هشدار سازمان مدیریت بحران به مردم؛ سفرهای خود را لغو کنید

  4021228005

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت وگو با فارس از مردم خواست تا به هشدارهای هواشناسی درباره سامانه جدید بارشی توجه کنند.

هشدار سازمان مدیریت بحران به مردم؛ سفرهای خود را لغو کنید

حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت وگو با فارس در خصوص هشدار سطح قرمز و نارنجی هواشناسی برای روزهای سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ و چهارشنبه اول فروردین ۱۴۰۳ در برخی از استان‌های کشور اعلام کرد: استان های ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان، لرستان تحت تاثیر هشدار قرمز هواشناسی قرار دارند.
وی افزود: استانهای مرکزی، قم، سمنان، اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، فارس، اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، قزوین، تهران، البرز، همدان، مازندران، بوشهر، گلستان، خراسان شمالی (24 استان) نیر تحت تاثیر هشدار نارنجی هستند و باید به منظور پیشگیری از وقوع سیل آماده باشند.
ظفری از اعلام آماده باش کامل به استان های سطح قرمز خبر داد و گفت: مرخصی اعضای ستاد مدیریت بحران این استان‌ها لغو شده است.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تشکیل ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استان‌ها و شهرستان ها و ابلاغ و اطلاع رسانی هشدارهای هواشناسی به همراه توصیه های ایمنی از طریق ادارات کل مدیریت بحران استان ها، صداوسیما و مطبوعات محلی، فرمانداری‌ها، بخشداریها، دهیاری ها و... صورت گرفته است.
ظفری ادامه داد: با توجه به هماهنگی به عمل آمده با وزارت نیرو؛ مدیریت سدها و آب بندها با درصد پرشدگی بالا با رهاسازی آب از چهارشنبه هفته گذشته در حال انجام است. 
وی در ادامه در توصیه‌ای به شهروندان استان‌های تحت تاثیر سامانه جدید بارشی ابراز کرد: مردم از سفرهای غیر ضروری در بازه زمانی هشدار پرهیز کنند و در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطقی که مستعد وقوع سیلاب، زمین لغزش و رانش هستند قرار نگیرند.
وی عنوان کرد: توجه عشایر عزیز و دامداران به هشدارهای صادره و عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، مسیلها و آبراهها، عدم حضور کوهنوردان در کوهستان،عدم اعزام تورهای تفرجی و گردشگری به مناطق کوهستانی و مستعد سیلاب،توجه به دستورات پلیس و دستگاه های عملیاتی،عدم استقرار در زیر درختان و یا مکانهای دارای احتمال سقوط اجسام، عدم عبور از سازه های تقاطعی و پل های رودخانه های سیلابی و مدیریت زمان، مسیر در سفرهای نوروزی توسط هموطنان عزیز با توجه به هشدارهای صادره مهمترین هشدارهایی است که مردم باید به آنها توجه کنند.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران عنوان کرد: باتوجه به رها سازی آب سدها و آب بندها، ساکنین پایین دست از استقرار در مسیل ها خودداری کنند.
ظفری در پایان از هموطنان عزیز درخواست کرد که اطلاعات شرایط جوی را از طریق رسانه ملی و سایر کانالهای ارتباطی مطمئن دریافت کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین