دفتر اطلاع‌رسانی غزه: خواهان استقرار بیمارستان‌های صحرائی برای نجات ده‌ها هزار مجروح هستیم  

  4020910091

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه از کشورهای عربی و جهان خواست بیمارستان‌های صحرائی را در غزه برای نجات ده‌ها هزار مجروح و بیمار مستقر کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه اعلام کرد: ما از کشورهای عربی و جهان می‌خواهیم بیمارستان‌های صحرائی را برای نجات ده‌ها هزار مجروح و بیمار وارد غزه کنند. همچنین از آژانس امداد و کار آوارگان فلسطین (آنروا) می‌خواهیم فعالیت خود را در استان‌های غزه و شمال از سر بگیرد. ما رژیم اشغالگر و جامعه بین المللی به ویژه واشنگتن را مسئول مستقیم این جنگ وحشیانه می‌دانیم.

در بیانیه این دفتر آمده است: فلسطینی‌هایی که امروز در حملات رژیم صهیونیستی زخمی شدند به ۳۷ هزار مجروح از آغاز جنگ غزه اضافه می‌شوند. تلاش نهادهای بین‌المللی که در نوار غزه فعالیت می‌کنند، کافی نیست. نوار غزه به ۱۰۰۰ کامیون کمک و میلیون‌ها لیتر سوخت در روز نیاز دارد. کمک‌هایی که طی آتش بس وارد نوار غزه شد، بیشتر از یک درصد از نیازهای نوار غزه را برطرف نکرد. ملت ما همچنان از سیاست گرسنه نگه داشتن عمدی از سوی رژیم اشغالگر رنج می‌برد. ما هنوز هزاران جسد را از زیر آوارها بیرون نکشیده‌ایم. تعداد مفقودین در حملات رژیم صهیونیستی بیش از ۶۵۰۰ تن است. در حملات رژیم صهیونیستی ۶۱۵۰ کودک و چهار هزار زن شهید شدند. همچنین تعداد شهدای خبرنگار به ۷۳ تن رسید. رژیم صهیونیستی تاکنون ۶۰ درصد منازل و واحدهای مسکونی در نوار غزه را تخریب کرده است.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی با تمدید آتش بس مخالفت کرد؛ چراکه قصد داشت این جنگ متجاوزانه را علیه غزه ادامه بدهد.

از سوی دیگر، سخنگوی صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که حملات امروز رژیم صهیونیستی به غزه بسیار هولناک بود.

از سوی دیگر، اسامه حمدان، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگو با الجزیره گفت: فرصتی برای ادامه آتش بس وجود داشت اما رژیم اشغالگر کارشکنی کرد. رژیم اشغالگر بعد از اینکه توانست به چراغ سبز آمریکا دست یابد جلوی تمدید آتش بس را گرفت. ما به میانجیگران آمادگی خود را برای تمدید آتش بس اعلام کردیم و اکنون توپ در زمین آمریکا است.

اسامه حمدان گفت: رژیم اشغالگر دروغ می‌گوید و از ما خواست دو سرباز را آزاد کنیم در حالی که این نقض بندهای توافق آتش بس بود. رژیم اشغالگر تمام تلاش‌ها برای تمدید آتش بس را ناکام گذاشت. حملات این رژیم شمال و جنوب نوار غزه را هدف قرار می‌دهد و تعداد شهدا در این دو منطقه به هم نزدیک است.

وی گفت: وزیر خارجه آمریکا از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه دفاع می‌کند. در حالی که می‌داند هیچگونه مناطق امنی وجود ندارد. فشار بر مقاومت هرگز آن را مجبور به قبول چیزی که با منافع ملت فلسطین در تضاد است، نخواهد کرد. مواضع آمریکا همواره در جانبداری از اسرائیل بوده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. برای این عکس شما تیتر بزنید

  15. تضادی عجیب و پر ابهام!

  16. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  20. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  22. سقوط در آغوش پهلوی!

  23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  25. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

آخرین عناوین