وقتی ترکیه به جای ما راه فرج‌الله سلحشور را ادامه داد

  4020918067 ۱۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

بازپخش سریال یوسف پیامبر برای چندمین‌بار از شبکه آی فیلم با اقبال مجدد مخاطبان مواجه شده‌است. سال‌ها پیش و همزمان با اولین دوره پخش این اثر از شبکه یک سیما بود که اصطلاح سریال‌های «خیابان خلوت کن» بار دیگر در دایره لغات منتقدان و مخاطبان سریال‌های تلویزیونی گنجانده‌شد؛ اتفاقی که می‌تواند دوباره تکرار شود، به شرطی که فرم و محتوا در خدمت روحیه فرهنگی جهادی قرار بگیرند.

وقتی ترکیه به جای ما راه فرج‌الله سلحشور را ادامه داد

روزنامه جوان نوشت: هر قدر جلوتر می‌رویم و تکرار سریال یوسف پیامبر را مشاهده می‌کنیم، بیش از پیش ابعاد کار جهادی و آتش به اختیار هنرمند بسیجی مرحوم فرج‌الله سلحشور را در‌می‌یابیم. اینکه او چه کار عظیمی را کلید زد و به سرانجام رساند تا یکی‌یکی کشور‌های مسلمان را درنوردد و از مرز‌های ایران عبور کند، برای امروز ما می‌تواند یک درس عبرت‌آموز باشد. مرحوم سلحشور فعل «ما می‌توانیم» را در عرصه سریال‌سازی خوب صرف کرد، اما مدیران ما آن را نفهمیدند و راه او را ادامه ندادند تا ترکیه به جای ما راه سلحشور را ادامه دهد.
باز پخش سریال یوسف پیامبر برای چندمین‌بار از شبکه آی فیلم با اقبال مجدد مخاطبان مواجه شده‌است. سال‌ها پیش و همزمان با اولین دوره پخش این اثر از شبکه یک سیما بود که اصطلاح سریال‌های «خیابان خلوت کن» بار دیگر در دایره لغات منتقدان و مخاطبان سریال‌های تلویزیونی گنجانده‌شد؛ اتفاقی که می‌تواند دوباره تکرار شود، به شرطی که فرم و محتوا در خدمت روحیه فرهنگی جهادی قرار بگیرند.

تماشای زندگی پرفراز و نشیب حضرت یوسف (ع) از افتادن در قعر چاهی ظلمانی توسط برادران حسودش تا رسیدن وی به جایگاه صدر اعظمی یا همان عزیزی کشور مصر در روزگار فرمانروایی فراعنه، ولو به تکرار تجربه شیرینی است. این قصه قرآنی که به نوعی روایتگر حوادث تاریخی بیش از ۳ هزارو ۳۰۰ سال پیش است، قریب ۲۰ سال پیش در شهرک سینمایی دفاع مقدس توسط فیلمساز فقید مرحوم فرج‌الله سلحشور کلید خورد. مرحوم سلحشور این قصه عبرت آموز قرآنی و سرشار از پند و اندرز را در قالب مجموعه‌ای ۴۵ قسمتی و با هزینه‌ای حدود ۸ میلیارد تومان جلوی دوربین برد. کار تولید این سریال در منطقه‌ای به دور از هیاهوی زندگی آن هم در گرمای داغ و سوزان بیابانی کویر قم در تابستان سال ۸۳ آغاز شد.

روایت «لاوی» از محبوبیت سریال یوسف

برای همه کسانی که پخش اولیه این سریال به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی مرحوم فرج‌الله سلحشور را به یاد دارند، از بازیگران و عوامل آن تا مردم کوچه و خیابان داخل و خارج از ایران، قطعاً مرور برخی از خاطرات آن هم از زبان کسانی که به واسطه نقش‌آفرینی در این سریال در کشور‌هایی که «یوسف پیامبر» یا همان یوزارسیف پخش شد، خالی از لطف نباشد. 
یکی از وزرای اسبق کشور مصر می‌گفت وقتی به زمان پخش این سریال نزدیک می‌شدیم، خیابان‌های قاهره خلوت می‌شد؛ اتفاقی که پیش از قاهره در تهران هنگام پخش این سریال آن را تجربه کردیم. کوروش زارعی یکی از بازیگران سریال یوسف پیامبر که نقش «لاوی» یکی از ۱۱ برادر یوسف را به خوبی ایفا کرده، خاطرات جالبی در مورد روز‌های تولید این سریال در بیابان‌های کویر قم و همچنین روز‌های پخش آن نقل می‌کند.

زارعی که تا پیش از بازی در این سریال چهره کمتر شناخته‌شده‌ای برای مخاطبان تلویزیون محسوب و بیشترین فعالیتش در حوزه تئاتر خلاصه می‌شد، با یادکردی از نوع رفتار و منش مرحوم سلحشور در ایام تولید این سریال می‌گوید: شما نمی‌دانید که ما (بازیگران سریال یوسف پیامبر) در خارج از کشور چقدر محبوب و مورد لطف و وثوق مردم کشور‌هایی هستیم که این سریال را دیده‌اند! مردم ما را می‌شناسند، به دلیل اینکه مردم بار‌ها و بار‌ها این سریال را دیده‌اند. من در سفری که به سوریه داشتم و برای اجرای یک نمایش تئاتر به آنجا رفته‌بودم، شبکه سما سوریه در حال بازپخش این سریال بود و ما چه در زمان اجرای نمایش و چه بعد از آن در سالن نمایش و خیابان مورد توجه و تفقد مردم قرار می‌گرفتیم.

این کارگردان و بازیگر هنر‌های نمایشی در ادامه اظهار می‌دارد: ما خاطرات زیادی با سریال یوسف و البته مرحوم فرج‌الله سلحشور داریم. باید از ایشان یاد کنم، چون مرد بسیار شریفی بودند، با اینکه ایشان کارگردان و تهیه‌کننده و نویسنده این سریال عظیم بودند، اما همیشه در مقابل دیگران کرنش و ادای احترام می‌کرد. من در آن روز‌ها همزمان مشغول ایفای نقش در سریال مختار هم بودم و گاهی به خاطر نقشی که داشتم، به لوکیش آن سریال هم می‌رفتم. یادم می‌آید که سریال مختار بار‌ها به خاطر مسائل مالی متوقف شد، اما سریال یوسف پیامبر هیچ‌وقت متوقف نمی‌شد و حق و حقوق همه عوامل سروقت خودش پرداخت می‌شد (البته این ربطی به تأمین بودجه نداشت).

آغاز و پایان یک سریال قرآنی

زارعی با اشاره به تقیدات و اعتقادات مذهبی که دارد، می‌افزاید: در طول سه سالی که مشغول فیلمبرداری و تولید این سریال بودیم، هیچ‌وقت نشد کار را شروع کنیم و مرحوم سلحشور نگوید آقا قرآن من را بدهید! بعد از اینکه قرآن را می‌گرفت، سه یا چهار آیه از مصحف شریف را می‌خواند و بعد کار را شروع می‌کرد. در طول این سه سال فیلمبرداری حتی یک‌بار هم پیش نیامد که کار را بدون خواندن قرآن کلید بزند. موقع ظهر، کار در هر شرایطی که بود، نیم ساعت قبل از اذان کات می‌داد و کار را متوقف می‌کرد و به عوامل می‌گفت هر کسی مایل است نماز اول وقت بخواند برود و بخواند. یک روحانی هم برای برپایی نماز جماعت هماهنگ کرده‌بود و هر روز از تهران می‌آمد سر صحنه فیلمبرداری و نماز را به جماعت می‌خواندیم. البته این را هم بگویم مرحوم سلحشور کسی را مجبور به خواندن نماز یا شرکت در نماز جماعت نمی‌کرد ولیکن نیم ساعت قبل از اذان تا بعد از برپایی نماز جماعت، کار تعطیل می‌شد. بعد از ظهر هم پس از خواندن دعای فرج کار فیلمبرداری را تمام می‌کرد. اگر سریال یوسف مورد توجه و عنایت مخاطبان قرار گرفت، به خاطر همین کار‌هایی بود که مرحوم فرج‌الله سلحشور انجام می‌داد.

بازیگر نقش لاوی در سریال یوسف پیامبر خاطر نشان می‌کند: من همان موقع هم به دوستان و همکاران می‌گفتم که این سریال با اقبال مخاطبان مواجه خواهد شد و به اصطلاح باعث خلوت‌شدن خیابان‌ها می‌شود و من همان موقع این مسئله را کاملاً حس کرده‌بودم. 
واقعیت این است که سریال «خیابان خلوت کن» یوسف پیامبر هنوز هم به خاطر اخلاص تیم تولیدش و البته عنایت خداوند مورد توجه مخاطبان است. تجربه شخصی نگارنده شاهدی بر این مدعاست؛ چند وقت پیش و همزمان با بازپخش مجدد این سریال، دختر ۹ ساله‌ام اصرار زیادی برای دیدن آن داشت، ولی به خاطر ساعت پخش آن که ۱۰ شب بود، اجازه نمی‌دادم همه قسمت‌ها را ببیند. جذابیت و کشش دراماتیک اتفاقات و قصه قرآنی آن باعث شد که دخترم برای در جریان قرار گرفتن اتفاقات به سراغ مطالعه کتاب‌هایی برود که این قصه را نقل کردند. سریالی که جذابیتش یک دختر بچه ۹ ساله را به پژوهش وادار می‌کند، قطعاً همچنان ظرفیت جذب مخاطب از نسل‌های آینده را دارد.

مرحوم سلحشور حدود ۲۰ سال پیش توانست سریالی بسازد که مخاطبان داخلی و خارجی آن همچنان مشتاق دیدنش باشند، این اتفاق قطعاً قابل‌تکرار است، البته به شرط اینکه فرم و محتوا در مسیر درست قرار بگیرد.

دیدگاه کاربران

حسینی۳۳۱۸۷۳۳۲۰:۴۹:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۱۸
کل سریال را می توان در قالب یک فیلم سینمایی آورد. اگر اساتید دکوراتور و لباس را با پول قابل توجه در عوامل فیلم گنجانیده بودند فیلم از این هم بدتر بود. فقط تصاویر چشم نواز بود‌. این سریال بزرگترین رانت به از ما بهتران است‌.
حمید۳۳۱۹۹۹۵۲۳:۳۶:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۱۹
یکی از بهترین سریال‌های ایرانی تاریخ بود...
ناشناس۳۳۲۰۱۱۷۰۷:۱۱:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۲۰
نیست که فیلم های سینمایی هزینه هنگفت نمیخوان
ناشناس۳۳۲۰۲۱۹۰۹:۳۸:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۲۰
خود سریال و اقبال جهانیان به ان بیانگر این است که این هزینه در جای خودش بوده و بخاطر مورد اعتماد بودن تهیه کننده کار ایشان اسانتر پیش رفته
ناشناس۳۳۲۰۸۸۰۲۲:۱۲:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۲۰
حرف بیهوده است
خانم اسلامی۳۳۲۱۰۵۸۰۷:۵۴:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۲۱
خیلی عالی بود وهست من هر موقع میبینم دوست دارم دوباره تکراشش هم ببینم
ناشناس۳۳۱۸۸۱۰۲۲:۰۶:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۱۸
خداآقای سلحشورو رحمت کنه
ناشناس۳۳۲۰۶۲۴۱۶:۲۸:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۲۰
خوش به سعادت اقای سلحشور خدا رحمتش کنه
ناشناس۳۳۱۸۸۳۴۲۲:۲۸:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۱۸
خدا رحمت کنه مرحوم سلحشور رو خدا رحمتتون کنه مرد بزرگ صدا و سیما
ناشناس۳۳۱۸۸۵۰۲۲:۴۴:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۱۸
فعلا که بسیاری از بازیگران تاثیر گذارش ممنوع التصویر و ممنوع الکار و...هستند، بلد نیستند این نیروها را جذب کرده و نگه دارند.
اتابک افشار۳۳۲۰۰۳۵۰۰:۵۵:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۲۰
طرف وقتی میاد کشف حجاب میکنه و عملا، حتی حرمت به نقشی که بازی کرده میکنه انتظاره دیگه ای هم مگر میشه داشت
ناشناس۳۳۲۰۸۴۷۲۱:۲۷:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۲۰
عالی
ناشناس۳۳۲۰۸۷۷۲۲:۱۱:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۲۰
متاسفانه من بدون دیدن لایک کردم حرفتون اشتباهه
ناشناس۳۳۱۸۸۵۷۲۲:۴۹:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۱۸
خدا رحمت کنه مرحوم سلحشور را و امید که ازین دست سریالها بدست جوانان مملکت ساخته شود
ناشناس۳۳۱۹۸۳۱۱۹:۵۱:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۱۹
ان شاءالله
ناشناس۳۳۱۸۸۸۰۲۳:۲۰:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۱۸
خدا ، سلحشوری را رحمت کنه کارگردانان مطرح کشور یاد بگیرند و این بار برای ایران از اسوره های ملی فیلم بسازند
عباس۳۳۱۸۸۸۵۲۳:۲۷:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۱۸
من فکر کردم حالا یکم هم توضیح میدید که ترکیه چی کار کرده تو این زمینه بد نبود. خدا بیامرزه اقای سلحشور رو واقعا من هر بار این سریال رو می دیدم براش فاتحه می فرستادم.
ناشناس۳۳۱۹۷۲۳۱۷:۲۳:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۱۹
دقیقا منم مثل شمافکرمیکردم
محمد۳۳۲۰۸۹۸۲۲:۴۷:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۲۰
دقیقا من هم همین فکر رو میکنم چرا که اصل مطلب قرار بود این رو توضیح بده که ترکیه چیکار کرده که من اصلا و ابدا چیزی ندیدم
ابی۳۳۱۸۹۲۲۰۰:۲۴:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۱۹
خداییش تا حالا بالای پونزده بار بازپخش داشته و من دقیقاً عین همه اینها اشک ریختم و برایم تازگی داشت .....روحت شاد سلحشور.... واقعا زحمت کشیدید انشاالله که خداوند پاداش شمارا بدهد
امین۳۳۱۸۹۳۸۰۰:۴۷:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۱۹
متشکرم از عوامل سازنده ، روح درگذشتگان این سریال شاد
منوچهر۳۳۱۸۹۵۰۰۱:۰۱:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۱۹
درسته که ما باید خودمان توسعه دهنده این تفکر ادیان و تاریخ تأثیر گذار زندگی پیامبران الهی باشیم و..... اما اینم خیلی مهمه که تنوع در خلاقیت و ابتکار فرهنگ ما آنقدر متنوع و وسیع است که ترکیه برای تنوع بخشی و حتی استفاده های تبلیغاتی و اقتصادی در صنعت فیلم میبایست دائم بدنبال سوژه آفرینی و جذب آن از ایرانیان باشد و نه تنها ترکیه بلکه بسیاری از کشورهای دنیا این فرهنگ تاثیر گذار ما را دریافته‌اند و بی سر صدا تقلید میکنن ، این علامت رسیدن دنیا به درک خلاقیت ایرانی است و تنوع بسیار زیاد آن حتی از بعد منفی ، برای مثالی دیگر که دنیا در یک لحظه با یک رویداد به نام غزه و مقاومت فلسطین متوجه شعار سالیان دراز مرگ بر اسرائیل و آمریکا و غرب ، ملت ایران شدو هم سو با تفکر ضد ظلم ایرانی در تمام دنیا حرکت تغییر هژمونیکی و تهدید ساختاری سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و نظامی آنها را توسط اعتراضات گسترده ملتشان به چالش کشید ، یادمون باشه حالا که استفاده مادی نکردیم پس لااقل از موج آفرینی معنوی آن در جهان باید خوشحال باشیم ، الهم عجل الولیک الفرج ❤️❤️❤️❤️
حسین۳۳۱۸۹۶۰۰۱:۰۹:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۱۹
روحش شاد جایگاهش اعلی علیین،،،،حاج فرج....
آلا۳۳۱۸۹۷۶۰۱:۲۲:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۱۹
خدا رحمت کند آقای سلحشور رو...و خیر و سعادت اخروی نصیبشون بشه .
ناشناس۳۳۱۸۹۹۶۰۱:۴۶:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۱۹
سلحشور در ایران نمونه درست و بهترین کارگردان بودخدا روحش راشاد کنه
بچه تهرون۳۳۱۹۰۱۷۰۲:۱۲:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۱۹
خدایش رحمت کندکه صدرصد رحمت شدو دربهترین جایگاه قرارش دادن این حرف من یادتان باشدتاپس از۱۲۰ سال عمرکردین وبه اون دنیای ابدی باعمال نیک مشرف شدین ببینیدچه جایگاهی دارد مرحوم سلحشور همیشه صلوات برایش می فرستم ازاومی خواهم ماراهم دراون دنیا شفاعت کند ان شالله
محمدی۳۳۲۰۶۲۸۱۶:۴۰:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۲۰
سلام ..واقعا سریال تاثیر گزاری بود من مادر خانواده هستم .. و به عینا در این مدت میدیدم که هر شب تمام اعضای خانواده تماشا میکردن متوجه شده بودم که روی اخلاق ومنش اعضا خیلی تاًثیر گزار بوده و ارامش و مهر ومحبتی نسبت بخدا در چهره آنها میدیدم وامیدوارم که در آینده شاهد به تصویر کشیدن سریالهای قرآتی باشیم و از این طریق قرآن رو به مردم بشناسانیم ..
ناشناس۳۳۲۰۶۶۹۱۷:۳۸:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۲۰
ب نظراین حقیرچون خداوندازقصه یوسف نبی ب عنوان احسن القصص یادفرموده معجزه ای درداستانش نهفته است ک باگذرزمان کهنه وتکراری نمیشه.روح آقای سلحشورغریق رحمت الهی باشه.
علی۳۳۱۹۰۲۶۰۲:۴۵:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۱۹
ترکیه فیلم و سریالهای جذاب زیادی می سازه که در ایران و خاورمیانه جذابیت زیادی دارند ولی سریال یوسف ساخت مرحوم سلحشور را چون اثر خوبی تشخیص داده باز هم پخش میکند.
هانا۳۳۱۹۰۴۵۰۵:۰۴:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۱۹
خدا آقای سلحشور را در بهشت جاوید جای دهد.چقدر همان زمان این بنده خدا مورد هجمه بود وروزنامه ها چه دروغهایی می‌نوشتند.ولی روحش شاد تنها کارگردانی که توانست ۵۰۰ تن از عوامل جلوی دوربین را با لباسهای واقعی آن دوران که با عکسها مطابقت داشت فیلمبرداری کند.همه مردان شلوارک داشتندوهمه زنان ومردان در همه مراسم باهم شرکت می‌کردند.وهیچ اتفاقی هم نیفتاد.این خیلی مهم است. که بتوانی همچین گروهی را سرپرستی کارگردانی کنی. اگر الان بود خدا داند پشت صحنه چه میشد. ؟درضمن همان موقع بنده خدا در یک مصاحبه گفته بودند که من فقط برای صحنه های کاروان‌ها که حرکت می‌کنند بعد از فیلم یهو در صحرا پراکنده می‌شوند کمی نگرانم.روحش شاد.کار بزرگی کرد.در مردان آنجلس هم همینطور بود.
شاه پور۳۳۱۹۰۵۴۰۶:۰۴:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۱۹
سلحشور گفت من این فیلم را می سازم تا اصالت و ترکیب قرآنی آن حفظ شود این فیلم در کشور ما ساخته شد اما مسلمانان این فیلم را دیدند و چون فطرتی بود به دل همه نشست.
ناشناس۳۳۲۰۲۹۶۱۰:۵۴:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۲۰
قربان بفرمایید فطرت یعنی چه ؟ که چون فطرت در دل نشست ، استاد در مورد انتخاب کلمات دقت بفرمایید و توصیه من اینه که ابتدا معنی کلمه را بفهمید و بعد نحوه قرار دادن اون کلمه را در جمله.
ناشناس۳۳۱۹۰۵۷۰۶:۱۲:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۱۹
روحش شاد هنوز هم با اینکه چندبار فیلم رو دیدم باز با بعضی صحنه هاش منقلب میشم
ناشناس۳۳۱۹۰۷۳۰۷:۱۶:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۱۹
خدا رحمتشون کنه مرحوم سلحشور رو. وقتی به حرفهایی که در سریال از زبان یوسف گفته میشه چه در کودکی و چه در بزرگسالی متوجه میشین که مرحوم سلحشور کار نویسندگی این سریال رو هم چقدر عالی انجام دادن. روحشان شاد.
فاطمه از قم۳۳۲۰۷۶۴۱۹:۱۲:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۲۰
روحش شاد مرحوم سلحشور این سریال مرا بیاد مهدی صاحب زمان می اندازه
ییلان۳۳۱۹۰۸۹۰۷:۵۰:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۱۹
سلام سریال یوسف پیامبر خیلی عالی بود
عزت شعاعی۳۳۲۰۲۹۹۱۰:۵۵:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۲۰
سریال عالی بود، قران داستان های قشنگی دارد ای کاش ازش فیلم بسازند
ناشناس۳۳۱۹۱۰۱۰۸:۰۰:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۱۹
کاش آقای سلحشور زنده بودند وداسنان حضرت موسی رو می‌ساختند خیلی زیبا وجالب میشد.کاش یکی بیاد مثل ایشون
م۳۳۱۹۷۰۹۱۷:۱۱:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۱۹
باید داستان کورش بسازند
علی۳۳۲۰۹۶۵۰۰:۲۵:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۲۱
البته اگه قرار بر ساخت پادشاهان گذشته باشه، داریوش اولویت داره چون کوروش بیشتر بخاطر اینکه مدافع حقوق یهودیان بود اینقدر در نظر اونها مهم شده، وبیشتر اسرائیلی ها به وی احترام خاصی دارند.
ناشناس۳۳۲۰۵۶۷۱۵:۰۳:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۲۰
یعنی تاریخ ایران اصلأ نمیشه راجع بهش فیلمی ساخته بشه ؟
حامد۳۳۲۰۹۵۱۲۳:۵۸:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۲۰
ایشان ترور بیولوژیک شدند تا داستان حضرت موسی را نسازند و کارگردان بعدی آقای شورجه هم به نظرم ترور بیولوژیک کردند با اینکه ایشان سالم بودند الان ویلچری هستند دست صهیونیست در این قضایا معلوم است چرا که اگر ایران سریال موسی را بسازد، دیگر آبرویی برای بنی اسرائیل نمی ماند
بابک۳۳۱۹۱۱۵۰۸:۱۴:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۱۹
ترکیه چکار کرد.من که متوجه نشدم
ارای۳۳۲۰۱۷۶۰۸:۴۱:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۲۰
اصلا ربطی به نرکیه نداشت.یه چیزی گفته فقط
ناشناس۳۳۲۰۱۹۶۰۹:۰۳:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۲۰
تلویزبون ترکیه هر روز پخش میکنه و هر سال یه فیلم از اسطوره هاش میسازه
ناشناس۳۳۱۹۱۲۶۰۸:۲۳:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۱۹
خدا رحمت کنه آقای سلحشور را،واقعا سریال زیبایی ساختند که الان هم دوباره می بینی باز انگار برای اولین بارست که مشاهده می کنی ،واقعا جای این نوع فیلم ها خالی شده است ،الان تو فیلمهای نمایش خانگی بیشتر بی بندوباری و استعمال سیگار و مواد مخدر را به جوانها آموزش می دهند
خه۳۳۱۹۱۴۵۰۸:۳۵:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۱۹
جیزی جالبی هست این مالک نه پیر می شود ونه جوان ما بقيه جوان پیر شدن
ناشناس۳۳۲۰۰۰۷۲۳:۵۶:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۱۹
چرا خب پیر شده بود
ناشناس۳۳۱۹۱۵۲۰۸:۴۳:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۱۹
وقتی ترکیه از سلطان سلیمان جنایتکار تحت عنوان حریم سلطان فیلمسازی مثبت میکنه ولی ما سلاطین با کفایت و با لیاقت و انسان دوست را داشتیم که خدمات ارزنده ای برای جوامع انجام دادند که نه تنها فیلمسازی از آنها نمیکنیم و به دنیا معرفی نمیکنیم بلکه سعی میکنیم که نام آنها و آثار آنها را مخدوش کنیم .
ناصر۳۳۱۹۱۹۱۰۹:۱۴:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۱۹
روح جناب سلحشور یاد وشاد باد..اتفاقا چند روز پیش من همین احساس رو داشتم که کارگردان این فیلم چکارکرده که این فیلم ماندگار شد... خدا بیامرزدشون
عزتی۳۳۱۹۱۹۴۰۹:۱۷:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۱۹
عنوان موضوع ترکیه است ولی در متن هیچ اثری از نام ترکیه نیست..چیزی را که می نویسید یک بار مرور کنید
ناشناس۳۳۲۰۰۶۵۰۲:۰۱:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۲۰
فقط اسم ترکیه اومده جهت جذب مخاطب
مریم۳۳۲۰۱۵۲۰۸:۲۰:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۲۰
منظور صنعت فیلم سازی ترکیه هست که پیشرفت کرده ومردم رو با سریالاش پای ماهواره میخکوب
ناشناس۳۳۱۹۲۲۲۰۹:۳۶:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۱۹
من هر بار که سریال یوسف پیامبر را میداد با اشتیاق به آن نگاه می کردم وهیچوقت از دیدنش سیر نمیشم خدا رحمت کند فرج الله سلحشور را که یادگاری به این زیبایی به یادگار گذاشته
حسن علیزاده۳۳۱۹۲۸۲۱۰:۲۳:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۱۹
هرکاری که برای رضای خدا و با نام یاد خداوند آغاز و پایان پذیرد بدون شک و قطعا سرانجام خوبی خواهد داشت.خداوند روح مرحوم سلحشور را قرین رحمت و با انبیاء الهی محشور گرداند.
محسن۳۳۱۹۳۵۹۱۱:۱۹:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۱۹
افتخار کشور ما اینها هستن .
ناشناس۳۳۱۹۳۶۳۱۱:۲۳:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۱۹
خداوند مرحوم سلحشور را با انبیاء و اولیا ی خود محشور بفرمایدوهمچنین کسانی که برای ترویج دین الهی قدم بر می‌دارند.روحشان شاد
ناشناس۳۳۱۹۳۸۰۱۱:۳۸:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۱۹
واقعا سریال بسیار خوبی ساخته شد ولی بعد از آن دیگر تکرار نشد آیا هیچ شخصی جز آقای سلحشور که به رحمت خدا رفته است در این کشور نیست که بتواند سریالی این چنینی بسازد
ناشناس۳۳۲۰۶۹۵۱۸:۱۷:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۲۰
مریم مقدس هم قشنگ بود
ناشناس۳۳۱۹۳۹۲۱۱:۵۶:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۱۹
سریال مختارنامه از هر نظر عالی هستش رده اول سریال مختارنامه ماندگار هستش بعدش سریال یوسف پیامبر ماندگار ، سریال مختارنامه هم ساختش طولانی و سنگین و هم هزینش بیشتره و هم بازیگرهای اصلیش بیشتره ، اتفاقا سریال مختارنامه تعطیل نشده شاید یدفه شده ، اما خوندم که سریال یوسف پیامبر دوسه دفعه اولش به خاطر مسائل مالی تعطیل شد بعدش درست شد
مسلمان۳۳۱۹۳۹۴۱۱:۵۹:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۱۹
سوره یوسف که چند خط بیشتر نیست. چجوری اینهمه دیالوگ ازش دراومد؟
ناشناس۳۳۱۹۷۲۴۱۷:۲۵:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۱۹
درکتابهای تاریخی توضیح بیشتری اومده
علی۳۳۲۱۰۰۱۰۲:۲۰:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۲۱
از منابع دینی (احادیث و روایات) و همینطور کتب تاریخی مقداریش هم جنبه نمایشی داره
ناشناس۳۳۱۹۳۹۷۱۲:۰۱:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۱۹
در کل سریال های تاریخی همیشه ماندگار و جذاب هستش ، دو تا سریال مختارنامه و یوسف پیامبر جذاب و ماندگار هستن و با هم فرق دارن ، اما من انتخابم اولم فقط مختارنامه
جوادخان جاجرم۳۳۲۰۳۷۳۱۲:۰۳:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۲۰
اصحاب کهف رو هم اضافه کن
ناشناس۳۳۱۹۵۰۱۱۳:۴۵:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۱۹
احسنت به این انسانهای فهیم وروحش شاد
سیما۳۳۱۹۵۱۰۱۳:۵۳:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۱۹
روحت شاد جناب سلحشور....داخل فیلم پیک حق میگه...یوسف برو و لباس فرمانروایی بر تن کن و با عزت و شکوه تمام وارد شو....که همگان ببینند عزتی که خداوند بخواهد به کسی بدهد به هیچ گونه از بین نمی رود...مصداق بارزش شهادت بزرگ سردار بود....هر چه کردند رنگ ذلت بپذیرد تلاشها بیهوده بود....چونکه عزت رو خدا داده با حرف یه عده از خدا بی خبر رنگ لذت نمی پذیرد...
ناشناس۳۳۱۹۶۰۱۱۵:۱۸:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۱۹
ربطش به ترکیه چی بود؟
ناشناس۳۳۱۹۶۰۲۱۵:۱۸:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۱۹
یه سریال تکرار نشدنی خیلی زیبا بود با اینکه چندمین بار بود میدیدم ولی انگار هر بار از دیدنش می گذره بیشتر دوست دارم نگاش کنم
یوزارسیف۳۳۱۹۶۱۶۱۵:۳۲:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۱۹
کاهنان معبد آمون همه فوت شدند که
بهروز نجفپور۳۳۱۹۶۳۲۱۵:۴۹:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۱۹
با سلام ترکیه به جز سریالهای بی محتوا که به جز اعصاب خوردی چیزی دیگر ندارد و سریالهای تاریخی که آن هم در مواردی تاریخ تحریف شده چیزی برای گفتن ندارد
Hh۳۳۱۹۶۴۵۱۶:۰۳:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۱۹
بهترین سریال در طول عمرم بوده که هر بار نبینم برایم تازگی و شعف دارد خداوند آقای سلحشور را غریق رحمتش گرداند
ناشناس۳۳۱۹۶۵۲۱۶:۰۶:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۱۹
خدا آقای سلحشور رو رحمت کنه . من هر موقع که پخش می کنند دوبار نگاه می کنم
ناشناس۳۳۱۹۷۶۷۱۸:۲۷:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۱۹
ب نیت آقای سلحشور صلواتی بفرستیدروحش همنشین با یوسف پیامبر
ناشناس۳۳۱۹۷۲۱۱۷:۲۱:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۱۹
نیت وفطرت انسان که پاک باشه وخلوص داشته باشه وکاربرای رضای خداباشه نورعلی نورمیشه خدارحمت کنه آقای سلحشور را
ناشناس۳۳۱۹۷۵۸۱۸:۲۱:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۱۹
خدا آقای سلحشور رو رحمت کنه کارهای ماندگاری دارند. کارهای آقای میرباقری هم بسیار زیبا و اثرگذاره.ان شاءالله فیلم سلمان فارسی هم زودتر آماده بشه
مرتضی۳۳۱۹۷۶۰۱۸:۲۱:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۱۹
اگرازگذشته ایران هم سریال بسازندمردم استقبال میکنند .......
مرتضی۳۳۱۹۷۶۱۱۸:۲۳:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۱۹
سریال خوبی هست ولی اگرازتاریخ ایران هم سریال بسازند مردم استقبال میکنند
علی۳۳۱۹۷۶۸۱۸:۲۷:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۱۹
خوب الان این چه ربطی به ترکیه داشت
غلامرضا۳۳۱۹۷۸۴۱۸:۵۴:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۱۹
خیلی قبل از این اثر فرج الله سلحشور با بازی زیبا و بیادماندنی در پرواز در شب در نقش فرمانده فداکار مهدی نریمان دلهای مارا ذوب خودش کرده بود این اثر که خوشنودی خدا و قرآن را براش داست روحش شاد یادش گرامی
شهروز فومن۳۳۱۹۸۰۹۱۹:۲۴:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۱۹
هم یوسف پیامبر و هم مردان آنجلس هر دو خوب بودن مطابق قرآن. خدا رحمت کنه آقای سلحشور را
ناشناس۳۳۱۹۸۱۰۱۹:۲۵:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۱۹
روحت شاد سلحشور
ناشناس۳۳۱۹۸۳۳۱۹:۵۴:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۱۹
سلحشور این درخت پُر محصول را کاشت و میوههای جالب آن را بعد مرگ تا قیامت خواهد چشید
علی۳۳۱۹۸۳۵۱۹:۵۵:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۱۹
خدا رحمت‌کنه آقای سلحشور رو ولی نگفتید ترکیه چه کرده
محمود محمدی۳۳۱۹۸۴۸۲۰:۰۹:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۱۹
با درود وسلام به تمامی دست‌اندرکاران این سریال وارزوی بهشت واسه کارگردان فقیدسلحشور. واقعا لذت بردیم ازاین سریال علارغم چندین بار نگاه کردن.. بنده به اخرهای سریال که میرسیدم غصه‌ها شروع میشد. که خدایا این تمام بشه چی نگاه کنیم چونکه هیچ سریالی به قشنگی یوسف نبوده ونخواهد بود موفق باشید
تنها۳۳۱۹۸۵۰۲۰:۱۲:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۱۹
خدا رحمت کنه آقای فرج الل..... رو واقعا باید کارگردانای امروز الگو بگیرند. روحشون شاااد
حمید۳۳۱۹۸۹۲۲۱:۱۵:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۱۹
حلاوت و تازه بودن سریال بر گرفته از زیبایی روح ان مرحوم اقای سلحشور نشآت گرفته ،تنها ذهنیت پاک اینگونه خلاقیت بهمراه دارد ،،بهشت مآوای این بزرگ هنرمند وقرین رحمت حق،،
فاطمه۳۳۱۹۹۰۵۲۱:۳۹:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۱۹
خدا وند رحمتش کند روحش شاد آقای سلحشور
آسمانه۳۳۱۹۹۰۸۲۱:۴۰:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۱۹
خداوند سلحشور را همنشین معصومین کنه انشاالله از همه ی بازیگرانش هم سپاسگذارم
ایرانی۳۳۱۹۹۰۹۲۱:۴۵:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۱۹
تیتر و سخن از ادامه راه توسط کشور ترکیه چه ربطی به موضوع داشت؟! جایی دراین باره سخنی گفته نشد!!!
پرویز۳۳۱۹۹۳۴۲۲:۲۳:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۱۹
خدا رحمت کند آقای سلحشور مرد مخلصی بود ولی آنچه که این فیلم را ماندگار کرد علاوه بر اخلاص کارگردان معجزه قرآن است که داستان فیلم برگرفته از اين کتاب شریف بود
م صاد۳۳۱۹۹۵۱۲۲:۳۶:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۱۹
سریال یوسف چونکه قرانی و بر اساس فطرت انسان است هیچوت کهنه وتکراری نمی شود اگر هروز نمایس داده شود مردم نگاه می کنند
نظری۳۳۱۹۹۶۰۲۲:۴۸:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۱۹
جناب آقای سلحشور روحش شاد من از دیدن فیلم یوسف پیامبر لذت میبرم وحاضرم هزاران بار ببینم واقعا سریال عالی ولی بی نقصی هست
حسین۳۳۱۹۹۶۲۲۲:۴۹:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱۹
روح حاج فرج الله سلحشور شادویادشان گرامی وبا ارباب آقا اباعبدالحسن علیه السلام محشور باشند.
م د۳۳۱۹۹۶۵۲۲:۵۰:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۱۹
از سال 1354در شیراز تلویزیون داشتیم و سریالهای زیادی نگاه کردم ولی خدا شاهد هست جذابیت سریال یوسف پیامبر را در هیچ فیلم و سریالی ندیدم روح هنرمند ارزشمند فرج ا... سلحشور شاد هر دفعه که این سریال پخش میشه برام تازه تر و جذاب تره میشه همیشه نگاه میکنم
ناشناس۳۳۲۰۰۰۳۲۳:۵۰:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۱۹
کار بسیار بزرگ وارزشمندی بود پسرم با دیدن این فیلم عاشق سوره یوسف شد وباعث شد به طرف قران برود روح کارگردان شاد وقرین رحمت
Hs۳۳۲۰۰۰۸۲۳:۵۷:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۱۹
روحش شاد حیف که بین ما نیست
محمد شیوایی۳۳۲۰۰۱۹۰۰:۱۸:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۲۰
روحش شاد . و او که می خواست سریال موسی علیه الساام را بسازد و بر علیه یهود و صهیونیست افشاگری کند .
فرامرزی۳۳۲۰۰۲۰۰۰:۲۱:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۲۰
خداوند آقای مرحوم مغفور فرج الله سلحشور را غریق رحمت قرار دهد من هر با این سریال رو میبینم. برای کارگردان و نویسنده محبوب و لایق کشورم ناراحتم جرا زود او را از دست دادیم. و صلواتی هدیه میکنم به روح پاک و بی آلایش ایشان
ناشناس۳۳۲۰۰۳۷۰۰:۵۶:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۲۰
سریال یوسف کمتر توش دروغ بود.
ناشناس۳۳۲۰۰۴۱۰۰:۵۸:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۲۰
حالا که شما داستان قرانی مربوط به سه هزاره را میسازید نمیشد یکبارم از اسطوره های کشور خودمون که زیادم دور نیست بسازید.
محمود۳۳۲۰۰۴۳۰۱:۰۴:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۲۰
بزرگانی همانند مرحوم سلحشور و سردار سلیمانی هیچ موقع افرادی که مخالف تفکرشان بودن هیچ موقع او را طرد نمی‌کردند بلکه با رفتارشان باعث تغییر در کردار او میشدن به عنوان مثال جریان خاطره سردار سلیمانی در هواپیما با خانم کم حجاب میباشد که این رفتار باید درسی باشد برای افرادی مثل رئیس صدا و سیما .
بی نام۳۳۲۰۰۴۴۰۱:۰۸:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۲۰
سریال خوبی بود اما اینقدر پخشش کردن خسته شدیم چندتا فیلم جدید بسازین خوب
سیدجوادشیخ حسینی ازگیلان۳۳۲۰۰۶۶۰۲:۰۹:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۲۰
باسلام خدمت همه ایرانیان عزیز و همچنین عوامل سریال یوسف پیامبر .من خیلی از فیلمهای پیامبران الهی را دیده ام و همه به نوعی خیلی جذاب و عالی بودند ولی در مورد سریال یوسف پیامبر باید بگویم که این سریال بسیار بسیار زیبا و فوق العاده بود و تاثیر بسیار زیادی در روند زندگی مردم گذاشت و باید بگویم ک روح مرحوم سلحشور همیشه شاد یادش همیشه گرامی باد
ناشناس۳۳۲۰۰۶۷۰۲:۱۰:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۲۰
خدارحمتش کنه، خونه ما هر روز فیلم یوسفه
احمد۳۳۲۰۰۷۴۰۲:۵۶:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۲۰
وجدانا من هنوز با دیدن این فیلم و موزیکش اشک میریزم و مویم سیخ میشه روح درگدشتگان واقعا شاد و آرزوی سلامتی از قلب برای زندگان این فیلم تاریخی ولی سلطان و شبان هم خیلی هم فیلم هم آهنگش تاثیر گدار بود هرچند افسانه بود سلطان و شبان ولی پربیننده و خاطره بچگی را تداعی میکنه که هر شب منتطر پخش بودیم با سریال برره مهران مدیری
احمد۳۳۲۰۰۷۵۰۲:۵۸:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۲۰
من که تمام سی دی هاشو خریدم و دارم همیشه دوباره نگاه میکردم افتخار ایران
ناشناس۳۳۲۰۰۷۷۰۳:۰۷:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۲۰
سلام روح جناب آقای سلحشور برای همیشه شاد باشه یکی از بهترین سریال هایی که هیچ وقت کهنه نخواهد شد یوسف پیامبر میباشد
موسوی۳۳۲۰۰۹۴۰۵:۱۵:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۲۰
روح کارگردان آقای سلحشور شاد فیلم آموزنده ای بود اینو فهمیدم تاخداوند نخواد چیزی اتفاق نمیفته یعقوب پیامبرخدا بود خداوند راهش را ادامه داد تا سرانجام به یوسف رسید
باشماغیان۳۳۲۰۱۰۱۰۶:۱۵:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۲۰
تیتر ترکیه ..... چه ربطی به این موضوع داشت بلاخره معلوم نشد
ناشناس۳۳۲۰۱۲۲۰۷:۲۵:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۲۰
خدا رحمت کنه فرج الله سلحشور بهترین وجذاب ترین فیلم ساخت
ناشناس۳۳۲۰۱۳۶۰۷:۴۵:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۲۰
خدا رحمت کنه مرحوم سلحشور شادی روحش صلوات
نرگس۳۳۲۰۱۴۳۰۷:۵۴:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۲۰
خدا روحشان راشاد کند عجب فیلم های زیبای را ساخت خصوصا مردان انجلس ویوسف پیامبر نور بر قبرش ببارد
موسوی۳۳۲۰۱۸۰۰۸:۴۵:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۲۰
خدای مهربان مرحوم آقای سلحشور را مورد لطف خود قرار دهد. آمین
arash darvesh۳۳۲۰۱۹۷۰۹:۰۴:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۲۰
آقا قرار بود یه خبری در مورد اینکه ترکیه چه فعالیتی در این زمینه داشته بدید چی شد فقط سرتیترش ترکیه بود
شهربانویی۳۳۲۰۱۹۸۰۹:۰۹:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۲۰
سلام .سریال یوسف پیامبر سلام الله علیه بی نظیر بود و هر شب با دیده اشکبار دیدیم ...و حتی تکرارش را ؛ این پیامبر عظیم الشان در دلهای همه مومنین جای داره .و الحق که برادر مرحوممون جناب سلحشور سنگ تمام گذاشتند و در جواب بنده خدایی که گفتند از رانت استفاده کرده برای ساخت، اینگونه نبوده. سلحشور در مصاحبه ای گفته بودند برلی ساختن سریال گاهی در مضیقه بودن و با هزینه کردن از کمک های مردمی ادامه میدادن ساخت سریال را .
رضا۳۳۲۰۲۰۷۰۹:۲۸:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۲۰
نقش ترکیه در این میان چی بود؟!!
ناشناس۳۳۲۰۲۵۰۱۰:۰۴:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۲۰
واقعا خدا رحمتش کنه همیشه به ایشان غبطه میخورم. صد در صد با انبیا هم نشین هستن
ناشناس۳۳۲۰۲۷۶۱۰:۳۱:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۲۰
بله سریال خوبی بود،اما به داستان و سرزمین دیگه ای مربوط میشد،پول و هزینه از ایران چرا در رابطه با داستان‌ها و ادبیات و تمدن و تاریخ پرشکوه و غنی ایران فیلمی ساخته نمیشه؟؟؟
ناشناس۳۳۲۰۲۹۳۱۰:۵۳:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۲۰
خدا آقای سلحشوری را بیامرزه روحش شاد
جابر۳۳۲۰۳۳۰۱۱:۱۶:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۲۰
نقش ترکیه تو جریان سلحشور چه بود من هرچی فکر کردم ربطی به ترکیه نداشت
م۳۳۲۰۳۸۹۱۲:۳۳:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۲۰
ترکیه چیکار کرد ؟ چیزی متوجه شدین ؟؟؟
محمود۳۳۲۰۴۳۹۱۳:۰۹:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۲۰
الان ترکیه چیکار کرده که نوشتید به جای ما راه . . .
ناشناس۳۳۲۰۴۸۶۱۳:۴۸:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۲۰
اما ترکیه این وسط چه نقشی داشت .
ایران۳۳۲۰۵۳۶۱۴:۲۰:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۲۰
فقط یه شاهنامه فردوسی رو میتونن باهاش هزارتا فیلم بسازن ...
ناشناس۳۳۲۰۵۶۲۱۴:۵۷:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۲۰
آقای سلحشوری راخدا رحمتش کنه فیلمی که ساخت فوق العاده بود دختر ۷ ساله من هم خیلی پیگیر این فیلم بود و با شوق تماشا می کرد
ناشناس۳۳۲۰۶۰۶۱۶:۱۴:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۲۰
خدا رحمت کنه آقای سلحشور رو،،سریال یوسف بهترین سریال تاریخ است
محمدی۳۳۲۰۶۳۱۱۶:۴۷:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۲۰
تشکر وقدرانی میکنیم از تمام عوامل و دست اندرکاران این سریال ...خدا قوت .. روح جناب سلحشور وتمامی در گذشتگان این سریال شاد ..بهترین سریال قرانی بود که این چتدین سال ساخته شده بود
زینب۳۳۲۰۶۵۱۱۷:۰۶:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۲۰
خداوند رحمت کند اقای سلحشور رو واقعا فیلم‌ ساختن بعد از چند سال و چند مرتبه دیدن هنوز برامون تازگی و جذابیت خودشو داره
ناشناس۳۳۲۰۶۵۷۱۷:۱۴:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۲۰
به جرات بگم موفق ترین و قشنگترین فیلم بود هم محتوا و هم اینکه یه واقععیتهایی را که الان وجود داره اسکار ساخت
عبدالله۳۳۲۰۶۷۶۱۷:۴۳:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۲۰
خیلی برام جالب وپر جنب وجوش بود واقعاً انقد خوب بازی کردن که آدم با دیدنش متعجب میشه
ناشناس۳۳۲۰۶۹۶۱۸:۱۸:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۲۰
چرا از تاریخ ایران سریال نمی سازید.
قاسمی۳۳۲۰۸۴۸۲۱:۳۰:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۲۰
باسلام وصلوات بروح پر فتوح ایمه اطهار.معصومین ارواح طیبه شهدا.اقای سلحشور.ودرگذشته گان این سریال قرانی،وخسته نباشید.به بازیگران،وهمه دست اندر کاران .این سریال باعظمت.ومقدس .فیلمی که بر اساس ایات قران ساخته شود قطعا بی نقض وبی نظیر است.امیدوار از این گونه کارگردان ها وفیلمها ساخته شود که چه در زمان گذشته .چه حال وچه تادنیا دنیاس.کاربرد داره .همه چیز دران کامل است.الاهم ضغنا شفاعتن.سلحشور.من این فیلم رادارم موقع تعطیلیم از صب تاشب.۴۵قسمت را تماشا می کنم .کاش جوانا به جای فضا مجازی .گوشی ماهواره.به عمق این گونه سریال های پی ببرند.حرف بی پایان هست دراین زمینه .تنها میتونم بگم اجرت با اقا امام زمان ،
السلام علیک یا ابا عبدالله۳۳۲۰۸۶۵۲۱:۵۰:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۲۰
واقعاً باعث مسرت وخوشحالی ما هست که هنرمندی این چنین در زبان ها ستوده شود روح آقای فرج ال... سلحشور شاد باشد و دعای خیرشان بدرقه راه ما تمام اجزای کارشون بی نظیره
حسین۳۳۲۰۹۶۷۰۰:۲۵:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۲۱
سلام خب نگفتین ترکیه چیکارکرده.
یا ابا صالح المهدی۳۳۲۱۰۱۴۰۵:۴۴:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۲۱
خدا رحمت کند اقای سلحشور واقعا فیلم زیبایی ساختند
ناشناس۳۳۲۱۰۲۶۰۷:۰۴:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۲۱
این سریال تا الان در ۷۰ کشور پخش شده . واقعا زیبا و جذاب . خدا جناب آقای سلحشور را بیامرزد
ناشناس۳۳۲۱۰۶۲۰۷:۵۷:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۲۱
فیلمنامه و کارگردانی خوب مرحوم سلحشور نشان از خلوص عمل ایشان دارد ،خدا رحمتش کند.بارها فیلم محمد رسول الله و یوسف را دیده ام و باز تازگی دارد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  8. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  19. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  21. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  22. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  23. سقوط در آغوش پهلوی!

  24. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  25. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

آخرین عناوین