دستمزد روزانه کارگران کمتر از نیم کیلو گوشت !

سامان مهراد، گروه اجتماعی الف،   4020528076 ۷۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
دستمزد روزانه کارگران کمتر از نیم کیلو گوشت !

1- نیمه اول سال رو به پایان است اما همچنان معیشت کارگران و قوت روزمره آنان درگیر اهمال‌ و بی‌توجهی؛ قشری که با همه سختی‌ها پای کار انقلاب و نظام مانده و تنها خواسته‌اش اجرای بی‌چون و چرای قانون است اما قصه پرغصه سرزمین ما پر است از سیلی‌خوردن این کارگران مظلوم و وفادار؛ آنانی که با دریافتی‌های 7 و 8 میلیونی سر می‌کنند و با سیلی صورت‌هایشان را سرخ نگه‌‌می‌دارند. 

2- کارگران در شرایطی به‌سر می‌برند که یک هزینه اضافی تحمیل‌شده به آنان، جابجایی دهک‌هایشان را به‌دنبال دارد و این فاجعه‌ای است وحشتناک. هزینه‌های درمانی و بهداشتی، تحصیل فرزندان و ملزومات آنان یا حتی تعمیر ساده‌ترین لوازم خانگی، ظرفیت سقوط وضعیت درآمدی کارگران را دارد و عجیب آنکه خواسته‌های به‌حق این قشر برای ترمیم دستمزدها، به‌سادگی هر چه تمام به‌دست فراموشی سپرده می‌شوند. با بهانه‌هایی چون کاهش نقدینگی و تمسک به تئوری‌های اقتصادی «پول‌گرایان»، کارگران در وضعیت «بخور و نمیر» نگه داشته شده و هیچ نهادی کوچکترین قدمی هم برای بهبود وضعیت آن‌ها بر نمی‌دارد.

3- برخی از مسئولین امر تصور می‌کنند که جامعه کارگری چون مظلوم است و صدایش به‌جایی نمی‌رسد می‌توان به هر شکل ممکن با آنان رفتار کرد اما این تصوری است غلط و باطل. اگر به اطراف خود و وضعیت مشاغل مختلف بنگریم، می‌بینیم که بحران‌های پیرامونی حوزه کارگری آرام‌آرام در حال پدیدار شدن است؛ هم به‌لحاظ روی‌گردانی از مشاغل موجود و هم فوران‌کردن نارضایتی‌ها. این غیرقابل انکار است که صبر جامعه کارگری هم حدی دارد و سکوت پیشه‌کردن این قشر امری قطعی و لایتغیر نیست.

اگر تا امروز کارگران با دلایلی چون مرزبندی با دشمن ترجیح داده‌اند که مطالبات به‌حق و قانونی خود را از مجراهای رسمی پیگیری کنند، دلیل بر این نمی‌شود که می‌توان تا ابدالدهر آنان را سردواند. شورای‌عالی کار که به خواسته کارگران و نمایندگان آنان توجهی نمی‌کند، وزارت کار که در حال تئوریزه‌کردن سرکوب دستمزدی است، دیوان عدالت‌اداری هم که شکایت قانونی کارگران را رد می‌کند، تشکل‌ها و سندیکاهای کارگری هم که غیرفعالند. چه راه دیگری برای شنیده‌شدن صدای خردشدن استخوان‌های کارگران باقی‌مانده؟

آیا حتما کارگران باید اعتراضات خیابانی را ترتیب دهند تا فریادهایشان به‌ جایی برسد؟ امری که حتی در سخت‌ترین شرایط و به‌دلیل حساسیت‌های امر و سوءاستفاده دشمن، مدنظر جامعه شریف کارگری نبوده است.

آن‌کس که دل در گروی انقلاب و ایران دارد باید در صف‌ اول استیفای حقوق کارگرانی باشد که دستمزد روزانه‌شان به اندازه نیم‌کیلو گوشت هم ارزش ندارد! آقایان بهارستان‌نشین و ساکنین پاستور که دوماه تمام فضای سیاسی کشور را بر سر ابقا یا عزل معاون سیاسی وزیر کشور ملتهب کردید، ای کاش نیمی از این هم و غم خود را برای شنیدن مطالبات کارگران می‌گذاشتید که این مصداق بارز سیاست‌ورزی درست و منطبق بر اصول انقلاب اسلامی است. صدای بی‌صدایان را بشنوید که فرصت محدود است...

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۹۴۱۰۱۰۹:۰۷:۱۷ ۱۴۰۲/۵/۲۹
به قول (نویسنده) برای اینکه ما به مقصود برسیم باید ملت ناخوش وگشنه و بیسواد وکر و کور بماند و حق خودش را از ما گدایی کنه ولی فراموش نکنید که ظاهرا برای مردم باید اظهار هم دردی و دلسوزی کرد چون مد شده اما در باطن باید پدرشان را دراورد
ناشناس۳۱۹۴۱۲۰۰۹:۱۶:۰۶ ۱۴۰۲/۵/۲۹
ما ۱۰ میلیون اتباع اجنبی در ایران داریم که بشدت زاد و ولد دارند فرزندان اینها مجبورند از منابع این کشور با کمترین دستمزد گذران زندگی کنند چون در هر حال براشون منافع داره اینجا کارفرما وارد میشود و کارگر ایرانی را اخراج و با کمترین دستمزد افاغنه را بخدمت میگیرد سپس هردو گروه سودحاصل از منابع کشور را به خارج منتقل میکنند این چرخه تضعیف اقتصاد کشور و کارگر داخلی مدام و مستمر باز تولید میشود مسئولان کجا هستند؟؟یا خواب یا نمی دانند یا بی توجه و یا بدنبال تلفیق و همسازی سیاستهای این چنینی نولیبرالی با ۱۰ میلیون اجنبی بچه تولید کن که در شرایط تحریم بر سرمان اوار شده اند کاملا مشخصه چرا دستمزد کارگر پایینه
مجتبی یارمحمدی۳۱۹۴۱۳۳۰۹:۲۲:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۲۹
نگارنده فکر میکنه فرصت محدوده . فرصت عملا تموم شده . دیگه هیچ کسی نمیتونه جو بی‌اعتمادی مردم رو از بین ببره . دیگه تمومه .
ناشناس۳۱۹۴۱۳۸۰۹:۲۳:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۲۹
ایضا بازنشستگان.
ناشناس۳۱۹۴۱۴۱۰۹:۲۴:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۲۹
کارگران نه تنها قشر فراموش شده اند بلکه از منظر بسیار از مسئولین و متفکران و کارشناسان دستگاههای دولتی موجوداتی مزاحم هستند! بیشترین فشار و مشکل از جانب کارشناسان اقتصادی سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد بر این قشر تحمیل می شود چون این افراد زیر باد کولر نشسته و به راحتی از بیت المال و دسترنج این قشر امرار معاش می کنند. اگر ریشه های انقلاب وجود کاخ ها در کنار کوخ ها بود در حال حاضر هم کاخ ها گشترش زیادی داشتند هم کوخ ها صد برابر شدند ولی کسی گوش شنوایی ندارد چون تصمیم گیران و دولتمردان و مسئولین دولتی از سرکوب مزدی کارگران منفعت شخصی می برند!!
ناشناس۳۱۹۴۱۵۶۰۹:۲۹:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۲۹
در آموزه هاي ديني ما آمده است : « حق كارگر را پيش از آنكه عرقش خشك شود بپردازيد » !! ... بله برادر « حقِ كارگر » يعني آنچه كه حق و حقوق اوست ! آن هم زماني كه هنوز عرق بدنش خشك نشده ... زبانم لال نه اين كه سه ماه ديگه ... چهار ماه ديگه ... شش ماه ديگه ... و نيز در روايات آمده است : پيامبر اسلام دست پينه بسته كار گر را مي بوسيده است ! و امام خميني هم زماني فرمود : « خدا هم كار گر است » !! بنده هم عرض مي كنم با اين آموزه هاي ديني كه در مورد « كار گر » داريم ، نكنه فقط و فقط شعار بدهيم !
امید یاوری دارانی۳۱۹۴۱۷۴۰۹:۳۶:۵۸ ۱۴۰۲/۵/۲۹
فریادرس کارگران مظلوم فقط خداست اما باید نگران بود از اه مظلومانی که در این دنیا فریاد رسی ندارند . امروزه کارگران در فقر و فلاکت زندگی می کنند و با این تورم لجام گسیخته فقط حاصل زحمتشان شرمساری در برابر زن و فرزندان است. وقتی همه ارکان حاکمیت تشویق به فرزند اوری می کنند و قبل از ان تشویق به ازدواج می کنند باید محاسبه کنند چگونه با پایه حقوق اندک امکان تامین هزینه های سرسام اور یک زندگی اولیه را می توان تامین نمود؟ کاش کسی بود که وضع ملت را درک کند.
ناشناس۳۱۹۴۲۹۱۱۰:۳۳:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۲۹
تشویق فرزند اوری صوری هست واقعی نیست. وگرنه علیرغم مخالفت مردم اینهمه پناهنده خارجی بیسواد بی فرهنگ وارد نمیکردن
ناشناس۳۱۹۴۴۰۳۱۱:۳۱:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۲۹
اتفاقا صوری نیست بلکه با توجه به نیاز به نیروی انسانی باید زاد و ولد را زیاد کنند. توجه کرده اید که چرا در اطراف تهران شهرکهای اقماری با مسکنهای بسیار کم کیفیت و فاقد امکانات زیرساختی و... در ده پانزده سال اخیر ساخته اند یا دارند میسازند؟ و توجه کرده اید چرا مسکن در بافت اصلی شهرها به شدت و بیشتر از میزان تورم گران میشود؟ و توجه دارید چرا بیشتر قبول شدگان کنکور متعلق به دهکهای بالای جامعه هستند؟
ناشناس۳۱۹۴۵۱۷۱۲:۲۱:۱۱ ۱۴۰۲/۵/۲۹
من این را نولیبرالیسم مذهبی نامگذاری کرده ام حرفم را پس میگیرم صوری نیست واقعیه
ناشناس۳۱۹۴۴۷۸۱۲:۰۱:۲۳ ۱۴۰۲/۵/۲۹
حالا چرا کشورهای پیشرفته که مدعی هستید معیشت آنان مشکلی ندارد فرزند اوری آنها کم شده؟!!
ناشناس۳۱۹۴۵۴۱۱۲:۳۴:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۲۹
برای اینکه نظام ما هم در اقتصاد دنباله رو الگوهای انهاست که نولیبرالیسم و حاکمیت سرمایه است و فرزنداوری نوعی هزینه است ثانیا در خانواده های نسبتا مرفه امریکایی فرزنداوری کم نشده و پرجمعیت هستن سوم اینکه کشور ثروتمند مثل ایران از معیشت بحث کردن باید بی معنی باشد.
ناشناس۳۱۹۵۶۲۷۰۰:۱۷:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۳۰
به جای سانسور از واقعیت ها فرار نکن و تقلید ریزتر آن می شود استخدام زنان در مشاغل مردان و اولیت اول آنان کار خارج از خانه به همراه آموزش مادیات و درنتیجه اولویت بچه در ردیف آخر
ناشناس۳۱۹۴۱۸۹۰۹:۴۴:۳۱ ۱۴۰۲/۵/۲۹
اولا به صورت رسمی 7 الی 8 میلیون هست ولی اکثرا بالای 10 الی 12 می گیرند(آن 7 الی 8 میلیون برای بازنشستگان هست که اکثرا در همین محدوده می گیرند) ، دوم اینکه شما اول یقه نماینده کارگران را بگیر که دارند حق آنان را اجحاف می کنند آن هم با دستمزد یکسان برای کل کشور درنظر می گیرند و حاظر نیستند آن را تعدیل کنند این درحالی هست که هزینه زندگی هر شهر با شهر دیگر یا شهرستان و روستا تفاوت زیادی دارد سوم هم برای اطلاع بیشتر شما قیمت گوشت 500 هزار تومانی الان بدون محاسبه ارز 28500 هست حال یا به هر دلیلی یا ندادن به آن یا دلال بازی ولی با کف حقوق و یارانه که متوسط خانوار 4 نفر در نظر گرفته شود می شود 13 کیلو و قبل حذف ارز 4200 مانند سال 99، 15 کیلو در ماه قدرت خرید چهارم هم اینکه حقوق کارگر اضافه شود حقوق کارمند چی آن نباید اضافه شود؟
ناشناس۳۱۹۴۲۹۶۱۰:۳۷:۱۲ ۱۴۰۲/۵/۲۹
مطابق با امار 70 درصد کارگران حداقلی بگیر هستند ! در ضمن برای یک ماه 13 کیلو گوشت زیاده! یعنی کارگر خرج ایاب و ذهاب و لباس و درمان و پوشاک و آب و برق و نان و میوه و... نداره ! با این حقوق حتی در روستاها هم نمیشه زندگی کرد ! این حقوق فقط 30 درصد سبد معیشت کارگران کشو.ر هست با این حقوق کدام استان در رفاه هست که شما براش یقه پاره می کنی!
ناشناس۳۱۹۴۳۸۶۱۱:۲۴:۰۹ ۱۴۰۲/۵/۲۹
دوست عزیز از کارگر روز مزد بگیر تا در کارخانه برو بپرس اگر راستش را به تو بگویند!!! حتی نمیدانی یک کارگر با دو فرزند سال قبل 8 الی 9 میلیون می گرفت در کارخانه و برخی دیگر تا 10 الی 11 میلیون آن 8 میلیون برای کارگر تازه کار هست، در مورد گوشت و.... هم کسی نگفت خوب هست یا بد . در مورد هزینه های زندگی در مناطق مختلف کشور مثلا در تهران باید 50 درصد آن صرف خانه و اجاره شود ولی در یک شهرستان با همین حقوق 20 الی 30 درصد چون قیمت ملک ها درتهران یا مراکز استان ها با شهرستان ها با هم فرق دارد
ناشناس۳۱۹۴۵۴۶۱۲:۳۵:۵۱ ۱۴۰۲/۵/۲۹
شما که اینهمه آمار بلدی با 12 میلیون یه خانواده 4 نفره تو ارزانترین شهر ایران برای زندگیش کافیه ؟ برای هر فرزند چقدر هزینه هست با 6 میلیون تهران که هیچی تو کرج هم میتونی خونه برای 4 نفر اجاره کنی ؟ تازه پس انداز هم کنی که افزایش اجاره سال بعد رو بده !! سبد معیشت برای یک خانواز 4 نفره در حال حاضر 25 میلیون تومانه ولی شما برای 11 میلیون گرفتن یک کارگر ناراحتی !!! تا وقتی کارگران قدرت خرید نداشته باشند رکود باعث توقف صنعت میشه .
ناشناس۳۱۹۶۳۹۶۱۴:۲۹:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۳۰
شما اول برو ببین دستمزد منطقه ای یعنی چی وگرنه کسی تعیین نکرد که برای تهران چند باشد!
ناشناس۳۱۹۴۵۶۴۱۲:۴۳:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۲۹
اگه حقوق ها آنطور که میگویید خوب است و کارگران در رفاه هستند و راضی از شرایط چرا کارگر سر کار نمی رود و کارخانه ها با کمبود کارگر مواجه هستند !!! دیگر کسی با این حقوق ها کار نمی کند و نظام حقوقی که طراحی کردند باعث رشد مهاجرت به شهر و گسترش مشاغل کاذب شده است!!! بسیاری از شهرک های صنعتی کمبود کارگر دارند چون با حقوق 8 که هیچ 11 میلیونی حداقل معیشت نمی گذرد!
ناشناس۳۱۹۴۴۷۶۱۲:۰۱:۱۷ ۱۴۰۲/۵/۲۹
کدوم کارگرشرکتی ۱۲ تومن میگیره ؟؟
ناشناس۳۱۹۵۴۴۱۲۱:۲۳:۵۴ ۱۴۰۲/۵/۲۹
با عرض ادب الان حقوقم 13500پایست با وجود انکه اهل افغانستانم هر کی اندازه هنرش مزد میگره ...
احمد۳۱۹۴۵۴۲۱۲:۳۴:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۲۹
شما بین کسی که روزانه بیشتر از ۲ تن بار جابجا می‌کند با کسی که زیر کولر گازی نشسته و سنگین‌ترین باری که بلند میکنه یه خودکار فرقی قائل نیستی
ناشناس۳۱۹۴۸۲۰۱۴:۱۰:۰۶ ۱۴۰۲/۵/۲۹
همیشه کار با بازو از کار پشت میز نشین کمتر حقوق می گیرد
ناشناس۳۱۹۵۰۳۳۱۵:۴۶:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۲۹
خوب یعنی این کار درسته؟! تو خارج از ایران اینطور نیست
ناشناس۳۱۹۵۰۰۰۱۵:۳۲:۵۴ ۱۴۰۲/۵/۲۹
کامنت شما توهین آمیز بود! من پشت میز می نشینم زیرا دانش طراحی من مورد نیاز ساخت پالایشگاه و پتروشیمی است. البته نه من به تنهایی، حدود 100 نفر مانند من برای چنین پروژه هایی نیاز است...
بهروز۳۱۹۴۲۰۷۰۹:۵۲:۱۱ ۱۴۰۲/۵/۲۹
ما کارگران صدا و تریبون نداریم اگر هم صدامان به جایی برسد همانند صدای مگسی بیش نیست و کک کسی نمی گزد - مگه حقوق جزوی از سبد کالا نیست چطوری تمام اقلام سبد کالا صد برابر شده ولی این یک قلم یعنی حقوق افزایش نیافته - اگر تمام اقلام بالا رود بجز یک قلم - ان یک قلم نابود خواهد شد ؟ چطور اول همین امسال یک ماشین جهت پول پیش فروخته ام 180 میلیون و همان ماشین الان 360 تومن کمتر نیست ولی حقوقم ریالی اضافه نشده که هیچ - قدرت خرید ان هم کاسته شده - ای صاحب منصبان با وجدان به داد کارگر برسید - خم شدیم والله مغزمان در حال ترکیدن است گوشت و میوه و برنج و پوشاک و تفریح و .............. بی خیال شده ایم - کرایه رفت و امد تا محل کار را مانده ایم چه کنیم
ناشناس۳۱۹۴۷۵۸۱۳:۵۲:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۲۹
درد کارگر تنها نیست. این درد خیلی ها هست. کارمند بازنشسته هم شرایط بهتری ندارد.
يا حق۳۱۹۴۲۱۱۰۹:۵۳:۲۲ ۱۴۰۲/۵/۲۹
مگر نميگوييد دولت محرومان چرا با يك دستور ضرب العجلي كاري براي كارگران نميكنن .
ناشناس۳۱۹۵۵۰۷۲۲:۳۵:۰۶ ۱۴۰۲/۵/۲۹
زمانی مشکل این کارگران شریف کم میشه که ۱۰ ۱۵ میلیون افغانی از ایران اخراج بشن قاتونی و غیر قانونی هم نداریم ،چون کار و کاسبی الان دست افغانیاست ....وسلام.
مردم۳۱۹۵۷۶۸۰۶:۱۰:۱۸ ۱۴۰۲/۵/۳۰
عزیز دل شما هنوز نمیدونی سید مظلومان شعار انتخابی ایشون بود و نمیبینی بیشترین ظلم به قشر ضعیف جامعه و بیشترین حمایت از سرمایه دار در زمان ریاست دولتی ایشون بوده
ناشناس۳۱۹۴۲۲۰۰۹:۵۹:۴۹ ۱۴۰۲/۵/۲۹
در جواب آن عزيز بايد گفت : مثل مقام كار گر ، مثل مقام معلم ، ... مقام پرستار كه چه قدر در مورد شآن و منزلت آنها شعار مي دهيم ، و با آن شعارها چه قدر گوش فلك را كر مي نماييم ، ... آما در مقام عمل ؟؟ ... بله برادر ! گاهي اوقات كار دنيا بر عكس است ، و خيلي هم هم بر عكس ... !!
ناشناس۳۱۹۴۲۳۰۱۰:۰۳:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۲۹
کارگر بازنشسته هم فرادرس ندارد.برای دومین روز چندرغاز مستمری بازنشستگان را عقب انداخته اند.اینقدر نمیفهمند که هر روز تاخیر برای این افراد مثل یکسال میگذرد؟
ناشناس۳۱۹۴۲۳۴۱۰:۰۳:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۲۹
اگر کار نباشد کارگری هم نیست. مشکل اصلی مملکت هم همین است که کار نیست. الآن یک نفر میآید میگوید چرا کار نیست کارگر بیاد کار کنه ما هم آخرش پولی بهش میدیم که حتی غذا هم نمیتونه بخره. نه براد نه خواهر، کاری که درآمدش کفاف نیازهای انسان را ندهد کار نیست. و چرا مردم کار میکنند ولی کفاف زندگیشان را نمیدهد ساده است اقتصاد ما دچار بحران شده.
ناشناس۳۱۹۴۲۷۶۱۰:۲۸:۴۹ ۱۴۰۲/۵/۲۹
کار هست ولی با حقوق کم ! حقوقی که رسما اگر کارگر کار نکند برایش به صرفه تر است! وقتی مشاغلی مانند دستفروشی و دلالی و اسنپ و... هست دگر کسی با حقوق کم به کارخانجات نمی رود و مشاغل کاذب رشد می کنند رشد مشاغل کاذب به ضرر همه به ویژه قشر پولدار خواهد بود !
ناشناس۳۱۹۴۲۳۵۱۰:۰۴:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۲۹
با این دیدگاهی که این وزیر کار و این دولت داره، کارگر به هیچ جا نمیرسه
هادی اسماعیل زاده۳۱۹۴۲۴۳۱۰:۰۸:۱۰ ۱۴۰۲/۵/۲۹
کجا کو گوش شنوا مسئولینی خواب رفته دلت خوش است کارگر شریف به جای خود، اینها به کارمندان خود اداره کار که دائم در پی حل و فصل مشکلات و گرفتاری مردم و کارگران با موضوعات عدیده هستند رحم نمی کنند. از دست اینها و ظلم شون موندن به خدا،بابا نامردها حقوق مون رو که زیاد نمی کنید تلفن یه اداره دو هفته هست قطع هست یه وسیله نداره این خراب شده،با استعفا مون هم که موافقت نمی کنید حتما بمیریم تا راحتمون بذارید.نمی خوام دیگه نمی تونم تحملتون کنم،خدا نجاتم بده از دست این ظلمها
هنرمند۳۱۹۵۹۱۲۰۸:۴۹:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۳۰
احسنت وای از تبعیض وای از بی عدالتی
یا علی۳۱۹۴۲۴۷۱۰:۱۱:۵۸ ۱۴۰۲/۵/۲۹
توزیع ثروت در کشور اصلا در شان یک کشور مسلمان نیست به یک نفر هیات علمی دانشگاه بدون هیچ آورده مفید برای کشور ماهی 40 میلیون فقط حقوق می دهند برای کارگر فقط 10 تومان نظام پرداخت باید براساس ضریب تعریف شده واقعی بین مشاغل اجرا شود مثلا پرستار معمولی ضریب 1 پرستاری بخش مراقبت های ویژه ضریب 1.1 و کارگر ضریب 1.2 هیات علمی ضریب 1.3 و الی آخر حسب مدرک و سنوات و این ضریب حقوق بگیرد .
ن.د۳۱۹۴۴۹۵۱۲:۰۹:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۲۹
این چه استدلالی هست عزیزم! والله هیات علمی هم نیستم. چرا رفتی سراغ هیات علمی که سرآمدهای یک جامعه هستند. این همه دکتر و مهندس کجا تربیت میشن؟ جز توسط هیات علمی دانشگاهها. به انصافم هیات علمی باید بهترین زندگی و بنابراین بهترین حقوق را داشته باشند.
ناشناس۳۱۹۴۵۵۳۱۲:۳۸:۲۳ ۱۴۰۲/۵/۲۹
کی گفته هیئت علمی سرامد جامعه هستند؟؟ اصلا ببخشید معنای سرامد را میدانی؟ فقط نیاز به رفاه داره برای درس خوندن و تست زدن و امکانات و گاج و قلمچی.
Rasoul۳۱۹۶۱۳۶۱۱:۲۰:۴۸ ۱۴۰۲/۵/۳۰
اولا هیات علمی ۴۰ نمیگیره (فقط استاد تمام ها این حدود میگیرند)، ثانیا با همین حقوق هم همین الان کلی فرار مغزها داریم و توی ایران نمیمونند
ناشناس۳۱۹۴۲۶۴۱۰:۲۲:۰۷ ۱۴۰۲/۵/۲۹
فعلا مسئولینن کشور در حال وعده دادن و تعریف و تمجید از عملکردهای خارق العاده خود هستند مثلا وقتی تورم 60 درصد میشود می گویند اگر ما نبودیم 200 درصد بود در شرایط فعلی کارگران باید به فکر درآمد از کارهای جانبی غیر مفید مانند دلالی باشند تا بلکه مسئولین درک کنند عدم پرداخت حقوق مکفی سبب آسیب به شخص آنها می شود.در حال حاضر برای مسئولین درآمد آقازادگان و دوستان کارخانه دار و سرمایه دار مهم است و کارگران فعلا در محاسبات جایی ندارند.
عباس۳۱۹۴۲۷۳۱۰:۲۶:۳۹ ۱۴۰۲/۵/۲۹
در عوض بانک رفاه که مال کارگران است به هر کارمند خودش فقط یک میلیارد در سال گذشته وام داده با احتساب بقیه پرداختی ها میشود بیست برابر حقوق پایه علی برکت الله
ناشناس۳۱۹۴۲۷۸۱۰:۲۸:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۲۹
دولت به جای اینکه دستمزد کارگران را افزایش ندهد تا افزایش نقدینگی نشود و به دنبالش تورم ایجاد نشود باید به دنبال زنده کردن مالیات باشد توضیح اینکه کشور ما برای پرداخت حقوق کارمندان خود در ازای دلاری که از فروش نفت، ذخیره می کند پول ایرانی چاپ می کند برای حقوق کارمندان خود و چاپ پول باعث افزایش نقدینگی و تورم می شود در حالیکه اگر مالیات را زنده کند و حقوق کارمندان را از مالیات بدهد مالیات خود پول ایرانی است و نیاز به چاپ پول و افزایش نقدینگی و تورم نیست.
صمصام۳۱۹۴۲۸۵۱۰:۳۰:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۲۹
برای حل مشکل کارگران دو راه بیشتر نیست یا باید برای موالید انها محدودیت بگذارید یا باید برای همه بچه هایشان امکانات معقول و آبرومندانه فراهم شود اینجوری نمیشه که کارگران تو مشکلاتشون غرق بشن اونوقت آقای وزیر هم بفرمایند با کارفرما چانه زنی کنید و حقتون رو بگیرید ! یعنی چی ؟ شتر سواری دولا دولا نمیشه که !!!!
ناشناس۳۱۹۴۳۰۵۱۰:۴۱:۴۹ ۱۴۰۲/۵/۲۹
معلوم نيست چرا اين دولت با افزايش حقوق كارگر وباز نشسته مخالف است . فشار وظلمي كه اين دولت به باز نشستكان كرده تا كنون سابقه نداشته است
علی۳۱۹۴۳۲۶۱۰:۵۵:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۲۹
این دولت برای احقاق حقوق کارگران هیچ کاری انجام نمی دهد، مجلس هم که وکیل الدوله هستند و هیچ کاری برای افزایش حقوق حقوق بگیران نمیکنه.
کارمند ساده۳۱۹۴۳۵۴۱۱:۰۹:۰۶ ۱۴۰۲/۵/۲۹
وفق برنامه قانون ششم دریافتی کارمندان و کارگران ساده در پایان این برنامه چیزی حدود 25 میلیون تومان در ماه یا ارزش ریالی دریافتی شان باید باشد و در برنامه قانون هفتم این برنامه هنوز نیامده و با چندین نرخی ارز آن باید 35 میلیون تومان باشد ؟
ناشناس۳۱۹۴۴۴۱۱۱:۴۷:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۲۹
دولت باید یه فکری به حال کارگران و کارمندان بکند،با ۱۷ سال سابقه و مدرک کارشناسی ازمایشگاه، دریافتی بنده از جهاد دانشگاهی ،کلا با کسر بیمه ،۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومن است ،،با این حقوق نه جرات ازدواج دارم نه کار دیگه ،دولت به داد مردم برسه لطفا ،
ناشناس۳۱۹۴۴۴۵۱۱:۴۹:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۲۹
چرا کارگران سندیکا ندارند؟
ناشناس۳۱۹۴۵۲۶۱۲:۲۶:۲۴ ۱۴۰۲/۵/۲۹
با سلام واحترام فقط می خواستم از سایت محترم الف بابت پیگیری مطالبات بحق کارگران مظلوم تشکر کنم. همانطوریکه نوشتین در حاکمیت، کسی به فکر احقاق حق کارگران مظلوم نیست.(15میلیون نفر ،بهمراه خانواده ها یشان) حتی صدا وسیما یک گزارش دراین خصوص پخش نمی کند. درحالی که دائما از جنگ روسیه و وسوریه وعراق وخبرهای ..............پخش می کند.
عجایب شهر۳۱۹۴۶۱۱۱۳:۰۵:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۲۹
نمایندگان مجلس به جای خوشمزگی برای رآی آوردن در دوره بعد وزیر کار را استیضاح کنند.
ناشناس۳۱۹۴۶۵۴۱۳:۲۰:۳۹ ۱۴۰۲/۵/۲۹
حقوق این اقایان که مدعی مدافع کارگر هستند(چه نماینده کارگران چه دولت و چه کارفرما) را به نام و مشخصات کامل منتشر کنید تا کارگر حساب کارش را بکنه؟؟؟
ناشناس۳۱۹۴۷۹۹۱۴:۰۴:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۲۹
زندگی کردن با حداقل معیشت بدون استرس حق هر کارگری میباشد ولی توجه داشته باشید افزایش حقوق کارگران تاثیر مستقیم بر قیمت تمام شده کالا و خدمات دارد که باعث گرانی مجدد خواهد شد و دود آن در چشم همان کارگر خواهد رفت در این مواقع سرمایه گذاری خارجی یکی از راههای تعدیل حقوق و قیمت تمام شده میباشد و در غیر این صورت کمکهای دولتی کمی چاره ساز خواهد بود که آن هم متاسفانه در شرایط فعلی در توان دولت نیست .
ناشناس۳۱۹۵۳۹۴۲۰:۵۲:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۲۹
چرا در کشوری مانند ترکیه حداقل حقوق در دو سال چند بار دو برابر شده ودر ایران نمی شود ؟ چون انجا سندیکاها بلدندن چگونه حقشان را بگیرند
ناشناس۳۱۹۵۵۶۰۲۳:۲۴:۱۸ ۱۴۰۲/۵/۲۹
خودت متوجه شدی چی گفتی قیمت کالاها 10 برابر شده ولی حقوق 3 برابر افزایش داشته پس نش ن میده حرف شما کاملا متفاوت غلط هست
ناشناس۳۱۹۴۸۴۷۱۴:۲۲:۴۶ ۱۴۰۲/۵/۲۹
کارگر جز خدا کسی رو نداره .بچه هامو نمیتونم ببرم بیرون که یه موقع چیزی بخوان و من شرمنده روشون بشم .
ناشناس۳۱۹۴۸۹۰۱۴:۴۰:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۲۹
من هم یک معلم هستم با سه سال سابقه کارو فوق لیسانس خالص پرداختی من ۹ میلیون تومان اونم با رتبه بندی می‌باشد متاسفانه بله کارگر و معلم و کارمند معمولی همون ۷_۸تمن رو میگیرن...
ناشناس۳۱۹۴۹۱۲۱۴:۵۱:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۲۹
بزرگترین ضربه را به کارگران و کارمندان بخش خصوصی دولت میزنه. چون خودش توان افزایش حقوق کارمندانش رو نداره هر سال در جلسات تعیین دستمزد شورای عالی کار دست به سرکوب حقوق کارگری میزنه تا حقوق کارگران از حقوق کارمندانش بیشتر نشه و این بسیار ظالمانه است.
سعید۳۱۹۴۹۵۱۱۵:۱۱:۱۸ ۱۴۰۲/۵/۲۹
من نمیدونم کی باید روی کار شرکت‌های خصوصی نظارت کنه ، چون هر کاری میخان با حقوق و مزایای نیروهایشان انجام میدن ، آقا دیگه بسه ..
سعید۳۱۹۸۷۶۱۱۳:۲۷:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱
در کشورهای دیگر اصناف کارگری قدرت دارند و در این مواقع با فشار به رسانه و دولت، دولت رو علیه سرمایه داران بسیج می کنن تا حقشونو بگیره.
ناشناس۳۱۹۵۱۵۰۱۷:۰۵:۴۱ ۱۴۰۲/۵/۲۹
باسلام بخدا ما از نیروهای شرکتی هستیم که ماهیانه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار حقوق می‌گیریم گوشت که اصلا آرزو شده پول نون هم نداریم
ناشناس۳۱۹۵۸۰۸۰۷:۰۸:۱۸ ۱۴۰۲/۵/۳۰
شما باید بخاطر این حقوق کم به اداره کار شکایت کنید
ناشناس۳۱۹۵۲۴۴۱۸:۳۳:۳۶ ۱۴۰۲/۵/۲۹
برو قوی شو گر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پایمال است راه چاره اینه که قوی بشوید،..
ناشناس۳۱۹۷۹۶۴۱۷:۰۸:۲۷ ۱۴۰۲/۵/۳۱
یک کلمه بشنو از مادر عروس .. اخه این شعر تو اینجا چه مقیاسی داره؟ یک کارگر و کارمند و حقوق بگیر چجوری تو شرایطی که در این مملکت ساخته ان خودش را قوی کند بره دزدی زورگیری قاچاق فروشی ؟
ناشناس۳۱۹۵۳۹۰۲۰:۵۰:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۲۹
از کارگر نفع مالی به سیاستگزاران کلان اقتصادی نمیرسد کارفرمایان پشت در های بسته حقوق دلبخواهی برای کارگرتعیین میکنند و دم منقدین را می بینند ! نتیجه میشود این : کار برای کارگر دیگر صرف نمیکند چون پول نان خالی او هم نیست این بود آان عدالت علی که از آان دم میزدید؟ این بود حمایت از دست های پینه بسته کارگران ؟
پروانه۳۱۹۵۵۰۰۲۲:۲۸:۵۸ ۱۴۰۲/۵/۲۹
الان کار دست افغانیاست ،کار ایرانی تو کشور خودش تو این اوضاع خراب اگه هفته ی ۳ روز بره سرکار شانس آورده اونم مستاجر.
ناشناس۳۱۹۵۵۵۰۲۳:۱۹:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۲۹
وضعیت معیشت کارمندان دانشگاه ها واقعا تاسف بار است در دانشگاه ها کارمندان پایین ترین حقوق ها را می گیرند و هیچگونه مزایایی هم ندارند و در این دولت به اصطلاح محرومان هیچ فریادرسی ندارند.
ناشناس۳۱۹۵۵۷۰۲۳:۳۶:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۲۹
حقوق کارمندان بسیار کمتر ازکارگران است و کسی به فکر افزایش دریافتیشان متناسب با تورم واقعی نیست واین از عوامل گسترش فساد در بخشهای اداری ااست
ناشناس۳۱۹۵۹۸۹۰۹:۵۷:۲۴ ۱۴۰۲/۵/۳۰
البته نوع کارشون هم پشت میزنشینی و باد کولر خوردن است
ناشناس۳۱۹۶۶۵۷۱۷:۳۷:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۳۰
چطوری حساب کردی که حقوق کارکمدان دولت کمتر از کارگران است ! منطظور از کارگر کسی است که شامل قامنون کار می شود و بیمه تامین اجتماعی دارد! که شامل مهندس و کارمند اداری و مالی و . .. هم هست !
ناشناس۳۱۹۵۵۷۵۲۳:۳۸:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۲۹
دولت با افزایش ناچیز حقوق کارگران ، کارمندان و معلمان ظلمی مضاعفی علیه این اقشار کرد که روی دولت های قبلی را سفید کرد و این دولت اصلا دولت محرومان نیست
ناشناس۳۱۹۵۶۵۱۰۰:۳۱:۳۴ ۱۴۰۲/۵/۳۰
تو روخدا به داد کارگر برسید همه دارن ممیرن
ناشناس۳۱۹۵۶۷۹۰۱:۱۸:۲۴ ۱۴۰۲/۵/۳۰
کسی که در فروشگاه زنجیره ای کار میکنه کارگر محسوب میشه ‌ . هم لباس فرم داده بودند مانتو و مقنعه . البته به مردان لباس فرم تیشرت آستین کوتاه داده بودند . بعد با این همه پوشش باید اجناس رو هم میچیدیم و کسی حق نشستن نداشت . مگه میشه روزی ۸ ساعت و بعضی روزها ۱۲ ساعت کار میکردیم بدون نشستن ؟ کارگر آدم نیست ؟ میگفتن اگر بنشینید به مشتری بی احترامی شده ‌. پنج شنبه و جمعه هم باید سرکار میرفتیم.
ناشناس۳۱۹۵۹۲۴۰۹:۰۳:۴۱ ۱۴۰۲/۵/۳۰
ای کاش مسئولین هم حقوقشان مثل ما بود حداقل در جامعه رو درک می کردند و فقط به اظهار تألم و تأسف بسنده نمی کردند . وقتی همه چیز برای خود و خانوادهاشون فراهم هست و دغدغه هیچ چیزی رو توی زندگی ندارند چطور میخوان درد اکثریت رو درک کنند ؟!
ناشناس۳۱۹۵۹۹۶۰۹:۵۹:۱۹ ۱۴۰۲/۵/۳۰
کارگران منتظر باشید، با نزدیک شدن به انتخابات مجددا به شما اهمیت داده خواهد شد و حرفهایتان شنیده خواهد شد!
رضا۳۱۹۶۰۶۴۱۰:۴۱:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۳۰
مجلسی های سردرگم بجای پرداختن به بحث حجاب که وظیفه دینی همه ماست و ربطی به مجلس نداردبه فکر معیشت مردم باشید خصوصا قشر ضعیف حیف رایی که به شما دادند
ناشناس۳۱۹۶۴۶۷۱۵:۱۵:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۳۰
همه نوشته هارو مطالعه کردم متاسفانه والهی فایده نداره چون گوش شنوا نیس دولت نیس اگه بود وزیر نمی‌گفت برو با کا فرما چونه بزن یعنی چه باید بفهمی چه گفته
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  2. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  3. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  4. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  5. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  6. کنایه مجری شبکه ۴ رادیو بی‌بی‌سی به رضا پهلوی: هیچگاه نماد آینده ایران نیستی!

  7. سفیدشویی جنایت!

  8. جهان غرب و یک بازی عجیب با کشورهای در حال توسعه

  9. ترکیه ای که من دیدم! 

  10. تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری ادارات همچنان بلاتکلیف ماند

  11. درخواست نمایندگان از رئیس جمهور برای حذف ارز ترجیحی واردات برنج

  12. این حق مسلم را پایمال نکنید!

  13. رادان: پلیس در امنیت ملی اثرگذار است

  14. بانکی‌پور، نماینده مجلس: در قانون عفاف و حجاب پلیس اجازه بازداشت ۵ گروه را دارد

  15. کارگاه بزرگ تولید سلاح جنگی و شکاری در اندیمشک منهدم شد

  16. اهانت به جامعه جهاني!

  17. ماجرای اقدام شهرداری منطقهٔ ۳ تهران مقابل یک داروخانه چه بود

  18. بانک سینا بابت طلب ارزی توسط صندوق توسعه ملی تملیک شد

پربحث‌های هفته

  1. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. چرا این همه بد اخلاقی؟

  4. فردا دیر است...

  5. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  6. درباره توبه تتلو

  7. این نامه دلسوزانه است؟!

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  10. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  11. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  12. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  14. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  15. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  16. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

  17. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  18. تنوری که هنوز سرد است...

  19. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  20. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  21. ایثارگران را بدنام نکنید !

  22. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  23. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  24. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  25. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

آخرین عناوین