راهنمای خرید سیستم‌های خورشیدی

گزارش بازرگانی، ۲۲۲۹۱۱،   4020803017

اگر علاقمندید به شکل ماهانه هزینه برق خود را کاهش داده و از انرژی تجدیدپذیر و رایگان استفاده نمایید، ما خرید سیستم‌های خورشیدی را به شما پیشنهاد می کنیم. از جمله مزایای کاربرد این سیستم‌ها (پنل خورشیدی)، صرفه جویی در هزینه است. این سیستم‌ها دارای کیفیت متفاوتی هستند که هنگام خرید آنها باید این نکته را مدنظر قرار دهید. در ادامه به ارائه راهنمای خرید سیستم‌های خورشیدی می‌پردازیم. امیدواریم با این راهنمای جامع بتوانید خریدی مطمئن را تجربه نمایید. با ما همراه باشید.

روشنایی خورشیدی

مشخصه ها و ویژگی‌های سیستم خورشیدی

در اغلب کشورها از نور خورشید برای تولید انرژی برق استفاده می‌شود. در حال حاضر با کاربرد سیستم‌های خورشیدی، امکان تولید برق رایگان امکانپذیر شده است. این پنل‌ها در اغلب جهان در حال استفاده‌اند و ایران هم مدت هاست که به استفاده از این تکنولوژی جدید می پردازد.

با استفاده از سیستم‌های خورشیدی می‌توان در منزل برق رایگان تولید کرد و حتی از آن درآمد زایی داشت. شما می توانید میزان مازاد برقی را که توسط پنل‌های خورشیدی تولید می‌کنید به شرکت های برق بفروشید. این پنل‌ها از سلول‌های شیمیایی حساس به نور تهیه می‌شوند. نور خورشید از فوتون تولید می‌شود و فوتون‌های موجود در نور خورشید از طریق مواجهه با سلول‌های خورشیدی، براساس یک واکنش شیمیایی آن را به انرژی الکتریکی تبدیل کند.

این انرژی الکتریکی تولید شده، به واسطه پنل‌های خورشیدی داخل یک و یا چندین باتری ذخیره خواهند شد. از این برق ذخیره شده برای مصارف صنعتی و خانگی می‌توان استفاده نمود. سیستم‌های خورشیدی دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

پنل خورشیدی

انواع سیستم‌های خورشیدی

سیستم‌های خورشیدی انواع مختلفی دارند که در زیر بدان ها اشاره شده است:

  • سیستم‌های خورشیدی سیلیکون
  • سیستم‌های خورشیدی مونو کریستال
  • سیستم‌های خورشیدی نوار رشته ای
  • سیستم‌های خورشیدی فیلم نازک

نکات مهم زمان خرید سیستم‌های خورشیدی

قبل از آنکه به خرید سیستم‌های خورشیدی مثل لامپ خورشیدی، روشنایی خورشیدی، پنل خورشیدی و .. اقدام نمایید، بهتر است در زمینه دارا بودن مشخصه های یک سیستم خورشیدی اورجینال، برندهای تولید کننده و نحوه نصب و راه اندازی و تعمیر در اینترنت سرچ نمایید و یا از اطرافیان و کسانی که این نوع سیستم را خریداری نموده اند، راجع به کارایی و قیمت آن سوال بپرسید.

بررسی سوالات ذهن تان

حتما در زمان بررسی موارد بالا تلاش کنید به پاسخ سوالاتی از جمله: میزان تولید برق سالانه این کالا، نحوه ارتقای سیستم خورشیدی، قیمت و تخفیفات موجود، گارانتی و ضمانت نامه پنل‌های خورشیدی دست یابید. حتما در زمان خرید، به داشتن گارانتی معتبراز سوی شرکت عرضه کننده این کالا توجه داشته باشید. سیستم‌های خورشیدی دارای بخش سخت افزاری بی کیفیت، طول عمر و دوام چندانی ندارند.

داشتن سخت افزار دارای کیفیت خوب

از جمله مواردی که در زمان خرید سیستم‌های خورشیدی باید به آن توجه داشته باشید، داشتن یک سخت افزار با کیفیت خوب و بالاست. معمولا پنل های خورشیدی از سه دسته تجهیزات سخت افزاری برخوردارند. هنگام خرید سیستم‌های خورشید بهتر است از برندهای خرید کنید که از تجهیزات با دوام و با کیفیت در ساخت این سیستم‌ها استفاده کرده باشند.

بررسی میدانی

چنانچه این سیستم را برای فضای وسیعی خریداری می نمایید، بهتر است جهت حصول اطمینان از کیفیت کالایی که خریداری می‌کنید به فروشگاه های اطراف منزل خود سر بزنید و از قیمت نهایی این سیستم و تجهیزات و قطعات داخلی آن کسب اطلاع نمایید تا بعدها به لحاظ مالی متضرر نگردید.

با بررسی میدانی و حضور در بازار و مراجعه به فروشگاه‌ها، می توانید بعد از بررسی‌های لازم سیستم خورشیدی را خریداری نمایید که بعدها دچار افت کیفیت نشود. همچنین طی بررسی میدانی با بررسی قیمت‌ها، می توانید متناسب با بودجه خود برای این کالا برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

بازخورد اطرافیان در بکاربردن سیستم خورشیدی را تجزیه و تحلیل کنید

حتما از آشنایان و دوستان نزدیک تان که نسبت به خریداری پنل‌های خورشیدی اقدام کرده اند، تحقیق و پرس و جو نمایید. با توجه به اینکه استفاده از این کالا امروز بسیار رایج شده است، افراد زیادی به خرید آن اقدام می کنند. حتی می‌توانید در قسمت نظرات شرکت‌هایی که این کالا را می‌فروشند، کامنت‌ها و نظرات خریداران واقعی را با حوصله و دقت بخوانید تا بتوانید تصمیم صحیحی برای خرید این سیستم ها بگیرید.

نحوه خرید سیستم‌های خورشیدی

برای خرید این کالا می توانید به شکل حضوری به شرکت‌ها و فروشگاه‌ها مراجعه داشته باشید. اما امروز با وجود اینترنت و دسترسی همگان در هر مکانی به شبکه جهانی وب، به راحتی می توانید حتی در منزل خود نسبت به خرید اینترنتی این کالا از سایت ها و فروشگاه‌های اینترنتی اقدام نمایید. در زمان خرید اینترنتی این کالا حتما به داشتن نماد اعتماد الکترونیکی توجه داشته باشید تا خریدی امن، معتبر و لذت بخش را تجربه نمایید.

سیستم‌های خورشیدی

در هنگام خرید موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

- نوع سیستم خورشیدی: بهتر است با مشخصه‌ها و ویژگی‌های هر یک از انواع سیستم‌های خورشیدی آشنا باشید تا نسبت به نوع نیاز خود پنل خورشیدی متناسبی را خریداری نمایید. شایان ذکر است از سیستم‌های خورشیدی سیلیکونی که با فناوریPV و مونو کریستال ساخته می شوند، جهت تبدیل سیلیکون به بلور از آنها استفاده می شود. لذا به آنها کریستال بلوری هم می گویند.

این در حالی است که سیستم‌های خورشیدی مونوکریستال با فناوری یک عدد کریستال و PV تهیه و تولید می گردد. مونو در زبان یونانی به معنای عدد یک است که به وجود یک کریستال و پی وی در این نوع سیستم خورشیدی اشاره دارد.

پنل‌های خورشیدی پلی کریستال و مولتی کریستال بیش از پنل خورشیدی مونوکریستال از قدرت تبدیل نور خورشید به برق برخوردارند. البته باید بدانید که میزان سیلیکون استفاده در سیستم‌های خورشیدی هر چقدر که بیشتر باشد، آن سیستم از قدرت بیشتری برای تبدیل نور خورشید به الکتریسیته برخوردار است.

سیستم خورشیدی نوار رشته ای در مقایسه با دو نوع بالا، از سیم های رشته ای کشیده که بسیار در برابر گرما مقاومند، ساخته شده اند. این پنل‌ها گاهی از کریستال سیلیکونی بلوری هم ساخته می شوند. این سیم‌ها رشته‌ای را می‌برند، کنار هم می‌گذارند و در نهایت سطح سلول خورشیدی را شکل می‌دهند.

آخرین نوع سیستم خورشیدی، به ماژول و فتوولتائیک سلول خورشیدی آمورف هم معروف هستند. چندین لایه نازک را روی پلاستیک، شیشه یا فلز قرار می‌دهند و یک سیستم خورشیدی فیلم نازک می‌سازند.

حال که با 4 نوع اصلی سیستم‌های خورشیدی به طور کامل آشنا شدید، باید در زمان خرید این سیستم ها، این نکته را مدنظر قرار دهید که سیستمی را خریداری نمایید که میزان SI موجود در سطح پنل بیشتر باشد تا از این قدرت برخوردار باشد که مقدار فوتون بیشتری را به الکتریسیته تبدیل نماید.

به اندازه پنل در زمان خرید توجه کنید

سایز و ابعاد سیستم‌های خورشیدی در زمان خرید این پنل‌ها از جمله مواردی است که باید بدان توجه کنید. چنانچه قصد دارید به شکل ثابت از سیستم‌های خورشیدی در منزل‌تان استفاده کنید، نوع بزرگ تری از آنها را انتخاب نمایید.

سیستم‌های خورشیدی بزرگ تر قادرند میزان برق بیشتری را تولید نمایند. اما چنانچه با هدف کاربری طبیعت گری و یا استفاده از این پنل‌ها در مسافرت به خرید آنها اقدام نموده اید، اندازه های کوچ این سیستم‌ها می تواند برای این دو محیط مناسب تر باشد. علت این امر آن است که سیستم‌های خورشیدی کوچک را به راحتی می توان جا به جا کرد.



نوع باتری و ظرفیت پنل را مورد بررسی قرار دهید

سیستم‌های خورشیدی باید دارای باتری خوب و اصل باشند تا عملکرد عالی داشته باشند. پس در هنگام خرید حتما به نوع باتری که خریداری می‌کنید توجه داشته باشید تا فِیک نباشد. در زمان خرید این پنل‌ها باید بدانید که آنها به یک یا چندین باتری وصل می‌شوند. هر چقدر میزان آمپر باتری که خریداری می‌کنید بالاتر باشد، آن باتری می‌تواند ولتاژ خیلی زیادی را ذخیره نموده و پر قدرت تر عمل نماید.

اگر علاقمندید سیستم خورشیدی که خریداری می‌کنید در زمان طولانی مدت، برق بیشتری را تولید و ذخیره کند باید تعداد باتری و ظرفیت آنها را در پنل خورشیدی تان افزایش دهید.

  • اینورتر: به افزاینده ولتاژ، اینورتر گفته می‌شود. اغلب سیستم‌های خورشیدی قادرند ولتاژ ضعیفی تولید نمایند. این سیستم‌ها نمی‌توانند ولتاژ بیش از 12 و 14 ولت را داخل باتری ذخیره نمایند. بر این اساس نمی‌توان ابزارها و تجهیزات 220 ولتی را به این سیستم ها اتصال داد.

لذا در این زمان باید از اینورتر یا افزایش دهنده ولتاژ کمک بگیرید. در این صورت خواهد بود که شما می‌توانید برق 12 تا 24 ولت را به 220 تبدیل نمایید. در زمان خرید اینورتر باید به این نکته دقت نظر داشته باشید که به هر میزانی که وات خروجی و نیز آمپر افزایش دهنده ولتاژی که خریده‌اید بیشتر باشد، شما می‌توانید با آن برق قوی تری را تولید نمایید.

داشتن گارانتی و ضمانت نامه

حتما در زمان خرید سیستم‌های خورشیدی از شرکت و برندی این کالا را خریداری نمایید که محصولات عرضه شده توسط آنها دارای گارانتی باشند. برخی از این برندها افزون بر گارانتی به ارائه خدمات پس از فروش هم اقدام نموده اند. چنانچه از برندهای معتبر و شناخته شده این کالا را خریداری نمایید در هر زمانی که با خرابی، آسیب دیدگی و یا شکستگی پنل مواجه شدید می‌توانید نسبت به استفاده از گارانتی اقدام نمایید.

عمدتا شرکت هایی که به ارائه گارانتی اقدام می‌کنند که در زمان تولید سیستم‌های خورشیدی، کیفیت و استانداردهای لازم برای تولید این پنل را رعایت کرده باشند.

دارای بدنه مستحکم

در هنگام خرید این محصول، سیستمی ‌را انتخاب کنید که از بدنه مستحکمی ‌ساخته شده باشد. عمدتا بدنه سیستم‌های خورشیدی از پلاستیک فشرده و یا فلز ساخته می‌شوند.

ضریب دمایی سیستم‌های خورشیدی

در زمان خرید سیستم‌های خورشیدی، به ضریب دمایی این سیستم نیز توجه داشته باشید. در مناطقی که گرمسیری هستند، ما استفاده از سیستم‌های خورشیدی دارای ضریب دمایی کمتر را توصیه می‌نماییم. این در حالی است که در مناطق دارای آلایندگی بالا و نیز گرد و خاک خرید سستم خورشیدی نوع پلی کریستال می‌تواند مثمر ثمر تر باشد.

برخورداری از دیود باید پس

در زمان خرید این محصول این نکته را مدنظر قرار دهید که سیستم خورشیدی که می‌خرید دارای دیودهای بای پس و جریان معکوس باشد.

عدم خرید سیستم استوک

متاسفانه برخی فروشندگان در زمان فروش این محصول از ناآگاهی و بی اطلاعی خریدار نسبت به ویژگی‌ها و مشخصه‌های سیستم‌های خورشیدی سوء استفاده می‌نمایند و به عرضه و فروش سیستم استوک به جای نو به خریدار با بسته بندی شکیل و برچسب های نامعتبر اقدام می‌کنند.

لذا مجددا تاکید می‌کنیم که تنها از فروشگاه برندهای معتبر خرید این محصول را انجام دهید تا بتوانید در صورت اصل نبودن کالا و یا مطابقت نداشتن جنس تحویل شده و با اطلاعات درج شده بر روی کالا اعتراض و پیگیری های لازم را برای بازپس گیری وجه پرداخت شده انجام دهید.

قیمت سیستم‌های خورشیدی

از جمله نکاتی که در زمان خرید این کالا باید در نظر بگیرید، قیمت تمام شده آنهاست. قیمت سیستم‌های خورشیدی به عوامل و مولفه های متعددی وابسته است که از جمله آنها می‌توان به:

- اندازه آنها بر اساس وات

- اندازه آنها به لحاظ فیزیکی

- برند تولید کننده

- مواد اولیه ای که شرکت سازنده در ساخت این محصول از آن استفاده کرده است

- داشتن گارانتی

در زمینه قیمت سیستم‌های خورشیدی که مصارف صنعتی دارند هم باید گفت که با توجه به مواردی همچون:

  • نوع مونوکریستال
  • نوع پلی کریستال
  • وات تولیدی

قیمت متفاوتی دارند.

از مکان های معتبر خرید کنید

متاسفانه امروز با تولید کم این کالا در داخل، اغلب افراد به خرید جنس وارداتی از چین اقدام می‌کنند. در بسیاری موارد شما با جنس فیک مواجه می‌شوید که اورجینال و اصل نبوده و با قیمت بسیاری بالایی به خریدار فروخته می‌شود.

نتیجه گیری

خرید سیستم خورشیدی توسط برخی افراد با هدف کنجکاوی و برای اکثر افراد جهت درآمدزایی صورت می‌گیرد. از این سیستم‌ها در منزل، مسافرت، کوهنوردی، کمپینگ و طبیعت گردی می‌توان استفاده کرد. سیستم‌های خورشیدی دارای انواع مختلفی هستند که هر یک کاربردهای خاص خود را دارند. بهتر است قبل از خرید با ویژگی‌های هر یک از این نوع سیستم‌ها، اندازه پنل، اینورتر و ظرفیت دمایی آنها آشنا شوید. همچنین این محصول را صرفا از فروشگاه‌ها و شرکت‌های معتبر ارائه دهنده گارانتی بالای ده سال و خدمات پس از فروش خریداری نمایید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. فردا دیر است...

  2. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  3. صوت افشا شده مدیرعامل ایران خودرو: اگر پارس تا امروز آدم کشته بگذارید ۶ ماه دیگه هم بکشد!

  4. فراریان بزرگ مالیاتی را بشناسید

  5. توقف روند کاهش جمعیت در ایران

  6. واکنش کنعانی به اقدام ضد ایرانی کانادا

  7. درخواست رئیس‌جمهور کلمبیا برای بازداشت نتانیاهو

  8. وزیر کشور: مردم با حضور در انتخابات برگ زرین دیگری بر افتخارات این کشور افزودند

  9. هیلاری کلینتون: دانشجویان معترض تاریخ نمی‌دانند!

  10. تکلیف ۳۰ منتخب تهران در مجلس تعیین شد + گرایش سیاسی

  11. نتایج مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

  12. چرا قیمت مسکن در تهران گران‌تر از بعضی شهر‌های بزرگ دنیاست؟

  13. اعتماد به نفس مقاومت

  14. ترکیب سیاسی مجلس دوازدهم به کدام سمت و سو می‌رود؟

  15. واکنش محسن رضایی به توهین نماینده صهیونیست‌ها به منشور ملل متحد

  16. دهه «رکود، عبرت، تجربه»/ ۱۰ میلیون فقیر حاصل ۱ دهه اقدام غلط

  17. مشارکت نصف شد!

پربحث‌های هفته

  1. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  2. چرا این همه بد اخلاقی؟

  3. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  4. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  5. درباره توبه تتلو

  6. فردا دیر است...

  7. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  8. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  9. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  10. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  11. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  12. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  14. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  17. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

  18. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  19. تنوری که هنوز سرد است...

  20. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  21. ایثارگران را بدنام نکنید !

  22. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  23. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

  24. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  25. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

آخرین عناوین