پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  4021227019 ۶۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

شب گذشته وزیر کار در پیشنهادی عجیب گفت؛ "حقوق کارگران برای سال آینده را همان افزایش حقوق کارمندان به‌علاوه ۲درصد درنظر بگیریم."، که این پیشنهاد با مخالفت شدید کارگران همراه بود.

پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

به گزارش تسنیم، جلسه روز گذشته وزارت کار در حالی بدون نتیجه پایان یافت که شرکای اجتماعی ساعت‌ها در جلسه به بحث و بررسی پرداختند.

به گزارش تسنیم، مطابق قانون بودجه حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان (مشمول و غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری)، به‌میزان بیست درصد (20%) افزایش می‌یابد.

صولت مرتضوی, وزیر کار در جلسه شب گذشته گفت: برای کارگران همان افزایش حقوق کارمندان به‌علاوه 2 درصد را درنظر بگیریم. قانون مرکز آمار ایران را مرجع تعیین کرده است اما شما نمایندگان کارگری هیچ یک آن را قبول ندارید، هر آنچه دولت برای کارمندان مشخص کرده است به‌علاوه 2 درصد برای سختی کار را با ساعت کار یکسان برای دستمزد کارگران در نظر بگیریم، این عیناً مرّ قانون است!

وی افزود: اگر درصد کمتری مشخص شود نه ارث پدر ما کم می‌شود، نه از حقوق‌مان کسر می‌شود و نه پاداش می‌گیریم! ما باید مصالح کشور را در نظر بگیریم.

اما این اظهارات با واکنش نمایندگان کارگری همراه بود, آیت اسدی، عضو کارگری شورای‌عالی کار خطاب به وزیر کار گفت: طوری وانمود می‌کنید انگار نمایندگان کارگران حرف غیرقانونی می‌زنند. ما در مورد ماده 41 قانون کار حرف زدیم که به‌صراحت مرجع را مشخص کرده است.

وی بیان کرد: نوع و شرایط کار و نحوه پرداختی‌ها به کارگران با کارمندان دولت متفاوت است، مثلاً در ایام کرونا بعضاً تا 80درصد کارمندان دورکاری کردند و کل حقوقشان را گرفتند، اما آیا کارگران می‌توانستند دورکاری کنند؟

اسدی اظهار داشت: پرداخت‌های جانبی و مزایایی که کارمندان می‌گیرند با کارگران قابل قیاس نیست. کارمندان دارای مزایایی هستند که این مزایا به‌اندازه حداقل حقوق کارگران می‌شود، لذا چگونه می‌شود به‌طور یکسان برخورد کرد که پایه و شرایط یکسان باشد. حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان (مشمول و غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری)، به‌میزان بیست درصد (20%) افزایش می‌یابد.

به گزارش تسنیم امروز جلسه شورای‌عالی کار مجدداً‌ برای بررسی افزایش مزد تشکیل جلسه می‌دهد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۲۵۷۱۹۰۹:۴۷:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
از قدیم گفتن سواره از پیاده خبر نداره این چه میدونه مشکل معیشتی چیه؟
ناشناس۳۴۲۶۱۰۴۱۵:۱۷:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
بر اساس نظر وزیر محترم رفاه !!!مصالح مملکت در فقیر نگه داشتن کارگران است
عابدی۳۴۲۸۰۴۶۱۹:۳۴:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
حقوق را باید بصورت دلاری محاسبه کنند تا با افزایش دلار و تورم حقوق هم افزایش پیدا کنه مثلا پایه اداره کار 200 دلار
ناشناس۳۴۲۵۷۲۶۰۹:۵۴:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
اگر وزیر کار هستی و خیلی مردی ، ۲ ماه با حقوق کارگرهای زحمتکش خانوادتون رو اداره کنید
ناشناس۳۴۲۵۷۲۷۰۹:۵۴:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
وزیر کار و رفاه !!!!!!!!!!
ناشناس۳۴۲۵۷۳۴۰۹:۵۸:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
ایشان در هیئت دولت و شورای عالی کار می بایستی مدافع کارگر و رفاه آنان باشد !!!
ناشناس۳۴۲۶۰۰۰۱۳:۳۹:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
ایشون در دولت حتی کلمه ای برای حمایت از بازنشستگان به زبان نیاورده است.
ناشناس۳۴۲۵۷۴۷۱۰:۰۴:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
کجاش عجیبه، یعنی شما از این دولت و وزراش انتظار بیشتر از این رو دارید.
ناشناس۳۴۲۵۷۵۳۱۰:۰۷:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
کجای آن عجیب هست؟!! کارمند کمتر از کارگر افزایش یابد؟!!
ناشناس۳۴۲۵۸۲۸۱۱:۳۷:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
دریافتی کارمندان با مزایای چپ و راست فراوان یکیه با کارگرا
ناشناس۳۴۲۵۹۶۲۱۳:۱۳:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
آنها هم دارند عزیز بن دارند درمان رایگان دارند و فقط کارگران که بیمه ای نیستند ضرر می کنند
ناشناس۳۴۲۶۴۰۱۱۹:۳۸:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
کجا درمان رایگان هست ؟ خود بیمارستان تامین اجتماعی پول میگیره اگه درمان رایگان بود چرا برای بازنشسته تامین اجتماعی بیمه تکمیلی زدن
ناشناس۳۴۲۶۰۶۴۱۴:۲۵:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
اولا که اینطور نیست. کارکنان دولت از مزایای فراوانی برخوردارند. ضمن اینکه اغلب کاری هم ندارند جز 10 درصد قشر زحمتکش بقیه بود و نبودشان یکی است.
ناشناس۳۴۲۵۹۱۷۱۲:۴۱:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
مزایایی که به انواع مختلف و اضافه کارهای صوری که به کارمندان داده می شود به کارگران داده نمی شود همین الان حداقل حقوق کارمندی 20 درصد بیشتر هست و کارمند امنیت شغلی دارد اما کارگر هر لحظه زیر تیغ هست
ناشناس۳۴۲۶۰۸۲۱۴:۴۱:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
با تورم بالا ، گرانی بدون نظارت و بی توجهی به قانون رایج کار کشور ، کارگر و کارمند فقیر محسوب میشوند ! دولتی که باید مدافع قانونی معیشت کارکنان کشور از خرد و کلان باشد ! انتظار بی جایی است که کارگر در گرمای ۵۰ درجه و یا در عمق ۲۰۰ متری زمین را با کارمند پست میز نشین زیر باد کولر یکی بدانیم ؟! حداقل حقوق نه شان کارگر است و نه کارمند ، چرخ اقتصاد را کارگران به حرکت در می آورند !حرف این است ، کسی متعرض حقوق کارمند نیست اگر آنان هم بنوعی زیر خط فقرند .
ناشناس۳۴۲۵۷۶۴۱۰:۱۵:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
خود وزیر خرج ماهانه اش چقدر؟ با ۱۰ تومن چند روز میتونه خانواده ش رو خرج بده
ناشناس۳۴۲۵۷۷۱۱۰:۱۹:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
همين جمله ايشون ثابت مي كنه اصلا درخصوص مايحتاج زندگي چيزي نمي دونه............
ناشناس۳۴۲۵۷۷۴۱۰:۲۳:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
همین قشر کارگران بودند که انقلاب کردند . قانون میگه معادل تورم ، بیست درصد رو از کجا آوردید ؟
ناشناس۳۴۲۵۹۶۷۱۳:۱۷:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
اگر مبنا کاهش تورم باشد برای چند سالی باید صبر کنید تا تورم کمتر شود و بعد معادل آن افزایش یابد به دلیل اینکه افزایش حقوق کارمند اگر از محل چاپ پول باشد تورم زا هست اما حقوق کارگر چون مستقیما از بودجه نیست تورم کمی دارد اما نمی شود اختلاف درست کرد بین این دو قشر مگر اینکه مالیات بر دلالی اجرا شود که چاپ پول به دلالی کاذب نرود و تورم خاصی درست نشود که فعلا اجرایی نمی شود
ناشناس۳۴۲۵۷۷۷۱۰:۲۹:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
مر قانون این هست که به میزان تورم حقوق افزایش‌ پیدا کند. این که با تورم ۵۰-۶۰ درصدی حقوق ها ۲۰ درصد افزایش‌یابد مر قانون هست؟ به تنها کسانی که زورشان میرسه کارگر و کارمند هست
M7۳۴۲۵۷۸۰۱۰:۳۴:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
بعد نوبت حقوق کارگر بدبخت میشه دوریال دو ریال حساب کتاب میکنن
جواد۳۴۲۵۷۹۴۱۰:۵۶:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
قیاس بین کارمند و کارگر که واقعا عجیبه!!! افزایش کمیت از تورم هم عجیب تر!!! اضافه کنید از سال اینده ساعت کار کارمندان به 40 ساعت و تعطیلی دو روز در هفته تغییر میکنه اما کارگران کجا هستند؟؟؟
ناشناس۳۴۲۵۸۱۴۱۱:۲۷:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
کاش این نماینده کارگری مزایای کارمندان را که به گفته ایشان به اندازه حداقل حقوق کارگران عزیز می شود را به صورت واضح و با جزئیات اعلام کنند تا ما بدانیم و بتوانیم از این مزایا برخوردار شویم دریافتی حقوق خودم در اسفند ماه را با 22 سال سابقه ومدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه را اعلام می کنم شاید دل شما کمی آرام شود بدون کسورات 19.2میلیون و با کسورات بیمه، بازنشستگی و مالیات 16.3 میلیون. یادتان باشد شما 2 ماه حقوق به عنوان عیدی گرفته اید (حدود 15 میلیون) و یک کارمند متاهل با یک فرزند 3.5 میلیون
ناشناس۳۴۲۵۸۷۶۱۲:۱۴:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
جنگ بین کارگر و کارمند هم استارت خورد! این آقایون دقیقا همین رو میخوان. کم جامعه دوقطبیه حالا دو قطبی کارگر - کارمند هم شروع شد.
ناشناس۳۴۲۵۸۹۳۱۲:۲۳:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
عیدی کارگزا ده میلیون بوده از چی خبر داری !!!
ناشناس۳۴۲۵۹۰۲۱۲:۲۹:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
من مهندس با 28 سال سابقه در بخش خصوصی حاضر هستم همین الان جایم را با شما عوض کنم.
ناشناس۳۴۲۵۹۰۸۱۲:۳۳:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
آیا تا به حال شده حقوق شما با یک ثانیه تاخیر در پرداخت مواجه بشه؟؟تاخیرهای چند هفته ای تا چند ماهه در بین کارمندان و کارگران بخش خصوصی یک امر عادیه.
کوروش۳۴۲۶۰۶۳۱۴:۲۵:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
حقوق شما هم کفاف زندگی را نمیده جناب.حداقل دستمزد ماهانه باید سی میلیون باشه. تازه کارگران زحمت بیشتری میکشن.نباید فاصله طبقاتی باشه.تمام دنیا کارگر مزایای بهتری داره .
ناشناس۳۴۲۶۰۸۷۱۴:۵۴:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
نماینده کارگران باید اول بروند دنبال منطقه‌ای کردن دستمزد وقتی اختلاف هزینه ها بالا است بین مناطق اما ثابت در نظر می گیرند
بهر هر جیز۳۴۲۷۰۴۸۱۰:۱۷:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
من کارمند سراغ دارم مهپاهی ۴۰ میلیون حداقل دریافتیش استش بازم خوبه خالص دریافتید ۱۶ تومنه پاداش اخر سنواتت اتدازه ۵ سال حقوق یه کارگره اینم در نظر بگیر در ضمن تو این مملکت کدوم کارفرمایی عیدی رو کامل داده که چشمت دنبال این چندرغاز عیدی هستش؟
Majid۳۴۲۵۸۵۰۱۱:۴۸:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
این وزیر کار که فقط به نفع کارفرما رای میده .
ناشناس۳۴۲۵۸۵۹۱۱:۵۹:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
هر کسی حق داره در مقابل ساعت کار متعارف زندگی متعارف برای خانواده خودش فراهم کنه آیا با ده تومن این امکان پذیر هست؟
ناشناس۳۴۲۵۸۶۱۱۲:۰۰:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
اول میگن ۲۲ درصد بعد با کلی منت میشه ۲۵ در صد بعد میشه هدیه دولت به کارگران
علی۳۴۲۵۸۶۵۱۲:۰۶:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
عجب کاریه اصلا قیاس کردن کارمند و کارگر درست نیست مردم ایران باید متناسب با هزینه ها درآمد داشته باشند با شرافت زندگی کنند وقتی گوشت میخرند کیلویی 700 هزار تومان باید درآمدشان متناسب باشد ؟انقدر باشد که لبنیات بخورند و از پس هزینه ها بر بیایند
ناشناس۳۴۲۵۸۹۴۱۲:۲۴:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
حقوق کارگران را دولت نمیده.حقوقشون از دسترنج خودشون و ارزش افزوده ای که با تولید محصولات ایجاد کرده اند تامین میشه.اینکه دولت توان افزایش حقوق کارمندانش رو نداره کوچکترین ربطی به ما کارگران نداره. ضمن اینکه کارمندان با مزایای گوناگون مادی و غیرمادی وضعیت بسیار بهتری دارند.حقوقشون هم بر خلاف بیشتر کارگران که گاهی تا چند ماه تاخیر داره بدون یک ثانیه تاخیر پرداخت میشه. سختی کار کارگران هم که اصلا قابل مقایسه با کارمندان نیست. برای جلوگیری از سوءتفاهم شایان ذکره واژه کارگر در قانون کار اطلاق عام داره و به همه افراد با هر سطح سواد و تحصیلات که در بخش خصوصی شاغل باشند کارگر گفته میشه.
ناشناس۳۴۲۶۰۶۷۱۴:۲۹:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
عزیز! چرا متوجه نیستی؟! دولت بزرگترین کارفرمای کشوره و وزیر هم داره سنگ دولتو به سینه میزنه!
ناشناس۳۴۲۵۹۰۴۱۲:۲۹:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
جالبه! وزیر کار افزایش پایین حقوق کارگران رو به مصالح کشور ربط میده!! مگه میشه محصولاتی که کارگران تولید میکنند همگام با تورم افزایش قیمت داشته باشه ولی حقوق تولید کنندگان اون محصولات کمتر از تورم رشد کنه؟؟ کجای این عقلانی و انسانیه؟؟ اینکه دولت نمیتونه حقوق کارمندانش رو به طور مناسب افزایش بده چه ربطی به کارگران و‌کارمندان بخش خصوصی داره و چرا ما باید چوبش رو بخوریم؟؟ مگه حقوق ما رو دولت تامین میکنه؟؟
ناشناس۳۴۲۵۹۱۱۱۲:۳۶:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
ساعت کار یکسان؟؟ والا من هر کارمندی رو که دیدم پنجشنبه ها رو تعطیله و ساعت پنج هم خونه شه.کدام شغل کارگری چنین ساعت کاری داره؟؟ اون هم با کارهایی به مراتب سختتر.
ناشناس۳۴۲۶۰۲۱۱۳:۴۸:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
کارمندان و کارگران عزیز لطفا از قیاس مع الفارق دست بردارند و به جون هم نیافتند .
ناشناس۳۴۲۶۰۶۶۱۴:۲۸:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
اونها کارمندهای زحمتکش هستند.
ناشناس۳۴۲۵۹۱۴۱۲:۳۹:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
اگر درد فقر را بچشی تا شاید بفهمی که چقدر مردم رو فقیر کردین شماها و کارگران چگونه زندگی می کنند.
ناشناس۳۴۲۵۹۲۱۱۲:۴۷:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
این آدم از اول معلوم بود نقشش تحمیل نظرات تیم اقتصادی دولت به اعضای کارگری شورایعالی کار هست دنبال حفظ پست وزارت کار برای خودش هست نه دلسوزی برای کارگران
ناشناس۳۴۲۵۹۲۶۱۲:۴۹:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
اول جناب وزیر حقوق و مزایای خود شما بابت این مدیریت های اشتباهی که انجام می دهید چقدر هست؟ دوما پایت رو از گلوی تامین اجتماعی بردار . کارگر و کارفرما خودشون بهتر میدونند با هم توافق می کنند.
ناشناس۳۴۲۵۹۴۹۱۳:۰۱:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
می خواهند بین کارگر و کارمند اختلاف بیندازند.
ناشناس۳۴۲۶۵۹۷۲۲:۱۰:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
اختلاف هست چه بخوای چه نخوای. مشکل اصلی کارگران همین کارمندان هستند که جز عده کمی بقیه فکر میکنند نماینده خدا هستند
ناشناس۳۴۲۵۹۵۰۱۳:۰۱:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
اگه دولت بهانش ایجاد تورمه انتظاری چرا به کارگرا بیمه خوب وامکانات رفاهی غیر نقدی نمیده؟ کلا ما هر وزیری داریم دقیقا برعکس اسم وزارت خونش کار میکنه مثل همین وزیر کار و رفاه اجتماعی که کارش بریدن نفس کارگراست رفاه که بماندیا وزیر ارتباطات که تمام سعیش قطع ارتباطه
ناشناس۳۴۲۵۹۸۲۱۳:۲۹:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
وقتی تورم ۴۵ درصده هر افزایش حقوقی کم‌تر از این یعنی کوچکتر کردن سفره کارگر .
ناشناس۳۴۲۵۹۸۴۱۳:۳۱:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
وقتی کسب و کارها را نابود کردید.کشور را ورشکسته کردید.دلار را به 60 هزار تومان رساندید وووو چطور کارفرما می تواند با این بدبختی حقوق هم بدهد..تازه طلب مالیات و و و و و هم می کنید..
ناشناس۳۴۲۶۶۰۰۲۲:۱۱:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
اگر قیمت کالا را به دلار نمیفروختی حق با تو بود
امین۳۴۲۵۹۹۶۱۳:۳۷:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
باید صنف کارگری محکم پای کار باشن و به قانون تاکید کنن وسلام
ناشناس۳۴۲۶۰۲۲۱۳:۴۹:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
قشر کارگر عزیز در کم بودن حق وحقوق شما شکی نیست .اما مطمئن باشید در این چند سال هم حقوق کارمندان هم زیاد قابل تعریف نیست .وچه بسا که این دولت کارمندان وکارگرها رو هرسال فقیر تر از سال قبل میکنه
ناشناس۳۴۲۶۰۲۶۱۳:۵۴:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
آقای اسدی! بازنشستگان دولتی ، مزایای موصوف را ندارند و کسی هم نیست از اونها حمایت کنه. البته در حرف کلی حمایت میشه.
ناشناس۳۴۲۶۰۳۶۱۴:۰۰:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
یه کارگر با۵ تومن پایه حقوق و این تورم اگر ۳ برابر هم بشه به سبدمعیشت نمیرسه.
ناشناس۳۴۲۶۰۴۱۱۴:۰۳:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
آقای وزیر! پیش کشیدن پای کارمندان به وسط تعیین حداقل حقوق کارگران، کاری ناپسندانه و سرآعاز ایجاد دعوای حیدری و نعمتی بین این دو قشر زحمتکش است. ضمنا مر قانون خدمات دولتی و نیز کارگری میگه که افزایش حقوق باید متناسب با تورم باشد. البته چندین ساله که دولتها به همراه مجلس که تصویب کننده آن است، این قانون را زیر پا نهاده اند. و متاسفانه اکنون شما بجای اجرای قانون فوق، کارگران و کارمتدان را رو در روی هم قرار داده اید.
شناس۳۴۲۶۰۷۲۱۴:۳۱:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
اختلاف افکنی بین کارمند و کارگر. گویی، اجحافی که در حقوق کارمندان و بازنشستگان میکنند و هر ساله فقیر تر شان میکنند هنرمندی آقایان است که آنرا مبنا قرار میدهند. کجای قانون، به مبنا بودن افزایش حقوق کارمندان اشاره شده.
A....m۳۴۲۶۰۷۸۱۴:۳۷:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
اخه جناب وزیر تو تا حالا با حقوق هشت تومن و ده تومن زندگی کردی...اصلا خبر از زندگی با این پول و داری که نظر میدی.....
ناشناس۳۴۲۶۰۸۰۱۴:۳۸:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
با سلام ؛ به نظر می رسه مطرح نمودن بعضی موضوع ها که نه به تعیین کف حقوق کمک می کنه نه لازمه مانند:مقایسه حقوق کارمند و کارگر است؛هدف از این کار چیست؟! آیا کمکی به شورای عالی کار میشه؟یا ربط دادن نرخ تورم به تعیین کف حقوق قانونی! رویه بسیار عجیب و بی سابقه و نادرست در عدم توجه به ماده ۴۱ قانون کار برای تعیین کف حقوق کارگری!؟ موارد بالا در صیانت از نیروی کار و رونق اقتصادی اثرگذارو تعیین کننده است. کشور ما در قیمت کالاها و تورم نرخ بالایی دارد اما حقوق کارگران جزو کمترین دردنیا ؟! حتما اصلاح این رویه، بازگشت به قانون،توجه به معیشت و کرامت جامعه و کارگران زحمت کش لازم و به نفع اقتصاد کشور می باشد. آیا عادلانه است قیمت کالاها چند بار درسال گران شود ولی حقوق کارگران یک بار آن هم حدوده 7میلیون و500 هزار تومان در مقابل سبد معیشتی حدوده ۳۰ میلیون تومان؟! با سپاس
ناشناس۳۴۲۶۰۸۱۱۴:۳۹:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
اگه قرار باشه حقوق کارگر و مجلس تعیین کنه چه نیازی به جلسه شورای‌عالی کار داریم . این وزیر کار خودش دم از قانون میزنه ولی قانون کار ماده ۴۱ و قبول نداره و اصلأ به فکر کارگر نیست
ناشناس۳۴۲۶۱۱۷۱۵:۲۵:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
وزیر و نماینده ای که خودش کارمند دولته و از همه مزایای کارمندی سود میبره چه میفهمه کارگر چی میکشه
ناشناس۳۴۲۶۰۸۹۱۵:۰۴:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
واقعا جای تاسف داره این ۲۲ درصد میشه تازه ترمیم حقوق پارسال پس امسال چی بهترین راه اینه که هرچی تصویب شد حقوق وزیر همانقدر بشه ببینم قبول میکنه
ققنوس۳۴۲۶۱۱۶۱۵:۲۳:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
او چه می‌داند رفاه اجتماعی یعنی چه ؟او هنوز نمی‌داند فلسفه ی قانون کار و وزارت کار دفاع از حقوق کارگران است نه دفاع از کارفرمایان و تبعیت از سازمان برنامه و بودجه !
رضا۳۴۲۶۱۴۵۱۵:۴۶:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
بازی جدیدی نیست که برا کارگر درمیارن، هرسال همینه
جلیل۳۴۲۶۱۵۳۱۵:۵۲:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
وای بر ما کارگران
مهران۳۴۲۶۱۵۵۱۵:۵۵:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
وزیر رفاه فکر کنم تو کشور ما از بین مرفه ترین فرد انتخاب میشه از اسمش معلومه فقط عجایبش اینجاست که میخواد برا فقیر ترین قشر تصمیم بگیره این کشور مرکز پارادوکسهای ناممکنه
ناشناس۳۴۲۶۲۰۵۱۶:۳۰:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
بیچاره کارگر
ناشناس۳۴۲۶۴۰۶۱۹:۴۶:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
سال دیگه تورم ۵۰ درصد افزایش مالیات ۵۰ درصد افزایش تعرفه های پزشکی ۴۶ درصد افزایش حقوق کارمند و کارگر ۲۰ درصد واقعا باعث تاسفه
محمد۳۴۲۶۶۳۴۲۲:۳۷:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
حقوق کارگران را ۲۰درصد افزایش میدن ولی اینترنت را ۳۴ درصد بیمه خودرو را ۳۵ درصد مواد غذایی را چندصد درصد!!!!!!!
حسین۳۴۲۶۷۱۴۰۰:۰۱:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
چرا کارمند و کارگر رو در یک سطح می‌بینید کارگران کجا خانه سازمانی دارن یکی از فامیل ما بیست و دو ساله از خونه سازمانی استفاده می‌کنه خونه خودشو هم داده اجاره
علیرضا۳۴۲۸۰۴۰۱۹:۳۱:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
فقط تنها راهش اینکه حقوق کارمندان و کارگران را بصورت دلاری حساب کنند اگر دلار رفت بالا و تورم وجود داشت حقوق اونها هم میره بالا و گرنه که هیچ
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین