کدام خطوط مترو برای تردد معلولان مناسب‌تر است؟

  4020912030

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اعلام خطوط مناسب مترو برای تردد معلولان، گفت: ۶۰ درصد از ۱۵۵ ایستگاه خطوط هفتگانه مترو تهران و حومه به امکانات لازم برای سهولت در تردد معلولان و افراد خاص تجهیز شده‌اند.

کدام خطوط مترو برای تردد معلولان مناسب‌تر است؟

به گزارش تسنیم، مسعود درستی با اشاره به اینکه 155 ایستگاه مترو در پایتخت وجود دارد که در تسهیل ترافیک شهر تهران بسیار تاثیرگذار است، اظهار کرد: 92 ایستگاه معادل 60 درصد از 155 ایستگاه خطوط هفت‌گانه مترو تهران و حومه به امکاناتی چون آسانسور، خطوط بساوایی، نشانه، علائم و میله‌های دستگرد به منظور سهولت در تردد معلولان و افراد خاص تجهیز شده‌اند.

وی افزود: خط  5 از منظر پوشش هر 2 سکو توسط آسانسور با میزان 92 درصد، خط یک با 62 درصد و خط 2 با 59 درصد، مناسب‌ترین خطوط برای ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت هستند.

درستی تصریح کرد: در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به مناسب‌سازی مترو برای معلولان شده و در این راستا، افتتاح ایستگاه‌های جدید منوط به داشتن آسانسور شد تا افرادی که با ویلچر وارد مترو می‌شوند با پله‌های ثابت یا برقی مواجه نشوند و بتوانند با آسانسور به سکوی ایستگاه برسند.

وی با اشاره به اینکه در ایستگاه‌های قدیمی مترو فضای کافی برای آسانسور در نظر گرفته نشده و در برخی از ایستگاه‌ها نیز آسانسورها به دلیل مشکل دریافت مجوز استاندارد، فعال نیستند گفت: از مجموع 155 ایستگاه در حال بهره‌برداری، 29 درصد، دارای آسانسور فعال و تحویل شده برای بهره‌برداری هستند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: همه 13 ایستگاه خط 5، دارای سطح شیب‌دار در ورودی ایستگاه هستند همچنین همه ایستگاه‌های واقع شده در این خط، در هر 2 سکو دارای آسانسور بوده و تنها آسانسور ایستگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی تحویل نشده است؛ بنابراین می‌توان گفت این خط برای استفاده افراد دارای معلولیت به‌ویژه معلولان حرکتی، مناسب است.

درستی افزود: از مجموع 32 ایستگاه واقع شده در خط یک متروی تهران نیز تعداد 20 ایستگاه دارای آسانسور است که دسترسی آسانسور 6 ایستگاه آن به یک سکو فراهم شده و ایستگاه پالایشگاه نیز فقط در تراز سالن فروش دارای آسانسور است و 19 ایستگاه شامل ایستگاه‌های کهریزک، شهید مفتح، حرم مطهرامام خمینی(ره)، شهید بهشتی، شاهد -باقرشهر، قیطریه، پالایشگاه، تجریش، شهرری، سعدی، علی‌آباد، شهدای هفتم تیر، جوانمرد قصاب، دکتر شریعتی، شهید بخارائی، قلهک، پایانه جنوب، امام خمینی(ره) و شوش در این خط دارای رمپ و یا ورودی همسطح هستند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اضافه کرد: در اجرای طرح مناسب‌سازی ایستگاه‌ها، روشندلان نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند و در مجموع در خط یک و دو 68 درصد، خط سه برابر با 44 درصد، خط چهار 65 درصد، خط پنج 33 درصد، خط شش 60 درصد و خط هفت برابر با 62 درصد دارای مسیر ویژه نابینایان هستند.

وی افزود: تمامی ایستگاه‌های جدید مترو باید هنگام بهره‌برداری به منظور رعایت حال معلولان و افراد کم توان مجهز به پله برقی و آسانسور باشد و در صورت تکمیل نشدن آسانسور، شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) متعهد شده که ظرف مدت سه ماه پس از بهره برداری نسبت به راه اندازی آسانسور در این ایستگاه‌ها اقدام کند.

درستی خاطرنشان کرد: بهبود و ارتقای سطح مناسب‌سازی مترو برای معلولان در دستور کار شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه قرار دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین