"می‌خواهیم نفس بکشیم "

سید حسین میربهرسی، گروه سیاسی الف،   4040317062 ۸۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
"می‌خواهیم نفس بکشیم "

هفته گذشته پنجمین سالگرد قتل جورج فلوید سیاهپوست 46 ساله آمریکایی توسط یکی از افسران پلیس شهر مینیاپولیس بود . امروزه جمله معروف " نمی توانم نفس بکشم " این مرد که بیش از 20 بار تکرار و پیش از آن که برای همیشه راه نفسش قطع شده و بمیرد در ویدیوی برجای مانده از آن ماجرا به خوبی شنیده می شود تبدیل به یک شعار اعتراضی بر علیه ظلم و جور ستمکاران و به ویژه سردمداران آمریکایی در سراسر جهان شده است . 

تصویر معروف درک شووین افسر سفیدپوستی که با زانوی خود و در کمال خونسردی و بی تفاوت ، راه نفس جورج فلوید را قطع کرده است ، همان چهره متفرعن ، بی روتوش و واقعی سیاست خارجی آمریکا و همچنین برخی کشورهای اروپایی زورگو و معتقد به نظام سلطه است .

ایران اسلامی در دفاع از  مظلومان عالم و در تداوم این راه باید قدمی جلوتر برداشته و با سردادن شعار جدید " می خواهیم نفس بکشیم " بر حق طبیعی خود در خلاصی از فشار بی پایان غرب پای فشرده و با همبستگی روزافزون خود پیگیر این حق طبیعی مردم جهان در استعمار جدید و نوظهور باشد  .

با کشف " اثر حقیقت موهوم " در دهه 70 میلادی مشخص گردید که اگر دروغ خاصی را بارها تکرار کنید این دروغ به عنوان یک حقیقت در ذهن مخاطب جای گرفته و مغز دیگر آن را نه به عنوان دروغ که یک باور و حقیقت جدید می پذیرد . سیاست خارجی آمریکا از این روش روان شناختی بیشترین استفاده کاربردی را در جهان برده است . 

مدیران سیاست خارجی غرب با استفاده از امپراتوری قدرتمند رسانه ای و غیر قابل رقابتی که در اختیار دارند و با تکرار بی وقفه دروغ های خود ، نا محتمل ترین ایده های ممکن و غیر باورترین خواست های خود را این گونه در اذهان مردم جهان به یک سخن برحق و مشروع تبدیل کرده و در مجامع بین المللی طرح و به کرسی می نشانند . 

محکومیت بی وقفه برنامه مشروع و برحق هسته ای ایران توسط غربی ها که با استفاده از اتهام و نسبت دروغ بزرگ اما پرتکرار ساخت بمب اتمی به شدت پیگیری می شود ، اندک اندک در خطر تبدیل گشتن به یک باور و حقیقت جهانی است و هم اینک این گونه احساس می شود که این دروغ یا همان " حقیقت موهوم " آن قدر به اهداف حامیان خود نزدیک شده است که حتی آثار ابتدایی آن را در برخی چهره ها و سیاسیون داخلی نیز می توان مشاهده کرد . 

سخنان و دیدگاه های جدیدی که از گوشه و کنار دیده و شنیده می شود حکایت از تاثیر این پدیده شوم حتی در داخل ایران دارد که می تواند زنگ خطری برای هوشیاری مسئولان تصمیم گیر باشد .

سخنان منطقی و هوشمندانه رهبر انقلاب در پاسخ به همین تهدید های اخیر نیز چراغی بود فراروی مسیر حرکت مسئولان نظام . چیزی که سید عباس عراقچی اخیرا در تهران و قاهره و بیروت ابراز نمود نیز در پیروی از همین نظرات رهبری بود .

 هر چند وزیر خارجه باید با اصرار بر نظریه " می خواهیم نفس بکشیم "  دایره سیاست هسته ای را فراخ تر و تا مرزهای دیگر کشورهای جهان سوم گسترده نموده و با طرح و سپس تکرار بی وقفه حق طبیعی سایر ملت ها برای بهره مندی از این موهبت الهی اصرار ورزیده و با روشنگری پرحجم و استفاده از همه ابزارهای سیاسی و همچنین تریبون های موجود در سفرهای منطقه ای و خارجی،  ابعاد وسیع این محدودیت ها و زورگویی ها که آتش آن می تواند دامان دیگران را شعله ور کند ، خواسته ملی و برحق ایران را تبدیل به یک مطالبه فراملی و جهانی نماید . 

تسلیم گشتن بیمار گونه برخی غرب زده های وطنی و القای این که ما توان در افتادن با قدرت رسانه ای غرب را نداریم چیزی به غیر از خودکشی از ترس مرگ نیست در حالیکه باید بر باور توانمندی های موجود و بومی در این نبرد نابرابر و حفظ غرور ملی این مردم محترم و با شرف اصرار ورزید .

 هر یک از ما با هر سن و جنسیتی که درفضای مجازی حضور داریم با تکرار "می خواهیم نفس بکشیم " و تبین اهداف ملی در صنعت هسته ای خیلی بیشتر از آن که تصور کنیم می توانیم در رونق و رسیدن این صدا به گوش جهانیان موثر و تعیین کننده باشیم . یا علی .

                                                       

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۹۲۳۲۹۶۰۹:۱۵:۵۶ ۱۴۰۴/۳/۱۸
غنی سازی اورانیوم در ایران در بیست سال گذشته چه فایده ای برای مردم ایران داشته؟ حتی یک لامپ هم با غنی سازی روشن نشده چون تمامی سوخت بوشهر از روسیه وارد میشه! در مقابل 20 سال تحریم های کمر شکن زندگی مردم و بخصوص جوانان رو نابود کرده.
ناشناس۳۹۲۳۵۹۸۱۰:۳۵:۲۰ ۱۴۰۴/۳/۱۸
ای کاش به جای غنی سازی اورانیوم، زندگی مردم غنی سازی می شد. سالها است که 7 دهک جامعه زیر خط فقر با انواع ناترازی ها زندگی می کنند.
ناشناس۳۹۲۳۸۶۷۱۱:۴۷:۵۹ ۱۴۰۴/۳/۱۸
غربگرایان در دهه 90 صنعت غنی سازی را تعطیل و تخریب کردند و نیروگاه هم نساختن و کشور را با 22 هزار مگاوات کسری برق مواجه کردند که به این زودی ها قابل جبران نیست.
ناشناس۳۹۲۴۰۴۵۱۲:۵۴:۴۳ ۱۴۰۴/۳/۱۸
بس دیگه انداختن مشکلات به این دولت یا اون دولت مردم همه چیز را میدانند.
ناشناس۳۹۲۵۰۰۴۲۱:۱۴:۵۴ ۱۴۰۴/۳/۱۸
مردم به خوبی میدانند که دولت روحانی مملکت را 100 سال به عقب برد و به عهد خاموشی برگشتیم.
ناشناس۳۹۲۳۹۷۳۱۲:۲۲:۴۹ ۱۴۰۴/۳/۱۸
ای کاش به جای گدایی از دشمن و ایجاد ارز رانتی در سال 97 که فقر را چند برابر کردن دنبال کارهای داخلی می بودند
ناشناس۳۹۲۳۶۰۳۱۰:۳۶:۴۱ ۱۴۰۴/۳/۱۸
آیا فقط انرژی هسته ای حق مسلم مردم است؟
ناشناس۳۹۲۳۶۰۹۱۰:۳۹:۳۳ ۱۴۰۴/۳/۱۸
کاسبان تحریم چه در داخل و چه در خارج راضی به از دست دادن منافع نجومی خود نیستند.
ناشناس۳۹۲۳۹۰۳۱۱:۵۸:۱۶ ۱۴۰۴/۳/۱۸
کاسبان تحریم همان غربگرایانی هستند که در سال 88 گرای تحریم به دشمن می دادند.
ناشناس۳۹۲۳۶۷۳۱۰:۵۶:۴۷ ۱۴۰۴/۳/۱۸
هزینه و فایده مذاکرات هسته ای در 22 سال گذشته چی بود ؟!
ناشناس۳۹۲۳۹۹۱۱۲:۲۸:۰۰ ۱۴۰۴/۳/۱۸
اولی این هست که هرچی دوست داریم می سازیم و به کسی مربوط نیست دوم آن هم بماند چون دنبال بهانه هستید....
ناشناس۳۹۲۴۵۹۶۱۶:۳۳:۱۵ ۱۴۰۴/۳/۱۸
الان کشور عراق بغل دستتون غنی سازی بالا انجام بده و در آستانه ساخت بمب اتم باشه ، به هیچکس مربوط نیست ؟!
ناشناس۳۹۲۳۶۸۹۱۱:۰۱:۳۱ ۱۴۰۴/۳/۱۸
تحریمهای بانکی و نفتی که بسترساز مشکلات اقتصادی برای مردم و کشور شد نتیجه فتنه و اشوب غربگرایان در سال 88 بود به غنی سازی مربوط نیست.
ناشناس۳۹۲۳۹۷۶۱۲:۲۳:۰۷ ۱۴۰۴/۳/۱۸
الان هم اینقدر گستاخ هستند
علی - پ.۳۹۲۳۶۹۵۱۱:۰۲:۳۵ ۱۴۰۴/۳/۱۸
غنی سازی اورانیوم مصارف زیادی داره : پزشکی ، دارو سازی ، کشاورزی ، صنعت و .... اجازه ندیم شبکه های معاند ادراک ما رو به اشتباه بندازند
ناشناس۳۹۲۳۸۸۳۱۱:۵۲:۱۲ ۱۴۰۴/۳/۱۸
کل داروهای پزشکی زیر مجموعه هسته ای مصرف مردم ایران در سال به 50 میلیون دلار نمی رسه. نیاز کشاورزی هسته ای ایران چند میلیون دلاره؟ آیا سالانه صد ها میلیارد دلار ضرر حاصل از تحریم و فرار نخبه ها ارزش چند میلیون دلار رو داره؟
ناشناس۳۹۲۴۲۱۸۱۳:۵۶:۱۴ ۱۴۰۴/۳/۱۸
بحث پولش نیست بحث اینه که اگه خودمون نسازیم بهمون نمیدن و بیماران ما می میرن
ناشناس۳۹۲۴۱۲۷۱۳:۲۵:۱۲ ۱۴۰۴/۳/۱۸
چه همگرایی بین غربگدایان ایرانی و مدینه فاضله هست انان می‌گویند نباید داشته باشید وگرنه تحریم و خرابکاری می کنیم در ایران و غربگدایان هم می‌گویند فایده آن چی هست خب اگر فایده ای ندارد خودشان بروند آن دانش هسته ای را در تمامی زیر ساخت های صنعتی کشاورزی سلامتی و یا بمب اتم خود کنار بگذارند!!! مدینه فاضله می‌گوید موشک هم می خواهید چی کار که لابد بعدا غربگدایان هم همان را تکرار می کنند!!!
امیر حسین سلطان/تهران۳۹۲۴۴۸۳۱۵:۴۸:۰۵ ۱۴۰۴/۳/۱۸
شما به هیچ وجه حق توهین به بخش اعظمی از هموطنان تان را ولو به فرض که صد در صد هم حق با شما باشد(که نیست!) نداشته، ندارید و نخواهید داشت. اصلا متوجه هستید خطاب قرار دادن هموطنان تان(با عنوان زننده غربگدایان!!!) که با تداوم و تشدید تحریم ها زندگی را به سختی و مشقت بسیار زیاد می گذرانند با هیچ اصل و منطق شرعی و عرفی و یا اخلاقی و حتی قانونی و غیر از آن مجاز و قابل پذیرش نبوده، نیست و نخواهد بود؟! برای اعلام دیدگاه تان و آنهم با این چنین ادبیاتی بدانید دارید هم خیلی بی گدار به آب می زنید و هم خیلی اشتباه می کنید. این را تردید نداشته باشید لطفا. والله اعلم
ناشناس۳۹۲۴۷۹۴۱۹:۰۱:۱۹ ۱۴۰۴/۳/۱۸
شما وقتی همفکران خودتان به منتقدان مذاکره، تندرو، کاسب تحریم و ... می گویند هم آن ها را نصیحت می کنید یا فقط جناح مقابل را؟
ناشناس۳۹۲۳۷۲۰۱۱:۰۹:۴۰ ۱۴۰۴/۳/۱۸
اولا اگر هسته ای را کلا هم تعطیل کنیم تحریم ها با بهانه های دیگر ادامه خواهد یافت دوما هسته ای الان در پزشکی و بعضی صنایع ما کاربرد دارد سوما باید نیروگاه هسته ای بسازیم تا مشکل برقمان حل شود
ناشناس۳۹۲۳۸۸۶۱۱:۵۲:۵۷ ۱۴۰۴/۳/۱۸
14 سال از افتتاح نیروگاه بوشهر می گذره. پس چرا فقط حرف می زنید و نیروگاه های بعدی رو نمی سازید؟
ناشناس۳۹۲۴۰۵۴۱۲:۵۹:۱۷ ۱۴۰۴/۳/۱۸
حرف کسانی برای تو زدن که گفتند هم چرخ آن بچرخد و هم اقتصاد اما از عمد هر دو را تعطیل کردند
ناشناس۳۹۲۳۸۲۴۱۱:۳۳:۳۰ ۱۴۰۴/۳/۱۸
واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر در مجموع در سال‌های راه‌اندازی از سال ۱۳۹۰ و بهره‌بــرداری تجاری از مهرماه ۱۳۹۲ تا پایان نیمه نخســت ۱۴۰۳، بــه میزان ۶۸۳۵۳ میلیون کیلووات (68 مگاوات )ســاعت برق تولید کرده و میزان ۶۲۲۴۷ میلیون کیلووات ســاعت تحویل شــبکه برق سراسری شده است. isna.ir/xdSr5S
ناشناس۳۹۲۳۹۲۹۱۲:۰۵:۲۸ ۱۴۰۴/۳/۱۸
برق تولیدی را در یک کفه و هزینه آنرا در کفه دیگر بگذار. کدام سنگینتره؟
ناشناس۳۹۲۳۹۴۶۱۲:۱۱:۴۰ ۱۴۰۴/۳/۱۸
چرا دروغ پراکنی میکنی؟ نیروگاه اتمی بوشهر کلی از برق کشور را تامین کرده با هزینه جاری بسیار کمتر از نیروگاههای سوخت فسیلی و در عین حال آلودگی محیط زیستی صفر
ناشناس۳۹۲۴۳۲۱۱۴:۲۹:۲۳ ۱۴۰۴/۳/۱۸
مصرف برق کشور ۹۰ هزار مگاواته و تولید عملیاتی نیروگاه بوشهر ۸۰۰ مگاوات. این میشه ۱ درصد برق مورد نیاز کشور.
ناشناس۳۹۲۴۸۱۳۱۹:۱۱:۲۲ ۱۴۰۴/۳/۱۸
پس باید توسعه پیدا کنه
ناشناس۳۹۲۳۳۰۹۰۹:۱۹:۴۷ ۱۴۰۴/۳/۱۸
شما که داعیه دفاع از مظلومان عالم را دارید (البته فقط از نوع غزه ) چرا اقدامی برای دفاع از مسلمانان چین و کشمیر و میانمار و چچن نمی کنید ؟!
ناشناس۳۹۲۳۶۹۰۱۱:۰۱:۴۸ ۱۴۰۴/۳/۱۸
روسیه طی 3 سال گذشته بیش از 200 هزار نفر از مردم نظامی و غیر نظامی اکراین رو کشته.
ناشناس۳۹۲۳۸۲۶۱۱:۳۳:۵۵ ۱۴۰۴/۳/۱۸
مردم اوکراین چوب رای دادن به یک دلقک را می خورند که از سیاست چیزی نمیداند خود کرده را تدبیر نیست !
ناشناس۳۹۲۳۹۴۲۱۲:۱۰:۳۱ ۱۴۰۴/۳/۱۸
و ایضا ظلم وستم به روس تبارانی که ایالتهای خودمختار داشتند و پس از اذیت و آزار فراوان دولت اوکراین همه پرسی استقلال و پیوستن به روسیه برگزار کردند و دولت اوکراین نپذیرفت
ناشناس۳۹۲۴۰۵۳۱۲:۵۸:۰۷ ۱۴۰۴/۳/۱۸
جنگ بین روسیه و اوکراین جنگ بین نظامیان است و نه افراد عادی و علت اصلی هم خود اوکراین بود که زد زیر توافق امنیتی با روسیه و ناتو را می خواست آنجا ببرد
ناشناس۳۹۲۳۷۰۱۱۱:۰۴:۳۴ ۱۴۰۴/۳/۱۸
غرب شر مطلق است قتل عام مردم مظلوم ژاپن و ویتنام و عراق و افغانستان و سوریه و لبنان و فلسطین و سودان و لیبی بخشی از جنایات غربی هاست.
ناشناس۳۹۲۳۸۸۵۱۱:۵۲:۲۶ ۱۴۰۴/۳/۱۸
شرق هم دست کمی از غرب ندارد. قبل از حضور آمریکا در افغانستان ، روس‌ها اونجا جا خوش کرده بودند. باید با توجه به منافع ملی با کشورهای دیگه ارتباط برقرار کرد. هر دو بلوک سر و ته یک کرباسند. تنها منافع ملی تعیین کننده ارتباط و سطح آنست.
ناشناس۳۹۲۴۰۴۰۱۲:۴۹:۲۷ ۱۴۰۴/۳/۱۸
غرب به جز این با نسل کشی تحریم و شعار حقوق بشر سفید شویی برای خود می کند در حالی که شرق این کارها نمی کرد
ناشناس۳۹۲۴۲۳۳۱۳:۵۹:۵۹ ۱۴۰۴/۳/۱۸
ورود شرق (روسیه) به شمال کشور و فجایع و قتل‌های اون دوران را مطالعه بکن. غرب و شرق با هم فرقی ندارند.
ناشناس۳۹۲۵۲۷۱۲۳:۵۵:۵۸ ۱۴۰۴/۳/۱۸
شرق و غرب عالم به به تسخیر ایران در آمدن در هزاران سال گذشته و فکر کردی بدون خونریزی بوده؟!!! اما هیچ کدام به اندازه غرب وحشی گری ونسل کش نبودن
ناشناس۳۹۲۳۹۸۴۱۲:۲۵:۲۲ ۱۴۰۴/۳/۱۸
یک مقدار از رسانه های دشمن خودتان که غرب ایجاد کرده فاصله بگیرید تا بهتر تفکر کنید و بنویسید
ناشناس۳۹۲۴۰۴۶۱۲:۵۶:۱۱ ۱۴۰۴/۳/۱۸
مسلمانان چین دارند زندگی خود را می کنند و کسانی که تروریستی هستند در اردوگاه هستند در مورد میانمار و هند برخلاف تصور شما هر ازگاهی مشکل درست می شود و داخلی است ولی هنوز به مرحله خطرناک نرسیده اما در مورد فلسطین پاک سازی مسلمانان هست و دنبال کشور گشایی و مقایسه شما از اساس ایراد دارد
ناشناس۳۹۲۳۳۳۷۰۹:۲۶:۴۲ ۱۴۰۴/۳/۱۸
نگارنده محترم من میخوام زندگی کنم. من می خوام راحت زندگی کنم. من می خوام مملکتم اقتصاد شکوفا داشته باشه. من آرزو دارم شاهد رفاه و آسایش مردم باشم. چرا مسئولین اقتصاد رو رها کردند و مردم هر روز بیشتر فقیر و بدخت می شن ؟
ناشناس۳۹۲۳۷۲۸۱۱:۱۰:۵۲ ۱۴۰۴/۳/۱۸
درست رای بدین که بعضی ها سر کار نیان
ناشناس۳۹۲۳۸۹۳۱۱:۵۴:۴۴ ۱۴۰۴/۳/۱۸
اون غیر بعضی‌ها چه دسته گلی سر کشور زده اند؟
ناشناس۳۹۲۳۹۷۹۱۲:۲۴:۰۰ ۱۴۰۴/۳/۱۸
تخریب نکردند
ناشناس۳۹۲۴۲۳۸۱۴:۰۱:۳۶ ۱۴۰۴/۳/۱۸
اگر اطلاعات خود را فقط از یک طرف نمی گرفتید و یک طرفه به قاضی نمی رفتید می دانستید
ناشناس۳۹۲۳۳۹۵۰۹:۴۳:۱۴ ۱۴۰۴/۳/۱۸
جورج فلوید، یک قاچاقچی مواد مخدر بود که تیری از غیب که همان افسر پلیس بود بر او نازل شد تا جلوی فسادش گرفته شود.
ناشناس۳۹۲۳۶۸۶۱۱:۰۰:۱۵ ۱۴۰۴/۳/۱۸
حقوق بشر کجاست ؟! حتی بر فرض اگر قاچاقچی هم بود پلیس نباید راه نفس کشیدن او را بند می اورد.
ناشناس۳۹۲۳۷۳۸۱۱:۱۲:۵۰ ۱۴۰۴/۳/۱۸
بر فرض که حرف شما درست باشد اولا پلیس حق ندارد خودش در خیابان اعدام را اجرا کند دوما فقط این نبوده و افراد دیگری هم بوده اند
ناشناس۳۹۲۳۷۵۴۱۱:۱۸:۲۱ ۱۴۰۴/۳/۱۸
متخلف بود اما رفتار پلیس هم خطا بود.
ناشناس۳۹۲۳۷۸۶۱۱:۲۴:۳۱ ۱۴۰۴/۳/۱۸
انسانیت شما مورد تردید هست همانند برخی حرف های شما در مورد مردم غزه و رها کردن در نسل کشی در حالی که جان انسان بالاترین مقام و ارزش است که خالق هستی ایجاد کرده و نسبت به آن حساسیت دارد
ناشناس۳۹۲۳۴۰۹۰۹:۴۵:۴۱ ۱۴۰۴/۳/۱۸
چرا هیچکدام از کشورهای جهان به جز چند کشور شامل ایران، روسیه، کره شمالی، ونزوئلا و کوبا که در اردوگاه چپ قرار گرفته اند، با تحریم و فشارهای بین المللی روبرو نیستند؟
ناشناس۳۹۲۳۶۷۸۱۰:۵۸:۲۶ ۱۴۰۴/۳/۱۸
امریکا با کشورهای استقلال طلب مشکل دارد گاو شیرده می خواهد.
ناشناس۳۹۲۳۹۰۰۱۱:۵۷:۲۴ ۱۴۰۴/۳/۱۸
چرا همه کشور های مستقل در فقر شدید هستن و در آمار فساد اداری و مالی در بالاترین رتبه ها؟
ناشناس۳۹۲۴۴۳۳۱۵:۱۷:۵۹ ۱۴۰۴/۳/۱۸
آمار شما غلط است در کشورهای غیر مستقل هم فساد و فقر زیاد است مثلا مصر با وجود ارتباط با آمریکا وضع افتضاحی دارد
ناشناس۳۹۲۴۱۱۴۱۳:۱۸:۲۵ ۱۴۰۴/۳/۱۸
چرا مصر آرژانتین و خیلی از کشورهای آفریقایی و برخی کشورهای آسیایی که در بلوک غرب هستند دچار فقر هستند؟!!
ناشناس۳۹۲۳۷۷۱۱۱:۲۱:۳۲ ۱۴۰۴/۳/۱۸
چون بقیه نوکر هستند!!
علي هاشمي۳۹۲۳۷۸۷۱۱:۲۴:۳۸ ۱۴۰۴/۳/۱۸
سلام و عرض ادب ، همه كشورهايي كه نام برديد ، تحريم هستند. الان كوبا بيش از ٦ دهه هست كه تحريمه .اين كشور انگار توي همان دهه ٥٠ ميلادي باقي مانده. روسيه هم كه كل پول هاش در بانكهاي غربي بلوكه شده.
ناشناس۳۹۲۳۹۵۱۱۲:۱۳:۲۳ ۱۴۰۴/۳/۱۸
ما در اردوگاه چپ نیستیم ، ما در اردوگاه استقلال خودمان هستیم ، حالا بعضی کشورها شبیه ما مورد تحریم و ظلم قرار گرفته اند بحثش جدا است
ناشناس۳۹۲۳۴۱۶۰۹:۴۷:۰۷ ۱۴۰۴/۳/۱۸
این غنی سازی که این همه تحریم را برای ما به ارمغان آورده و حتی اجازه استفاده از آن را همنداریم، برای چیست؟
ناشناس۳۹۲۳۴۲۰۰۹:۴۸:۰۵ ۱۴۰۴/۳/۱۸
سیاستمداران آمریکا بدتر از این پلیس هستند
ناشناس۳۹۲۳۵۰۳۱۰:۰۶:۵۲ ۱۴۰۴/۳/۱۸
20 سال اجازه داده شد مذاکره غیر قانونی انجام شود
ناشناس۳۹۲۳۷۶۶۱۱:۲۰:۴۱ ۱۴۰۴/۳/۱۸
۲۰ سال پیش تا الان کدام قانون مذاکره! را منع کرده؟ در دوران دولت سیزدهم مذاکره نبود؟
ناشناس۳۹۲۳۸۳۷۱۱:۳۷:۱۴ ۱۴۰۴/۳/۱۸
مذاکرات 22 سال گذشته بی فایده بود زیرا تحریم ها روز به روز بیشتر و ارزش پول ملی کمتر شده است .
ناشناس۳۹۲۴۹۱۷۲۰:۲۱:۱۴ ۱۴۰۴/۳/۱۸
۲۲ سال مذاکره تلاش سیاسی بود برای رفع تحریم. حتی اگر بی نتیجه باشد که بی نتیجه نبود، عقلا لازم بود.
ناشناس۳۹۲۳۹۰۵۱۱:۵۹:۰۱ ۱۴۰۴/۳/۱۸
لابد به زعم این آقا. مذاکرات دولت سیزدهم قانونی بود! یعنی قانونی بودن و نبودن هم جناحی است!
ناشناس۳۹۲۳۹۶۶۱۲:۱۹:۴۷ ۱۴۰۴/۳/۱۸
هیچ فرقی ندارد چه کسی برود یا نرود وقتی قانون ان پی تی از قبل مشخص بود ولی عده ای با مذاکرات فرا قانون ان دنبال حسن نیت به بمب اتم داران بودند!!
ناشناس۳۹۲۳۷۶۹۱۱:۲۱:۱۶ ۱۴۰۴/۳/۱۸
و بعضا ضرر هم داشت
ناشناس۳۹۲۴۱۶۰۱۳:۳۶:۱۴ ۱۴۰۴/۳/۱۸
کل آن ضرر بود نه تنها تحریم برنداشتند که بیشتر هم کردن
امیر حسین سلطان/تهران۳۹۲۳۵۵۱۱۰:۱۸:۴۱ ۱۴۰۴/۳/۱۸
بنده نه تحصیلات علوم سیاسی دارم و نه سواد سیاسی اما به یمن همراهی با رسانه های رسمی(عمدتا رادیو در ایران) و همچنین مطبوعات(روزنامه های کثیرالانتشار) و بیش از یک دهه اخیر هم همراهی با سایت وزین الف خدا را شکر لااقل اینقدر سواد و تجربه رسانه ای داشته و دارم که فرضا وقتی از صدر تا ذیل یک مطلب یا مقاله را در اینحا و آنجا می خوانم متوجه تناقض ها و پارادوکس های نویسنده بشوم. متاسفم که نویسنده این مطلب الف با خلط مبحث و آنهم با خلط مبحث های پیاپی در پی به کرسی نشاندن نظریه و ایده و میل و خواست خودشان البته بدون جرات و شهامت در بیان خواسته اصلی شان هستند! دفاع از مظلومان جهان حتما باید با صنعت هسته ای باشد؟! می خواهیم نفس بکشیم ملازمه دارد با اینهمه حتما صنعت هسته ای داشته باشیم؟! من از جناب ایشان سئوال می کنم ما که بعد از پایان هشت سال جنگ تحمیلی سالها تا قبل از بالا گرفتن قضایای هسته ای نفس نمی کشیده ایم که حالا می خواهیم نفس بکشیم؟! نویسنده محترم اگر اینقدر شهامت در بیان لزوم دستیابی به سلاح هسته ای را می داشتند بنده کمترین هم شهامت ایشان را می ستودم و هم اینکه اینقدر از خواندن این همه تناقض ها در مطلب شان عاصی نمی شدم. داشتن علم و صنعت صلح آمیز هسته ای کجا و پل زدن بین دفاع از مظلومان جهان و صنعت هسته ای ایران کجا؟! چرا واضح و شفاف قصد و هدف تان از صنعت هسته ای را بیان نمی کنید و همه را چه در داخل و چه در خارج صرفا به خاطر اینکه موافق ایده ها و اندیشه های شما نیستند این چنین محکوم می کنید؟! و قس علیهذا. والله اعلم
عباس۳۹۲۳۵۷۸۱۰:۲۸:۰۷ ۱۴۰۴/۳/۱۸
ما میخوایم نفس بکشیم ولی اگر چپاولگران داخلی اول اجازه بدهند. موریانه فساد مشغول خوردن حق مردم هستند. اول اینها رو جمع کنید بعد از خارجی ها توقع داشته باشیم
ناشناس۳۹۲۳۵۸۳۱۰:۳۰:۱۵ ۱۴۰۴/۳/۱۸
هزینه این همه سرمایه گذاری در غنی سازی چه فایده ای برای رفاه مردم داشت؟؟
ناشناس۳۹۲۳۶۳۱۱۰:۴۶:۵۵ ۱۴۰۴/۳/۱۸
بنده جوان ۳۰ ساله تمام سال های جوانیم که وارد بازار کار شدم در تحریم گذشت و یه بخور و نمیری بیش ندارم و محتاج خانواده ام هستم هنوز می خواهم نفس بکشم درآمد ما را غنی سازی کنید .
ناشناس۳۹۲۳۶۳۴۱۰:۴۷:۱۵ ۱۴۰۴/۳/۱۸
با غنی سازی بالا نفس کشیدن راحت می شود
بهرام۳۹۲۳۷۱۳۱۱:۰۶:۵۸ ۱۴۰۴/۳/۱۸
با خواندن کامنت های بالا مشخص میشه که عامه مردم اطلاع کمی از مصارف غنی سازی اورانیوم دارند . از جمله : مصارف در پزشکی ، کشاورزی ، صنعت ، داروسازی ، تحقیق و توسعه ، تولید برق ، و ......
ناشناس۳۹۲۳۹۰۶۱۱:۵۹:۱۱ ۱۴۰۴/۳/۱۸
شما که اطلاعات کافی دارید با مستند و با ذکر دقیق منافع حاصله از غنی سازی اینجا برای ما اطلاع رسانی کن. کجای کشاورزی نیاز به غنی سازی داره؟ کل مصرف داروی سرطانی هسته ای ایران در سال چند میلیون دلار است؟
ناشناس۳۹۲۴۲۶۶۱۴:۱۱:۵۰ ۱۴۰۴/۳/۱۸
جان انسان ها را با پول مقایسه می کنی؟ وقتی در این داروها تحریم هستیم باید بسازیم و قبلا هم امتحان شده به ما نداده اند
ناشناس۳۹۲۳۹۳۱۱۲:۰۶:۵۳ ۱۴۰۴/۳/۱۸
اگه شما به فکر عامه مردم بودین که چپاولگرانی نظیر بابک زنجانی و ابربدهکاران بانکی و مفسدان و اختلاسگران و رانت خوران راست راست آزاد نمیگشتن
ناشناس۳۹۲۴۲۷۱۱۴:۱۳:۳۰ ۱۴۰۴/۳/۱۸
فعلا که دولت جدید که شعار رفع تحریم داد دارد با این ها قرارداد می بندد
ناشناس۳۹۲۵۱۶۱۲۲:۵۲:۴۸ ۱۴۰۴/۳/۱۸
دولت قبلی هم در پی حذف تحریم بود‌ گفتگوها اینو میگه. ولی تز زمستان سرد به مثابه گل بخودی عمل کرد.
ناشناس۳۹۲۳۹۵۰۱۲:۱۳:۰۴ ۱۴۰۴/۳/۱۸
دوست عزیز! هزینه‌ها و نتایج را باهم مقایسه کن.
ناشناس۳۹۲۳۷۷۷۱۱:۲۳:۱۰ ۱۴۰۴/۳/۱۸
حالا که فرصت مناسبی برای تقبیح غرب است هم یادی کنید از آزادی افرادی که از تخلف پلیس آمریکا مستند سازی کردند !
ناشناس۳۹۲۳۷۸۱۱۱:۲۳:۴۸ ۱۴۰۴/۳/۱۸
ماهم ازشدت تورم وگرانی نمی توانیم نفس بکشیم
ناشناس۳۹۲۴۰۴۲۱۲:۵۱:۲۱ ۱۴۰۴/۳/۱۸
نهایت مدیریت دولت چاپ بدون پشتوانه پول و پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان و....میکنه و با نوسان گیری بورس و سکه و دلار همه مردم را زیرخط فقر برده است ‌.
ناشناس۳۹۲۴۴۴۴۱۵:۲۲:۲۵ ۱۴۰۴/۳/۱۸
جرج فلوید سابقه داری بود که کلی سرقت مسلحانه داشته مواد فروش بوده همون زمان اگر بازداشت هم نمی شد بخواد موادی که روی هم زده بود اور دوز می کرد و می مرد فقط با بازداشتش همزمان شده بود.
ناشناس۳۹۲۵۱۵۵۲۲:۵۰:۰۷ ۱۴۰۴/۳/۱۸
او هر جرمی داشت باید دادگاه حکم میداد. لذا حکم قتلش توسط شما موضوعیت ندارد.
yektanetتریبون

آخرین عناوین