پاسخ به ادعای هندوانه فروش داغستانی درباره هندوانه ایران

  4040217063 ۲۶۳ نظر، ۱۶ در صف انتشار و ۱۶۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

 مدیر کل دفتر سبزی‌ها و گیاهان جالیزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد میانگین غلظت نیترات در هندوانه‌های ایران کمتر از ۱۰ میلی‌گرم بر کیلوگرم است.

پاسخ به ادعای هندوانه فروش داغستانی درباره هندوانه ایران

به گزارش ایسنا، حسین اصغری - مدیر کل دفتر سبزی‌ها و گیاهان جالیزی وزارت جهاد کشاورزی - با اشاره به اینکه سخت‌گیرانه‌ترین استانداردهای جهانی باقی‌مانده نیترات در روسیه انجام می‌شود، تأکید کرد: محصولات کشاورزی ایران هم این استانداردها را رعایت می‌کنند و به همین دلیل روسیه یکی از اصلی‌ترین مقاصد صادراتی سبزی و صیفی ایرانی از جمله هندوانه است.

وی با بیان اینکه حد مجاز باقیمانده نیترات در هندوانه در ایران و روسیه معادل ۶۰ میلی‌گرم در کیلوگرم است، افزود: بر اساس مطالعه‌ای که موسسه تحقیقات خاک و آب کشور انجام داده، میانگین غلظت نیترات در هندوانه‌های تولیدی ایران کمتر از ۱۰ میلی‌گرم در کیلوگرم است. این نتیجه از نمونه‌برداری ۴۳۳ نمونه هندوانه از استان‌های اصلی تولید کننده این محصول به دست آمده است.
 
گفتنی است؛ در روزهای گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن، فردی که با گذاشتن یک نمایشگر الکترونیکی روی هندوانه، به اصطلاح آزمایش انجام می‌داد، با تبلیغ برای هندوانه داغستان ادعا می‌کرد میزان نیترات در هندوانه ایرانی چندین برابر حد مجاز است.

بنا بر اعلام وزارت جهاد کشاورزی مدیر کل دفتر سبزی‌ها و گیاهان جالیزی وزارت جهاد کشاورزی در این باره گفت: معلوم نیست آن هندوانه ایرانی باشد، ضمن اینکه سنجش نیترات باید از قسمت خوراکی هندوانه صورت بگیرد و نه از پوست آن و علاوه بر این دستگاه مورد استفاده هم اصلا دقیق نیست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۸۷۹۳۱۶۱۳:۲۸:۴۳ ۱۴۰۴/۲/۱۷
دارن توسر مال میزنن تا بز خری بکنند
ناشناس۳۸۷۹۳۸۴۱۴:۴۴:۱۵ ۱۴۰۴/۲/۱۷
صادارت هندوانه به خارج از کشور بزرگترین خیانت به سرزمین ایران است. تو این خشکسالی شدید تولید هندوانه چه توجیهی دارد؟ حتی ترکیه با اون سد های پر از آب و بارندگی مناسب اجازه صادرات هندوانه را نمی دهند اما ایران خشک و بی آب تمام هندوانه کشور های همسایه را تامین می کند.
ناشناس۳۸۷۹۶۷۴۲۲:۵۱:۳۹ ۱۴۰۴/۲/۱۷
واقعا کاملا درسته، وقتی بحران بی ابی وخشکسالی هست چه لزوم به کشت بی رویه هندوانه هست.
محمد۳۸۸۰۱۱۳۰۸:۰۰:۰۱ ۱۴۰۴/۲/۱۸
احسنت،کشوربایدبادنیا مراوده داشته باشد،تاازآب برای تولیدهندوانه وحتی گندم وجو واقلام آب بر،مصرف نداشته باشد.ولی کوگوش شنوا،کارخانجات ذوب آهن وغیره رادرشهرهای بی آب وکم آب میزنندتاجاییکه اصفهان پر آب به خشکسالی تبدیل میشود.
علی۳۸۸۳۲۱۰۰۵:۱۹:۵۵ ۱۴۰۴/۲/۲۱
ذوب آهن چهر ربطی به آب دارد مگر در ذوب آهن آب چه نقش دارد که بخواهد خشکی ایجاد کند در اهواز کارخانجات ذوب آن چند برابر اصفهان است اگر ذوب آهن نیاز به آب فروان داشت در کویر کاشان و یزد کرمان که جزء مناطق خشک کشور بوده اند كارخانجات ذوب آهن ننیساختند
ایرانی۳۸۸۰۲۲۹۰۸:۵۶:۰۸ ۱۴۰۴/۲/۱۸
افرین
ناشناس۳۸۸۰۵۱۳۱۰:۵۶:۴۹ ۱۴۰۴/۲/۱۸
هر کلیو هندوانه ۲۵۰ لیتر آب هدر می‌دهد یک هندوانه ۴ کلیو با هدر رفتن ۱۰۰۰ لیتر آب یعنی ایران داره آب صادر میکند
ناشناس۳۸۸۵۹۷۲۱۷:۴۱:۴۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
به شرطی که قطره‌ای باشه غرق آبی باشه هرکیلو 1000لیتر مصرف می‌کنه که 10کیلو میشه 10000لیتر اب
ناشناس۳۸۸۰۵۹۶۱۱:۳۵:۳۸ ۱۴۰۴/۲/۱۸
اگه صادر نکنن به ضرر کشاورز تموم میشه بعدشم هندوانه یک محصول کم آب هستش
ناصر۳۸۸۳۱۷۹۰۱:۱۸:۵۴ ۱۴۰۴/۲/۲۱
واقعآ بعضیها علم ندارن چرا بیخودی نظر میدن که باعث تمسخر دیگران قرار بگیره . هندوانه محصول کم آبه ؟ یا پر آب. میترسم دبیر هم باشی. وای وای وای.
ناشناس۳۸۸۶۲۲۰۲۲:۵۳:۱۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
بهتره بری یه کم مطالعه کنی هندوانه کشت کم آب هست؟ متاسفم برات
ناشناس۳۸۸۷۵۰۴۰۸:۱۶:۴۶ ۱۴۰۴/۲/۲۴
کشاورز را باید سوق بدن به کاشت محصولات دیگر که هم صرفه اقتصادی داشته باشه هم آب بر نباشه . کشت هندوانه در این بی آبی مقرون به صرفه نیست و در اصل باید هندوانه را وارد کنند، نه صادر
ناشناس۳۸۸۰۸۰۰۱۲:۵۴:۵۷ ۱۴۰۴/۲/۱۸
نه فقط هندوانه اکثر محصولات مورد نیاز کشور صادر میشود
علی۳۸۸۳۶۹۵۱۳:۵۰:۱۶ ۱۴۰۴/۲/۲۱
اگر صادر نکنند پس چکار کنند !!!؟ آن وقت محصول کشاورزی که با رنج و زحمت بسیار بدست می‌آید باید حلوا حلوا کنند ود ر داخل باقیمت بسیار نازل بفروشند !!!!
ناشناس۳۸۸۰۸۷۸۱۳:۳۳:۱۱ ۱۴۰۴/۲/۱۸
مشکل فقط هندوانه نیست و فقط روسیه پس نداده گوجه و سیب زمینی و فلفل دلمه و... رو هم عراق و ارمنستان و ترکمنستان و روسیه پس دادن بخاطر نیترات و سرطانی بودنشون.
ناشناس۳۸۸۶۲۸۲۲۳:۴۱:۳۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
نیترات سرطان زا نیست بلکه مسمومیت زا است البته نه در مورد هندوانه ایران و در این مقیاس.
ناشناس۳۸۸۶۵۴۵۰۷:۵۱:۱۲ ۱۴۰۴/۲/۲۳
از بس بعضی مسئولان دروغ گفتن که دیگه کسی قبول نمیکنه. بعدشم مکه بحران آب و برق ما نداریم پس چرا خودتون که میدونید به ازای هر کیلو هندوانه چندین لیتر آب داره هزینه میشه پس چرا تولید میشه و صادرات میکنید
رضا۳۸۸۱۲۴۴۱۸:۳۳:۳۶ ۱۴۰۴/۲/۱۸
دقیقا. صادرات هندوانه و آبمیوه ها در واقع صادرات غیر مستقیم آب است.
ناشناس۳۸۸۱۶۳۸۰۲:۲۹:۳۸ ۱۴۰۴/۲/۱۹
درست درسته
خالد۳۸۸۱۶۸۵۰۶:۱۸:۱۱ ۱۴۰۴/۲/۱۹
شما بگو چی بکاریم پس? کشت باید تناوب داشته باشه هر سال ک نمیشه گندم کاشت.
محمد جواد ترتیبی۳۸۸۶۰۹۷۲۰:۲۹:۱۴ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درود . بکارید موردی نیست ولی با نیترات استاندارد بین المللی
ناشناس۳۸۸۷۶۹۰۱۰:۳۴:۱۹ ۱۴۰۴/۲/۲۴
بحث کاشت نیست...موضوع صادرات بی حساب وکتاب هست و کاشت غیراصولی و مصرف بی حساب و کتاب کودها وسم های شیمیایی ببش ازحد مجاز واستاندارد هست...
ناشناس۳۸۸۱۷۰۷۰۶:۵۴:۲۵ ۱۴۰۴/۲/۱۹
پس چرا گوجه ها را عراق برگشت می‌زند پس چرا سیب وپرتقال را پاکستان برگشت می‌زند
ایران مظلوم۳۸۸۰۰۸۵۰۷:۴۲:۵۰ ۱۴۰۴/۲/۱۸
کدوم بز خری ،،،،اولا صادرات هندوانه در این اوضاع بی بارانی خودش بدبختی است دوما کشاورزان ما هم یاد گرفتند از کودها و سم هایی زیادی استفاده می‌کنند فقط برای بازدهی بار بیشتر محصول ،،که در شهر و منطقه ما به عینه می بینیم ،،،
علیرضا۳۸۸۰۲۶۸۰۹:۱۱:۰۳ ۱۴۰۴/۲/۱۸
آخه چه اصراری هست که با کمبود آب هندوانه صادر بشه
ایرانی۳۸۸۰۶۱۲۱۱:۴۱:۳۳ ۱۴۰۴/۲/۱۸
اصلا اینجوری فکر نکن اولا کودهای مصرفی در ایران بعد از تحریم های آمریکا خیلی بی کیفیت شده بعدشم برای درشت کردن میوه کشاورزان خیلی تو سم دهی و کودهای میوه ها افراط می‌کنند مخصوصا تو این 7 و 8 سال اخیر .
ناشناس۳۸۸۱۱۰۹۱۶:۰۴:۴۹ ۱۴۰۴/۲/۱۸
بابا، ایران بی آب، چرا هندوانه صادر می‌کند،، واقعآ باید تأسف خورد،،،،، این بابا هم حتما از هندوانه ایرانی،،، خیار،،،،، تجربه بدی داره.
آب .....۳۸۸۱۶۷۴۰۵:۲۰:۵۷ ۱۴۰۴/۲/۱۹
در جواب وزیر محترم...هندوانه ایرانی نیست .. سیب زمینی را چرا برگشت زدند...پیاز ..خیار...تا الان بالغ بر چند محصول رو برگشت زدن فقط این یکی نیست .. دوم اینکه تولید هندوانه بامصرف حجم عظیم آب چه توجیهی دارد که برای صادرات هم استفاده میشود و باعث حرص و طمع زارع..
ناشناس۳۸۷۹۳۳۰۱۳:۴۳:۳۹ ۱۴۰۴/۲/۱۷
به جای این حرفها برید کود مناسب در اختیار کشاورز قرار بدید و بهشون یاد بدید فاصله بین برداشت و کوددهی را زیاد کنن!
ناشناس۳۸۸۱۰۲۴۱۴:۵۷:۲۹ ۱۴۰۴/۲/۱۸
منم موافق این حرف هستم متاسفانه این موضوع در مورد فاصله سمپاشی تا برداشت در مورد خیار به دلیل کوتاهی رشد وزمان برداشت آن رعایت نمیشه خود کرده را تدبیر نیست متاسفانه کارشناسان امور باغبانی هیچ دخالتی در این امور ندارن کار دست یه سری افراد سودجو است
ناشناس۳۸۸۱۵۸۲۰۰:۳۰:۴۶ ۱۴۰۴/۲/۱۹
ما هرساله شاهد برگشت صیفی جات ایرانی از امارات آذربايجان روسیه وبقیه کشورها هستیم.
ناشناس۳۸۷۹۳۴۱۱۳:۵۵:۵۴ ۱۴۰۴/۲/۱۷
خوب صادر نکنند تا یک شکم سیر هندوانه بخوریم
ناشناس۳۸۷۹۵۵۸۱۹:۵۶:۳۵ ۱۴۰۴/۲/۱۷
سرطان زا هستش،براچییه آخه
رامین۳۸۷۹۵۹۰۲۰:۵۵:۱۶ ۱۴۰۴/۲/۱۷
بخور انقد بخور تا تبدیل یه نیترات بشی
ناشناس۳۸۸۰۱۸۸۰۸:۳۹:۴۹ ۱۴۰۴/۲/۱۸
صادر نکنند از سال بعد هندوانه میشه قیمت خون اگر امسال کشاورز ضرر کنه از سال بعد کشت نمی‌کند و تهش میشه گرانی
ناشناس۳۸۸۱۷۵۷۰۸:۲۰:۳۴ ۱۴۰۴/۲/۱۹
اتفاقا الان زیاد شده بفرمایید نوش جان کنید
ناشناس۳۸۷۹۳۴۹۱۴:۰۱:۴۴ ۱۴۰۴/۲/۱۷
با این اوضاع بی آبی صادرات هندوانه باید ممنوع شود.
ناشناس۳۸۷۹۳۶۲۱۴:۱۰:۵۶ ۱۴۰۴/۲/۱۷
متأسفانه در ایران هیچ نظارتی بر کشاورزان نیست و آنها مقدار بسیار زیادی کود و سم شیمیایی استفاده می کنند اب را هم به راحتی هدر می دهند.خدا به داد ما برسد که مجبوریم اینها را بخوریم. سرطان در ایران به همین دلیل طغیان کرده است.
ناشناس۳۸۸۰۳۳۹۰۹:۴۰:۴۸ ۱۴۰۴/۲/۱۸
نظارت‌به‌چی‌دیدی‌که‌کشاورزی‌باشه
محرم۳۸۸۰۶۱۱۱۱:۴۱:۱۹ ۱۴۰۴/۲/۱۸
تنها کشاورزی نیست توهیچ چیزی نظارت نیست .
معین۳۸۸۰۷۴۲۱۲:۳۱:۵۹ ۱۴۰۴/۲/۱۸
سلام با احترام . درصد سرطان ایران نسبت به سایر کشورها از متوسط جهانی کمتره
ناشناس۳۸۸۰۷۵۵۱۲:۳۴:۵۵ ۱۴۰۴/۲/۱۸
ای کاش از کشاورز هم حمایت می‌شد.
ایمان۳۸۸۱۰۶۱۱۵:۲۲:۱۹ ۱۴۰۴/۲/۱۸
دولت وقتی گندم کیلو بیست هزار از کشاورز میگیره پول کمباین درو می‌کنه ده ملیون پول کامیون حمل گندم ده ملیون پول سم ده ملیون پول تراکتور ده ملیون برا کشت پول کارگری پول کود پنج ملیون به کشاورز چه امکاناتی میده گندم مفت بخره خورد مردم بده به جاش چی میده سم گران کود گران میدن.
ناشناس۳۸۸۴۶۳۳۲۰:۲۲:۳۶ ۱۴۰۴/۲/۲۱
هندوانه اولش نیست چون قبلا هم کشور عراق هم لبنیات ایران را برگشت داده و همچنین میوه و گوجه را عودت داده این نشان از صحت داشتن غیر استاندارد میوه ایرانیاست. دارو هم چنین شده من خودم از ترکیه چندین بار دارو گرفتم
ناشناس۳۸۸۱۷۱۸۰۷:۱۳:۰۷ ۱۴۰۴/۲/۱۹
دوردبه شرفت حرف حق زدی سرطان داره جولان میزنه
کشـاورز۳۸۸۱۷۴۲۰۷:۵۷:۵۲ ۱۴۰۴/۲/۱۹
توی کشور کِـی و کجاها دیدی نظارت بوده که به کشاورزِ بدبخت نظارت نشده ، مگه خودرو سازی و جاهای دیگـه نظارت میشه ؟؟
ناشناس۳۸۷۹۴۲۶۱۵:۴۹:۰۰ ۱۴۰۴/۲/۱۷
متاسفانه کشاورز ما تنها مانده و اداره کشاورزی هیچ گونه نهاده کودی و نظارتی بر کشاورزی ندارد و کشاورز گاها مجبور می‌شود برای جلوگیری از ضرر از همه کودی استفاده کند.
محمدرضا۳۸۸۰۶۹۷۱۲:۱۸:۰۹ ۱۴۰۴/۲/۱۸
برخی کشاورز ایرانی به سخنان علمی مهندسان کشاورزی گوش نمی دهد و هرکاری که خود صلاح بداند انجام می دهد.
ایرانی۳۸۷۹۴۹۶۱۷:۲۸:۳۹ ۱۴۰۴/۲/۱۷
درست میشه
ناشناس۳۸۸۱۰۴۶۱۵:۱۰:۰۰ ۱۴۰۴/۲/۱۸
واقعا که با بی ابی صادر کردن هندوانه خیانت به کشوره .
بهروز۳۸۷۹۵۲۰۱۷:۵۹:۴۳ ۱۴۰۴/۲/۱۷
نمونه مثال زدنی وجود نیترات گوجه فرنگی های بازار است. به ندرت میتوان گوجه فرنگی پیدا کرد ک داخلش از فرط وجود نیترات توده سفیدی نداشته باشد. وای به حال مردم با این صیفی جات
ناشناس۳۸۸۰۳۵۰۰۹:۴۷:۱۸ ۱۴۰۴/۲/۱۸
سلام سفیدی گوجه فرنگی ربطی به نیترات ندارد مربوط به کلسیم است
ناشناس۳۸۸۴۸۴۶۲۲:۱۹:۰۵ ۱۴۰۴/۲/۲۱
سفیدی داخل گوجه برای تنش های آبی گیاه هست
Ebi۳۸۸۰۸۲۵۱۳:۰۹:۴۲ ۱۴۰۴/۲/۱۸
اون سفیدی داخل گوجه تجمع نیترات نیست نارس بودن گوجه هست که زود چیدن روزی که قیمت خوب بوده
کشـاورز۳۸۸۱۷۴۹۰۸:۰۷:۰۵ ۱۴۰۴/۲/۱۹
موافقم ، اونهم توی هر استانی و شهرستانی نباید کِشـت بشه ، فقط شمال کشور که بارش به نسبت خوبه . کشاورزی این مملکت کِـی میخاد اصولی بشه ؟؟
ناشناس۳۸۷۹۵۲۹۱۸:۲۶:۳۲ ۱۴۰۴/۲/۱۷
دوستان خوب فرمودند اصلا ت این بی ابی نباید هندوانه صادر کنند بلکه کم هم بکارند به نیاز کشور فقط
حسین زاده۳۸۸۰۲۷۵۰۹:۱۴:۰۳ ۱۴۰۴/۲/۱۸
بابا، کشت هندوانه مشکل خاصی ندارد. مشکل این است که بعضیها به بهانه کشت هندوانه آب زیاد مصرف می‌کنند.
ناشناس۳۸۸۲۲۴۲۲۰:۲۷:۰۷ ۱۴۰۴/۲/۱۹
هندوانه کمترین مصرف آب رو بین سیفی جات داره
ناشناس۳۸۷۹۵۴۹۱۹:۲۷:۰۴ ۱۴۰۴/۲/۱۷
والا هندوانه چند سال خوب و شیرین بود دو سه سالیه که هندوانه یا قرمزه مزه نداره یا سفیده بازم مزه نداره مزه ابمیده
رامین۳۸۷۹۵۸۹۲۰:۵۳:۵۶ ۱۴۰۴/۲/۱۷
اونا به فکر سلامتی مردم خودشون هستن وقتی میگن نخورید حتما ی چیزی میدونن که میگن .
مسعود تاجری۳۸۷۹۶۱۰۲۱:۲۹:۵۰ ۱۴۰۴/۲/۱۷
باسلام متاسفانه من در مرز ترکیه شاهد برگشت هندوانه از صادرات به علت مشکل بهداشتی وفروش هندوانه تو سط رانندگان تریلی به قیمت ارزان بودم....
ناشناس۳۸۷۹۶۱۴۲۱:۳۱:۳۹ ۱۴۰۴/۲/۱۷
باقیمت پایین میوه صادرمیکنیم هارشدند مردم خودمون موندند صادرمیکنیدبرای چه.
ناشناس۳۸۷۹۶۳۱۲۱:۵۰:۱۸ ۱۴۰۴/۲/۱۷
اگرما بتونیم درست رفتار کنیم وبعد همین کلیپ هیچ کس هنوانه نمیخرید الان وضعیت بهتر بود
ناشناس۳۸۷۹۶۵۸۲۲:۳۶:۵۹ ۱۴۰۴/۲/۱۷
به جای هنداونه فروشی و سیب زمینی فروشی برید مشکلاتتون رو با دنیا حل کنید کشور رو صنعتی کنید توریستی کنید.
سیمین۳۸۷۹۶۵۹۲۲:۴۰:۱۹ ۱۴۰۴/۲/۱۷
متاسفانه کسانی را وزیر کشاورزی می کنند که هیچ اطلاعی در این زمینه ها ندارند فقط کتاب خوانند تجربه مهمه که متاسفانه بیشترین وزرا بی تجربه وناآگاه هستند بخاطر همین در تمام مسائل افت کردیم ومتاسفانه کسی اهمیت نمی دهد
ناشناس۳۸۷۹۶۶۹۲۲:۴۷:۰۹ ۱۴۰۴/۲/۱۷
هیچ محصولات کشاورزی و بخش باغی وصیفی جات بدون کود وسم بثمر نمی‌آید منتهی کودها وسموم تولید ایران نه تنها اثر ندارد بلکه مثلا برای زمین برنج کاری هکتاری ۵۰۰کیلو کود اوره وفسفات باید دوبرابر آن کود را باید داد .
ناشناس۳۸۸۵۰۶۶۰۶:۴۱:۱۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
کود رو باید با مدیریت دولت به کشاورز بفروشند و همینطور در دسترس نباشه تا کشاورز با اصول و درست استفاده کنه
رضا دکتر۳۸۷۹۶۷۰۲۲:۴۸:۱۱ ۱۴۰۴/۲/۱۷
بالاترین درصد مواد شیمیایی در کشاورزی به کار گرفته میشه بخاطر اینکه به پول خوبی برسن سال ۹۶ صادرات سیفی جات و هندوانه رو به روسیه و بلاروس شروع کردم خیار گوجه هندوانه وای خدا چقدر باید درد سر میکشیدیم که یک بار ترخیص میشد و چقدر هزینه اضافه میدادیم .
ناشناس۳۸۷۹۶۷۳۲۲:۵۱:۰۸ ۱۴۰۴/۲/۱۷
متاسفانه هیچ نظارتی بر محصولات کشاورزی نیست
ناشناس۳۸۷۹۷۰۰۲۳:۲۱:۴۵ ۱۴۰۴/۲/۱۷
خداوند برای کشاورزان صبر جمیل بدهد این همه زحمت و خستگی
ناشناس۳۸۷۹۹۹۲۰۶:۳۹:۵۸ ۱۴۰۴/۲/۱۸
اگر بدونی گوجه را چطور یک شبه قرمز میکنن.
محمد۳۸۸۱۱۴۰۱۶:۳۴:۴۳ ۱۴۰۴/۲/۱۸
اتفاقا راحترین کار کشاورزی است.الان مثل قدیم نیست همه کارهای کشاورزی با وسایل انجام میشود.کشاورز الان دیگه دست به بیل کشاورزی نمیگیرد
کشاورز۳۸۸۱۵۲۸۲۳:۱۷:۳۵ ۱۴۰۴/۲/۱۸
دولت باید جلو کشت هندوانه رو بگیره بخاطر بی آبی.باید جلو سرمایه داران رو هم بگیره میره ده تا پمپ کشاورزی رو اجاره میکنن همش هنداونه کشت میکنن صادر میکنن خارج بجز ضرر نفعی برای مردم نداره هدر رفت آب زیاد شده
ناشناس۳۸۸۱۶۵۹۰۳:۲۰:۰۷ ۱۴۰۴/۲/۱۹
ان شاءالله الهی آمین
سلام۳۸۷۹۷۱۰۲۳:۵۰:۱۹ ۱۴۰۴/۲/۱۷
سلام چرا ملت یا مسولین فکر میکنن که برای هر سوالی حتما یه جواب دندان شکن داشته باشیم که علمی و معتبر نباشه که طرف نتونه دوباره ادعایی داشته باشه.با وجود اینکه اکثرا میدونیم کشاوزان برای محصول درشتر و شیرینتر دارن از سمهای جدید که بیشتر بصورت مایع وحتی قویتر بجای کود طبیعی و یا کودهای مناسب و استاندارد استفاده میکنن و بخش بازرسی و ازمایشگاهی بجای انجام وظیفه صحیح و دقیق بوسیله پزشکان واقعی و متخصص در اون رشته که اول برای ملت خودمون هست و بعد برای صادرات هست. باید سوال کننده رو دروغگو و بدونه تخصص و ... بخونیم و معرفی کنیم .
حسین۳۸۷۹۷۱۱۲۳:۵۰:۳۳ ۱۴۰۴/۲/۱۷
هیچ نظارتی از طرف هیچ نهاد یا ارگانی موقع کاشت وپرورش یا برداشت محصولات کشاورزی انجام نمیشه وهر کسی باسلیقه خودش دلخواهی کود استفاده میکنه .خصوصا سیب زمینی هندوانه وخیار .و....
فاضل۳۸۷۹۷۴۴۰۰:۲۶:۵۸ ۱۴۰۴/۲/۱۸
اصلأصادرات هندوانه باتوجه به این مشگل کم آبی هیچ توجیح اقتصادی نداره. بایدصادرات به کشورعراق برابربه قوانین خیلی سخت گیرانه وگاهأمدیریت شده باشه. کلأصادرات اعم ازصیفی،میوه جات وحتی صنایع دیگرغذایی بایدسختگیرانه باشه.
ناشناس۳۸۷۹۷۴۷۰۰:۲۹:۴۹ ۱۴۰۴/۲/۱۸
دولت جلوی صادرات محصولات آب بر نظیر هندوانه را بگیرد. اینهمه فرونشست زمین دشتهای کشور کافی نیست؟؟؟
صالحی۳۸۷۹۷۸۸۰۱:۱۶:۵۰ ۱۴۰۴/۲/۱۸
والله هیچ آدمی هندوانه رابرای صادرات کشت نمی‌کند تومصرف آب یکی از پرمصرف‌ترین محصولات هندوانه خربزه وهمین خانواده است برعکس همین هندوانه هم تو استان‌های کم آب کشت میشه
ی۳۸۷۹۷۹۶۰۱:۲۶:۳۰ ۱۴۰۴/۲/۱۸
این قدر کود شیمیایی به در اختیار کشاورز قرار ندهید.
فرزاد۳۸۷۹۸۱۱۰۱:۴۴:۲۷ ۱۴۰۴/۲/۱۸
زشت ترین کار اینه بهترین هندوانه ها را گلچین می کنند و صادر میشه به خارج از مرزها .
شهروند۳۸۷۹۸۷۸۰۳:۴۵:۲۸ ۱۴۰۴/۲/۱۸
وزارت بهداشت بجای توجه به فشارخون و قند خون بفکر سلامت تغذیه و تولیدات کشاورزی باشه همه چی درمان میشه وقتی خودمون بفکر سلامت خودمون نیستیم.حتی به صادراتم لطمه وارد میشه
ناشناس۳۸۷۹۹۳۴۰۵:۳۳:۵۲ ۱۴۰۴/۲/۱۸
شما چرا باید اجازه بدید کشاورز در این بی آبی کشورمون هندوانه بکارد ؟ خیانت از این بزرگتر این هم یکنوع رانت خواری است که سود اصلی نه به جیب کشاورز بلکه اون صادر کننده می رود.
محمد امین۳۸۷۹۹۷۹۰۶:۳۱:۳۵ ۱۴۰۴/۲/۱۸
دولت به کشاورزان کمک کند بی آبی محصولات با زحمت و سختی به دست می آیند صادرات این میوه به کشورهای قدرنشناس دلیل نداره
یاشار۳۸۷۹۹۹۰۰۶:۳۹:۳۵ ۱۴۰۴/۲/۱۸
من نمی‌دونم تو هندوانه های ما چقدر نیترات داره فقط اینو می‌دونم چند ساله هرچی هندونه میخرم توش خرابه یا قرمز هم باشه داخلش سفت و بی مزه است بعضی ها از رودخانه ها آب میگیرن و به هندوانه میدن متاسفانه بخاطر خشک سالی آبی تو رودخانه نیست چون همون آب کم را هم جلوش سد درست کردن و فقط آب فاضلاب هستش که میریزه تو رودخانه ها و همون آب فاضلاب را میگیرن و میریزن تو زمین کشاورزی که توش هندونه کاشتن وتمام بیماری
حسین عابد۳۸۸۰۰۰۰۰۶:۵۰:۰۶ ۱۴۰۴/۲/۱۸
وقتی یک کارشناس وبازرس برای بازدیدمیرود حتمآ از وسائل پیشرفته ومدرن استفاده می‌کند وهیچوقت نمیتواندبیخود به محصول کشوری تهمت دروغ بزند.
ناشناس۳۸۸۰۰۰۹۰۶:۵۸:۳۵ ۱۴۰۴/۲/۱۸
سوال مهمتر اینه که اصلا ما با این خشکسالی طولانی چرا داریم هندوانه تولید می‌کنیم و چرا اونقدر زیاد تولید می‌کنیم که صادر هم بکنیم؟آخه چقدر ناکارآمدی؟ چقدر سوءمدیریت؟ چقدر چوب حراج زدن به منابع این کشور برای منافع یه عده خاص؟
ناشناس۳۸۸۰۰۱۸۰۷:۰۴:۲۲ ۱۴۰۴/۲/۱۸
در عرض ۱۰ روز ۵ بار هندوانه و خربزه تازه خریدم مزه تلخ میده انداختمش دور
اکبر۳۸۸۰۰۱۹۰۷:۰۵:۲۷ ۱۴۰۴/۲/۱۸
هندوانه ایرانی جدیدا نمی دانم چه موادی می‌ریزند رنگش طبیعی نیست مزه‌اش هم فرق می‌کند
هموطن۳۸۸۰۰۲۶۰۷:۱۱:۱۷ ۱۴۰۴/۲/۱۸
آن فرد کی بود یا شما چه کسی هستید پاسخ او را می‌دهید اهمیت ندارد. آن چیزی که وظیفه اصلی وزارتخانه‌های بهداشت و کشاورزی است رسیدگی به تولیدات یا واردات و صادرات در حد استاندارد است. متأسفانه از زبان خود مسئولین همین دو وزارتخانه از رسانه‌های ملی کشور گفته شده شیر و لبنیات، آرد و نان و الا ماشاالله اکثر مایحتاج ضروری عموم از چرخه نادرست و نامرغوب بدست آنها می‌رسد. آثار سوء این محصولات هم بالا رفتن آمار انواع بیماری‌ها است که از تهیه داروی آن هم برای درمان اکثر اوقات غافل می‌شوند. لطفاً بجای اینگونه گفتمان ها به وظایف اصلی خود برگردید و حداقل آسایش تحت نظارت قانون را برای مردم فراهم کنید.
ناشناس۳۸۸۰۰۵۱۰۷:۲۶:۴۹ ۱۴۰۴/۲/۱۸
کشور ما اقلیم خشک و بیابانی وبدون آب است باید کشت چنین محصولاتی را از برنامه کشاورزان خارج و با کشت محصولاتی که به آب کمتر نیاز دارند اقدام کنیم.
رام۳۸۸۰۰۵۹۰۷:۳۱:۰۵ ۱۴۰۴/۲/۱۸
استاد توجیه هستین نشد یکبار بگید درسته.
شهروز۳۸۸۰۰۶۷۰۷:۳۴:۲۲ ۱۴۰۴/۲/۱۸
بهتر که نخرن.شاید کمتر کاشته بشه و اب این کشور به هدر نره.
ناشناس۳۸۸۰۰۶۸۰۷:۳۵:۲۰ ۱۴۰۴/۲/۱۸
اگر بدونید از کشت تا برداشت هندوانه چه مشقتی کشاورز متحمل میشه این حرفارو نمی زدید واین قضاوت رو نمیکردید..اجاره آب ساعت ۲۰میلیون..کود مرغ هر تن ۴میلیون..بذر هندوانه از کیلویی ۶میلیون به بالا..هیچ حمایتی هم انجام نمیشه..از مجبوری کشاورز هندوانه میکاره..واگرنه کار بسیار سختی و باید همش جوش بزنی که آیا بازار فروش داره..وکلی مشکلات اصلان کود شیمیایی به کشاورز نمیدن که استفاده کنه..
شهروز۳۸۸۰۰۷۶۰۷:۳۶:۵۸ ۱۴۰۴/۲/۱۸
کاش نخرن تا هندونه کاشته نشه و اب هدر ندن
محمد۳۸۸۰۱۱۹۰۸:۰۲:۵۶ ۱۴۰۴/۲/۱۸
خدایا به داد مردم ایران برس. فساد در گمرک، فساد در بانک، فساد در ورزش ، و و و .
مهدی چوبینه۳۸۸۰۱۲۲۰۸:۰۴:۲۸ ۱۴۰۴/۲/۱۸
عزیزی که میفرمایین هندونه صادر نشه بهتر فکر کشاورز بدبخت که این محصول با بدهکاری وگذاشتن یکسال از وقت برای برداشت محصول کرده هم بکن
رضا۳۸۸۰۱۲۶۰۸:۰۶:۰۴ ۱۴۰۴/۲/۱۸
باید به هر زمین کشاورزی یک مهندس کشاورزی نظارت داشته باشد وهزینه اش را دولت بدهد که هم کود دهی وهم سمپاشی استانداردداشته باشدودر این ایام خشکسالی ایران که تاچند وقت دیگر آب برای خوردن هم پیدا نخواهد شد کاشت هندوانه هیچ توجیه اقتصادی ندارد
میرزایی۳۸۸۰۱۳۳۰۸:۰۹:۴۹ ۱۴۰۴/۲/۱۸
مدیریت نهادهای ذیربط دولتی درکاشت وبرداشت محصولات کشاورزی تاثیرگزارنیست.
علی۳۸۸۰۱۳۵۰۸:۱۰:۲۳ ۱۴۰۴/۲/۱۸
شما هم بدنبال حجم بیشتر محصولید نه کیفیت...
ناشناس۳۸۸۰۱۴۰۰۸:۱۳:۱۶ ۱۴۰۴/۲/۱۸
اولا مطمئنا شما حتی اون دستگاه را ندیدین ، اون نه از روی پوست بلکه با میله ای که داره از داخل هندوانه و گوشتش نیترات را اندازه گیری کرد ، دوم اینکه شنیدن کی بود مانند دیدن ، شما هم دستگاهتان را بیاورید هندوانه ای انتخاب کنید و نیتراتش را اندازه بگیرید و بیخودی آماری ندهید.
ایرانی۳۸۸۰۱۴۳۰۸:۱۵:۳۲ ۱۴۰۴/۲/۱۸
خیلی وقته مواد غذایی طعم واقعی شونو از دست دادن،، اونایی که از محصولات ارگانیک استفاده می کنند می دونند من چی می گم
مریم پناهی۳۸۸۰۱۵۱۰۸:۱۹:۳۲ ۱۴۰۴/۲/۱۸
به نظر بنده هندوانه وقتی به اندازه نیاز کشور تولید بشه هم باکیفیته دیگه مجبور نیستند از کود زیاد استفاده کنند و هم در این شرایط کم آبی کمک می‌کنه که آب قطع نشه و مردم در تابستان گرم دچار مشکل نشند
ناشناس۳۸۸۰۱۶۲۰۸:۲۴:۰۶ ۱۴۰۴/۲/۱۸
چند وقت دیگه آب برای خوردن پیدا نمیشه اونوقت شما دغدغه ات صادرات هندونه است .
ناشناس۳۸۸۰۱۶۴۰۸:۲۴:۲۷ ۱۴۰۴/۲/۱۸
همه این اوضاع برمیگرده به اقتصاد که اگر درست کنین همه چی خودش درست میشه
ناشناس۳۸۸۰۱۶۹۰۸:۲۷:۳۶ ۱۴۰۴/۲/۱۸
پس چرا روسیه هندوانه ایران را پس زد
ناشناس۳۸۸۰۱۷۳۰۸:۳۰:۳۰ ۱۴۰۴/۲/۱۸
وقتی چند کشورخارجی همین یه حرفو میگن آنهاکه پدرکشتگی باماندارند!وآنهاهم که مردم خودتون نیستندکه حرفشونو به غریبگی وپشت گوش بندازید وکتمان وانکارکنیدو بعدشم مسخره شون کنید! آنهاخیلی راحت محصولات تونو بخودتون برمیگردونند.
محمد۳۸۸۰۲۲۵۰۸:۵۴:۵۰ ۱۴۰۴/۲/۱۸
بعید هم نیست که راست میگه چونکه آمار بیماران سرطانی در ایران خیلی زیاده
حسین زاده۳۸۸۰۲۷۰۰۹:۱۲:۰۴ ۱۴۰۴/۲/۱۸
سلام. منطقه داغستان بویژه بخش غربی آن که برای ما بعنوان چچن و اینگوش جا افتاده بود در زمان فروپاشی شوروی خود را به در و دیوار زد و روس آمد حرکت استقلال طلبانه را سرکوب کرد و آخرش به دست روس افتاد و هنوز مستقل نشد. تقریبا اندازه جمهوری کنونی آذربایجان وسعت و جمعیت دارد. آن طرف ارتفاعات قفقاز. اکثر جمعیتش مسلمانند.سرزمینی اسلامی که تابع حکومت مسکو شده است. مردمش مثل مردم بوسنی و کوزوو سرکوب شدند.
بهرام۳۸۸۰۳۲۲۰۹:۳۵:۳۰ ۱۴۰۴/۲/۱۸
آقای وزیر هندوانه دردست اون اقا ایرانی نیست چون ایران هندوانه زیر ۸کیلوبه روسیه صادر نمیکند
حسین۳۸۸۰۳۲۷۰۹:۳۷:۳۶ ۱۴۰۴/۲/۱۸
همه چی شده کود شیمیایی با این صادرات هم هندوانه‌ای آزمایش شده و خوب صادر میشه بنجل منجلاهاش هم که تایید نمیشه میدن دست همین مردم ایران
ناشناس۳۸۸۰۳۵۹۰۹:۵۱:۱۹ ۱۴۰۴/۲/۱۸
با این اوضاع خشک سالی باید کاشت وصادر هندوانه ممنوع بشه
علی۳۸۸۰۳۷۹۰۹:۵۸:۵۳ ۱۴۰۴/۲/۱۸
وضعیت گوجه و هندوانه ای که مامیخریم افتضاحه هیچ کدوم قرمز نیستند .
علی۳۸۸۰۳۸۴۱۰:۰۱:۰۲ ۱۴۰۴/۲/۱۸
هیچ نظارتی نیست بعضی هندوانه ها .از بس مواد شیمیایی و نیترات داره انگار مصنوعی هست
احسان۳۸۸۰۳۸۸۱۰:۰۲:۰۶ ۱۴۰۴/۲/۱۸
دوست عزیز اون دستگاه نازلش تا وسط هندوانه میره پس احتمال درست بودن این کلیپ خیلی خیلی بالا هست.
ناشناس۳۸۸۰۳۹۳۱۰:۰۳:۲۶ ۱۴۰۴/۲/۱۸
در قدیم ما خودمان در کنار روستایی در شهرمان از کودهای حیوانی استفاده میکردیم و محصولات آن چنان عطر وبویی داشتند که هر کس میفهمید برای خرید آن اقدام میکرد چون واقعا طعم و بوی خاصی داشت .اصلا مریضی هم وجود نداشت .الان تمام کودها شده شیمایی از جمله نیترات که روزگار ملت رو سیاه کرده .
محمد۳۸۸۰۳۹۴۱۰:۰۴:۰۰ ۱۴۰۴/۲/۱۸
بنده خودم کشاورزم هندوانه یکی از بزرگترین خسارات به سفرهایی آبی میزن یعنی اگه هندوانه کشور واردات بشه شاید بهتر از کاشتن باشه
ناشناس۳۸۸۰۴۰۲۱۰:۰۷:۴۳ ۱۴۰۴/۲/۱۸
به فرض که هندوانه ها نیترات ندارن و روسیه سخت گیر . پس چرا گوجه و سیب زمینی و ... از عراق و پاکستان و کشورهای عربی و ... طی سالهای گذشته عودت شده ؟
ناشناس۳۸۸۰۴۲۴۱۰:۱۸:۵۹ ۱۴۰۴/۲/۱۸
کشاورزی درایران به حال خود رهاشده است و کشاورزان ازحدمجازازکودشیمایی استفاده می کنند ازجمله کود پتاسیم موجب سرطان در انسان می شود
ایرانی۳۸۸۰۴۳۳۱۰:۲۴:۵۷ ۱۴۰۴/۲/۱۸
آخه کدوم آدمی هندوانه که هیچ صرفه اقتصادی نداره و آب بری بسیار زیادی داره رو تو خشکسالی صادر می‌کنه .
ناشناس۳۸۸۰۴۴۹۱۰:۳۱:۵۳ ۱۴۰۴/۲/۱۸
اگر اولین بار بود قابل اغماض بود ولی مردم همه دیدند فلفل دلمه سیب زمینی و سایر سیفی جات صادراتی از عراق امارات و سایر کشورها مرجوع شد رو تولیدات کشاورزی هیچ نظارتی نیست .
علی۳۸۸۰۴۵۰۱۰:۳۲:۱۲ ۱۴۰۴/۲/۱۸
ایران ماانشاالله تمام وکمال بازارهای دنیارابه دست میگیره البته دشمنان خارجی وداخلی حسودیشون میشه وتبلیغات منفی میکنند.
ایرانی۳۸۸۰۴۵۴۱۰:۳۳:۱۰ ۱۴۰۴/۲/۱۸
کود شیمیایی که از چین وارد می‌شود به قیمت پایین محصولات کشاورزی ایران به سم تبدیل کرده فقط ظاهر خوبی به محصول میده ولی کیفیت محصولات مخصوصا هندوانه و گوجه فرنگی سیب زمینی به پایین ترین کیفیت رسانده . تو این بی آبی کشور بهترین هندوانه و محصولات کشاورزی صادر میشه محصولاتی که برگشت میخوره داخل بفروش میرسانن ای کاش محصولات کشاورزی که نیاز داخل هست صادر نمیشد باید محصولات کشاورزی اندازه مصرف داخل کاشت و برداشت شه تا بی آبی لطمه نزنه چراباید حبوبات قیمتشان سر به فلک بکشه صادر میشه لابد بالا بردن این نوع صادرات لطمه زدن به کشور هست
محمد۳۸۸۰۴۶۶۱۰:۳۶:۳۵ ۱۴۰۴/۲/۱۸
اصلا با این بحران آب چرا صادرات هندوانه که به نوعی صادرات آب است انجام بشه.
ناشناس۳۸۸۰۴۸۱۱۰:۳۹:۴۸ ۱۴۰۴/۲/۱۸
اگه واقعا اینطور هست که اداره کشاورزی میگه درسته چرا؟نمیاد یه برنامه رسانه درست کنه زنده محصولات خودمون رو عیار سنجی کنه،، تا کشاورز تلاش کنه محصول خوب تولید کنه،وتبلیغات سو اثر پذیر نباشه.
ناشناس۳۸۸۰۴۸۵۱۰:۴۱:۵۴ ۱۴۰۴/۲/۱۸
موضوع تنها هندوانه نیست سالهای نه چندان دور ماه میوه های تابستانی را در ماه‌های تابستان در بازار می‌دیدیم الان در اردیبهشت میوه های فصل تابستان در بازار دیده میشوند که شاید نشان از پرورش غیر طبیعی باشد
ناشناس۳۸۸۰۴۹۶۱۰:۴۶:۰۳ ۱۴۰۴/۲/۱۸
تواین‌خشکسالی‌صادرات‌ هندوانه باید ممنوع باشه
ناشناس۳۸۸۰۵۰۳۱۰:۴۹:۲۸ ۱۴۰۴/۲/۱۸
هندوانه که کمی صورتی است و رگه های سفید دارد را نخورید. هندوانه باید کاملا قرمز بدون لکه و خوشبو باشد .
ناشناس۳۸۸۰۵۰۷۱۰:۵۱:۳۲ ۱۴۰۴/۲/۱۸
درکشوری که کم آب است . کشت هندوانه باید محدود باشد آنهم برای مصرف داخلی . نه صادرات . مقصر دهقان نیست .
مهسا۳۸۸۰۵۱۰۱۰:۵۳:۲۹ ۱۴۰۴/۲/۱۸
پس چرا مرجوع میکنند؟
مهدی کیهانی۳۸۸۰۵۱۷۱۰:۵۹:۲۵ ۱۴۰۴/۲/۱۸
جای تاسف دارد باید کاشت هندوانه و سیب زمینی در کشور سریعتر متوقف شود ایران در خشکسالی و بی آبی شدید است...
ناشناس۳۸۸۰۵۱۹۱۱:۰۰:۰۹ ۱۴۰۴/۲/۱۸
من مرکز بهداشت کار میکنم چند سال پیش با کارشناسان جهادکشاورزی از محصولات سیب زمینی یک منطقه نمونه برداری و به آزمایشگاه ارسال کردیم از سی تا صد برابر حد مجاز در این محصولات نیترات بود که تصور کنید اولین مصرف کننده ش خانواده کشاورز هستند.
ناشناس۳۸۸۰۵۵۷۱۱:۲۰:۴۳ ۱۴۰۴/۲/۱۸
اولا که کاشت و صادرات هندوانه با اون مقدار مصرف آبش تو شرایط اقلیمی ایران یه خیانت بزرگه. دوما الکی توجیه نکنین تو ایران مکه غذاهایی که خودمون از روی اجبار میخوریم سالمن؟ اصلا مگه برای کسایی که درامدشون از این راهه مهمه که نیترات چقدر باشه یا...
سلام.۳۸۸۰۵۹۰۱۱:۳۲:۳۶ ۱۴۰۴/۲/۱۸
در چند سال اخیر کیفیت هندوانه افتضاح شده.
محمد۳۸۸۰۶۰۸۱۱:۳۹:۰۶ ۱۴۰۴/۲/۱۸
وقتی وارد زمین های کشاورزی میشی انگار وارد یک منطقه شیمیایی شدی بوی بد سموم واقعاً آدم رو بیهوش می کنه. بعضی از کشاورزان به خاطر سود بیشتر و از سر تا آگاهی تا می توانند مواد شیمیایی به خورد محصولات می دهند.
ناشناس۳۸۸۰۶۱۹۱۱:۴۴:۲۴ ۱۴۰۴/۲/۱۸
اصلا کاری به این آقای روسی یا هر کارشناس دیگه ای ندارم ولی بهداشت ایران خوب میداند بیشترین محصولات کشاورزی و باغی ایران وگلخانه ها در ایران از سم زیادی استفاده میکنند برای اینکه محصولات وسودشون کم نشه اگر هر شخص از کارشناس یا دکتر یا مسول آزمایش خلاف این رو در جلوی چشم مردم ثابت کرد اون وقت مردم اعتماد کنند .
هموطن۳۸۸۰۶۴۳۱۱:۵۵:۰۳ ۱۴۰۴/۲/۱۸
متاسفانه در تمام موادخوراکی کشاورزی،دامی و صنعتی مشکل نظارتی هست کنترل نمیشه وبعد هم عنوان میشه سونامی سرطان در ایران شیوع پیدا کرد! مرغ پرورشی با هورمون بزرگ میشه،داخل لبنیات و غذاهای کنسروی به مقدارزیاد مواد نگهدارنده وجود دارد و...
انسانم آرزوست۳۸۸۰۶۵۰۱۱:۵۶:۵۴ ۱۴۰۴/۲/۱۸
این بازرس روسی تمایلی به هندوانه های ایرانی نداشته و خواسته هندوانه‌های داغستان رو که غالبا فامیلها و دوستانشان کشاورز و هندوانه کار هستند رو جایگزین کنه . این فیلم هم طراحی و ساختگی هست ولی این فرد روس تبار عملا ضربه بزرگی به صادرات کشاورزی ایران زده است . خیانت در روسها تازگی ندارد .
رسول۳۸۸۰۶۶۲۱۲:۰۲:۰۸ ۱۴۰۴/۲/۱۸
من کاری که آن آقا انجام داد ندارم ولی متاسفانه در ایران گوجه فرنگی و خیار وبعضی از صیفی جان را که چاقو می‌زنیم متاسفانه لایه ای سفید رنگ در داخل محصول وجود دارد که تایید کننده نیترات ودیگر سموم می‌باشد .
سید۳۸۸۰۶۷۵۱۲:۰۷:۱۵ ۱۴۰۴/۲/۱۸
متاسفانه تعداد کمی از کشاورزان ویا دلالان به خاطر سود بیشتر و فروش بیشتر ورود آمدن به بازار از چیزهای مختلف استفاده می کنند که رنگ هندوانه یک قرمزی مصنوعی به هندوانه میدهد بدون طعم و مزه و شیرینی که هم مصرف کننده زیان می بیند وهم کشاورزان زحمت کش لطفاً جلوی این افراد را بگیرید . سپاس
ناشناس۳۸۸۰۶۸۳۱۲:۱۱:۰۵ ۱۴۰۴/۲/۱۸
کی داره روغن میگه، مسئولان کشاورزی روسیه یا ایران؟ اول دروغ و دروغگو را مشخص کنید، بعد مشکل نیترات حل میشه.
امیر۳۸۸۰۶۹۴۱۲:۱۵:۱۸ ۱۴۰۴/۲/۱۸
هندوانه با وجود خشکسالی توجیه کاشت نداره هندوانه میانگین کیلویی ۱۰۰ تومن آب میخوره تو بازار کیلویی ۹هزارتومن بفروش میرسه اجازه کشت ندین هندوانه توجیه کاشت نداره باید وارد بشه
ناشناس۳۸۸۰۷۳۶۱۲:۲۹:۲۲ ۱۴۰۴/۲/۱۸
هرچه هندوانه خریداری کردیم باقیمت بالا بی مزه و ریشه دار انداختیم دور خدا نگذرد از کسانیکه جهت سود جویی این کارها رو میکند ‌ .
ناشناس۳۸۸۰۷۴۱۱۲:۳۱:۵۷ ۱۴۰۴/۲/۱۸
توی این بی آبی این همه هندوانه از کجا آب میخورن صادرات هندوانه خیانت به آینده فرزندانمان است
شهروند۳۸۸۰۷۶۱۱۲:۳۶:۳۲ ۱۴۰۴/۲/۱۸
غصه نخوریدهمه اون هندوانه ها برگشت میخورن میریزن توبازاربخرید بخورید .
علیرضا۳۸۸۰۷۶۲۱۲:۳۷:۴۶ ۱۴۰۴/۲/۱۸
#هندوانه_نخریم
حسن غلامی۳۸۸۰۷۸۷۱۲:۴۷:۱۳ ۱۴۰۴/۲/۱۸
ایران باید سریعاً نسبت به این کار شکایت کنه چون معلوم نیست شاید روی هندوانه را به عمد آلوده کرده باشند و این امر به یک مسئله کشوری مربوط میشود و باید سریعاً این ادعا به مدرک اثباط گردد
امیر امیر۳۸۸۰۷۸۸۱۲:۴۷:۲۳ ۱۴۰۴/۲/۱۸
آن شخصی که چنین حرفهایی را استوری کرد و پست گذاشته بعنوان نشر اکاذیب دستگیر و محاکمه شود در دنیا محصولات کشاورزی و لبنی ایران مشتری دارد چون هنوز ارگانیک و سالم هستند.
رها۳۸۸۰۸۰۸۱۳:۰۰:۲۲ ۱۴۰۴/۲/۱۸
روسیه ازقدیم تا الان دشمن سر سخت ایران بوده وهست چرا مسئولین باز دنبال روسیه هستند همیشه بدترین ضربه ها رو از روسیه خوردیم اینم روش
ناشناس۳۸۸۰۸۱۱۱۳:۰۱:۲۶ ۱۴۰۴/۲/۱۸
مسولین کشاورزی پس چکار می‌کنند چرا محصولات را بررسی نمی‌کنید اقایان مسول کشاورزی
ناشناس۳۸۸۰۸۲۶۱۳:۱۰:۵۹ ۱۴۰۴/۲/۱۸
اینجاست که معلوم میشه ما دچار بحران آب نیستیم وگرنه مسئولان ما عاقل تر از آنند که اجازه دهند در فضای بی آبی، اولا هندونه کشت شود و بدتر از آن صادر شود‌ . که بعدشم یک داغستانی بخواهد به ایراد بگیرد.
امیر۳۸۸۰۸۳۴۱۳:۱۶:۱۴ ۱۴۰۴/۲/۱۸
اولا وزارت جهاد کشاورزی کی و کجا هندوانه کشت داخل را آزمایش کرد که مردم مطلع نشدن ، شما اگر مثل همون روسیه یا کشورهای دیگه فروش کود و سموم کشاورزی تون کنترل میشد الان حرفاتون قابل پذیرش بود اصلا سم فروش های ایران خیلیاشون جواز کسب هم ندارند .
حسین۳۸۸۰۸۷۲۱۳:۳۱:۳۹ ۱۴۰۴/۲/۱۸
خدافقط بداد مردم برسه هیچ گونه نظارت موثری در حوزه محصولات کشاورزی و مواد غذائی نیست .
ناشناس۳۸۸۰۸۸۲۱۳:۳۶:۱۷ ۱۴۰۴/۲/۱۸
لطفاً درحد مصرف ایران هندونه بکارید و صادرات را توقف کنید ولی حمایت از کشاورزان زحمت کش هم نباید فراموش بشه
داریوش مهرابی۳۸۸۰۹۰۳۱۳:۴۷:۴۸ ۱۴۰۴/۲/۱۸
کود و سم لازم و ملزوم هر محصول کشاورزی می‌باشد شما اگر مراحل و زمان کود و سم رو در مورد هر گیاهی که خوراک میشود رعایت کنیم هیچ گونه اثری که باعث ضرر و زیان برای انسان باشد در محصول نهایی باقی نمی‌ماند
رهگذر۳۸۸۰۹۰۴۱۳:۴۸:۱۲ ۱۴۰۴/۲/۱۸
روسیه پهناور وپراز باران وبرف .هندوانه ازما میخوره .چون تولید هندوانه نسبت به آبی که مصرف میشه توجیه اقتصادی نداره ....جلو صادرات هرگونه مواد غذائی را بگیرید با این خشکسالی‌ها آینده وخیمی درپیش داریم
همرزم هادی۳۸۸۰۹۱۴۱۳:۵۷:۴۸ ۱۴۰۴/۲/۱۸
متاسفانه با تعلل وعدم نظارت بر کشت محصولات کشاورزی این یک واقعیت است مجلس باید دراین خصوص ورود کند نه سیاسی عمل کند
ناشناس۳۸۸۰۹۲۲۱۴:۰۱:۱۹ ۱۴۰۴/۲/۱۸
تو این اوضاع بی آبی به جای کاشت هندوانه پر از نیترات، هندوانه سالم وارد کنید
مهدی معصومی۳۸۸۰۹۳۳۱۴:۰۴:۲۹ ۱۴۰۴/۲/۱۸
ما تو بحران آب هستیم اصلا من میگم بدون نیرات واقعا ما چرا باید این محصول آب بر رو صادر کنیم ما با پسته و زعفران محصولات گلخانه ای باید بازار اروپا رو مال خود کنیم بفکر کشاورزی با بهره وری بالا و کم آب باشیم
ناشناس۳۸۸۰۹۵۴۱۴:۱۲:۴۴ ۱۴۰۴/۲/۱۸
متاسفانه همزمان با انتشار این فیلم در شهرستان ها هندوانه را روی تریلی حراج می فروختند. فکر نکنم ادعای فیلم کذب باشد
ایرانی۳۸۸۰۹۶۸۱۴:۱۸:۱۲ ۱۴۰۴/۲/۱۸
اخه توی خشکسالی چرا باید هندوانه کاشت تازه صادر کنیم چرا مسئولین رسیدگی نمیکنن
ناشناس۳۸۸۰۹۷۹۱۴:۲۶:۲۶ ۱۴۰۴/۲/۱۸
بجای ادعا برای ما طی یک اعتراض رسمی به همان کشور با حضور نماینده ایران بروند در بازار و چک کنند اگر حرف انها درست بود مثل همان فیلم معذرت خواهی کنند وگرنه ما حرف شما را باور نداریم و نمیخریم.
محسن۳۸۸۰۹۸۶۱۴:۳۲:۳۲ ۱۴۰۴/۲/۱۸
هرچه برگشت بخوره به نفع ماست خودمان با قیمت کم می خریم آنها بهترین محصولات ما رو میبرن در عوض گرد وخاک شن برامان میفرستن.کمبود آب داریم ولی هندوانه می کاریم برا کشورهای دیگه
ناشناس۳۸۸۰۹۸۸۱۴:۳۳:۱۸ ۱۴۰۴/۲/۱۸
بنظر با کمبود آب چرا اجازه کاشت هندونه در حجم بالا رو می‌دهند تا صادرکنند به کشورهای دیگه این ضعف وزیر کشاورزی و دولت هست اصلا نباید یه دونه هم صادر بشه نا تنها هندونه کلا محصولات کشاورزی به دلیل بی ابی و خشکسالی تازه باید وارد بکنند این محصولات رو
جعفر سلمانی۳۸۸۱۰۰۵۱۴:۴۴:۳۸ ۱۴۰۴/۲/۱۸
بی خودی ماست مالی نکنید. وقتی نظارت نباشه کشاورز هم برای سودش هر کاری میکنه.
ناشناس۳۸۸۱۰۰۷۱۴:۴۵:۴۲ ۱۴۰۴/۲/۱۸
کشاورزی مملکت مثل منابع طبیعی خاک جنگل هوا رودخانه ها دریاچه ها قناتها در حال نابودی هست همه اینها بخاطر نا کارآمدی مدیران هست چون از منابع انسانی درست استفاده نشده هیچ یک از مدیران تخصص شغل ندارند .
بهمن۳۸۸۱۰۱۰۱۴:۴۹:۲۹ ۱۴۰۴/۲/۱۸
مردم که به خودشون رحم نکنند خدا بهشون رحم نمیکنه با این کم آبی هندونه کاری درست نیست.
مسعود۳۸۸۱۰۱۴۱۴:۵۲:۱۱ ۱۴۰۴/۲/۱۸
این 433نمونه هندوانه که میزان نیتریت آن اندازه گیری شده اولا چه تاریخی دوما در کدام آزمایشگاه انجام شده نتیجه آزمایش در چه مجله ویا سایتی منتشر شده چرا الان در جواب این ادعا گفته میشود ادعا باید مستند باشد.
علي۳۸۸۱۰۱۵۱۴:۵۳:۰۸ ۱۴۰۴/۲/۱۸
اين همه عوارض بر بدن وارد ميشه انواع بيماريها نشات ميگيره از همين اين چيزها
ناشناس۳۸۸۱۰۲۲۱۴:۵۶:۵۵ ۱۴۰۴/۲/۱۸
پس چرا عراق همرو برگشت داده .
