افسانه صهیونیست ها و یک افشاگری

  4020607034

در 12 ژوئیه سال 2006 نیروهای مقاومت اسلامی لبنان به یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی یورش بردند و سه سرباز را به اسارت گرفتند تا اسرای خود را که برخی بیش از 20 سال در بند صهیونیست ها بودند را آزاد کنند. چند ساعت بعد رهبر حزب الله لبنان در پیامی رسانه ای اعلام کرد که در ازای آزادی اسرای ما فقط سربازان اشغالگر رها می شوند و مذاکرات با تل آویو هم باید به صورت غیر مستقیم باشد. 
« ایهود اولمرت » نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی این پیام را رد کرد و از زمین و هوا سپس دریا به لبنان حمله کرد. در آن زمان شاید کمتر کسی به پیروزی و موفق شدن حزب الله امید داشت اما این اتفاق افتاد. موضوعی که در برنامه «جریان خاورمیانه» (MidEaStream) شبکه پرس تی وی مورد کندوکاو قرار گرفت ضمن اینکه بخش بزرگی از نبرد سال 2006 در لبنان در عرصه رسانه روی داد و تاثیرات شگرفی در منطقه به جای گذاشت.
« مروه عثمان » مجری شبکه پرس تی وی در ابتدای این برنامه اظهار داشت: مردم آزاده جهان به همراه حامیان مقاومت اسلامی در لبنان هفدهمین سالگرد پیروزی حزب الله لبنان بر رژیم صهیونیستی را جشن گرفتند. جنگی که در 14 اوت سال 2006 با تحقیر تل آویو به پایان رسید و حزب الله با قدرت توانست افسانه شکست ناپذیری این رژیم را درهم بکوبد. 
وی تاکید کرد: ترس ارتش و مقامات رژیم صهیونیستی از مواجهه مجدد نظامی با لبنان کاملا عیان و آشکار است. 
مجری این برنامه گفت: کمیته بررسی علت شکست از لبنان در جنگ سال 2006 موسوم به «کمیته وینوگراد» نشان داد که ارتش صهیونیست ها از ابتدا هم توانایی مقابله با یک جنگ نامتقارن را نداشته و مرتکب اشتباهات راهبردی و راه کنشی جدی شده است. 
وی افزود: یکی از نتایج این جنگ این بود که تاثیر جدی در مقاومت مردم فلسطین در برابرا اشغالگری داشت و در جنگ سال 2008 هم آنان به روش های حزب الله لبنان رویکرد کردند و موفق شدند. 

چرا تل آویو از لبنان می هراسد
« ابراهیم الموسوی » نماینده پارلمان لبنان از فراکسیون وفا به مقاومت حزب الله لبنان مهمان برنامه جریان خاورمیانه بود. مروه عثمان از وی پرسید که واقعا در ماه اوت سال 2006 چه در جنوب لبنان روی داد و چه اهمیتی داشت؟ الموسوی در پاسخ گفت: در تابستان سال 2006 شرایط خاصی حاکم بود و نتیجه جنگ با رژیم صهیونیستی نه تنها برای مردم لبنان و مقاومت اسلامی بلکه برای همه مردم منطقه، همه مسلمانان، آزادگان، نیروهای انقلابی و حتی کشورهای عرب تاثیرگذار شد و آثار آن تا همین اکنون ادامه دارد. 
وی تصریح کرد: مقاومت اسلامی لبنان هم بر اشغالگری رژیم صهیونیستی هم بر توسعه طلبی امپریالیسم و استکبار جهانی و هژمونی منطقه ای آن پیروز شد و این در حالیست که ما با سلاح های ابتدایی و ساده در جنگ حضور داشتیم اما برای اولین بار صدایی در جهان بر قدرت های درون شورای امنیت سازمان ملل غلبه یافت و آنها را مجبور به قبول شرایطی کرد که ما می خواستیم. 
این عضو پارلمان لبنان معتقد است: مقامات سیاسی و نظامی درون رژیم صهیونیستی  آرزوی دائمی خود را برای راه اندازی جنگ علیه لبنان پنهان نمی کنند، اما از آنجا که می دانند حزب الله همواره آماده یک نبرد غیرمنتظره با اسرائیل است توانایی حمله به این کشور را ندارند به ویژه آنکه از شکستی مانند نبرد 33 روزه در سال 2006 می هراسند. به بیان دیگر شکست اسرائیل از حزب الله در تمام ابعاد رخ داد و یک شکست قاطع راهبردی محسوب می شود. در نتیجه تاکنون برای لبنان یک بازدارندگی ایجاد کرده است. 
الموسوی، خاطرنشان کرد: گروه های مقاومت مورد برای دفاع در برابر تجاوزات صهیونیست ها کاملا آماده اند و بخش بزرگی از این توانایی به علت پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از مقاومت اسلامی در لبنان، فلسطین، سوریه و یمن است. 
وی در خاتمه اظهار داشت: در حال حاضر مقامات رژیم صهیونیستی توان حزب الله لبنان در یورش هوایی [موشک و پهپاد] را بزرگترین تهدید برای خود می دانند و این در حالیست که آنها می دانند حزب الله به آرمانی باور دارد که می گوید مرگ در راه عزت هزار بار بهتر از زندگی با ذلت است.
این عضو حزب الله لبنان ادامه داد: در مقابل سربازان رژیم صهیونیستی، نجات جان خود را با گریختن از معرکه نبرد مهمتر می دانند در نتیجه پیروز جنگ آینده میان مقاومت اسلامی و رژیم صهیونیستی کاملا مشخص است و کسی نمی تواند در مورد آن شک کند. 
یادآوری این نکات مهم در یک شبکه انگلیسی زبان در گستره بین المللی بر این نکته مهم بازمی گردد که حماسه مقاومت لبنان علاوه بر آزاد کردن اسرایش موجب بازدارندگی و امنیت برای لبنان شده است. نتیجه ای که از جنگ اوت 2006 تاکنون ادامه یافته است

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. فردا دیر است...

  2. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  3. صوت افشا شده مدیرعامل ایران خودرو: اگر پارس تا امروز آدم کشته بگذارید ۶ ماه دیگه هم بکشد!

  4. فراریان بزرگ مالیاتی را بشناسید

  5. توقف روند کاهش جمعیت در ایران

  6. واکنش کنعانی به اقدام ضد ایرانی کانادا

  7. درخواست رئیس‌جمهور کلمبیا برای بازداشت نتانیاهو

  8. وزیر کشور: مردم با حضور در انتخابات برگ زرین دیگری بر افتخارات این کشور افزودند

  9. هیلاری کلینتون: دانشجویان معترض تاریخ نمی‌دانند!

  10. تکلیف ۳۰ منتخب تهران در مجلس تعیین شد + گرایش سیاسی

  11. نتایج مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

  12. چرا قیمت مسکن در تهران گران‌تر از بعضی شهر‌های بزرگ دنیاست؟

  13. اعتماد به نفس مقاومت

  14. ترکیب سیاسی مجلس دوازدهم به کدام سمت و سو می‌رود؟

  15. واکنش محسن رضایی به توهین نماینده صهیونیست‌ها به منشور ملل متحد

  16. دهه «رکود، عبرت، تجربه»/ ۱۰ میلیون فقیر حاصل ۱ دهه اقدام غلط

  17. مشارکت نصف شد!

پربحث‌های هفته

  1. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  2. چرا این همه بد اخلاقی؟

  3. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  4. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  5. درباره توبه تتلو

  6. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  7. فردا دیر است...

  8. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  9. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  10. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  11. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  12. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  14. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  17. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

  18. تنوری که هنوز سرد است...

  19. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  20. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  21. ایثارگران را بدنام نکنید !

  22. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  23. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

  24. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  25. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

آخرین عناوین