فوربس: آمریکا به اوکراین خیانت کرد

  4021116004 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نشریه آمریکایی با اشاره به خیانت واشنگتن به اوکراین در زمینه حمایت تسلیحاتی، به کی‌یف توصیه کرد در تامین گلوله‌های توپ که نقشی کلیدی در میدان نبرد دارند، روی کمک پنتاگون حساب باز نکند.

فوربس: آمریکا به اوکراین خیانت کرد

به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی در گزارشی به خیانت واشنگتن به اوکراین در جنگ با روسیه پرداخته و نوشته است: هنگامی که بودجه آمریکا برای اوکراین در دسامبر سال گذشته به پایان رسید و جمهوری‌خواهان حامی روسیه در کنگره آمریکا بودجه پیشنهادی «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور را تصویب نکردند، توپخانه‌های اوکراین نخستین بخشی از نیروهای مسلح بودند که از این خیانت آسیب دیدند؛ چراکه آمریکا یکی از اهداکنندگان اصلی توپ‌های هویتزر و راکت‌اندازها بود و واشنگتن تامین بخظ اعظم مهمات این تسلیحات را برعهده داشت.

به گزارش فوربس، در اوایل جنگ به لطف کمک‌های واشنگتن، اوکراین در حملات توپخانه‌ای نسبت به روسیه قوی‌تر ظاهر شده بود اما حالا نیروهای روس روزانه ۱۰ هزار گلوله توپ شلیک می‌کنند، درحالی‌که گلوله‌های توپ شلیک‌شده از اوکراین یک‌پنجم این میزان است.

در نتیجه بن‌بستی که میان کنگره آمریکا و کاخ سفید بر سر تصویب بودجه حمایتی اوکراین ایجاد شده، نیروهای روسیه توانسته‌اند قدرتمندترین توپ‌های خود را در میدان نبرد مستقر کرده و مواضع ارتش اوکراین را در شهرهای خط مقدم هدف قرار دهند.

به گزارش این نشریه آمریکایی، این در حالی است که وقتی کمک‌های آمریکا برقرار بود، نیروهای روسیه خطر تجمیع این تعداد از سامانه‌های توپخانه‌ای را در میدان نبرد نمی‌پذیرفتند؛ زیرا ممکن بود این سامانه‌ها هدف توپخانه‌های اوکراینی قرار گیرند. اما حالا که اوکراین با کمبود گلوله‌های توپ مواجه است، نیروهای این کشور گلوله‌های باقی‌مانده را برای حیاتی‌ترین شرایط ذخیره کرده‌اند؛ از جمله هنگامی که روس‌ها سعی در نفوذ به خطوط دفاعی اوکراین دارند.

این باعث شده روس‌ها مناطق شهری اوکراین را آن‌قدر تخریب کنند که نیروهای اوکراینی دیگر جایی برای پنهان‌شدن نداشته باشند. در این صورت، دفاع از این مناطق عملاً برای اوکراینی‌ها غیرممکن می‌شود و این تکنیکی است که روس‌ها در تصرف شهر مارینکا در شرق اوکراین به کار گرفته و اوکراینی‌ها را وادار به عقب‌نشینی کردند.

بر اساس گزارش فوربس، اوکراین سعی دارد با استفاده از پهپادهایی که قابلیت «دید اول‌شخص» دارند، سامانه‌های توپخانه‌ای روسیه را فلج کند. این در حالی است که برد عملیاتی این پهپادها کمتر از ۴ کیلومتر است؛ اما روس‌ها توپخانه‌های خود را در فاصله ۱۵ تا ۲۴ کیلومتری خطوط مقدم مستقر می‌کنند.

این نشریه آمریکایی در انتهای گزارش خود به کی‌یف توصیه کرده که راهی برای تامین گلوله‌های توپخانه پیدا کند، اما برای تحقق این هدف روی کمک آمریکا حساب نکند.

اوکراین که نتوانست در ضدحمله پر سروصدای خود دستاورد چندانی داشته باشد حالا به دنبال احیای جریان حمایت‌های نظامی غرب است؛ کمک‌هایی که به اذعان مقامات اوکراینی ادامه جنگ بدون آن‌ها برای کی‌یف ناممکن خواهد بود. آمریکا بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تسلیحاتی اوکراین است؛ اما کاخ سفید و کنگره ایالات متحده تا امروز برای تصویب بودجه حمایتی جدید اوکراین به توافق نرسیده‌اند.

جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا علاوه بر یادآوری این نکته که مسائل داخلی آمریکا در اولویت قرار دارند، می‌گویند که کاخ سفید باید یک استراتژی ملموس و شفاف ارائه دهد که ارسال بودجه مضاعف به اوکراین را توجیه کند؛ راهبردی که مشخصاً نشان دهد تخصیص بودجه مضاعف به کی‌یف می‌تواند به پیروزی اوکراین در جنگ با روسیه ختم شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۷۹۹۸۰۱۹:۰۶:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
بفرمایید و بنویسید و بگویید، آمریکا تابحال به کدام کشورو ملتی که خیانت نکرده؟
ایرانی۳۳۸۰۴۲۹۱۱:۲۷:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
شوومن و حواس پرت چی درآمده؟؟؟ این یهودی شوومن بدبخت کرد اوکراین را ...متاسفم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین