پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  4021226057 ۶۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب

روابط عمومی مجلس شورای اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای پیرامون سخنان حجت‌الاسلام علم‌الهدی امام جمعه مشهد در نمازجمعه هفته گذشته این شهر پیرامون لایحه حجاب و عفاف واکنش نشان داد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «حضرت آیت‌الله علم‌الهدی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس در خطبه‌های نمازجمعه این شهر در روز جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ نکاتی را درباره لایحه عفاف و حجاب مطرح کرده‌اند که متاسفانه به‌دلیل اطلاعات نادرستی که به ایشان داده شده است، منطبق بر واقعیت نیست که در همین رابطه نکات ذیل جهت استحضار ایشان و عموم مردم شریف و متدین تاکید می‌شود:

دلیل اصلی تاخیر نهایی‌شدن این لایحه برخلاف آنچه در خطبه‌های نمازجمعه مطرح شده، نه تاخیر مجلس بلکه تاخیر دولت در ارسال نامه مربوط به پذیرش بخش‌های ایجابی این قانون است که شامل اصل ۷۵ قانون اساسی می‌شود و قانونا دولت باید هزینه‌های آن را متقبل شود و رییس جمهور محترم نیز وعده ارسال نامه را داده‌بودند.

این لایحه در جلسات متعدد با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان این حوزه و بسیاری از منتقدان و متخصصان حوزه خانواده و عفاف و حجاب در شهرهای مختلف به خصوص قم و مشهد با حضور رییس مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و یک لایحه مترقی و جامع و مانع محسوب می‌شود و علی‌رغم تاکید بر بحث‌های ایجابی و بازدارندگی موثر‌ در حوزه‌های سلبی‌، بسیاری از اقدامات سلیقه‌ای فعلی که باعث کشمکش میان مردم یا اشتباهات ضابطان مانند گشت ارشاد یا تشکیل حجاب‌‌بان می‌شود را به حداقل می‌رساند. البته براساس قانون اساسی، مجلس باید در بخش سلبی نظرات خود را متناسب با نظر قوه قضاییه تطبیق دهد؛ همچنین بدیهی است که اجرای درست قانون برای رسیدن به نتایج مدنظر قانون ضروری است.»

***

 آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟

فرهیختگان نوشت: «یکدست بودن مجلس یازدهم باعث شده بود ترکیب هیات‌رئیسه آن با ثبات بیشتری بر صندلی خود تکیه بزنند. در مجلس دوازدهم اما تنوع در نیروهای سیاسی حاضر باعث شده دیگر نتوان از قبل همه‌چیز را حدس زد.

این تنوع به قدری است که هیچ یک از احزاب و ائتلاف‌های سیاسی به‌طور اختصاصی نتوانسته‌اند حتی 20 درصد کرسی‌های مجلس را صاحب شوند.

اگرچه شانا با 18 درصد بیشترین سهم را در بین کرسی‌های اختصاصی کسب کرده اما درصد بالای نمایندگان مستقل، اصلاح‌طلب و اصولگرایان غیرحزبی ترکیب مجلس را ناهمگون کرده و اشتراکات بسیار فهرست‌ها با یکدیگر نیز مزید بر علت شده است تا هیچ یک از گروه‌ها نتوانند خود را از پیش برنده تلقی کنند...

برخی تصور می‌کنند گزینه‌های اصلی رقابت با قالیباف احتمالا همان رقبای او در انتخابات هستند. اما از آنجایی که این چهره‌ها وجهه سیاسی قدرتمندی در سطح کشور نداشته و در تهران نیز آرای درصد کمی از مردم را کسب کرده‌اند ممکن است در رقابت با قالیباف نیز مورد توجه سایر نمایندگان قرار نگیرند، به‌ویژه اینکه یکی از آنها به‌عنوان سرلیست فهرست امنا در چند روز اخیر حواشی‌ای را نیز به وجود آورده و به جنجال‌آفرینی در مجلس تمایل نشان داده است.

در چنین شرایطی نمایندگانی که به دنبال کنار گذاشتن محمدباقر قالیباف از ریاست مجلس هستند احتمال دارد به سمت گزینه‌های دارای سابقه اجرایی و سیاسی قابل قبولی بروند که در حوزه انتخابیه خود نیز رای مناسبی کسب کرده‌اند.

علی نیکزاد نماینده مردم اردبیل از این جهت گزینه قابل قبولی به نظر می‌رسد. او که سابقه تصدی وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و ارتباطات را در کارنامه دارد در مجلس نیز یک سال در قامت نایب‌رئیس دوم ایفای نقش کرده و دو سال نیز نایب‌رئیس اول مجلس بوده است. لذا به لحاظ مسئولیت در مجلس نیز سابقه خوبی دارد که می‌تواند سایرین را به حمایت از او دلگرم کند.»

***

 روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

کیهان نوشت: «اخیرا یک فایل صوتی دیگر از محمدجواد ظریف در فضای مجازی منتشر شده که اگرچه بخش‌هایی از آن مثل همیشه اتهامات ثابت نشده و توهین‌های ظریف به چهره‌های منتقد خود است، اما قسمت‌هایی دیگر از آن حاوی اعترافات و نکات جالب آقای ظریف درباره طیف متبوع خویش است. 

ظریف استقبال جریان چپ از خودش برای نامزدی ریاست‌جمهوری را صرفا یک تاکنیک برای کسب قدرت عنوان می‌کند و می‌گوید: درسته که من پیرارسال بالاترین رای رو آوردم در جبهه اصلاحات واسه رئیس‌جمهوری. ولی اونم نه به خاطر عشق به من بود، به خاطر این بود که باور داشتن تنها کسی که شانس رای‌آوری داره، منم.

محمد جواد ظریف درباره رادیکالیسم چپ‌های مدعی اصلاحات می‌گوید: جریان اصلاحات در سال ۷۸ رفت به سراغ حذف. یعنی گفتش که من می‌خوام «قانون اساسی» رو عوض کنم. بعد از این که انتخابات، مجلس ششم بود. معلومه توی حذف شما اگه بیای، این‌جا قواعد رئالیستی حاکمه. وقتی شما بقای یک طرف رو تهدید می‌کنید، اون هم می‌آد بقای شما رو تهدید می‌کنه. اگر نه، بین ۷۶ تا ۷۸، واقعا زمینه برای پیشرفت بود... یعنی اشتباهات خودمون رو به پای اشتباه دموکراسی نذاریم. به نظر من جناح چپ توی انحصارطلبی، دست جناح راست رو از پشت می‌بنده. یه بار من به آقای خاتمی گفتم. گفتم این رفیق‌های شما وقتی که تند بودن، با ما مخالف بودن؛ می‌گفتن این لیبراله. الان هم که اومدن، از ما لیبرال‌تر شدن، هنوز هم با ما مخالفن. 

وی در بخش دیگری از اظهاراتش می‌گوید: واقعیت امر اینه که ما تا با نگاه واقع‌گرایانه به انتخابات نگاه نکنیم، به کشور نگاه نکنیم، تغییر حاصل نمی‌شه. اون که گفتم آرزومندیم، آره، ما آرزو کردیم که اگر در انتخابات شرکت نکنیم، یه کسی صدای ما را بشنوه. خب این یه کس کیه؟ شما هم بگین این کسی که قراره صدای شما رو بشنوه، کیه؟... حالا شما به من بگید. حالا حربه‌تون رو استفاده کردین دیگه. سه دوره هم هست که دارین این حربه رو استفاده می‌کنید. کی پیامتون رو گرفته؟ ... ابزار مدنی، رای دادنه. ابزار مدنی، رای ندادن نیست. پریروز هم تو دانشکده حقوق یک نفر اومد جلوی من و خیلی با عصبانیت که ما از تو این قدر دفاع کردیم که تو بری رای بدی نبویان؟ گفتم بابا من رای ندادم به نبویان، شما رای دادین به نبویان، با رای ندادن. من که رفتم به «علی عباسپور» رای دادم. راست هم هست. ولی یه آدم عاقلیه. من از جوانی می‌شناسمش. آدم بره به چهار تا آدم عاقل رای بده. حق داریم دیگه، نوکر علی مطهری نیستیم که.

(یکی از حضار: الان همین ۱۴۰۰ پزشکیان تایید می‌شد، ریاست جمهوری به نظر من رای می‌آورد. مردم میومدن رای بدن یا مثلا من حتی می‌گم جهانگیری که تو تیمش گفته بود من «جنیدی» و «جلایی‌پور» رو می‌ذارم هم باز اونم به نظر من...)

ظریف: جهانگیری رای نمی‌آورد. اشتباهی که اینا کردن، این بود که جهانگیری و لاریجانی را رد صلاحیت کردن. هیچ کدوم‌شون رای نمی‌آورد.»

***

واکنش طحان نظیف به حواشی فرزند قالیباف

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان صبح شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت مصوبه مجلس در برنامه هفتم مبنی بر کاهش مدت سربازی اعلام کرد: نسبت به این حکم در مرحله قبل ابهاماتی داشتیم که پس از رفع ابهام مجلس اصل این حکم خلاف موازین قانون اساسی و شرع شناخته نشد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره انتشار اسنادی درباره فرزند رئیس مجلس در ایام بررسی صلاحیت ها و اینکه آیا شورای نگهبان مانند اقدامی که در خصوص آقای علی لاریجانی انجام داد، این موضوع را بررسی کرد؟ تاکید کرد: هر انتخابات شرایط خود را دارد و تاکنون نیز هیچ‌کس به صرف وضعیت خانواده رد صلاحیت نشده است.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره نامه‌های مکرر روحانی و عدم پاسخ به او درباره دلایل عدم احراز صلاحیت گفت: اعلام کردیم که اولویت با کسانی است که اعتراض کردند و پس از فارغ شدن از برگزاری انتخابات، نامه ایشان پاسخ داده شد. بر اساس اطلاعی که از فقهای شورای نگهبان کسب کردم تاکنون طی دو نامه رسمی شامل مستندات قانونی عدم احراز صلاحیت و دیگری دلایل عدم احراز صلاحیت به ایشان اعلام شده است.

طحان نظیف ادامه داد: به جز این موارد، بصورت شفاهی نیز در دو مورد یکی نماینده ایشان در آن مقطع در شورای نگهبان حاضر شد و در مقطع دیگر نیز یکی از اعضای شورای نگهبان بصورت تلفنی با ایشان صحبت کردند و مراتب را به اطلاع ایشان رساندند و بنظر می‌رسد با اقداماتی که انجام شده است فراتر و بیشتر از چیزی که در قانون پیش‌بینی شده، نسبت به ایشان اقدامات انجام شده است.

نامه جدید روحانی به شورای نگهبان

 حسن روحانی در نامه‌ای به شورای نگهبان که روز ۲۰ اسفند ارسال شد، خواستار ارائه مکتوب دلایل و مستندات رد صلاحیت خود در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شد. در این نامه آمده است: «متأسفانه نامه ارسالی آن شورا که به موارد پنج‌گانه‌ای اشاره شده است، عموماً شامل انتساباتی کلی است که برخلاف صریح قانون، حاوی هیچگونه مستنداتی نمی‌باشد.

از آنجا که به موجب ماده ۱۴ قانون، فقهای محترم شورای نگهبان، تکلیف قانونی دارند که دلایل و مستندات ردصلاحیت را به نحو «مکتوب» به اینجانب ابلاغ نمایند، در اجرای وظیفه قانونی «پاسخگویی» ارسال مستندات قانونی به صورت مکتوب مورد مطالبه است.

لازم است اعلام شود که ادعاهای مندرج در این ۵ عنوان به نقل از کدام منابع موثق، در چه تاریخ دقیق، در کدام محل و در چه زمینه گفتاری و قرائن متصل و منفصل ذکر شده است؟ مستندات تصویری، صوتی و متنی از سخنان من به طور کامل، بدون تقطیع و تلخیص ارائه شود.

بدیهی است ارجاع موضوع به ارائه حضوری (مذکور در بند ۵ نامه ارسالی) در تعارض صریح با وظیفه قانونی است، لذا صراحتاً درخواست می‌کنم تمام گزارش‌های مورد استناد – که راستی‌آزمایی شده باشد – را کتباً برای اینجانب ارسال فرمایید.»

***

انتقاد رسانه‌ها از تجمع غیرقانونی در اعتراض به بی‌حجابی

ایسنا نوشت: «حدودا به فاصله یک هفته پس از انتشار ویدئو ماجرای درمانگاهی در استان قم، ویدئو دیگری از سوی برخی مدعیان مدافع حجاب و درگیری آنها با ماموران پلیس در خیابان پاستور تهران منتشر شده است.  

براساس پیگیری های صورت گرفته مشخص شد، این تجمع بدون اخذ مجوز و به صورت غیرقانونی برگزار شده و براساس مستندات تصویری هرچه پلیس  درحال تلاش است تا از طریق گفت و گو و مذاکره، افراد حاضر در این تجمع را متفرق کند تا به نوعی از ترافیک شکل گرفته در خیابان به دلیل انسداد مسیر باز شود، متاسفانه این افراد همچنان به مامورین حمله می کنند.

گرچه افراد حاضر در این تجمع با هدف اعتراض نسبت به وضعیت حجاب و عدم توجه به قانون در برخی موارد در حال شعار بودند؛ که خودشان نیز برای دفاع از یک فریضه دینی و حکم شرعی دچار غفلت شده و با زیر پا گذاشتن قانون به ایجاد هرج و مرج پرداختند...

افراد حاضر در این تجمع درحالی با فریاد زدن شعارهایی می‌خواهند خود را نماینده جامعه متدین معرفی کنند، که این تجمع آنها بدون دریافت مجوز و بی توجه به ماموران پلیس به عنوان ضابطان قضایی برگزار شد و با تماس کسبه و شهروندان، مبنی بر آزار و اذیت اهالی محله مشخص شد، اقدام آنها مصداق باراز سدمعبر و خلاف حقوق شهروندی است.»

هم‌میهن نوشت: «مطابق روال موجود، که البته محل اشکال است، این تجمع فاقد مجوز رسمی بوده است و اگر بی‌طرفی ضابطان حاکم بود، باید با برگزارکنندگان آن مشابه سایر تجمعاتی برخورد شود که نیروی انتظامی آنها را نیز فاقد مجوز می‌داند.

ولی این افراد که تقریباً حرفه‌ایِ این نوع تظاهرات و تجمعات هستند و در قم یا تهران دیده می‌شوند، نه‌تنها خودسرانه چنین اعتراضاتی را می‌کنند، بلکه مطابق فیلم‌های موجود با شدت هر چه تمام‌تر و ابتدائاً به پلیس نیز حمله کرده و تعرض می‌کنند و بدتر اینکه خودشان را زخمی کرده و آن را به حساب پلیس گذاشته‌اند و در نهایت طلبکار نیروی انتظامی هم شده‌اند.

بگذریم از اینکه اگر وضعیت حجاب مسئله مردم بود، به جای چند نفر محدود باید ده‌ها هزار نفر معترض می‌شدند ولی همین تعداد هم ایرادی ندارد که اعتراض کنند، به‌ویژه اینکه چنین اعتراضی، اندازه معترضان واقعی را نشان می‌دهد، ولی مسئله این است که چرا در مواجهه با آنان مثل مواجهه با سایر معترضین عمل نمی‌شود؟

چرا آنان می‌توانند پلیس را مجروح و به درمانگاه بفرستند، ولی خودشان همچنان در حصار امن رفتار کنند و محیط را به تشنج و تنش بکشند؟ پشت آنان به کجا گرم است که این اندازه فارغ‌البال می‌توانند جلوی نهاد ریاست‌جمهوری تجمع کنند و با پلیس درگیر شوند و ابتدا به ساکن، به پلیس حمله کنند و در نهایت هم با رسیدگی قضایی جدی مواجه نشوند؟

مسئله اصلی این نیست که کسی بخواهد این افراد مجازات شوند، مسئله اصلی این است که چرا در مقام ضابط یا دادرس با این افراد برخوردی به کلی متفاوت با سایر معترضین مثل بازنشستگان یا معلمان و کارگران می‌شود؟»

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۲۵۳۵۶۲۰:۴۵:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
متاسفانه مهندسی شد تصویب لایحه عفاف و حجاب به بعد از انتخابات موکول شود و این امر خسارات جبران ناپذیری را بوجود آورده است
ناشناس۳۴۲۵۴۱۶۲۲:۲۸:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
علت اصلی بی حجابی بی غیرتی برخی به اصطلاح مردان است که کمتر به آن توجه میشود باید برای بازگشت غیرت و شرف مردان راهکار لازم را پیدا کرد
ناشناس۳۴۲۵۵۴۱۰۲:۰۲:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
اصولا مردها در دامن زنان تربیت میشوند و رشد میکنند
ناشناس۳۴۲۵۷۵۰۱۰:۰۶:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
تفکر فمینیستی همین هست و مردها اداره جامعه را دارند و زن ها را جامعه آزاد گذشتند..... !!!
ناشناس۳۴۲۶۰۰۲۱۳:۴۰:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
اصولا مردان در دامان زنان پاک رشد و تعالی پیدا می کنند .
ناشناس۳۴۲۵۵۵۱۰۲:۴۵:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
کسی که مسلمان نیست حجاب رو غیرت نمیدونه ، حجاب برای مسلمان غیرت است دست بردارید ، دختر فلسطینی و سوری هم بی حجاب است مردش بی غیرت است ؟! همون دختر بی حجاب فلسطینی که براش گریه می‌کنی اونو میگم ، همسر پوتین هم بی حجاب است پوتین بی غیرت است ؟! میفهمی مسلمان نبودن یعنی چی؟! برای غیر مسلمان غیرت یعنی ناراحت نشدن همسرش
ناشناس۳۴۲۵۷۲۲۰۹:۵۲:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
شما دوست داری در این عصر اینگونه فکر کنی اما در طول تاریخ خیر و امام زمان بیاید بساط جمع خواهد شد !!!
ناشناس۳۴۲۵۸۸۹۱۲:۲۲:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
اگه کسی فکر کنه با بی حیایی و ولنگاری میتونه متمدن بشه باید بدونه (به قول امام خمینی رحمةالله علیه) حیوانات به همان دلایل متمدن‌ترن
ناشناس۳۴۲۵۶۰۷۰۵:۴۴:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
این اهانتها به ملت ایران از سوی لشکر سایبری صورت می گیرد
ناشناس۳۴۲۵۶۴۷۰۷:۳۷:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
استاد یه فکر هم به حال شکم گرسنه ملت و وضعیت مسکن بکنید.
ناشناس۳۴۲۵۷۲۸۰۹:۵۵:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
در خبر مسکن می آییم می گوییم به فکر بی حیایی هم باشید!!
ناشناس۳۴۲۵۷۲۴۰۹:۵۴:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
شما که گفتی سایبری و... جهت اطلاع این گفته بزرگان دین هست که توسط خدا برگزیده شدن
سینا۳۴۲۵۸۱۱۱۱:۱۹:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
غیرت معنی کاملا مشخصی دارد. یعنی حفظ و نگهداری از امری با ارزش. یعنی دفاع از آنچه خود توان دفاع از خود را ندارد. واقعا تعجب میکنم چطور باز بودن موی زنی که قائدتا خودش اعتقادی به پوشاندن موی سر ندارد شما را اینقدر بر آشفته میکند؟ شما وقتی فیلم یا سریال خارجی میبینید، وقتی زن غیر مسلمانی را میبینید که مویش پیداست، احساس میکنید امر مقدسی پایمال شده؟ احساس انزجار یا ناراحتی میکنید؟ احساس میکنید ظلمی در حال رخ دادن است یا مثلا مردان با دیدن این مو به گناه افتاده اند؟ متوجه هستم که شاید در ذهن شما، باز بودن موی سر مقدمه ای برای از دست رفتن ارزش هایی باشد که حقیقتا شایسته و نیازمند پاسداری هستند اما باور بفرمایید اینگونه نیست، همانطور که میلیاردها انسان بدون پوشاندن موی سر خود یا زنان خود، به زندگی روزمره خود میرسند و این موهای سر هیچ تفاوت اخلاقی معنی داری در مقایسه با مسلمانان معتقد به حجاب برای آنها ایجاد نمیکند. حتما آنها هم میتوانند بدون پوشیدن روسری، مفاهیمی چون حیا و عفت و حریم خانواده روابط سالم و هر آنچه روسری قرار است برای ما به ارمغان بیاورد را بفهمند و با ارزش بدانند و در حفظش بکوشند.
ناشناس۳۴۲۵۸۱۵۱۱:۲۸:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
حجاب دستور خداست جهت جلوگیری از خودنمایی زنان
ناشناس۳۴۲۵۴۲۱۲۲:۳۱:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
از نمایندگان مجلس جدید درخواست میشود قانونی جامع و فراگیر مبنی بر مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها را برای همه آحاد جامعه تصویب و بر اجرای آن نظارت کنند
ناشناس۳۴۲۵۵۰۷۰۰:۴۸:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
تفحص از بانک مرکزی و شبکه بانکی از ۲۰ سال گذشته تا حال باید از اولویت های مجلس باشد فسادها و تخلفات بسیار زیادی در طی این سال ها در شبکه بانکی صورت گرفته است
ناشناس۳۴۲۵۵۵۳۰۲:۴۶:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
خب اعتراف خوبی بود ،این یعنی درد اینا اسلام نیست بلکه قدرت است .
ناشناس۳۴۲۵۳۵۸۲۰:۵۰:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
لایحه عفاف و حجاب در صورتی می تواند درست اجرا شود که سازمان مردمی بسیج تمام قد به میدان بیاید
ایرانی۳۴۲۵۵۰۱۰۰:۳۸:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
چرا بسیج برای مبارزه با فقر گرانی وتورم افسار گسیخته وزندگی فلاکت بار به میدان نمی آید مگر بسیجی ها باز نشستگان بدبخت را نمی بینند .
ناشناس۳۴۲۵۷۳۰۰۹:۵۶:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
چه مقایسه سطحی و عقده گشایی
ناشناس۳۴۲۵۷۶۳۱۰:۱۴:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
آسیاب نوبت به نوبت
ایرانی۳۴۲۶۶۸۴۲۳:۳۶:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
خودتو گول نزن . نوبتی در کار نیست .
ناشناس۳۴۲۵۳۶۲۲۱:۰۴:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
اگر می خواستید همین قانون فعلی حجاب را اجرا می کردید که نکردید و آشوب درست کردن به واسطه عدم اجرای قانون ان
ناشناس۳۴۲۵۳۶۳۲۱:۰۷:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
کار به جایی رسیده که برای اجرای حکم خدا اینگونه با معترضین برخورد می کنند!!!
ناشناس۳۴۲۵۵۵۰۰۲:۴۲:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
انگار هنوز در باغ نیستی ، معترضین پلیس را کتک زدن
ناشناس۳۴۲۵۷۳۳۰۹:۵۷:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
برای شما اصلش را نگفتند!
رضا۳۴۲۵۶۶۹۰۸:۲۱:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
یادتون رفته میگفتین مملکت قانون داره . با همون قانون با اجتماعات غیر مجاز که البته خلاف قانونی اساسی است برخورد شده
ناشناس۳۴۲۵۷۳۲۰۹:۵۷:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
چی شد می گفتید تجمع آزاد باشد!! آن چیزی که شما می گویی برای آشوب هست!!
ناشناس۳۴۲۵۶۷۰۰۸:۲۱:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
مملکت قانون داره قانون هم برای همه یکسانه .چه بی حجاب چه باحجاب
ناشناس۳۴۲۵۳۶۸۲۱:۱۲:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
فایل صوتی ظریف رو تابناک گذاشته اونجا بشنوید
ناشناس۳۴۲۵۳۹۸۲۱:۴۸:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
ظریف و روحانی هر دو ر باید احضار کنید
ناشناس۳۴۲۵۳۷۶۲۱:۱۹:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
مجلس در مورد افشا گری آقای رائفی پور شفاف سازی کند
ناشناس۳۴۲۵۳۷۹۲۱:۲۳:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
جناب علم الهدی هیچ امیدی به مجلس برای تصویب لایحه عفاف و حجاب نیست ...
ناشناس۳۴۲۵۴۹۴۰۰:۲۱:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
مجلسیان دنبال کسب رای بودند که بدست آوردند
ناشناس۳۴۲۵۴۰۰۲۱:۵۱:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
آخه روزنامه هم میهن با آن سابقه....
ناشناس۳۴۲۵۴۷۵۲۳:۵۱:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
مگه نیکزاد دارای رای مناسبی در حوزه انتخابیه اش است ؟ ایشان فقط 85 هزار رای از میان یک میلیون واجد شرایط رای دادن هستند.یعنی کمتر از 10 درصد . این شد رای مناسب؟
H A Z۳۴۲۵۵۷۶۰۳:۲۶:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
شماکه اطلاع ندارید دروغ ننویسید اون یک میلیون رای مال کل استان اردبیل است ومجلس خبرگان نیکزاد نماینده مردم اردبیل است نه کل استان اون هم با مشارکت ۴۹درصدی اول مطالعه کن بعد نظربده
عمران۳۴۲۵۶۷۲۰۸:۲۵:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
همین ده درصد هم زیاد است. جالب اینکه هنوز متوجه نیستند که هیچ وزنی ندارند.
امیرعلی فرهنگ۳۴۲۵۷۰۲۰۹:۰۸:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
رای قالیباف چقدره و چند درصد؟ نیکزاد در حوزه انتخابیه خود با کسب رای خیلی بالا و با فاصله زیاد اول شده است و قالیباف هم چهارم .
ناشناس۳۴۲۵۷۳۶۰۹:۵۹:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
عزیزم از چند درصد رای دهنده ها رای آورد؟ شما باید این را بگویی نه فلان عدد!!!
ناشناس۳۴۲۵۵۰۶۰۰:۴۷:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
چرا جواب علم الهدا را میدید ؟؟؟
ق ب۳۴۲۵۵۳۰۰۱:۴۰:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
اگر بی حجابی تمدن است، پس حیوانات از همه متمدن ترند،
ناشناس۳۴۲۵۵۵۶۰۲:۴۹:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
وقتی اکثریت جامعه مخالف حجاب اجباری است امکان ندارد بشه اجرا کرد مهم اکثریت است .
ناشناس۳۴۲۵۷۳۸۱۰:۰۰:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
اینقدر اکثریت و اقلیت نکن خواسته باشند اجرا می کنند.....
حسین عسگری زرگر۳۴۲۵۵۷۷۰۳:۳۲:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
باسلام مهندس علی نیکزاد نمونه بارز یک مدیر مدبر ؛ انقلابی ؛کوشا وساعی ؛ شجاع ونترس ؛ وطن دوست و آمیخته با قشر متوسط جامعه دارای سوابق درخشان درزمان استانداری و وزارت وجزءمدیرانیست که اکثراحزاب سیاسی قبولش دارند.
ناشناس۳۴۲۵۶۰۴۰۵:۳۹:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
صد رحمت به قالی باف نیک زاده کیه
پرویزی۳۴۲۵۶۰۸۰۵:۴۹:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
همه بدبختیهای ملت زیرسرفقراست.شماسفره مردم راقیچی نکنیدوجامعه راازتبعیض لبریزنکنیدمطمئن باشید این ملت تمدن سازندهیچگاه تن به پلیدی وپلشتی نمی دهند.اختلاس،حقوقهای نجومی وهزاران معضل دیگرسبب شده تامردم ازخوبیهافاصله بگیرند.
ناشناس۳۴۲۶۲۲۰۱۶:۳۵:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
کاملا موافقم
ناشناس۳۴۲۶۲۲۲۱۶:۳۵:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
موافقم
پژمان۳۴۲۵۶۰۹۰۵:۵۱:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
ای کاش روزنامه هم میهن و به طور کلی اصلاح طلبان به این پرسش پاسخ می دادند_که نمی دهند-چرا نتانیاهو نخست وزیر ددمنش صهیونیستی کودکش گفته اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه های اسرائیل در ایران هستند.
ناشناس۳۴۲۵۶۱۶۰۶:۱۱:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
تا زمانی که ما به قانون احترام نگذاریم روز به روز بد تر میشود که بهتر نمی شود چون عده به ظاهر حزب الهی خیال میکنند انها هر کاری میخواهند بکنند ازاد هستند ولی اینطور نیست در مورد حجاب هم همین است نه تنها حجاب بلکه هر چیز اجباری جواب نمیدهد.
نسرین۳۴۲۵۶۱۹۰۶:۱۸:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
من معاون پرورشی دبیرستان بودم هنوز بعد از بازنشستگی خجالت میکشم که چرا هرروز صبح با دختران عزیزمان رفتار بدی نسبت به ظاهر آنها داشتم. چون ما در آموزش فراموش کردیم اول آگاهی دادن آموزش دادن بعد خواستن
ناشناس۳۴۲۵۷۴۱۱۰:۰۲:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
چون آموزش دنیا پرستی می‌دهند و همزمان به دختران می گویند بروید در محیط نامحرم کار کنید و رسانه ها هم جذاب برای ترویج بد پوششی!
ناشناس۳۴۲۵۶۲۷۰۶:۵۲:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
آقا خواهش میکنم روسری را ول کنید به فکر شرمندگی پدر درمقابل فرزند باشه سفره ها خالی شده است.
ناشناس۳۴۲۵۷۴۵۱۰:۰۳:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
چرا برای سایر قوانین همین فاز نمی دهید؟!!!
ناشناس۳۴۲۵۶۴۰۰۷:۱۹:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
اکثریت مردم در قضیه حجاب و انتخابات ، نافرمانی مدنی کرده اند .
ناشناس۳۴۲۵۶۷۵۰۸:۳۲:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
روزنامه محترم کیهان به جای اینکه برای مشکلات مردم فکری بکنید و گره ای را باز کنید، همه اش به فکر این هستید که چطور جناح مخالف را بکوبید
ناشناس۳۴۲۵۶۷۷۰۸:۳۴:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
لایحه هم تصویب بشه دخترا حجاب نمیذارن چرا چون تحصیلکرده وبیکارن . تا شغل وکار ودرامد نداشته باشن وضع از این بدتر میشه فکری بحال کار جوانان تحصیلکرده بکنین .
علی۳۴۲۵۶۸۲۰۸:۴۳:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
دو نکته اول در مورد وضعیت حجاب باید گفت دولت و دستگاههای متولی امر فرهنگ کلا در بحث فرهنگی کشور را رها کرده است و وضعیت کشف حجاب هرروز بدتر میشود و پوشاک و شلوار نامناسب و پاره بدن نما در سطح بازار جمع آوری نشده است لذا با گرم شدن هوا و رسیدن فصل بهار و مخصوصا تابستان اوضاع بدتر خواهد شد دوم حفظ نظام از حفظ اشخاص بالاتر هست لذا اگر فرزند مسئولی حاشیه ساز شده باید با او بصورت قانونی برخورد کرد فرقی هم ندارد برادر حسن روحانی با برادر جهانگیری یا فرزندان معاون اول قوه قضائیه و یا فرزند اقای قالیباف باشد بقول امام راحل انقلاب وابسته به شخص نیست همانطوری که دستور دادند اگرنوه اش یعنی سید حسین خمینی تخلف کرد با او برخورد شود نکته سوم در مورد تخلفات فرزندان معاون اول قوه قضائیه انتظار میرود قوه قضائیه در این خصوص اظهار نظر کرده و نگذارد فضای کشور در خصوص این پرونده غبار آلود و مورد طمع دشمنان کشور قرار بگیر.
ناشناس۳۴۲۵۷۰۷۰۹:۱۵:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
ریس مجلس پزشکیان با عرضه تر از بقیه
ناشناس۳۴۲۵۷۴۶۱۰:۰۴:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
با بد حجابی برخورد نکنید بیشتر در فساد های اخلاقی غرق خواهید شد
ناشناس۳۴۲۵۷۴۹۱۰:۰۵:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
چه نهادی باید به ثروت های بادآورده و رانتی برخی مسئولان و خانواده هایشان رسیدگی کند؟ مگر مملکت فقط برای حجاب قانون دارد؟
ناشناس۳۴۲۵۷۸۶۱۰:۵۱:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
کیهان جز تخریب کاری انجام نمیده
Ali۳۴۲۵۷۹۹۱۱:۰۳:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
حیف آدم که وقت بگذاره اظهارات امثال ظریف را گوش کنه یا جواب بده ...
ناشناس۳۴۲۵۹۳۳۱۲:۵۴:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
اینا اصلأ مردم براشون مهم نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  22. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین