نگاهی جامع به مبلمان اداری

گزارش بازرگانی، 223492،   4020804013

دفتر اداره فضایی مهم برای هر کسب‌وکاری به‌حساب می‌آید؛ چراکه کارمندان بیشتر وقت خود را در طول روز در آنجا می‌گذارند. همچنین مبلمان اداری دفتر شما می‌تواند تاثیر مستقیم روی بهره‌وری، خلاقیت و همکاری کارمندان بگذارد.

در نتیجه کسب‌وکارها باید روی مبلمان اداری مناسب که راحت، کاربردی و از نظر زیبایی‌شناسی دلپذیر باشد، سرمایه‌گذاری کنند. حال که با اهمیت مبلمان اداری آشنا شدید، با ما همراه باشید تا نگاهی جامع به تمامی جوانب مبلمان اداری بیندازیم و راهنمایی‌هایی برای خرید مناسب‌ترین مبلمان خدمت شما ارائه دهیم.

مزایای انتخاب مبلمان اداری مناسب برای کسب‌وکار

امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از کسب‌وکارها به فضای کار و مبلمان آن اهمیت زیادی نمی‌دهند. در صورتی که این المان‌ در بازدهی کارکنان تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. در ادامه بیشتر با مزایای انتخاب صندلی و میز اداری مناسب آشنا خواهید شد.

 مبلمان اداری در اصفهان

بهره‌وری خود را بالا ببرید

کارمندان اگر به مبلمان راحت و کاربردی دسترسی داشته باشند، بازدهی بیشتر و خروجی بهتری را ارائه می‌دهند. صندلی و میز‌های اداری باید از طراحی ارگونومیک مناسب برخوردار باشند تا ناراحتی جسمانی و خستگی بیش از حد برای کارمندان به‌وجود نیاید.

همچنین این امر باعث افزایش تمرکز کارکنان مجموعه روی وظایف خود می‌شود. به‌علاوه سازمان‌دهی که مبلمان مناسب می‌تواند به فضای کار بدهد منجر به دسترسی راحت کارمندان به منابع خواهد شد و در نتیجه سرعت آن‌ها در انجام امور افزایش پیدا می‌کند.

بهبود سلامت و رفاه کارکنان

مبلمان مخصوص ادارات با ارگونومی مهندسی شده‌ای که دارند می‌توانند پشتیبانی مناسبی از بدن فردی که از آن استفاده می‌کند، داشته باشند. همین امر موجب بالا رفتن سلامت بدنی کارکنان خواهد شد و خطرهای ناشی از نشستن‌های طولانی مدت و انجام کارهای تکراری را کاهش می‌دهد.

توجه داشته باشید که بیماری‌های اسکلتی و عضلانی برای مثال سندرم تونل کارپال یا دیسک کمر در کارمندان بسیار رایج است که شما می‌توانید با استفاده از میز و صندلی اداری مناسب از بروز این بیماری‌ها جلوگیری کنید و سلامت بدنی کارکنان را بهبود ببخشید.

افزایش مشارکت و همکاری کارکنان و رضایت شغلی

محیط اداری که دارای فضای کارآمد و مبلمان راحت و جذاب باشد می‌تواند روحیه کارکنان و رضایت شغلی آن‌ها را افزایش دهد. همچنین روحیه بالای کارمندان عامل اصلی افزایش مشارکت و همکاری میان آن‌ها است.

علاوه‌بر این اگر کارمندان در فضای کاری خود احساس ارزش و راحتی کنند، بیشتر درگیر کار و متعهد به آن خواهند بود. بدیهی است که هر چه کارکنان بهتر کار کنند، نتیجه کار بهتر خواهد بود و در آخر رضایت شغلی بیشتری هم خواهند داشت.

تصویر شرکت خود را پیشرفته کنید تا استعدادهای بهتری جذب شما شوند

فضای شرکت شما می‌تواند نشان‌دهنده سطح شرکت شما باشد. هر چقدر این فضا زیباتر و پیشرفته‌تر طراحی شود، درک متقابل مشتریان و کارکنان نیز از کسب‌وکار شما بهتر خواهد بود. مبلمان شیک و باکیفیت می‌تواند به ایجاد محیطی جذاب و حرفه‌ای کمک کند که در نهایت باعث جذب افراد ماهر خواهد شد.

انعطاف‌پذیری بالا عامل اصلی همکاری بیشتر

امروزه مبلمان اداری را به‌گونه‌ای طراحی می‌کنند که کارکنان راحتی بیشتری داشته باشند. صندلی اداری طراحی بسیار منعطف دارد و کارمندان می‌توانند در هر حالتی که راحت‌تر هستند، آن را تنظیم کنند. همچنین میز‌ها و قفسه‌ها در کارآمدترین حالت ممکن طراحی می‌شوند. در نتیجه این راحتی و انعطاف‌پذیری باعث افزایش تعامل بین کارکنان خواهد شد.

صرفه‌جویی در هزینه‌های طولانی مدت

مبلمان اداری باکیفیت و مناسب نیازمند هزینه ابتدایی است، اما مطمئن باشید که در درازمدت در هزینه‌های شما صرفه‌جویی خواهد کرد. مبلمانی که باکیفیت باشد نیازمند تعویض نیست و می‌توانید از آن به‌صورت طولانی‌مدت استفاده کنید. در واقع این مبلمان شما را از تعویض مکرر آن بی‌نیاز خواهد کرد.

فاکتورهای اساسی که هنگام خرید مبلمان اداری باید به آن توجه کنیم

برای خرید مبلمان ادارات باید به عوامل مختلفی توجه کنید. از میان این عوامل مختلف، راحتی حرف اول را می‌زند. در واقع انتخاب صندلی‌های اداری راحت برای دفتر خود و کارمندان باید در اولویت باشد؛ چراکه راحتی و سلامت بدن بسیار مهم است. در ادامه به عوامل دیگری که می‌توانید در خرید مبلمان برای اداره خود به آن توجه کنید، اشاره خواهیم کرد.

فاکتور ارگونومی برای راحتی و سلامتی بدن

طراحی ارگونومیک به‌صورتی است که راحتی و سلامتی بدن کارکنان را تضمین می‌کند. این امر باعث می‌شود که بازدهی کار کارمندان افزایش پیدا کند. همچنین توجه به طراحی ارگونومیک مبلمان برای اداره به کاهش خستگی، کاهش ناراحتی فیزیکی به‌علت نشستن طولانی‌مدت، بهبود بهره‌وری و افزایش روحیه کارکنان کمک خواهد کرد.

یکی از پارامترهای اصلی ارگونومیک بودن طراحی این است که شما بتوانید میزها و صندلی‌ها را برای هر حالتی که راحت هستید، تنظیم کنید. در واقع همگی وسایل مانند میزها، صندلی‌ها و سایر جزئیات مبلمان ادارات باید برای رفع نیازهای فردی قابل تنظیم باشند.

به‌علاوه وسایل جانبی نیز وجود دارد که ارگونومیک بودن مبلمان اداره شما را دو چندان می‌کند. زیرپایی، تکیه‌گاه مچ و بالشتک پشتی همگی از وسایلی هستند که خاصیت ارگونومیک مبلمان شما را افزایش خواهند داد. توجه داشته باشید که مبلمان اداری باید از ایمنی بالایی نیز برخوردار باشند.

زیبایی شناسی و طراحی جذاب

اگر دقت کرده باشید، بسیاری از مبلمانی که برای ادارات طراحی می‌شوند از فضایی خشک و بی‌روح برخورداند که همین امر باعث خستگی و کاهش بهره‌وری آن کسب‌وکار خواهد شد. خیل عظیمی از صاحبان کسب‌وکار امروزه به این موضوع پی برده‌اند که طراحی شیک و زیبا می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی روی تجارتشان بگذارد.

به‌علاوه طراحی مبلمان باید به‌گونه‌ای باشد که زیبایی و کارایی را همزمان با هم ارائه دهد. به‌صورتی که هم با طراحی دکوراسیون مطابقت داشته باشد و هم کارکنان احساس راحتی کنند. همچنین باید طراحی آن منسجم باشد تا از فضا بتوانید بیشترین استفاده را ببرید.

توجه داشته باشید که مبلمان اداری باید از جنس و رنگ مناسبی نیز برخوردار باشد که در نتیجه محصولی ماندگار و بادوام داشته باشید. علاه‌بر این طراحی زیبا می‌تواند در روحیه کارمندان تاثیر مثبت بسزایی داشته باشد.

سلامتی و تندرستی کارمندان

وقتی صحبت از ادارات می‌شود، همگی ما به یاد کارهای نشسته طولانی‌مدت می‌افتیم. شاید برایتان جالب باشد بدانید که کارهای نشسته طولانی‌مدت و بدون تحرک به اندازه کارهای سخت و با تحرک بالا به بدن انسان آسیب می‌زنند. در نتیجه سلامت بدنی کارکنان باید از فاکتورهای خرید مبلمان مناسب برای ادارات باشد.

توجه به ارگونومی مناسب صندلی اداره برای کاهش فشار و بهبود وضعیت بدنی کارمند ضروری است. برای این کار باید از صندلی و میز اداری قابل تنظیم استفاده کنید. همچنین استفاده از چند میز ایستاده می‌تواند کمک کند تا هر از چند گاهی کارمندان از حالت سکون خود درآمده و به‌صورت ایستاده کار خود را انجام دهند.

تعمیر و نگهداری مبلمان اداری

مبلمان اداری همیشه در حال استفاده هستند و این امر باعث می‌شود که حتی اگر این مبلمان از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار باشد، به مرور زمان استقامت و کارایی خود را از دست بدهد. در نتیجه تعمیر و نگهداری مبلمان برای ادارات بسیار مهم است که در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

تمیزکاری به‌صورت مداوم

مبلمان ادارات به‌علت استفاده‌ی بالایی که از آن‌ها می‌شود، طی فواصل زمان کوتاهی نیازمند تمیزکاری می‌شوند. سعی کنید به صورت روزانه به تمیزکاری این مبلمان بپردازید. همچنین توجه داشته باشید که برای تمیز کردن از مواد شیمیایی قوی و پاک‌کننده‌های ساینده استفاده نکنید؛ چراکه در طولانی‌مدت باعث آسیب خواهد شد.

با احتیاط با مبلمان اداری خود کار کنید

استفاده صحیح از مبلمان اداره برای جلوگیری از آسیب‌های تصادفی بسیار مهم است. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم که کارکنان خود را دعوت کنید که از دستورالعمل‌های زیر پیروی کنند:

  • برای جلوگیری از ساییدگی و فرورفتگی مبلمان را به جای کشیدن آن‌ها بلند کنید.

  • برای جلوگیری از خراشیدگی پایه‌های مبلمان از پدهای محافظ استفاده کنید و حواستان باشد که این پدها از زیر پایه‌ها درنیاید.

  • از قرار دادن وسایل سنگین روی مبلمان اداره که شاید ممکن است وزن آن بیشتر از تحمل مبلمان باشد، خودداری کنید.

  • میزها و صندلی‌ها را به‌آرامی تنظیم کنید و اگر اشکالی در تنظیم آن‌ها به‌وجود آمد، به‌سرعت به واحد مربوطه اطلاع‌رسانی کنید.

تنظیمات ارگونومیک را حفظ کنید

مبلمان اداری با طراحی ارگونومیک به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که حداکثر راحتی و پشتیبانی را ارائه دهند. در نتیجه بهتر است تنظیمات ارگونومیک آن‌ها را حفظ کنید. برای این کار نیز توصیه‌های زیر می‌تواند کمک کننده باشد:

  • مکانیزم‌های قابل تنظیم را مانند ارتفاع صندلی یا ترتیب چیدمان قفسه‌های میزها را همان‌گونه که شرکت سازنده توصیه کرده است، استفاده کنید.

  • به توصیه‌های نگهداری تنظیمات ارگونومیک شرکت سازنده مانند زمان‌ و نحوه روغن‌کاری عمل کنید.

  • هر از چند گاهی تنظیمات ارگونومیک را بررسی کنید تا از حالت مناسب خود خارج نشده باشند.

مبلمان را از نور خورشید دور نگه دارید

مبلمان را دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید یا اگر این امکان برای شما وجود ندارد، از پنجره‌هایی مخصوص یا پرده‌های اداری استفاده کنید. قرار گرفتن طولانی‌مدت مبلمان در مقابل نور مستقیم خورشید می‌تواند باعث محو شدن، تغییر رنگ و آسیب به مبلمان اداری شود.

سخن پایانی

مبلمان اداری می‌تواند هم برای رونق و افزایش بازدهی کسب‌وکار شما مفید باشد و هم می‌توانید راحتی، سلامتی بدنی، کارایی و مشارکت کارکنانتان را با مبلمان مناسب افزایش دهد. مجموعه ما نیز مفتخر است که فروش مبلمان اداری در اصفهان را خدمت شما عزیزان انجام می‌دهد. در این محتوا نیز سعی کردیم تا اطلاعات کامل و جامعی در رابطه مبلمان مخصوص ادارات خدمت شما عزیزان ارائه کنیم که امیدواریم مفید بوده باشد.

 

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    1. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

    2. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

    3. تعطیلی روز شنبه مانعی ندارد

    4. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

    5. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

    6. تعطیلی شنبه‌ها در مجلس رأی آورد/ نمایندگان چه گفتند؟

    7. تعطیلی پنجشنبه در مجلس رأی نیاورد/ نمایندگان چه گفتند؟

    8. بازیچه های صهیونیسم

    9. رسول‌اف و ضرری که با خروجش به سینمای ایران زد!؟

    10. تعطیلی شنبه‌ها با تایید شورای نگهبان اواخر خرداد اجرا می‌شود

    11. CNN: ایران به بزرگ‌ترین قدرت موشکی و پهپادی منطقه تبدیل شده است

    12. گروسی: تهران تمایلش را برای گفت‌وگویی جدی با آژانس نشان داده است

    13. رییس جمهور: عقب‌ماندگی‌ها در اجرای عدالت را باید جبران کنیم

    14. دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه غیر علنی نیست

    15. مرتضوی: دولت در کاهش نرخ بیکاری رکورد زد

    16. خاندوزی: تمام اصناف کشور موظف هستند به‌سمت شفافیت بروند

    پربحث‌های هفته

    1. این نامه دلسوزانه است؟!

    2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

    3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

    4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

    5. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

    6. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

    7. فردا دیر است...

    8. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

    9. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

    10. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

    11. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

    12. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

    13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

    14. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

    15. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

    16. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

    17. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

    18. مأمور خاطی بازداشت شد

    19. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

    20. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

    21. صادق زیباکلام روانه زندان شد

    22. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

    23. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

    24. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

    25. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

    آخرین عناوین