معاریو: اسرائیل در حال آماده کردن طرحی با مشارکت کشورهای عربی برای مرحله پس از جنگ غزه است

  4020921085 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از طرح جدیدی از سوی تل آویو خبر دادند که در حال حاضر برای مدیریت نوار غزه پس از پایان جنگ کنونی در حال تدوین است.

معاریو: اسرائیل در حال آماده کردن طرحی با مشارکت کشورهای عربی برای مرحله پس از جنگ غزه است

به گزارش ایسنا، یعقوب بیری، تحلیلگر نظامی و افسر سابق اطلاعاتی و رئیس سابق دستگاه شاباک در گزارشی با عنوان «یک ائتلاف عربی و منطقه امنیتی حائل، این چیزی است که نوار غزه در روز بعد از جنگ باید اینگونه به نظر برسد»، در روزنامه معاریو نوشت: بی شک مشغله اصلی اسرائیل برای روز بعد از جنگ همین راه حل است، چرا که دولت به ساکنان غلاف غزه وعده صلح امنیتی و پایان یافتن قدرت حاکم و نظامی حماس را داده است و در غیر این صورت بسیاری از ساکنان خواهان بازگشت به خانه‌هایشان نیستند.

وی افزود، با گسترش درگیری‌ها و افزایش فشارهای بین المللی برای توقف درگیری‌ها؛ ایده‌ها و آمادگی‌ها برای دوره پس از جنگ بیشتر شده و اینکه چه کسی و به چه نحوی بر غزه حکمرانی خواهد کرد و چه کسی مدیریت آن منطقه پر جمعیت را برعهده خواهد گرفت و چه کسی واقعاً برای مدیریت این منطقه چالشی و پیچیده، مناسب و مطلوب است.

یعقوب بیری گفت: تا الان در مورد هیچ طرح یا پیشنهاد مورد قبولی میان مسئولان در اسرائیل توافق نشده است و علاوه بر آن، تفاوت‌های عمیقی میان تمایل ایالات متحده جهت تحویل کنترل نوار غزه به تشکیلات خودگردان با موضع کاملا منفی اسرائیل در مقابل این راه حل وجود دارد.

یعقوب بیری، تحلیلگر سیاسی در این روزنامه عبری گفت: چه بسا اگر واشنگتن از برخی از تعهدات مالی سنگین مصر در قبال ایالات متحده چشم پوشی کند، آمریکا موفق بشود که مصر را برای مشارکت کارآمد و هدفمند در این راه حل قانع کند. پس از آن باید یک ائتلاف عربی شکل بگیرد که مصر، اردن، امارات و مراکش در آن نقش کارآمدی را ایفا کنند و مدیریت مدنی نوار غزه را بر عهده بگیرند.

وی افزود: همچنین ممکن است که یک نیروی پلیس به نمایندگی از سازمان ملل ایجاد شود (که به عنوان پلیس شهری، کیفری و پلیس راهنمایی و رانندگی فعالیت خواهد کرد) و برای اجازه به مداخله فلسطینی‌ها در نوار غزه؛ اسرائیل نسبت به مشارکت یک نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در نوار غزه اعتراض نخواهد کرد.

بیری تصریح کرد: این ائتلاف به این شرط تشکیل خواهد شد که سهم تشکیلات برابر با مشارکت دیگران باشد و نوار غزه به مناطق اداری تقسیم خواهد شد و رئیسی برای هر منطقه تعیین خواهد شد و بر این اساس، افسران حرفه‌ای مدیریت آموزش، بهداشت و امور غیره را از میان کشورهای ائتلاف بر عهده می‌گیرند و به اسرائیل اجازه دخالت در امور امنیتی داده می‌شود و محیطی در مرزهای نوار غزه با اسرائیل ایجاد خواهد شد که یک منطقه امنیتی حائل است که اجازه ورود به آن وجود ندارد و انتقال میان اسرائیل و نوار غزه از طریق گذرگاه ایریز انجام خواهد شد.

وی عنوان داشت: اجازه خروج کارگران از نوار غزه به اسرائیل داده نخواهد شد و روابط مدنی میان نوار غزه و اسرائیل وجود نخواهد داشت. ساکنان نوار غزه امکان انتقال یا فعالیت در کشورهای عربی را بر اساس تمهیدات با این کشورها خواهند داشت. این ساختار پیشنهادی‌ است که اسرائیل می‌تواند آن را در پیش بگیرد و امنیت «اراضی خود» به ویژه صلح و امنیت را برای ساکنانش حفظ کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۲۱۸۴۹۲۱:۳۶:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۲۱
اسراييل غزه را بدون حماس ميخواهد
ناشناس۳۳۲۱۸۵۵۲۱:۴۱:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۲۱
شتر درخواب بیند پنبه دانه فلسطینی ها هم خودشون رو اماده میکنن برای اداره شهرهایی که شما اشغال کردین بعد برگشتن شما سرزمین های مادریتان
ناشناس۳۳۲۱۸۶۴۲۱:۴۵:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۲۱
چقدر این ها متوهم هستند
نام آشنا۳۳۲۲۱۱۱۱۰:۲۸:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۲۲
در گام نخست بایستی تمام فلسطینی های ساکن در سرزمینهای اشغالی با هم و به طور هماهنگ اعلام استقلال یک کشور مستقل به نام فلسطین کنند و در گام بعد هم, باز پس گیری سرزمینهای غصب شده از چنگال ادم کشان صهیونیست اشغالگر را در دستور کار قرار دهند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین