ادعای وزیر دفاع انگلیس: پوتین برای تامین تسلیحات به کره شمالی التماس می‌کند

  4021017074

وزیر دفاع بریتانیا در اظهاراتی انتقاد آمیز، رئیس جمهور روسیه را متهم کرد که جهت تامین تسلیحات مورد نیازش در جریان حملات خود علیه اوکراین به کره شمالی روی آورده است.

ادعای وزیر دفاع انگلیس: پوتین برای تامین تسلیحات به کره شمالی التماس می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گرانت شاپس» وزیر دفاع بریتانیا در اظهاراتی ضد روسی عنوان کرده که رئیس جمهور روسیه تلاش می‌کند سلاح‌های مورد نیاز خود را برای تداوم حملاتش علیه اوکراین به واسطه کره شمالی تامین کند.

به گزارش «نیوزویک» شاپس در این رابطه عنوان کرده است: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به متحدانی که برایش باقی مانده‌اند التماس می‌کند تا برای تقویت حملاتش به اوکراین سلاح در اختیار مسکو قرار دهند.

اظهارات شاپس پس از گزارش «جان کربی» سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید مطرح شد که در گفتگو با خبرنگاران ادعا کرده بود روسیه اخیرا از موشک‌های بالستیک کوتاه بردی که از کره شمالی تهیه شده بود در حملات هوایی متعدد خود در سراسر اوکراین استفاده کرده است.  

کربی در ادعاهای مطرح شده‌اش گفته بود انتقال تسلیحات بین دو کشور موضوعی نگران کننده در جنگی است که روابط بین مسکو و واشنگتن را تیره‌تر کرده است.

در همین رابطه شاپس در پستی در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) با اشاره به گزارش بی‌بی‌سی از نشست مطبوعاتی کربی نوشت: جهان به روسیه پشت کرده و پوتین را وادار به تحقیر کرده است، طوری که این کشور برای تداوم تهاجم غیرقانونی علیه اوکراین خود از کره شمالی درخواست کمک می‌کند.

شاپس در ادامه گفته است: روسیه با این اقدامش چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را زیر پا گذاشته است و امنیت منطقه دیگری از جهان را هم به خطر انداخته است. این اقدام باید همین الان متوقف شود ما به همراه شرکای خود مطمئن هستیم که کره شمالی بهای سنگینی را برای حمایت از روسیه می‌پردازد.

پوتین در روزهای اخیر حملات هوایی‌اش به اوکراین را تشدید کرده است و کربی گفته است که برخی از این حملات با تسلیحات مربوط به کره شمالی انجام گرفته است. طبق ادعاهای کربی در تاریخ ۳۰ دسامبر یکی از موشک‌های شلیک شده از جانب روسیه در کی‌یف از نوع موشک‌های بالستیک کره شمالی بوده است. علاوه بر این، کربی ادعا کرده است که مسکو در جریان حملات شبانه روزی سه‌شنبه خود به کی‌یف چندین مورد موشک کره شمالی را پرتاب کرده است.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، کشورهای غربی به صراحت کنار ارتش اوکراین ایستاده‌اند و حجم بی‌سابقه‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کرده‌اند در عین حال میلیاردها دلار کمک نظامی و تسلیحاتی به اوکراین ارائه کرده‌اند.

روسیه بارها ادعاهای مطرح شده در رابطه با استفاده از موشک‌ها و تسلیحات نظامی کره شمالی در جریان جنگ با اوکراین را رد کرده است ضمن اینکه تاکنون نه آمریکا و نه اوکراین شواهد متقنی را برای اثبات ادعاهای خود در این رابطه مطرح نکرده‌اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین