• همکاری موثر روسیه با ایران در چارچوب اوپک پلاس

    همکاری موثر روسیه با ایران در چارچوب اوپک پلاس

    معاون نخست وزیر روسیه در سفر روز چهارشنبه خود به تهران، اعلام کرد: روسیه به طور موثری با ایران در چارچوب اوپک پلاس، همکاری دارد.

  • آیا جنگ قیمت نفت جدیدی در راه است؟

    آیا جنگ قیمت نفت جدیدی در راه است؟

    این حقیقت که عربستان سعودی، عمده بار کاهش تولید را در اوپک پلاس بر دوش می‌کشد، نگرانی‌هایی را نسبت به وقوع جنگ قیمت نفت دیگری برانگیخته است.

  • در نشست اوپک پلاس چه گذشت؟  

    در نشست اوپک پلاس چه گذشت؟  

    تولیدکنندگان اوپک پلاس روز پنجشنبه با کاهش تولید نفت به میزان حدود ۲.۲ میلیون بشکه در روز در ابتدای سال میلادی آینده، موافقت کردند.

  • ریزش شدید قیمت نفت متوقف شد

    ریزش شدید قیمت نفت متوقف شد

    قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار آسیا، تحت تاثیر عدم تغییر سیاست محدودیت عرضه اوپک پلاس، بخشی از ضرر روز گذشته را جبران کرد و افزایش یافت اما دورنمای مبهم تقاضا، رشد قیمت را محدود نگه داشت.

  • کاهش صادرات نفت عربستان به پایین‌ترین رقم طی ۲۱ ماه گذشته              

    کاهش صادرات نفت عربستان به پایین‌ترین رقم طی ۲۱ ماه گذشته              

    صادرات نفت عربستان سعودی در ماه ژوئن برای سومین ماه متوالی کاهش پیدا کرده و به پایین‌ترین میزان از سپتامبر سال ۲۰۲۱ رسید.

  • چرا «اوپک پلاس» راهبرد کاهش تولید نفت را ادامه می‌دهد؟

    چرا «اوپک پلاس» راهبرد کاهش تولید نفت را ادامه می‌دهد؟

    پایبندی مجموعه اوپک پلاس به راهبرد کاهش تولید نفت خام در سال آینده تأثیر بزرگی در افزایش قیمت نفت خواهد داشت و حامل این پیام است که این مجموعه نگاه راهبردی به بازارهای نفت خام دارد. گرچه این سیاست باعث افزایش قیمت نفت خام می‌شود، اما مهم‌ترین هدف آن جلوگیری از سقوط و نوسان قیمت‌هاست تا بازار از نگرانی رکود اقتصاد جهانی ناشی از دوران شیوع کرونا رهایی یابد.

  • اوپک پلاس تصمیم به کاهش تولید نفت گرفت

    اوپک پلاس تصمیم به کاهش تولید نفت گرفت

    وزیران نفت کشورهای اوپک پلاس در نشست امروز خود اعلام کردند که تولید خود را از ابتدای سال آینده میلادی به میزان ۱.۴ میلیون بشکه در روز به مدت یک سال (تا پایان سال ۲۰۲۴) کاهش خواهند داد.

  • قیمت نفت صعودی شد

    قیمت نفت صعودی شد

    قیمت نفت در پی تصویب لایحه سقف بدهی آمریکا در واشنگتن که فضای مثبتی در میان سرمایه‌گذاران ایجاد کرد و احتمال کاهش بیشتر تولید اوپک پلاس، در معاملات روز جمعه افزایش یافت.