شکراله هراتی۳۸۸۱۰۲۷۱۴:۵۸:۳۱ ۱۴۰۴/۲/۱۸
اصل موضوع اینه آقای وزیر کشاورزی آقایان مسئول در جهاد و بازرسی ‌غیره چرا ما در این بی آبی که دشتهایمان دچار فرونشست شده اصرار بر صادرات هندوانه باید داشته باشیم تو را خدا به فکر این مملکت باشید .
علی۳۸۸۱۰۴۲۱۵:۰۸:۴۴ ۱۴۰۴/۲/۱۸
پس چرا قیمت پایین نمی‌آید من‌اگر قیمت پایین بیاید می‌خورم ....؟؟؟
ناشناس۳۸۸۱۰۴۵۱۵:۰۹:۱۶ ۱۴۰۴/۲/۱۸
متاسفانه ملت ما از میزان آلودگی سبزیجات میوه‌ای اطلاع ندارند ودلیل افزایش رشد سرطان بیشتر مربوط به این موضوع می باشد ولی مسولین از ترسشان جرات گفتن حقیقت را ندارند . بنابرین بنده بعنوان کارشناس باغی از عموم مصرف کننده هموطن تقاضا دارم حداقل مجبورین اگر این محصول استفاده کنین بعداز شستشو حتما پوست میوه بکنین وبه اصطلاح از مصرف خیار قلمی نازک با پوست احتیاط کنید
مهیار۳۸۸۱۰۵۳۱۵:۲۰:۰۲ ۱۴۰۴/۲/۱۸
آیا منظور از شخصی که مدعی تست هندوانه هست؟ همان وزیر بهداشت روسیه میباشد؟ آیا با جابجا کردن کلمات مشکلات حل می‌شود. حداقل کمی صداقت داشته باشید
سروش۳۸۸۱۰۵۶۱۵:۲۱:۳۱ ۱۴۰۴/۲/۱۸
صادرات هندوانه بااین کم ابی بیهوده است
امین۳۸۸۱۰۶۲۱۵:۲۳:۱۸ ۱۴۰۴/۲/۱۸
توی اخبار شبکه دو چندسال پیش اعلام کردن بخاطر سموم زیاد و نیترات گوجه و سیب زمینی و فلفل دلمه و هندوانه ایران از کشورهای همسایه برگشت خورد، اما شما اینارو به خورد مردم میدین، حتی بازم چندساله پیش هم هندوانه ایران از یه کشور اروپایی برگشت خورد اونم دروغه، اینارو اخبار خودتون منتشر میکنه بعد میگین دستگاهای ما دقیقتر ازونا هستن؟؟
وطنم پاره تنم۳۸۸۱۰۷۴۱۵:۳۱:۳۰ ۱۴۰۴/۲/۱۸
متاسفانه درتمام زمینه ها نظارت دولت بشدت ضعیف است.چراسبوس گندم رومیگیرند،ایران بااین خشکسالی نبایدصیقی جات مانند هندوانه وخربزه صادرکند.باهمین بی نظارتی ها چندین دریاچه ایران خشک شد.
ناشناس۳۸۸۱۰۸۳۱۵:۴۳:۳۴ ۱۴۰۴/۲/۱۸
باید مدیران خوبی برای این کشور تربیت کنند تا برای آینده مفید باشند .جهاد کشاورزی وظیفه داره در هر استان نسبت به اقلیم آن استان کشاورز رو راهنمایی کنه که چی بکار امسال خوبه مثلا استان اردبیل سیب زمینی میکاره استان خراسان گوجه بکاره اینجوری محصول دست کشاورز نمی مونه که دلال بیاد سود ببره
ناشناس۳۸۸۱۱۰۶۱۶:۰۱:۰۰ ۱۴۰۴/۲/۱۸
در این کشور بی آب ، هندوانه چرا صادر می شود؟
علی۳۸۸۱۱۱۶۱۶:۰۹:۲۱ ۱۴۰۴/۲/۱۸
در کشور جمهوری اسلامی نظارت بهداشتی بر میوه و تره بار اصلا وجود ندارد بنده ساکن قم هستم می بینم که کشاورزان کوددهی و سمپاشی هورمونی و سیستمیک انجام می دهند و بلافاصله بدون موانع بهداشتی میوه ها را می فروشند.
علی عزیزی۳۸۸۱۱۳۴۱۶:۲۷:۵۸ ۱۴۰۴/۲/۱۸
صادرات هندوانه باید ممنوع شود.
امیر۳۸۸۱۱۵۸۱۶:۵۳:۳۱ ۱۴۰۴/۲/۱۸
تمام خوراکیها اعم از مرغ گوشت سیب زمینی میوه سبزی وووو... برای اینکه تناژ ببرن بالا یکسره سم و کود شیمیایی است‌ .
ناشناس۳۸۸۱۱۸۰۱۷:۲۲:۲۷ ۱۴۰۴/۲/۱۸
الان چندساله یک هندوانه خوب توبازارندیدیم کمترمحصول باشه ولی باکیفیت ماکه بااین اوصاف میلی به خریدهندوانه نداریم
ناشناس۳۸۸۱۱۸۵۱۷:۲۸:۱۵ ۱۴۰۴/۲/۱۸
اولا معلوم نیست این هندوانه ایرانی است دوما راست میگن از روی پوست نمیشه اندازه گرفت .همش شو بود برای تبلیغ هندونه های فک و فامیلهاش تو داغستان .
ناشناس۳۸۸۱۱۹۸۱۷:۳۸:۵۷ ۱۴۰۴/۲/۱۸
هندوانه دیگه فقط اسمش تغییر نکرده وگرنه نه طعم داره نه قیافه
ناشناس۳۸۸۱۲۲۰۱۸:۰۶:۳۰ ۱۴۰۴/۲/۱۸
به داد مزارع گوجه فرنگی برسید ، و نظارت بر این مزارع روبیشترکنید
محمد۳۸۸۱۲۴۷۱۸:۳۴:۴۸ ۱۴۰۴/۲/۱۸
تمام هندوانه های توی بازار فقط رنگ دارن،نه طعمی نه بویی،،هیچی،،،معلوم نیست با چه کود شیمیایی و سمی و چه مقدار اینا رو پرورش میدن که هیچ طعمی ندارن .
مهدی۳۸۸۱۳۱۵۲۰:۲۱:۴۵ ۱۴۰۴/۲/۱۸
داخل ایران هیچ نظارتی بر روی کود دهی و سم دهی محصولات کشاورزی نیست و کشاورز در کوددهی سلیقه ای عمل میکند البته تقصیری هم ندارد چونکه علم استفاده از این سموم و کودها را نداره و به وفور هم به آن دسترسی داره نه تنها هندوانه حتی گندم و سیب زمینی و تمامی محصولات کشاورزی همین روند را داره
ناشناس۳۸۸۱۳۲۱۲۰:۲۵:۲۱ ۱۴۰۴/۲/۱۸
الان که همه ازکودشیمیایی استفاده میکنندهم کشت گلخانه ای هم کشت سنتی.خدابه دادمردم برسه.چه کاری خب اصلاکودشیمیایی تولیدنکن چی میشه.هرمحصولی میخری خوش اب ورنگه ولی مزه نمیده.خیار.گوجه.بادمجان.هویج.کودشیمیایی علاوه برالوده کردن ابهای زیرزمینی.سفت شدن زمین خطربرای سلامتی نمیدانم چراتولیدمیشه
ناشناس۳۸۸۱۳۸۳۲۱:۰۵:۱۰ ۱۴۰۴/۲/۱۸
من یک کشاورزم ، اصلا نمیدونم آفات گیاهی رو چگونه از بین ببرم ، اداره کشاورزی هم هیچ کاری انجام نمیده مجبوریم به یک سری مغازه ، که مثل قارچ سبز شدن ، مراجعه کنیم ، اونام هر چی بدستشون میرسه میدن ،نباید از کشاورزی که چیزی یادش ندادید انتظار داشته باشید.
سعدی۳۸۸۱۴۸۷۲۲:۲۸:۴۵ ۱۴۰۴/۲/۱۸
بله کاملا درست هیچ آموزش ونظارت نیست و ...کشاورز بخاطر اینکه تناژ محصول بره بالا از کود شیمیایی بیش از حد استفاده میکنه
امیر۳۸۸۱۴۹۱۲۲:۳۱:۲۸ ۱۴۰۴/۲/۱۸
هندوانه اشغال الان کیلویی7 تومنه پول آبش هم نمیشه دام هم میلی به خوردنش نداره . وزارت کشاورزی تا حالا هندوانه رو آزمایش می کردی .
بی نام۳۸۸۱۵۰۰۲۲:۴۱:۰۳ ۱۴۰۴/۲/۱۸
هندوانه کاشت می شه هیچ نظارتی بر مصرف کودش نیست .
کشاورز۳۸۸۱۵۲۱۲۳:۱۳:۱۳ ۱۴۰۴/۲/۱۸
من به عنوان کشاورز قبول دارم باید جلو کاشت هندوانه رو گرفت بخاطر بی آبی بجاش تو کشت گندم دولت به کشاورز برسه
مهدی۳۸۸۱۵۲۶۲۳:۱۵:۵۶ ۱۴۰۴/۲/۱۸
احتمال زیاد درست میگن چون الان ۱۰ سال بیشتره دیگه یه هندونه با طعم هندونه های قدیمی گیر مردم نمیاد این که صادراتیشونه این وضعشه دیگه وای به حال هندونه هایی که مردم استفاده میکنن
ناشناس۳۸۸۱۵۲۹۲۳:۱۷:۵۰ ۱۴۰۴/۲/۱۸
متاسفانه دولت نظارتی بر محصولات کشاورزی نداره . اگر محصولاتی به عراق می فرستند بیشتر وقت ها عراق عودت میده بخاطر مشکلات محصولات که سم زیاد رنگ و کودهای غیر استاندارد .
قهرمان۳۸۸۱۵۳۷۲۳:۳۰:۵۹ ۱۴۰۴/۲/۱۸
تا بوده روسیه با تمامیت ارضی ایران مشکل داشته و داره اصلا نباید هیچ محصولی به روسیه صادر بشه .
ناشناس۳۸۸۱۵۵۴۲۳:۴۷:۴۰ ۱۴۰۴/۲/۱۸
شد یکبار شما مسئولین اشتباهتون رو بپذیریذ و بگید بله ما معذرت میخوایم تا کی توجیه تحویل مردم دادن؟ بابا هر حرکتی الان با این فضای مجازی تو دنیا میشه یک دقیقه بعد عالم و آدم خبردارند چرا همبشه تو هر قضیه ای به جای حل مسئله صورت مسئله رو پاک میکنید؟
قربانعلی۳۸۸۱۵۶۵۰۰:۰۶:۰۳ ۱۴۰۴/۲/۱۹
فقط کشاورز بیچاره چه گناهی کرده که حتی پول کارگری رو هم نمیگیره اینها که صادرکردند چرا باید برگرده
ناشناس۳۸۸۱۵۶۷۰۰:۱۳:۵۸ ۱۴۰۴/۲/۱۹
واقعا اون آقا درست تشخیص داده هنوانه های ایران قابل خوردن نیست .
علیرضا۳۸۸۱۵۷۴۰۰:۱۹:۳۰ ۱۴۰۴/۲/۱۹
ایران سرزمین خشکیه اصلا لازم نیست هندوانه کاشته بشه .
محسن۳۸۸۱۵۸۴۰۰:۳۵:۴۸ ۱۴۰۴/۲/۱۹
مزه هندونه به تلخی میزنه ،یعنی ذائقه مردم دروغ میگه؟؟
ناشناس۳۸۸۱۵۹۲۰۰:۴۷:۳۰ ۱۴۰۴/۲/۱۹
چقدر مدیریت ایران ضعیف است ما آب نداریم بعد هندوانه طالبی خربزه تولید می‌کنیم
ایرانی۳۸۸۱۶۱۳۰۱:۳۵:۰۳ ۱۴۰۴/۲/۱۹
اونا حتما تو آزمایش هایشان چیزی پیدا کردند.
ناشناس۳۸۸۱۶۲۷۰۲:۰۵:۲۱ ۱۴۰۴/۲/۱۹
گوجه چی کیوی پرتقال چی حالا توجیه میکنید ؟ ؟؟
ناشناس۳۸۸۱۶۲۹۰۲:۰۸:۰۳ ۱۴۰۴/۲/۱۹
روسیه هم نسبت به سلامتی مردم خود بی تفاوت است عراق هندوانه وگوجه هارا برگشت داد.
اسد۳۸۸۱۶۴۳۰۲:۴۵:۴۰ ۱۴۰۴/۲/۱۹
متاسفانه‌‌مسولین‌ما‌به‌جنبه‌‌تبلیقاتی‌صادرات‌توجه‌دارند‌نه‌به‌‌صرفه‌اقتصادی‌ان‌‌.
سلام۳۸۸۱۶۴۵۰۲:۴۹:۳۴ ۱۴۰۴/۲/۱۹
چندین اشتباه جبران ناپذیر 1.فرزند کمتر زندگی بهتر برای نابودی ایران. 2.ورود بی حساب و کتاب افاغنه غیر قانونی و حمایت از آنها. 3.صادرات این جوری محصولات کشاورزی و صیفی‌جات آب بر ایران .
محسن۳۸۸۱۶۵۲۰۳:۰۰:۳۱ ۱۴۰۴/۲/۱۹
خوب نیترات جز اسید های مفید هم هست تا اونجای که من میدونم باعث کارای بهتر کلیه میشه زیادش خوب نیست ولی تا یک حدی نیاز بدن است اصلا نیترات نباشه هضم غذا در بدن به سختی انجام میشه
ASE۳۸۸۱۶۶۳۰۳:۵۵:۲۳ ۱۴۰۴/۲/۱۹
وقتی هیچ نظارتی بر کود دهی و سمپاشی مزارع نیست. کود مرغی و فاضلاب شهری شده کود اصلی کشاورزی..
پشت کوهی۳۸۸۱۶۶۹۰۴:۵۲:۱۰ ۱۴۰۴/۲/۱۹
دستگاه اندازه گیری درست بود تیغه یا میله نمونه گیری را داخل گوشت هندوانه کرده بود شما درست ندیدید یا نمی‌خواهی ببینی/به جای این توجیهات بهتر است تولید محصولات کشاورزی را مطابق با استاندارهای جهانی انجام دهید پاک کردن صورت مسئله کار را بدتر میکند
ناشناس۳۸۸۱۶۷۲۰۵:۱۲:۰۶ ۱۴۰۴/۲/۱۹
با این وضعیت خشکسالی و بحران کم ابی بیشترین اب نیاز محصول کشاورزي هندوانه محصولات کشاورزی وارداتی قابل جایگزینی برای کشت : گندم .ذرت .سویا و .... از وظایف دولت و حاکمیت: مدیریت امور کاشت هندوانه باید موقتا ممنوع شود (یا محدود) حتی به قیمت پرداخت خسارت به کشاورزان و واردات هندوانه از کشورهای دیگر درحالیکه میتوان با مدیریت محصولات دیگر را جایگزین کرد چراکه نبود هندوانه ایجاد مشکل مهمی نخواهد کرد اما نبود آب بحرانی حیاتی ایجاد میکند
علی۳۸۸۱۶۷۳۰۵:۱۵:۳۹ ۱۴۰۴/۲/۱۹
چرا در این اوضاع بی آبی اجازه کاشت هندوانه و محصولات آب بر و بدتر از اون صادرات این محصولات را می دهند.
ناشناس۳۸۸۱۶۸۶۰۶:۱۸:۲۰ ۱۴۰۴/۲/۱۹
بلی نباید هندوانه را صادره کرد وجهاد کشاورزی نظارت کند بنفع کشاورز است تا ضرر نبینند
زنبور دار۳۸۸۱۶۹۱۰۶:۲۷:۳۸ ۱۴۰۴/۲/۱۹
هیچ کس به اندازه ما از سمپاشی های غیر اصولی و نامناسب کشاوز ها به اندازه ما زنبورداران آسیب ندیده .
علیرضا۳۸۸۱۷۰۳۰۶:۴۴:۱۱ ۱۴۰۴/۲/۱۹
همه ما برای آبادی کشور و دولت جدید کمک وبرای نظارت بر کشاورزی کوشا باشیم .
احمد بوشهر۳۸۸۱۷۱۱۰۷:۰۲:۲۹ ۱۴۰۴/۲/۱۹
اونا درست میگن کشاورزی ما به قیمت جان مردم پول در میاره
رضا۳۸۸۱۷۱۷۰۷:۱۲:۱۹ ۱۴۰۴/۲/۱۹
دم کشاورزها گرم خیلی زحمت میکشند این حقشون نیست
ناشناس۳۸۸۱۷۳۸۰۷:۴۹:۲۳ ۱۴۰۴/۲/۱۹
گوجه‌فرنگی، هندوانه، انواع طالبی و ملون وجانا وراک از سم و کود خطرناک استفاده میشه، شب میزنن صبح گوجه‌فرنگی سبز قرمز میشه وملون سبز زرد
مرتضی۳۸۸۱۷۴۳۰۸:۰۰:۱۳ ۱۴۰۴/۲/۱۹
کشاورزی در ایران متولی درستی نداره وهرکس هر کودی بخواد استفاده میکنه پس قطعا انواع سموم در هندوانه های ایران وجود خواهد داشت ضمن اینکه با این بی آبی های ایران کاشت هندوانه در ایران توجیهی نخواهد داشت و باید کاشتش محدود بشه تمام منابع آب صرف کاشت همین هندوانه شد
اسدپور۳۸۸۱۷۴۸۰۸:۰۶:۴۵ ۱۴۰۴/۲/۱۹
هندوانه الان نگاه کنی همه قرمز و بدون طعم مشخص مشکل دارن چطور اینقدر قرمز و مزه ندارند
سکوت۳۸۸۱۷۷۹۰۸:۴۵:۲۹ ۱۴۰۴/۲/۱۹
حق با شما مدیر گرامی هست . اون میخواست که هندوانه ی ایران نخرن .
ع۳۸۸۱۷۸۰۰۸:۴۷:۰۵ ۱۴۰۴/۲/۱۹
هندوانه گوجه و... وقتی میشکنی و در معرض هوا قرار می گیره ببین چقدر سفید نیتراته میشه .
محمد۳۸۸۱۷۹۲۰۹:۰۰:۰۵ ۱۴۰۴/۲/۱۹
هندوانه .فلفل دلمه ای و ......در ایران خیلی مواد شیمیایی و نیترات دارن و باعث انواع مریضی‌ها میشه
حمید۳۸۸۱۷۹۳۰۹:۰۰:۰۶ ۱۴۰۴/۲/۱۹
وزارت کشاورزی ایران اصلا کارآیی ندارد
MM۳۸۸۱۸۱۳۰۹:۱۰:۲۲ ۱۴۰۴/۲/۱۹
همونطور که از نظرات میبینید اسرائیلیا واقعا از دروغ بودن این ویدیو ناراحت هستن. تمام زورشون رو میزنن تا کشور رو فلج کنن و محصول ایرانی رو خراب میکنن تا صادرات ایران ازبین بره. ایرانی ها هوشیار باشید.
علیرضا۳۸۸۱۸۱۹۰۹:۱۲:۳۹ ۱۴۰۴/۲/۱۹
بر هر هندوانه ۲۰۰ لیتر اب مصرف میشه چرا صادر میکنید؟
ناشناس۳۸۸۱۸۲۰۰۹:۱۳:۴۸ ۱۴۰۴/۲/۱۹
سالیان ساله هندوانه های برگشتی از عراق رو به ملت مظلوم آذربایجان غربی میفوشن تا خدای نکرده تاجر زیان نکند .
ناشناس۳۸۸۱۸۴۳۰۹:۳۸:۳۵ ۱۴۰۴/۲/۱۹
کشاورز هم به خاطر این که هندوانه ها زود تر بزرگ شوند می آیند واز کود شیمیایی استفاده می کنند.
مرودشت۳۸۸۱۸۴۷۰۹:۴۲:۵۹ ۱۴۰۴/۲/۱۹
یک هندوانه ۶ کیلویی از بذر تا محصول ۲۰۰ لیتر آب میخات الان یک آب معدنی ۱۵ هزارتومان یعنی لیتری ۱۰ هزار تومان فقط آب خالیش میشه دومیلیون غیر پول بذر کود مزد کارگر ماشین حمل نقل بعد هندونه را میدن کیلو ۵هزار تومان ک میشه ۳۰ هزارتومان
ناشناس۳۸۸۱۸۵۲۰۹:۴۸:۳۹ ۱۴۰۴/۲/۱۹
اگه راست میگن چرا از مرز عراق برگشت میخوره و به خورد خودمون میدن
شری۳۸۸۱۸۵۴۰۹:۵۰:۳۴ ۱۴۰۴/۲/۱۹
بجای این حرفها یارانه کود اوره رو آزاد کنید و این یارانه رو به تحویل گندم به سیلو بعنوان پاداش پرداخت کنید تا کشاورزان از مصرف بی رویه کود اوره دست بردارند.بعنوان یه کارشناس که بیست سال است در این بخش،فعالیت می کنم می بینم که در مزارع گندم دیم هم بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلوگرم در برخی مناطق اوره مصرف میشود .صیفی جات که جای خود دارد
عباس شعبانی۳۸۸۱۸۶۶۱۰:۰۵:۱۵ ۱۴۰۴/۲/۱۹
به فکر مردم باشید بعضی ازکشاورزان فقط فکر سود زیادن جلو کارهای انها رابگیرید که باسلامت مردم بازی نکنند
امیر۳۸۸۱۸۷۸۱۰:۲۱:۰۵ ۱۴۰۴/۲/۱۹
از اینور مدام اب و برق قطع میشه ، از اونور هندوانه میکارند ، هندوانه رو وارد کن خیلی اب داریم تو کشوری که خشکه هندوانه میکارند ، بعد کی نظارت کردین بر کاشت محصولات که میگی مجصولات ایرانی استانداردن.
گل‌ رز۳۸۸۱۹۲۹۱۱:۳۲:۳۱ ۱۴۰۴/۲/۱۹
دم‌ کرده‌ گیاه‌ گزنه‌ تمام‌ سم‌ وسموم‌ سرب‌ نیترات‌ ودیگرنگهدارنده‌ های‌ موادراازبدن‌ بیرون‌ میکندهفته‌ ای‌ یکبارمصرف‌ کنیدمخصوصاکسانی‌ که‌ زیادکنسرومی‌ خورن‌ وکسانی‌ که‌ دندان‌ پرکرده‌ دارندچون‌ مقدارزیادی‌ سرب‌ وجیوه‌ واردبدن‌ میشه‌ درطول‌ روزوفقط‌ بادمنوش‌ گیاه‌ گزنه،نعنا،بابونه،خارمریم ازبدن خارج‌ میشه‌ براهمین‌ هرچی‌ می‌ خوریم‌ همش‌ بی‌ حالترمیشیم‌ بجای‌ انرژی‌ گرفتن
ناشناس۳۸۸۱۹۴۲۱۱:۴۷:۵۵ ۱۴۰۴/۲/۱۹
راست میگن زیاد شیرین کننده قرمز کننده میزنند
ناشناس۳۸۸۱۹۴۳۱۱:۵۲:۵۴ ۱۴۰۴/۲/۱۹
اصلا نباید اجازه بدن هندونه کشت بشه
علی۳۸۸۶۲۵۱۲۳:۱۴:۳۴ ۱۴۰۴/۲/۲۲
سلام چندروز پیش یک هندوانه خربدیم قرمز بود ولی مزه نداشت مصرف نشد گذاشتیم اونجا روز بعد برگشتیم مورچه ها استفاده کرده بودند همهشون مرده بودند
کاکا۳۸۸۳۱۹۵۰۲:۰۷:۵۳ ۱۴۰۴/۲/۲۱
به والله اگر خشخاش بکارند نه منابع زیرزمینی آسیب می بیند نه کشاورز ضرر می‌کند کلی هم درآمد ارزی دارد
بازنشسته۳۸۸۳۳۳۴۰۸:۴۴:۳۰ ۱۴۰۴/۲/۲۱
من کاری به نظرات داخلی و خارجی ندارم ،، و به شعور و خرد خودم مراجعه کرده ام ،، من شصت سال سن دارم ،، از سال ۱۳۹۰ به بعد در محصولات کشاورزی ما تقلب و استفاده از سموم و کودهای نا متعارف بدون نظارت سازمان بهداشت و سلامت و درمان ،، استفاده میشود و متأسفانه نظارتی بر آن نیست ،، گوجه فرنگی چهره قرمز داره ولی داخلش سفیده ،هندوانه بریده شده داخلش سفیده و کمی رنگش سرخ شده و مزه خیار میده ،و بعد از خوردن هندوانه‌های زود رس و نام متعارف اکثر افراد اظهار می‌دارند سوزش معده دارند!!!!!! در صورتیکه ما از هندوانه‌های دیمی و هندوانه‌های سالم که استفاده میکنیم این سوزش معده را نداریم ،، پس یک جای کار میلنگه ،، که تو روسیه هم صداشون در اومده ،، در ثانی آمار سرطان در ایران چرا ناگهانی رشد قابل توجهی کرده ،؟؟؟؟؟ چرا هر از چند محصولات ما حتی از افغانستان هم برگشت میخوره ؟؟؟ و وقتی برگشت میخوره با محصولات شیک و بسته‌بندی عالی مواجه می‌شویم آنهم با قیمت کم؟؟؟؟؟؟
نقی معمولی۳۸۸۳۳۸۳۰۹:۲۷:۰۷ ۱۴۰۴/۲/۲۱
ما که از این چیزا سر در نمیاریم فقط چیزی که می‌دانیم و می‌بینیم آمار سرطان تو این چند سال خیلی بالا رفته
ایمان۳۸۸۳۴۶۲۱۱:۰۹:۱۸ ۱۴۰۴/۲/۲۱
از نیترات گذشته طرف در ابیاری از رنگ قرمز استفاده می کند شما ها حتی نمیتوانید اون را کنترل کنید چه برسد به نیترات. بیخیال بروید دنبال حجاب
علی بابا۳۸۸۳۴۷۱۱۱:۱۷:۱۴ ۱۴۰۴/۲/۲۱
اون بابا دستگاه رو تو هندونه فرو می کنه و از قسمت خوراکی تست می گیره ، ولی کاش فقط هندونه بود ، درصد بالای سرطان کشورمون تودش گویای فاجعه هستش ، نیاز به ماست مالی نیست
کاوه۳۸۸۳۵۳۸۱۲:۰۸:۱۸ ۱۴۰۴/۲/۲۱
تکذیب کل خبرهای راست و درست جهان نشان این است که کل سخنان و اخبار در ایران دروغ است و بس . در تمام کشورها به کشور و مردم خود ارزش واحترام می گذارند . اخبار داغستان درست است چندین هندوانه ما خریدیم خراب بود
کیوان۳۸۸۳۵۴۲۱۲:۱۰:۰۲ ۱۴۰۴/۲/۲۱
کاملا درست می گویند چندین هندوانه خریدیم واقعا فاجعه بود . کل محصولات ما برگشت می خورد حتی از عراق
ناشناس۳۸۸۳۶۵۳۱۳:۲۵:۲۸ ۱۴۰۴/۲/۲۱
چرا کشوری مثل ایران که دچار کم آبی هست اصلا باید هندوانه تولید کند؟
ناشناس۳۸۸۴۶۴۱۲۰:۲۵:۵۹ ۱۴۰۴/۲/۲۱
متاسفانه همش به‌خاطر عدم رعایت استانداردها هستش وعدم نظارت دوهفته قبل از برداشت باید سم زده نشه ولی کی رعایت می‌کنه و همچنین کیفیت کود وبیش ازحد مصرف آن
فتح الله فلاح دار۳۸۸۴۶۹۸۲۰:۵۵:۴۳ ۱۴۰۴/۲/۲۱
چرا با این هم کم آبی باید هندوانه زیادی کاشت در داخل قیمتش از آب ارزان‌تر است مقامات نه مسولین چون در این کشور مسولیت وجود ندارد اگر داشت پاسخگو ی این همه نا ترازی و خرابی را می‌داد .
رضا۳۸۸۴۷۹۴۲۱:۴۵:۳۳ ۱۴۰۴/۲/۲۱
آقای حسین اصغری و دیگر مسئولان که سیاست کشاورزی و صادرات ندارید چرا ترکیه و روسیه که درصد بارندگی سالانه خیلی بیشتری نسبت به ایران دارند میوه ها و سبزیجات که آب فراوانی نیاز دارد را از ایران وارد میکنند
جمشید۳۸۸۵۰۱۰۰۲:۰۱:۲۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
سیاست مداران روس به هرطریقی میخوان ۰اجناس واقلام ایرانی رو مفت خری کنند۰با این کاراشون ۰۰دراین 45سال انقلاب اسلامی ایران ضربه ای که ازروس ها خوردیم0ازهیچ کشوری نخوردیم۰۰ازاین طرف ادعای دوستی میکنند۰ازطرفی دیگر مثل رای دادن قطع نامه به تحریم کشورمون ۰۰
مهندس۳۸۸۵۱۴۵۰۸:۱۴:۲۲ ۱۴۰۴/۲/۲۲
با سلام برای تولید محصول خوب ومتناسب با وضعیت کشور باید آمایش سرزمین صورت بگیرد یعنی اینکه در هر منطقه چه محصولاتی متناسب با آب وخاک واقلیم کشت شود واینکه کدام محصول صرفه اقتصادی واینکه نیاز بازار مقصد چقدراست ودرخصوص مصرف کود وسم باید باید وباید آزمایشگاه های آب وخاک بطور گسترده درکشور دایر شود طوری که با آزمایش خاک وآب خیلی خوب می توان مصرف کود راتنظیم کرد ودر کنار کود شیمیای بهتر از کودحیوانی استفاده کرد که علاوه بر عناصر مورد نیاز گیاه تخلخل خاک هم بالا می رود. وتمامی این مسائل بر عهده جهاد کشاورزی می باشد. چوایران نباشد تن من مباد
ناشناس۳۸۸۵۳۰۳۰۹:۲۳:۲۸ ۱۴۰۴/۲/۲۲
اینکه این اقای مسئول اظهار کرده فقط توجیه هست ..و
کشاورز بوشهری۳۸۸۵۶۷۵۱۳:۲۴:۳۰ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درود بنده کشاورز هستم سالها پیش آب رودخونه زمین های کشاورزی ما رو میزد بعد ما بصورت دیم هندوانه میکاشتیم و محصولی عالی و ارگانیک برداشت میکردیم مزرعه های گندم هم همینطور با اب رودخانه بهترین محصول میدادند نه کود نیاز داشت و نه سم طوریکه منطقه ی ما معروف شده بود به سیلوی استان بوشهر بنابر تصمیم گیری های غلط مسئولین چندکیلومتر بالاتر از منطقه ما سد ساختن و اون منطقه شد مزرعه های هندوانه با مصرف بی رویه آب و منطقه ما سالهاست که دیگه خبری از کشت دیم هندوانه نیست،مزرعه های گندم تقریبا نابود شدند و جنگل ما و تالاب ما هم نابود شد تالاب زیبای حله جنگل روستای کره بند با انواع پرنده ها و چرنده ها نابود کردند
ا1336۳۸۸۵۷۶۰۱۴:۳۴:۳۸ ۱۴۰۴/۲/۲۲
به نظر من هندوانه خیلی راحته و فقط آب مصرف میشه لذا در همه جا هندوانه میکارن از آنطرفف بعد از اارسال به سایر کشورهای خارجی دوباره برگشت داده میشه مدیریت غلط است در ارسال همه چیز اول استاندارهای تأیید شود بعداً ارسال کنن
محسن۳۸۸۵۸۳۵۱۵:۳۲:۵۳ ۱۴۰۴/۲/۲۲
اصلا چرا باید تو کشور خشکسالی مانند ایران هندونه کشت بشه بره روسیه ای که خودش سرشار از آبه؟
میثم امانی۳۸۸۵۸۴۷۱۵:۳۹:۵۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
با سلام دوستان به نکات خیلی خوبی اشاره کردن دولت باید میزان تولید رو رصد کنه تا ببینه چه محصولی زیاد کاشته شده و چه محصولی کم یا اصلا کشت نشده اگر رصد خوب باشد و مقدار مصرف داخل هم خوب رصد شود به کشاورزان میتونن بگن چی بکارن که ضرر نکنن و مقدار اضافی محصول هم صادر شود
حسین۳۸۸۵۸۸۰۱۶:۰۶:۲۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
بذر چینی اشغال وقتی بکارید همینه
امید۳۸۸۵۹۱۴۱۶:۳۸:۱۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
آدم وقتی دانا باشه می‌دونه آب توی ایران کم است به کشاورزان عزیز باید یاد بدی چیزهای بکارگیری بکارند که آب کم استفاده بشه وقتی هیچ مسئولین نمیتونن اگر هندونه نکارن مردم چطوری پول دار بیارن زندگی کنند از اون طرف کشور آب نداره از اون طرف مردم باید به زن و بچه خود غذا و غیر ، اگر توی ایران هندونه نکارن باید مسئولین دولت یا سازمانی یه چیزی کارخانه یا غیر درست کنن تا بتونن سر کار برن تا خرج زندگی در بیارن
بهنام۳۸۸۵۹۵۶۱۷:۱۸:۲۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
تا انجا که من دیدم درکشور خودمان هندوانه این سایزی را اصلا صادر نمیکنند وبه عنوان هندوانه درجه سه با قیمت ارزان میفروشند هندوانه های صادراتی بیشتر بیضی بالای 4 و 5 کیلو هست
آسو۳۸۸۶۰۴۰۱۸:۵۹:۴۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
خو چرا دارین به ما میگین. به روسیه بتوپین که جعل و تقلب نکنه.
محمد۳۸۸۶۲۷۴۲۳:۲۹:۴۰ ۱۴۰۴/۲/۲۲
سال قبل ۴۵روز در کشور مالزی بودم مالزی سرزمین همیشه تابستان است و هندوانه جزو قوت لایموت آنجاست کاش از مالزی هندونه بخرند و به مردم بدهند بدون استثنا هندونه هاشون شیرین و قرمزو به صورت فشرده آبدار است وطعم عالی داردو قیمتها کاملا متناسب اوضاع است و مقدار نیترات آن کاملا کنترل شده و بی ضرر است از مالزی یاد بگیریم چی بکاریم وچی به مردم بدهیم.
ایرانی۳۸۸۷۳۵۱۰۰:۱۸:۳۲ ۱۴۰۴/۲/۲۴
شما هی ماسمالی کنید...
ناشناس۳۸۸۷۵۹۹۰۹:۳۵:۴۹ ۱۴۰۴/۲/۲۴
دولت باید جلوی صادرات صیفی جات از جمله هندوانه وخربزه وگوجه وخیا وسیب زمینی را بگیرد. ما بحران کم آبی داریم . وقتی صادرات صیفی جات ممنوع شود کشاورز به اندازه نیاز داخلی می کارد . واز هدر رفت آب جلوگیری می شود . چون زیاد بکارد رودستش می ماند وسال دیگه به اندازه وبه قائده می کارند. با این صادرات روند خشکسالی را تسریح می کنید . کشاورزی از غرق آبی باید خارج وبه سیستم قطره ای کنترل شده تبدیل شود کشاورز بجای هنداونه درخت بکارد با استفاده از نهالهای مقاوم به خشکسالی و با سیستم های جدید آبیاری قطره ای فقط پای درختان که از رویش علف هرز هم جلوگیری می شود وباعث بهبود وضعیت هوا وتولید اکسیژن هم می شود
yektanetتریبون

آخرین عناوین