شناخت مکتب حاج قاسم یعنی شناخت اهداف، باورها، آرمان‌ها/ ثبت آثار جهانی نقش مهمی در خنثی کردن ایران‌هراسی دارد

  4021011053 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: شناخت مکتب حاج قاسم سلیمانی یعنی شناخت آرمان‌ها و اهداف بلند انقلاب اسلامی و شناخت آنچه که این سردار بزرگ جان خود را برای آن از دست داد.

شناخت مکتب حاج قاسم یعنی شناخت اهداف، باورها، آرمان‌ها/ ثبت آثار جهانی نقش مهمی در خنثی کردن ایران‌هراسی دارد

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، علی دارابی عصر امروز یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ در مراسم گرامی‌داشت شهید حاج قاسم سلیمانی و تجلیل از مادران شهدا که با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، معاونان، مدیران و کارکنان وزارت میراث‌فرهنگی، مدیران و کارکنان سازمان آتش‌نشانی تهران در سالن نگین غرب تهران برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه میلاد با سعادت بانوی صاحب تسبیح، دخت گرامی پیامبر اکرم (ص)، همسر امام بر حق، علی (ع) و مادر امامان معصوم علیهم السلام، حضرت فاطمه زهرا (س) هستیم و چه زیباتر که سخن را بعد از نام خدای بزرگ در تکریم آن بانوی عظیم الشأن آغاز کنیم. همچنین عرض سلام و احترام دارم خدمت همه شما خانواده معظم شهیدان و ایثارگران و میهمانان و حاضران در این مجلس. به همه شهیدان راه خدا و شهید حاج قاسم سلیمانی سرباز فداکار انقلاب و مردم که حاضرند و ناظر تقدیم سلام داریم.

دارابی گفت: از برگزار کنندگان این مراسم ارزشمند به ویژه مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و گردشگری و برادر پرتلاش جناب آقای علیرضا مسافر و همکاران تشکر ویژه دارم.

او ادامه داد: شهیدان بزرگوار ما برای خدا و ادای تکلیف، دفاع از استقلال مرزهای جغرافیایی و عقیدتی، نبرد با دشمنان و دفاع از آرمانها و ارزشهای والای الهی به شهادت رسیدند. آنان کسانی بودند که آخرت گرایی، ایثارگری، تقدم منافع ملی و جمعی بر منافع فردی، خداباوری را با همه وجودشان باور و ایمان داشتند.

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی افزود: بازخوانی و عمل به گفتمان شهیدان، امروز بیش از هر زمانی از ما مورد انتظار است. امام خمینی (ره) فرمودند: «وصیت نامه شهیدان راه را برای ما ترسیم می کند» و رهبری معظم انقلاب فرمودند: «شهیدان ستاره‌هایی هستند که در دل شب راهنمای ما هستند.»

دارابی ادامه داد: ۲۴۰۰ شهید پایتخت که ما خیابان‌ها و کوچه هایمان را به نام آنان آذین بستیم. برای آن است که راه را گم نکنیم و بزرگداشت آنان که وظیفه‌ای واجب و ضروری است اما بیش از هر امری این ما هستیم که به آنان (شهیدان) محتاجیم. و یکی از نشانه‌های وفاداری به راه و آرمان شهیدان «تکریم، تجلیل خانواده معظم شهیدان» به معنای واقعی آن است.

معاون میراث‌فرهنگی کشور یادآور شد: کم نیستند ملت‌ها و جوامعی که قهرمان ندارند و بدنبال خلق قهرمان هستند. قهرمانان نقش مهمی در راهبری جوامع خود دارند. ایران اسلامی پر از قهرمان است، یکی از آنان «زاده کرمان»، «شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی» است.

دارابی در ادامه با طرح این سوال که چرا، شهید سلیمانی این همه محبوب است؟ اضافه کرد: اول به خاطر این است که او به معنای واقعی خدا را قبول داشت. مخلص و فداکار بود، خود را «سرباز فداکار مردم و انقلاب» می دانست. مردمی و بدور از حاشیه‌ها و فراجناحی بود. شجاع، رزمنده، غیور و در همه عرصه‌ها در خط مقدم دفاع از ارزش‌های الهی و انقلابی بود.

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: شناخت مکتب حاج قاسم یعنی شناخت اهداف، باورها، آرمان‌ها و آنچه که او در عمل بدان وفادار بود و جانش را بر سر آن داد.او در ادامه به ثبت های ملی و جهانی اشاره کرد و افزود: روضه خانگی تاریخ و دیرینه طولانی در میان ما مردم ایران دارد. در آستانه محرم‌الحرام سال جاری «روضه خانگی» توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ثبت ملی شد.

او گفت: خادمان شما در وزارت میراث‌فرهنگی در ۲ سال اخیر در دولت سیزدهم توانستند در عرصه جهانی دو رتبه ایران عزیز را بالا ببرند. در ثبت آثار میراث ناملموس ایران رتبه هفتم را داشت. سال گذشته با ثبت جشن چله (یلدا) و چند پرونده دیگر، رتبه ششم جهان را کسب کردیم.

معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: امسال با ثبت افطاری و سنت‌های وابسته به آن و چند پرونده دیگر رتبه پنجم را حائز شدیم. این‌ها افتخاراتی است که در عرصه جهانی ثبت شده است. در ثبت آثار ملموس هم در جهان جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم.

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی ادامه داد: ثبت آثار جهانی رابطه معنا داری با توسعه مناسبات جهانی، گسترش گردشگری و توریسم، ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار دارد. در کنار آن نقش مهمی در خنثی کردن توطئه استکبار جهانی که بدنبال ایران‌هراسی است ایفا می‌کند.

او یادآور شد: میراث‌فرهنگی، تاریخ، ریشه، هویت، تمدن و گذشته، حال و آینده ماست. هر قدر از آن بگوییم به تقویت، استحکام و تثبیت این ارزش‌ها کمک می‌کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۴۳۰۲۳۱۵:۰۰:۳۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
حاج قاسم افتخار مظلومان و مسلمانان است.
ناشناس۳۳۴۳۰۳۲۱۵:۰۵:۴۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
آرمانهای حاج قاسم پویا و بالنده ادامه می یابد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. دور باطلی که تمامی ندارد!

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  19. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  20. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  25. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

آخرین عناوین