روحانی می‌تواند هدایت جریان اصلاحات را برعهده گیرد؟/ واکنش شریعتمداری به توقیف کشتی‌های اسرائیلی

  4020911064 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

روحانی می‌تواند هدایت جریان اصلاحات را برعهده گیرد؟/ واکنش شریعتمداری به توقیف کشتی‌های اسرائیلی

روحانی می‌تواند هدایت جریان اصلاحات را برعهده گیرد؟

فردا نوشت: «برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب یک خط را دنبال می‌کنند؛ اینکه روحانی می‌تواند لیدر اصلاح‌طلبان باشد. کافی است به مطالب روزنامه شرق نگاه کنید یا سایت انتخابات یا توئیت‌های برخی خبرنگاران اصلاح‌طلب که چه طور طوری القاء می‌کنند که انگار روحانی شخصیت اول اصلاح‌طلبان است.

طیف‌هایی از اصلاح‌طلبان می‌خواهند به نوعی نمایندگی اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو و احیانا در آینده را از خاتمی بگیرند و به روحانی بدهند.

البته چنین هدفی پیش‌زمینه‌هایی هم دارد؛ از جمله آنکه نمی‌شود انکار کرد که دیگر خاتمی چندان تمایل به نقش‌آفرینی سیاسی ندارد و به نوعی بیشتر سیاست سکوت را پیشه کرده است.

بر خلاف خاتمی، روحانی تکاپوی انتخاباتی‌اش را افزایش داده و مشاهده می‌کنیم که خودش در انتخابات خبرگان نامزد می‌شود و ادعا می‌کند که می‌شود 50 تا 70 نفر را به مجلس فرستاد.

او رسما هم گفته است که می‌خواهد رضایت اصلاح‌طلبان را جذب کند. روحانی می‌گوید می‌خواهد لیست تهران بدهد و حزب اعتدال و توسعه به عنوان نزدیک‌ترین گروه سیاسی به او هم فعالیت انتخاباتی‌اش را آغاز کرده است و گفته می‌شود بیشتر کسانی که در تهران ثبت نام کرده‌اند از همین حزب هستند.

در این بین بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان که قصد ورود به انتخابات را دارند، روحانی را تنها گزینه‌ای می‌بینند که می‌شود با او اقداماتی در انتخابات انجام داد.

اما همه اینها با موانع مهمی روبه‌رو است که ممکن است هدف روحانی و نزدیکانش چه در میان اعتدالی‌ها و چه در میان اصلاح‌طلبان  را ناکام بگذارد. روحانی نه امروز که از همان سال92 هیچگاه مورد پذیرش قاطبه اصلاح‌طلبان نبوده است. اصلاح‌طلبان در سال92 صرفا با انگیزه‌ای سیاسی و به اصرار هاشمی رفسنجانی از او حمایت کردند...

 بسیار احتمالش ضعیف است که اکثریت اصلاح‌طلبان راضی به حمایت از او شوند و طبیعی است روحانی با نیروهایی محدود نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و حتما او نمی‌تواند لیدر جریان اصلاحات شود.

از سوی دیگر اصل شرکت در انتخابات برای طیف‌های مهمی از اصلاح‌طلبان هنوز در محل تردید قرار دارد و طبیعی است وقتی نیروهایی از اصلاح‌طلبان قائل به سیاست عدم مشارکت در انتخابات هستند، روحانی و اصلاح‌طلبان نزدیک توفیق مورد نظر را به دست نمی‌آورند.

نکته پایانی هم میزان محبوبیت روحانی در میان مردم است که بسیار پایین است و شاید نتوان کسی را یافت کرد که بگوید بار دیگر به روحانی رأی می‌دهم... به نظر نمی‌رسد که روحانی قابلیت نفر یک شدن اصلاح‌طلبان را داشته باشد و اندک نیروهای پیرامون او هم یا با روحانی شکست خواهند یا راه خودشان از او جدا می‌کنند.»

***

واکنش شریعتمداری به توقیف کشتی‌های اسرائیلی توسط یمن

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در این روزنامه نوشت: «آمریکا و اسرائيل برای مقابله با انقلابیون یمن، تقریباً از هیچ قدرت بازدارنده‌ای برخوردار نیستند.

آمریکا و متحدان غربی و منطقه‌ای خود یعنی عربستان و امارات و با همکاری اعلام شده رژیم صهیونیستی، نزدیک به ۸ سال با انقلابیون یمن درگیر بوده‌اند و از هیچ جنایتی علیه آنان خودداری نکردند ولی برخلاف آنچه انتظار داشتند نه فقط به هدف اصلی خود که حذف انقلابیون یمن بود نرسیدند، بلکه امروزه دولت انقلابی یمن به یکی از قدرت‌های مطرح و نقش‌آفرین منطقه نیز تبدیل شده است.

چرخه تجاری سالانه عبور کشتی‌ها از باب‌المندب -ورود به دریای سرخ و گذر از کانال سوئز- بیش از ۷۵۰ میلیارد دلار است. همه روزه حدود ۴ میلیون بشکه نفت از این تنگه عبور می‌کند. تعداد کشتی‌های عبوری از باب‌المندب ۲۵ هزار فروند در سال است. گردش تجاری سالانه رژیم صهیونیستی در بهره‌گیری از باب‌المندب و دریای سرخ حدود ۱۸ میلیارد دلار است و‌...

با یک محاسبه سرانگشتی می‌توان دریافت که حمله به کشتی‌های تجاری رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی و اروپایی آن برای این رژیم کودک‌کش و جنایت‌پیشه و همپیمانانش چه فاجعه‌ای در پی خواهد داشت.

آمریکا و متحدان اروپایي و صهیونیستی و عربی آن همان‌گونه که در جنگ ۸ ساله با انقلابیون یمن طرفی نبسته‌اند، اکنون هم از مقابله با دولت انقلابی یمن ناتوان و به مراتب آسیب‌پذیر‌ترند.

کما این که در مقابل توقیف و مصادره دو کشتی اسرائيلی کاری از آنها ساخته نبود. مخصوصاً آن که امروزه انقلابیون یمن علاوه‌بر روحیه انقلابی و شجاعت مثال‌زدنی، از تسلیحات پیشرفته‌ای برخوردارند که حریف به قول «یحیی سریع‌»، سخنگوی ارتش یمن «‌فکرش را هم نمی‌تواند بکند‌»... جا دارد خطاب به انقلابیون یمن گفت: بزن که خوب می‌زنی!»

***

علت برکناری کرباسچی از دبیرکلی کارگزاران چه بود؟

اکبر منتجبی سردبیر روزنامه سازندگی ارگان حزب کارگزاران در سرمقاله این روزنامه نوشت: «هنگامی که دو سال پیش در آبان سال ۱۴۰۰ که شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران، رای به تغییر غلامحسین کرباسچی دادند، عده‌ای این تغییر را درون حزبی تعبیر کردند که اتفاق خاصی هم نیفتاده است اما اکنون بعد از دو سال شاید بتوان صریح‌تر گفت که شکست حزب در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب عبدالناصر همتی برای کاندیداتوری بی‌تاثیر در این تغییر نبود.

همتی اگرچه از اعضای شورای مرکزی اولیه حزب بود و در سالیان بعد از حزب فاصله گرفت و پله‌های ترقی و مدیریتی را پیمود اما تلاش کرباسچی و برخی در حزب برای حمایت از او در انتخابات بی‌رمق ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و عدم توفیق در کشاندن مردم پای صندوق‌های رای به ویژه پس از آبان ۹۸ و اعتراضات ۹۶ به نظر می‌رسید برای کرباسچی هزینه‌زا باشد.

همین اتفاق نیز رخ داد چه آنکه در احزاب بزرگ، دبیرکل مسئول مستقیم سیاست‌ها و راهبردهایی است که انتخاب می‌کند و اگر حزب توفیق یابد، دبیرکل با قوت تمام برنامه‌های خود را پیش می‌برد و اگر در یک انتخابات شکست بخورد طبعاً مورد نقد قرار می‌گیرد. در کارگزاران سازندگی ایران نیز چنین شد کرباسچی علیرغم خواست و میل خود با رای شورای مرکزی تغییر کرد و سیدحسین مرعشی نیز علیرغم خواست و میل خود به دبیرکلی حزب انتخاب شد...

 از منظر بیرونی، مشهور است که کارگزاران سازندگی، حزب رئیس‌جمهور پروری است. برخی از افراد این حزب از اولین شورای مرکزی تاکنون در قد و قامت ریاست جمهوری بوده و هستند... در حال حاضر و برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۴ حزب کارگزاران سازندگی از هم اکنون سه کاندیدای بالقوه دارد سید حسین مرعشی اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی رفسنجانی.

اما این در شرایطی است که نظام سیاسی بخواهد که انتخاباتی مشارکتی با کاندیداهای متنوع گرفتند برگزار کند. اگر چنین رای و نظری وجود داشته باشد، کارگزاران هم می‌تواند نه تنها دبیرکل خود را در مقام کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۴ معرفی کند بلکه حتی می‌تواند معاون اول و اعضای دولت خود را نیز پیشاپیش اعلام کند زیرا همان‌طور گفته شد کارگزاران سازندگی انباشت تجربه‌های مختلف است.»

***

بخشنامه مهم معاونت حقوقی رئیس جمهور

به گزارش ایرنا، محمد دهقان معاون حقوقی ریاست جمهوری بند یک مصوبه سومین نشست هیأت پیگیری اجرای قانون اساسی در تاریخ ۲۱ مرداد امسال که توسط رئیس جمهور تأیید شده را به دستگاه های اجرایی ذیل قوه مجریه را ابلاغ کرد.

متن ابلاغیه به شرح زیر است:

«نظارت بر عدم مغایرت کلیه مقررات اعم از تصویب نامه ها و مصوبات شوراهای عالی که با امضای رئیس جمهور ابلاغ می شوند، با قوانین به ویژه قانون اساسی توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری انجام شود.

کلیه دستگاه ها و مراجع ذیل قوه مجریه با استفاده از ظرفیت واحدهای حقوقی متبوع خود حسب مورد از پیشنهاد یا ابلاغ اساسنامه ها، تصویب نامه ها، آیین نامه های دولتی و سایر عناوین مشابه که مغایر یا قوانین به ویژه قانون اساسی باشند، خودداری نمایند.»

این ممنوعیت مغایرت بخشنامه های دولتی با قوانین خصوصا قانون اساسی به کلیه تصویب نامه های هیأت دولت که از سوی دستگاه های اجرایی برای تصویب در هیأت وزیران پیشنهاد می شود، قابل تسری است و دستگاه پیشنهاد دهنده باید قبل از پیشنهاد تصویب آن در دولت، عدم مغایرت با قانون اساسی را بررسی کرده باشد.

***

درخواست‌های آژانس عبور از خط قرمز امنیت ملی ایران است

مشرق نوشت: «انتشار غیررسمی یک گزارش غیر تفکیک‌شده برجامی و پادمانی درباره فعالیت‌های هسته‌ای در کنار آخرین مواضع مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حکایت از دور جدیدی از تحرکات ضد ایرانی دارد، خبرگزاری رویترز با انتشار یک گزارش ادعا کرده است که به سند محرمانه آخرین گزارش گروسی درباره فعالیت‌های تأسیسات هسته‌ای ایران که در نشست هفته گذشته به ۳۵ کشور عضو ارائه‌شده بود دست پیداکرده است.

بر اساس این گزارش میزان اورانیوم غنی‌سازی شده با خلوص ۶۰ درصد از زمان آخرین گزارش این آژانس در ۴ سپتامبر با افزایشی ۶.۷ کیلوگرمی به ۱۲۸.۳ کیلوگرم رسیده است. در این گزارش ادعاشده است که هیچ پیشرفتی در رابطه با دو مشکل این نهاد با ایران حاصل نشده است و ممانعت ایران از نصب مجدد دوربین‌های نظارتی در سایت‌های هسته‌ای و عدم پاسخ‌دهی ایران در رابطه با منشأ ذرات اورانیوم یافت شده در دو سایت اعلام‌نشده ازجمله مشکلات بر سر راه آژانس هستند.

این گزارش هم‌چنین تأکید کرد است که هیچ پیشرفتی در رابطه با مسئله بازرسان اخراجی آژانس در ایران حاصل نشده است. آژانس اقدام ایران در اخراج بازرسان آلمانی را «نامتناسب و بی‌سابقه» خواند و قید کرده است که این اقدام که ازلحاظ رسمی قانونی است به شکلی از سوی ایران اجراشده که تأثیری جدی بر روی توانایی آژانس مبنی بر انجام مؤثر فعالیت‌های راستی آزمایی در ایران به‌ویژه در تأسیسات غنی‌سازی می‌گذارد. هم‌چنین مدیرکل آژانس اقدام ایران علیه بازرسان این نهاد را محکوم کرد...

بررسی محتوای گزارش رویترز در کنار سخنان رافائل گروسی مؤید آن است که گویی تهران الزام به پاسخ‌گویی کامل درباره سؤالات آژانس در سه منطقه ادعایی را دارد، درحالی‌که همکاری ایران با آژانس در چارچوب به موافقت‌نامه پادمان جامع (CSA) است، آژانس (تروئیکای اروپایی بعلاوه آمریکا) اگر نیاز به همکاری بیشتر دارد باید توقعات ایران در توافق ۲۰۱۵ را عملی کند. آنچه امروز آژانس در همکاری بیشتر و کافی از ایران طلب می‌کند برخلاف منافع امنیت ملی بوده و عبور از این خطوط قرمز امکان‌پذیر نخواهد بود.»

***

مجلس خبرگان باید بیشتر در رسانه ها فعال باشند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت‌الله محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان در گفت‌وگویی، در پاسخ به این سوال که چرا اینطور به نظر می‌رسد که طیف نظریات خبرگان در مجلس خبرگان دیده نمی‌شود، و این مجلس به لحاظ تفکر یک دست هستند، اغلب آنها نماینده ولی فقیه بوده و هیچ جنب و جوش خاصی هم ندارند، اظهار کرد: نمایندگان ولی فقیه که از ائمه جمعه هستند در کل حدود بین ۳۰ تا ۳۵ نفر مجلس خبرگان را تشکیل می‌دهند.

آیت الله اراکی افزود: در این مجلس همه نمایندگان به ارائه نظریات خود می‌پردازند و تکثر افکار وجود دارد و این طور نیست که بین نمایندگان تک نظری رخ دهد، در پایان هم پس از بیان نظرات متفاوت از نمایندگان رأی گیری می‌شود و طبق رأی و نظر اکثریت نمایندگان، تصمیم‌گیری می شود.

 وی در زمینه ضعف رسانه‌ای مجلس خبرگان رهبری توضیح داد: رسانه اولویت‌های خودش را دارد؛ ‌لذا رسانه‌های ما هم کمتر انگیزه دارند به سراغ این مجلس بیایند. اما اینکه خود مجلس خبرگان چرا متصدی نمی‌شود دو سبب دارد؛ یکی اینکه وظایف زیادی که درباره زندگی روزمره مردم باشد، ندارد و اساسا کار مجلس خبرگان به گونه‌ای است که شاید سالی یک بار نیاز باشد، گزارش دهد.

نماینده استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: از طرفی با سالی یک بار گزارش دادن وظایف آن برای مردم جا نمی‌افتد، اما موضوع دیگر این است که برخی از مسائل این مجلس را نمی‌شود عمومی و برملا کرد. مثل اینکه اگر بخواهید شما بین علما تحقیقی در خصوص دارا بودن معیارهای رهبری برای خدای نکرده زمان بعد از رهبر انقلاب بکنید، رسانه‌های دشمن و مغرض همه نیروهای خودشان را در مساله‌دار کردن وی انجام داده و حتی تهدید امنیتی برای این فرد وجود دارد. ماهم این ایراد را به مدیریت مجلس خبرگان داریم که باید بیشتر در عرصه رسانه حضور پیدا کند و باید حضور خبرگان در رسانه قوی‌تر و پررنگ‌تر باشد.

***

سخنان سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان درباره  ائتلاف های انتخاباتی 

منوچهر متکی، سخنگوی «شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی» به ایرنا گفت: «شورای وحدت برای نشست و تبادل نظر با جریان‌های ولایی و اصولگرا همانند جبهه پایداری، شریان و مبنا، همانند شورای ائتلاف آمادگی دارد...

 شورای وحدت حرکت مستقل خود را دارد؛ هرگونه مشارکت احتمالی ما در رسیدن به فهرست مشترک، صرفا در محدوده نیروها و جریان‌های ولایی، ارزشی و اصولگرا خواهد بود. آقای روحانی، تابلوی مشخص سیاسی دارد و ما با وی، ضمن احترام، قرابت و زمینه‌ای برای حضور مشترک در انتخابات نداریم. آقای لاریجانی، تابلو، تشکیلات و حزبی برای ورود به انتخابات ندارد.»

 متکی در پاسخ به این سوال که «اگر احیانا افراد نزدیک به لاریجانی به شورای وحدت برای همکاری مشترک پیام بدهند، آیا شورای وحدت استقبال خواهد کرد؟» گفت :چنین پیامی دریافت نکرده‌ایم.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۱۱۱۴۶۲۱:۵۵:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۱۱
روحانی نمی تواند لیدر جریان اصلاحات و جایگزین خاتمی باشد خاتمی محبوبیت اجتماعی داشت اما روحانی اقبال مردمی ندارد.
ناشناس۳۳۱۱۷۱۳۱۴:۱۴:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۱۲
اصلا دیگه اصلاح طلبی وجود نداره جریان اصلاح طلب منحل شده حسن روحانی هم با کارگزاران بود و رفقای اونها بودند و از طریق حمایت اصلاح طلبها به رئیس جمهوری رسید کارگزاران اصلاح طلب نبودند ولی خود را به اصلاح طلبها چسباندند که رای بگیرند بعد از انتخاب روحانی هم مغرور شدند و به اصلاح طلبها بی توجهی کردند حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان امسال رای نخواهد آورد و از سیاست حذف خواهد شد خود اصلاح طلبها هم قبلا از سیاست کناره رفته اند خود عملکرد حسن روحانی و برخی اصلاح طلبها مثل عارف باعث از بین رفتن اصلاح طلبها شد چون کارگزارها و خود حسن روحانی رای خود را از شبکه اصلاح طلب می گرفتند الان اصلا کسی را ندارند که به آنها رای دهند
ناشناس۳۳۱۱۱۴۷۲۱:۵۵:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۱۱
ملت ایران نباید از یک سوراخ چند بار گزیده شوند ..
ناشناس۳۳۱۱۲۶۵۰۰:۵۳:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۱۲
اینها خودشان را به خواب زدن یا نمی‌دانند 20 سال هست با کارهای فراتر قانون حتی قانون خود آژانس خط قرمز ها عبور شده و هر بار بهانه الکی درست می کنند و ایران را در ویترین آژانس می گذارند؟!!
ناشناس۳۳۱۱۱۵۳۲۲:۰۱:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۱۱
درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم و درود بر انصارالله یمن.
ناشناس۳۳۱۱۲۴۴۲۳:۵۹:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۱۱
سال نو مجلس نو نمایندگان نو
ناشناس۳۳۱۱۸۵۷۱۶:۲۰:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۱۲
دوست عزیز! نمایندگان ادوار گذشته هم در آستانه سال نو وارد مجلس شده اند! لذا خواهشن شعارتو عوض کن.
ناشناس۳۳۱۱۲۴۵۰۰:۰۰:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۱۲
دستگاه های نظارتی توجه داشته باشند برخی نمایندگان مجلس در ماه های پایانی تخلف و رانت ایجاد نکنند
ناشناس۳۳۱۱۲۵۷۰۰:۳۰:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۱۲
ماه های پایانی دوره مجلس از خطرناک ترین زمان ها برای کشور می باشد زیرا اکثر نمایندگان مجلس باید از خانه ملت به خانه های خود بروند.
ناشناس۳۳۱۱۳۹۲۰۹:۲۶:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۱۲
این بندگان خدا در جبهه اصلاحات مجموعه از افراد بازنشسته و پا به سن گذاشته اند و با این سن و سال بهتر است که از سیاست فاصله بگیرند و به خانواده و سلامت خودشان توجه کنند.
امیر۳۳۱۱۵۰۵۱۲:۰۰:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۱۲
دولت روحانی البته از دولت فعلی بهتر است ولی هیچ جایگاهی بین مردم ندارد .
شهروند۳۳۱۱۵۶۰۱۲:۴۰:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۱۲
مجلس و دولت محترم برای اخذ مالیات از شهروندان افغانستانی چه تمهیدی اندیشیده اند
ناشناس۳۳۱۲۷۳۷۱۲:۵۴:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۱۳
ببخشید شما مگه شهروند افغانی هم تا حالا دیدی که بخواهند مالیات بدهند ؟ میلیونها افغانی غیرقانونی ریختن تو مملکت ماو اقتصاد و امنیت و بافت جامعه مارو ریختن بهم . دولت ایران باید با طالبان صحبت کنه و اینها رو بفرسته مملکت خودشون .
ناشناس۳۳۱۱۶۵۹۱۳:۴۴:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۱۲
ذوق زدگی بی خود در مورد آزاد سازی ۶ میلیارد دلار !!!!!
ناشناس۳۳۱۱۸۶۲۱۶:۲۶:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۱۲
با این ذوق زدگی ۷ میلیار دلار را به ۶ میلیارد دلار رسوندند و پزشو دادند که ما دلارها را آزاد کردیم ولی تا حالا نتونسته اند دلاری از آن خرج کنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

آخرین عناوین