شهردار تهران: ساختمان‌های بلند مرتبه باید شناسنامه دار شود

  4021016062

شهردار تهران با تاکید بر افزایش ایمنی ساختمان‌های بلند مرتبه گفت: این اماکن پُر تراکم باید شناسنامه دار شود.

شهردار تهران: ساختمان‌های بلند مرتبه باید شناسنامه دار شود

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی شامگاه شنبه در پنجمین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران افزود: تاکنون ۹ درصد مصوبات قبلی ستاد مدیریت بحران اجرا نشده که ناظر به این جلسه چهار مخاطره اصلی تهران از جمله زلزله، سیل، فرونشست و فرو چاله بررسی شد.

وی با بیان اینکه ایمن سازی مدارس و بیمارستان‌ها در راس برنامه‌ها قرار دارد، اظهار کرد: تحقیقات مورد دقت قرار گرفته و از ۱۶ هزار ساختمانی که باید پایش می‌شد تا مسیر مشخص ساماندهی انجام شود، گزارش اولیه ارائه شد و بخشی ساختمان‌های عمومی و بخشی خاص هستند تا نوسازی و استحکام بخشی شود.

زاکانی ادامه داد: نکته دوم ناظر به حوزه فرونشست و فرو چاله است به واسطه شرایط اضطرار شرایط محلی و نقطه‌ای این موارد سنجیده می‌شود نشت آب، تونل و موضوعات مختلف در این نشست مورد دقت قرار گرفت.

به گفته وی، جنبه کاوشگری و پیشگیری هم در حال حاضر مخاطره سنجی می‌شود همچنین در خصوص فرونشست که منطقه‌ای است، تمهیدات لازم دنبال و زیرساخت‌های شهری مدنظر قرار می‌گیرد ضمن اینکه گزارشی از مانورهای گذشته هم ارائه و نتایج آن مورد بررسی قرار گرفته است.

شهردار تهران در خصوص ایمنی ساختمان‌ها نیز گفت: از پایش بیش از ۱۰۰ ساختمان پُرخطر به عددی دو رقمی رسیدیم که ظرفیت ایمنی بخشی این اماکن را پیگیری می‌کنیم.

به گفته وی، شناخت مخاطرات شهر و ظرفیت‌ها در مواجهه با آسیب‌ها در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد و باید با شناسنامه‌های درست و قابل رصد ساختمان‌ها، برنامه ریزی‌های دقیق تری برای ایمنی آنها انجام شود.

 

شهردار تهران ادامه داد: وقتی اتفاقی نیازمند به اضطرار مانند کرمان ایجاد می‌شود، اهمیت مسایل و پیچیدگی آنها مشخص تر می‌شود باید ظرفیت‌ها در چنین مواردی هم بالا برود البته چارچوب‌های خاص تری باید گذاشته و بصیرت و آگاهی‌ها افزایش یابد تا تنش‌ها در جامعه کاسته شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این جلسه اظهار کرد: برای این که در برابر مخاطرات آماده باشیم باید مرتب برنامه ریزی و تمرین کنیم تا بتوانیم باعث ارتقای جامعه و حفظ جان انسان‌ها شویم.

محمدحسن نامی از سیلاب به عنوان یکی از مخاطرات شهر نام برد و گفت: به واسطه برهم خوردن تعادل محیط زیست این موضوع تشدید شده که باید برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی ناشی از آن، برنامه ریزی داشت.

وی افزود: در برابر ۳۲ مخاطره شناسایی شده باید برنامه خاص داشته باشیم ولی سیل و زلزله را باید به صورت ویژه تری دید به عنوان مثال ساخت سازه‌ها را باید دقیق تر مدنظر داشته باشیم همچنین باید مانورها افزایش داده شود و لایروبی رودها، روددره‌ها و بافت‌های فرسوده، همایش برای گروه‌های مردم نهاد و مواردی از این دست جدی تر نگاه شود.

زلزله فقط ۲۲ منطقه را نمی لرزاند

همچنین رییس سازمان مدیریت بحران پایتخت نیز درباره وقوع احتمالی زلزله تهران در این جلسه گفت: زلزله فقط ۲۲ منطقه را نمی‌لرزاند همه پهنه از دماوند تا کرج ممکن است تحت الشعاع باشد.

علی نصیری افزود: در سال‌های گذشته اغلب کانون زلزله ها خارج از تهران بوده در این خصوص برای برنامه ریزی‌های دقیق تر از جمله ماشین آلات و مراکز اسکان اضطراری قرار است کمیته‌ای متشکل از سازمان بحران و برنامه و بودجه و دستگاه‌های مرتبط موجود تشکیل شود.

بازدید سه هزار ساختمان بلندمرتبه

همچنین معاون پیشگیری و کاهش بحران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران در این جلسه اظهار کرد: از موضوع‌های مهمی که مطرح شده مدیریت زلزله در شهر تهران است.

اسماعیل سلیمی افزود: اولین گام تخمین کلی خسارت است. مدل سناریو محور از سال ۷۴ و بعد ۹۲ توسط ژاپنی‌ها انجام شده بود و امروز متخصصان داخلی آن را انجام می‌دهند و آسیب پذیری‌های کلی نیز برنامه ریزی می‌شود.

به گفته وی، خرید تجهیزات و آموزش و مانور هم در دستور کار قرار دارد در مدل احتمالاتی نیز قراردادی با یکی از دانشگاه‌ها بسته شد و در پروسه ای ساختمانها و سیلاب را خواهیم داشت و توسعه های شهری را ریسک محور انجام می دهیم.

وی ادامه داد: موضوع دوم ارزیابی کیفی ساختمان های بلندمرتبه است در بحران این مسائل مهم هستند بیمارستانها باید مقاوم سازی شوند تا زلزله موعود تهران ما را با مشکل مواجه نکند ۱۶ هزار ساختمان نیز باید ارزیابی شوند.

به گفته سلیمی، امروز سه هزار ساختمان بازدید شدند و حدود ۱۲۰ نفر در تهران روزانه بازدیدها را انجام می دهند و گروهی ۲۰ نفره هم کار آنها را رصد می کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین