بهادری جهرمی: رفع چالش ۳۰۰ نقطه پر تنش آبی در دستور کار دولت است

  4020911113

سخنگوی دولت گفت: رفع چالش‌های ۳۰۰ نقطه پرتنش آبی با اولویت‌بندی و آبرسانی به حدود ۱۰ هزار روستای کشور از اقدامات بزرگ در دست اجرای دولت است.

بهادری جهرمی: رفع چالش ۳۰۰ نقطه پر تنش آبی در دستور کار دولت است

به گزارش فارس، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت امشب در نشست هم اندیشی استادان، اعضای هیئت علمی، نخبگان و فناوران دانشگاه‌های خراسان جنوبی اظهارداشت: دولت سیزدهم در کنار مدیریت بحران‌های اقتصادی، سلامت، اجتماعی و ... که دشمنان بر ایران تحمیل می کنند، هرگز سرمایه گذاری برای آینده را فراموش نکرده است.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری فرمودند که این دولت فردا را قربانی امروز نکرده است و در حد توان سعی کرده بحران‌های به ارث رسیده را مدیریت کند افزود: حل چالش‌های ۳۰۰ نقطه پرتنش آبی با اولویت‌بندی و آبرسانی به حدود ۱۰ هزار روستای کشور از اقدامات بزرگ در دست اجرای دولت است.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت در زمینه توسعه قابلیت های تولید برق، ایجاد خطوط ترانزیتی، توسعه مسیرهای ارتباطی در مدل‌های مختلف، پیشران‌های اقتصادی نفت، مس و فولاد و پالایشگاه‌های مختلف سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی کرده است.

بهادری جهرم به ساخت و افتتاح پالایشگاه‌ها در کشور اشاره و خاطرنشان کرد:  نتایج این اقدامات که با محوریت مردم انجام شد، این بودکه بعد از یک دهه که رشد اقتصادی نزدیک صفر بود، طی ۲ سال گذشته میانگین رشد اقتصادی به بالای ۴.۵ درصد رسید.

وی تصریح کرد: رشد اقتصادی یعنی دولت هم به زیرساخت‌ها توجه دارد و هم در حد توان سرمایه‌گذاری می‌کند که آثارش آرام آرام ظهور و بروز می کند.

سخنگوی دولت گفت: دولت سیزدهم سرمایه‌گذاری در دانشگاه و آموزش و پرورش را نیز سرمایه‌گذاری زیرساختی می داند، در ابتدای فعالیت این دولت، آموزش و پرورش ۹ درصد بودجه کشور را داشت ولی امروز به ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در حوزه دانش بنیان چند هفته پیش مصوب شد که منابع صندوق نوآوری و شکوفایی از ۳۰ به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

بهادری جهرمی با اشاره به تشکیل صندوق‌های پیشرفت و عدالت در استان‌ها گفت: دولت توزیع منابع را به استان‌ها واگذار کرده و برای هر استان ۱۰ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده که این سهم دولت برای سرمایه‌گذاری است.

وی خطاب به دانشگاهیان با بیان اینکه سخنگوی بیانات شما در مجموعه دولت خواهم بود، افزود: دولت مردمی از جنس دانشگاه است و در مجموعه هیئت وزیران اکثریت آنان از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند.

سخنگوی دولت عنوان کرد: اشراف دولت سیزدهم به مسائل دانشگاهی و ارتباط با دانشگاه‌ها کم نیست، رئیس جمهور طی ۲ سال گذشته بیش از ۱۰ جلسه دانشگاهی برگزار کرده و من هم ۵۰ جلسه با دانشگاهیان داشته‌ام.

وی گفت: اعضای هیئت دولت بعد از دستور مقام معظم رهبری ارتباط خود را با جامعه دانشگاهیان تقویت کردند و هفته دولت گذشته نیمی از اعضای هیئت دولت در دانشگاه‌ها حاضر شدند و پاسخگوی دانشجویان و استادان بودند.

بهادری جهرمی ادامه داد: روز دانشجو امسال نیز این برنامه برقرار خواهد بود و اعضای هیئت دولت در دانشگاه‌ها برای پاسخگویی حضور می یابند.

وی گفت: یکی از بهترین و مهمترین رسالت‌هایی که در دانشگاه در کنار تعلیم و تربیت برعهده داریم، ارائه تحلیل درست از آینده و مبتنی بر واقعیت‌ها، نه فضای سازی رسانه‌ای و تجربیات گذشته، به دانشجویان است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: با رکود اقتصادی دهه قبل، آینده را قضاوت نکنیم بلکه با رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری که صورت می‌گیرد باید آینده را قضاوت کنیم.

بنابراین گزارش، جمعی از استادان دانشگاه‌ها، نخبگان و فن آوران استان خراسان جنوبی نیز در این نشست دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود در موضوعات مختلف را بیان کردند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    آخرین عناوین