کمربند سبز مشهد؛ معرفی کوهشار و کوه پارک برای لذت از طبیعت

259529،   4021121017

پارک ها و فضاهای سبز، ریه‌های شهر هستند و نقشی حیاتی در سلامتی و کیفیت زندگی شهروندان ایفا می‌کند. فضاهایی که علاوه بر کاهش آلودگی هوای شهر، به دلیل اثرات آرامش بخش می تواند نقش به سزایی در کاهش استرس و اضطراب شهروندان داشته باشد. در کلان‌شهر مشهد، منطقه ای گسترده به فضای سبز آراسته شده که به کمربند سبز مشهد معروف است. این کمربند، به‌عنوان یک فضای سبز، محل بسیار مناسبی برای تفریح و گردش مردم است. همچنین، به حفظ تنوع زیستی منطقه نیز کمک می‌کند. بیایید با کمربند سبز مشهد که کوهشار و کوه پارک زیبا در آن قرار گرفته بیشتر آشنا شوید.

کمربند سبز مشهد | یوتراوز

نگاهی بر مسیر کمربند سبز مشهد

کمربند سبز مشهد، از شمال به کوه‌های بینالود، از جنوب به جاده‌ی مشهد-نیشابور، از شرق به جاده‌ی مشهد-قوچان، و از غرب به جاده‌ی مشهد-چناران محدود می‌شود. طول کمربند سبز مشهد، حدود 27 کیلومتر است. این کمربند، از دو بخش اصلی تشکیل شده است. بخش شمالی، از کوه‌های بینالود شروع می‌شود و تا جاده‌ی مشهد-نیشابور ادامه دارد. این بخش، دارای درختان و گیاهان متنوعی است و به عنوان یک منطقه‌ی گردشگری محبوب، مورد توجه مردم قرار گرفته است. بخش جنوبی که از جاده‌ی مشهد-نیشابور شروع می‌شود و تا جاده‌ی مشهد-قوچان ادامه دارد، دارای درختان و پوشش گیاهان کمتری است. اگر در این روزها قیمت بلیط قطار تهران به مشهد را برای سفر به این شهر جست و جو می کنید و درحال برنامه ریزی برای زیارت و تفریح در مشهد هستید، بازدید از کوه پارک و کوهشار که در این منطقه واقع شده، می تواند گزینه مناسبی برای اوقات فراغت شما باشد.

 

مسیرهای دسترسی به کمربند سبز مشهد کجاست؟

در ادامه، مسیر دسترسی به برخی از نقاط مهم کمربند سبز را معرفی می‌کنیم:

  • پارک جنگلی وکیل آباد: این پارک، یکی از بزرگترین پارک‌های مشهد است که در بخش شمالی کمربند سبز قرار دارد. برای دسترسی به این پارک، می‌توانید از اتوبوس‌های کمربند سبز استفاده کنید.
  • پارک کوهشار: این پارک، دارای یک آبشار مصنوعی بلند است که از جاذبه‌های گردشگری مشهد محسوب می‌شود. برای دسترسی به این پارک، می‌توانید از اتوبوس‌های کمربند سبز استفاده کنید.

معرفی پارک کوهشار مشهد

پارک کوهشار، طبیعتی بکر در دل شهر است؛ یک پارک شهری که در منطقه‌ی کوهپایه‌ای مشهد قرار دارد. این پارک، دارای امکانات و جاذبه‌های گردشگری متنوعی است که آن را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در مشهد تبدیل کرده است؛ البته ناگفته نماند که این پارک زیبا شاید کمتر شناخته شده باشد اما بازدید از طبیعت بکر آن یکی از واجبات است.

کمربند سبز مشهد | یوتراوز

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های پارک کوهشار، آبشار مصنوعی آن است. جالب است بدانید این آبشار، با ارتفاع ۱۹۰ متر، بلندترین آبشار مصنوعی ایران است. علاوه‌بر آبشار مصنوعی، پارک کوهشار دارای امکانات و جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز است. از جمله این امکانات و جاذبه‌ها می‌توان به فضای سبز گسترده،  امکانات ورزشی و رستوران‌ها و کافه‌ها زیر اشاره کرد. پارک کوهشار، مکانی مناسب برای تفریح و گردش خانواده‌ها، عکاسی، دوچرخه‌سواری و دوست‌داران طبیعت است. این پارک، فضایی آرام و دلنشین را برای استراحت و لذت بردن از طبیعت فراهم می‌کند.

کوهشار مشهد کجاست؟

این پارک، در حدفاصل بلوار نماز، کوشش و شهدای ارتش قرار دارد. برای دسترسی به کوهشار مشهد، می‌توانید از اتوبوس‌های درون‌شهری استفاده کنید. اتوبوس‌های خط کوهشار، از ایستگاه‌های مختلف شهر به سمت پارک کوهشار حرکت می‌کنند. همچنین، می‌توانید با خودروی شخصی از جاده‌ی مشهد-نیشابور استفاده کنید.

آدرس دقیق کوهشار مشهد:

  • بلوار نماز، حدفاصل بلوار کوشش و شهدای ارتش

فاصله کوهشار مشهد از حرم امام رضا (ع):

  • حدود ۱۴ کیلومتر

زمان رسیدن به کوهشار مشهد از حرم امام رضا (ع):

  • با اتوبوس: حدود ۴۰ دقیقه
  • با خودروی شخصی: حدود ۳۰ دقیقه

معرفی کوه پارک مشهد

بهشت طبیعت‌گردی در دل شهر را در کوه پارک مشهد تجربه کنید. کوه پارک مشهد، یک پارک کوهستانی است که در ارتفاعات جنوبی شهر مشهد قرار دارد. کوه پارک در سال ۱۳۹۹ افتتاح شد و با مساحت بیش از ۲ میلیون متر مربع، معادل ۲۵۰ برابر یک زمین فوتبال و حدود ۳ برابر پارک ملت، یکی از بزرگترین پارک‌های ایران است. جالب است بدانید که قرار بود که این قسمت از دامنه کمربندی جنوبی مشهد به یک بزرگراه تبدیل شود. اما با تغییر کاربری آن، کوه پارک مشهد با داشتن بیش از یک میلیون درخت، به یک پارک طبیعی تبدیل شد. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های کوه پارک مشهد، طبیعت بکر و زیبای آن است. این پارک، دارای کوه‌های بلند، درختانی انبوه است. یکی از نوآوری‌های این پارک، ارائه سینما ماشین است. سینما ماشین، یک تجربه متفاوت از تماشای فیلم است که در آن، مخاطبان از داخل خودروی خود به تماشای فیلم می‌پردازند. این تجربه، به ویژه در فضای باز، لذت‌بخش‌تر است. سینما ماشین کوه پارک مشهد، در انتهای این مجموعه واقع شده است. این سینما، دارای یک پرده بزرگ و یک سیستم صوتی با کیفیت است. سینما ماشین کوه پارک مشهد، یک تجربه متفاوت و جذاب است که می‌تواند برای گردشگران این مجموعه، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی ایجاد کند. البته، لازم به ذکر است که این امکان، همیشه در دسترس نیست. سینما ماشین کوه پارک مشهد، معمولاً در فصل‌های گرم سال و در روزهای تعطیل فعالیت می‌کند. در شب، چراغ‌های کوه پارک روشن می‌شوند و فضایی رویایی و خیال‌انگیز را ایجاد می‌کنند. نورپردازی زیبای کوه‌ها، جنگل‌ها، و چشمه‌ها، جلوه‌ای خیره‌کننده به پارک می‌بخشد. پس اگر به دنبال یک تجربه‌ی متفاوت و فراموش‌نشدنی هستید، حتماً از کوه پارک مشهد در شب دیدن کنید.

کمربند سبز مشهد | یوتراوز

آدرس کوه پارک دلاوران مشهد

برای دسترسی به کوه پارک مشهد، می‌توانید از اتوبوس‌های درون‌شهری استفاده کنید. اتوبوس‌های خط کوه پارک، از ایستگاه‌های مختلف شهر به سمت کوه پارک حرکت می‌کنند. همچنین، می‌توانید با خودروی شخصی از جاده‌ی مشهد-قوچان استفاده کنید.لازم به ذکر است این کوه پارک، به دلیل قرارگیری در منطقه دلاوران، به بام دلاوران مشهد نیز معروف است.

آدرس دقیق: مشهد، بلوار شهید فکوری، انتهای بلوار دلاوران، خیابان نخل، کوه پارک مشهد

فاصله کوه پارک مشهد از حرم امام رضا (ع) حدود ۱۴ کیلومتر است. زمان رسیدن به کوه پارک مشهد از حرم امام رضا (ع) با اتوبوس حدود ۴۰ دقیقه و با خودروی شخصی حدود ۳۰ دقیقه است.

سخن پایانی

بدون شک حالا که با کمربند سبز مشهد آشنا شدید، ترغیب شدید تا از کوهشار و کوه‌پارک زیبای این شهر دیدن کنید. اگر ساکن شهر مشهد نیستید، جای نگرانی نیست؛ با رزرو بلیط قطار از وب‌سایت یوتراوز می‌توانید با مناسب‌ترین قیمت، به شهر مشهد سفر کنید و از حضور در طبیعت بی‌نظیر آن، نهایت لذت را ببرید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین