۴ نتیجه افزایش مبالغ جریمه های رانندگی

  4030816006 ۷۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا گفت: افزایش مبالغ جریمه های رانندگی، چهار نتیجه در پی دارد که کاهش تصادفات و انضباط‌بخشی ترافیکی از مهمترین آنهاست.

۴ نتیجه افزایش مبالغ جریمه های رانندگی

سرهنگ محمدحسن ابراهیم‌پور در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با افزایش مبالغ جریمه های تخلفات رانندگی، 1111 افزایش پیدا کند و در واقع تخلف کردن برای رانندگان گران تمام شود؛ قطعا میزان ارتکاب به تخلفات کاهش پیدا می کند. 

وی افزود:بر همین اساس این کاهش تخلفات، چند نتیجه خواهد داشت. نتیجه اول این است که وقتی راننده‌ای تخلف نکند، احتمال تصادف کردن نیز کم می شود در نتیجه میزان تصادفات کاهش پیدا می کند.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا ادامه داد: نتیجه دوم این است که میزان کشته‌شدگان تصادف نیز کاهش پیدا می کند که این مسئله باتوجه به آمار بالای تلفات تصادفات در کشور ما بسیار مهم است. همچنین نتیجه سوم این است میزان مجروحیت های ناشی از تصادفات نیز کم می شود که باعث می شود هموطنان ما به خاطر یک تصادف، تا پایان عمر متحمل دردهای زیاد نشوند.

 ابراهیم‌پور گفت: بنابراین شکی نیست که افزایش مبلغ جریمه های راهنمایی و رانندگی در کاهش میزان تصادفات و تلفات ناشی از آن تاثیرگذار است.

وی افزود:علاوه بر سه نتیجه ذکر شده، این افزایش مبالغ باعث می شود به خودی خود انضباط بخشی ترافیکی نیز ایجاد شود.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا با اشاره به زمان پرداخت جریمه ها ادامه داد:من معتقدم زمان پرداخت این مبالغ جریمه ها نیز در اثربخشی آن تاثیر دارد. به طور مثال اگر مبالغ جریمه زیاد شود و مهلت پرداخت آن کم باشد؛ قطعا این مسئله باعث می شود رانندگان کمتر تخلف کند چون باید خیلی زود جریمه خود را پرداخت کند.

 ابراهیم‌پور خطاب به رانندگان گفت که پلیس به هیچ وجه دوست ندارد که تخلفی را اعمال کند و در واقع ارتکاب تخلف توسط رانندگان برای پلیس دردناک است و اگر رانندگان تخلفی انجام ندهند قطعا تخلفی نیز ثبت نمی شود و این مسئله باعث خوشحالی همکاران من و در نتیجه کاهش تصادفات می شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۵۴۳۲۶۰۷:۵۱:۰۲ ۱۴۰۳/۸/۱۶
در تمام دنیا میزان جریمه با تخلف و میزان درآمد مردم رابطه مستقیم دارد. شما نمی توانید میزان جریمه کشور ما را با اروپاییها مقایسه کنید چرا که هر یورو آنها 75 برابر پول بی ارزش ماست مردم درآمدشان با این پول بی ارزش است باید هم هزینه ها و جرائم به همین نسبت باشد.
کاربر۳۶۵۵۷۳۴۱۰:۰۳:۱۵ ۱۴۰۳/۸/۱۷
به ولله اگه به حق جریمه میکردن اصلا خیلی تاثیر گزار بود
ناشناس۳۶۵۵۹۷۶۱۴:۴۲:۳۵ ۱۴۰۳/۸/۱۷
ولی می‌بینیم توان مقابله با تردد موتورسیکلت در پیاده رو را ندارند .
ناشناس۳۶۵۵۹۸۷۱۴:۵۳:۵۰ ۱۴۰۳/۸/۱۷
آقای پليس زنده باد که فکر جان مردمی اما تنها با افزایش قیمت جریمه جان مردم در امان نمی‌ماند اول مردم را آگاه کنید و آموزش دهيد به قانون رانندگی و فکر اصلاح روکش آسفالت و خطکشی و جاده های یک بانده و ماشین‌های فرسوده باشید اتوماتیک وار جان مردم در امان می‌ماند
علی۳۶۵۶۲۷۲۲۱:۱۵:۵۱ ۱۴۰۳/۸/۱۷
افرین
ناشناس۳۶۵۴۴۵۳۱۰:۳۲:۳۰ ۱۴۰۳/۸/۱۶
افزایش سطح رفاه ومعیشتی در زندگی مردم هم .می توانست در کاهش سطح بزه کاری و خشونت واز هم پاشیدن خانواده ها تاثیر به سزایی داشت
ناشناس۳۶۵۵۳۳۸۲۲:۵۷:۱۵ ۱۴۰۳/۸/۱۶
آفرین
تلیرضا۳۶۵۶۲۸۲۲۱:۲۲:۲۲ ۱۴۰۳/۸/۱۷
سلام .واقعا مفهوم اصلی و رسالت واقعی راهنمایی و رانندگی ، با مطالب مطروحه همخوانی لازم را دارد یا نه
هاشم۳۶۵۴۵۰۸۱۱:۱۴:۵۹ ۱۴۰۳/۸/۱۶
سلام و عرض ادب. به عنوان یک دانشجوی دکتری سیاستگذار در مورد اثرات افزایش مبالغ جرایم رانندگی ذکر چند نکته ضروری است. نکات مثبتی که در ارتباط با افزایش مبالغ جرایم رانندگی از سوی جناب سرهنگ ابراهیم پور بیان شد در کوتاه مدت درست است ولی در بلند مدت به ۲ دلیل تاثیر چندانی در کاهش تصادفات و مرگ و میر جاده ای نخواهد داشت. دلیل اول به خاطر اثرات تورمی است که مبلغ جریمه به مرور زمان با توجه به آثار تورمی و کاهش ارزش پول، اثر خود را از دست خواهد داد و مبلغ جریمه در سال آینده نسبت به الان ارزش واقعی کمتری خواهد داشت و در نتیجه به مرور اثرات مثبت افزایش جرایم رانندگی کمتر خواهد شد. نکته دوم این است که در تصادفات رانندگی ۳ عامل خودرو، جاده، راننده و فرهنگ رانندگی دخیل هستند. مداخلات مربوط به راننده و فرهنگ رانندگی بیشترین اثربخشی را دارند و بایستی از مقطع کودکی در آموزش ها گنجانده شود و تاثیر آن در یک دهه آینده مشاهده شود. زمانی که فردی برای دریافت گواهینامه مراجعه می کنند بدون آنکه در مورد فرهنگ رانندگی اطلاعات کافی داشته باشد، در زمان رانندگی قطعا درک مناسبی از رعایت حق تقدم و حقوق دیگران نخواهد داشت و بنابراین بایستی برای کاهش تصادفات جاده ای، تک بعدی فکر نکرد و عوامل مختلف رو مد نظر قرار داد و بر روی اثربخش ترین راه حل ها با کمترین هزینه برنامه ریزی انجام داد. با تشکر
ناشناس۳۶۵۵۰۶۹۱۸:۳۰:۱۷ ۱۴۰۳/۸/۱۶
سلام آقا هاشم راست می گن جریمه به تنهایی اثر گذار نیست باید مثل ژاپنی هاوچینی ها واروپای ها فرهنگ رانندگی رادرکودکستانها تامدارس راهنمایی ودانشگاه هاپیاده سازی کردبعدانتظارداشته باشیم که مردمقوانیین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند وفرهنگ استفاده از موبایل در رانندگی وخودرو خوب وجاده خوب وراننده خوب هم در رانندگی ومیزان تصادفات هم نقش صددرصدی دارد باتشکر رحمت الله محمودی از چهارمحال و بختیاری
ناشناس۳۶۵۵۳۴۹۲۳:۰۷:۲۶ ۱۴۰۳/۸/۱۶
پس چرا همین کسی که اینجا متخلف و رعایت نمیکنه وقتی می‌ره خارج از کشور از خود مردم اونجا هم بیشتر رعایت می‌کنه خب قطعا بخاطر جریمه های بسیار بالای اونجا هست و بس این قطعا جریمه های سنگین تاثیر گذار است . خب هرساله با نرخ تورم هم بالا بره .
ناشناس۳۶۵۵۳۸۷۲۳:۴۷:۳۷ ۱۴۰۳/۸/۱۶
باشه آقای دکتر
سالار۳۶۵۶۰۵۸۱۶:۲۳:۴۵ ۱۴۰۳/۸/۱۷
دوست عزیز. مسئله آموزش خیلی وقته داره اجرایی میشه و متقاضیان اخذ گواهینامه بایستی در آموزشگاه ثبت نام و پس از طی دوره نظری و عملی جهت آزمون معرفی و پس از قبولی در آزمون گواهینامه دریافت میکنند. برابر قانون نرخ جرایم بایستی هر سال افزایش پیدا می کرد که متاسفانه مسئولین به این امر بی تفاوت بودند
علی۳۶۵۴۵۸۲۱۲:۱۳:۴۶ ۱۴۰۳/۸/۱۶
گران ترکنیدمبالغ رااگرمثمرثمربود.
پوریا۳۶۵۴۶۰۷۱۲:۲۹:۰۱ ۱۴۰۳/۸/۱۶
مبالغ جریمه بالا رفته کاری نداریم .اینا که یه سری قبض میدن میان مردم الکی جریمه میکنن لطفن جمع کنید من ماشین دارم یه پلاک تزیینی زدم میگه این پانصد تومان جریمه داره بعد کلی چونه میگه 300میزنم برات این واقعا درست مردم اینجوری می خواهید قانون مند کنید.
صادق مشرفی۳۶۵۴۶۶۴۱۳:۰۳:۰۳ ۱۴۰۳/۸/۱۶
افزایش جریمه درصورتی موثری که آقایان یه نگاهی به چاله وچولهای جاده و خیابان داشته باشند همیشه حق با دولتمردان نیست بنظر می‌رسد بفکر جیب ومنافع دولت مباشد
ناشناس۳۶۵۴۶۹۸۱۳:۲۴:۴۳ ۱۴۰۳/۸/۱۶
برای جریمه غیر واقع به کجا میتوان اعتراض نمود؟
ناشناس۳۶۵۴۷۱۱۱۳:۳۳:۳۶ ۱۴۰۳/۸/۱۶
باید مامور و یا دوربینی باشه تخلف ثبت کنه مامورای ما فقط بلدن یا پارک دوبل جریمه کنن یا کمر بند یارو تو اتوبان هر حرکتی از سرعت غیر مجاز گرفته تا حرکات مارپیچ و غیره ، خلاصه به غیر از رانندگی همه کار میکنه کو مامور کو دوربین
گودرز آزموده۳۶۵۴۷۱۸۱۳:۳۶:۵۰ ۱۴۰۳/۸/۱۶
بله یعنی همه تخلفات راننده مقصر هس جاده و خودرو بی کیفیت ایرانی و.....مقصر نیست
Mf۳۶۵۴۷۴۸۱۳:۵۵:۴۹ ۱۴۰۳/۸/۱۶
نمیدانم تواین مملکت چه خبر همه مسئولین دم از تورم وگرانی وفشار برمردم میگن یعنی دیگر هیچ بلد نیستن ،مسئولین شما هم روزی میای تواین مردم مثل مردم زندگی میکنی همش سرکار نیستی .
ناشناس۳۶۵۴۸۵۴۱۵:۰۹:۰۷ ۱۴۰۳/۸/۱۶
با این افزایش کم جریمه ، هیچ نتیجه ای نخواهید گرفت
امید۳۶۵۴۸۵۷۱۵:۱۱:۱۶ ۱۴۰۳/۸/۱۶
من فکر میکنم تنها درآمد دولت رو نشانه رفته و گرنه ماشین غیر استاندارد و جاده ی خراب،،،حتی توی تهران آدم بعضی وقت ها احساس می‌کنه جلوبندی به فنا رفت و درآمد جریمه کجا میره ،،،کجا خرج میشه ،،،،فقط پول از ماشین و جریمه درست میکنید
ناشناس۳۶۵۴۹۲۷۱۶:۱۸:۰۸ ۱۴۰۳/۸/۱۶
دوست عزیز خطا جریمه داره ولی اینها باید دفعه اول رو نادیده بگیرند و راننده را امر به معروف کنند یا به سابقه یک ماه گذشته اون نگاه کنند ولی هیچ یک از اینها در نظر گرفته نمیشه
ناشناس۳۶۵۴۹۳۱۱۶:۲۰:۱۲ ۱۴۰۳/۸/۱۶
سلام. قبول کنید که وضعیت جاده ها و کیفیت خودروهای داخلی، بسیار پایین است. لطفا اول وضعیت جاده ها رو بررسی و روکش آسفالت و خط کشی را انجام بدهید. من چندی پیش سبقت گرفتم، پلیس که جلوتر ایستاده بود جریمه کرد و گفت خط ممتد بوده، ولی قسم میخورم که خط چین بود. هم جاده خراب بود و هم خط کشی.ولی من جریمه شدم.
محمد۳۶۵۵۰۰۶۱۷:۳۲:۵۰ ۱۴۰۳/۸/۱۶
احسنت جناب سرهنگ عالی گفتید فقط اینکه چرا با اعمال قانون افراد متخلف و فرصت 2ماهه برای پرداخت هر جریمه چرا التزامی برای پرداخت وجود ندارد و سقف توقیف خودرو بعلت عدم پرداخت خلافی( تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی) را کردید ۵ میلیون تومان. و اینکه در برخی از موارد نیز طرح بخشودگی و اقساطی نیز اجرا میشه . یعنی مامور راهور بایستی فرد رو جریمه کنه و ۲ ماه فرصت داره پرداخت کنه بعدش بدون الزام به پرداخت جمع خلافی میشه ۵ میلیون تومان تازه شکایت اجرائیات بخوره روی پلاک . بعد ماشین اگه توقیف شد و رفت پارکینگ آن هم بصورت اقساطی خلافی . کجا روی راننده متخلف اثر می‌گذاره این اعمال قانون و افزایش جرائم . بنده خودرویی با بیش از ۲۰ میلیون خلافی می بینم که راحت دارن تردد می‌کنه .
ناشناس۳۶۵۵۰۰۷۱۷:۳۳:۱۰ ۱۴۰۳/۸/۱۶
هر چقدر جریمه رانندگی افزایش پیدا کن من موافق هستم ،واقعا بعضی از افراد وحشیانه رانندگی میکنن و به هیچ چیز پایبند نیستند ، خواهش میکنم بیشتر از این گران کنید من یکی موافق هستم
محمد۳۶۵۵۰۷۴۱۸:۳۴:۴۵ ۱۴۰۳/۸/۱۶
بنظزم راهنمایی و رانندگی ازمفهوم راهنمایی استفاده نمی شود اداره جریمه و رانندگی است.راهنمایی و رانندگی کاری به خودروهای بی پلاک ومخشود ندارد.فقط پارک دوبله جریمه می‌کند
ناشناس۳۶۵۵۹۷۳۱۴:۴۱:۳۳ ۱۴۰۳/۸/۱۷
بله‌ واقعن
حسن۳۶۵۵۰۷۹۱۸:۳۷:۴۵ ۱۴۰۳/۸/۱۶
بله زیاد کردن جریمه‌های بازدارندگی دارد ولی در مورد تابلوهای راهنمایی و رانندگی ونصب دوربین های آن باید کار کارشناسی جدید صورت بگیرد در جاده‌های کشور باید سرعت سواری وکامیون فرق داشته باشد اکثر این تابلوها مربوط به قدیم هست
بنده خدا۳۶۵۵۰۹۸۱۸:۵۳:۲۲ ۱۴۰۳/۸/۱۶
سلام اول جادها وسرعت گیرهااستاندارد سازی بشود بعدبفکر جريمه باشید ولله ولله بعدرانندگی حرام است اما اول ایراد خود بعد طنبی
ناشناس۳۶۵۵۱۰۰۱۸:۵۹:۰۴ ۱۴۰۳/۸/۱۶
با جریمه و تنبیه و فشار بر مردم میخواهید مشکلات کشور را حل کنید ؟
ناشناس۳۶۵۵۱۰۵۱۹:۰۸:۲۸ ۱۴۰۳/۸/۱۶
من فکر میکنم با جریمه تخلف ازبین نمیرود
ناشناس۳۶۵۵۴۳۷۰۱:۱۰:۴۴ ۱۴۰۳/۸/۱۷
سلام ، ولی باز دارنده خوبی می‌تواند باشد
پرویز۳۶۵۵۱۱۱۱۹:۱۲:۵۵ ۱۴۰۳/۸/۱۶
باسلام این روش غلط وجواب نمیده
ناشناس۳۶۵۵۱۲۱۱۹:۲۳:۳۸ ۱۴۰۳/۸/۱۶
واقعا متاسفم
ناشناس۳۶۵۵۱۲۵۱۹:۲۷:۲۴ ۱۴۰۳/۸/۱۶
مدیریت خوبی نداریم،،
ناشناس۳۶۵۵۱۴۸۱۹:۵۴:۴۶ ۱۴۰۳/۸/۱۶
اول جاده ها را وصله پینه بکنید بعد جریمه
زنجانی۳۶۵۵۱۸۲۲۰:۲۲:۵۷ ۱۴۰۳/۸/۱۶
سلام‌جریمه‌بالا‌شده‌‌درامد‌راننده‌بیشتر نشده‌‌هرچه‌کارکنه‌‌خرج‌ماشین‌میشه لوازم‌بی‌کیفیت‌‌خودروها‌فرسوده‌
ناشناس۳۶۵۵۲۵۷۲۱:۳۷:۳۴ ۱۴۰۳/۸/۱۶
اگر یه راننده یک لحظه برای سوار کردن مسافر ترمز کنه بلا فاصله جریمه میشه ولی درست همانجا وانتی بی انصاف داره میوه میفروشه
ناصر۳۶۵۵۲۸۸۲۱:۵۵:۲۳ ۱۴۰۳/۸/۱۶
اگه هدف کارخیره و نتیجه مطلوب بجایه جریمه تشویقی بدین بگین ۶ماه حربمه نشو جریمه هات بخشیده
حامد۳۶۵۵۲۹۹۲۲:۱۰:۴۹ ۱۴۰۳/۸/۱۶
مگه حقوق یه کارمند یا کارگر و...روزی چقد هست که جریمه ملیونی مینویسن
ناشناس۳۶۵۵۳۰۰۲۲:۱۱:۴۹ ۱۴۰۳/۸/۱۶
من پشت چراغ قرمزبودم یه سمندجلوی من بودچراغ سبزشدولی راننده سمندانگارمتوجه نشدکه چراغ سبزشده ونمیرفت من یه تک بوق زدم که بره ماشین گشت راهنمایی سمت راست من بوده ومبلغ یک میلیون منوجریمه کرده چرا...منکه باخودروی ملی بابوق استانداردپشت چراغ قرمزنه جلوی بیمارستان بوق زدم نه بوق ممتدزدم چرابایدجریمه بشم کجابایدبرم جهت اعتراض چراکسی جوابگوی من نیست من ازسال۸۴ تاالان راننده ام وکل جریمه تواین سالها۴۴۰هزارتومنه چراجریمه شدم
اﻳﺮاﻥ۳۶۵۵۳۰۷۲۲:۲۹:۲۰ ۱۴۰۳/۸/۱۶
ﻫﻴﭻ ﻭﻗﺖ ﺑﺪﻭﻥ ﻧﺒﺴﺘﻦ ﻛﻤﺮﺑﻨﺪ ﺭاﻧﻨﺪﮔﻲ ﻧﻜﺮﺩﻡ ﻗﺒﻞ اﺯ ﺣﺮﻛﺖ ﻛﻤﺮﺑﻨﺪ ﺭا ﻣﻴﺒﻨﺪﻡ ﺩﻭﺑﺎﺭ ﭘﻴﺎﻣﻚ ﺟﺮﻳﻤﻪ ﺑﺮاﻡ اﻭﻣﺪﻩ ﻳﻪ ﺧﺎﻃﺮﻧﺒﺴﺘﻦ ﻛﻤﺮﺑﻨﺪ ﺧﻴﻠﻲ ﻧﺎﺭﺣﺖ ﺷﺪﻡ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺭﻋﺎﻳﺖ ﻛﺮﺩﻡ ﺟﺮﻳﻤﻪ ﻫﻢ ﺷﺪﻡ
ولی اله قنبری۳۶۵۵۳۲۰۲۲:۴۳:۲۰ ۱۴۰۳/۸/۱۶
من توی مسیر اهواز به مسجدسلیمان فقط و فقط سبقت غیرمجاز گرفتم . طرف که اصلآ معلوم نبود پلیس راهنمایی است و یا نیست من نگه داشت گفت سبقت گرفتی گفتم بله روی ی تیکه کاغذ شماره ماشین و مشخصات من نوشت بعداز ۳ روز جریمه امدروی تلفن همراه من .سبقت. نداشتن کمربند. کار نکردن چراغ تمرکز. در صورتی که ماشین من نو است.کمربند و چراغ برای من اضافه نوشت..خب این آدام فکر عاقبت نمی کنه..کمربند بسته بود چراغ هم سالم بود..
ناشناس۳۶۵۵۳۲۸۲۲:۴۸:۱۶ ۱۴۰۳/۸/۱۶
تاثیر کمی دارد.
ناشناس۳۶۵۵۳۴۰۲۲:۵۸:۵۰ ۱۴۰۳/۸/۱۶
هر کسی بلند میشه ی نظریه میده اول زیر ساختها واین خودروهای بی کیفیت را جمع کنید وجاده را درست کنید بعد این حرفا بزنید
احسین۳۶۵۵۳۸۱۲۳:۴۴:۵۵ ۱۴۰۳/۸/۱۶
مگه کم و زیادشدن جریمه نباید قانونی باشه و مجلس تصویب کنه ..
مهدی رحمانی۳۶۵۵۴۰۳۰۰:۰۲:۳۱ ۱۴۰۳/۸/۱۷
من یه راننده اسنپم روزی حدود 12ساعت رانندگی در مرکز تهران دارم این افزایش جریمه برای افرادکمی مهم هست چون بااین کیفیت جاده وخیابونهای غیراستانداردشما یه اروپایی رو بیار بذار پشت ماشین صفر ایران‌خودرو بره از میدان ولیعصر تا تجریش اگه صد تا خلاف نکرد تصادف پیشکش مطمنم پشت فرمون سکته می‌کنه .
ناشناس۳۶۵۵۴۰۶۰۰:۰۴:۴۷ ۱۴۰۳/۸/۱۷
با سلام به اساتید محترم تا زمانی که فرهنگ و استفاده درست و به جا ازخودرو و احترام به قوانین ترافیکی نهادینه نشود جز امار تصادفات خسارتی و...بالا وعواقب تحمیلی برای خانواده‌ها وبعد جامعه وخسارتهای مالی نجومی تاثیری ندارد
....۳۶۵۵۴۲۴۰۰:۳۵:۳۷ ۱۴۰۳/۸/۱۷
کاش فرهنگ استفاده از هر وسیله ای رو داشتیم
شهروند۳۶۵۵۴۶۵۰۱:۴۷:۰۵ ۱۴۰۳/۸/۱۷
.. چرا برای جلوگيري از تصادفات به‌ خیابان‌ها رسيدگي نمی‌کنند که‌ واقعا وضعیت آسفالت فاجعه است هيچ يک از خیابان‌ها استاندارد نيست
بهنام۳۶۵۵۵۴۱۰۶:۰۶:۱۸ ۱۴۰۳/۸/۱۷
سلام من مربی رانندگی هستم این افزایش جریمه چیزی رادرست نمیکند ماباید ابتدا فرهنگسازی کنیم از مدارس صدا وسیما وشبکه های اجتماعی دو م باید هوشمند سازی کنیم شهرها باید توسط دوربین ها هوشمند شوند سوم به کادر راهنمایی رانندگی اموزش لازم داده شود درحال این کار موقتا شاید امار پایین بیاید ولی بعد تاثیرش راازدست خواهد داد
داریوش۳۶۵۵۵۴۲۰۶:۰۷:۵۵ ۱۴۰۳/۸/۱۷
سلام. جناب. سروان. شما. اول. وضیته. خرابی. آسفالت. جادها و. ماشینهای. شوتی. را. درست. کنید. بعد. جریمه. افزایش. دهید
امیر۳۶۵۵۵۶۱۰۶:۵۵:۱۶ ۱۴۰۳/۸/۱۷
۳۰ سال پیش رانندگی یاد گرفتم . بدترین راننده ها اول نیسان بعد پراید .. خودم پراید دارم .همیشه خستگی کار ، فشار اجتماعی ، استرس ، کمبود خواب ...... و شاید یکی از بدترین ها باشم ..راننده های ماشینهای شاسی بلند و خارجی خوب رو که میبینم با آرامش و ریلکس ...از طبیعت و رانندگی لذت میبرند .
محمد۳۶۵۵۵۶۴۰۷:۰۱:۰۶ ۱۴۰۳/۸/۱۷
اولا با زور هیچ چیزی درست نمی شود دوم بعضی از پلیسهای محترم از لباس وفبض جریمه سو استفاده می کنند وباعث نارحتی مردم ودر نتیجه حرج و مرج در رانندگی می شوند بازرسی سری به خیابانها بزند تا بببند بیشتر مشکل از کجاس
ناشناس۳۶۵۵۵۸۷۰۷:۳۰:۲۱ ۱۴۰۳/۸/۱۷
سلام خدمت شما نه خیلی وضعیت مردم خوبه پلیس راهنمایی و رانندگی ماهی دو تا سه دفعه جریمه ها را زیاد میکند تا سال تمام شود 10بار نقشه جریمه میکشد بروید جاده‌ها را تعمیر کنید ماشین ها را استاندارد کنید تا اتفاق نیفتد
ناشناس۳۶۵۵۶۰۹۰۷:۵۷:۰۷ ۱۴۰۳/۸/۱۷
پلیس کارش شده جریمه؟
ناشناس۳۶۵۵۶۳۳۰۸:۲۵:۴۳ ۱۴۰۳/۸/۱۷
من درمنزل نشسته بودم برای موتورم ۱۲۰۰۰۰تومان جریمه آمد که دراتوبان سرعت غرمجازداشتم وکلاه هم نداشته ام رنگ موتوررامشکی زده درصورتی که رنگ موتورمن زرداست حالااین تخلف ناکرده راهم چندبرابر شود این کارباعث میشود زمانی که مامورنیست راننده تخلف بکند تامثلا تلافی کرده باشد
س م۳۶۵۵۶۵۹۰۸:۴۴:۳۱ ۱۴۰۳/۸/۱۷
عرض احترام به عزیزانی که تلاش میکنن در کشور مشکلات رو حل کنن تا همه با آسایش در کنار هم زندگی کنیم در رابطه با افزایش جریمه ممکنه راه حل موثری باشد ولی راه حل قوی و منطقعی نیست بصورت موقت برای نظم دادن بد نیست ولی اول باید پایه کار رو درست کرد اینهم بستگی دارد به شما و عواملی که شما رو در این مسیر همراهی میکنن متاسفانه در بخش آموزش خیلی عالی عمل کرد نداریم یا نیست در رابطه با آیین نامه اکثریت مردم جامه ضعیف هستن و اطلاعاتی رو که باید در ذهن خود داشته باشند ندارن در رابطه با رانندگی در شهر و جاده ها آموزش صحیح ندیدن و نسبت به حق تقدم ها آگاهی لازم رو ندارن لطفا به این موارد توجه لازم را داشته باشید و برای رفع این موارد اقدام لازم رو انجام بدین تا مشکل ریشه ای حل بشه با افزایش جریمه ممکنه تا حدی این مشکل حل بشه ولی این موضوع هم در نظر بگیرید آیا با کاهش مجدد جریمه ها این مشکل برطرف میشه خیر پس تلاش کنید نیروهای با تجربه و متعهد برای آموزش ایجاد کنید یا بصورت های دیگر که ریشه ای این مشکل حل بشه از اینکه تلاش میکنید بهترین راه رو برای آسایش هموطنان فراهم کنید از شما سپاسگزاریم
فرشید۳۶۵۵۶۸۹۰۹:۲۱:۵۵ ۱۴۰۳/۸/۱۷
با عرض سلام این درسته که در خارج از کشور نرخ جریمه های رانندگی بسیار زیاد و بازدارنده است اما در خارج از کشور ماشینهای ایمن و کم مصرف و عمر زیاد ساخته می‌شود در خارج از کشور جاده ایمن و خطرناک نیست
ایرانی۳۶۵۵۷۵۹۱۰:۲۹:۲۶ ۱۴۰۳/۸/۱۷
اول وضعیت جاده های تاریک وپر از چاله چوله وبدون خط کشی را درست کنید.
احسان۳۶۵۵۷۶۲۱۰:۳۱:۴۹ ۱۴۰۳/۸/۱۷
زمانی که جاده ها وضعیت مناسبی نداشته باشند ورانندگان برای فرار از افتادن تو چاله ها ودست اندازها ووارد شدن خسارت کمتر به خودرو مجبور نباشند مدام به چپ وراست فرار کنندودر محورهای دوطرفه مثل محور اهواز مسجد سلیمان تا ۵۰ کیبومتر امکان سبقت نباشه ویا در شهرها پارکینگ به اندازه کافی وجود نداشته باشد.وبطور کلی زیر ساخت مهیا نباشد زیاد شدن مبالغ جریمه هیچ دردی دوا نمیکند جز اینکه به قشر فقیر که از طریق رانندگی امرارمعاش و روزگار را به سختی میگذرانند فشارمضاعف وارد میشود.مسئول محترم اجرائیات آیا هنگامی که در بعضی جاده ها یک تریلی باسرعت ۲۰کیلومتر حرکت میکند وترافیک سنگینی چند کیلومتری پشت سرش درست شده رانندگان خودروهای سبک چکار باید بکنند.؟؟؟؟پس اول زیرساخت درست کنید وبعد جریمه را چندین برابر کنید.وموضوع مهمتر دستکاری پلاکها هست بعنوان مثال.من در اهواز ومشینم در پارکینگ از یکی از شهرهای شمال جریمه برام صادر شده.اینو کی باید جواب بده؟؟؟؟
حامد۳۶۵۵۷۶۸۱۰:۳۶:۱۶ ۱۴۰۳/۸/۱۷
قانون باید ب نحوی باشد بازدارنده باشد،
کمال۳۶۵۵۷۹۰۱۱:۱۰:۳۹ ۱۴۰۳/۸/۱۷
درست است که کیفیت خودرو و جاده مهم است اما مهمترین موضوع در تصادفات ، طبق آمار ، راننده است نه خودرو و جاده
ناشناس۳۶۵۵۸۲۱۱۱:۴۴:۳۴ ۱۴۰۳/۸/۱۷
سلام .پلیس راه بهبهان پشت سر جریمه میکنه حتی حاضرنیست طرف نگه داره
محمد۳۶۵۵۸۲۸۱۱:۵۵:۰۳ ۱۴۰۳/۸/۱۷
پلیس با راننده ای که در جاده دو طرفه ۲۰ تا سرعت میره کاری نداره ولی یکی با ۴۰ تا سرعت ازش سبقت بگیره ۷۰۰ تومن جریمه میکنه اونی که پلاک رو گل مالی میکنه کاری نداره ولی کس دیگه رو به خاطر نبستن کمربند عقب جریمه میکنه اونی که با ایست پلیس توقف میکنه میره پارکینگ و جریمه میشه اما اونی که توقف نمیکنه فقط جریمه میشه
ناشناس۳۶۵۵۸۹۳۱۳:۰۲:۴۱ ۱۴۰۳/۸/۱۷
افزایش جریمه ها هیچ ارتباطی به کمتر شدن میزان تخلفات ندارد
نور خدا۳۶۵۵۹۱۳۱۳:۲۴:۴۳ ۱۴۰۳/۸/۱۷
راهنمایی و رانندگی مال چهل سال پیش بود، الآن عملاً جریمه و بازدارندگی هست.
ناشناس۳۶۵۶۰۰۲۱۵:۱۲:۰۵ ۱۴۰۳/۸/۱۷
سلام مسؤلان محترم یک آمار ازافغانستانها در خصوص ماشین ها و موتور سیکلت ها وانت ماشين سنگین که خریداند بنزین گازوئیل مملکت را می‌سوزاند گواهینامه رانندگی صادر مکند چرا بعد چراجمعیت میلیونی افغان ها مجاز وغیر مجاز شما عزیزان بار ایست بازرسی انجام دادید چقدر افغانی بدون گواهینامه دستگیر کردید که جریمه برای مردم صادر کرداید
ناشناس۳۶۵۶۰۲۱۱۵:۳۸:۱۰ ۱۴۰۳/۸/۱۷
هیچ تاثیری درکاهش تصادفات نداشته این راخودشماهاهم میدونید هم مردم ا
علی۳۶۵۶۰۲۷۱۵:۴۷:۰۶ ۱۴۰۳/۸/۱۷
بالابردن کیفیت خودرو واستانداردبودن جاده وانتقال فرهنگ رانندگی و...کاریست زمان‌بر که باید از مدرسه شروع شود وبرنامه تدوین واجرا شود اما فعلا باید جریمه ها ده برابرشود ونظارت هوشمند و پلیس هم چندبرابر وارائه گواهینامه چندبرابرسخت تر وباکیفیت واستانداردبیشتر انجام شود
رضا۳۶۵۶۱۴۵۱۸:۳۳:۵۳ ۱۴۰۳/۸/۱۷
دوربین گذاشتید در راه وبین راه با سرعت های مجاز هر منطقه قبول . اما مگر میشود هر لحظه چشمت به کیلومتر باشه برای خودم اتفاق افتاده کیلومتر ها رو مجاز وحتی زیر سرعت مجاز رانندگی کردم اما یه لحظه جلوی دوربین حواسم به کیلومتر نبود دو کیلومتر اضافه تر از مجاز رد شدم جریمه شدم آیا این انصافه؟
خودمانی۳۶۵۶۱۴۸۱۸:۳۶:۲۷ ۱۴۰۳/۸/۱۷
این محاسباتی درسته اما نصفه است
ایلماز یاشار۳۶۵۶۱۷۰۱۸:۵۸:۴۲ ۱۴۰۳/۸/۱۷
افزایش جریمه ها اثرش نسبی است
علی سراجوقی۳۶۵۶۲۲۸۲۰:۳۰:۱۷ ۱۴۰۳/۸/۱۷
تا زمانی که قوانین راهنمایی رانندگی از کودکی در مدارس به عنوان درس مهم باز گو نشه و خود من در رانندگی قانون مند رانندگی نکم افزایش جریمه فایده نداره جریمه باید باز دارنده باشه ممنون
ناشناس۳۶۵۶۲۳۵۲۰:۳۶:۱۱ ۱۴۰۳/۸/۱۷
من همینو میدانم اگر مردم ثروتمند شوند و در رفاه باشن خود بخود قانون مدار میشوند و نیازی به جریمه نخواهد بود بجز عده محدودی که هر کاری کنی هم باز خلاف میکنند
رکگو۳۶۵۶۲۷۷۲۱:۱۹:۵۶ ۱۴۰۳/۸/۱۷
صرف نطر از ماموران با شرف ومردم دار درصدی از ماموران با جریمه کردن فقط می‌خواهند خودی نشان دهند ولی نمی‌دانند که نفرت علیه این قشر زحمتکش ایجاد می‌کنند.
مهدی۳۶۵۶۲۹۳۲۱:۳۲:۱۰ ۱۴۰۳/۸/۱۷
من ۲۰درصد با جناب سرهنگ موافقم ولی بنده با ۴۲ سال سن و بالای یک میلیون کیلومتر رانندگی با تاکسی ،کامیونت ،نیسان و سواری شخصی و نداشتن هیچ گونه تصادف که منجر به جرح یا خسارت جدی شود با
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. انتخاب دشوار غرب؛ ایران هسته ای با سلاح یا بدون سلاح؟!

  2. بدل کردن امر مقدس به امر مبتذل!

  3. قانون عفاف و حجاب/ ۱۵ میلیون تومان جریمه برای دو بار پیامک «بی حجابی» در فضای حقیقی و مجازی/ جریمه ۱۶۵ میلیون تومانی در چه شرایطی اعمال می‌شود؟

  4. وزیر کشور:‌ دیگر توان پذیرایی از اتباع خارجی را نداریم‌

  5. توهین به قالیباف فقط به‌خاطر یادآوری قانون/ جنجال پسر پزشکیان/ دعوت مدام به چالش با رهبری نظام

  6. جنگ در سوریه شعله‌ور شد / کنترل مناطق درگیر در سوریه با چه کسانی است؟

  7. پاسخ محکم ایران به اقدام اروپایی ها

  8. سخنان علی جنتی علیه بشار اسد/ وفاق، اسم رمز باج‌گیری نیست/ فعال شدن گروه فشار رسانه‌ای برای تحمیل سازش

  9. پزشکیان: نخواهیم گذاشت سفره و معیشت مردم دچار مشکل شود

  10. وقتی نقاب از چهره می افتد...

  11. واکنش پزشکیان به قانون حجاب

  12. رسائی : ظریف هرهر می خندد و مجلس را مسخره می‌کند و می‌گوید قرار است من را عزل کنند!

  13. چند درصد دانشجویان علوم پزشکی‌ شاهد و ایثارگر هستند؟

  14. دروغی که خود صهیونیست ها هم باور ندارند

  15. کلاهتان را قاضی کنید آقای میرسلیم !

  16. مجوز برای بی‌مجوزها / دست پزشکیان را بگیرید/ مذاکره برای منافع ایران نه اروپا

  17. ظریف: به کسی که فرزندش خارج از کشور است، به چشم تهدید نگاه نکنیم

  18. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: برجام نشان داد که منافع ملی ما با مذاکره تامین نمی‌شود/ اگر فردوسی‌پور استاد موقعیت‌شناسی است، صدا و سیما هم استاد موقعیت‌سوزی است

  19. چرا صحبت‌های قالیباف بر مذاق اصلاح‌طلبان رادیکال خوش نیامد؟

  20. قالیباف: انتصاب ظریف غیرقانونی است/ دولت تدبیر کند

  21. وقتی فردوسی پور هم مجوز دارد، هم ندارد !

  22. مخالفت آیت الله جوادی آملی با قانون عفاف و حجاب ؛ مساله حجاب با بگیر و ببند حل نمی شود

  23. دومین گفت‌وگوی تلویزیونی پزشکیان با مردم/ باید مردم را مطمئن کنیم که از نظر معیشتی مشکل پیدا نمی کنند

  24. توضیح ساترا در باره جلوگیری از گزارش‌های فردوسی‌پور

  25. یک بام و دوهوای اصلاح طلبان

آخرین عناوین