وزارت بهداشت: مخالفتی با افزایش ظرفیت پزشکی نداریم

  4021106038 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت‌: مخالفت ما با افزایش بی رویه ظرفیت پزشکی است اما هر سال افزایش ظرفیت به میزان منطقی انجام می شود.

وزارت بهداشت: مخالفتی با افزایش ظرفیت پزشکی نداریم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دکتر ابوالفضل باقری فرد در نشستی با جمعی از نخبگان در ستاد وزارت بهداشت گفت : با افزایش ظرفیت پزشکی مخالفتی نداریم مخالفت ما با افزایش بی رویه ظرفیت پزشکی است اما هر سال افزایش ظرفیت به میزان منطقی انجام می شود.

وی افزود: با افزایش ظرفیت پزشکی بدون توجه به توسعه زیرساخت های آموزشی و درمانی، مخالف هستیم و در مجامع مختلف به ویژه شورای عالی انقلاب فرهنگی، به دنبال اصلاح مصوبه هستیم تا کیفیت پزشکی قربانی کمیت نشود. 

دکتر باقری فرد بر لزوم افزایش دستمزد دستیاران پزشکی تاکید کرد و گفت : در حال حاضر حق الزحمه دستیاران کافی نیست و در سال آینده نیز امیدواریم با کمک سازمان برنامه و بودجه و معاونت توسعه وزارت بهداشت، شاهد افزایش مناسبی در حق الزحمه دستیاران باشیم. 
 
وی ادامه داد: به سمتی حرکت می کنیم که حق الزحمه تبدیل به حقوق دستیاران شود و یک دستیار بتواند حداقل به اندازه یک پزشک عمومی، دریافتی داشته و از مزایای بیمه و حق اولاد برخوردار باشد که امیدواریم سازمان برنامه و بودجه نیز کمک مناسبی در این حوزه داشته باشد. 
 
معاون آموزشی وزیر بهداشت در خصوص فروش تعهدات دانش آموختگان علوم پزشکی هم گفت: مگر ما مجاز به فروش تعهدات هستیم؟ تعهدات مربوط به مردم و تحصل رایگان است. اگر سالهای قبل تعهدات را فروخته اند، کار غیرقانونی، غیر شرعی و غیراخلاقی کرده اند. مردم مگر نیاز به خدمات پزشکان ندارند؟ مگر نمی گوییم باید ظرفیت افزایش پیدا کند؟ مبلغ فروش تعهدات هم در نوع خود جالب بود که برای هر سال، ۷۰۰ هزار تومان بود آیا می توانیم حق مردم را بفروشیم؟ و  با دستور وزیر بهداشت، فروش تعهدات من بعد ممنوع شد.
 
 

دیدگاه کاربران

رضا۳۳۷۰۰۴۴۰۸:۱۱:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۷
همین الان به خاطر انحصاری که پزشکان بوجود اوردن و ظرفیت پذیرش کنکور پزشکی رو عمدا پایین نگه داشتن بعضی از مردم مجبورن زیر میزی بدن تا پزشک جراح عملشون رو انجام بده
ناشناس۳۳۷۰۱۱۴۰۹:۳۸:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۷
اون بخاطر انحصار نیست بخاطر اونه که من بیمار اصرار دارم حتما فلان پزشک منو عمل کنه و چون تعداد متقاضیش زیاد میشه اینجوری میشه حالا ممکنه در شعاع یک کیلومتری ایشون ۵ تا پزشک متخصص مثل خودش هم باشه که بدون اخذ وجه و حتی با تخفیف میتونه کارمونو انجام بده
ناشناس۳۳۷۰۴۰۷۱۴:۱۶:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۷
بله همینطور که این دوستمان گفتند پزشک کم متقاضی هم زیاد داریم، البته راهش این نیست که ما پزشکان را کانالیزه و سهمیه بندی بیمار کنیم. طرح پزشکی خانواده خوب است، برای این که این پزشکان را در کشور پخش کنیم اما بودجه میخواهد و باید این بودجه را تخصیص دهیم. شاید شما باز بگویید پول و پول پرستی! اگر واقعا جایی کار کرده باشید و کار سازمانی و مدیریتی آشنایی داشته باشید خوب متوجه این حرف میشوید اگر نه باز هم حرفهای شعاری درباره اخلاق و... خواهید زد. واقعا اینجور نیست که پزشک بی اخلاق باشد، یک فرد زحمت میکشد و ۷ سال بعد از دیپلم درس میخواند که تازه پزشک عمومی شود. آنهم با تمامی مشقت‌هایش از پذیرش در دانشگاه، تا تحصیل و سپس کسب تخصص و مشقت‌های بی‌انتهایش! حال اگر شما از شرایطتان ناراحت هستید این دلیل نمی‌شود که دق و دلی خودتان را سر پزشک خورد کنید و انتقام گیری کنید. بنده خیلی حرف‌ها را که مردم درباره بعضی پزشکان میزنند را قبول دارم، اما شیوه برخورد شماها با کلیت جامعه پزشکی صحیح نیست. بله پزشک داریم که دیگران را بمانند یک رعیت می‌بیند، خب این چه ربطی به دیگر پزشکان دارد که ما درباره آن‌ها بخواهیم این شکلی قضاوت کنیم! درباره حرف این مقاله هم که وزارت بهداشت می‌گوید با افزایش ظرفیت پزشکی مشکلی ندارند، من اینرا من قبول ندارم. حال چرا؟ چون امسال بودجه تخصیصی سازمان برنامه و بودجه به این موضوع بسیار کم بود یا طرح پزشک خانواده بدلیل عدم تامین اعتبار از سوی برنامه و بودجه محقق نشد و حالا همه این ها بصورت قرضی و بدهی انجام شده است. نهایتا اینکه شرایط لازم وجود ندارد اما شاید جرائت ندارند صادقانه بگویند و یا بمانند سایر موارد دولت سعی در مثبت درمانی و مثبت اندیشی در جامعه دارند.
ناشناس۳۳۷۰۰۷۳۰۹:۰۴:۰۷ ۱۴۰۲/۱۱/۷
مخالفتی ندارید ولی قصد و نیت هم ندارید هیچ راهکاری هم برای رفع مشکلات مردم ندارید
ناشناس۳۳۷۰۱۹۳۱۰:۴۹:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۷
موافقید یا مخالف ، قابل بحث است ولی لطفا هر روز نظراتتان را تغییر ندهید .
ناشناس۳۳۷۰۲۳۷۱۱:۴۹:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۷
شما که همش درباره افزایش درامد پزشکان حرف میزنید‌..بابا بسه دیگه. وزارت بهداشت وزارت بهداشت مردم است نه وزارت جیب پزشکان...بسیار بسیار پزشک کم داریم و وزارت بهداشت افزایش نداده در طول سی سال
ناشناس۳۳۷۰۳۲۳۱۳:۰۷:۳۸ ۱۴۰۲/۱۱/۷
به هربهانه اي متوسل ميشوند تا ازافزايش ظرفيت پزشكي جلوگيري كنند يا آن را خيلي محدود انجام دهند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین