ضرورت «خفگی راهبردی» صهیونیست ها

گروه جهان الف،   4021030095 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

تعریف یک راهکار عملیاتی برای فلج کردن ماشین و جوخه ترور رژیم اشغالگر قدس و یا پرهزینه کردن آن، در عینِ نزدیک نشدن به طرح و نقشه های صهیونیست ها جهت ایجاد یک جنگِ بزرگتر در منطقه، بایستی به محور اصلی کنشگری های اتاق های فکر و عملیاتِ محور مقاومت تبدیل شود تا اندک فضای تنفس رژیم اشغالگر را نیز از آن بگیرد و خفگیِ راهبردی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کند.

ضرورت «خفگی راهبردی» صهیونیست ها

به گزارش الف؛ رژیم اشغالگر قدس به تازگی و در جدیدترین اقدام تروریستی خود، با حمله به منطقه "المزه" دمشق، موجب به شهادت رسیدن 5 نفر از مستشاران نظامی سپاه و مدافعان حرم در سوریه شده است. بر اساس اطلاعیه رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در حمله جنگنده های رژیم اشغالگر قدس به دمشق، آقایان حجت الله امیدوار(معاون اطلاعات نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه) به همراه علی آقا آزاده، حسین محمدی، سعید کریمی و محمد امین صمدی، به فیض شهادت نائل شده اند. 

بلافاصله پس از انجام این اقدام تروریستی صهیونیست ها که شاهدان عینی آن را حمله ای شدید ارزیابی کردند، بسیاری از جریان های سیاسی و رسانه ای منطقه ای و بین المللی، اقدام به تحلیل و تفسیر این رویداد و تبعات و پیامدهای آن کرده اند. 

اقدام صهیونیست ها در ترور مستشاران نظامی عالی رتبه کشورمان از سپاه قدس در خاک سوریه را بایستی جلوه ای عینی از تلاش های رژیم اسرائیل جهت گسترده کردن دامنه جنگ غزه به حساب آورد. طرح و نقشه ای که صهیونیست ها به شدت مایل به اجرای آن هستند و اساسا در همین فضا است که اندکی امکان تنفس در بحبوحه موجی از بحران هایی که آن ها را احاطه کرده اند، پیدا می کنند. 

پیش از این نیز صهیونیست ها در قالب ترور شهید سید رضی موسوی، رویکرد مشابهی را دنبال کردند و انتظار می رود آن ها همچنان به این روند ادامه دهند. این موضوع زمانی بیش از پیش جلوه های عینی خود را به نمایش می گذارد که توجه داشته باشیم هم تحلیلگران و مقام های ارشد سیاسی و نظامی اسبق و حتی کنونی رژیم اشغالگر قدس، و هم جریان های رسانه ای بین المللی و کارشناسان مختلف و متعدد در حوزه روابط بین‌الملل، به صراحت تاکید می کنند که کارزار نظامی صهیونیست ها در نوار غزه به بن‌بست خورده است. 

از این رو، اسرائیل راهی ندارد جز اینکه بحران های جاری خود را به خارج صادر کند. در مدت اخیر نیز از رهگذر ترور مقام های برجسته محور مقاومت چه در جنبش حماس، چه حزب الله و چه سپاه قدس، به دنبال دستاوردسازی برای خود بوده است. البته که صهیونیست اکنون با عِلم به اینکه ایران بنا ندارد تا در پازل طراحی‌شده و مطلوب آن ها بازی کند نیز اقدامات تروریستی خود را علیه کشورمان تشدید کرده اند. 

واقعیت کنونی اسرائیل این است که کابینه نتانیاهو دیر یا زود با انفجار بحران ها علیه خود در عمق اراضی اشغالی رو به رو خواهد شد و اگر اقدامی انجام ندهد، بحران سیاسی صهیونیست ها بیش از پیش عمیق‌تر خواهد شد. مسائلی که همه و همه حامل تهدیدات وجودی علیه اسرائیل هستند. از این رو، گسترده شدن دامنه جنگ غزه و ورود جدی ترِ بازیگرانی نظیر آمریکا به این کارزار می تواند فضای تنفسی مساعدی را برای اشغالگران صهیونیست ایجاد کندو 

در عین حال اسرائیل با ترور فرماندهان ارشد محور مقاومت نیز تا حدی سعی دارد چالش های ایجاد شده برای خود در حوزه اطلاعاتی-امنیتی را کاهش دهد و به نوعی آبروی از دست رفته خود را نزد افکار عمومی اراضی اشغالی و جهان بازیابد. 

دیگر اینکه به نظر می رسد با تطویل فضای تنش و بحران در منطقه، رژیم اشغالگر قدس همچنان دستورکارهای خود در ترور چهره های برجسته محور مقاومت را ادامه دهد. از این رو، تعریف یک راهکار عملیاتی برای فلج کردن ماشین و جوخه ترور رژیم اشغالگر قدس یا پرهزینه کردن آن در عینِ نزدیک نشدن به طرح و نقشه های صهیونیست ها جهت ایجاد یک جنگ بزرگتر در منطقه، بایستی به محور اصلی کنشگری های اتاق های فکر و عملیات محور مقاومت در منطقه تبدیل شود. 

حوزه ای که در صورت اندیشیده شدن تدابیر موثر در قالب آن، می تواند اندک فضای تنفس رژیم اشغالگر را نیز از آن بگیرد و خفگیِ راهبردی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کند. این معادله تداعی کننده یک حوزه کاری دقیق و البته حساس است که پیچیدگی های خاص خود را دارد و باید به نحوی جدی برای آن فکر و تامل کرد.

نباید از یاد ببریم که روند تحولات جاری منطقه ای و اصرار اسرائیل و محور غربی بر تداوم تنش در منطقه، از آینده ای مبهم خبر می دهد که در برابر آن، کنش فعال، سرنوشت محتومِ کشورمان است. کنشی که می تواند تا حد زیادی تامین کننده منافع ملی و ارتقا بنیان های امنیت ملی کشورمان باشد. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۶۳۳۹۹۰۰:۵۵:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱
در قضيه ديروز سوريه ،ميگن روسيه هم داره نامردي ميكنه ... البته روسيه نامرد روزگاره !!
ناشناس۳۳۶۳۵۴۶۰۸:۰۳:۴۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱
روسیه که هشت ساله تو سوریه حتی یک بار پدافندش رو برای ایرانی ها استفاده نکرده.
ناشناس۳۳۶۳۵۷۱۰۸:۳۸:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱
چرا یک بار هم حملات اسرائیل تو سوریه رو مقابله نکردید؟
ناشناس۳۳۶۳۶۶۰۱۰:۰۴:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱
آن وقت پدافند ایران آنجا چرا مقابله نمی کند؟
ناشناس۳۳۶۴۰۸۷۱۷:۱۳:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱
به نظرم همونطور که اسرائیل توی زمین سوریه به ما حمله می‌کنه ما هم باید همونجا به اسرائیل حمله کنیم، بلندی‌های اشغالی جولان طبق نظر سازمان ملل زمین سوریه محسوب می‌شه!
ناشناس۳۳۶۳۴۶۱۰۳:۳۳:۴۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱
تا چند وقت پیش مقاله پشت مقاله میزاشتید که اسرائیل جرئت حمله زمینی به غزه رو نداره. الان که غزه رو نابود کرد و علنا مقامات بلند مرتبه سپاه رو ترور میکنه سکوت و بهانه دیگه جایز نیست.
ناشناس۳۳۶۳۸۴۱۱۲:۲۷:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱
در مورد حمله بارها گفته شد اگر عقل داشته باشند حمله زمینی نمی کنند چون نتیجه آن مشخص بود ولی در مورد آن ترورها انفعال به چشم می خورد
ناشناس۳۳۶۳۴۷۰۰۳:۵۸:۴۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱
اسرائیل فقط زبان زور می فهمد
ناشناس۳۳۶۳۵۴۷۰۸:۰۴:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱
خب منتظر چی هستید؟ بسم الله
ناشناس۳۳۶۳۶۷۱۱۰:۱۲:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱
مگه دست ما نظر دهندگان هست؟ اگه دست من بود که الان خود اسرائیل رو می زدم اونم جاهای مهمش رو
ناشناس۳۳۶۳۴۷۹۰۴:۲۱:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱
تا رژیم صهیونیستی به حیات ننگین خود ادامه می دهد منطقه روی آرامش نخواهد دید.
ناشناس۳۳۶۳۵۴۹۰۸:۰۵:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱
اتفاقا با اقدام اخیر و موشک باران عراق باعث شدید عراقی ها به آمریکا نزدیک تر بشن و از سمت ایران احساس ناامنی کنن
ناشناس۳۳۶۳۶۹۲۱۰:۳۰:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱
شما انگار از اخبار اطلاع ندارین فعلا که عراق گفته آمریکایی ها باید زودتر از عراق خارج بشن و دیگه نمیزاریم نیروی جدید آمریکایی وارد عراق بشه و باید یک زمانبندی خروج هماهنگ کرد
ناشناس۳۳۶۳۷۵۵۱۱:۲۶:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱
اون موضوع برای قبل از موشک باران عراق بود. الان عراق با نظر آمریکا تو شورای امنیت از ایران شکایت کرده
ناشناس۳۳۶۳۵۱۹۰۷:۲۹:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱
صهیونیست ها دنبال ورود ایران به جنگ و متعاقب آن ورود امریکا به جنگ هستند. جنگ غزه باعث ویرانی غزه شده امریکا و کشورهای عربی بدنبال خروج حماس از غزه و دادن اداره آنجا به محمودعباس هستند. باید حکومت در سرزمین فلسطین از طریق رفراندوم انتخاب شود در حالی که با شرایط حاضر هرگز این امکان ندارد .
ناشناس۳۳۶۳۵۲۲۰۷:۳۶:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱
چرا با توجه به سیستم جاسوسی اسراییل ،نیروهای مستشاری اولا بصورت متراکم و ثانیا در محوطه های فاقد پوشش مقاومت در قبال حملات استقرار می یابند.
علی۳۳۶۳۵۴۳۰۸:۰۱:۴۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱
دنبال جاسوسهای روسی کثیفی باشید که احتمالا اینگونه دقیق از محل بچه ها خبر دارمیکنن
صمصام۳۳۶۳۵۴۴۰۸:۰۲:۴۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱
البته که صهیونیست اکنون با عِلم به اینکه ایران بنا ندارد تا در پازل طراحی‌شده و مطلوب آن ها بازی کند نیز اقدامات تروریستی خود را علیه کشورمان تشدید کرده اند. این که میفرمایید درست است و حق با شماست اما تکلیف چیست ؟چکار باید کرد ؟همچنان باید شاهد حملات اسراییل و شهید شدن عزیزان بیشتر از مقاومت و جوانهای کشورمان باشیم ؟ این که در مقابل جنایات اسراییل اقدامی و واکنشی در خور نمیکنیم پیام بدی به اسراییل و آمریکا و حتی کشور های منطقه مخابره میکند
ناشناس۳۳۶۴۲۰۳۱۹:۵۴:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱
اسراییل اکنون چه به لحاظ اقتصادی و چه نظامی و چه افکار عمومی داخلی خودش نزدیک به فروپاشی است فقط کافی است حلقه فشارهای نظامی و اقتصادی به اسراییل را تنگ‌تر کنیم و همین برنامه را ادامه دهیم تا به زودی نابودی اسراییل را ببینیم البته جنگ اینطور نیست که فقط ما در حال حمله و زدن و پیشروی باشیم و طبیعتا اسراییل با حمایت مستقیم و بسیار زیاد امریکا و به پشتوانه قدرت نظامی و اطلاعاتی که دارد ضربه‌هایی را وارد می‌کند و این اصلا عجیب نیست مهم این است که هدف نهایی و نابودی اسراییل به همراه خروج امریکا از منطقه را شاهد باشیم
ناشناس۳۳۶۳۶۵۵۱۰:۰۳:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱
جنگ واقعی رخ بدهد اسرائیل از بین می رود پس پاسخ ترورها را علنا و توسط خودتان به همان سرزمین اشغالی بدهید.
ناشناس۳۳۶۳۷۲۴۱۰:۵۷:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱
صدام نوچه روسیه بود وبیش از نود درصد تسلیحاتش ساخت شوروی بود در زمان اغاز جنگ روابط دیپلماتیک عراق وامریکا قطع بود....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  21. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین