روحانی: امروز اقتصاد ما بهتر از گذشته می‌چرخد!/ وعده انتخاباتی جالب محسن رضایی/ نامزد سپاه در انتخابات ۱۴۰۰ کیست؟/ ظریف؛ همچنان مهمترین گزینه جبهه اصلاحات

گروه سیاسی الف،   3991213097 ۹۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

روحانی: امروز اقتصاد ما بهتر از گذشته می‌چرخد!/ وعده انتخاباتی جالب محسن رضایی/ نامزد سپاه در انتخابات ۱۴۰۰ کیست؟/ ظریف؛ همچنان مهمترین گزینه جبهه اصلاحات

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیما سادات لاری امروز ‌‌‌‌‌‌چهار‌‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۵۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۶۴ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۵۶ هزار و ۶۹۹ نفر رسید.

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۳۵۳ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

وزیر بهداشت: خودمان را برای موج‌های سنگین کرونا آماده کردیم/ تذکر به ۶ استان درباره ترددهای بین استانی

چه زمانی واکسیناسیون عمومی کرونا آغاز می‌شود؟

***

عبدی: یافته های نظرسنجی دانشگاه آمریکایی عجیب است

مدتی پیش یافته های نظرسنجی دانشگاه مریلند آمریکا منتشر شد که در آن 72 مردم موافق مصوبه هسته ای مجلس بودند. عباس عبدی تحلیلگر سیاسی در اعتماد نوشت: «مطالعات موجود نشان مي‌دهد كه به جز توافق بر وضعيت بد اقتصادي كشور و ساير امور مشابه، در هيچ موضوع ديگري چنين حدي از توافق در ميان مردم ايران وجود ندارد.

به علاوه ميزان اطلاع مردم از مصوبات دولت يا مجلس بعيد است كه در شرايط عادي حتي به 20 تا 25درصد هم برسد، مگر در موضوعاتي كه به نحوي با زندگي روزمره مردم مربوط شود و بازتاب گسترده‌اي پيدا كنند، مثل گران كردن بنزين. حتي در ماجراي آبان 1398 نيز شاهد آن هستيم كه حدود 10درصد مردم اصلا پيگير ماجرا نبودند، چه رسد به اين مصوبه كه بعيد است حتي 20درصد مردم از آن اطلاع داشته باشند.

جالب اينكه در آخرين نظرسنجي انجام شده، حدود 15درصد مردم فردي مثل آقاي ظريف را نمي‌شناسند! كسي كه 8 سال است هر روز در تيتر اخبار مهم كشور است و كافي است فقط نام او را بدانند، اين رقم براي قاليباف 8درصد، براي لاريجاني 21درصد و براي رضايي 22درصد است. حالا با اين ملاحظات چگونه ممكن است كه صددرصد مردم از اين مصوبه مطلع باشند! البته بنده نظرسنجي اين دانشگاه امريكايي!! را نخوانده‌ام و اطلاعي ندارم كه جزييات آن چيست؟»

***

شکاف اصلاح طلبان درباره لاریجانی

صبح نو نوشت: «آنطور که از صحنه مجادلات در اردوگاه اصلاحات بر سر حمایت یا عدم حمایت از لاریجانی بر می‌آید، شکافی عمیق است که ‌ترمیم آن شاید به قیمت انشعاب‌های گسترده در دل اصلاح‌طلبی باشد. ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره ابعاد حمایت کارگزاران از لاریجانی و تأثیر آن روی اختلاف میان اصلاح‌طلبان، تصریح کرد: انتخابات‌1400 برای اصلاح‌طلبان آزمون سختی خواهد بود. حتما  اصلاح‌طلبان تندرو بر علی لاریجانی اجماع نمی‌کنند و کارگزاران بر حمایت از او اصرار می‌کند. چنین اختلاف نظری منجر به انشقاقی گسترده میان اصلاح‌طلبان می‌شود و احتمال دارد در نهایت طیف‌های تندرو نامزدهایی رادیکال را معرفی کنند و کارگزاران از آقای لاریجانی حمایت کند...

در این میان کارگزارانی ها قصد دارند برای جلوگیری از تخریب لاریجانی، بحث نامزدی او را فعلا  مکتوم باقی بگذارند و تلاش کنند تا با بزرگ نمایی احتمال نامزدی بقیه گزینه‌ها مثل جهانگیری، محسن هاشمی، عارف، پزشکیان و به‌طور ویژه‌تر ظریف ، لاریجانی را به اصطلاح کاور کرده تا در وقت مقتضی ازاو رونمایی کنند.»

***

روحانی: امروز اقتصاد ما بهتر از گذشته می‌چرخد!

حسن روحانی در نشست هیات وزیران گفت: این که ما از روز اول با مردم عهد کردیم سانتریفیوژ می‌چرخد و چرخ اقتصاد می چرخد، این را ما عمل کردیم. هر روز عمل کردیم. امروز اقتصاد ما بهتر می‌چرخد. هر هفته ده‌ها هزار میلیارد تومان در سراسر کشور طرح و پروژه افتتاح می‌شود. فقط در افتتاح روز دوشنبه ما در بخش نفت چیزی حدود ۷۸ هزار میلیارد تومان بود. البته عملیات اجرایی کار بالاتری هم شروع کردیم. و ما هر هفته افتتاح داریم و این نشان می‌دهد که اقتصاد ما آن هم در شرایط جنگ اقتصادی بهتر حرکت می‌کند. 

روحانی با تاکید بر این که  اگر جنگ اقتصادی نبود می دیدند که کشور چه می‌شد گفت: یک زمانی IR۱ می چرخید و امروز IR۲، IR۶،IR۴و IT۸ و IR۹ هم می چرخد بنابراین هم در صنعت هسته ای که برای ما مهم است رشد بیشتری داشته باشیم و هم این صنعت را مشروع کنیم. البته مشروع بود اما به خاطر ادعای آنها در سازمان ملل این مسایل را ما برداشتیم و این تولید را بی‌هزینه کردیم و باز هم ادامه می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: 

روحانی: به عهد خود درباره چرخش هم‌زمان سانتریفیوژ و اقتصاد عمل کردیم/ FATF ربطی به برجام و تحریم ندارد

***

نامزد سپاه در انتخابات 1400 کیست؟

جهان نیوز نوشت: «پاسداران و سایر نظامیان با طی کردن فرایندهای قانونی همانند سایر شهروندان مجاز هستند در صورت برخورداری از شرایط قانونی، با حضور در انتخابات در معرض رأی مردم قرار گیرند.

با این وجود پیگیری های خبرنگار ما نشان می دهد که سپاه پاسداران هیچ مصداقی برای انتخابات ریاست جمهوری نه تنها ندارد بلکه برای برخی از کاندیداهای احتمالی منتسب به سپاه نیز محدودیت های سازمانی ایجاده شده و حتی این افراد میان ادامه فعالیت در سپاه در روزهای آتی و یا حضور در انتخابات ریاست جمهوری باید یک گزینه را انتخاب کنند.

پیش از این نیز سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه در گفتگوی رسانه ای اعلام کرد که در سپاه انگیزه‌ای برای ریاست‌ قوه مجریه وجود ندارد و سپاه به هیچ‌وجه از هیچ مصداقی در انتخابات ریاست‌جمهوری یا مجلس و شوراها حمایت نمی‌کند.»

***

وعده انتخاباتی جالب محسن رضایی

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری امروز خود، در پاسخ به سوالی درباره انتخابات ۱۴۰۰ گفت: موضوع مهم هشت سال آینده، استقرار دولتی قوی، کارآمد، مسئولیت پذیر و دارای تخصص از تخصص اقتصاد گرفته تا امنیت، سیاست داخلی و سیاست خارجی است.

وی ادامه داد: دولت آینده هم باید قوی باشد و از رانت خوارها و بازیگران سیاسی نترسد هم اینکه مسئولیت اقدامات خود را بپذیرد و به گردن دیگران نیاندازد. نمی‌شود یک دولتی هشت سال در رأس باشد و در هفت هشت ماه پایانی خود بیاید بگوید معذرت می‌خواهم.

رضایی با بیان اینکه نمی‌شود دولت آینده با یک نفر و بدون برنامه شکل بگیرد، گفت: بسیاری از این افرادی که کاندیدا هستند باید در کابینه بعدی حضور داشته باشند

به گزارش خبرآنلاین، محسن رضایی در بخشی از این نشست اظهار داشته است: اگر برای ورود به انتخابات تصمیم گرفتم و اعلام  کاندیداتوری کردم خواهید دید کاری خواهیم کرد که یک نفر بیکار نماند و اصلا کسی وجود نداشته باشد که بیاید انتقاد کند.

بیشتر بخوانید: 

محسن رضایی: تکلیف FATF در فروردین ۱۴۰۰ مشخص می‌شود/ برخی‌ها در بورس به مردم عادی سیلی محکمی زدند

***

انتقاد واعظی از قطعنامه شورای حکام

محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه آیا جلسه امروز اعضای دولت در مورد قطعنامه علیه ایران و جلسه شورای حکام است، گفت: خیر این جلسه در مورد جلسه شورای حکام نیست.  

رییس دفتر رییس جمهوری در مورد ارائه قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام ‌آژانس افزود: قطعنامه‌ای که در این چند روز گذشته به گفته خودشان اصلاحاتی بر روی آن انجام شده، از نظر ما یک موضع غیرسازنده است و روی مذاکرات در برجام و بر نوع نگاه و همکاری ایران با آژانس اثر منفی دارد. این روش دوستانه‌ای نیست و تا دیر نشده باید اصلاح شود.

بیشتر بخوانید:

واعظی: صدور قطعنامه در شورای حکام غیرسازنده است/ نوار صحبت‌هایم درباره ارز وجود دارد

***

تشریح واقعه سراوان از زبان معاون وزیر کشور

حسین ذوالفقاری صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره اتفاقات روی داده در شهر سراوان، اظهار کرد: شایعاتی مبنی بر کشته شدن 7 و 10 نفر در قضایای مربوط به سراوان در فضای مجازی و رسانه‌های خارج از کشور مطرح شد که کاملا کذب محض است.

معاون انتظامی وزیر کشور افزود: روز 4 اسفند طبق اعلام نیروهای مستقر در مرز تعداد زیادی خودروی سوخت‌بر که خارج از طرح رزاق اقدام به انتقال سوخت کرده بودند، در آن سوی مرز تجمع کردند، سپس در آنجا تنشی به وجود آمد که بر اثر تیراندازی صورت گرفته یک نفر جان باخت و 4 نفر زخمی شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: طبق اعلام نیروهای مستقر در مرز هنوز مشخص نیست که این تیراندازی از داخل خاک پاکستان یا ایران انجام شده و موضوع از نظر نقطه روی داده حادثه و نوع سلاح در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید:

تشریح کامل اتفاقات سراوان/ سرنوشت نامعلوم یک نیروی سپاه پس از حادثه دیروز

***

روایت عارف از بی مهری به جریان اصلاحات

محمدرضا عارف در  دیدار با جمعی از نخبگان استان خوزستان با اشاره به پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم در شهرهای بزرگ از جمله تهران شد، خاطر نشان کرد: مردم به گفتمان اصلاحات باور دارند و مطمئننا ضعف عملکردی افراد را به پای گفتمان اصلاحات نمی گذارند .هرچند متاسفانه برخی افراد فرصت طلبانه برای پیروزی در انتخابات از نام و عنوان اصلاحات استفاده کرده اما فردای انتخابات به گفتمان اصلاحات پشت می‌کنند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با هشدار به رواج فرصت طلبی سیاسی در کشور، تاکید کرد: متاسفانه کشور ما گرفتار عده‌ای فرصت طلب شده است که در بزنگاه‌ها برای کسب قدرت رنگ عوض می‌کنند و خود را به یک جریان سیاسی متصل می‌کنند این افراد هویت سیاسی شان مشخص نیست و ما در مجلس دهم گرفتار این افراد بوده ایم.

عارف با بیان اینکه اصلاح طلبان هیچ گاه در نقش اپوزیسیون نظام نبوده‌اند ، تاکید کرد: جریان اصلاحات با بی‌مهری های زیادی از سوی بخش هایی از حاکمیت روبرو بوده است و البته مطمئنا این بی‌مهری‌ها در نهایت به ضرر حاکمیت تمام می‌شود. اینکه عده‌ای به دنبال یکدست سازی حاکمیت باشند پروژه‌ای شکست خورده است که تجربه های گذشته نشان داد حاکمیت از اینگونه پروژه ها منتفع نخواهد شد.

***

 ظریف؛ همچنان مهمترین گزینه جبهه اصلاحات

فرزانه‌ ترکان، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت: درباره برنامه حزب کارگزاران باید بگویم، آقایان اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی چهره‌های مورد نظر حزب برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری هستند. اما از آنجایی که جبهه اصلاحات روی آقای ظریف نظر دارد، ایشان اگر ورود به انتخابات را بپذیرند کارگزاران هم از آقای ظریف حمایت خواهد کرد. به همین دلیل منتظر نتیجه تعیین صلاحیت‌ها هستیم تا تکلیف مشخص شود.

وی توضیح داد: نکته مهم این است که اعضای شورای نگهبان با در نظر گرفتن مشکلات کشور و گرفتاری‌هایی که زندگی را برای مردم روز به روز دشوارتر می‌کند، تدبیر به خرج داده و اجازه حضور همه سلیقه‌ها را در عرصه رقابت بدهد. اما اگر قرار بر رویه گذشته است، افکار عمومی نمی‌تواند خودش را برای رای دادن اقناع کند.

یدالله طاهرنژاد، عضو  شورای مرکزی حزب کارگزاران، در گفت و گو‌ با برنا در رابطه با مواضع اخیر این حزب برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: تا جاییکه من در جریان هستم در مورد ظریف صحبتی صورت نگرفته است.  ظریف تا به امروز در هیچ جا نگفته است که می آید ولی اینکه حداقل در جبهه اصلاحات اقبالی نسبت به او هست مورد تردید نیست. هنوز بحثی نشده و نمی توان خروجی روشنی داشت اما آنطور که صحبت می شود او یکی از کسانی است که درباره او اقبال وجود دارد.

***

قالیباف برای اقناع اصولگرایان باید کابینه و مشاورانش را مشخص کند

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی موتلفه به نامه نیوز گفت: «در مجموع نظرسنجی‌ها آقای قالیباف با یک فاصله قابل توجهی نفر دوم بعد از آقای رئیسی است، اما این میزان کفایت اینکه موفقت را رقم بزند، نمی‌کند. آقای قالیباف در این انتخابات نیازمند فرمول و مدل‌های جدیدی مثل ترکیب کابینه، تعیین مشاوران و ... است.

باید مدلی انتخاب شود که بتواند به افزایش رای او کمک کند. مدلی که بتوان با اتکا به آن بخشی از اختلافات بین نیرو‌های اصولگرا را با تعیین مشاوران و همراهان او در عرصه‌های مختلف حل کرد. این مدل در میزان متقاعد کردن مجموعه اصولگرایان و رای آوری قالیباف خیلی موثر است...

باید کاستی‌های که جریان‌های سیاسی انقلابی درباره او قائل هستند به وسیله مشاورین و تیمی که با او می‌خواهند کار کنند به شکلی جبران شود تا این اقناع ایجاد شود.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۴۹۰۷۹۲۰:۳۸:۰۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
حسن دلخجسته واقعا مردم را روانی می بیند که می گوید هم انرژی هسته ای فعال است و هم اقتصاد
ناشناس۱۸۵۱۵۸۳۱۱:۳۳:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
چرخ اقتصاد و سانتریفیوژ می چرخد اما معکوس و با دور تند از حسن و اسحاق ملولیم
ناشناس۱۸۴۹۰۸۵۲۰:۴۰:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
ما خواهان محاکمه دولت در پایان کار دولت هستیم
ناشناس۱۸۴۹۱۱۸۲۱:۰۰:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
بله آقای رضایی سرانه سالانه را اینقدر بالا میبرد که حتی درامد از سوییس لوکزامبورگ هم بیشتر میشود!!! بعد به یاد ساسانیان تمام منطقه را تا یونان پیش میرود!!!
ناشناس۱۸۴۹۱۲۰۲۱:۰۲:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
دلار 27000 تومان و پراید 130 میلیون و موز 50 هزار تومان شده روحانی هنوز از برکات برجام می گوید !!!!
ناشناس۱۸۴۹۱۲۵۲۱:۰۳:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
متاسفانه چرخ اقتصاد و چرخ سانتریفیوژ و چرخ زندگی مردم پنچر شده است.
ناشناس۱۸۴۹۱۳۰۲۱:۰۶:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
آقای عبدی نکنه در نظر سنجی دانشگاه امریکایی هم تقلب شده است !!!!
ناشناس۱۸۴۹۱۳۶۲۱:۰۷:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
به نظرم آراء ظریف از تعداد آراء باطله کمتر باشد.
ناشناس۱۸۴۹۱۴۳۲۱:۰۹:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
دولتی که حتی توان تامین روغن خوراکی مردم را ندارد فقط ادعا دارد !
ناشناس۱۸۴۹۱۷۴۲۱:۲۶:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
به قول زیباکلام روحانی حتی یک وعده خود را عملی نکرده است.
ناشناس۱۸۴۹۱۹۶۲۱:۳۶:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
رییس جمهور ظاهرا در ایران زندگی نمی کند البته بله اقتصاد ساکنین ولنجک و زعفرانیه و نیاوران نسبت به 8 سال قبل بهتر میچرخد ولی جاهای دیگه....
ناشناس۱۸۴۹۲۰۰۲۱:۳۹:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
چرخ اقتصاد ولنجک‌نشینان میچرخد
ناشناس۱۸۴۹۲۷۲۲۲:۲۴:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
این لبخند مسخره همیشگی روحانی چقدر زشته
ناشناس۱۸۴۹۳۱۶۲۲:۵۷:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
آره آقای حسن روحانی اقتصاد ما با دلار 3500 خوب نمی چرخید با دلار 30 هزار تومن خوب می چرخه خدا خیرت بده آقای روحانی به خاطر این همه زحمتی که کشیدی کاش خودت را به زحمت نمی نداختی راضی به زحمت نبودیم
ناشناس۱۸۴۹۳۲۷۲۳:۰۲:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
سلام‌به‌آقای‌قالیباف‌وآقای‌رئسی‌بگوید‌اگر‌هدفتان خدمت‌کردن‌به‌کشور‌وملت‌استدر‌همین‌پست‌ها هم‌می‌شود‌به‌مردم‌خدمت‌کرد‌ولی‌برای‌رضای. خدا
ناشناس۱۸۴۹۳۸۹۲۳:۴۱:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
مگه همین محسن رضایی بیاد حل کنه مشکلات رو
ناشناس۱۸۴۹۴۰۵۲۳:۵۳:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
خود اصلاح طلبان هم میدانند با ظریف هم شانسی ندارند چون واقعا در دولت روحانی به هوادارانشان جفا کردند
بیژن۱۸۴۹۴۷۴۰۰:۴۶:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
متاسفانه رئیس جمهور ما همواره در توهم است
حسین۱۸۴۹۴۷۶۰۰:۴۸:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
بله اقتصادشماهاخوب چرخیدولی من مردم 3ماه است نتوانستم یک قوطی روغن نباتی پیداکنم یابگیرم ازکدوم اقتصادحرف میزنی به والله شماهادراخرت هیچ حرفی برای گفتن نداری ملت ایران جوونها بیچاره شدندباکدام منطق حرف میزنی تمام جوانهامنزوی شده اندبیکاری نداری معیشت مردم زیرصفراست آنوقت شماازچرخیدن اقتصادحرف میزنی اقتصادی که توش انصاف مرده مدیریت مرده اگرازاقتصادمدیران بگی بله جیب شون عالی پرازپول ملت بیچاره هم ازدورنظاره گرشماهاهستند خیلی خنده داراست واقعا که
ایرانی۱۸۴۹۵۰۳۰۱:۰۴:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
به قول قدیمی ها هیچ بقالی نمیگه ماست من تر شه نمیدونم ریاست جمهوری چه خاصیتی داره که هر که به پستش می رسه آلزایمر میگیره و تمام برنامه و حرف هاش را فراموش میکنه عجب مسعولیت بد و عوارض داربه
هموطن۱۸۴۹۵۲۹۰۱:۲۹:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
تو که حرفا پخش نمیکنی چرا نظر سنجی گذاشتی.چون جون مردم به لبشون رسیده حرف حق میزنن منتشر نمی کنید.دمتون گرم با این مملکت گل بلبل.حرف خوب زدم منتشر کن؟?
ناشناس۱۸۴۹۵۳۰۰۱:۲۹:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
اقتصاد مردم عادی نمیچرخه اقتصاد خودتون و دور و بری هاتون به نحو طلایی میچرخه
ناشناس۱۸۴۹۵۴۰۰۱:۳۵:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
به آقای روحانی بگید ما هم می دانیم که اقتصاد شما و دولتمردان نسبت به گذشته بهتر شده، این مردم هستند که زیر تدابیر ، مدیریت و تصمیم های غلط له شده اند . بیکاری ،تورم، وحشتناک ، نبود درآمد ، افتضاح بورس، نا امیدی به آینده ، افسردگی وووو حاصل عملکرد دولت شماست.
ناشناس۱۸۴۹۵۶۰۰۲:۰۳:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
وقتی آقای رضایی نمی‌داند که دوره ریاست جمهوری ۴ سال هست نه ۸ سال پس چطور میتونه کاری کنه هیچکی بیکار نمونه.
ناشناس۱۸۴۹۵۷۵۰۲:۲۲:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
آقای روحانی ، اقتصاد شما و همراهان شما ( ما ، شما ) عالی است ! اما اقتصاد ما ( مردم ایران ، ما - ما ) خیلی خیلی افتضاحه دیگه تو سطل .. ها هم چیزی گیر نمی یاد !!! کارمند هم نیستیم که با چک کارمندی گوشت قسطی بتوانیم بگیریم ! ..!!!
لیلا۱۸۴۹۵۷۷۰۲:۲۵:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
دلتونوخوش کنیدحتمارای میدیم وشماهم رای میاریدکدوم مشکل مازنان سرپرست خانواده راحل کردیدکه دلخوشی برای رای دادن داشته باشیم
عوام۱۸۴۹۵۸۴۰۲:۴۳:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
اگر آقای رئیسی بیان که خودشون رئیس جمهور بعدین اگر هم نیان اینها که گفته شدند شانسی برای رای بالا آوردن ندارن و اتفاقا کسی که نامش برده نشده آقای ستاری پسر شهید ستاری هستن که شانس بالاتری دارن برای رای بالا آوردن ..
ناشناس۱۸۴۹۶۰۵۰۳:۳۵:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
بابا عجب رویی این اصلاح طلبان دارن بسه دیگه آقا مردم ایران دیگر چیزی به نام اصلاح طلب نمی‌خواهند اینو به چه زبونی بگیم که به گوش تون برسه
رضا۴۰۳۰۱۸۴۹۶۲۸۰۵:۲۱:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
سفره‌مردم‌‌گویای‌این‌چرخش‌سریعه.نخندمون‌بزرگوار
ناشناس۱۸۵۱۴۸۳۱۰:۱۲:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
آخه نمیگه چه جور میچرخه راست میگه میچرخه ولی برعکس به نفع ..زاده ها
ناشناس۱۸۴۹۶۳۱۰۵:۲۷:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
مسکن هم هیچ ربطی برجام وتحریم نداردچرامردم رابه خاک سیاه نشوندی..ضیف ترین دولت بی کارامدترین دولت روحانی اینوبایددرتاریخ ثبت شود
ناشناس۱۸۴۹۶۵۶۰۶:۲۱:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
بنده خدا رضایی هنوز امید داره بشه رئیس جمهور
ناشناس۱۸۴۹۶۵۸۰۶:۲۳:۲۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
نامزد ارتش کیه برای انتخابات ۱۴۰۰ ؟! نامزد نیروی انتظامی کیه برای انتخابات ۱۴۰۰ ؟!
ناشناس۱۸۴۹۶۸۰۰۷:۰۷:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
لطف فرموده بیان نمایید که چرا اکثر درآمد کشور در راه درست و صحیح هزینه نمی شود . بنده انتظاراتی از نظام داشتم که اجرایی نشد. وآن این بود که حداکثر بهره وری با حداقل هزینه بود . بی تفاوتی به طرح افزایش بودجه عمرانی کاملا خود نمایی می کند . هرچه مسئولان در این مورد بی تفاوت باشد از آن طرف به قشر بی تفاوت ها اضافه می شود .
ناشناس۱۸۴۹۶۸۵۰۷:۱۶:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
زنو نابین هِر هِر هِر هِر هِر
رحمانی همدانی۱۸۴۹۶۹۰۰۷:۲۱:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
مشکلات کشور فقط رییس‌جمهوری همچون دکتر محسن رضایی میخواهدد
احمد۱۸۴۹۶۹۷۰۷:۲۷:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
انقدر اقتصادمان عالیه بنظر ملت بی تدبیر وناامیدی که از تو دیدن دیگه اگر بگی ماه سفید ملت باورندارن خیلی دروغ گفتی
ناشناس۱۸۴۹۷۳۶۰۸:۰۰:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
حتی بچه قنداقی ها وهم به خنده واداشت
ایرانی۱۸۴۹۷۴۶۰۸:۰۶:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
این قدر چرخیده که مردم سرگیجه گرفته اند و حالشان بهم می خورد.
به حضرت عباس به روحانی رای دادم۱۸۴۹۷۴۸۰۸:۰۷:۰۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
واقعا چه کسی به غیر از روحانی میتوانست اینهمه مشکلات و بدبختی و شکست و فلاکت را برای این کشور و مردم به ارمغان آورد ؟
حامد۱۸۴۹۷۵۴۰۸:۱۲:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
شاید من اشتباه می کنم واما ایکاش تعریفی از چرخش اقتصاد اعلام می کردند.
ناشناس۱۸۴۹۷۶۱۰۸:۱۹:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
این بابا یا نمیدونه چرخ چیه و یا کلا نمیدونه چرخیدن به چی میگن !
ناشناس۱۸۴۹۷۶۹۰۸:۲۱:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
واقعا کجای دنیا یکی مثل روحانی رو میکنه رئیس جمهور ؟!
ناشناس۱۸۴۹۷۷۲۰۸:۲۳:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
دیگه تحمل روحانی و حرفاش خیلی سخت شده برای مردم . کی این ۴_۵ ماه هم تموم میشه
ناشناس۱۸۴۹۸۰۶۰۹:۰۲:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
خدا رو شکر که اقتصاد آقای روحانی و دوستان خوب میچرخد...
ناشناس۱۸۴۹۸۴۴۰۹:۲۷:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
تحمل مشکلات اقتصادی با این تصور که مسئولین به آن مشکلات واقفند و در فکر اصلاح، ممکن است اندکی از بار مشکلات بکاهد ولی وقتی رییس قوه مجریه این وضعیت اسف‌بار اقتصادی که نزدیک مرگ است را چرخیدن چرخ اقتصاد مینامد دیگر کلمات توان بیان ناامیدی ناشی از این سخنان گهربار را ندارد
ناشناس۱۸۴۹۸۵۰۰۹:۳۲:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
چرخ اقتصاد داره می چرخه؟؟ اگر چرخیدن اینه می خوام صد سال سیاه نچرخه! عجب گیری کردیم !
ناشنا۱۸۴۹۸۵۲۰۹:۳۴:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
خدابه دادمابرسه تاببینیم رحیس جمهوری دیگه میخواد چه بلایی دیگه سرمان بیارد
حسین۱۸۴۹۸۹۲۰۹:۴۹:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
روحانی میگه اقتصاد ما بهتر از گذشته هست پس سوزن چرخ خیاطی از چین چرا وارد میکنید
محسن۱۸۴۹۸۹۸۰۹:۵۲:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
ما منتظر این هستیم که روحانی و داردسته اش برن طریف اخه کی به تو رای میده مگه اینکه بزارنت کما اینکه در طول این ۴۲ سال رییس جمهور انتسابی بوده تا انتخابی
ناشناس۱۸۴۹۹۸۰۱۰:۵۲:۰۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
فقط حاج اقا زیر این چرخ ها هم عنایتی بفرما ملت دارن له میشن
ناشناس۱۸۵۰۰۰۳۱۱:۰۶:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
فقط و فقط دکتر محمود احمدی نجات
ا. ع۱۸۵۰۰۳۹۱۱:۳۰:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
سلام، مردم عزیز هیچ گاه حق خودشونو معامله نکنند یعنی مردم گول وعده، وعیدها را نخورند در طول این مدت بایدشناخت کافی روی اشخاص کاندید پیدا کرده اند؟!
ناشناس۱۸۵۰۱۰۱۱۲:۰۴:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
اقای روحانی اقتصاد می چرخد!؟ با مرغ کیلویی ۳۵۰۰۰ تومان با گوشت کیلویی ۱۵۰۰۰۰ تومان با تخم مرغ شانه ای ۴۵۰۰۰ تومان با اجاره های مسکن نجومی با رویا شدن صاحب مسکن شدن با بودن ۷۰ در صد مردم در فلا کت با کوله بری و سوخت بری و رانندگان اسنپ و هزاران کار کاذب و بدون پشتوانه دیگر با بی ارزش شدن هر روز پول ملی و با .........‌‌
ناشناس۱۸۵۰۱۷۵۱۲:۴۲:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
همش دروغ بود.
پرویز متکی۱۸۵۰۱۸۰۱۲:۴۵:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
مشک ان هست خود ببوید نه انکه عطار بگوید
ناشناس۱۸۵۰۱۸۷۱۲:۴۷:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
کدوم اقتصاد اقتصادی که هر روز گرونتر از فرداست ما پول نداریم که خرج زن بچه رو بدیم به جای آسایش وآرامش هر روز غم غصه شب مون شده نان شب مون به زور
ناشناس۱۸۵۰۲۸۰۱۳:۳۴:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
من رای نمیدم .
ورشکسته بورس۱۸۵۰۵۲۷۱۵:۳۲:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
اول ببینید رای دهنده ای وجود دارد بعدا جناح بندی کنید عجب رویی
زال۱۸۵۰۵۶۴۱۵:۴۹:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
اقای روحانی اصلا اقتصادی باقیمانده که بخواهد بهتر از گذشته بجرخد ؟
ناشناس۱۸۵۰۵۸۲۱۶:۰۰:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
خدایا ببین چه کسانی بر مردم حکومت میکنند مردم زیر فشار اقتصادی له شدن رییس دولت میگه اقتصاد ما امروز بهتر از گذشته میچرخد رضایی هم میگه در صورتی که رییس جمهور بشم یک نفر بیکار نخواهد بود دروغ پشت دروغ
محمدی۱۸۵۰۶۲۱۱۶:۲۰:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
اقتصادبهترمیچرخد!!!!!؟
ناشناس۱۸۵۰۶۸۷۱۶:۵۹:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
سلام آقای روحانی هروقت مرد بودی با ۲۷۰۰ در ماه زندگی کردی برو از اقتصادت تعریف کن با ۶۰ سال سن اوارمون کردی
م.ن۱۸۵۰۷۰۴۱۷:۱۱:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
اقای روحانی اقتصادامروزبرای خواص بهترمیچرخد یاعموم ؟
والی زاده۱۸۵۰۷۵۹۱۸:۰۰:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
به نظر ما باید کسی را انتخاب کنیم که به مردم دورغ نگویید واهل باندبازی اشراف ‌‌‌‌‌گری نباشد الان افراد زیادی درکشور ما هست که پول نان هم ندارند
ناشناس۱۸۵۰۷۶۳۱۸:۰۴:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
بدترین عملکرد تاریخ متعلق به آقای روحانی است . امیدوارم مردم با چشم باز انتخاب کنند و هشت سال آینده فردی اصلح سکان مملکت را به دست بگیرند. متشکرم که منتشر می فرمایید.
سالیا۱۸۵۰۷۹۰۱۸:۱۶:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
وقتی این جمله روحانی رو میشنوم میخوام سرم رو به دیوار بکوبم !! آخه !!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۸۵۰۸۰۸۱۸:۳۵:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
اقای روحانی شماکجازندگی میکنی خودتوقول میزنی یامارا مردم ازگرانی دارن جون میدن شماراحت توخانه نشستی
علی۱۸۵۰۸۲۶۱۸:۵۵:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
اقتصاد شما بله !! اقتصادملت چی؟؟!!!
ناشناس۱۸۵۰۸۲۷۱۸:۵۷:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
اقای رضایی در صد کیلومتری خط مقدم جنگ اقتصادی نمی توان تصمیم درست گرفت جز تلفات نیرو و تجهیزات نتیجه ای ندارد
اسی۱۸۵۰۸۷۷۱۹:۳۵:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
این روحانی اصلا از اوضاع فقر افساد و تنگدستی تو ایران خبر داره
ناشناس۱۸۵۰۸۸۱۱۹:۳۹:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
راست میگید آقای رئیس جمهور امروز اقتصاد کشور عالی هست،مرغ30 تومن،گوشت 160تومن و میوه جات دیگه نگو،این میگن نظارت نداشتن
مختار۹۱۸۵۰۸۹۹۱۹:۵۲:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
حاج حسن به حق امت بحق خدا سفره ات مثل سفره مردم بشه .....
احمد۱۸۵۰۹۰۵۱۹:۵۵:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
مگه امروزچکارکردیدغیرازدلاربالاپایین کردن نکنه مرغ وتخم مرغ صادرکردید
خان۱۸۵۰۹۰۷۱۹:۵۵:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
بله امروز اقتصاد ما با دروغ و دزدی از جیب مردم و کلک بهتر از گذشته می‌چرخد الله برکت الله
محمد۱۸۵۰۹۸۳۲۱:۰۰:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
آره راست میگن خوب اقتصاد میچرخه طوری مردم سرشون داره گیج میره
محمد نایب سالکی۱۸۵۱۰۲۸۲۱:۵۱:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
باسلام و احترام آقای دکتر روحانی به دعوت شما در بورس سرمایه‌گذاری کردیم سرمایه به نصف گاهش کرده است پالایش یکم را در شهریور امساده هزار تومان واگذار نموده است حالا بعد از ۶ماه هشت هزار تومان خریداری ندارد اعتماد از بورس صلب شده است...
علی۱۸۵۱۰۴۱۲۲:۰۵:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
بله آقای روحانی چرخ سانتر فیوژهاباکلید جنابعالی چرخید اقتصاد را به قله های دویست درصد تورم رساندهمان جور که وعده داده بودی ماشاالله علی برکت الله
ناشناس۱۸۵۱۰۹۱۲۲:۴۵:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
هرکس مشکل مالی بازنشسته های تامین اجتماعی را بشکل واقعی حل کند رای دارد
علی۱۸۵۱۱۰۹۲۳:۰۷:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
آقا راست میگه البته برعکس
درستکار۱۸۵۱۱۴۶۲۳:۵۹:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
جناب اقای دکتر رضایی بهترین گزینه برای ریاست جمهوری در حال حاضر میباشد بشرطیکه مئسولین صادق ودرستکار که مئسولین قبلی گوشه نسشین کردند از وجود انها استفاده نماید
یک ایرانی۱۸۵۱۱۶۰۰۰:۱۲:۲۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
مردم ایران رابیچاره وگداکرداست تازه می گوید اقتصاد ماخوب است .. همه ملت ایران رابدبخت کرداست وهمه خانوادهابه نان شبشان محتاج کرداست حالا میگوید اقتصاد ما خوب است ..
مجتبی۱۸۵۱۱۶۹۰۰:۲۵:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
بله آقای روحانی درست میگن امروز اقتصاد ایشان بهتر میچرخه نه مال مردم خجالت هم خوب چیزیه!
ناشناس۱۸۵۱۱۸۲۰۰:۴۰:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
برو مملکت و بردي به هوا
ناشناس۱۸۵۱۲۵۰۰۲:۴۹:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
آقای رضایی من یکی از آن بیکاران هستم منتظر میشم ببینم چه کار می‌کنی واسمون
شاه سون۱۸۵۱۲۵۵۰۳:۰۳:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
سلام .درود بر جناب رئیس جمهور عزیز که در عمل ثابت کرد تمام وعده ها که به ملت داده بود از جمله پیش پا افتاده ترین تعهد ایشان که رفع تمامی مشکلات معیشتی و تامین نیازهای ملت براحتی .که به بهترین شکل انجام شد با سرعتی بسیار بالا که اگر ترمز فراموششان نشده بود از این گردش اقتصادی سرگیجه نمیگرفتم و فرصتی پیدا میکردیم برای یک لحظه نا امید نباشیم . درود بر شرفت جناب رئیس جمهور .از این رونق معیشتی که رویا شده قیمت مرغ و بزودی امکان مصرف آن مانند ۸سال قبل که نرخ آن را گران میدانستید.و قول دادید و عمل نموده و از ارزانی تصور میشود همه چیز رایگان شده
ناشناس۱۸۵۱۲۸۱۰۵:۴۳:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
از کدوم اقتصاد حرف میزنی. مگر اقتصادی هم مونده که بخواد بچرخه
ناشناس۱۸۵۱۲۹۱۰۶:۲۳:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
آقای رئیس جمهور شما از اول با ملت رو راست نبوده و تا آخر هم نخواهی بود منتظر محاکمه ی شما هستیم
علی کوثری۱۸۵۱۲۹۶۰۶:۴۶:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
دکتر سعید محمد حتمآ ظهور رجایی گام دوم انقلاب وکه سربازی از مکتب شهید سلیمانی ودرقول.عمل خودرااثبات کرده و جوانی انقلابی دانشمند وبصیر و از طبار سروقامتان سبز پوش از نسل امید ساز جوان انقلابی مسلمان خواهد آمد
ناشناس۱۸۵۱۳۳۲۰۷:۳۶:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
آقای روحانی شما مسئول چرخیدن بیش ازحداقتصادکه باعث سرگیجه وسردرگمی آن شده میباشیدلطفااقتصادمملکت رابه حال خودش رها کنیدتانفسی تازه کند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    10. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    11. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

    12. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

    13. ادعای حسنی و رفتار اموی!

    14. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

    15. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

    16. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

    17. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

    18. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

    19. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

    20. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

    21. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

    22. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

    آخرین عناوین