اژه‌ای: وقتی توان پرداخت مهریه سنگین ندارید چرا زیربار آن می‌روید؟

  4021009018 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس دستگاه قضا در جریان سرکشی عصر روز جمعه خود از زندان اوین، علاوه بر بندهای عمومی همچون مرتبه‌های قبلی، از برخی بندهای امنیتی این زندان نیز بازدید به عمل آورد./ایسنا

تماشا کنید

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۳۷۹۷۳۱۱:۴۹:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۹
با سلام و احترام. پیشنهاد می شود قوه قضاییه تحقیق کند چند درصد از جوانان ایرانی قادر به پرداخت مهریه تعیین شده ازدواج خود می باشند.
ناشناس۳۳۳۷۹۸۲۱۱:۵۴:۲۱ ۱۴۰۲/۱۰/۹
اول اینکه به فرض مهریه ۵۰ سکه هم که باشد مبلغ میلیاردی می شود.دوم این که وقتی هر جا میری خواستگاری همین تعداد سکه را مهریه اعلام می کنند چه می شود کرد؟ سوم اینکه در موقع خواستگاری چه از قبل آشنا باشند چه نه ، بحث و چانه زنی زیادی ،روی سکه باعث کدورت از همان اول کار می شود. طبق معمول ضعف دستگاه قضایی و مجلس در تصویب قوانین باعث مشکل است.باید قانونا تعداد سکه را به حد خاصی آن هم با اعتبارسنجی محدود کنند که دیگر خانواده ها رو در روی هم نباشند.
رافد۳۳۳۷۹۹۲۱۲:۰۳:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۹
سلام جناب اقای اژه ای اگر سرعت رسیدگی و صدور احکام را بالا ببرید و به ساده سازی قوانین بپردازید مشکلات حل خواهد شد.وقتی فردی چک یا سفته ای را صادر کرده است باید به قید فوریت به پرداخت ان مبادرت نماید.ولی برای یک چک 4 سال یا 5 سال افراد انقدر میروند و می ایند تا از اصل پول هم به دلیل تورم میگذرند.کسی که اشتباه چک صادر کرده یا مهریه نداشته است اشکالات شخصی دارند ولی قوه قضائیه وقتی سرعت رسیدگی ندارد باعث ایجاد فساد مضاعف میشود و افراد سودجو از این فرصت بهره میبرند. ضمنا برای بسیاری از پرونده ها نیاز به داشتن علم فراوان و قاضی صاحب صلاحیت نیست شما میتوانید از کارشناسان به صورت پرونده ای و پرکیس استفاده کنید و در صورتی که مشکلی ایجاد شد پرونده را در اسرع وقت به قاضی جامع الشرایط بفرستید.
ناشناس۳۳۳۸۱۰۰۱۲:۵۳:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۹
با قوانین فعلی چه کسی جرات دارد که دخترش بدون مهریه ازدواج کند ؟ اگر طرف نا باب بود بدون مهریه چطور طلاق بگیرد ؟ اگر بعد بیست سی سال مرد فوت کرد زن بیچاره با ارث یک هشتم از اموال همسر چطور زندگی کند ؟ اگر خواست طلاق بگیرد بدون مهریه چطور حضانت فرزند را بگیرد ؟ اگر فیل مرد یاد هندوستان کرد و خواست تجدید فراش کند بدون مهریه چکار کند ؟ دستش را تکان بدهد و برگردد خانه پدری و سربار شود ؟ زن بدون مهریه عملا برده است
ناشناس۳۳۳۹۰۳۸۱۶:۴۵:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۹
دمت گرم
ناشناس۳۳۳۹۷۳۵۲۰:۲۷:۳۲ ۱۴۰۲/۱۰/۹
وکالت در طلاق حق شغل و از همه مهمتر ازدواج قراردادی
ناشناس۳۳۴۰۸۱۷۰۸:۰۱:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
بدون مهریه و اهرم مالی هیچ کدام از مواردی که گفتی عملی نمی شود مگر اینکه کلیه حقوق زن و مرد از جمله ارث برابر شود و بعد طلاق اموال نصف شود
ناشناس۳۳۳۸۱۲۸۱۲:۵۸:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۹
با چه پشتوانه ای یک آقا پسر ۱۰۰سکه مهریه میکنه؟
ناشناس۳۳۳۹۳۲۴۱۸:۳۲:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۹
می شود زن دوم‌ گرفت و از او‌ خواست تا مهریه همسر اول‌را پرداخت کند
ناشناس۳۳۳۹۳۵۱۱۸:۳۸:۵۶ ۱۴۰۲/۱۰/۹
دختر بدون مهریه با چه جراتی وارد خانه مردی بشه که می تونه از انواع و اقسام حقوق انسانی محرومش کنه و حق طلاق هم نداره ؟
ناشناس۳۳۴۰۰۶۳۲۲:۲۷:۵۷ ۱۴۰۲/۱۰/۹
اگه نگاهش به مرد اینه که همون خونه پدرش بمونه بهتره
ناشناس۳۳۴۱۴۳۲۱۳:۴۳:۳۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
هیچ وقت مهریه تضمینی واسه زندگی وتعهدی ایجادنمیکند
ناشناس۳۳۴۱۴۳۹۱۳:۴۸:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
اون دخترچطور۱۰۰۰سکه میزنه مهریه ومردرادرمعرض سنت اشتباه قرارمیده وقبول میکنه.ومیدونه که اون مرد۵سکه هم نداردبدهدپس چطورقبول میکنه.
ناشناس۳۳۳۸۷۰۴۱۵:۱۱:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۹
چون قانون اشکال دارد ، مهریه باید نقدی در زمان عقد پرداخت گردد. سپردن واهی به آینده و پیگیری قضایی غلط است.
ناشناس۳۳۳۹۳۵۷۱۸:۳۹:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۹
شبیه خرید و فروش کالا ؟؟
مهدی جوادی۳۳۴۰۰۶۰۲۲:۲۷:۳۴ ۱۴۰۲/۱۰/۹
از نظر شرعی وقتی عقدی جاری میشه که از توان طرفین خارج است آن عقد باطل است ، پس باید پرسید عاقد با چه علمی خطبه عقد را جاری می‌کند که دارای اشکال است وقتی پسر کت و شلوار کرایه ای دارد عاقد نباید عقد را جاری کند باید هم کفو بودن در مهریه هم رعایت شود و بهترین کار پرداخت مهریه در زمان عقد است و الزام که بعد از آن مهریه بی ارزش میشود یعنی مهریه به عنوان بدهی برای مرد نباشد چون از نظر شرعی باز هم اگر مرد بمیرد در حالی که دین خود را ادا نکرده باشد مستوجب عقوبت است
ناشناس۳۳۳۸۹۶۶۱۶:۱۶:۳۶ ۱۴۰۲/۱۰/۹
برای اینکه عرف و فرهنگ این شده ! برای اینکه در هیچ جای جهان دولت به بحث مهریه ورود نمی کنه برای اینکه نمی خواهید قوانین را درست کنید!
ناشناس۳۳۳۹۲۱۵۱۷:۵۸:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۹
مهریه تو قرآن آمده. کسی مجبورتون نکرده. حق و حقوق زن مثل طلاق و... را بدید مهریه مال شما
ناشناس۳۳۴۱۴۴۷۱۳:۵۲:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
مهریه حق زنه ولی نه سکه طلا
ناشناس۳۳۳۹۳۶۳۱۸:۴۰:۳۶ ۱۴۰۲/۱۰/۹
خانواده های دختران چاره ای جز مهریه ندارند چون قانون جز مهریه اهرم نجاتی برای زن نداره
نیما۳۳۴۱۴۳۰۱۳:۴۰:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
مهریه شده کاسبی واسه بعضی زنها.چون سکه طلاکه روزبه روزقیمتش نجومی میشه چطورمردهاپرداخت کننددراصل سکه طلابعنوان مهریه کاراشتباهیه که دولت بایدجلوی اونوبگیره وچیزی که مرددرزمان ازدواج داره بعنوان مهریه قراربدهند.
ناشناس۳۳۳۹۰۴۲۱۶:۴۵:۵۷ ۱۴۰۲/۱۰/۹
قانون طلاق و حضانت و تقسیم اموال را درست کنید تا این رسمهای عجیب هم از بین برود
ناشناس۳۳۳۹۰۷۶۱۶:۵۷:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۹
سلام و عرض وادب خدمت قوه قضائیه آقای محسنی اژه‌ای ببخشید تورخدا آنقدر عفو و ببخش نکنید امنیت خیلی مهم هست ممنونم
ناشناس۳۳۳۹۹۴۱۲۱:۴۷:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۹
مهریه مال زمانی بوده که زنان درآمد نداشتند
ناشناس۳۳۴۰۸۴۰۰۸:۰۸:۳۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
زنی که استقلال مالی داره حق طلاق و خروج از منزل و خروج از کشور و دیگر حقوق انسانی را لازم داره نمی شه که با زن مثل یک نفقه بگیر و اسیر رفتار بشه و فقط مهریه نباشه
ناشناس۳۳۴۰۸۴۴۰۸:۱۰:۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
استدلال می کنند که چون زن نان آور نیست و مهریه می گیره دیه زن نصف مرد است و ارث او هم نصف برادران و از شوهر یک هشتم اموال ارث می بره اگر مهریه نباشه و زن نان آور باشه قانون دیه و ارث هم باید تغییر کنه
گرگعلی چاراژدها۳۳۴۰۰۲۶۲۲:۱۷:۰۷ ۱۴۰۲/۱۰/۹
ببینید عزیزان اولا:مهریه مجازات اجباری نیست بلکه توافق دو طرفه ای میباشد که زوج مکلف ومتعهد به پرداخت آن است. ثانیا:دولت هیچگونه حقی در محدود سازی آن ندارد چراکه چنین اقدامی مغایر با اصل آزادی اراده و منطوق ماده ۱۰ قانون مدنی میباشد. ثالثا:اگر مردواقعآ مرد باشد وپس از مدتی هوای همسر دیگری نکند هرگز خانمش مهریه را به اجرا نمی‌گذارد که مرد رل در تنگنا قرار دهد مگر در موارد خیلی استثنائی،طبیعی است در خصوص استثنائات هرگز اقدام به وضع قانون نمیکنند.
ناشناس۳۳۴۰۲۵۵۲۳:۴۲:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۹
به عنوان یک‌ مرد میگم، هرکی موقع عقد مهریه زده باید تا آخرشو پرداخت کنه، همین آدمهایی که مهریه های بالا میزنن کار را برای بقیه افراد خراب میکنند، هر چقدر زدی باید پرداخت کنی.
عمران۳۳۴۰۵۱۶۰۱:۲۹:۴۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
اگر داماد ناباب از آب درآمد و اجازه طلاق هم نداد چطور میخواهید از دستش خلاص شوید؟ باید حق طلاق و حق اشتغال به صورت مستقل وجود داشته باشد تا مساله مهریه هم خود بخود حل شود.
ناشناس۳۳۴۱۴۵۳۱۳:۵۵:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
سکه طلابایدازمهریه حذف شود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین