در ایام عید برای سفر یک روزه اطراف تهران کجا برویم؟

  4021218047

در ایام عید فرصت مناسبی برای سفر و گردش دست می‌دهد. برخی از افراد شلوغی و هیاهوی جاده‌ها و شهرهای توریستی در تعطیلات عید را دوست دارند اما برخی ترجیح می‌دهند زمانی به سفر بروند که با شلوغی و ترافیک روبرو نشوند. سفر یک روزه اطراف تهران برای این افراد جذاب خواهد بود.

در ایام عید برای سفر یک روزه اطراف تهران کجا برویم؟

در این مطلب در الف قصد داریم از سفر یک روزه اطراف تهران صحبت کنیم. این سفر یک روزه اطراف تهران برای پایتخت‌نشینانی مناسب است که هم می‌خواهند کمی گردش کنند و از طبیعت لذت ببرند و هم نمی‌خواهند گرفتار شلوغی جاده‌ها شوند.

روستای آهار مقصدی مناسب برای سفر یک روزه اطراف تهران

روستای آهار یکی از روستاهای زیبا و خوش آب و هوای استان تهران است که در منطقه رودبار قصران قرار دارد. این روستا در دامنه‌های البرز و در فاصله ۲۳ کیلومتری شمال غرب گلندوک واقع شده است.

آهار از روستاهای آباد و پررونق منطقه بوده و به دلیل داشتن مزارع و باغات بزرگ، بیشتر ساکنین این روستا مشغول به کار باغداری هستند. در این روستا بیشتر میوه‌های گیلاس و آلبالو و گلابی و سیب تولید می‌شود.

طبیعت این منطقه در دو فصل بهار و پاییز بسیار زیبا و دیدنی است. در فصل بهار، باغات روستا با شکوفه‌های درختان گیلاس و آلبالو مزین می‌شوند و در فصل پاییز، درختان روستا با برگ‌های رنگارنگ خود جلوه‌های بی‌نظیر به منطقه می‌بخشند.

فاصله روستای آهار از تهران حدود ۶۵ کیلومتر است. با خودرو شخصی می‌توان از طریق جاده شمشک به این روستا رسید. این مسیر حدود ۱ ساعت و نیم طول می‌کشد.

سفر یک روزه اطراف تهران

روستای برگ جهان

روستای برگ جهان یکی از روستاهای زیبا و خوش آب و هوای استان تهران است که در منطقه لواسانات قرار دارد. این روستا در دامنه‌های البرز و در فاصله ۱۱ کیلومتری مشرق روستای افجه و در سیزده کیلومتری شهر لواسان مرکز بخش لواسانات واقع شده است

برگ جهان از روستاهای قدیمی و تاریخی منطقه بوده و قدمت آن به دوره ساسانیان می‌رسد. این روستای دارای جمعیتی حدود ۳۷۸ نفر است و مردم آن به زبان فارسی صحبت می‌کنند.

طبیعت روستای برگ جهان بسیار زیبا و دیدنی است. این روستا در میان کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده واقع شده و رودخانه‌ای پرآب از میان آن می‌گذرد. در اطراف روستای باغ‌های میوه، مزارع و مراتع سرسبز و چشمه‌های آب گوارا وجود دارد.

فاصله روستای برگ جهان از تهران حدود ۴۰ کیلومتر است. با خودرو شخصی می‌توان از طریق جاده لواسان به این روستا رسید. این مسیر حدود ۱ ساعت طول می‌کشد.

مردم روستای برگ جهان به آداب و رسوم سنتی خود پایبند هستند. در این روستای مراسمی مانند نوروز، محرم، صفر، وفات امام رضا (ع) و … باشکوه برگزار می‌شود. مردم روستای برگ جهان به مهمان نوازی شهرت دارند.

اگر به دنبال یک مقصد زیبا و دیدنی برای سفر یک روزه اطراف تهران هستید، روستای برگ جهان می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.این روستا دارای طبیعت زیبا، جاذبه‌های گردشگری متعدد و مردمی مهمان‌نواز است.

سفر یک روزه اطراف تهران

دشت هویج

دشت هویج در اطراف تهران، دشت گرچال نام دارد. این دشت در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا و در بالای روستای افجه در نزدیکی لواسان قرار گرفته است. دشت هویج در گذشته محل کاشت هویج بوده است، اما دیگر هویجی در آن نمی‌شود.

دشت هویج دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است. در فصل بهار، این دشت با شکوفه‌های درختان گیلاس و آلبالو مزین می‌شود و در فصل پاییز، برگ‌های رنگارنگ درختان جلوه‌های بی‌نظیر به منطقه می‌بخشند.

دشت هویج یکی از مقاصد گردشگری محبوب در اطراف تهران است. این دشت دارای طبیعت زیبا و بکر است و برای پیاده‌روی، کوهنوردی، پیک‌نیک و عکاسی مناسب است.

فاصله دشت هویج از تهران حدود ۲۲ کیلومتر است. با خودرو شخصی می‌توان از طریق جاده لواسان به این دشت رسید. این مسیر حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

سفر یک روزه اطراف تهران

تنگه لالون

این تنگه در روستای لالون در بخش رودبار قصران شهرستان شمیران استان تهران واقع شده است.

تنگه لالون در طول مسیر خود از میان کوه‌های البرز می‌گذرد و دارای مناظر طبیعی زیبا و چشم‌نوازی است. این تنگه همچنین دارای آبشاری زیبا به نام آبشار لالون است که در انتهای مسیر تنگه قرار دارد.

تنگه لالون دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است. در فصل بهار، این تنگه با شکوفه‌های درختان گیلاس و آلبالو مزین می‌شود و در فصل پاییز، برگ‌های رنگارنگ درختان جلوه‌های بی‌نظیر به منطقه می‌بخشند.

تنگه لالوون یکی از مقاصد مناسب برای سفر یک روزه اطراف تهران است. این تنگه دارای طبیعت زیبا و بکر است و برای پیاده‌روی، کوهنوردی، پیک‌نیک و عکاسی مناسب است.

فاصله تنگه لالون از تهران حدود ۴۵ کیلومتر است. با خودرو شخصی می‌توان از طریق جاده لواسان به این تنگه رسید. این مسیر حدود ۱ ساعت طول می‌کشد.

سفر یک روزه اطراف تهران

روستای جورد

روستایی از توابع شهرستان دماوند در استان تهران است. این روستا در فاصله ۳۸ کیلومتری شمال شرق تهران و ۹ کیلومتری شمال شهر رودهن واقع شده است. جورد روستایی کوهستانی با آب و هوای معتدل و خنک است.

تاریخچه روستا به بیش از ۴۰۰ سال قبل برمی‌گردد. در آن زمان، امامزاده سید روح‌الله، از نوادگان امام محمد تقی (ع)، از حوالی مازندران به این مکان که ییلاقی بوده مهاجرت کرده و پس از مدتی در این مکان فوت می‌کند.

جمعیت روستای جورد در حدود ۴۰۰ نفر است. بیش از ۹۵ درصد اهالی روستا سادات و همگی از نسل این امامزاده هستند.

شغل اکثر مردم روستا کشاورزی و دامداری است. محصولات عمده روستا گیلاس، گردو، آلبالو، زردآلو و سیب است.

مسیریابی از تهران تا روستای جورد

برای رسیدن به این روستا از تهران، می‌توانید از دو مسیر زیر استفاده کنید:

مسیر اول:

از طریق بزرگراه شهید بابایی یا بزرگراه شهید همت وارد آزادراه تهران- پردیس شوید. در کمربندی بومهن وارد جاده رودهن- لواسانات شوید و از روستای آردینه عبور کنید. پس از روستای آردینه، به یک دوراهی می‌رسید. مسیر سمت چپ به روستا می‌رود. این مسیر حدود ۳۸ کیلومتر طول دارد و حدود یک ساعت و نیم زمان می‌برد.

مسیر دوم:

از طریق بزرگراه شهید بابایی وارد بزرگراه شهید زین الدین شوید. در بزرگراه شهید زین الدین به سمت دماوند بروید. پس از عبور از شهر دماوند، وارد جاده روستا شوید. این مسیر حدود ۴۵ کیلومتر طول دارد و حدود یک ساعت و چهل و پنج دقیقه زمان می‌برد.

روستا از جاده اصلی فاصله دارد و مسیر آن آسفالت نیست. بنابراین، اگر با خودروی شخصی سفر می‌کنید، مراقب باشید.

روستا در ارتفاع ۲۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. بنابراین، هوا در آن خنک است. لباس گرم همراه داشته باشید.

در فصل بهار و تابستان، ترافیک در مسیر روستای جورد زیاد است. بنابراین، اگر می‌خواهید از شلوغی ترافیک جلوگیری کنید، صبح زود حرکت کنید.

سفر یک روزه اطراف تهران

دریاچه تار و هویر

این دو دریاچه از دریاچه‌های اطراف تهران در ارتفاع ۳۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و از جاذبه‌های گردشگری محبوب استان تهران و از مقاصد مناسب سفر یک روزه اطراف تهران هستند.

دریاچه تار دارای طول ۱.۳ کیلومتر و عرض ۴۰۰ متر است. عمق این دریاچه در فصل‌های پرآب حدود ۵۰ متر و در فصل‌های کم‌آب حدود ۴۰ متر است. دریاچه هویر نیز دارای طول ۹۰۰ متر و عرض ۱۵۰ متر است. عمق این دریاچه نیز حدود ۴۰ متر است.

سرچشمه آب دریاچه‌های تار و هویر چشمه‌ساران کوه‌های قره‌داغ، سیاه‌چال و شاه‌نشین در شمال و آبراهه‌های فصلی از جنوب است. قسمتی از آب این چشمه‌سارها و آبراهه‌ها به دریاچه‌های تار و هویر می‌ریزد و قسمت‌های دیگر، آب‌های تار و هویر را می‌سازند.

دریاچه‌های تار و هویر در میان کوه‌هایی با ارتفاع بین ۵۰ تا ۵۰۰ متر قرار گرفته‌اند. این کوه‌ها با قرارگرفتن در کنار هم باعث پیدایش گودال‌هایی می‌شوند و دریاچه‌هایی در این گودال‌ها شکل گرفته‌اند.

در اطراف دریاچه‌های تار و هویر پوشش‌های گیاهی خاص وجود ندارد، اما یکی از معدود گیاهان این منطقه آویشن کوهی است که اگر در میان تپه‌ها پیاده‌روی کنید، بوی دلپذیر آن را احساس می‌کند. چشمه‌هایی که از بالای تپه‌ها به درون رودخانه می‌ریزند نیز بسیار دیدنی هستند.

اگر قصد دارید از دریاچه های تار و هویر دیدن کنید، می توانید از مسیرهای زیر اقدام کنید:

مسیر اول: از تهران به سمت دماوند حرکت کنید. پس از رسیدن به دماوند، به سمت روستای هویر مراجعه کنید. مسیر دسترسی به دریاچه ها از روستای هویر حدود ۱۵ کیلومتر است.

مسیر دوم: از تهران به سمت فیروزکوه حرکت کنید. پس از رسیدن به فیروزکوه، به سمت روستای تار بروید. مسیر دسترسی به دریاچه‌ها از روستای تار حدود ۲۰ کیلومتر است.

در هر دو مسیر، باید از جاده‌های کوهستانی عبور کنید. بنابراین، اگر با اتومبیل شخصی سفر می‌کنید، حتماً از سالم بودن خودرو و تجهیزات فنی آن مطمئن شوید.

در فصل بهار، هوا در اطراف دریاچه‌ها بسیار سرد است، بنابراین لباس گرم همراه داشته باشید.

سفر یک روزه اطراف تهران

دریاچه لزور

دریاچه لزور یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب استان تهران و مقصد مناسب برای سفر یک روزه اطراف تهران است که در ۱۷۰ کیلومتری شمال شرقی تهران و ۴۵ کیلومتری شمال غربی فیروزکوه قرار دارد. این دریاچه در ارتفاع ۲۴۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و دارای آبی زلال و شفاف است.

دریاچه لزور در میان کوه‌های بلند و جنگل‌های سرسبز قرار گرفته است. این دریاچه از چشمه‌ساران کوه‌های اطراف آب می‌شود.

در اطراف دریاچه لزور امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران فراهم شده است. در این منطقه می‌توان از امکاناتی مانند پارکینگ، رستوران، آلاچیق، قایق سواری و ماهیگیری استفاده کرد.

اگر قصد دارید از دریاچه لذت ببرید، می توانید از مسیرهای زیر اقدام کنید:

مسیر اول: از تهران به سمت فیروزکوه حرکت کنید. پس از رسیدن به فیروزکوه، به سمت روستای لزور بروید. مسیر دسترسی به دریاچه از روستای لزور حدود ۱۴ کیلومتر است.

