پرونده فساد چای دبش از دولت قبل است/ احساسات جامعه جریحه‌دار شد

  4020915040 ۴۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده فساد چای دبش از دولت قبل آغاز شده که باید ابعاد این پرونده برای اذهان عمومی شفاف و با متخلفان برخورد شود.

پرونده فساد چای دبش از دولت قبل است/ احساسات جامعه جریحه‌دار شد

ذبیح الله اعظمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به کشف و پیگیری پرونده فساد در واردات چای، بیان کرد: نکته اول اینکه این رانت خواری و این فساد مربوط به این دولت نیست بلکه از دولت قبلی شروع شده است. البته این دولت نیز خودش را مبرا نمی‌داند. از دولت قبل و تقریبا از سال ۹۸ این فساد در واردات چای شروع شده و ادامه پیدا کرده است. مسئله این است که چرا نهادهای قضایی و ذی ربط این موضوع را در دستور کار خود قرار ندادند؟

وی در ادامه اظهار کرد: در جلسه‌ای که دوشنبه شب کمیسیون کشاورزی با وزیر جهادکشاورزی تشکیل داد، ما گوشزد کردیم که هرچند این فساد مربوط به دولت قبل و وزرای قبلی بوده است اما شما باید با این پرونده شفاف برخورد کرده و آمار دقیقی به جامعه ارائه کنید. قوه قضاییه نیز باید بدون مماشات با این پرونده برخورد کرده و اطلاع رسانی شفاف به مردم داشته باشد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: قطعا کسی که بیش از ۳ هزار میلیارد دلار ارز گرفته و در بازار فروخته، به جای اینکه آن را در حوزه تولید هزینه کند، فساد بزرگی انجام داده است. حتی این شائبه را در جامعه ایجاد می‌کند که به جاهای خاصی وصل هستند. بنابراین شفاف سازی در خصوص رسیدگی به این پرونده از سوی قوه قضاییه و وزارت جهاد کشاورزی لازم و ضروری است. این پرونده احساسات و افکار عمومی جامعه را جریحه دار کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در دوران وزیر قبلی که این پرونده گشوده شد، کمیسیون کشاورزی بلافاصله ورود پیدا کرد. ولی واقعیت این است که اطلاعات کافی در اختیار کمیسیون کشاورزی قرار نگرفت. صرف ما توانستیم جلوی این موضوع را بگیریم که چای‌های بی کیفیت وارد کشور نشود تا به صنعت چای کشور ضربه وارد کند اما بعدا مشخص شد که این ها ارزگرفتند و در بازار فروختند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: بهتر بود مجلس و کمیسیون کشاورزی نیز نظارت خود را افزایش می‌دادند تا حداقل زودتر جلوی این اتفاق گرفته شود. متاسفانه شفافیت در کار نبود. هدف ما در مدت گذشته جلوگیری از واردات بی رویه بود تا به تولید کننده صدمه وارد نشود. هم دولت و هم مجلس از مدت ها قبل به این موضوع ورود پیدا کردند. عدم شفافیت در این حوزه قابل قبول نیست. شرکت دبش و غیره احتمالا به جاهایی وصل هستند که این روند بازرسی و بررسی را کند کرده است. نه مجلس و نه دولت نمی‌توانند خودشان را مبرا کنند.

اعظمی خاطرنشان کرد: تا به امروز دولت سیزدهم انصافا در فساد ستیزی خیلی موفق عمل کرده است. حتی قوه قضاییه نیز در درون خود موفق بوده است اما این حجم فساد اصلا قابل قبول نیست و هم مجلس و هم دولت باید جدی‌تر این موضوع را دنبال کنند.

دیدگاه کاربران

نام۳۳۱۵۰۰۵۱۲:۳۸:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۱۵
این فساد مربوط به این دولت نیست ... البته این دولت نیز خودش را مبرا نمی‌داند. بیچاره مردمان!!!
ناشناس۳۳۱۵۲۰۵۱۴:۱۸:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۱۵
رييس قوه قضاييه دولت قبل چه كسي بوده ؟
ناشناس۳۳۱۵۳۹۶۱۸:۰۱:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۱۵
باعث شادمانی ما شدی اولا یکسال آنجا بود دوم هم تعهد ارزی هم در کوتاه مدت تسویه نمی کنند سوم هم آن رئیس حتما نباید خبر دار باشد!
ناشناس۳۳۱۵۲۴۵۱۴:۳۸:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۱۵
از دولت قبل آغاز شده در دولت جديد تحقق يافته . كى بود كى بود من نبودم شروع شد. مسئول خزانه مملكت و بيت المال ملت ايران كيست.
بیگی29۳۳۱۵۲۴۸۱۴:۴۰:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۱۵
دولت شخص حقیقی نیست شخص حقوقی است . باید پاسخگو باشد.
ناشناس۳۳۱۵۳۹۷۱۸:۰۱:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۱۵
بستگی داره! اگه کار خوبی باشه حتما مال دولت قبل و شخص روحانیه، اگه بد باشه دولت شخصیت حقوقیه و اونی که سر کاره باید پاسخ بده
ناشناس۳۳۱۵۳۷۰۱۷:۰۸:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۱۵
80% ارز میگن در زمان این دولت داده شده
ناشناس۳۳۱۵۵۳۶۲۰:۵۲:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۱۵
مردم منتظرند ببینند چند نفر محاکمه مجازات وکل اموالشان مصادره میشود در نظام اسلامی مسامحه در برخورد با فساد نباید وجود داشته باشد مجازات سبک نوعی ترویج اختلاس و فساد است
ناشناس۳۳۱۵۵۶۸۲۱:۳۰:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۱۵
چرا فقط از اجرای شرع در حجاب دم می زنید و از شرع در قطع دست دزدان میلیاردی نه خرده دزدها صحبتی نمیشود
ناشناس۳۳۱۵۶۶۱۲۳:۰۲:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۱۵
چطور عده ای مانند سردار سلیمانی جان میدهند برای کشور برای مردم .... آنوقت جان یکسری مفسد فرصت طلب خاین زالو صفت باید آنقدر مهم باشد که از اعدام یا مصادره کل اموال مفسد و بستگان درجه یک در مورد آنها آبا دارند ...اگر اموال بستگان درجه یک هم در فساد مصادره شود خیلی زود بستگان از اقدامات مفسد به منابع اطلاعاتی خبر رسانی میکنند این عامل موثری در پیشگیری از فساد است نظیر آنچه در چین انجام‌میشود اینجا همه اموال را به بستگان درجه یک انتقال می‌دهند و خودش میماند و اموالی که دست کسی به آنها نمیرسد اگر این مفسدان مفسد فی الارض نیستند پس مفسد فی الارض چه کسی است اینها عامل ضربه به نظام از طریق بدبین کردن مردم هستند
ناشناس۳۳۱۵۰۰۷۱۲:۳۹:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۱۵
چای با قیمت دلاری بقیه چیزهاتون هم همینه. تن ماهی مال چه کسانی هست کارخانه هاش؟
ناشناس۳۳۱۵۰۱۱۱۲:۴۱:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۱۵
عجب مملکت خرابی که نمایندگانش!! فقط در فکر فرافکنی هستند !دولت قبل و دولتهای قبل و بعد همه دستپخت شورای نگهبان هستند چرا اینقدر حرف مفت میزنید به جای جلوگیری از دزدی اموال مردم!!!
ناشناس۳۳۱۵۰۱۳۱۲:۴۳:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۱۵
مردم که می دونند شما ها که همه پاکدست هستید نگران نباشید چیزی نشده
ناشناس۳۳۱۵۰۱۶۱۲:۴۴:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۱۵
رییس قوه مجریه اون موقع رییس قوه قضاییه بوده ..
ایرانی۳۳۱۵۰۱۸۱۲:۴۵:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۱۵
ربطی به رییس قوه قضایه در زمان دولت قبل که ندارد؟؟
ناشناس۳۳۱۵۰۳۶۱۲:۵۳:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۱۵
دیگه بدتر... محصولاتش همه جا هست حتی الان تو دیجی کالا و رسیدگی نشده. فقط گیر به موی بانوان دادید
ناشناس۳۳۱۵۰۵۶۱۲:۵۸:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۱۵
فولاد هم مربوط به دولت قبله!؟
ناشناس۳۳۱۵۰۷۲۱۳:۰۷:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۱۵
نماینده مجلس وکیل دوله شده حتما قول یک شاسی بلند داده شده
ناشناس۳۳۱۵۰۸۳۱۳:۱۱:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۱۵
دست شما درد نکندهمه چی دولت قبل ، بعد مگررئیس دولت حال رییس قوه قضایی قبل نبوده ، مگرپیشگیری و برخورد با فساد کار قوه قضاییه نیست
ناشناس۳۳۱۵۰۹۵۱۳:۱۷:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۱۵
این پرونده در دولت قبل شروع شد و در 28 ماه دولت کنونی ادامه داشت.
ناشناس۳۳۱۵۰۹۷۱۳:۱۷:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۱۵
هی دولت قبل
ناشناس۳۳۱۵۰۹۹۱۳:۱۸:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۱۵
این شرکت مدت 28 ماه در دولت کنونی خیلی بیشتر از ایران خودرو و سایپا دلار دولتی گرفته و هیچ کس هم شک نکرده؟
ناشناس۳۳۱۵۴۶۰۱۹:۳۱:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۱۵
عزیزم 28 ماه نبوده و زیر یکسال بوده و رفع تعهد ارزی را انجام نداد و به آن شک کردن
ناشناس۳۳۱۵۱۲۳۱۳:۳۱:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۱۵
در دولت قبل فساد درست شد و در دولت فعلی هم ادامه دار شد که در نهایت این دولت آن را کشف کرد
ناشناس۳۳۱۵۲۵۵۱۴:۴۳:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۱۵
چی را کشف کرد مگر درسال 401 بیش از یک میلیارد دلار این دولت به این گروه فساد نداده ؟ طبق امار بیش از یک میلیاد دلار در سال 401 داده شده بعد شما می گویید دولت قبل واقعا نماینده ما وکیل الدوله است
ناشناس۳۳۱۵۴۵۹۱۹:۲۹:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۱۵
شما شاید وکیل الدوله دولت قبلی هستی که می خواهی مبرا کنید آن هم با 2 سال پشت گوش انداختن وگرنه به روال قبلی بود همین طور به ارز 28500 هم می رسید!!
ناشناس۳۳۱۵۱۲۴۱۳:۳۲:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۱۵
چرا اطلاعات شفاف و دقیق به مردم نمی دهید؟ دقیقا به عدد و ارقام اعلام کنید که این شرکت به تفکیک هر سال از سال 98 تا پایان 1401 چه مقدار ارز دریافت کرده، در هر سال چه مقدار تعهدات داشته، و در هر سال چه مقدار از تعهدات رو انجام داده. اگر این آمار رو راست و حسینی بدین مردم خودشان می توانند قضاوت کنند که فساد از کی شروع شده، کی به اوج رسیده و تا کی ادامه داشته
ناشناس۳۳۱۵۱۲۵۱۳:۳۲:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۱۵
از ۹۸ شروع شده تا ۱۴۰۱ ادامه داشته یعنی نصفش در این دولت بوده! اما چرا فقط اسم دولت قبل آورده شده ؟!
ناشناس۳۳۱۵۱۳۲۱۳:۳۸:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۱۵
دولت قبل خواهان انتشار عمومی اطلاعات این پرونده است.منتشر کنید تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
ناشناس۳۳۱۵۱۳۴۱۳:۳۹:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۱۵
با توجه به اینکه محرز شده که تخلفات و مفاسد گسترده ای در دولت قبل صورت گرفته چرا قوه قضاییه به پرونده مسئولان دولت سابق رسیدگی نمی کند ؟!
ناشناس۳۳۱۶۰۴۵۱۳:۲۰:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۱۶
آیا معنی محرز شده را میدانی؟ محرز شده یعنی ثابت شده! اونوقت این اثبات توسط کدام دادگاه صالحه انجام گرفته؟! وقتی درخواست تسکیل دادگاه داری، پس محرز نشده و طرف متهم است!!!
ناشناس۳۳۱۵۱۳۷۱۳:۴۰:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۱۵
فساد چای دبش در سالهای 98 تا 1400 صورت گرفته روحانی باید در این مورد پاسخگو بشد.
ناشناس۳۳۱۵۲۶۱۱۴:۴۹:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۱۵
البته اعضای دولت قبل در مورد این فساد بیانیه و توضیحاتی داده اند .
حسين۳۳۱۵۱۷۰۱۳:۵۷:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۱۵
دولت بعدي هم بعضي از فسادهايي را كه الان در حال انجام است را رونمايي خواهد كرد.
انزلی چی۳۳۱۵۱۹۱۱۴:۱۵:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۱۵
تراز بانک ملی ایران (( 1200 میلیارد تومان )) اعلام شده اما مبلغ اختلاس شده در پرونده چای دبش بیش از (( 1500 میلیارد تومان )) است یعنی تقریباً 20% بیش از تراز بانک ملی ایران !
صمصام۳۳۱۵۱۹۶۱۴:۱۶:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۱۵
اسامی اون 60 تا مدیر رو اعلام کنید همان 60 تا مدیری که برکنار کردین بگذارید مردم با اینها آشنا بشوند بدانند که اینها کی اند به کجا وصل اند حزب و دار و دسته شان چیست و کیست ؟!
ناشناس۳۳۱۵۶۵۲۲۲:۵۴:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۱۵
و محل کار فعلی آن ۶۰ نفر مدیر ؟
ناشناس۳۳۱۵۲۱۲۱۴:۱۹:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۱۵
کلا همه چیزهای بد همیشه برای دولت‌های قبله و همیشه دولتهایی که سر کارند خوبند علی الخصوص اینکه دولت‌های که سر کارند با صدا وسیما و حکومت‌هم راستا باشند بابا همه دولت‌ها ومجلسها مال این نظام و این حکومت هستند اینقدر مردم را نپیچونید
ناشناس۳۳۱۵۲۲۱۱۴:۲۱:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۱۵
بازی ما خوبیم و بقیه بد شروع شد.
ناشناس۳۳۱۵۳۷۱۱۷:۰۹:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۱۵
فقط احساسات جریحه دار شد؟
ناشناس۳۳۱۵۴۳۷۱۸:۵۶:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۱۵
هر کسی بوده بگیرید و اعدامش کنید
ناشناس۳۳۱۵۴۹۸۲۰:۲۹:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۱۵
«وَالسَّارِقُ وَالسَّارِقَةُ فَاقْطَعُواْ أَيْدِيَهُمَا جَزَاء بِمَا كَسَبَا نَكَالًا مِّنَ اللّهِ وَاللّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ؛ [۳] دست مرد دزد و زن دزد را، به کیفر عملی که انجام داده‌اند، به عنوان یک مجازات الهی، قطع کنید. و خداوند، توانا و حکیم است.»...قطع دست مجازاتی است که براساس قانون مجازات اسلامیِ حکومت جمهوری اسلامی ایران و آیهٔ ۳۸ سورهٔ مائده، در مورد دزدها اعمال می‌شود. براساس ماده ۱۹۸ قانون مجازات اسلامی، حکم قطع دست دربارهٔ سارقی اجرا می‌شود که به حد بلوغ شرعی رسیده باشد، در حال سرقت عاقل باشد و بداند که مال غیر است و ربودن آن حرام است.
ناشناس۳۳۱۵۵۰۹۲۰:۳۸:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۱۵
قطع دست مجازاتی است که براساس قانون مجازات اسلامیِ حکومت جمهوری اسلامی ایران و آیهٔ ۳۸ سورهٔ مائده،[۱] در مورد دزدها اعمال می‌شود.[۲] براساس ماده ۱۹۸ قانون مجازات اسلامی، حکم قطع دست دربارهٔ سارقی اجرا می‌شود که به حد بلوغ شرعی رسیده باشد، در حال سرقت عاقل باشد و بداند که مال غیر است و ربودن آن حرام است. همچنین در این قانون آمده‌است که سرقت در سال قحطی صورت نگرفته باشد، سارق مال را به عنوان دزدی برداشته باشد و مال دزدی از اموال دولتی و وقف و مانند آن که مالک شخصی ندارد نباشد و ارزش آن هم از یک چهارم گرم طلا بیشتر باشد.[۲]
ناشناس۳۳۱۵۶۰۱۲۱:۵۵:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۱۵
همه چی روشنه نیازی به توضیح نیست
ناشناس۳۳۱۵۸۷۳۱۰:۱۳:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۱۶
اینکه این دولت همه چیز را بندازد گردن دولت قبل خیلی درست نیست بیش از دو سال استکه قدرت را به دست گرفته اند و همش دولت قبل
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  5. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  7. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  8. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  9. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  12. دور باطلی که تمامی ندارد!

  13. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. تضادی عجیب و پر ابهام!

  16. برای این عکس شما تیتر بزنید

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  21. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  22. سقوط در آغوش پهلوی!

  23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  25. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

آخرین عناوین