واکنش چمران به فروش طرح ترافیک در روز آلوده تهران

  4020912020

رئیس شورای شهر تهران به فروش طرح ترافیک در روز آلوده تهران از سوی شهرداری تهران واکنش نشان داد.

واکنش چمران به فروش طرح ترافیک در روز آلوده تهران

به گزارش تسنیم، مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در ارتباط با موضوع آلودگی هوا اظهار کرد: آلودگی هوا بحث دائمی شده و مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود آورده است، البته در جلسه قبلی شورای شهر تهران به بحث مازوت‌سوزی در شهر تهران پرداخته شد و اعضا در این زمینه تذکراتی را دادند و در ادامه نیز از سوی مسئولان مربوطه مازوت‌سوزی در تهران تکذیب شد.

وی تصریح کرد: پیش از این نیز بنده پیگیری‌هایی انجام داده بودم و مطلع هستم که حداقل مازوت‌سوزی را در نیروگاه‌های استان تهران نداریم و کارخانجاتی که نسبت به این مسئله بی‌دقت باشند، پلمب شده‌اند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به کیفیت سوخت افزود: در این ارتباط شرکت نفت اعلام کرده که گازوئیلی که در اختیار شرکت اتوبوسرانی قرار می‌دهد از استانداردهای لازم برخوردار است همچنین در ارتباط با بنزین نیز استانداردهای لازم بنا بر گفته مسئولان رعایت می‌شود.

چمران ادامه داد: موضوع آلودگی هوا تا زمانی که ما شاهد تردد بیش از حد خودروهای شخصی و کمبود حمل و نقل عمومی و تردد موتورسیکلت‌ها باشیم، ادامه خواهد داشت و بعد به همین منوال خواهد بود و این مسئله به امسال، سال گذشته و سال‌های آینده ربطی ندارد.

وی با اشاره به اینکه با تعطیل کردن مدارس و زوج و فرد کردن خودروها تاثیر چندانی بر کاهش آلودگی نخواهند داشت، گفت: همچنین امروز قرار بوده که طرح ترافیک فروخته نشود اما ظاهرا مسئولان به این موضوع دقت نکردند و اقدام به فروش طرح ترافیک کرده‌اند، اما همانطور که گفته شد باید به موضوع آلودگی هوا به صورت کلی توجه کرد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین به ورود اتوبوس‌های جدید به شهر تهران اشاره کرد و گفت: پیش از این قرار بود هزار دستگاه اتوبوس دیزلی و هزار دستگاه اتوبوس برقی وارد شود که بنا بر اعلام وزارت صنعت قرار است 2 هزار دستگاه اتوبوس برقی وارد پایتخت شود و ورود این اتوبوس‌ها و واگن‌های جدید و همکاری مردم می‌تواند منجر به کاهش آلودگی هوا در پایتخت شود.

چمران ادامه داد: در سال جاری نیز یک‌سوم بودجه شهرداری تهران به حوزه حمل و نقل عمومی اختصاص یافته که این موضوع بی‌نظیر است.

وی همچنین در ارتباط با موضوع مناسب‌سازی معابر جهت تردد معلولان و جانبازان گفت: در این حوزه کارهای گسترده انجام شده است اما به آن حدی که دلمان بخواهد نرسیده است و در این بخش علاوه بر شهرداری مجموعه خصوصی نیز باید به وظایف و مسئولیت خود عمل کنند.

در جلسه امروز بنا بر اعلام چمران قرار است قادری؛ رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت در صحن شورا حاضر و گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه مناسب‌سازی و ... ارائه کند، همچنین در ادامه جلسه امروز قرار است ناصر امانی؛ عضو شورای شهر تهران گزارشی از بازدید خود از یکی از محلات شهر تهران ارائه کند و در ادامه نیز اعضای شورای شهر تهران به سایر دستورات جلسه امروز خواهند پرداخت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین