گوشه‌ای از وضعیت پایتخت!

سامان مهراد، گروه اجتماعی الف،   4020928083 ۷۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
گوشه‌ای از وضعیت پایتخت!

این جملات، بخشی از اظهارات سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جلسه اخیر این شوراست:

* با وجود آنکه ۱۲۶۵ میلیارد تومان برای بازسازی اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده بود اما آنچه تا اکنون عملیاتی شده قراداد ۱۵۷ میلیارد تومانی است یعنی تقریباً ۱۰ درصد از بودجه برای نوسازی به کار گرفته شده و این به معنای آن است که عقب‌ماندگی جدی در این حوزه وجود دارد.

* از ابتدای سال تاکنون ۲۹۵ دستگاه اتوبوس به شرکت اتوبوسرانی تحویل داده شده اما از این میان تنها ۱۴۴ دستگاه فعال هستند و ۱۵۱ دستگاه در پارکینگ‌ها خوابیده‌اند و نکته حائز اهمیت این است که برای اتوبوس‌هایی که در پارکینگ‌ها خوابیده‌اند ۱۱۵۰ راننده جدید جذب و ۱۲۶۰ نفر نفر بازنشسته شده‌اند.

* درحال حاضر ۳۱۵ ایستگاه بی آر تی در خطوط ده‌گانه تهران وجود دارد که از این میان فقط ۱۶۰ ایستگاه دارای کارتخوان است و مابقی ایستگاه‌ها فاقد کارتخوان هستند و مردم نمی‌توانند در آنها کارت بلیط خود را پرداخت کنند.

* 2206 دستگاه اتوبوس دارای کارتخوان‌های قدیمی هستند که عمدتاً آنها غیرفعال هستند، با این کار به ۵۰ سال قبل بازگشته‌ایم و مشت مشت پول بلیت به رانندگان داده می‌شود و آنچه باعث تعجب شده این است که چرا باید نیمی از ایستگاه‌های تهران فاقد دستگاه کارتخوان باشند.

* مردم ما با شرافت هستند و قرار نیست از پرداخت بلیت فرار کنند، اما هیچ امکانی وجود ندارد تا بلیت خود را پرداخت کنند دو سال است که به صورت صلواتی در حال حمل و نقل شهروندان هستیم با وجود اینکه روزانه بیش از یک میلیون سفر انجام می‌شود اما روزانه ۳۵۰ هزار تراکنش ثبت می‌شود.

* در دوره ششم مدیریت شهری چندین بار تذکر داده شد که وضعیت سیستم‌های هوشمند شهر خوب نیستند. از ۲۴۲ مورد دوربین‌های طرح ترافیک ۱۳۴ مورد تنها فعال هستند، از ۲۱۰ دوربین‌های طرح کنترل آلودگی هوا تنها ۵۶ مورد فعال هستند، از ۱۸۷ دوربین ثبت تخلفات چراغ قرمز تنها ۷۶ مورد فعال هستند، از ۱۶ دوربین پلاک خوان مسیر ویژه اتوبوس تنها ۵ مورد فعال هستند، از ۴۲ دوربین پلاک خوان لاین اضطرار تنها ۲۲ مورد فعال هستند، از ۲۳ دوربین پلاک خانه بهشت زهرا تنها ۸ مورد فعال هستند، از ۱۰ دوربین پلاک خوان پسماند هیچ موردی فعال نیستند، از ۴۰ مورد دوربین پلاک خوان تاکسیرانی تنها ۱۸ مورد فعال هستند، از ۱۳ دوربین پلاک خوان تره بار تنها ۱۰ مورد فعال هستند، از ۳۵ دوربین پلاک خوان رینگ تهران تنها ۱۴ مورد فعال هستند، از ۱۴ دوربین پلاک خوان خودرو سنگین تنها یک مورد فعال هستند، از ۸ مورد دوربین مراکز معاینه فنی هر هشت مورد فعال هستند و از ۳۹۱ دوربین سامانه‌های ثبت تخلف سرعت تنها ۵۰ مورد فعال هستند.البته این وضعیت هم وقتی یک شرکت در طول یک سال ۶ مدیر عوض می‌کند پیش میاید و بیش از این نمی‌توان از این شرکت انتظار داشت.

* بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه موتور سیکلت‌ها در نظر گرفته شده اما با وجود این بودجه تا این لحظه عملکرد صفر بوده است. وقتی دم از آلودگی هوا می‌زنیم و می‌گوییم موتور سیکلت‌ها عامل اصلی آلودگی هوا هستند باید برای حل چالش آنها نیز اقدام کنیم اما عملکرد صفر چه معنایی دارد.

* نقشه آلودگی هوا در سال ۱۴۰۲ حاکی از آن است که احتراق گازوئیل کمترین میزان آلودگی را داشته‌ است اما آلاینده قالب pm دو و نیم هستند و تقریباً تمام آلودگی‌های هوا به این دلیل است که ۸۸ درصد علت اصلی پیداش آن نیز منابع آلودگی متحرک یعنی موتور سیکلت و خودروها هستند.

* در یک دوره زمانی روزهای پاک تهران به ۳۰ روز می‌رسید اما اکنون به دو روز و سه روز رسیده است و این نشان از آن دارد که روزهای پاک تهران از دست رفته‌اند و روزهای قابل قبول نیز از ۲۵۰ روز به ۱۹۰ روز رسیده و متقابلاً روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس از ۳۰ روز به ۱۳۲ روز رسیده است ما در سال‌های اخیر رکورددار بوده‌ایم و روزهای ناسالم اکنون به ۳۴ روز رسیده است و نشان از آن دارد که سیاست‌های درستی که ما داشته‌ایم اجرای درست نیز می‌خواسته است و شهرداری تهران می‌خواهیم آنها را اجرایی کند.

این سخنان به‌قدری گویاست که نیاز چندانی به واکاوی و تدقیق ندارد و خدا را شکر از زبان یک مقام مسئول این کشور بیان شده تا ما متهم به سیاه‌نمایی و تعمیق ناامیدی نشویم. اما باید به‌جای برآشفتن از بیان علنی چنین اظهاراتی که ذاتاً مناقشه‌برانگیزند، از بیان آن‌ها استقبال کرد. گفتن واقعیت‌های موجود یعنی بیلان عملکرد مدیران و متولیان ادوار مختلف و باید به جامعه و پایتخت‌نشینان یادآوری کرد که رسیدن به نقطه‌کنونی حاصل عملکرد یک جریان سیاسی خاص نیست.

تهرانی که این روزها نه فضایی برای تردد دارد و نه مکانی برای تنفس، از مشکلات ساختاری و ریشه‌ای رنج می‌برد که حل آنان به مثابه معجزه می‌ماند و به‌قدری چالش‌ها در هم تنیده‌شده که حتی پای مسئله پیش‌پا‌افتاده‌ای چون کارتخوان اتوبوس‌ها هم به صحن علنی شورا و نطق نمایندگان آن کشیده می‌شود. جالب اینکه راهکار مشخصی هم برای حل مصائب پایتخت وجود ندارد و بسیاری از صاحبان صندلی و قدرت، یگانه روش موجود را توسل به آموزه‌های مکتب «گران‌کردن» و بالا‌بردن هزینه‌های شهروندان می‌دانند و بدین ترتیب از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده چون معتقدند بین هزینه‌ها و درآمدهای شهر تناسبی وجود ندارد و رقم‌خوردن چنین مشکلاتی طبیعی است.

باید بپذیریم که تهران از وضعیت بغرنجی برخوردار است اما حل همین موارد پیش‌پا افتاده در اندازه‌ای است که سیاست‌گذار و دستگاه‌های اجرایی را با دشواری مواجه کرده و تبدیل به معضلی مزمن شده است. با این اوصاف، امید به حل مصائب اساسی و ریشه‌ای تهران زمانی میسر می‌شود که در سیاست های اجتماعی کلان کشور تجدید نظر صورت بگیرد. 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۲۷۸۲۲۰۹:۵۲:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۲۹
اینکه رانندگان اتوبوس بی ارتی حقوق بالا میگیرند ولی از گرفتن غیر قانونی کرایه نقدی نمیگذرند ناشی از مماشات شهرداری است حداقل یک برچسب بزنید که گرفتن کرایه نقدی ممنوع است خط خاوران ازادی اتوبوسهایشان فاقد کارتخوان است یا عمدا خراب میکنند و کرایه نقدی را حق خود میدانند . شهرداری یک برچسب بزند روی شیشه اتوبوسها و همه اتوبوسهای شب را به کارتخوان مجهز کند.
ناشناس۳۳۲۸۰۴۳۱۲:۱۹:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۲۹
کرایه رو از مسافرینی باید بگیرید که با راحتی سوار اتوبوس می شن و پیاده میشن. نه از ما که عین خیارشور توی کابین اتوبوس چیده می شیم و هیچ کدوم فضای حرکت نداریم ! جناب زاکانی یا اعضای شورای شهر فقط یک روز عصر غیر تعطیل بین ساعت ۳ تا ۵ بعدازظهر تشریف بیارن از زیر پل پارک وی به سمت چهارراه ولی عصر یا در جهت عکس سوار اتوبوس های بی آر تی بشن تا متوجه بشن!
ناشناس۳۳۲۸۲۲۸۱۴:۱۰:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
حناچی شهرداری تهران را با 85 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل داد از زاکانی انتظار معجزه نداریم !
ناشناس۳۳۲۸۸۵۹۱۲:۴۵:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۳۰
برادر عزیز ، این جواب شما چه ارتباطی داشت با نوشته بالا
ناشناس۳۳۲۷۸۷۳۱۰:۲۳:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۲۹
مقامات مسئول در مملکت در ارتباط با مسائل و مشکلات مطرح شده رو اگر دستگیر و مجازات می کردند وضع ما این نمی شد.
ناشناس۳۳۲۸۰۵۴۱۲:۲۴:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۲۹
به قول خود محسن هاشمی در 4 سال گذشته که اصلاح طلبان مدیریت کردند حتی یک کیلومتر خط مترو ساخته نشد.
ناشناس۳۳۲۸۲۹۹۱۵:۲۲:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
خط اخیر مترو که افتتاح شد در دوره قبل بخش عمده اش ساخته شده بود.
ناشناس۳۳۲۸۳۵۳۱۶:۴۵:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
خود محسن هاشمی اذعان کرده بود که در دوره قبل حتی یک کیلومتر خط مترو احداث نشد.
ناشناس۳۳۲۸۳۵۵۱۶:۵۰:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۲۹
اعتراف صادقانه رئیس شورای شهر سابق در مورد عدم ساخت مترو در دوره قبل به هیچ وجه قابل انکار نیست.
ناشناس۳۳۲۸۵۵۲۲۲:۵۸:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۲۹
رئیس سابق شورای شهر گفته مترو نساختن شما میگی در دوره قبل بخش عمده اش ساخته شد !!!
ناشناس۳۳۲۸۵۷۰۲۳:۴۰:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
با 30 درصد پیشرفت در طول 20 سال!!! ولی در عرض 2 سال 70 مابقی ساخته شد، نشان از چی هست؟
ناشناس۳۳۲۸۴۸۴۲۱:۰۴:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۲۹
یعنی می فرمائید خط مترو را طی دوسال ساختند!
ناشناس۳۳۲۸۱۴۹۱۳:۲۳:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۲۹
اگر سی سال قبل که کرباسچی شروع کرد به تراکم فروشی و همون موقع اساتید معماری و عمران در دانشگاههای برتر تهران ، فریاد میزدن که این کار باعث نابودی تهران میشه ، گوش شنوایی وجود داشت الان وضع این نبود
ناشناس۳۳۲۸۳۵۸۱۶:۵۲:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۲۹
عمده مشکلات پایتخت و تراکم فروشی ها از دوران کرباسچی شروع شد.
ناشناس۳۳۲۷۸۷۷۱۰:۲۶:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
صبح تا شب از وضع تهران میگن و می‌شنویم گویا مملکت غیر تهران نیست...گویا جای دیگر آلودگی نیست یا ترافیک... خوبه تهران ۳۰۰ کیلومتر مترو داره
ناشناس۳۳۲۷۹۵۱۱۱:۱۹:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۲۹
نصف مترو عملا مال افغان هاست
ناشناس۳۳۲۸۱۴۲۱۳:۱۶:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
چیز دیگری نداشتی؟!!
ناشناس۳۳۲۸۲۸۵۱۴:۵۹:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۲۹
چقدر بی ربط
ناشناس۳۳۲۷۸۷۹۱۰:۲۷:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
تا تحریم ها لغو نشود و درامدهای ارزی کشور افزایش نیابد همین وضع هست.حالا هی مدیر عوض کنین
ناشناس۳۳۲۷۹۱۸۱۰:۵۸:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
باز آدرس غلط دادی
ناشناس۳۳۲۸۰۰۹۱۱:۵۷:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
ربطی به تحریم ندارد وقتی شهر را به جای اینکه افقی گسترش دهی عمودی گسترش می دهی و یک جمعیت انبوه را در یک نقطه متمرکز می کنی همین می شود
امیر۳۳۲۸۱۶۳۱۳:۳۳:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
من متوجه نشدم. افقی گسترش بدهیم یعنی ببریم حومه تهران؟ بعد مسئله حمل و نقلشون و زمانی که صرف میکنند تا بیان سر کار روزها تو تهران چی؟ الان افرادی که ساکن پرند و کرج و پردیس هستند روزانه چقدر توی ترافیک هستند؟ خود همین چقدر عامل آلودگی هست؟ عمر تلف شده این همه آدم رو کی جوابگو هست؟ به نظر من مشکل اصلی توسعه نامتوازن در ایران هست که مردم مجبورند برای کار بیان کلانشهرها. که اتفاقا عزیزان نماینده مجلس خوبه بیان بفرمایند که برای این توسعه نامتوازن چه کرده‌اند؟
ناشناس۳۳۲۸۲۳۵۱۴:۱۴:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۲۹
در 2 سال گذشته با کار جهادی مترو پرند بعد از 18 سال معطلی تکمیل و اخیرا افتتاح شد.
ناشناس۳۳۲۸۲۶۳۱۴:۳۴:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
ایشون متوجه معضلات گسترش ریز ساختهایی مثل اب و برق و گاز و شبکه فاضلاب و راه و ...در توسعه افقی نیستند متوجه نیستند که با توسعه افقی تهران به قم و قزوین وصل می شد از شدت جمعیت باید از تهران مرکز زدایی بشه مثلا وزرارت نفت چرا باید در کثیف ترین و شلوغ ترین خیابان شهر باشه ؟ نمی شد نفت و شرکتهای تابعه به جنوب ایران منتقل بشه یا وزارتخانه های دیگر به استانهای دیگر منتقل بشه با گسترش اینترنت و مرتفع شدن مشکل مراجعات حضوری واقعا حضور بسیاری از دانشگاهها و وزارتخانه ها و ادارات در تهران غیر ضروری است حضور پادگانها و زندانها در وسط شهرها غیر ضروری است
ناشناس۳۳۲۸۰۴۱۱۲:۱۸:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۲۹
در دوران روحانی با وجود برجام حتی یک واگن مترو وارد کشور نشد حالا دولت سیزدهم یک میلیارد دلار برای خرید 1000 واگن مترو تخصیص ارز داده است .
ناشناس۳۳۲۸۱۵۵۱۳:۲۸:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
درسته که تحریمها خیلی اثر داره ودر دراز مدت ادامه این وضعیت امکان پذیر نیست چون این قدر اوضاع مالی خرابه که دولت به فروش اموال رو آورده !! اما این واقعیت رو هم ببینیم که اگر اختلاس های کلان مثل همین چای دبش صورت نمی گرفت و این ارز به جای تبدیل شدن به چای بی کیفت که کسی از نخوردنش هم نمی میره صرف باز سازی امکانات شهری میشد الان خیلی از معضلات شهری حل بود !!
ناشناس۳۳۲۸۲۴۹۱۴:۲۱:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
املاک شرکت چای دبش در جاده کرج و ورد اورد مصادره و تجهیزات و چای وارد شده توقیف و بیت المال بازگردانده می شود.
ناشناس۳۳۲۸۳۷۶۱۷:۳۵:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۲۹
فکر می کنی املاک دبش جوابگوی این میزان اختلاس هست ؟!!
ناشناس۳۳۲۸۲۵۰۱۴:۲۲:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۲۹
اختلاسگران پتروشیمی و فولاد مبارکه چرا هنوز محاکمه نشده اند ؟!
ناشناس۳۳۲۷۹۱۳۱۰:۵۴:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
دولت و مجلس و همه نهادها دست یک جناح است ولی مدام بهانه تراشی می کنند و مدام شرایط بدتر میشه
ناشناس۳۳۲۸۰۳۲۱۲:۱۰:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
در 10 سال گذشته حتی یک اتوبوس خریداری نشد حالا شهرداری تهران با مساعدت دولت 2000 دستگاه اتوبوس برقی و 100 هزار تاکسی برقی و 100 هزار ون و 100 هزار موتورسیکلت برقی خریداری کرده است.
ناشناس۳۳۲۸۰۵۷۱۲:۲۵:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
دولت و مجلس قبل چرا هیچ کاری برای حل معضل الودگی هوا و بهبود شرایط پایتخت نکردند ؟!
ناشناس۳۳۲۸۱۱۷۱۳:۰۰:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
زاکانی: تهران را با 1000 اتوبوس فعال تحویل گرفتیم امروز 2050 اتوبوس در سطح شهر فعالیت می کنند.
ناشناس۳۳۲۸۱۲۰۱۳:۰۱:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۲۹
از دولت ها و مجالس قبل هم خیری ندیدیم.
ناشناس۳۳۲۸۱۶۰۱۳:۳۰:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
یک چیزی را دائم تکرار می کنی بدون اینکه بدانی واقعیت چی هست
ناشناس۳۳۲۷۹۲۱۱۱:۰۰:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
شهری که بین کوه ها محاصره شده ولی ماشین آلات الوده هوا درست کن زیاد تر شود...
ناشناس۳۳۲۷۹۶۴۱۱:۳۰:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۲۹
و آپارتمان های بلند مرتبه چیتگر تنها راه تنفس شهر را بست اغلب هم خالی هستند مالک آن آپارتمانها کیست ؟
ناشناس۳۳۲۸۰۳۸۱۲:۱۶:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
تعلل دولت قبل در خرید خودروهای برقی و ساخت نیروگاههای هسته ای دلایل الودگی هواست.
ناشناس۳۳۲۸۰۴۴۱۲:۲۰:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۲۹
قبل از ساخت اپارتمان های چیتگر هم معضل الودگی هوا شدید بود این معضل ریشه ی 35 سال دارد.
ناشناس۳۳۲۸۲۴۵۱۴:۱۸:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
به این شدت نبود
ناشناس۳۳۲۸۳۳۴۱۶:۰۲:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
خودروهای فرسوده بنزین سوز و اتوبوس های گازوئیل سوز و نیروگاههای مازوت سوز دلایل اصلی الودگی شدید هوا در 35 سال گذشته است.
ناشناس۳۳۲۸۳۳۶۱۶:۰۹:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
بسیار شدیدتر بود زیرا ماشین های مدل پایین و فرسوده بسیار بود.
اینجا جایی برای خنده نیست۳۳۲۷۹۲۲۱۱:۰۲:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
ولی از حق نگذریم شهرداری در چاپ و نصب بنرهای مناسبتی و سیاسی بسیار سریع و عالی کار میکنه منظورم این هست که اگر کاری را بخواهند انجام بدهند انجام میشه!!!!!
ناشناس۳۳۲۸۰۶۱۱۲:۲۷:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۲۹
شهردار قبل فقط به تغییر نام معابر و خیابان ها مشغول بود و پروژه های عمرانی را تعطیل کرده بود نام زیبای نیایش را باید به بزرگراه نیایش برگردانند.
ناشناس۳۳۲۷۹۲۹۱۱:۰۸:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۲۹
این سوالات را از جناب دکتر زاکانی بپرسید .
ناشناس۳۳۲۸۰۳۴۱۲:۱۳:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
در دولت روحانی حتی یک واگن مترو خریداری نشد اکنون شهرداری با مساعدت دولت 1000 دستگاه واگن مترو با انتقال تکنولوژی از چین خریداری کرده است.
ناشناس۳۳۲۸۲۵۳۱۴:۲۳:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۲۹
یه بار گفتی بسه ! کی شماها از این جنگ های جناحی بیرون میاین مردم دارن له می شن ولی تو دنبال چی هستی نمی دونم حالا نه که مشکل حمل و نقل و الودگی هوا حل شده وقتی حل شد بیا شعار بده
ناشناس۳۳۲۸۳۳۵۱۶:۰۵:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۲۹
تعلل دولت روحانی در خرید خودروهای برقی و ساخت نیروگاههای اتمی و عدم توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو دلایل اصلی الودگی هواست دانستن این مصائب حق مردم است.
ناشناس۳۳۲۸۳۴۰۱۶:۱۳:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۲۹
دولتی که حتی توان تامین برق مصرفی کشور و حتی توان واردات اتوبوس و حتی توان خرید واگن مترو نداشت واقعا نوبر بود.
ناشناس۳۳۲۸۵۵۵۲۳:۰۳:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
دولت روحانی مملکت را 100 سال عقب برد و به عهد خاموشی برگشتیم.
ناشناس۳۳۲۷۹۳۹۱۱:۱۲:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
در سراسر تهران برخی آپارتمان ها و برج ها فاقد سند هستند چرا که شهرداری در صدور پایان کار تعلل می کند و عملا کسی پیگیر سند دار کردن آپارتمان ها نیست اینطور است که تعداد انبوهی از آپارتمان ها مالیات نمی پردازند !
ناشناس۳۳۲۸۰۴۸۱۲:۲۲:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۲۹
ساختمان ها اگر خلاف نداشته باشند پایان کار در اسرع وقت صادر می شود.
ناشناس۳۳۲۸۲۴۳۱۴:۱۷:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۲۹
اگر خلاف داشته باشه راهکار چیه ؟ اغلب برج ها و مجتمع ها بدون سند هستند و مالیات نمی پردازند می شه این همه برج و مجتمع را تخریب کرد ؟
ناشناس۳۳۲۸۲۴۸۱۴:۲۱:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
راهکار اینه که شهرداری مرحله به مرحله مالکان را موظف به رفع نقص و خلافی کنه یا بابت خلافی جریمه تصویب کنه تا در نهایت نواقص رفع یا ترمیم بشه و سند صادر بشه و مالکان مالیات و عوارض بپردازند رها کردن موضوع و بیخیال مالیات و سند شدن که راهکار نیست
ناشناس۳۳۲۹۸۴۰۱۸:۵۲:۵۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱
حتماً جریمه میکند! ما به تازگی فروختیم زمینی که متراژش جوریه که چهار طبقه میشه هفت طبقه ساخته
ناشناس۳۳۲۸۲۷۲۱۴:۴۷:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۲۹
اگر خلافی داشته باشند ایا منطقی است که دولت از خیر مالیات و عوارض بگذره ؟ شهر با مالیات و عوارض سند دارها اداره شوند؟ یعنی چون خلاف نداشته اند باید تنبیه شوند ؟
ناشناس۳۳۲۷۹۴۶۱۱:۱۷:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
یکی از معضلات تهران زباله گرد ها هستند کل سطل را خالی می کنند کنار کوچه و انواع زباله در معرض دید مردم و دسترس حیوانات قرار می گیرد در تابستان امسال به دلیل کم بودن نیروهای خدمات شهری بوی گند شهر را برداشته بود
ناشناس۳۳۲۷۹۵۹۱۱:۲۶:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۲۹
به جای هزینه برای رفاه مردم انواع هزینه های تبلیغاتی و سیاسی در دستور کار شهرداری است ولی برای نظافت شهر و دیگر امور بودجه نیست ! باید شهرداری ها از دخالت در امور سیاسی و تبلیغاتی کلا منع شوند و این امور به تبلیغات اسلامی یا ارگان دیگر که زیر نظر شهرداری نباشد سپرده شود
امیر۳۳۲۸۱۶۵۱۳:۳۴:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۲۹
دقیقا. گویا برای کارهایی که مد نظر هست بودجه هست و سریع هم انجام میشه. اما کارهای دیگه احتمالا اولویت نیستند یا شاید هم خیلی طول میکشه ما تاثیرش رو ببینیم.
ناشناس۳۳۲۷۹۷۴۱۱:۳۵:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
به عنوان یک تهرانی خواهش میکنم پایتخت را از تهران منتقل کنید! از دود و ترافیک دیگر جان به لب رسیده و از جمعیت هم این شهر درحال انفجار است!!! دیگر ظرفیت ندارد.
ناشناس۳۳۲۸۱۳۴۱۳:۱۱:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
اراک پایتخت نیست جمعیت چندانی هم نداره ولی همه مشکلات تهران را داره شاید از نظر آلودگی بدتر هم باشه. پس مشکل دانش مدیریته نه چیز دیگه.
ناشناس۳۳۲۷۹۹۹۱۱:۵۲:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۲۹
ساماندهی کارگران افغان و تعیین مکانهایی که تجمع کنند بسیار مهم است اینکه در تمام محلات و کنار خیابان نشسته اند مخل امنیت و تردد روان در خیابانها هستند درست نیست لازم است چندین محل تجمع برای کارگران روز مزد وجود داشته باشد
ناشناس۳۳۲۸۰۴۰۱۲:۱۷:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
اول باید شورای شهر تعطیل شود دوم کاهش پرسنل شهرداری به یک دهم. سوم انتخاب مدیران بر اساس دانش و شایستگی صورت گیرد
ناشناس۳۳۲۸۰۵۹۱۲:۲۶:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۲۹
یکی از دلایل حجم گسترده آلودگی هوا در تهران این هست که همه بیکار هستند و شده اند راننده اسنپ یا تپسی. آمار تعداد رانندگان اسنپ و تپسی رو استخراج کنید تا بدانید کجای کار هستیم. علاوه بر اون خیلی ها هم در شهرستان ها کار ندارند و اومدن در تهران یا مسافرکشی می کنند یا با موتورسیکلت کار می کنند. آمار بیکاران رو دربیارید و برای همه کار ایجاد کنید. تنها راحلی که می شه باهاش مشکل ترافیک و آلودگی رو حل کرد!
ناشناس۳۳۲۸۱۱۳۱۲:۵۸:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
به اینها اضافه کنید انبوه کودکان رها شده در کوی و برزن به نام کودک کار !
علی۳۳۲۸۱۲۹۱۳:۰۷:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
تنها راه‌‌ نجات این مملکت از هوای سمی و کشنده گل گرفتن در ایرانخودرو و سایپا و همه خودروسازهای دولتی برای همیشه و آزادسازی کامل و بی قید و شرط واردات خودرو و برداشتن تعرفه و هرگونه هزینه اضافی از روی قیمت ماشینهای وارداتی تا زمان ایجاد کارخانه های خودروساز کاملا استاندارد و با تکنولوژی روز توسط بخش خصوصی ، شرایط هوای شهرها بقدری وخیم و بحرانی هست که دولت باید رفع این مشکل رو در اولویت همه کارها و برنامه های خودش قرار بدهد.
امیر۳۳۲۸۱۶۶۱۳:۳۴:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۲۹
به نظر من مشکل اصلی توسعه نامتوازن در ایران هست که مردم مجبورند برای کار بیان کلانشهرها. که اتفاقا عزیزان نماینده مجلس خوبه بیان بفرمایند که برای این توسعه نامتوازن چه کرده‌اند؟
امید یاوری دارانی۳۳۲۸۲۵۹۱۴:۲۸:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سرچشمه همه مشکلات کشور ناشی از دو چیز است : 1.دوری علم و عمل 2.نفاق و دورویی در اولی مدیران بدون علم و با دوری جستن از نظریات کارشناسی مراجع علمی مثل دانشگاهها هر انچه خود و دوستان هم خطشان صلاح بدانند عمل می کنند .به این جناح و ان جناح و گروه و دسته هم ربط ندارد و همه را شامل می شود. اما بزرگترین بلا نفاق و دورویی حاکم بر جامعه است که خیلیها را گرفتار کرده است .ان چنان عده ای خود را مطیع و فرمانبردار نشان می دهند که تصور ان سخت است ولی در عمل ان چنان تیشه به ریشه کشور می زنند که دشمن نمی تواند . همه کمبودها و نقایص ذکر شده در مقاله تنها بخش اندکی از مصائبی است که مردم به ان دچار هستند. قصدم سیاه نمایی نیست ولی خیلی از موارد در کشور بحرانی شده اند.الودگی هوا که برای مردم مصیبتی مضاعف شده است و همه را دست به گریبان نموده است. کمبود اب و خشکسالی /فرونشست زمین خشکی دریاچه ارومیه/تعطیلی مدارس ناشی از الودگی هوا که منجر به کاهش کیفیت اموزش در مدارس شده است و ... اینها که بدیهیات یک زندگی است باقی هم بماند برای بعد.
ناشناس۳۳۲۸۳۲۰۱۵:۴۷:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
از خودروها نیست. چرا پنجشنبه خوبه هوا باد قطع میشه جمعه قرمز میشه در حالیکه شهر خلوته
ناشناس۳۳۲۸۴۳۷۱۹:۱۱:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
جمعه هیچ وقت هوا قرمز نیست مگه این که هوا از روزهای قبل آلوده بوده و ساکن مانده باشد. آن هم می،شود حدود ۱۰۰یا ۱۱۰
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های هفته

  1. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  2. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  3. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  5. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  6. درخواست مجدد برای ذکر نام «مادر« در کارت ملی

  7. مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود/حق نظام مقدم بر حقوق فردی است

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. کشف سه میلیون لیتر گازوئیل/ لوله‌کشی ۷۵ کیلومتری قاچاقچیان سوخت در میناب جمع شد

  10. تذکر رهبری درباره گشت ارشاد به چه علت بود؟  

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  13. زاکانی: ساخت بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی استطاعت‌پذیر بزودی در تهران آغاز می‌شود

  14. دیدار معلمان نمونه با رهبر انقلاب و رئیس جمهور

آخرین عناوین