اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی در سالروز شهادت امام هادی(ع)

  4021024092

 معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی از برگزاری ویژه برنامه‌های سوگواری به مناسبت شهادت مظلومانه امام علی النقی(ع) در بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) خبر داد.

اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی در سالروز شهادت امام هادی(ع)

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد ضمن تسلیت و تعزیت شهادت امام دهم شیعیان حضرت علی النقی(ع) اظهار داشت: به همین مناسبت ویژه برنامه‌های عزاداری و سوگواری در حرم مطهر ضوی با محوریت رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این ویژه برنامه‌ها شامگاه یکشنبه بیست و چهارم دی ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با شعرخوانی آئینی توسط شاعر دلداده اهل بیت(ع)؛ سید روح الله موید آغاز می‌شود و سپس زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی رضوی پای منبر سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیزاده جرعه نوش معارف ناب اهل بیت عصمت و طهار(ع) می‌شوند.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی افزود: مراسم شب شهادت امام علی‌النقی(ع) با مرثیه سرایی و ذکر مصیبت توسط ذاکران اهل بیت(ع)؛ رضا قانع، ابوطالب خالق‌پور و علیرضا حسین نژاد ادامه پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: مراسم صبح شهادت امام دهم شیعیان نیز روز دوشنبه بیست و پنجم دی ماه از ساعت 9:30 آغاز می‌شود که در این مراسم شاعر و مدیحه‌سرای اهل بیت(ع)؛ مصطفی جلیلیان مصلحی جدیدترین سروده‌های خود در وصف امام علی النقی(ع) را پیشکش زائران حریم آسمانی حضرت رضا(ع) خواهد کرد.

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد اظهار کرد: سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری و ذکر مصیبت شهادت امام هادی (ع) از دیگر برنامه‌های روز شهادت این امام همام در حرم مطهر رضوی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در شام شهادت مظلومانه این امام مهربان نیز ویژه برنامه‌هایی تدارک دیده شده است که این ویژه برنامه‌ها شامگاه دوشنبه با قرائت زیارت امین‌الله و عرض ارادت و تسلیت به محضر امام مهربانی‌ها با نوای مداح و ذاکر اهل بیت(ع) امیر عارف آغاز می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: دکلمه خوانی مداح نوجوان ابوالفضل سیبویه و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیزاده از دیگر برنامه‌های شام شهادت امام علی النقی(ع) در حرم مطهر رضوی است و پایان بخش این مراسم نیز قرائت حدیث شریف کساء با نوای ذاکر آل‌الله مهدی نیکبخت خواهد بود.

صحن و سرای رضوی در سوگ شهادت امام هادی(ع) سیاهپوش شد

به مناسبت فرارسیدن سوم ماه رجب سالروز شهادت امام هادی(ع) صحن و سرای رضوی در سوگ این امام همام سیاهپوش شد. 

در آستانه شهادت دهمین خورشید آسمان امامت و ولایت امام علی النقی(ع)، پرچم گنبد طلایی بارگاه ملکوتی رضوی در غم و اندوه این ایام تعویض و به نشانه عزا به رنگ سیاه درآمد. گوشه و کنار این آستان قدسی نیز با نصب کتیبه‌ها و پرچم‌های مشکی حال و هوای ماتم گرفت.

در این راستا دو کتیبه بزرگ مناسبتی بر بلندای ایوان صحن‌های آزادی و انقلاب اسلامی نصب شده است که عبارت‌های «سیدی یابن الرضا ای غریب سامرا   از غم جانسوز تو سامرا شد کربلا» و «بابی انت و امی یا ابن الرضا ایها الهادی النقی» بر روی آن‌ها به چشم می‌خورد. 

همچنین به این مناسبت، پرچم‌های مشکی در صحن پیامبر اعظم(ص) و کتیبه‌های دیواری عزا در ورودی‌های صحن‌های مختلف نصب شده و فضای معنوی مملو از حزن و اندوه این حریم ملکوتی را در نظر زائرین و مجاورین عزادار دوچندان کرده است.

شایان ذکر است، بخش‌های خدمت‌رسان حرم مطهر همچون بخش‌های چایخانه، فرش، تنظیف، بهداشت، امداد و صندلی چرخدار و زائربرهای برقی و دفاتر امانات، دفاتر پیداشدگان و خدمات مادر و کودک و پایگاه‌های فوریت پزشکی نیز با اتخاذ پیش‌بینی‌های لازم آماده ارائه خدمات به خیل گسترده محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) در این ایام هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  8. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  16. برای این عکس شما تیتر بزنید

  17. تضادی عجیب و پر ابهام!

  18. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  23. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  24. سقوط در آغوش پهلوی!

  25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

آخرین عناوین