آیا استفاده از سرور مجازی مقرون به صرفه است؟

گزارش بازرگانی، 256355،   4021110073

سرور مجازی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد و کسب و کارهایی است که نیاز به یک سرویس میزبانی وب سریع، باکیفیت و مقرون به صرفه دارند. تریدرها و افرادی که می‌خواهند یک آدرس مجازی واقعی در کشورهای دیگر داشته باشند و بدون نگرانی از بابت تحریم و… فعالیت‌های خودشان را ادامه دهند نیز مشتری این سرویس‌ها هستند.

با توجه به اینکه شرکت‌های میزبانی وب سرور مجازی را در نمونه‌های مختلفی ارائه می‌کنند، اغلب افراد به دنبال پیدا کردن جواب این سؤال هستند که آیا خرید سرور مجازی سوئد ارزان یا داشتن یک سرور مجازی اروپایی مقرون به صرفه امکان‌پذیر است یا خیر؟ در ادامه مواردی که روی قیمت سرور مجازی تاثیرگذار هستند و شرایط خرید یک سرور مجازی اقتصادی را برای کسانی که نیاز به یک نمونه از این سرویس‌ها با قیمت مناسب دارند ارائه کرده‌ایم.

چه عواملی بر قیمت سرور مجازی اقتصادی تاثیرگذار هستند؟

برای خریدن سرور مجازی باید این موضوع را در نظر داشته باشید که مواردی مانند نوع تکنولوژی‌های استفاده شده در این سرویس‌ها، میزان منابع سرور، لوکیشن یا کشوری که سرور در آن قرار دارد و پلنی که برای زیرساخت مد نظرتان انتخاب می‌کنید روی قیمت نهایی سرور مجازی‌ها تاثیرگذار هستند؛ یعنی اگر سرور مجازی پایه ایران را انتخاب کنید، هزینه‌ای که برای خرید این سرویس باید بپردازید نسبت به سرور مجازی خارج کمتر خواهد بود.

نکات مهم خرید سرور مجازی مقرون به صرفه

اگر بودجه‌ای که برای خرید سرور مجازی یا VPS در نظر گرفته‌اید محدود است، مواردی که در ادامه ارائه شده کمکتان می‌کند تا یک نمونه از این سرویس که قیمت مناسب‌تری دارد را برای استفاده تهیه کنید.

ایرانی یا خارجی بودن سرور

سرور مجازی‌هایی که در موقعیت جغرافیایی ایران قرار دارند، قیمت کمتری نسبت به سرویس‌هایی که در کشورهای خارجی مانند انگلیس، سوئد، آمریکا و… میزبانی می‌شوند دارند؛ بنابراین در صورتی که از سرویس‌های داخل ایران استفاده می‌کنید، هزینه‌ای که برای استفاده از سرور مجازی می‌پردازید کمتر خواهد بود.

زیرساخت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سرور

هر اندازه زیرساخت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که برای سرور مجازی در نظر گرفته شده قوی‌تر باشد، این سرویس کیفیت و امنیت بیشتری برای استفاده خواهد داشت. این موضوع می‌تواند هزینه خرید سرور مجازی را نیز افزایش دهد؛ بنابراین در صورتی که نیاز به پردازش‌های بالا دارید و می‌خواهید یک زیرساخت حرفه‌ای مقرون به صرفه داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم از سرور مجازی‌هایی که کیفیت قابل قبول و قیمت مناسبی دارند استفاده کنید.

فضای ذخیره‌سازی و منابع سرور

اگر حجم داده‌هایتان زیاد است، یا اینکه نیاز به پردازش‌های سنگین دارید، سرورهایی که دارای منابع بالا و ظرفیت پردازش قوی هستند برایتان مناسب خواهند بود. این نوع از سرورهای مجازی قیمت بالاتری دارند؛ بنابراین در صورتی که سرویسی که نیاز دارید امکانات خاصی دارد، مبلغی که برای خرید سرور مجازی باید در نظر بگیرید معمولاً بیشتر خواهد بود.

خرید پلن های پایه سرور مجازی

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب سرور مجازی‌ها را به صورت پلن های مختلف ارائه می‌کنند. اگر برای شروع کارتان نیاز به این سرویس‌ها دارید، این امکان برایتان وجود دارد که از پلن های پایه که قیمت مناسب‌تری دارند استفاده کنید.

همچنین، در صورتی که شرکت مورد نظر امکان خرید سرور مجازی ساعتی را داشته باشد می‌توانید به صورت ساعتی از این سرویس استفاده کرده و هزینه آن را تنها به اندازه مصرفتان بپردازید.

استفاده از تکنولوژی‌های جدید و امروزی

سرورهایی که از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های به روز پشتیبانی می‌کنند و در زیرساخت آن‌ها محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جدید استفاده شده، قیمت نسبتاً بیشتری نسبتاً به سرویس‌های قدیمی دارند.

بنابراین در صورتی که نیاز به فناوری خاصی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از سرویس‌هایی که کارایی مناسب و قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند به جای این سرورهای مجازی استفاده کنید، یا اینکه خرید این سرورها را به صورت ساعتی انجام دهید، تا هزینه وی پی اس برایتان مقرون به صرفه تمام شود.

موارد مهم در خرید سرور مجازی اقتصادی

برای خرید سرور مجازی لازم است که ابتدا شرکت‌های مختلفی که این سرویس را ارائه می‌دهند بررسی کرده و سپس سرور مجازی را که با نیازمندی‌هایتان سازگاری بیشتری دارد تهیه کنید. از جمله موارد مهمی که موقع انتخاب سرور مجازی اقتصادی یا مقرون به صرفه باید در نظر بگیرید می‌توان به نکات زیر اشاره کرد.

  • توجه به توانایی فنی و اجرایی و پلن‌های ارائه شده توسط شرکت هاستینگ
  • ارائه خدمات پشتیبانی جهت رفع مشکلات احتمالی
  • آپتایم مناسب سرور و در دسترس بودن آن
  • امنیت بالای سرور و ارائه IP ثابت جهت فعالان حوزه مالی و…

چرا خرید سرور مجازی از هاست ایران؟

با توجه به اینکه شرکت‌های زیادی در زمینه ارائه خدمات میزبانی وب و فروش سرور مجازی فعالیت می‌کنند، انتخاب یکی از این شرکت‌ها برای کاربران کار دشواری به نظر می‌رسد. هاست ایران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های میزبانی وب، این امکان را برای کاربران فراهم کرده که خرید سرور مجازی اقتصادی را در کمترین زمان انجام دهند. از جمله مزایای انتخاب سرور مجازی‌ هاست ایران برای کاربران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تحویل آنی سرور پس از خرید
  • امکان دریافت IP اضافه
  • ارائه پلن‌های قیمتی منعطف
  • آپتایم بالا و حدود 99.99 درصد
  • پشتیبانی حرفه‌ای 24 ساعته
  • امکان نصب سیستم عامل دلخواه
  • امکان فعال‌سازی بکاپ گیری خودکار

سخن پایانی

خرید سرور مجازی یکی از گزینه‌های مناسب برای افرادی است که می‌خواهند تحریم‌ها را دور بزنند و به عنوان یک فرد ساکن بیرون ایران در پلتفرم‌های بین‌المللی فعالیت کنند. با خرید این سرویس‌ها یک IP ثابت در کشورهای اروپایی، امارات و… خواهید داشت و می‌توانید فعالیت‌های بین‌المللی خودتان مانند ترید کردن و… را به بهترین نحو انجام دهید.

هاست ایران پلن های اقتصادی این سرویس را برای کسانی که نیاز به یک سرور مجازی یا وی پی اس حرفه‌ای و باکیفیت دارند ارائه کرده است، تا تمام افراد و کسب و کارها بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. من عجله ندارم!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  8. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  10. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  11. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  12. چرا این همه بد اخلاقی؟

  13. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  14. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  15. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  16. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  17. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  18. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  19. دور باطلی که تمامی ندارد!

  20. برای این عکس شما تیتر بزنید

  21. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  22. تضادی عجیب و پر ابهام!

  23. درباره توبه تتلو

  24. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  25. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

آخرین عناوین