کسب درآمد از اپلیکیشن موبایل

گزارش بازرگانی، 246386،   4021013049 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

از وقتی بازار استفاده از گوشی‌‌های هوشمند داغ شد، سروکلهٔ انواع اپلیکیشن‌ها هم پیدا شد. اپلیکیشن‌هایی که اغلب آن‌ها هم رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

ولی آیا نمی‌شود از اپلیکیشن درآمد کسب کرد؟ می‌شود! در این مقاله، قرار است بهترین روش‌های کسب درآمد از اپلیکیشن موبایل را به شما بگوییم؛ راه‌هایی به‌غیر از فروش خود اپلیکیشن!

۸ روش کسب درآمد از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی

در این بخش، شما را با ۸ روش درآمدزایی از اپلیکیشن و بازی موبایلی آشنا می‌کنیم؛ روش‌هایی که طبق تجربه، نتیجهٔ خوبی به دنبال خواهند داشت.

 

 

۱. نمایش تبلیغات

یکی از ساده‌ترین روش‌های درآمدزایی از انواع اپلیکیشن‌های موبایلی، نمایش تبلیغات درون برنامه ای به کاربران است.

در این روش، شما با نمایش تبلیغات مربوط به کسب‌وکار‌ها، مبلغی را دریافت می‌کنید.

فرمت‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات وجود دارد تا بتوانید بیشترین درآمد را کسب کنید؛ از تصویر و متن گرفته تا ویدئوهای جایزه‌‌دار که بهترین گزینه برای بازی‌های موبایلی است.

نحوهٔ محاسبهٔ هزینهٔ تبلیغات در این روش درآمدزایی معمولاً به یکی از روش‌های زیر صورت می‌گیرد:

  • پرداخت به‌ازای هر کلیک کاربران!به‌عنوان مثال، به‌ازای هر ۱۰۰۰ کلیک کاربران، مبلغی طبق توافق شما و کسب‌وکار پرداخت می‌شود

  • به ازای هر اقدام کاربران هزینه‌ای پرداخت می‌شود؛ مثلاً وقتی کاربر روی تبلیغ کسب‌وکار کلیک و فرم آن‌ها را پر کرد، مبلغ مشخصی به شما داده می‌شود

  • به‌ازای نمایش کامل ویدئوی تبلیغاتی، هزینهٔ تبلیغات محاسبه می‌شود؛ مثلاً به‌ازای هر ۱۰۰۰ نمایش کامل ویدئو به کاربران، مبلغی تعیین می‌شود

نکته: در پلتفرم تبلیغاتی ادیوری، سهم شما از نمایش تبلیغات بر اساس کل درآمد حاصل از نمایش تبلیغات محاسبه می‌شود؛ یعنی نوع نمایش تبلیغ تاثیری در درآمدتان ندارد و مجموع آن حساب می‌شود.

برای اینکه نیاز نباشد با کسب‌وکارها مستقیماً مذاکره کنید یا برای قانع‌کردن آن‌ها ساعت‌ها وقت بگذارید، می‌توانید در پلتفرم تبلیغاتی ادیوری به‌عنوان «نمایش‌دهنده» ثبت‌نام کنید. پس از ثبت‌نام، تبلیغات کسب‌وکارها به‌طور خودکار در جایگاه‌های موردنظرتان نمایش داده می‌شود و هرگز خالی نمی‌مانند!

 

 

 

 

۲. فروش حق اشتراک

یکی از روش‌های متداول برای درآمدزایی از برنامه‌های موبایلی، فروش حق اشتراک یا عضویت آن‌ها برای دسترسی کاربران به محتوا یا خدمات مشخصی است که توسط آن اپلیکیشن ارائه می‌شود.

به‌عنوان مثال، اپلیکیشن‌هایی مثل فیلیمو یا نماوا به‌ازای دسترسی کاربران به فیلم‌ها و سریال‌ها، مبلغی را به عنوان حق اشتراک دریافت می‌کنند.

یکی از مشکلات و چالش‌های اصلی این روش درآمدزایی، ترس کاربران از ضررکردن است؛ یعنی آن‌ها مطمئن نیستند آیا محتوای اپلیکیشن برای آن‌ها مفید است یا خیر.

البته برای حل این مشکل، می‌توانید برای چند روز استفاده از محتواها را رایگان در نظر بگیرید تا کاربر مطمئن شود همان چیزی است که نیاز دارد و ارزش دارد برای خرید حق اشتراک اقدام کند.

 

۳. فروش محصول

فروش محصول یکی دیگر از روش‌های رایج درآمدزایی با استفاده از برنامه‌های موبایلی است. محصول موردنظر می‌تواند غیرفیزیکی هم باشد! به‌عنوان مثال، یکی از منابع کسب درآمد اپلیکیشن طاقچه، فروش فایل صوتی کتاب‌ است.

 

۴. پرداخت درون برنامه‌ای

پرداخت درون برنامه‌ای یکی از روش‌های محبوب بین صاحبان بازی موبایلی است. به‌طور کلی، کاربر برای دستیابی به امکانات بیشتر، مبلغی را در داخل بازی یا اپلیکیشن پرداخت می‌کند.

برای مثال، شما برای خرید سکه یا جان اضافه در بازی‌های موبایلی، مبلغ مشخصی را پرداخت می‌کنید. شاید هم بخواهید برای خرید آواتار هزینه کنید!

 

به‌عنوان مثال، در بازی محبوب کلش رویال، کاربران با پرداخت درون برنامه‌ای مقداری جم (الماس) که ارز رایج این بازی پرطرفدار است، دریافت می‌کنند.

۵. فری‌میوم

در این روش، اپلیکیشن با دسترسی محدود در اختیار عموم قرار می‌گیرد و برای استفاده بدون محدودیت از برنامه، کاربران باید نسخهٔ پولی آن را خریداری کنند.

به‌عنوان مثال، اپلیکیشن محبوب دولینگو که برای آموزش زبان‌های خارجی طراحی شده است، به‌صورت رایگان در دسترس همهٔ کاربران قرار دارد؛ ولی برای استفاده از همه امکانات آن، باید نسخه حرفه‌ای آن را خریداری کرد.

از دیگر نمونه‌ها هم می‌توان به اپلیکیشن‌هایی اشاره کرد که نسخهٔ رایگان آن‌ها دارای نمایش تبلیغات است؛ ولی نسخهٔ کامل آن‌ها بدون نمایش تبلیغات و پولی است.

این دیگر به کاربر بستگی دارد که تبلیغ ببیند و رایگان استفاده کند یا برای خرید اپلیکیشن اقدام کند؛ در هر ۲ حالت آن، صاحب اپلیکیشن راهی برای کسب درآمد دارد.

۶. اسپانسری یا حمایت مالی

در این روش از کاربران خواسته می‌شود که در ازای استفاده از خدمات اپلیکیشن، مبلغی را به دلخواه برای حمایت از آن پرداخت کند؛ این روش با توجه به اینکه مبلغ یا تعداد کاربرانی که کمکی را پرداخت می‌کنند مشخص نیست، روشی قابل اتکا برای درآمدزایی نیست.

۷. افیلیت مارکتینگ

شما می‌توانید با تبلیغ محصول دیگران در اپلیکیشن خود، در ازای فروش آن محصول مبلغی را به‌عنوان پورسانت دریافت کنید که به این روش درآمدزایی همکاری در فروش می‌گویند.

۸. دریافت کارمزد

برخی اپلیکیشن‌ها در ازای خدماتی که به افراد ارائه می‌دهند، مبلغی را به‌عنوان کارمزد برای خود تعیین می‌کنند و از این طریق درآمد کسب می‌کنند.

به‌عنوان مثال، اسنپ با دریافت کارمزد از رانندگان، به درآمد بسیار بالایی دست یافته است.

برویم سراغ اینکه بهترین روش کسب درآمد از اپلیکیشن موبایل را انتخاب کنیم.

بهترین روش کسب درآمد از اپلیکیشن‌ها چیست؟

به‌طور کلی نمی‌توان یک روش مشخص را به‌عنوان بهترین راه کسب درآمد از برنامه های موبایلی معرفی کرد.

برای این منظور ابتدا باید حوزه فعالیت، اهداف و مخاطبین خود را بشناسید و بر اساس آن روش درآمدزایی مطلوب را تعیین کنید.

به‌علاوه، برای کسب درآمد با این نوع برنامه‌ها، الزامی به استفاده از یک روش مشخص وجود ندارد و می‌توان از چند شیوه مختلف استفاده کرد،

مثلاً کوییز آو کینگز به‌طور هم‌زمان هم از نمایش تبلیغات درآمد کسب می‌کند و هم پرداخت درون‌ برنامه‌ای دارد.

نکته: برای اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهند همیشه رایگان بمانند، ساده‌ترین و مطمئن‌ترین راه، همکاری با پلتفرم‌های تبلیغاتی مثل ادیوری و نمایش انواع تبلیغات است.

ادیوری تبلیغات را بر اساس نوع جایگاه و همچنین کاربری که دارید، انتخاب می‌کند و نمایش می‌دهد. از طرفی، این پلتفرم با هزاران کسب‌وکار مختلف همکاری می‌کند که خیال شما را از پربودن جایگاه تبلیغاتی راحت می‌کند.

از طرفی، ادیوری حداقل ۷۰ درصد کل درآمد حاصل از تبلیغات را به شما پرداخت می‌کند؛ برخلاف سایر پلتفرم‌ها که حداکثر ۶۰ درصد را برای شما در نظر می‌گیرند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین