مظنونین همیشگی!

محمد مهدی اسکندری، گروه سیاسی الف،   4021020057 ۴۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
مظنونین همیشگی!

بلافاصله با اعلام مسئولیت پذیری گروهک تروریستی داعش در قبال واقعه دلخراش و ناجوانمردانه انفجار کرمان، پیاده‌نظام رسانه‌ای جریان سلطه دست به کار شد تا هرجوری که امکان دارد با پیش کشیدن هویت افغانستانی این عوامل داعشی جلوه دیگری از دوقطبی‌سازی بین ایران و افغانستان را به پیش ببرد و افکار و اذهان مردم کشورمان را به این سمت سوق دهد که وجود افغانستانی در کشور مساوی است با اخلال در نظم و امنیت. اما با گذشت زمان معلوم شد هویت عاملان انتحاری واقعه کرمان افغانستانی نبوده و تاجیکی است و از طرفی اخبار و گزارشات رسمی و غیر رسمی مربوطه نیز حکایت از آن داشت که 15تن از شهدای 13دی‌ماه افغانستانی بوده و در راه تکریم و گرامی‌داشت سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی قربانی جهل و جمود وهابیت شدند و خونشان به ناحق بر زمین ریخته است. 
اگر به دیده انصاف به واقعیت و عینیت موجود در جامعه نظر بیفکنیم خواهیم دید که اکثریت افغانستانی‌ها نه تنها در کشور دست به اخلال نظم و امنیت نمی‌زنند بلکه با رعایت قوانین و عرف جامعه ما زندگی مسالمت‌آمیزی را پیش گرفته‌اند و دوشادوش ایرانیان در این کشور زیست فردی و اجتماعی خود را جلو می‌برند. حتی در بسیاری از مواقع حساس و چالشی تاریخ معاصر ایران افغانستانی‌ها با ایجاد صف واحد دست به همکاری و همیاری با برادران ایرانی خود زدند تا فضای ملتهب را آرام سازند. پس از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، افغانستانی‌هایی که به دلیل حمله شوروی به کشورشان به ایران آواره شده بودند و یا پیش از آغاز جنگ در برخی شهرهای ایران همچون مشهد و قم سکونت داشتند، داوطلبانه عازم جبهه‌های جنگ شدند و در کنار رزمندگان ایرانی در برابر دشمن بعثی متجاوز ایستادند. آنان از نخستین روزهای دفاع مقدس، در جبهه‌های جنگ حضور داشتند. به طور مثال در عملیات پیروز «ضربت ذوالفقار» که دی ماه سال 59 و در منطقه عملیاتی میمک اجرا شد، رزمندگان افغانستانی در کنار نیروهای ارتش و سپاه نقش‌آفرینی کردند.

در ادامه رزمندگان افغانستانی در یگان‌های سپاه همچون لشکرهای 5 نصر خراسان، 21 امام رضا (ع) و 17 علی بن‌ابیطالب (ع) قم سازماندهی شدند و برای دفاع از خاک و مردم ایران که بستری برای تبلور ارزش‌‌ها شده بود جان خود را در معرض خطر قرار دادند. 
دهه 90 شمسی موسمی دیگر برای این بود تا زمان ثابت کند افغانستانی‌ها نه فقط مدافع امنیت و آرامش در یک کشور یا یک بخش محدود، بلکه مدافعان امنیت در منطقه هستند. آتش تکفیر و تروریسم منطقه را به سمت نابودی کشانده بود که تأسیس تیپ فاطمیون و حضور جدی آن‌ها در سوریه برای نبرد با گروهک‌های تروریستی نقل رسانه‌های جهان و بالاخص خاورمیانه شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۵۴۰۴۷۱۴:۴۱:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
من هم قبول دارم نباید هر اتفاقی افتاد فورا بگیم افغانستانی ها بودن ولی یک‌واقعیت هست که غیر قابل انکاره اونم خیلی از مسایل امنیتی ، مواد مخدر و حاشیه نشینی از مرزهای شرقی ایران وارد میشه و هرسال میلیاردها دلار از بودجه ایران هزینه این میهمانان می شود
ناشناس۳۳۵۴۰۷۶۱۵:۱۱:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
اتفاقاً مظنونین اصلی که نزدیک‌ترین همکاران داعش ، جماعت اپوزسیون و سلبریتی‌ها هستن این خیانتکارها به هر قیمت میخوان ایران و کشورهای همسایه رو به هم بریزن
ناشناس۳۳۵۴۱۵۶۱۶:۳۹:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
همینطوره باید دید چه کسانی سود میبرن صهیونیستها و سلبریتیها و یانکیها و براندازها بهره میبرن البته ظاهراً سود میکنن ، در واقع نه دنیا دارن و نه آخرت خَسِرَالدُّنیاوَالآخِرَه
ناشناس۳۳۵۴۲۲۰۱۷:۵۲:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
《چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است 》 پس تا زمانی که بسیاری از مردم ایران در اقصی نقاط کشور با مشکلات فراوانی در زمینه های ( اقتصادی ، اجتماعی ، بهداشتی و درمانی ، آموزشی ، امنیتی ، ...... ) دست به گریبان هستند باید ابتداء با تمام امکانات مملکت درصدد رفع این مشکلات بود و اگر در این امر موفقیتی حاصل شد آنوقت امکانات مملکت را در خدمت مهاجرین محترم قرار داد ، همانگونه که در اکثر کشورهای جهان عمل میکنند .
ناشناس۳۳۵۴۰۶۳۱۴:۵۵:۳۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
خودم چند نفر میشناسم اهل افغانستان هستند و انسان‌های بسیار شریف و با ادبی هستند و واقعا انسانند و از اینکه برخی هموطنانمان با ادبیات زشت نسبت به همه افغانستانی‌ها برخورد می‌کنند واقعا ناراحت و خجالت‌زده می‌شوم البته این وظیفه دولت در رسیدگی به اتباع خارجی که به صورت قاچاق وارد می‌شوند را کم نمی‌کند. دولت به ناچار و به حسب وظیفه ذاتی خود برای تامین امنیت مردم باید آمار و اطلاع دقیقی از افراد جامعه داشته باشد
ناشناس۳۳۵۴۱۹۹۱۷:۲۳:۳۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
نان ما برق ما دارو ما درمان ما سوخت ما امنیت ما آموزش ما همه یارانه ای هست چرا باید افغانها از این یارانه استفاده کنند.
ناشناس۳۳۵۴۰۷۷۱۵:۱۲:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
هیچ کشوری اجازه نمیده اتباع سایر کشورها بدون بی ویزا حتی دیده میشه بدون پاسپورت حتی بدون اوراق شناسایی وارد کشورش بشوند این چندین میلیون افغان در کشور ما به شکل غیر قاونی حضور دارند و ملاک هم قانون است چه انفجار بشود چه نشود این افراد باید از کشور خارج شوند نه تنها اتباع افغانستان بلکه آلمان و ژاپن و .. هم اینجا به شکل غیر قانونی بودند باز همین حکم بر آنها جاری بود. ملاک خوب بودن یا نبودن نیست ملاک این است که فرد به شکل قانونی وارد شده؟ ویزا دارد؟ چه مدت می خواهد بماند؟و کی می خواهد کشور را ترک کند
ناشناس۳۳۵۴۴۳۰۲۲:۵۴:۳۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
مگه ایران اجازه می‌دهد عزیزم؟؟!!!!
ناشناس۳۳۵۴۸۲۵۱۱:۲۴:۰۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
برو یک جستجو ساده بکن تا ببینی چطوری وارد کشور میشوند عجبا که ندیدی؟؟؟؟
ناشناس۳۳۵۴۹۶۸۱۴:۰۷:۰۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
اگر ایران اجازه نمیده و فرض شما این است که این افراد ویزا دارن خب سر پایان ویزای خود کشور را چرا ترک نمی کنند؟ یعنی 15 میلیون ویزای کار داده شده؟ پس چرا از کوه و دشت وارد میشه کسی که پاسپورت و ویزا داره؟
کارمند ساده۳۳۵۴۰۸۶۱۵:۲۰:۳۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
تفرقه بینداز وحکومت کن انگلیسی های خبیث یادتان نرود .... ما مسلمانان اعم از شیعه وسنی و افغانستانی و کویتی و مصری و ایرانی و عراقی و کشور آذربایجان همه با هم برادر دینی و خواهران دینی هستیم و هیچ کس نمی توانند این را از ما بگیرد.....
ناشناس۳۳۵۴۱۴۰۱۶:۱۰:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
از نیات انگلیس مطلع نیستم ولی حکومت و ایدئولوژی حاکم بر افغانستان من شیعه رو هم کیش خودش نمیدونه
ناشناس۳۳۵۴۳۴۷۲۰:۴۱:۵۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
نمیتونی در عصر ارتباطات و رسانه از انگلیس و کثافاتش خبر نداشته باشی ، حتی اگه گوشها و چشمهاتو ببندی انگلیس به تنهایی میتونه خیانت و جنایت رو در وجود وطن‌فرشها نهادینه کنه
ناشناس۳۳۵۴۳۰۰۱۹:۳۷:۴۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
ما ایرانیها هیچ سنخیتی با شما افغانیها نداریم ... برگرد کشور خودت ***
ناشناس۳۳۵۴۸۸۰۱۲:۳۴:۱۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
ادعای امپراتوری ایران در گذشته را به کل نادیده گرفتی!!
ناشناس۳۳۵۴۶۹۰۰۹:۳۲:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
از روی احساسات صحبت نکن آیا کشورهایی که نام بردی اجازه می دهند ایرانی ها بطور فله ای و بدون کارت شناسایی و اوراق هویت وارد کشورشان بشوند ؟
ناشناس۳۳۵۵۰۰۳۱۴:۴۰:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
این از کارهای انگلستان نیست بلکه از کارهای اسراییل است.
ناشناس۳۳۵۴۰۸۷۱۵:۲۰:۳۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
بله میدونیم افغانها اکثرا مردم نجیب و سر به راهی هستن اما این رو هم میدونیم که تاجیک ها به دلیل شباهت ظاهری با افغانها (اما در باطن یک تروریست به شدت با انگیزه) می تونن خیلی راحت برای ترور مردم ما وارد بشن !! واگر مردم انتظار دارن جلوی ورود بی رویه افغانها گرفته بشه به خاطر فرصتی هست که تروریستهای داعش برای ورود راحت به ایران پیدا کردن!! حرف اینه چرا باید مرزهای ما با وجود گروهک وحشی داعش در افغانستان تا این حد رها و بدون محافظت باشه ؟!! زمانی ارتش حفاظت مرزها را به عهده داشت و انتظار می رفت بعد از تغییر مرزها امن‌تر باشد اما می بینیم ناامنی ها به مراتب بیشتر از قبل شده !!
ناشناس۳۳۵۴۱۵۹۱۶:۴۴:۱۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
اینو وزیر کشور باید پاسخ بده .
ناشناس۳۳۵۴۰۸۹۱۵:۲۱:۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
فرض کنیم تاجیکی یا پاکستانی یا ازبک یا غیره باشند و افغانستانی خوب،‌ اینها از کجا می آیند؟ آیا در مرزها چک می شود که طرف افغانستانی است و یا ازبک است یا تاجیک یا وهابی؟ بحث مردم سروسامان بخشیدن به ورود غیرقانونی مهاجرین از مرزهاست.
ناشناس۳۳۵۴۰۹۴۱۵:۲۷:۰۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
جناب اسکندری این نظر شما مسئولیت نیروهای امنیتی ما رو کم نمی کنه !! کشور ما به دلیل موقعیت حساس سیاسی و نابسامانی و وجود گروهک های تروریست در کشورهای همسایه شرقی باید به مراتب در حفاظت از ورود و خروج مهاجران و اتباع این کشورها حساس و مراقب باشد اما آنچه مردم به چشم می بینند خلاف آن را ثابت می کند!!
ناشناس۳۳۵۴۰۹۶۱۵:۳۲:۱۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
هر کس فکر و ذکرش بجز منافع ملی مردم ایران باشد دشمن این کشور است با هر اسم و رسم و آیینی .
ناشناس۳۳۵۴۱۰۰۱۵:۳۳:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
ای کاش افغانستانی ها به جای جنگیدن در کنار ما جلوی اشغالگران کشورشان می ایستادند و اجازه نمیدادند کشورشان بازیچه دست اجانب از روسیه و القائده و طالبان و آمریکا و داعش شود .
علی۳۳۵۴۱۱۰۱۵:۳۹:۴۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
هیچ کسی با حضور این مهاجرین شریف که غالباً هم زحمتکش هستند در کشور مخالف نیست. منتهی وقتی هیچ سازوکاری جهت اقامت ایشان در کشور تدوین نشده، و به عبارتی هیچ روشی برای نحوه ی صحیح عبور از مرزها، نحوه ی سرشماری و اطلاع دقیق از مکان زندگی، نداشتن آمار مشاغل این افراد وجود ندارد.
ناشناس۳۳۵۴۳۰۹۱۹:۵۰:۵۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
چرا من مخالفم باید در کشور خودشان زحمت بکشند و سازندگی کنند
ناشناس۳۳۵۴۱۱۴۱۵:۴۱:۵۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
آموزش دیده ی اون خاک که بودن
ناشناس۳۳۵۴۱۵۷۱۶:۴۰:۳۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
افعانهایی که میشناسیم اکثرا آدمای خوبی هستند، اما اگه قراره آب و نفت و برق و...رو با افغانها شریک بشیم این کار شدنی نیست!
اصغر اصغر زاده !۳۳۵۴۱۶۰۱۶:۴۵:۳۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
بنده هم در انجام چندين كار ساختماني و نيز چند كارهاي سخت ساختماني از كارگران افغاني و استاد بنايي از ديار افغانستان استفاده كرده ام كه همگي شريف ، با وجدان كاري و مهربان كه هنوز هم پس از چندين سال در كوچه و بازار كه برخورد مي كنيم سلام و عليك گرم و احوالپرسي ... ( آخه در شهرهاي كوچك مردم همديگر را خيلي زود مي بينند ) كه خدا صد در دنيا و هزار در آخرت بهشان جزاي خير بدهد ! مردم افغانستان ... برادر ،... هم كيش ، هم زبان .. همسايه !
ناشناس۳۳۵۴۱۷۶۱۷:۰۳:۱۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
برادر من ایرانی اگر نخوام افغانها از خدمات دولتی ما استفاده کنند کی رو باید ببینم
ناشناس۳۳۵۴۱۷۸۱۷:۰۹:۲۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
چه ربطی داره مردم می گویند جلو ورود بی رویه افغان ها به کشور را بگیرید. از 100 تا افغانی بیشترشان کارت اقامت ندارند یعنی شناسایی نشده اند. یعنی اگر خلاف کنند جایی وجود نداره که اطلاعت شان ثبت شده باشد. در ضمن میهمان یک تعدادی قابل قبول است مگر می شود این همه مردم افغانستان را در کشور جا داد؟
ناشناس۳۳۵۴۱۸۳۱۷:۱۳:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
اخبارفراوان و روزانه مربوط به چاقو و قمه کشی ،سرقت و تجاوز و قتل مربوط به افاغنه را نمی خوانی، آقای اسکندری !؟
ناشناس۳۳۵۴۱۸۶۱۷:۱۴:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
اینکه دوستان میگن کارگر افغانی زحمت کش هست و کار سخت می‌کنه و.... اصلا این اتفاق اتفاق خوبی نیست چرا چون پدر من هم که یک کارگر بنا هستش باید یا قیمتش رو پایین بیاورد که همین حالا با این درآمدش تو خرج زندگی ما مانده و اگر بخواهد با قیمت افاغنه کار کند ما هم باید سبک زندگی مان را مثل بچه‌های افغان بکنیم درس و دانشگاه نرویم سبک و کیفیت زندگی همسران رو مقایسه کنید یعنی خدا نگهدار خدمات دندانپزشکی که الان زورمان هم بهش نمیرسه یعنی دختر پسر چه معنی داره برن دانشگاه یعنی پسر خدمت نره یعنی امنیت کاری پدر نداشته باشد که اگر سر ساختمان افتاد بیمه قبول نکند یا مثل کارگرهای افغانی زن و بچه رو برداره تو دوتا اتاق یه ماه بره تو شهر دیگه با ده نفر دیگه تو یه اتاق دور از خانواده بدون هیچ امکان نکاتی زندگی کنه و.... یک انسان استانداردی برای ساعت و حجم کاری و تناسبی از درآمد و هزینه زندگی باید داشته باشد
ناشناس۳۳۵۴۲۰۱۱۷:۲۴:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
صحبت من اینه آقایون مسئول مالیاتی که من دارم میدم به بیت المال مال ایرانی جماعته نباید خرج اتباع بیگانه بشه خرج اونا بشه یعنی اجحاف در حق ملت ایران چرا یارانه آرد من ایرانی رو باید یه افغان بخوره چرا شیر خشک سهم کودک ایرانی باید از گلوی کودک افغان پایین بره. یارانه رو نباید در اختیار اتباع گذاشت باید اونا آزاد بخرند و مصرف کنند. اتباع هر ملتی هم باشه فرقی نداره اروپایی آمریکایی آسیایی نباید از یارانه ملی متعلق به مردم ایران استفاده کنه
ناشناس۳۳۵۴۸۱۸۱۱:۱۸:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
چقدر تفکر افراطی دارید شما، آنها در اینجا کاری می کنند و یارانه و... هم ندارند
ناشناس۳۳۵۴۲۱۸۱۷:۵۰:۳۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
نویسنده نمی دونه بر هم زدن نسبت قومیتی یک کشور در حد چند میلیونی و از فرهنگی دیگر چه مفهومی داره.
ناشناس۳۳۵۴۸۱۷۱۱:۱۷:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
لس آنجلس چطور؟!!!
ناشناس۳۳۵۴۹۵۰۱۳:۴۴:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
اونجا به سادگی به شما اجازه نمیدن باید سوگند یاد کنی و تابع قانون اون کشور باشی بطور کامل نه اینکه اینجا ۸میلیون وارد کشور شدن ۱۰۰هزار نفر هم قانونی نیستن
ناشناس۳۳۵۴۲۲۱۱۷:۵۴:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
عزیزم‌چرا یارانه انرژی و نان و ... باید صرف اتباع خارجی بشه چرا خیریه بیمارستان باید خرج درمان اتباع بیگانه رو بده . امروز در افغانستان‌جنگ نیست ارزش پول ملیشان هم از ما بسیار بهتر هست تورم افزاینده هم ندارن چرا ما باید جورشان را بکشیم. بیاند اما بدون یارانه دولتی زندگی کنند.
ناشناس۳۳۵۴۲۴۰۱۸:۳۳:۴۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
هیچ جای دنیا به افراد کشور دیگه به این شکل که ما عمل می کنیم اجازه ورود نمیدن.
ناشناس۳۳۵۴۴۴۸۲۳:۱۸:۴۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
عده ای بدخواه ایران تصمیم گرفتند ماهیت کشور ایران را با گسیل افاغنه کلا تغییر دهند. گویا به فقر کشاندن ملت و مردم برایشان کافی نبوده، حالا قصد دارند که کشوری با هویت ایران وجود نداشته باشد. کدام عقلانیتی چند میلیون بیگانه را همین در کشور رها می کند؟ افاغنه را اخراج کنید. فردا دیر است.
ناشناس۳۳۵۴۶۱۰۰۸:۰۶:۴۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
مهم نیست ملیت انتحاریها چه بوده. مهم این هست که مرزها بازند و بی در و پیکیر . سر دسته اصلی انتحاریها به راحتی می تواند وارد کشور شود،افراد انتحاری را هماهنگ کند و بعد هم بدون دردسر از کشور خارج شود. چرا متوجه نمی شوید کسی که به صورت قاچاق و غیر قانونی وارد کشور شده و حریم کشور رو نقض کرده پتانسیل انجام هر کار خلاف دیگری دارد. چرا این همه مهاجر بی نام و نشان آزادانه در ایران تردد می کنند؟
ناشناس۳۳۵۴۶۲۳۰۸:۱۹:۱۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
خدا رحمت کنه همه شهیدان این واقعه رو از هر ریشه و نژادی که بوده اند و به بازماندگانشون صبر بده ضمن تایید مطلب نویسنده محترم یه نکته رو هم بگم که متاسفانه بیشتر کسانی که چوب این اختلاف افکنی ها رو میخورن اتفاقا شیعه های افغانی هستند که به خاطر ظاهرشون اصطلاحا تابلو هستند و... دوستان عزیز چه انفجار در کابل باشه چه کرمان چه غزه ولی دشمن یکیست ممکنه رخت و لباس و رنگ و روش فرق کنه ولی ذهنیت یکیست..ابزار مجازی دشمنان اسلام نشیم... در این واقعه تلخ باز هم مردمان ایران و افغانستان خونشون با هم درآمیخته شد..*خون شریکی*
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  8. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  19. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  21. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  23. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  24. سقوط در آغوش پهلوی!

  25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

پربحث‌های هفته

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  5. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  8. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  9. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  10. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  13. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  14. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  15. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  16. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  17. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  18. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  19. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  20. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  24. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  25. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

آخرین عناوین