بانوان تا پایان دوره شیردهی از بیمه سلامت برخوردار می‌شوند

  4020822069

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بانوان تا پایان دوره شیردهی به‌صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، انسیه خزعلی صبح امروز در جمع مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان همدان اظهار داشت: برای فرهنگ‌سازی و تحول در فرهنگ جامعه در کارگروه‌های مختلف مثل خانواده و محیط‌زیست، خانواده و سلامت و جمعیت، خانواده و تربیت و خانواده و مهارت‌های زندگی به‌صورت منسجم‌تری کار انجام می‌گیرد.

خزعلی عنوان کرد: نیاز است در محیط کار و جامعه یک حرکت خودجوش مردمی و همراهی مشاوران امور بانوان ادارات را داشته باشیم تا این موارد به ثمر برسد و در سال آینده شاهد باشیم که از بسیاری از نفوذها و خلأهای فرهنگی در حوزه خانواده جلوگیری شده باشد.

وی با بیان اینکه با وجود تصور عمومی بیشتر معضلات اجتماعی ریشه فرهنگی دارند، تصریح کرد: باوجود اینکه در موضوع جمعیت برخی علل اقتصادی را ذکر می‌کنند؛ اما تنها 30 درصد آن اقتصادی و بخش عمده‌ای فرهنگی است که نیاز است فرهنگ‌سازی انجام بگیرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی مسئله بسیار مهمی است که باید به آن پرداخته شود، عنوان کرد: در حال حاضر برای مسئله طلاق به‌عنوان یک آسیب اجتماعی برنامه مدونی برای چهار سال اول زندگی و مشاوره در این چهار سال داریم که در دو استان به‌صورت جدی انجام می‌شود و اگر همدان هم داوطلب باشد می‌توانیم این برنامه را در این استان داشته باشیم.

خزعلی در بخشی دیگری از سخنانش به برخی از برنامه امور بانوان و خانواده ریاست‌جمهوری در استان‌ها اشاره کرد و افزود: در این راستا می‌توان به موضوعات آموزش خانواده، فرهنگ و سبک زندگی در قالب کارگاه‌هایی برای والدین، آموزش‌هایی برای دختران و هویت دختران، پشتیبانی از خانواده‌ها، پشتیبانی از دهه شصتی‌ها و غیره اشاره کرد.

 وی عنوان کرد: مقرر شده بانوان تا پایان دوره شیردهی به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند و در صورت عدم اجرا توسط دستگاه‌ها باید گزارش داده شود.

 معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه بخشی از قانون جوانی مربوط به اعتبار و بودجه است، عنوان کرد: آن بخشی که ارتباطی با بودجه ندارد باید در ادارات اجرا شود و این مهم در عملکرد ادارات لحاظ می‌شود.

 خزعلی ضمن اشاره به مطالبه برخی از بانوان مبنی بر ایجاد مهدکودک در ادارات، اظهار  داشت: وجود مهدکودک در ادارات از مواردی بوده که مکرر نامه‌نگاری شده که برخی ادارات مکان و برخی بودجه آن را نداشتند و برخی هم ایجاد کردند.

 وی با بیان اینکه امیدواریم موضوع مهدکودک در ادارات با پیگیری‌های امور بانوان ادارات به ثمر برسد، گفت: پشتیبانی‌های لازم به‌وسیله بخشنامه و ابلاغ انجام شده است و اگر در ادارات انجام نمی‌شود، اطلاع‌رسانی شود که پیگیری کنیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه یک درصد از بودجه ادارات مربوط به امور بانوان است، افزود: مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی باید این بودجه را برای اجرا و پیشبرد برنامه‌های مربوط به بانوان اختصاص دهند و امیدواریم ایجاد امکانات برای زنان روستایی در برنامه هفتم توسعه به مرحله نهایی برسد.

 وی با بیان اینکه یکی از وظایف ما این است که عدالت را به‌صورت فراگیر و جنسیتی رصد کنیم، مطرح کرد: مسئله روستاها بسیار مهم است و موضوع پرداختن به روستاها و مهاجرت معکوس و حمایت و پشتیبانی از زنان روستایی را در برنامه داریم و امیدواریم در برنامه هفتم که به‌صورت ویژه دیده شده هم به مرحله نهایی برسد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در مورد مطالبه برخی از بانوان حاضر در جلسه مبنی بر حق عائله‌مندی و اولاد، تصریح کرد: درباره این موضوع از سوی بانوان کارمند نامه‌ای به ما نرسیده و تنها به‌صورت شفاهی مطرح می‌شود درحالی‌که اگر مطالبه مستند و درخواست عمومی باشد، بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد.

خزعلی با بیان اینکه کاهش ساعات کاری بانوان، دورکاری و بازنشستگی پیش از موعد باعث می‌شود کارفرمایان به‌راحتی کارمند زن نگیرند و تصور کنند برایشان صرفه اقتصادی ندارد هر چند توجیه می‌کنیم که این یک سرمایه‌گذاری و کار اقتصادی برای آینده کشور است؛ اما متأسفانه نگاه‌های اقتصادی صرف این مسائل را باعث می‌شود، تصریح کرد: طرحی داریم که بتوانیم برای مادران روزهای محدودی را به‌عنوان استعلاجی فرزندانشان بگیریم که امیدواریم به نتیجه برسد و مورد تصویب قرار بگیرد.

به گزارش تسنیم، در این نشست تعدادی از مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی برخی از مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند که ناعادلانه بودن مزایا، بازنشستگی با 25 سال خدمت، نداشتن حق عائله‌مندی و اولاد، نداشتن امکانات رفاهی و تفریحی از جمله مشکلات مطرح شده در این نشست بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین