سردار رادان: هزینه تخلفات رانندگی به قدر لازم بازدارنده نیست

  4031220052 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

فرمانده کل انتظامی کشور گفت:هزینه تخلفات رانندگی باید بالا برود چرا که رانندگان متخلف احساس می‌کنند، هزینه تخلف به قدر لازم بازدارنده نیست.

سردار رادان: هزینه تخلفات رانندگی به قدر لازم بازدارنده نیست

به گزارش مهر، سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور در نشست فرماندهان پلیس راهور بیان کرد: ما سالیانه بیش از چند صد میلیارد کیلومتر پایش سفری و غیر سفری در راه‌ها داریم؛ در این ۶۰۰ میلیارد پایش، ۵۳ میلیارد راننده و ۴۳ میلیارد وسیله نقلیه نقش دارند. نقشی که همکاران بنده به عنوان نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، اورژانس و هلال احمر در حوزه‌های پرتردد دارند، تا بتوانند وضعیت را به کنترل خود در بیاورند یک نقش بی بدیلی است اگر برنامه کاهش تصادف نبود با توجه به میزان افزایش خودروها و گواهینامه‌ها ما امسال بایستی ۶۰ هزار کشته را تجربه می‌کردیم.

وی افزود: ولی الحمدالله سیر افزایش تصادف به جایی رسید که قبلاً ٢٨ هزار کشته را تجربه می‌کردیم ولی امروز به جایی رسیدیم که ١٩ هزار را تجربه کردیم، البته از این بابت خوشحال نیستیم چرا که همچنان ۱۹ هزار عدد بالایی است و بایستی در این موضوع یک مقدار جدی تر حرکت کنیم، که این هماهنگی بین دولت، پلیس و سایر دستگاه‌های مرتبط می‌تواند این کمک را کند.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: هم شهید رئیسی در این زمینه فعالیت داشتند که خواستار کاهش ۵۰ درصدی تصادفات بودند و هم رئیس جمهور جدید با پویش «نه به تصادفات» اتفاق جدیدی را رقم زد. وقتی پویش نه به تصادفات بخواهد در ذهن و جان مردم، مسئولان و مجریان جا بگیرد، یعنی نه تنها ۵۰ درصد کاهش بلکه دیگر نباید شاهد تصادفی باشیم.

سردار رادان گفت: در حوزه شماره‌گزاری، صدور گواهینامه، اجراییات و رسیدگی به تصادفات ترافیکی؛ سالیانه نزدیک به ٢٢٠ میلیون خدمت به مردم ارائه می‌شود و این نشان دهنده این است که کارکنان حوزه راهنمایی و رانندگی مانند سایر حوزه‌ها فعال بوده و هیچ وقت اراده آنها در شرایط سخت سست نشده است. سرما و گرما در حین خدمت باعث کم کاری آنها نشده است و خانواده‌های این افراد از خودشان مظلوم‌تر و صبورتر هستند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: دغدغه حضرت آقا نیز همین است و فرمودند که وقتی قصه تصادفات را می‌شنوم غصه‌ام می‌شود و باید تلاش کنیم که تصادفات را به حداقل برسانیم.

وی اظهار کرد: تصادفات پیامدهای عجیبی دارد، اثرات هولناک حادثه برجان خویشان نفوذ می‌کند و افراد نزدیک نیز از آن حادثه آسیب می‌بینند. اگر یک بار برای همیشه موضوع هوشمندی و مقررات در رانندگی را حل کنیم؛ هزینه‌های اورژانس و بیمارستان نیز کاهش پیدا می‌کند و اتفاق «خودرو متصل»، انقلابی در حوزه کنترل نقلیه خواهد بود. امروز کمتر از ١٠ درصد از رانندگان هستند که تخلفات حادثه ساز ایجاد کرده و اراده شأن را به ۹۰ درصد جامعه تحمیل می‌کنند. هزینه تخلفات رانندگی باید بالا برود چرا که رانندگان متخلف احساس می‌کنند، هزینه تخلف به قدر لازم بازدارنده نیست. باید در این موضوع کار کنیم تا بازدارندگی لازم را داشته باشیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۸۱۹۰۸۱۱۲:۲۶:۲۸ ۱۴۰۳/۱۲/۲۰
جناب .اخیرا جریمه تخلفات را بالا بردید .بازهم راضی نیستید .اگر قرار بر باز دارندگی باشه ناهنجاریها روز مره جامعه ازفقر وفشار بر زندگی ناشی می شود پس خواهشاً به فکر معیشت ودر آمد مردم نیز باشید
ناشناس۳۸۱۹۰۹۶۱۲:۳۶:۲۸ ۱۴۰۳/۱۲/۲۰
با این تورم فشار آوردن به مردم بازی در زمین دشمن است و اگر واقعا به دنبال باز دارندگی هستید نیرو ها ونظارت رابیشتر کنید.
ناشناس۳۸۱۹۱۰۴۱۲:۴۱:۵۰ ۱۴۰۳/۱۲/۲۰
اخیرا بعد از سالها به علت چشم پوشی به تخلفاتی مثل عدم رعایت فاصله امن و به طور عامیانه چسباندن ماشین به ماشین جلویی برای تهدید کنار رفتن ماشین جلویی و همچنین زیگزاگ رفتن ماشین ها در اتوبان ها به خصوص شب ها کاملا مشهود و زیاد شده در صورتی که براحتی در صورت پیگیری با دوربین ها و یا حضور ماموران قابل جلوگیری است. کافی است سری به گزارشات تصادف در سال اخیر بزنید . زمانی این تخلفات زیاد می شود که پلیس چشم پوشی کرده و موضوع را جدی نمیگیرد.
ناشناس۳۸۱۹۱۹۰۱۳:۴۲:۲۲ ۱۴۰۳/۱۲/۲۰
شما یه سر به اموزشگاه های تعلیم رانندگی بزن و ببین چکار میکنند.۲۴ ساعت اموزش رانندگی را در ۱۲ ساعت تمام میکنند.اموزش کتبی ۱۲ ساعته را در ۴ ساعت.سوالات امتحان ایین نامه سرشار از غلط و ابهام است و متقاضی باید چندین بار پول بدهد و امتحان را تجدید کند..شما قوانین بازدارنده و علمی دارید که همش از مردم طلبکارید؟
ناشناس۳۸۱۹۲۰۲۱۳:۵۱:۲۲ ۱۴۰۳/۱۲/۲۰
سردار لطف بکنند پلیس موتور سوارشون رو قانون مند کنند کلاه ایمنی بگذارند خلاف توی اتوبان حرکت نکنند موتورهای فاقد چراغ و معاینه فنی سوار نشوند ماشینهای گشتی فاقد چراغ و همیشه الکی دوبله پارک کن نداشته باشند و انظباط شهری را از خود پلیس شروع کنند تا الگوی بد برای شهروندان نباشند
جریمه۳۸۱۹۲۴۳۱۴:۲۲:۴۷ ۱۴۰۳/۱۲/۲۰
همین الان جریمه سبقت هفتصد تومنه درصورتی که یک کارگر با حقوق ماهی پونزده تومن عملا روزی پونصد تومن میگیره و زیاده پس شما جریمه را سه برابرم کنی اخرش مردم میدن الان چندین اپلیکیشن هستن که میتونی چهار پنج ماهه قسطی جریمه رو بدی و اصلا تاثیر جریمه را نفهمی پس افزایش مبلغ تاثیری نداره .
ناشناس۳۸۱۹۲۹۶۱۵:۰۱:۳۹ ۱۴۰۳/۱۲/۲۰
تا به حال چند نفر را که از لاین اضطرار تونل ها و اتوبان ها تردد می کنند جریمه کرده اید؟ تا کنون چند نفر را که سرعت را رعایت نمی کنند جریمه کرده اید؟ حق تقدم که اصلا جوک است! اساسا 90 درصد موتورسیکلت ها و راننده های متخلف جریمه نمی شوند! شما روزانه 40 درصد متخلفین را جریمه کن بعد ببین موثر هست یا نه!
ناشناس۳۸۱۹۳۰۷۱۵:۲۷:۴۳ ۱۴۰۳/۱۲/۲۰
بهتر نیست بجای جریمه بدنبال باز آموزش قوانین و حق تقدم باشیم ؟ خیلی از راننده ها ساده ترین قوانین رانندگی رو هم نمیدونن
ناشناس۳۸۱۹۳۱۱۱۵:۳۴:۰۳ ۱۴۰۳/۱۲/۲۰
تاکنون چند باره که جرایم تشدید شده؟ اگر تشدید جرایم کارگشا بود. تا حالا شده بود.
ناشناس۳۸۱۹۵۶۲۱۶:۲۲:۳۶ ۱۴۰۳/۱۲/۲۰
کیفیت ماشین ها و کیفیت سوخت چطور؟بازدارنده هست سردار؟؟ واردات رو ازاد کنید(بدون گمرک) مردم ماشین خوب سوار بشن،بعد شما ببین کسی تخلف میکنه...قطعا نه! در ضمن فراموش کردم بگم که کیفیت جاده ها و علائم راهنمایی و خدمات بین راهی ایا بازدارنده هستش؟؟؟؟؟؟نه نیست قطعا،با وجود اینکه نمیزارید هیچ ماشینی بدون عوارض تردد کنه از جاده ها...یعنی پولو میگیرید ولی خدمات زیر صفر...!!!
yektanetتریبون

آخرین عناوین