در هر دو مسیر، باید از جاده‌های کوهستانی عبور کنید. بنابراین، اگر با اتومبیل شخصی سفر می‌کنید، حتماً از سالم بودن خودرو و تجهیزات فنی آن مطمئن شوید.

سفر یک روزه اطراف تهران

دریاچه سد طالقان

دریاچه سد طالقان، یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های استان البرز است که در فاصله ۸۷ کیلومتری از شهر کرج قرار دارد. این دریاچه در پشت سد طالقان قرار گرفته است.

دریاچه سد طالقان در ارتفاع ۱۶۰۰ متری از سطح قرار دارد و دارای آبی زلال و شفاف است. این دریاچه در میان کوه‌های بلند و جنگل‌های سرسبز قرار گرفته است و مناظری زیبا و چشم‌نواز دارد.

در اطراف دریاچه سد طالقان امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران فراهم شده است. در این منطقه می‌توان از امکاناتی مانند پارکینگ، رستوران، آلاچیق، قایق سواری و ماهیگیری استفاده کرد.

در فصل بهار، هوا در اطراف دریاچه بسیار سرد است، بنابراین لباس گرم همراه داشته باشید.

سفر یک روزه اطراف تهران

آبشار آبنیک ؛ مقصد مناسب برای سفر یک روزه اطراف تهران

این آبشار که بعد از لالون، در مسیر گرمابدر و در انتهای دره آبنیک قرار دارد، برخلاف بسیاری از آبشارها که زیبایی آنها تنها محدود به فصل بهار و تابستان است، زمستان‌ها یخ می‌بندد و منظره باشکوهی را برای مخاطبان ایجاد می‌کند.

آبشار یخی در فصل تابستان نیز بسیار زیبا و دیدنی است. در این فصل، اطراف آبشار پوشیده از درختان و گیاهان سرسبز می‌شود و فضایی دل‌انگیز را ایجاد می‌کند. پایین آبشار نیز حوضچه‌ای بزرگ وجود دارد که در فصل تابستان می‌توان در آن آبتنی کرد.

در فصل تابستان نیز اطراف آبشار، بسیار سرسبز و تماشایی می‌شود. چشمه آبنیک که در مسیر آبشار جاری می‌شود و آب آبشار یخی را تامین می‌کند آب شفاف و گوارایی دارد و منظره‌ای‌ بیش از حد لذت‌بخش را به محیط هدیه می‌دهد.

آبشار یخی بسیار پرآب است، تا جایی که پایین آبشار حوضچه بزرگی و پر از آب، درست شده که در فصل تابستان می‌تواند جای خوبی برای آبتنی باشد. این آبشار برای دور ماندن از آب‌وهوای شهری و فعالیت‌های خسته‌کننده آن بسیار مناسب است.

آبشار آبنیک یکی از بهترین گزینه‌ها برای یک سفر یک روزه اطراف تهران است. این آبشار در فاصله ۶۰ کیلومتری از تهران قرار دارد و دسترسی به آن از طریق جاده فشم به لواسان امکان‌پذیر است.

آبشار آبنیک در انتهای دره آبنیک و در ارتفاع ۲۴۰۰ متری از سطح دریا در منطقه رودبار قصران استان تهران قرار دارد. این آبشار در فاصله ۶۰ کیلومتری از تهران قرار دارد و دسترسی به آن از طریق جاده فشم به لواسان امکان پذیر است.

ارتفاع آبشار آبنیک حدود ۳۰ متر است.

برای دسترسی به آبشار آبنیک، می توانید از دو مسیر زیر استفاده کنید:

مسیر اول: از تهران، مسیر جاده فشم به لواسان را در پیش بگیرید. پس از رسیدن به روستای آبنیک، مسیر جاده خاکی را به سمت انتهای دره آبنیک ادامه دهید. پس از حدود ۳۰ دقیقه پیاده روی، به آبشار آبنیک خواهید رسید.

مسیر دوم: از تهران، مسیر جاده شمشک به دیزین را در پیش بگیرید. پس از رسیدن به روستای دیزین، مسیر جاده خاکی را به سمت روستای آبنیک ادامه دهید. پس از حدود ۲۰ دقیقه پیاده روی، به آبشار آبنیک خواهید رسید.

سفر یک روزه اطراف تهران

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین