صالحی: کمیته استیناف بر محور قانونمداری گام برداشته است

  4021006024

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: کمیته استیناف فدراسیون همواره بر محور قانونمداری گام برداشته است.

صالحی: کمیته استیناف بر محور قانونمداری گام برداشته است

به گزارش ایسنا، علیرضا صالحی درباره حکم کمیته استیناف برای دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان عنوان کرد: حکم صادره پیرامون عدم رعایت دستورالعمل ناظر بر نحوه تنظیم قراردادهاست. در این دستورالعمل که ۳۰ بند دارد، باشگاه‌ها مکلفند در قراردادی که تنظیم می‌کنند مواردی را مورد رعایت قرار دهند. برای مثال گفته می‌شود باشگاه سپاهان نباید در قراردادش می‌نوشت که پرداخت دستمزد کارگزار به عهده باشگاه است بلکه می‌بایست بر عهده بازیکن باشد یا اینکه باشگاه نباید در قرارداد ارقام را به ارز تبدیل کند یا اینکه باشگاه نباید مالیات مربی یا بازیکن را بدهد.

رئیس کمیته استیناف خاطرنشان کرد: عدم رعایت این موارد از سوی سپاهان و پرسپولیس با گزارش کارگروه به کمیته انضباطی همراه شد. این دستورالعمل ناظر بر قراردادها جدا از دستورالعمل سقف بودجه باشگاه‌هاست. پس آنچه رسیدگی شد درباره اصول تنظیم قراردادها بود.

او ادامه داد: قابل ذکر است که در این دستورالعمل هیچ ضمانت اجرایی از باب اعمال تنبیهات یا ذکر تنبیهات وجود ندارد و موضوع به صورت کلی به ارکان قضایی ارجاع داده می‌شود. کمیته انضباطی بررسی می‌کند و طبق نظر قضایی خودش چهار امتیاز از سپاهان و یک امتیاز از پرسپولیس کسر می‌کند. بعد از آن گفته می‌شود که قراردادها اصلاح و جریمه صورت گیرد.

رئیس کمیته استیناف فدراسیون خاطرنشان کرد: ما یک قاعده و اصل در فوتبال داریم که برای حفظ یکپارچگی در مسابقات می‌گوید امتیازات در زمین مسابقه تعیین می‌شود. به عقیده اعضای کمیته استیناف اینکه صرف عدم رعایت برخی اصول در تنظیم قرارداد با کسر امتیاز روبه‌رو شود  تناسبی با تخلف ندارد. ضمن اینکه بدعتی ایجاد می‌کند که برخی دنبال این باشند که همه قراردادهای بازیکنان لیگ برتر را رصد کنند و بگویند هر جایی تخلفی بوده باشد باید کسر امتیاز شود.

وی ادامه داد: یک نکته دیگر را باید مورد توجه قرار دهیم که باشگاه‌های معترض از جمله پرسپولیس و استقلال که هجمه شدیدی را علیه کمیته استیناف و فدراسیون وارد کردند به یاد داشته باشند که امتیازی به باشگاه سپاهان داده نشده است بلکه امتیازات کسرشده از طرف آنها کسر شده بود یعنی آنها تلاش کردند و امتیازاتی را به دست آوردند اما در پی صدور این حکم، امتیازاتی از آنها کسر شده بود. حالا با این روند امتیازات خودشان به آنها برگشته است. اگر این تخلف صورت نگرفته بود، این فاصله امتیازی کماکان وجود داشت. پس این باشگاه‌ها نباید با فشار به رکن قضایی و ایجاد هجمه به دنبال محق دانستن خودشان بروند.

صالحی خاطرنشان کرد: کمیته استیناف همواره بر محور قانونمداری گام برداشته و اگر جز این بود مدیرعامل محترم فعلی استقلال با حکم برائت از سوی این کمیته روبه‌رو نمی‌شد و سرپرست محترم تیم پرسپولیس هم به همین شکل. در واقع کمیته استیناف در حکم اخیر به لحاظ رعایت مر قانون مورد هجمه قرار گرفت که این موضوع ناروا، ناپسند و غیر اخلاقی است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. برای این عکس شما تیتر بزنید

  15. تضادی عجیب و پر ابهام!

  16. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  20. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  22. سقوط در آغوش پهلوی!

  23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  25. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

آخرین عناوین