دلیل محدود شدن پروژه‌های بزرگ شهری در تهران چیست؟

  4020925084

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: شهر تهران گسترده و البته بخشی از آن نیز فرسوده‌ است، به همین جهت زمینه اجرای پروژه‌های بزرگ در تهران محدودتر شده است.

دلیل محدود شدن پروژه‌های بزرگ شهری در تهران چیست؟

به گزارش مهر، حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در هشتاد و ششمین رویداد امید و افتخار آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۵۰ پروژه مدیریت شهری منطقه ۵ ازجمله بوستان انارستان با بیان اینکه امنیت و سلامت امروز جامعه مرهون از خودگذشتگی مردان و زنانی است که شب و روز در این کشور تلاش می‌کنند، گفت: مطابق اظهارات شهردار تهران ما قول کار به مردم می‌دهیم تا مجبور باشیم بیشتر تلاش کنیم؛ اینکه هشتاد و ششمین شنبه امید و افتخار دارد برگزار می‌شود؛ یعنی توانسته‌ایم با تلاش خود بر مسائل و مشکلات مالی فائق بیاییم و پروژه‌ها را پیش ببریم. در این مدت همه شهر به صورت کارگاه درآمده و این خدمات کوچک شهر را زنده نگه داشته است.

نظری ادامه داد: اگر برای احداث هر پروژه به طور میانگین بودجه ۲۰ میلیارد تومانی در نظر بگیریم، برای بهره‌برداری از ۵۰ پروژه مدیریت شهری منطقه ۵ درواقع هزار میلیارد تومان هزینه شده‌است. زمین بوستان انارستان هم که پیش از این باغ بود می‌توانست با تغییر کاربری تبدیل به آورده‌ای اقتصادی برای شهرداری تهران شود اما جلب رضایت مردم برای مدیریت شهری تهران اولویت نخست را دارد، به همین جهت امروز شاهد افتتاح بوستان انارستان در زمین این باغ هستیم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه به گفته شهروندان این منطقه زمین پارک انارستان در گذشته محل تجمع معتادین متجاهر شده بود، گفت: مسئولین در شهرداری تهران خود را خادم مردم می‌دانند و به این خادمی نیز افتخار می‌کنند.

وی با بیان اینکه منطقه ۵ به لحاظ وسعت دومین منطقه گسترده شهر تهران و برف‌گیر است، ادامه داد: برای تسهیل زندگی شهروندان این منطقه در فصل سرما لازم است معاونت خدمات شهری آمادگی صدرصدی خود را حفظ کند. در مواقع بارش برف اگر نیروهای ما ۱۰ دقیقه دیر به محل برسند، شرایط بارش‌ها به گونه‌ای پیش می‌رود که ممکن است اتفاقات غافلگیرکننده پیش آید، به همین جهت باید ماشین آلات برف‌روبی و نیروی انسانی آموزش‌دیده در مواقع ضروری در خیابان‌ها آماده به خدمت‌رسانی باشند.

نظری با تاکید بر اینکه همکاران من در معاونت خدمات شهری باید شهر را مانند خانه خود بدانند، گفت: اگر تهران یک روز نظافت نشود قطعاً مردم اعتراض می‌کنند.

وی تصریح کرد: در خدمت‌رسانی ما پشتیبان مناطق هستیم؛ در منطقه ۵ نیز گزارش‌های احصا شده در سامانه ۱۳۷ نشان‌دهنده پیشرفت عملکردِ این منطقه است، در همین‌جا از مردم می‌خواهم ما را از طریق این سامانه (۱۳۷) یاری کنند تا در اداره شهر بیشتر و با کیفیت بالاتر ادای خدمت کنیم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با پرداختن به بازدید از مناطق ۲ و ۵ ادامه داد: در منطقه ۵ همدلی خوبی بین مدیران وجود دارد که منجر به خدمت‌رسانی بهتر به مردم می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه صدا و سیما باید به جای انتشار حرف‌های مسئولان، گفته‌های مردم را پخش کند، گفت: در شهرداری تهران کار سنگین و سخت است. شهر تهران گسترده و بخشی از آن نیز فرسوده است، به همین جهت زمینه اجرای پروژه‌های بزرگ در تهران محدودتر شده است.

تملک زمین در مناطق کم برخوردار و تبدیل به فضای سبز

به گزارش شهر معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در حاشیه افتتاح بوستان انارستان در جمع خبرنگاران گفت: امروز در هشتاد و ششمین شنبه امید و افتخار شاهد افتتاح ۵۰ پروژه شهری بودیم. معمولاً پروژه‌های خدمات شهری با همکاری سایر معاونت‌ها انجام می‌شود. به طوری که اکثر پروژه‌های افتتاح شده این منطقه نیز گرچه رویکرد خدمات شهری دارند اما در به ثمر رساندن آن معاونت‌های دیگر شهرداری نیز همکاری داشته‌اند.

وی ادامه داد: با کمک سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران امسال ۲ هزار هکتار به کمربند سبز تهران اضافه می‌شود.

نظری با بیان اینکه رشد کمربند سبز از توسعه بیش از حد شهر جلوگیری می‌کند، گفت: در برخی مناطق تهران با کمبود سرانه فضای سبز مواجه هستیم که برای حل این چالش و رسیدن به توازن در حال تملک برخی زمین‌ها در مناطق کم برخوردار هستیم تا با تغییر کاربری آن‌ها را تبدیل به پارک و بوستان کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین