پایگاه خبری العربی‌جدید گزارش می دهد؛ پیام های پنهان ممنوعیت حجاب در مدارس فرانسه

گروه جهان الف،   4020623120 ۵۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

پایگاه خبری "العربی جدید" در گزارشی می نویسد: «فمنیسم غربی ماهیت تبعیض آمیز زیادی دارد و استانداردهای دوگانه ای را نیز در پیش می گیرد. در این نقطه، لازم است افکار عمومی جهان از خود بپرسند چرا در کشورهای غربی، توجه به مسائل زنان در سایر مناطق دنیا، بسیار بیشتر از وضعیت نامناسب آن ها در خودِ کشورهای غربی است!؟»

پیام های پنهان ممنوعیت حجاب در مدارس فرانسه

به گزارش الف؛ پایگاه خبری "العربی‌جدید" در گزارشی با اشاره به ممنوعیت حجاب در مدارس فرانسه و برخوردهای سخت و قهری نیروهای امنیتی این کشور با دانش آموزانِ دختر محجبه در فرانسه در روزهای گذشته، سعی کرده به واکاوی ابعاد مختلف رویکردهای نژادپرستانه و استانداردهای دوگانه جهان غرب در رابطه با حقوق زنان بپردازد و پیام های پنهان این مساله را استخراج کند. 

پایگاه خبری العربی جدید در گزارش خود می نویسد:

«در بحبوحه ناآرامی های سال گذشته ایران، کشورهای غربی حمایت های گسترده ای را از حذف حجاب در این کشور کردند و خود را حامیان ایرانی ها معرفی کردند. جالب اینکه فمنیست های شناخته شده فرانسوی ویدئوهایی را از خود ضبط می کردند و برای زنان در ایران گریه می کردند. سلبریتی های اروپایی موهای خود را در آنچه همبستگی با زنان ایرانی اعلام می کردند، کوتاه می‌نمودند و ویدئوهای مختلفی نیز از سوزاندن روسری و مقنعه در شبکه های اجتماعی نظیر تیک تاک به اشتراک گذاشته می شد. محیط اینستاگرام هم پُر شده بود از ویدئوها و تصاویر اینچنینی. همه به حقوق زنان در ایران متمرکز شده بودند و هر کسی حرفی برای گفتن در این زمینه داشت. 

با این حال، به تازگی شاهد رویکرد خاص دولت فرانسه در مورد نوع پوشش زنان بوده ایم. این دولت استفاده از حجاب توسط دانش آموزان دختر در مدارس دولتی را ممنوع کرده و برخورد قهری و خشوت آمیزی را با آن دسته از دانش آموزانی انجام می دهد که اقدام به استفاده از حجاب می کنند. 

جالب اینکه دولت فرانسه اکنون به نحوی کنشگری می کند که در نقطه مقابلِ اعتراضات دور و دراز آن علیه دولت ایران قرار دارد. زنان مسلمان در فرانسه سال هاست که به دلیل نوع پوشش خود با چالش ها و مشکلات جدی رو به رو هستند. البته که خودِ دولت فرانسه نیز در این رابطه بخشی بزرگ از فعالیت های بحران‌زا را نمایندگی می‌کند و مدت هاست که اسلام هراسی را به نام و در لوای سکولاریسم، ترویج داده و گسترش می بخشد. جالب اینکه از سال 2000 میلادی تاکنون، دولت فرانسه در دوره های زمانی مختلف، قوانینی را به تصویب رسانده که در قالب آن ها حقوق زنان در این کشور جهت استفاده از حجاب را زیر سوال برده است. مساله ای که برای فرانسه به عنوان کشوری که خود را مهد آزادی معرفی می کند چندان شایسته نیست. 

با این همه، نکته قابل تامل در روزهای اخیر در مورد تحولات فرانسه و برخورد سختِ دولتِ این کشور با حجاب دانش آموزان فرانسوی، واکنش های جهانی به این مساله است. عجیب است که برخلاف نمونه ایران، واکنش چندانی را در این رابطه شاهد نیستیم و کسی از حق زنان فرانسوی برای انتخاب حجابشان صحبت نمی کند. 

البته شاید دلیل این مساله این باشد که این مرتبه یک دولت اسلامی مطرح نیست و صحبت از دولت فرانسه به عنوان یک دولت غربی و سکولار است!فرانسه که به زعم بسیاری جزوِ به اصطلاح غربِ پیشرفته است و ارتباطی با کشورهای خاورمیانه ای که درگیر جنگ و تنش هستند، ندارد. البته که شاید دلیل دیگر این مساله این باشد که برخوردهای خشونت آمیز با مقوله حجاب در فرانسه از سوی سیاستمداران غربی و در قالب شعارها و سخنرانی‌های زیبایشان انجام می شود.

دلیل هر چه باشد باید اذعان کنیم که سکوت جاری در عرصه بین المللی در مورد تحولات فرانسه حقیقتا آزاردهنده است. کجا هستند سلبریتی های فرانسوی که همچون نوع کنشگری خود در مورد ایران، در باب تحولات جاری فرانسه نیز موضع گیری کنند و با زنان محجبه ابراز همبستگی کنند؟ چرا هیچکس از بایکوت دولت فرانسه، جهت حمایت از حقوق زنان صحبت نمی کند؟ 

واقعیت این است که فمنیسم غربی جلوه عینی خود را در قالب تحولات اخیر فرانسه نشان داده است. جنس خاصی از تفکر که وقتی به مساله زنان محجبه می رسد، استانداردهای دوگانه خود را آشکارا نشان می دهد. 

وقتی از نگاه تفکر غربی کنار گذاشتن حجاب مصادف با مفهوم رهایی می شود، دیگر جایی برای زنانی که حجاب را به صورت اختیاری انتخاب می کنند، وجود ندارد. این همان وضعیت متضادی است که فمنیسم های غربی ایجاد می کنند و در مورد آن پاسخگو هم نیستند. درست به همین دلیل است که می بینیم مبارزه زنان محجبه برای دفاع از پوشش خود در مکان هایی نظیر محیط های آموزشی، به هیچ عنوان ارزشمند تلقی نمی شود. 

عجیب است که سازوکارهای قدرت در فرانسه، هیچ حقی را برای زنان در انتخاب پوششان قائل نیستند. نژادپرستی، اسلام هراسی و فمنیسمِ سفید، همه و همه زنان مسلمان را به عنوان کنشگرانی که باید هدفِ سرکوب ادامه‌دار قرار گیرند، تصویرسازی می کنند. افرادی که پذیرش قواعد و قوانین زن ستیزانه از سوی آن ها، نوعی اجبارِ مطلوب قلمداد می شود. شاید اساسا به همین دلیل است که می بینیم سرکوب زنان و حقوق آن ها در فرانسه با واکنش قالب توجهی در این کشور رو به رو نمی شود. 

تردیدی نیست که تفکر فمنیستی باید از حجاب زنان در کشوری نظیر فرانسه نیز حمایت کند و آن را در نقطه مقابل آمال و ایده آل های خود تعریف نکند. باید بپذیریم که برخورد با حجاب در فرانسه تا حد زیادی به نمودی از رویه های ریاکارانه غرب در مواجهه با مسلمانان تبدیل شده است. این استدلال واقعا مضحک است که بعضا در فرانسه گفته می شود، حجاب سبب می شود تا زنان ضعیف تر به نظر برسند.  نباید فراموش کرد که مقابله با حجاب در فرانسه تا حد زیادی تحت تاثیر قواعد و قوانین اسلام هراسانه در این کشور نیز است. فرانسه در سال‌های گذشته یکی از کانون های اصلی اسلام هراسی در اروپا بوده است. 

در عین حال، اگر غرب و به طور خاص دولت فرانسه به برابری اهمیت می دهد، باید از آن پرسید که محروم کردن دختران محجبه از حضور در مدارس فرانسه، چه نسبتی با تعهد به برقراری برابری دارد؟ رویکردهای اینچنینی فقط و فقط مسلمانان را در مضیقه بیشتر قرار می دهند و بر آن هستند تا کار را به جایی برسانند که این طیف را با این انتخاب راهبردی رو به رو کنند که یا باید پا روی اعتقادات خود بگذارند و از خدمات عمومی نظیر آموزش برخوردار شوند و یا اگر چنین نمی کنند، محرومیت و عقب ماندگی تحمیلی علیه خود را بپذیرند. این همان چیزی است که فمنیسم غربی به زنان مسلمان ارائه می کند. 

فمنیسم غربی ماهیت تبعیض آمیز زیادی دارد و استانداردهای دوگانه ای را نیز در پیش می گیرد. در این نقطه، لازم است که افکار عمومی جهان از خود بپرسند که چرا در کشورهای غربی، توجه به مسائل زنان در سایر مناطق دنیا، بسیار بیشتر از وضعیت نامناسب آن ها در خودِ کشورهای غربی است!؟»

لینک: 

https://www.newarab.com/opinion/global-hypocrisy-display-after-french-schools-abaya-ban

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۲۶۹۷۸۰۰:۰۸:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۲۶
کلا همه چیز غربی ها خلاف ماست اینجا روزه اونجا شبه اینجا بی حجابی ممنوعه اونجا عفاف
ناشناس۳۲۲۷۲۰۴۰۸:۲۱:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۲۶
جهت اطلاع عفیف هم نیستند
ناشناس۳۲۲۷۲۳۵۰۸:۵۷:۴۸ ۱۴۰۲/۶/۲۶
عفاف چه ربطی به حجاب داره؟ یعنی هر کسی روسری نداره بی عفته و هر که چادر داره با عفته؟ هر کسی که وارد حوزه عمومی می شه باید صورتش مشخص باشه و قابل شناسایی باشه. چه در خیابان یا بانکها یا ادارات. در فرانسه زنانی هستند که در عرصه عمومی ظاهر می شوند و فقط چشمهاشون پیداست یا با نقاب حتی اون هم پیدا نیست.
ناشناس۳۲۲۷۴۴۲۱۲:۱۷:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۲۶
وقتی بیشتر از 50 درصد افراد ان کشور روابط آزاد و خیانت ها را دارند دیگر عفیف نیستند
ناشناس۳۲۲۷۴۶۵۱۲:۳۴:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۲۶
بی حجابی شاید درهمه موارد نشان دهنده بی عفتی نباشه اما در نهایت عفت جامعه رو به مذبح می بره این امر غیرقابل انکاره
ناشناس۳۲۲۷۳۴۵۱۰:۴۰:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۲۶
عفاف ممنوعه ؟ معلومه چی داری می گی ؟
ناشناس۳۲۲۷۴۲۷۱۲:۰۰:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۲۶
من برخی مواقع از شدت دنیا طلبی برخی در عجبم! از روی قصد با تمام قوا صرفا برای توجیه طمع تمامیت خواهی خود، حتی حاضر نیستند واقعیت را در جهت منافع خود استفاده کنند و صرفا و تماما آویزان پست ترین صفات معرفی شده در قرآن می شوند! مثل همین بحث! در فرانسه پوشش عبا در مدارس ممنوع است نه حجاب!
ناشناس۳۲۲۷۰۲۱۰۰:۳۴:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۲۶
اما غرب گرایان ایرانی چنان ماست مالی می کنند که نگو حتی ازغربی ها بیشتر
ناشناس۳۲۲۷۱۶۶۰۷:۲۳:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۲۶
کسی ماست مالی نمیکنه حجاب اجباری یا بی حجابی اجباری اشتباهه همین
ناشناس۳۲۲۷۳۰۳۰۹:۵۹:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۲۶
در نظرات شما خلاف آن را می رساند! و حجابی که بر آمده از قوانین خدا باشد را نمی گویند بد!!
ناشناس۳۲۲۷۳۹۰۱۱:۲۸:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۲۶
ما تنها کشور مسلمان جهانیم و خدا این قوانین را برای ما وضع کرده ؟ عربستان و سوریه و ترکیه و عمان و امارات و مالزی و اندونزی و .... اسلام و خدا نمی شناسند ؟
ناشناس۳۲۲۷۴۱۳۱۱:۵۳:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۲۶
دهها کشور مسلمان هم همین قران وهمین پیامبر را دارن چرا تفسیر ما با بقیه فرق می کنه
ناشناس۳۲۲۷۶۴۷۱۵:۱۷:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۲۶
حالا دیدید می گویید کشورهای دیگر!! در ضمن ملاک عمل به آن هست!
ناشناس۳۲۲۷۵۸۶۱۴:۱۹:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۲۶
مثل اینه که بگی بهداشت اجباری و کثیفی اجباری هردو غلطه نه عزیز یکیش غلطه
ناشناس۳۲۲۸۴۴۵۱۱:۳۰:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۲۷
قیاس مع الفارغ
ناشناس۳۲۲۷۸۳۳۱۹:۲۶:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۲۶
آقا در فرانسه عبا ممنوع شده نه حجاب.
ناشناس۳۲۲۷۰۲۳۰۰:۳۷:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۲۶
جالب تر این هست که مخالف قوانین خدا هستند از یک طرف در حجاب و از یک طرف ترویج همجنسگرایی
ناشناس۳۲۲۷۰۶۶۰۲:۱۴:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۲۶
البته پوشیدن عبا را ممنوع کردن
ناشناس۳۲۲۷۰۹۱۰۳:۲۵:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۲۶
آخه به شما چه ؟،،
ناشناس۳۲۲۷۳۸۰۱۱:۱۷:۵۷ ۱۴۰۲/۶/۲۶
چی شد تا دیروز می گفتید دنیا دنیا الان می گویید به ما چه؟!!!
ناشناس۳۲۲۷۳۸۳۱۱:۲۱:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۲۶
یادم نمیاد اون موقع که مکرون درباره ایران اظهار نظر می‌کرد همین حرف رو زده باشی!!
ناشناس۳۲۲۷۱۰۱۰۴:۰۸:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۲۶
اين مسلمين عزيز چه اصرارى به مهاجرت به غرب دارند؟ چرا به ايران و عربستان و ساير ممالك اسلامى نميروند
ناشناس۳۲۲۷۵۹۰۱۴:۲۱:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۲۶
یعنی چی ؟ طرف اونجا بدنیا اومده ۲۰۰ سال پیش اجدادش رفتن فرانسه یا اینکه اصالتا فرانسوی هستن مسلمون شدن
ناشناس۳۲۲۷۶۵۵۱۵:۲۴:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۲۶
یه برقع پوش یا عبا پوش با سابقه 200 سال مهاجرت اصلا وجود خارجی ندارد!
ناشناس۳۲۲۷۱۴۳۰۶:۴۷:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۲۶
متاسفانه حاکمیت ها در افراط و تفریط غوطه می زنند .
ناشناس۳۲۲۷۱۴۶۰۶:۵۱:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۲۶
غضنفر های داخلی شروع کنند به ماستمالی اربابهای غربی شان منتظریم ...
ناشناس۳۲۲۷۳۸۴۱۱:۲۳:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۲۶
باحال هم هستند می گویند لائیک و سکولار هستند و خیلی عالی هستند و در مسیر حقوق بشر!!! و جدایی از دین (حال اصل سکولار یعنی کاری به دین ندارد که چه طوری باشی) اما وقتی حاکمیت اسلامی حجاب را می‌گوید رعایت کنید می گویند نخیر !
ناشناس۳۲۲۷۱۴۹۰۶:۵۵:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۲۶
اولا چیزی که ممنوعه، حجاب نیست، علائم دینی هستش. میخواد صلیب مسیحی باشه، میخواد کلاه یهودی یا حجاب اسلامی. دوما فقط در مدارس دولتی که با بودجه دولت بعنوان نگهبان سکولاریسم اداره میشه ممنوعیت وجود داره.
ناشناس۳۲۲۷۳۰۷۱۰:۰۵:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۲۶
ادعای سکولاریسم بودن احترام هم بگذارد به ادیان الهی نه اینکه مبارزه کند با آن
ناشناس۳۲۲۷۶۵۴۱۵:۲۳:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۲۶
کسی مبارزه نمی کند، صرفا جلو کارنوال رادیکال ها هر گروه گرفته شده تا اکثریت ملت که به هیچ گروه رادیکالی تعلق ندارند آرامش داشته باشند!
ناشناس۳۲۲۷۱۶۱۰۷:۰۹:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۲۶
این مسلمانهایی که اونجا هستند کجایی اند و چرا؟
ناشناس۳۲۲۷۴۴۵۱۲:۱۸:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۲۶
اکثریت مراکشی و کشور های شمال آفریقا هستند . ایرانی ها و حتی خود فرانسوی ها حتی جرات نمی کنن به محله مراکشی ها بروند. حتی پلیس های محله های مراکشی از خود مراکشی ها تبار ها هستند.
ناشناس۳۲۲۷۱۶۴۰۷:۱۶:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۲۶
حجاب ممنوع نشده، در مدارس دولتی برقع و عبایه ممنوع است.
ناشناس۳۲۲۷۳۱۰۱۰:۰۷:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۲۶
آن وقت لباس هایی مانند لی و تنگ و دامن های آنچنانی آزاد؟
ناشناس۳۲۲۷۵۷۱۱۴:۰۸:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۲۶
آره اونا آزاد است و کلاه یهودی و پیراهن کشیشی و راهبی نیز ممنوع است.
ناشناس۳۲۲۷۱۶۹۰۷:۲۶:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۲۶
در مدارس فرانسه هر چیزی که نماد مذهبی داشته باشد ممنوع است مانند حجاب و کلاه یهودی و..... ربطی به حجاب ندارد
ناشناس۳۲۲۷۱۸۷۰۷:۵۶:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۲۶
بالاخره جامعه و حکومت می تواند در مورد پوشش تصمیم بگیرد یانه؟ اگر نه. سوال این است چرا در همین ایران شما طرفدار این هستید که حجاب و پوشش یک امر اجتماعی و حکومتی است و باید رعایت شود و دختربچه اگر حجاب نداشته باشد نباید مدرسه برود
عمران۳۲۲۷۱۹۲۰۸:۰۶:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۲۶
لطفا نویسنده ی متن به این دو نکته پاسخ دهند: ۱- منع پوشش حجاب اسلامی در فرانسه فقط مخصوص مدارس دولتی است و در مدارس خصوصی و در معابر عمومی زنان مسلمان حق پوشش حجاب را دارند. چرا این مساله طوری مطرح میشود که انگار در «تمامی مدارس» و در تمامی عرصه های عمومی منع شده اند. ۲- دولت فرانسه وظیفه اش اجرای خواست اکثریت مردم فرانسه است و مدارس دولتی با بودجه دولت که متعلق به اکثریت مردم فرانسه است اداره میشود. قانون ممنوعیت حجاب اسلامی در مدارس توسط پارلمانی تصویب شده و هر کس مخالف این قانون باشد به راحتی امکان شرکت در انتخابات به عنوان کاندیدای پارلمان را دارد و در صورت بدست گرفتن اکثریت پارلمانی به راحتی میتوانند این قانون را اصلاح کنند. چرا طوری مساله را مطرح میکنند که انگار چنین قانونی به صورت ناعادلانه بر مردم فرانسه تحمیل شده؟
ناشناس۳۲۲۷۱۹۴۰۸:۱۰:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۲۶
در غرب حتی ازارکودکان وحیوانات قانونی ست چون شیطانیست، وهر دستور خدا ممنوع است از جمله حجاب، قرآن را آنش می زنند و می‌گویند نشانه ی آزادی است و نمیشود به نمادهای اسلامی از جمله حجاب در جامعه و مدرسه حاضر شد چون خداگفته
عمران۳۲۲۷۲۹۷۰۹:۵۴:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۲۶
کجا آزار کودکان و یا حیوانات قانونی است؟ شما تا به حال به غرب سفر کرده اید یا این داستان ها را فقط شنیده اید؟ در غرب قرآن را آتش نمیزنند بگویند آزادی است، بلکه در غرب نزدیک یک میلیارد نفر (پانصد میلیون نفر در اروپا و ۴۰۰ میلیون نفر در آمریکای شمالی) زندگی میکنند که از این تعداد یک میلیارد نفر، چند نفر هم قرآن را آتش زده اند، عوضش میلیونها مسلمان آزادانه در غرب مسجد دارند و به تبلیغ اسلام میپردازند، و کسی جلوی آنها را بابت تبلیغ اسلام نمیگیرد. حجاب هم فقط در مدارس دولتی فرانسه بنابر قانونی که نمایندگان اکثریت مردمش تصویب کردند غیرقانونی است وگرنه در معابر عمومی و ادارات دولتی و شرکتهای دولتی و خصوصی و مدارس خصوصی هیچ ممنوعیتی برای حجاب سر وجود ندارد.
ناشناس۳۲۲۷۴۵۲۱۲:۲۱:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۲۶
مگر دروغگویی در اسلام حرام نیست؟ کجا در غرب آزار کودکان و حیوانان قانونی است؟ اگر پلیس ببینه یک نفر به بچه اش یک چک زده است حضانت اون بچه رو ازش می گیرین. همین طور حیوانات اگر کسی یک سگ یا گربه را آزار بدهند صدها یورو جریمه میشه و حتی زندان هم ممکنه بره.
ناشناس۳۲۲۷۱۹۵۰۸:۱۰:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۲۶
به هر حال قانون است و باید به قانون احترام گذاشت اینجا اجباری هست انجا هم اجباری هست با دو‌نگاه متفاوت انهایی که ناراضی هستند که عمدتن اصالتا غیر فرانسوی هستند میتونند برن انجایی هایی که ان نوع سبک زندگی اسلامی هست زندگی کنند .
ناشناس۳۲۲۷۲۱۸۰۸:۴۰:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۲۶
در مدارس و ادارات دولتی فرانسه استفاده از هر گونه نماد دینی ممنوعه کیپا یهود ممنوعه نمادهای آفریقایی ها ممنوعه عمامه سیک های هندی ممنوعه حجاب مسلمانان هم ممنوعه چون می خواهند جامعه سکولار داشته باشند واقعیت را بگوئید بهتر نیست ؟
ناشناس۳۲۲۷۴۲۲۱۱:۵۷:۴۸ ۱۴۰۲/۶/۲۶
مسلمان بنا بر واجب دین باید رعایت پوشش مناسب کند حتی خود مسحیت هم اجبار هست ولی با تحریف در متون کتابشان به این روز افتادن
ناشناس۳۲۲۷۲۳۰۰۸:۵۱:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۲۶
سیستم فرانسه لائیک است یعنی جدایی کامل دین و دولت. .در نهادهای دولتی از جمله مدارس دولتی، نمادهای دینی ممنوع است از جمله حجاب . در عوض دختران خانواده های مسلمان میتوانند در مدارس اسلامی خودشان درس بخوانند یا (اگر سیستم فرانسه را نمی پسندند)برگردند کشور خودشان
ناشناس۳۲۲۷۳۱۳۱۰:۰۹:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۲۶
خود شیطان را نشان می‌دهد
ناشناس۳۲۲۷۳۴۲۱۰:۳۸:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۲۶
اولا این نوع نگاه به دین دقیقا مصداق پادشاهان بوده که با دین برخورد می کردن دوم هم آنهایی که فرانسوی هستند کجا بروند؟
ناشناس۳۲۲۷۴۰۵۱۱:۴۶:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۲۶
پادشاهان در سراسر دنیا همشه با تایید علمای دینی حکومت میکردند.
ناشناس۳۲۲۷۴۵۶۱۲:۲۲:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۲۶
مسلمانان فرانسه اکثرا اعراب آفریقایی یا خاور میانه ای هستند
ناشناس۳۲۲۷۲۴۴۰۹:۰۴:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۲۶
هر کسی که از کشور آباد و آزاد مسلمان و اسلامی به کشور پر از جنایت و تجاوز و خفقان اروپایی می رود اشتباه است .
ناشناس۳۲۲۷۳۳۵۱۰:۲۹:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۲۶
به هر حال از قديم و نديم گفته اند : « شهري و رسمي » ما هم اضافه مي كنيم هر مملكتي و قانوني ... و البته بايد به قانون هر مملكتي احترام گذاشت !
ناشناس۳۲۲۷۳۶۹۱۱:۰۱:۵۷ ۱۴۰۲/۶/۲۶
موضوع دروغ گویی غربی هاست فقط حجاب زن فرانسوی مسلمان نیست .در اونجا آتیش زدن بانک, کشتن مامور پلیس,جرمه ولی در ایران مبارزه حساب میشه در اونجا پرسش ار هلو کاست زندانی داره ولی آتیش زننده قرآن قهرمان آزادی است. همین فرانسه تمام پیشرفت خودش را با استعمار دیگر کشورها از جمله آفریقا بدست آورده جنایاتی کردن که روی چنگیز و هیتلر را سفید کردن.
ناشناس۳۲۲۷۳۷۴۱۱:۱۱:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۲۶
چه راحت یه عده دم از ازادی اونها میزنن و کاری به احکام الهی ندارن فقط مساله خوش امد انسانی براتون مهمه؟ ازدواج با محارم هم بالای 18 سال در صورت رضایت فرزند قانونی شده اینم خوبه از نظر شما چون خواست مردمه حالا درست بودن یا نبودنش مهم نیست؟ جوری میگه لائیکه و این قانونشه انگار لائیک بودن چیز خوبیه
ناشناس۳۲۲۷۴۷۰۱۲:۳۹:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۲۶
کشورهای غربی کشورهای افریقایی رو غارت کردن مسیر توسعه را به روی انها بستن بارسانه ازخودشان درذهن ان ها بهشت کاشتن استعدادهای انها رو می دزدن فرهنگشون رو به قتلگاه می برن مردم ان کشورها رو دریک اجبار اجتماعی برای مهاجرت قرار میدن ودرغرب باهشون دوگانه برخورد میکنن
سینا۳۲۲۹۰۰۹۱۸:۱۹:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۲۷
اصلا ما در موقعیتی نیستیم که از بقیه انتقاد کنیم !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  2. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  3. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  4. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  5. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  6. کنایه مجری شبکه ۴ رادیو بی‌بی‌سی به رضا پهلوی: هیچگاه نماد آینده ایران نیستی!

  7. سفیدشویی جنایت!

  8. جهان غرب و یک بازی عجیب با کشورهای در حال توسعه

  9. ترکیه ای که من دیدم! 

  10. تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری ادارات همچنان بلاتکلیف ماند

  11. درخواست نمایندگان از رئیس جمهور برای حذف ارز ترجیحی واردات برنج

  12. این حق مسلم را پایمال نکنید!

  13. رادان: پلیس در امنیت ملی اثرگذار است

  14. بانکی‌پور، نماینده مجلس: در قانون عفاف و حجاب پلیس اجازه بازداشت ۵ گروه را دارد

  15. کارگاه بزرگ تولید سلاح جنگی و شکاری در اندیمشک منهدم شد

  16. اهانت به جامعه جهاني!

  17. ماجرای اقدام شهرداری منطقهٔ ۳ تهران مقابل یک داروخانه چه بود

  18. بانک سینا بابت طلب ارزی توسط صندوق توسعه ملی تملیک شد

پربحث‌های هفته

  1. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. این نامه دلسوزانه است؟!

  4. چرا این همه بد اخلاقی؟

  5. فردا دیر است...

  6. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  7. درباره توبه تتلو

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  10. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  11. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  12. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  13. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  15. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  16. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  17. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

  18. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  19. تنوری که هنوز سرد است...

  20. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  21. ایثارگران را بدنام نکنید !

  22. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  23. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  24. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  25. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

آخرین عناوین