واکنش ضرغامی به سخنان منصور ارضی/ اطلاع‌رسانی عجیب وزیر نفت درباره کارت سوخت

  4030115061 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش ضرغامی به سخنان منصور ارضی/ اطلاع‌رسانی عجیب وزیر نفت درباره کارت سوخت

واکنش ضرغامی به سخنان منصور ارضی

به گزارش برنا، سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی درباره حاشیه های مطرح شده پیرامون مسجد وکیل و مسجد نصیرالملک گفت: این دو مسجد زیر نظر اوقاف است و راهبرد وزارت گردشگری آن است که محیط های مذهبی مثل مساجد پروتکل های خاص خود را دارد، همانطور که بسیاری از تصویرها از گردشگران خارجی منتشر می شود که با چادر هستند و لذت هم می برند و عکس دسته جمعی می گیرند که نشان دهنده جاذبه گردشگری در محیط های مذهبی است.

وی افزود: حالا اگر هیأت امنای مسجدی نتوانسته مدیریت درستی داشته باشد باید خودشان ورود کنند و اگر لازم است تغییراتی را اعمال کنند تا ضوابط شرعی بیشتر رعایت شود.

ضرغامی درباره اعتراض حاج منصور ارضی در شب قدر پیرامون حجاب بازدید کنندگان کاخ گلستان گفت: در مورد کاخ گلستان هم درب اصلی آن در میدان ارگ است اما از مدت ها قبل برای آسایش مردم دستور دادم درب های دیگر را هم باز کنند و درب شمس العماره در همین راستا باز شد و احتمالاً درب تکیه دولت هم در آینده باز خواهد شد.

وی افزود: اما تصمیم گیری در مورد جایی مثل کاخ گلستان که ثبت جهانی است، پروتکل های خاص خود را دارد، کاخ گلستان مجموعه ای از ارزش های ملی و هنری است و صرفاٌ به عنوان جایی که پادشاهان در آن زندگی می کردند مطرح نیست.

وزیر گردشگری گفت: کاخ گلستان مجموعه ای از هنر، فرهنگ، سبک زندگی و ارزش های برجسته ای است که باعث افتخار همه مردم هم قشر دینی و هم افرادی است که نگاه دینی ندارند.

وی تأکید کرد: تلاش تمامی دست اندرکاران این است که عفاف برای همه محیط ها رعایت شود، اینجا بازار هم هست مگر فقط کاخ گلستان است؟ همانطور که مردم در بازار تردد می کنند به کاخ گلستان و مسجد ارگ هم می آیند، الان در کشور همه چیز درهم است.

گفتنی است، حاج منصور ارضی در شب قدر ضمن گلایه از وزیر گردشگری چنین گفته است: «من خیلی از وزیر گردشگری گله دارم . چند مرتبه از طریق معاونش به او پیغام دادم که درِ این کاخ گلستان خراب‌ شده را از آن سمت باز کنید تا برخی با این اوضاع از مقابل مسجد تردد نکنند و دل امام زمان(عج) را به درد نیاورند. متاسفانه قوه قضاییه و نیروی انتظامی آن طور که باید و شاید با بی‌حجابی برخورد نمی‌کنند؛ ظاهراً زورشان نمی‌رسد. اما ما که می‌توانیم با این دعاکردن‌ها و مناجات‌ها در حد خودمان موثر باشیم. می‌آیند اینجا در پارک می‌نشینند و روزه خواری می‌کنند و به هم تعارف میکنند و از هم پذیرایی می‌کنند.»

***

اطلاع‌رسانی عجیب وزیر نفت درباره کارت سوخت

به گزارش تسنیم، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در قانون بودجه 1403، قانون‌گذار وزارت نفت را مکلف کرده است که در سال 1403 باید 95 درصد عملیات سوخت‌گیری توسط کارت سوخت شخصی انجام شود. ما در این دو هفته می‌دانستیم که خیلی از هموطنان هنوز کارت سوخت شخصی را جدی نگرفتند یا فراموش کردند همراه خود ببرند و به همین دلیل دستور دادیم که در جایگاه‌ها تعداد کافی کارت سوخت جایگاه موجود باشد.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: بنابراین خواهش ما این است که هموطنان جهت عملیات سوخت‌گیری از کارت شخصی خود استفاده کنند.

اوجی ادامه داد: ما روزهایی را داشتیم که 152 میلیون لیتر مصرف بنزین داشتیم در حالی که در روز 115 میلیون لیتر تولید داشتیم و به همین دلیل باید مدیریتی در حوزه مصرف بنزین صورت گیرد.

وزیر نفت عنوان کرد: ما طی یک هفته تا 10 روز آینده به همکاران‌مان گفتیم که اطلاع‌رسانی کنند تا پس از آن دیگر عملیات سوخت‌گیری با کارت‌های شخصی صورت گیرد، این مسئله ربطی به افزایش قیمت بنزین ندارد و ما در حال استفاده از روش‌های غیرقیمتی برای مدیریت مصرف بنزین هستیم.

کارت سوخت اضطراری پمپ‌بنزین‌ها جمع نمی‌شود

بعد از اعلام وزیر نفت مبنی بر سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی از 10 روز آینده، این گمانه‌زنی در رسانه‌ها مطرح شد که کارت آزاد دیگر در جایگاه‌ها موجود نخواهد بود و حتی برخی خبرها از خرید و فروش کارت سوخت شخصی در فضای مجازی حکایت داشت.

جعفر سالاری نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با تسنیم، با رد شایعه جمع‌آوری کامل کارت‌های آزاد جایگاه‌های سوخت گفت: کارت اضطراری در جایگاه‌ها همچنان وجود خواهد داشت و لزوم استفاده حداکثری از کارت سوخت شخصی به معنای جمع‌آوری کامل کارت سوخت آزاد جایگاه‌ها نیست.

سالاری نسب خاطرنشان کرد: پس از انجام مقدمات اجرای این طرح مطابق با تأکید قانون بودجه، از هفته‌های آتی طرح استفاده حداکثری از کارت سوخت شخصی آغاز خواهد شد.

وی افزود: هیچ‌گاه کارت آزاد به طور کامل از جایگاه‌های سوخت جمع‌آوری نخواهد شد و همواره جایگاه‌ها برای سوخت‌گیری اضطراری کارت آزاد در اختیار خواهند داشت و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

در این زمینه به نظر می رسد وزیر نفت باید توسط معاونین خود و به خصوص روابط عمومی وزارتخانه توجیه شود که روش طرح موضوع مهمی مانند آنچه دیدیم چگونه است. متاسفانه نحوه اطلاع رسانی وزیر نفت باعث شد ساعتی بعد معاون او عملا سخنان وی را تکذیب کند.

هرچند شنونده دانا از میان خطوط سخنان معاون وزیر می فهمد برنامه‎ای برای کاهش شدید کارت سوخت جایگاه‌ها در کار است اما عکس العمل مردم و تشکیل بازار سیاه کارت سوخت باعث شد فعلا موضوع را سربسته نگه دارند.

در این موضوع راهکار بسیار ساده ای وجود دارد. وزیر نفت و معاونین او ابتدا بررسی کنند از زمان ثبت نام تا تحویل کارت سوخت، واقع‌بینانه چقدر طول می کشد و هممین موضوع را ابتدا با مردم در میان بگذارند. سپس به همان میزان و با ارفاق چند روزه مهلتی تعیین کنند تا همه صاحبان خودروها برای دریافت کارت سوخت اقدام کنند. وگرنه با روشی که امروز وزیر نفت اطلاع رسانی کرد احتمال عقب نشینی زیاد است چون بدون تمهید مقدمات باید دوباره منتظر صف طولانی پمپ بنزین ها باشیم.

***

کیهان: مسئولین نباید اختلافات را به رسانه ها بکشانند

کیهان نوشت: «یکی دیگر از رخدادهای مهم و البته منفی در سال‌های گذشته در این زمینه، نوع برخورد نامناسب برخی مسئولان، چهره‌های مشهور سیاسی، اجتماعی، ورزشی و حتی فرهنگی در تقابل با یکدیگر بوده است که ناخودآگاه اثر منفی خود بر جامعه را می‌گذارد.

به عنوان مثال وقتی فلان مسئول در سطح کلان پاسخ منتقدان را به جای کلام نرم و مشفقانه با توهین و برچسب و تمسخر می‌دهد و بارها و بارها از خود بی‌ظرفیتی در گفت‌و‌گو و تعامل و نقدناپذیری را به نمایش عموم می‌گذارد نمی‌توان توقع داشت این نوع رفتار در جامعه اثر منفی نداشته باشد.

وقتی برخی مسئولان در قوای مختلف علی‌رغم تاکیدات مکرر رهبر انقلاب اختلافات روزمره و عادی کاری خود را به جای حل در جمع خود با حالتی ناخوشایند و «پینگ پنگ» گونه به سطح جامعه و جلوی چشم مردم می‌کشانند؛ می‌توان انتظار داشت که این رفتار در جامعه بی‌اثر باشد؟!

وقتی برخی چهره‌های سیاسی یا نامزدهای انتخاباتی به جای گفت‌و‌گوی روشنگرانه و آگاهی‌بخش پیش چشم مردم، قدم در مسیر توهین یا تخریب و جدل لفظی می‌گذارند چطور ممکن است که این رفتار در جامعه بازتاب نداشته باشد؟!

وقتی رسانه‌هایی که وظیفه بیان منصفانه مشکلات در کنار بیان بدون سانسور موفقیت‌ها را دارند در مسیر کوبیدن تفکر رقیب دست به افترا و تهمت و بازی در زمین دشمن برای تفرقه‌افکنی می‌زنند، نمی‌توان منکر اثرگذاری این رفتار در بین مردم شد....

 بی‌شک مشترکات مردم ما با هر سلیقه و تفکر و دغدغه دلسوزانه‌ای آن قدر هست که بتوان در فضائی مملو از احترام و تحمل نظرات مخالف به بیان دیدگاه‌ها پرداخت و فرصت سوءاستفاده و طمع برای ایجاد شکاف در جامعه را از دشمن سلب کرد.

و البته باید این الگوی رفتاری و فرهنگی مناسب در بیان محترمانه نظرات و دیدگاه‌ها در رسانه‌ها و از سطح مدارس و به صورت پایه‌ای در ذهن و روح کودکان و نوجوانان این کشور ثبت شود.»

***

اظهار تعجب زاکانی از وجود آثار باستانی در پارک قیطریه

به گزارش ایلنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران ظهر امروز در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره حواشی ساخت مسجد در پارک قیطریه، گفت: ما مکرراً گفته‌ایم که این‌ از مصوبات اساسی است که سابقه آن به دهه ۷۰ بازمی‌گردد. ۴۳ پارک در تهران وجود دارد که در این طرح به‌عنوان یکی از اماکنی در نظر گرفته شده تا نیازهای عمومی مردم را برطرف کند و یکی از این نیازها هم مسجد است.

وی افزود: در این مورد خاص هم نه درخت قطع می‌شود و نه اتفاقی می‌افتد، یک ساختمان قدیمی را به مسجد بدل می‌کنند و به اقتضای نیاز پارک، سایر ظرفیت‌ها هم دیده شده است و بنابراین هیاهوها بر سر هیچ است.

زاکانی در پاسخ به سوالی درباره وجود آثار باستانی در این پارک، اظهار داشت: چیزهای عجیبی گفته می‌شود که ما هم تعجب می‌کنیم. آنجا یک ساختمان روشویی است که بدون قطع درخت به یک مکان قابل‌استفاده و خوب بدل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این امر فقط به مسجد محدود نمی‌شود، حتی اضافه‌کردن مجموعه‌های آموزشی و خدماتی هم برای پارک‌ها در نظر گرفته شده است تا پارک‌های فرامنطقه‌ای تهران که این امکان برای‌شان وجود دارد بدون قطع درخت این موضوع را تجربه کنند. ما امسال ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار اصله درخت کاشته‌ایم.

تاکید ضرغامی بر اظهارنظر میراث درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه

عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی در حاشیه جلسه هیئت دولت درخصوص پروژه پارک قیطریه تصریح کرد: نامه اداره میراث فرهنگی تهران به شهرداری تهران، موضع وزارتخانه است و پروژه پارک قیطریه باید با هماهنگی کارشناس میراث فرهنگی جلو رود.

وی افزود: درباره ساخت مسجد در پارک از سال‌های قبل مواضعی داشته‌ام که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کردم اما این نظر شخصی من است و به عنوان عضو دولت بحث ما شخصی نیست. ما وظایف خود را براساس دستورالعمل‌های وزارت میراث فرهنگی انجام‌ خواهیم داد.

مسجدسازی نباید با زور باشد

شرق نوشت: «مسجدسازی نباید دولتی و با قهر و زور و سیاست‌بازی باشد. چنین کاری از آن، نماد معنوی در سپهر یکتاپرستی نمی‌سازد. به‌تازگی دیده شده که عده‌ای کمپین ساخته‌اند که با ساخت مسجد در پارک قیطریه مخالفت کنند. مردم ایران یکتاپرست و خداجویند. چرا چنین می‌کنیم که در مقابل شما بایستند و موضوع آن نساختن یک مسجد با اوصافی که در بالا آمد، باشد. 

اگر شهرداری تهران خواهان اشاعه خداپرستی و اخلاق و ایمان است، باید آن را تشویق و ترغیب کند که مردم خود با جان و دل به آن اقدام کنند، نه با قهر و زور و تیری به چشم دشمنان زدن باشد. چنین اقدام نابخردانه‌ای جامعه را از بزرگ‌‌ترین نمادهای اجتماعی که دین و مناسک راستین آن است و عامل مهمی در «به‌هم‌پیوستگی اجتماعی» است، محروم می‌کند و مردم را در مقابل هم قرار می‌دهد. سرمایه اجتماعی ناشی از نمادها و مناسک را به‌شدت کاهش می‌دهد و «به‌هم‌پیوستگی اجتماعی» را به خطر می‌اندازد.»

***

کوثری: پاسخ دندان شکن به اسرائیل خواهیم داد

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین در واکنش به حمله اخیر اسرائیل به کنسولگری ایران و ترور مستشاران نظامی و بلندپایه ایران از سوی اسرائیل طی چند ماه اخیر، گفت: علت جنایتی که اسرائیل در روز دوشنبه انجام داد، این بود که در فلسطین و غزه به هیچ‌کدام از اهداف خود نرسیدند. اسرائیل، آمریکا و حامیان آنها که می‌خواستند طی چند ماه اسرای اسرائیل را از دست حماس آزاد کنند، به دنبال دستیابی به تونل‌ها بودند و می‌خواستند مردم غزه را بیرون کنند و مجاهدین حماس را دستگیر کنند، بعد از ۶ ماه نتوانستند به هیچ کدام از این اهداف دست پیدا کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه اسرائیل به دنبال کشاندن جنگ به داخل ایران است، خاطرنشان کرد: این مورد را با ذکر مثالی خدمتتان می‌گویم. در فردای روز عملیات طریق‌القدس رییس جمهور آمریکا، وزیر امور خارجه، وزیر دفاع، نخست وزیر انگلیس و آلمان همگی آمدند رژیم صدام را که در حال فروپاشی بود، به زور نگه داشتند. اسرائیل در حال حاضر هم در مورد فلسطین طی ۶ ماه نتوانست به هیچ کدام از اهداف خود برسد آن وقت می‌خواهد با ایران مقابله کنند؟ عقل و منطق کجا رفته که برخی این مسائل را مطرح می‌کنند. اسرائیل اصلاً عددی نیست، بلکه آمریکا، اروپا و کشورهای عربی که از این رژیم حمایت می‌کنند و داشتند، می‌گویند این کار انجام دهد. لذا باید بدانند که جواب دندان‌شکنی به آنها داده خواهد شد که از کرده خود پشیمان خواهند شد.

عصرایران درباره این موضوع نوشت: «روز دوشنبه، برای نخستین بار در قرن جدید، یک ساختمان دیپلماتیک هدف حملات خونبار موشکی قرار گرفت و اینک این سوال به طور جدی مطرح است که در برابر حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق چه باید کرد؟

ایران و اسرائیل، سال هاست که با حفظ قواعد نانوشته ای، بدون آن که وارد جنگ تمام عیار با یکدیگر شوند، ضرباتی را در سطوح نظامی، امنیتی، سایبری و تبلیغاتی متوجه یکدیگر می‌کنند ولی هیچگاه خط قرمزی به نام حمله به اماکن دیپلماتیک یکدیگر را نقض نکرده بودند.

از این رو، اسرائیل، بازی را یک مرحله مهم بالاتر برده و اگر پاسخ درخور نگیرد، برای افزایش سطح تنش، رغبت بیشتری خواهد داشت...

اگر اسرائیل خواهان جنگ رو در رو با ایران باشد، تنها در یک صورت به این کار اقدام خواهد کرد و آن، زمانی است که ایران را فاقد اراده لازم و قدرت دفاعی کافی بیابد.

عدم پاسخ قدرتمند ایران به حمله اخیر اسرائیل، نشانه ضعف مفرط ایران خواهد بود و نمایش ضعف نیز به منزله نشان دادن چراغ سبز برای حمله است.

بنابر این، اگر فرض مان این است که اسرائیل خواهان جنگ تمام عیار با ایران است، برای جلوگیری از جنگ هم که شده، باید اقدام تلافی جویانه انجام داد و به طرف مقابل فهماند که جنگ، گزینه پرهزینه ای برایش خواهد بود و باید در محاسباتش تجدید نظر کند...

 اما اگر تحلیل مان مبتنی بر این است که اسرائیل خواهان جنگ مستقیم نیست، باید بدون نگرانی و با فراغ خاطر بیشتری، به اقدام متقابل دست زد. ضمن این که باید بدانیم منفعل بودن و نشان دادن ضعف حتی می تواند اسرائیلی را که نمی خواهد وارد جنگ شود، بدان ترغیب کند.»

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۴۴۱۱۴۲۱:۰۶:۳۶ ۱۴۰۳/۱/۱۵
ضعف دشمن صهیونیستی را گستاخ تر می کند اگر صلح می خواهید اماده جنگ بشوید.
ناشناس۳۴۴۴۲۰۱۲۳:۴۲:۱۹ ۱۴۰۳/۱/۱۵
تو از جنگ چی میدونی؟
ناشناس۳۴۴۴۸۵۱۱۷:۳۵:۴۲ ۱۴۰۳/۱/۱۶
بنده 7 سال در دفاع مقدس خط مقدم جبهه بودم اگر ضعف نشان بدهیم عملیات تروریستی دشمن تکرار خواهد شد و امنیت ملی مون تهدید می شود.
جواد۳۴۴۴۴۴۳۰۹:۵۵:۴۸ ۱۴۰۳/۱/۱۶
جنگ برنده ای نداره
ناشناس۳۴۴۵۲۹۹۰۷:۲۵:۱۸ ۱۴۰۳/۱/۱۷
جنگ چیزی جز ویرانی نخواهد داشت و نابودی تمام زیر ساخت کشور
ناشناس۳۴۴۵۳۳۴۰۹:۴۰:۲۲ ۱۴۰۳/۱/۱۷
پس از خودت دفاع نکن تا تو سرت بزنند!
ناشناس۳۴۴۴۱۸۲۲۲:۵۹:۳۹ ۱۴۰۳/۱/۱۵
امر حجاب واجب هست و در آیات ۳۰ تا ۳۲ سوره نور وظایف مردان و زنان در مورد حجاب و عفاف ذکر شده.
ناشناس۳۴۴۴۲۰۸۲۳:۵۵:۴۴ ۱۴۰۳/۱/۱۵
مخاطب این آیات زنان و دختران پیامبر و زنان مومن است نه تمام زنان مسلمان ،البته که حجاب امری خوب است اما حجاب اجباری و زورکی در بهترین حالت تبدیل به بدحجابی می شود که از بی حجابی بدتر است.
ناشناس۳۴۴۴۲۴۳۰۱:۰۵:۳۵ ۱۴۰۳/۱/۱۶
مسلمان و مومن یک معنا دارد یعنی کتاب خدا را قبول کردی .. یا در قرآن برای نمازو روزه در برخی جاها از مومن استفاده می کند آن وقت از نظر شما چه معنی دارد؟!! در ضمن زورکی؟ زورکی فقط در حجاب می بینی؟ دزد و اعدام و دروغ و زنا و ربا و... هم زورکی نباشد لابد!!!
ناشناس۳۴۴۵۱۷۰۰۰:۳۲:۱۰ ۱۴۰۳/۱/۱۷
هر چه سریعتر باید قانون عفاف و حجاب تصویب و اجرایی شود .
ناشناس۳۴۴۵۳۱۰۰۸:۴۴:۵۴ ۱۴۰۳/۱/۱۷
آیه ۱۴ سوره حجرات بین اسلام آوردن و ایمان آوردن تفاوت قائل شده در آیه ۳۵ سوره احزاب هم می فرماید: مومنین و المومنات ، مسلمین و المسلمات در خطبه های حضرت علی و امام صادق هم مومن صفات خاصی دارد.
ناشناس۳۴۴۵۳۲۶۰۹:۰۹:۱۲ ۱۴۰۳/۱/۱۷
برخی علمای بزرگ مثل طالقانی هم مخالف حجاب اجباری بوده اند.ایات روزه و نماز هم مخاطبش «الذین آمنوا» است یعنی کسانی که به اسلام ایمان آورده اند نگفته مومنان (به اسلام ایمان آوردن با ایمان قلبی داشتن متفاوته) . در مورد دزدی و زنا و ... احکام و آیات جداگانه هستند که حتی نگفته مخاطب مسلمانان هستند بلکه تمام مردم را در نظر دارد.
ناشناس۳۴۴۴۲۶۸۰۱:۴۴:۰۷ ۱۴۰۳/۱/۱۶
از طرف علامه طباطبایی و سایر مفسرین قرآن و مراجع تقلید که بر اساس احکام قرآن فتوای شرعی صادر میکنن از شما عذرخواهی میکنم که اونها متوجه نشدن مخاطب آیه کی هست و شما تشخیص دادی!! بعد هم حجاب قانونی نه اجباری. حجاب هم مثل قانون کار ، راهنمایی رانندگی و .. قانون مصوب مجلس داره
ناشناس۳۴۴۵۳۰۵۰۸:۲۰:۳۱ ۱۴۰۳/۱/۱۷
کل کشورهای مسلمان که حجاب اختیاری دارند .
ناشناس۳۴۴۴۲۹۹۰۴:۰۰:۰۴ ۱۴۰۳/۱/۱۶
جناب آیت الله!!!! میشه بفرمایید شما از چ طریقی به این کشف رسیدین که مخاطب آیات فقط این جمع هستن !! واقعا جالب ه این دسته افاضات خودجوش و بدون اهل و متخصص بودن در موضوع
ناشناس۳۴۴۴۳۱۲۰۴:۴۸:۵۶ ۱۴۰۳/۱/۱۶
در همین آیه با همین الفاظ گفته شده مرتکب فحشا نشوید. نکند می گویید انجام ندادن فحشا هم فقط برای زنان پیامبر و زنان مومن هست؟؟؟ چرا بدون علم نظر می دهید و دیگران را گمراه می کنید در زمینه ای که تخصص ندارید؟؟
ناشناس۳۴۴۴۳۲۱۰۵:۴۶:۴۳ ۱۴۰۳/۱/۱۶
مشخصه حتی ۱ بار هم آیه ۳۱ سوره نور رو‌نخوندی که این جواب دادی. اونجا اصلا صحبتی از زنان پیغمبر نشده و گفته شده زنانی که ایمان آورده اید یعنی زنانی که به اسلام ایمان آورده اند و این یعنی همه زنان مسلمان، جناب مفسر قرآن!!!!
علی۳۴۴۴۵۳۴۱۱:۴۶:۱۹ ۱۴۰۳/۱/۱۶
قرآن هنگام مخاطب قرار دادن از ءامنوا استفاده می کنه، پس زنان مومن منظور همه زنان اسلام هستش. قرآن قواعدش مشخصه چون کتاب هستش و علمی بحث می کنه
ناشناس۳۴۴۴۱۸۵۲۳:۰۷:۳۶ ۱۴۰۳/۱/۱۵
چه همه مردم موافق باشند چه مخالف در حکومت اسلامی امر خدا تعطیل بردار نیست و مسئولان و مردم در قیامت باید جواب بدن. مهم هم نیست که میلیونها دیسلایک هم بخوره. حکم بی حجابی هم مثل خوردن مال یتیم، زنا کردن، دزدی از مال مردم و اختلاس. قمار و شرابخواری و… در قرآن حرام اعلام شده
ناشناس۳۴۴۴۲۸۶۰۲:۳۲:۱۳ ۱۴۰۳/۱/۱۶
نگاه تیز بین نکنیم بهتره برای آخرت مون...
امید۳۴۴۴۳۵۲۰۷:۵۳:۰۳ ۱۴۰۳/۱/۱۶
حرام اعلام شده؟ میشه آیه مربوط به حرام اعلام شدن را ذکر بفرمایید.
ناشناس۳۴۴۵۷۳۴۰۱:۱۰:۴۷ ۱۴۰۳/۱/۱۸
وقتی قرآن انجام امری رو واجب اعلام کرده عدم انجامش یعنی فعل حرام. وقتی حجاب رو واجب کرده عدم رعایتش یعنی حرام!!! فهم این موضوع انقدر سخته؟؟؟
بصیرت۳۴۴۴۲۲۵۰۰:۲۲:۱۳ ۱۴۰۳/۱/۱۶
جناب شرق!!! که افاضات داشتن نباید مسجد را با زور و قهر و .. بسازند !!!!!! بهتره بدونه اگر دستگاهها یا نهادهای به فرض دولتی اقدام به ساخت مسجد دارند، در واقع مدیران اون دستگاه ها برخواسته از رای دهندگانی هستن که نگاه آنها علاقه به بنای مسجد در تفرجگاهها و بوستان ها می باشد جناب شرق!!! شما بفرما تشویق کن، در انتخابات نگاه های نزدیک به شما حاضر بشن و رای دهند و بر سرکار بیایند تا مثلا تمایل یا اقدام به ساخت مسجد در پارک قیطریه نداشته باشند...
ناشناس۳۴۴۴۲۶۷۰۱:۴۱:۵۴ ۱۴۰۳/۱/۱۶
این طیف غربگرا دنبال نابود سازی دین هستند و خودشان را خوب رسوا می کنند چیزی که قبلا در آشوب و تحریم رسوا شده بودن
ناشناس۳۴۴۴۴۳۲۰۹:۳۳:۵۲ ۱۴۰۳/۱/۱۶
اینها طبق وظایف تعریف شده قلم می زنند یکی از آنها هم رواج اسلام لاییک است ارشادات شما مصداق میخ آهنین در سنگ است
ناشناس۳۴۴۴۲۴۶۰۱:۰۸:۲۱ ۱۴۰۳/۱/۱۶
شما با زور می خواهید جلوی مسجد سازی بگیرید!!
ناشناس۳۴۴۵۳۱۷۰۸:۵۵:۵۹ ۱۴۰۳/۱/۱۷
شما با زور می خواهید جلوی اختیار عمل و انتخاب زندگی مطابق معیارهای ایرانی برای اکثریت مردم را بگیرید!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. من عجله ندارم!

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  7. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  8. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  16. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

  24. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  25. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

آخرین عناوین