتند. وام های مختلف و غیره... وقتی خرابکاری آنها عیان می شد به یک مجموعه یا سازمان دیگر می رفتند. اینقدر از این نمونه ها هست که خدا می داند. حالا همین آدمها به جای اینکه پاسخگو باشند به مدارج و مناصب بالا رسیده .حالا چه کسی جرات دارد یقه این افراد را بگیرد. اصلا چه فایده دارد؟ اگر هم بشود در حد مچ گیری جناحی و انداختن تقصیر گردن دولت های گذشته است.
ناشناس۳۳۰۰۲۰۶۱۲:۴۵:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۱
کاملا موافقم
ناشناس۳۳۰۰۰۸۶۱۱:۰۸:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۱
تا وقتی تعارض منافع هست و ریز تر آن هم امکانات بیشتر دادن برای شهرهای بزرگ و در نتیجه ایجاد نامتعادل در پخش شدن پزشکان و..
ناشناس۳۳۰۰۰۹۴۱۱:۱۲:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۱
تمام تلاش سیستم در این سالها نابودی قشر متوسط بود .
ناشناس۳۳۰۰۱۱۰۱۱:۲۱:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۱
دلیل دیگر دنبال دشمن بودن و خام فروشی نفت و خیال آسوده!
ناشناس۳۳۰۰۱۷۴۱۲:۱۵:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۱
از جناب علیزاده به خاطر مطالب کاربردی و دغدغه مندی در جهت طرح مشکلات کشور تشکر میکنم. امیدوارم تصمیم سازان این مطالب را ببینند و مهمتر از دیدن، حرکتی در جهت رفع مشکلات بنیادین کشور انجام دهند.
ناشناس۳۳۰۰۱۸۴۱۲:۲۲:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۱
تاوقتی مشکلات را به گردن یکدیگر می اندازید وضع همین است . واقعیت این است که از سال 88 کشور در بحران فرو رفته و هیچ اراده ای هم برای حل این بحران وجود ندارد و همانطور که دیدیم آمدن و رفتن دولت های مختلف هم دردی را دوا نکرده است . و مسئولان هم نه تنها کمکی به حل این مشکل نکرده اند بلکه از سال 98 آن شکاف ایجاد شده بطور کامل شکسته شد و امروز مردم به طور کامل ناامید از هرگونه بهبود هستند.
علی۳۳۰۰۱۹۸۱۲:۳۸:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۱
نیازی به این همه طول و تفسیر نیست. اگر قوای مسوول سری به اطراف بگردانند، متوجه میشوند که در این مملکت چه می گذرد.
ناشناس۳۳۰۰۲۶۱۱۳:۳۸:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۱
اشکال اساسی دراین است که مدیران مشکلات ایجادشده درطول این سالها رااولویت اول نمیدانند .نابلدی،ناکارآمدی وعدم توجه به تخصص هم مزیدبرعلت است وقتی دانشگاهی وظیفه داردکه فقط وزیرووکیل تحویل دهدبدون کسب کوچکترین تجربه امیدتوجه به مشکلات بی مورداست .
ناشناس۳۳۰۰۲۸۰۱۳:۴۶:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱
دولت فعلی هیچ حرفی برای گفتن نداره و طرفداراش هم مدام دارن میگن که در حال آوار برداری هستیم!
ناشناس۳۳۰۰۳۸۹۱۵:۱۰:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۱
اگر دولت قبل و صادرات روزانه 100 هزار بشکه نفت تداوم داشت الان حداقل قیمت دلار 200 هزار تومان بود.
صمصام۳۳۰۰۲۸۸۱۳:۵۱:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۱
نمیخواد بهترش بکنید ...لطفا بدترش نکنید ! فردا آقای بهادری جهرمی به عنوان سخنگوی دولت آقای رییسی میاد یه قطار از موفقیتهای دولت رو میکنه !!!!
ناشناس۳۳۰۰۲۹۵۱۳:۵۷:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۱
مگه الکی 5 سال به سن بازنشستگی اضافه کردید ؟ به همین راحتی ؟
ناشناس۳۳۰۰۳۵۴۱۴:۴۹:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۱
در کدام کشور دنیا آموزش پزشکی دست وزارت بهداری هست؟؟ معلومه که تضاد منافع پزشکان به کجا میره....
ناشناس۳۳۰۰۴۲۹۱۵:۵۴:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۱
آوار برداری تموم نشد؟
ناشناس۳۳۰۰۴۵۵۱۶:۲۹:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۱
گرانی و تورم، بیکاری و حقوق های پایین کارگران و بازنشستگان، و ...
باهر۳۳۰۰۵۴۶۱۸:۳۱:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۱
مدیران بی لیاقت و‌نورچشمی و سفارشی و با حقوقهای نجومی جز اعمال مخرب حاصلی ندارند و تا این سنت سیئه خالص سازی و طبقه خاص کنار نروند همین اش هست و همین کاسه!!!
ناشناس۳۳۰۰۷۰۳۲۲:۰۸:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۱
دلیلش عدم توجه به نیروی انسانی متخصص است. وقتی مدیرانی که هیچ سابقه ای در آن زمینه نداشته و سفارشی انتخاب میشوند، همین می‌شود. فقط سپاه و ارتش هست که مدیرانش از درون خودش انتخاب می‌شوند و فردی بی تجربه در راس آن قرار نمی‌گیرد.
عظیمی۳۳۰۱۲۸۵۱۹:۳۰:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۲
هر روز قیمتها در حال افزایش است چرا جلوی تورم و گرانی را نمیگیرید مردم دیگه تحملشون تمام شده
صمیمی۳۳۰۱۳۴۶۲۱:۵۲:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۲
از جناب آقای حسین علی زاده گرامی در خصوص نگارش این مقاله کمال تشکر را دارم، حقیقتاً مدتها بود جای نشر چنین مطالب واقعبینانه و دلسوزانه ای خطاب به مسئولین خالی بود. ممنون
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  4. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  5. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  8. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  9. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  10. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  11. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  12. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  13. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  14. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  15. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  16. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  17. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  18. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  19. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  17. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

آخرین عناوین