ذوالفقارنسب: با پول ویلموتس می‌توانستند در ۱۰ استان زمین فوتبال بسازند

گروه ورزشی الف،   3990528071 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: با پول ویلموتس چه کارها که می‌توانستند انجام بدهند، اما حالا باید آن را به‌خاطر باخت به بحرین و عراق به ویلموتس بدهیم. با این پول می‌توانستند در ۱۰ استان زمین فوتبالی بسازند و استعدادهای ناب آن استان‌ها را برای آینده فوتبال شناسایی کنند. واقعا از این اتفاقات باید افسوس خورد.

با پول ویلموتس می‌توانستند در ۱۰ استان زمین فوتبال بسازند

فرهیختگان نوشت: پس از کش‌وقوس‌های فراوان مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی توانست پرونده خود را در کمیته انضباطی فیفا به‌نتیجه برساند و فدراسیون فوتبال ایران را به پرداخت 6میلیون و 200 هزار یورو محکوم کند تا ضربه بزرگی به پیکر فوتبال کشورمان زده شود و اهالی فوتبال به این فکر کنند که در این شرایط ارزی فوتبال کشور چطور باید از این مخمصه خلاص شود. با اعلام این حکم افرادی که در بستن قرارداد عجیب‌وغریب با سرمربی بلژیکی‌تبار دست داشته‌اند، مخفی شده‌اند و هنوز هم حاضر نیستند تمام قرارداد با مارک ویلموتس را منتشر کنند تا مردم بدانند براساس کدام اشتباه حالا باید این مبلغ از بیت‌المال را به یکی از بدترین مربیان تاریخ تیم ملی بپردازند.

در خصوص این موارد و اعلام رای فیفا تصمیم گرفتیم با پیشکسوت و کارشناس فوتبال کشور هم کلام شویم. گفت‌وگوی با بیژن ذوالفقارنسب را بخوانید.

احتمالا در جریان رای پرونده ویلموتس هستید!

آنقدر در این پرونده حرف‌های ضدونقیص شنیده‌ایم که نمی‌دانیم کدامش درست و کدامش اشتباه است. همین حالا هم که همه‌جا از اعلام رای فیفا صحبت می‌شود فدراسیون اقدام به تکذیب خبر می‌کند و معلوم نیست تا کجا باید همه‌چیز مخفیانه جلو برود. من در این مدت حرف‌های زیادی درخصوص قرارداد با ویلموتس شنیده‌ام که حتی حرف‌های دو نفر هم به هم شبیه نبوده است. هر حرفی که ما می‌زنیم و هر چیزی که شما می‌نویسید بی‌فایده است، چراکه این حرف‌ها اثری روی فدراسیونی‌ها ندارد.

پس می‌گویید که کاملا همه‌چیز را رها کنیم تا اتفاقات بدتری برایمان بیفتد؟

نه من می‌گویم ما نمی‌توانیم کاری را حل کنیم، اما نهادهای نظارتی می‌توانند خیلی کارها انجام بدهند و درنهایت مقصر را به مردم معرفی کنند. آنها باید در این زمینه به میدان بیایند و همه اتفاقات این پرونده را از نامه‌نگاری اولیه تا تمامی تماس‌ها، اولین نشست و... را رصد کنند تا مشخص شود چه کسانی در این قرارداد نقش داشته‌اند و باعث شده‌اند که این هجم از ضرر روی دست فدراسیون فوتبال بماند.

برخی ادعا می‌کردند که این مربی از سوی وزارت ورزش به فدراسیون معرفی شده است.

به‌نظرم این حرف‌ها استقلال فدراسیون و رئیسش را زیرسوال می‌برد. اما باز هم ایرادی ندارد، اگر این‌گونه است همان نهادهای نظارتی می‌توانند مشخص کنند که چه کسی و در چه سطحی باعث شده که همچین قراردادی با این مربی بسته شود. باور کنید وقتی امروز تبدیل این پول را به وجه رایج کشور در یک رسانه دیدم همه‌چیز دور سرم چرخید. من فقط این را می‌دانم که هرچیزی الان بگویم فردا دوستان نزدیک خودم درسطوح مختلف حرفی خلاف آن را خواهند زد.

مبلغی درحدود 160 میلیارد تومان...

واقعا با این پول چه کارها که می‌توانستند انجام بدهند، اما حالا باید آن را به‌خاطر باخت به بحرین و عراق به ویلموتس بدهیم. با این پول می‌توانستند در 10 استان زمین فوتبالی بسازند و استعدادهای ناب آن استان‌ها را برای آینده فوتبال شناسایی کنند. واقعا از این اتفاقات باید افسوس خورد.

به‌نظر ناراحتی قلبی تاج هم بی‌ربط با این رای صادرشده ازسوی فیفا نبوده است.

نمی‌دانم باید چه بگویم و شاید حرف‌های من درست نباشد. چون اطلاعاتم درخصوص این اتفاقات مثل همه مردم است و کسی اجازه نداده تا شفاف‌سازی صورت بگیرد. البته این را می‌دانم که آقای تاج در چند موقعیت حساس اینچنینی دچار عارضه قلبی شده‌اند!

به‌نظر شما بهتر نیست در این شرایط قرارداد ویلموتس به‌صورت کامل منتشر شود تا همه بدانند چه مواردی وجود داشته که این غرامت درنظر گرفته شده است؟

مگر این اتفاق می‌افتد؟ متاسفانه در فدراسیون همه‌چیز مخفیانه و محرمانه است. قرارداد کی‌روش محرمانه بود، قرارداد ویلموتس هم محرمانه بود و حالا قرارداد اسکوچیچ هم محرمانه است. تا زمانی که شفاف‌سازی در فدراسیون وجود نداشته باشد باید منتظر اتفاقات این مدلی باشیم.

به‌عنوان آخرین سوال به‌نظرتان باید چه کار کرد تا دیگر شاهد این مدل قرارداد‌ها نباشیم؟

تنها راه‌حل آوردن افراد صالح و سالم روی کار است. آدم‌های متخصصی که از قوانین سر در می‌آورند. البته باید این افراد هم از فیلترهای قوی نظارتی عبور کنند و درصورت سلامت اخلاقی در انتخابات شرکت داده شوند، در غیر این صورت نمی‌توان به روزهای آینده دلخوش بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۶۵۹۹۰۱۲:۳۱:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۲۸
با خيلي پولهاي ديگر مي شد خيلي كارهاي ديگر كرد اما ....
علی۱۵۶۵۹۹۳۱۲:۳۲:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۲۸
تا کی باید شاهد بی تدبیری در فوتبال باشیم، این خسارات از جیب مسئولان میرود یا مردم. در کوچکترین اختلاس ها دادستانی ها ورود می کنند، و ای کاش قوه ی قضاییه در این فقره ورود میکرد، کاش...
زبل خان۱۵۶۶۰۱۹۱۲:۵۷:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۲۸
افرادی که در بستن قرارداد با ویلموتس دست داشته‌اند، باید دستگیر و محاکمه شوند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین