بایدن با تروریستی خواندن انصارالله: به دنبال جنگ نیابتی با ایران نیستیم

  4021023008 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از حمله کشورش به همراه ۹ کشور دیگر به مواضع انصارالله یمن، این گروه را تروریستی خواند و با خط و نشان کشیدن برای این گروه، اعلام کرد که واشنگتن به دنبال جنگ نیابتی با ایران نیست .

بایدن با تروریستی خواندن انصارالله: به دنبال جنگ نیابتی با ایران نیستیم

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز جمعه به وقت محلی در پنسیلوانیا در جمع خبرنگاران، با "تروریستی" خواندن گروه انصارالله یمن، آنها را تهدید کرد و گفت که اگر به رفتارهای جسورانه و حملات خود ادامه دهند، ایالات متحده آمریکا به آنها پاسخ خواهد داد.

رئیس جمهور آمریکا درباره حمله ۱۰ کشور به رهبری واشنگتن به مواضع انصارالله یمن مدعی شد: فکر نمی کنم در حملات شب گذشته هیج  غیرنظامی کشته شده باشد و  این دلیل دیگری بر موفقیت آمیز بودن  آن است. 

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا در جنگ نیابتی با ایران است؟ پاسخ داد: «خیر. من قبلا پیام را به ایران رسانده ام. آنها می دانند که نباید هیچ کاری انجام دهند. ایران خواهان جنگ با ما نیست.»

 رئیس جمهور آمریکا همچنین درباره عدم اطلاع رسانی  لوید آستین، وزیر دفاع خود درباره بیماری اش، خطای او را در این باره پذیرفت اما گفت که همچنان به به او اعتماد دارد.

به گزارش ایرنا، بایدن همچنین در نامه ای به کنگره کشورش درباره حمله به یمن  ادعا کرد حملات آمریکا و انگلیس به یمن تاسیساتی را مورد هدف قرار داده که انصارالله از آنها برای انجام حمله در دریای سرخ استفاده کرده است.

بایدن مدعی شد: در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴، به دستور من، نیروهای ایالات متحده به عنوان بخشی از یک عملیات چندملیتی همراه بریتانیا، با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند، حملاتی را علیه تاسیساتی در یمن انجام دادند که حملات حوثی ها (انصارالله یمن) را تسهیل می کند.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: این حملات برای بازدارندگی و تضعیف توانایی حوثی‌ها برای انجام حملات آینده، انجام شد.  ایالات متحده آمریکا آماده است، اقدامات بیشتری را در صورت لزوم برای مقابله با هرگونه تهدید انجام دهد.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، پنجشنبه شب به وقت محلی (آمریکا) ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ دی ماه جاری برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد. این قطعنامه، ۱۱ رای موافق ۱۵ عضو شورای امنیت را بدست آورد و بدون هیچ مخالفتی انجام شد و چهار عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین و الجزایر به آن رای ممتنع دادند. روسیه و چین از حق وتوی خود استفاده نکردند.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از انصارالله یمن خواسته است حملات به محموله‌های تجاری و خطوط کشتیرانی را متوقف کند. این قطعنامه خواستار خویشتنداری برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در دریای سرخ و منطقه است و از همه طرف‌ها می‌خواهد تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران شامل حمایت از گفت‌ وگو و روند صلح یمن را تقویت کنند.

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.

این تجاوز انگلیس و آمریکا واکنش هایی را به دنبال داشته است. هزاران نفر از مردم یمن برای محکوم کردن حملات وحشیانه آمریکا و انگلیس و حمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه علیه اشغالگران صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند. یمنی ها با سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» ‌به خیابان ها آمدند تا حمله وحشیانه آمریکا و انگلیس به کشورشان را محکوم کنند.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز حملات نظامی بامداد امروز آمریکا و انگلیس به چند شهر یمن را شدیدا محکوم کرد و آن را اقدامی خودسرانه، نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی یمن و نقض قوانین و مقررات و حقوق بین‌الملل دانست.

کنعانی با ابراز نگرانی نسبت به پیامدهای تکرار این گونه حملات خودسرانه برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، از جامعه جهانی خواست با واکنش‌ها و اقدامات مسئولانه، از گسترش دامنه‌های جنگ، بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه جلوگیری کنند.

نیروهای دریایی یمن هشدار داده‌اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۵۳۷۱۹۱۰:۱۳:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
معلومه که غربی ها بیکار نمی نشینند بخصوص که این آبراهه حیاتی است.
کارمند ساده۳۳۵۴۰۹۱۱۵:۲۳:۳۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
همه اش می گوید نمی خواهیم دامنه جنگ گسترش پیدا کند .... ولی آنها دروغگو هستند و می خواهند مارا گول بزنند....
ناشناس۳۳۵۴۱۰۲۱۵:۳۴:۱۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
امریکا شر مطلق هستش تصور کنید کشوری باهر ایدئولوژی یه کمی(ازلحاظ فرهنگی یا سیاسی یا ژئوپولیتیک) با امریکا دچار زاویه بشه به نظرتون چه اتفاقی براش میفته؟ کشوری که مدعی ازادایه خودش شده بزرگترین مانع ازادی ملت ها
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین