حماس: قبل از پایان تجاوزگری اسرائیل مذاکره‌ای در کار نیست

  4021009008

یکی از رهبران حماس ادعای منابع صهیونیستی درباره وجود طرحی برای مذاکره بر سر آتش‌بس چندهفته‌ای را رد کرد.

حماس: قبل از پایان تجاوزگری اسرائیل مذاکره‌ای در کار نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسامه حمدان»، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس به ادعاهای مطرح‌شده در رسانه‌های اسرائیلی درباره موافقت اولیه حماس با پیشنهاد آتش‌بس چند هفته‌ای در ازای آزادی حدود ۳۶ اسیر اسرائیلی واکنش نشان داد و آنها را رد کرد. 

پایگاه آکسیوس، نزدیک به منابع آمریکایی و اسرائیلی ساعتی قبل‌تر به نقل از سه مقام صهیونیستی مدعی شده بود میانجی‌های قطری به اسرائیل گفته‌اند که حماس با «اصل از سرگیری مذاکرات» بر سر توافقی جدید جهت آزادسازی حدود 36 اسیر از غزه در ازای چندین هفته آتش‌بس موافقت کرده‌ است.  

اسامه حمدان در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت: «ما به همه طرف‌های میانجی اعلام کرده‌ایم که اولویت ما توقف تجاوزها علیه غزه یکبار برای همیشه است.»

در توافق آتش‌بس قبلی، رژیم اسرائیل به ازای آزادی هر ۱۰ اسیر اسرائیلی یک روز آتش‌بس را تمدید می‌کرد. تلاش اسرائیل برای خبرسازی درباره آزادی ۳۶ اسیر در ازای آتش‌بس چند هفته‌ای از میزان فشارها بر تل‌آویو در مسئله این اسرا حکایت دارد. 

اسامه حمدان در همین راستا گفت: «طرف اسرائیلی به دلیل تعداد اسرای کشته شده تحت فشار قرار دارد. اسرائیل بعد از شکست در عرصه نظامی به دنبال حفظ کردن انسجام دولت خودش است.» 

وی تأکید کرد: «هیچ صحبتی از تبادل اسرا، آن‌طور که اسرائیل در تلاش برای ترویج آن است وجود ندارد. ایده‌هایی که مطرح شده تبادل اسرا در ازای آتش‌بس یک ماهه را شامل نمی‌شود.»

این مقام مقاومت فلسطین خاطرنشان کرد: «طرف اشغالگر در تلاش است برای کاستن از فشارهای داخلی ایده‌های نادرستی به رسانه‌ها بدهد.»

او همچنین با بیان اینکه «ما ابزارها و توانمندی‌های لازم برای تحمیل آتش‌بس را داریم» تأکید کرد: «تنها یک راه برای خروج اسرائیل از این بن‌بست وجود دارد که عبارت است از توقف تجاوزگری‌ها و دادن امتیاز.»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

مقام‌های رژیم اسرائیل هدف نظامی خود در این جنگ را نابودی حماس اعلام کرده‌اند. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران، حتی در فلسطین اشغالی امکان تحقق این هدف را زیر سوال برده‌اند.

به عنوان مثال «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی چند روز پیش در یک یادداشت در روزنامه هاآرتص نوشته بود که نتانیاهو خودش هم می‌داند که قادر به حذف حماس نیست. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین