انتقاد روزنامه اصولگرا از ردصلاحیت‌ها/ توضیح جبلی درباره حواشی برنامه «به افق فلسطین»

  4020821031 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

انتقاد روزنامه اصولگرا از ردصلاحیت‌ها/ توضیح جبلی درباره حواشی برنامه «به افق فلسطین»

انتقاد روزنامه اصولگرا از ردصلاحیت‌ها

فرهیختگان نوشت: «بازشدن پنجره انتخاباتی و ایجاد فضا برای احزاب و گروه‌های سیاسی در راستای نقش‌آفرینی در انتخابات مجلس، می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی در افزایش مشارکت و ایجاد و شور و نشاط انتخاباتی داشته باشد.

با این حال و در‌حالی‌که فعلا در مرحله اولیه بررسی صلاحیت‌ها هستیم و در حالی که برخی از چهره‌های به‌نسبت شناخته‌شده اصلاح‌طلبان که در انتخابات ثبت‌نام‌ کردند، ردصلاحیت شدند این گزاره از جانب کارشناسان و تحلیلگران مطرح می‌شد که همچنان نگرانی نسبت به کاهش قابل توجه مشارکت در انتخابات وجود دارد.

با توجه به اینکه اساسا میزان مشارکت در انتخابات‌های مجلس به نسبت پایین‌تر از انتخابات ریاست‌جمهوری است و با در نظر گرفتن کاهش مشارکت در انتخابات 98 مجلس، به‌نظر می‌رسد اهتمام جدی برای کاهش میزان مشارکت مردم در انتخابات اسفند وجود ندارد و در‌حالی‌که کمتر از پنج ماه تا انتخابات مجلس باقی مانده است، اعلام ردصلاحیت‌ چهره‌های معتدل‌تر اصلاح‌طلبان، این احتمال را به وجود می‌آورد که اتفاقات رخ‌داده در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 در حال تکرار است.

به‌نظر می‌رسد اگر اهتمام لازم در جریان بررسی صلاحیت کاندیداها صورت نگیرد و تلاش قابل‌توجهی برای افزایش اعتماد عمومی به مشارکت در انتخابات در میان نباشد، علاوه‌براینکه کشور در حال‌و‌هوای انتخاباتی قرار نمی‌گیرد، نمی‌توان انتظار داشت‌ مشارکت عمومی در انتخابات اسفند و با توجه به حساسیت‌های برگزاری آن تغییر قابل‌توجهی داشته باشد.»

پاسخ خبرگزاری دولت به ادعای ردصلاحیت گسترده

ایرنا نوشت: «در سیاست داخلی، احراز صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات مجلس دوره دوازدهم، سوژه خوبی در اختیار اصلاح‌طلبان قرار داده تا در ضمن متهم‌ساختن حاکمیت به یکدست‌سازی، منویات سیاسی خود را تحقق بخشند.

اصلاح‌طلبان طی چند روز اخیر و در واکنش به نتیجه بررسی صلاحیت تعدادی از داوطلبان انتخابات، فضاسازی سنگینی علیه عملکرد هیئت‌های اجرایی به راه انداخته‌اند و سعی دارند اینگونه در افواه جا بیاندازند که جمهوریت نظام توسط دولت سیزدهم، در حال رنگ‌باختن و تهی‌شدن از قالب معنا است؛ این در حالیست که عمده‌ی اعضای هیئت‌های اجرایی در سراسر کشور، مشتمل بر معتمدین مردمی هستند و این هیئت‌ها اساسا ذیل اراده مطلق دولت، اقدام نمی‌کنند.

وضعیت برساخته اصلاح‌طلبان در شرایطی است که بنابر اظهار نظر اخیر آقای شاهچراغی، رئیس ستاد انتخابات کشور از نزدیک به ۲۵ هزار نفر داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۱۴ درصد عدم تایید و ۱۴ درصد عدم احراز شده‌اند و بنابر اظهار نظر این مقام مسئول، عدم تایید و عدم احراز، به معنای رد صلاحیت نیستند.

محتوم و قطعی نشان‌دادن روند عدم احراز صلاحیت داوطلبان در حالی است که بنابر مر قانون، کسانی که صلاحیت‌شان در هیئت‌های اجرایی احراز نشده، می‌توانند به هیئت‌های نظارت استان که تحت نظر شورای نگهبان هستند، مراجعه کنند و اگر در هیئت‌های نظارت بر عدم احراز صلاحیت آن‌ها مهر تایید مجدد زده شد، پرونده‌شان به شورای نگهبان ارجاع خواهد شد.»

***

توضیح جبلی درباره حواشی برنامه «به افق فلسطین»

پیمان جبلی درباره تغییر تیم تولید برنامه به افق فلسطین به تسنیم گفت: درباره «برنامه به‌افق فلسطین» و حواشی‌ای که ایجاد شد، باید بگویم دیشب از بیروت حرکت کردم و امروز صبح رسیدم، دوستان در حال بررسی‌اند توضیحات بیشتری بدهند، اما ما استقبال می‌کنیم از هرگونه خلاقیت، نوآوری و برنامه‌هایی که با هدف تبیین دقیق و روشن به‌روزشده آرمان‌های انقلاب اسلامی و در رأس آنها یکی از مهمترین‌های آن که فلسطین باشد روی آنتن بیاید و ما استقبال کنیم. در مورد همکاری با عناصر، افراد و مؤسسات فعال در حوزه رسانه هم از روز اول گفتم و باز هم تکرار می‌کنم و این یک شعار نیست بلکه یک نیاز است. بار فرهنگ در کشور به‌قدری گسترده و سنگین است که صداوسیما با همه افراد و عناصرش به‌تنهایی نمی‌تواند به‌دوش بکشد، ما حتماً از همکاری مؤسسات رسانه‌ای، فرهنگی، افراد و عناصر رسانه‌ای فعال استقبال می‌کنیم و آن را هم ان‌شاءالله گسترش خواهیم داد.

روابط عمومی‌شبکه افق در اطلاعیه ای اعلام کرد: «حال که پس از چهار هفته تلاش شبانه‌روزی و سخت و قابل تحسین، تیم محترم تولید این برنامه خود تصمیم به توقف تولید گرفته اند، شبکه افق با هدف حفظ این ارزش افزوده رسانه‌ای در موضوع فلسطین و برای ادامه تولید این برنامه از تیمی جدید و حرفه‌ای بهره خواهد برد.

شبکه افق تاکید می‌کند که این "تغییر ناخواسته تیم تولید" برخلاف میل و اراده و خواست سازمان و شبکه افق بوده و در عین حال به آن احترام می‌گذارد و از همه عوامل این تیم تشکر و قدردانی می‌نماید. اگرچه حق گلایه دوستانه به این عزیزان را نیز برای خود محفوظ می‌داند که در شرایط سختی که بر مردم مظلوم غزه می‌گذرد و حماسه آفرینی جانانه جوانان مقاومت عرصه را بر رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی تنگ کرده توقف تولید این برنامه اقدام مناسبی نبود و لازم است همواره مصالح کلان و راهبردی بر تصمیمات و مصالح خرد غالب باشد.»

این در حالی است که شب گذشته مهدی عرفاتی، سردبیر این برنامه در توئیتر خود نوشت: «مدیریت شبکه افق تصمیم گرفت برنامه «به افق فلسطین» از شنبه ۲۰ آبان ماه با گروه دیگری ادامه پیدا کند. تیم طراح و تهیه برنامه در سازمان اوج به این تصمیم احترام می‌گذارد.»

همچنین سیدمحمود رضوی، مشاور فرهنگی رئیس مجلس و تهیه کننده سینما به تغییر سازندگان برنامه «به افق فلسطین» واکنش نشان داد و در توییتی نوشت:«یکبار به عزیزی عرض کردم آن‌طرف در حداقل اشتراکات با هم اتحاد و کار میکنند اما این طرف اینقدر درگیر خالص‌سازی می‌شوند که در اشتراک حداکثری یکدیگر را تحمل نمیکنند! این غم بزرگی است که بگویند؛ شبکه وابسته به یک نهاد انقلابی، سازمان برنامه ساز همان نهاد را تحمل نکرد!»

***

مجلس خبرگان فاقد شفافیت حداقلی است

هم میهن نوشت: «متاسفانه مجلس خبرگان هم از حیث متن مذاکرات و سخنان پیش از دستور و نیز از جهت دستور جلسات آن و از آن مهمتر سازوکار تایید و ردصلاحیت‌های علمی و عمومی، فاقد شفافیت حداقلی است. تقریباً هیچ حقیقتی از این مجلس را نمی‌توان براساس شواهد و قرائن و عملکرد و گفتارهای عمومی از آن دریافت. همه چیز غیرعلنی بحث و گفت‌وگو و تصمیم‌گیری می‌شود.

درحالی‌که می‌دانیم این مجلس از جهاتی مهمترین نهاد رسمی کشور است. تا آنجا که می‌دانیم، از تاریخ صدر اسلام اخبار و گزارش‌های پنهانی که مردم و جامعه آن روز در جریان آن قرار نداشته باشند، وجود ندارد.

هر چه هست، در فضای عمومی و شفاف بوده است. پس چگونه می‌شود که در عصر اطلاعات و جهان دیجیتال چنین فضای بسته خبری را با توجیهات گوناگون بتوان ایجاد کرد؟ آیا باید ده‌ها سال بعد منتظر بود تا دید که پشت صحنه ماجرا چه چیزی وجود داشته و چه اراده‌ای به شکل‌گیری این وضع منتهی شده است؟

عجیب اینکه به صراحت هم از محرمانگی مذاکرات و جزئیات مسائل دفاع می‌کنند. درحالی‌که آنان قرار است نماینده مردم در یک مسئله مهم باشند و این محرمانگی و سکوت خبری نافی اجرای این نقش است.»

***

کاهش خدمت سربازی باید با هماهنگی ستادکل باشد

احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو گفت : ما اگر در مجلس بخواهیم درباره مسائل نظام وظیفه تصمیم بگیریم حتما باید با ستادکل نیرو‌های مسلح هماهنگ کنیم؛ اگر دوستان در تلفیق با ستادکل هماهنگ کردند قطعا مصوبه نتیجه خواهد داد در غیر این صورت شورای نگهبان آن را ارجاع خواهد داد و نتیجه نخواهد داد.

وی افزود : من اطلاعی ندارم کمیسیون تلفیق برای مصوبات سربازی خود با ستادکل هماهنگی انجام داده است یا خیر. اما ستادکل نیرو‌های مسلح با کاهش خدمت سربازی به ۱۲ ماه موافقت نخواهد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد : اصل این مساله خوب است که با ستادکل بحث و مذاکره کنیم و به سمت سربازی حرفه‌ای برویم و به آن‌ها حقوق کامل بدهیم؛ ولی اینکه بدون هماهنگی کاری بکنیم و توقعات جوانان را بالا ببریم و برای کشور هزینه ایجاد کنیم کار درستی نیست.

گفتنی است کمیسیون تلفیق اخیرا مصوب کرد میانگین خدمت سربازی به 12ماه کاهش یابد.

کاهش خدمت سربازی در مجلس تصویب شد

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در ادامه بررسی مواد ارجاعی از کمیسیون تلفیق بند (ن) ماده ۱۰۲ لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند. این مصوبه در صورت تایید شورای نگهبان اجرا می شود.

طبق این مصوبه، ستادکل نیروهای مسلح به منظور تحکیم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی کشور، استفاده از ظرفیت‌های ملی و ایجاد انگیزه لازم برای جوانان در انجام خدمت وظیفه و رشد تعالی و توانمند سازی و افزایش مهارت های آنها در طول سالهای اجرای برنامه هفتم توسعه نسبت به کاهش خدمت سربازی به میانگین ۱۲ ماه و جایگزینی سایر عضویتها، تعیین تکلیف مشمولان غایب و دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاههای معتبر خارج از کشور که به تأیید وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و شورای عالی آموزش حوزه های علمیه می‌رسد اقدام نماید.

تبصره ۱– در راستای سیاست کلان ابلاغی افزایش جمعیت، مشمولان غایب و غیر غایب بالای ۳۰ سال و دارای ۲ فرزند یا بیشتر از خدمت وظیفه عمومی معاف می باشند.

***

آمار ثبت‌نام مجلس خبرگان اعلام شد

به گزارش ایسنا، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: با تمهیدات انجام شده در ستاد انتخابات وزارت کشور و فرمانداری های مراکز استان های سراسر کشور ثبت نام از داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری طبق زمان بندی مشخص شده در قانون با موفقیت به پایان رسید و در مجموع ۵۱۰ نفر از سراسر ایران اسلامی موفق به ثبت نام قطعی شدند که ۴۸ درصد آنان برای نخستین بار در این انتخابات شرکت می کنند.

اسلامی در مورد ترکیب سنی داوطلبان نیز گفت: آمار نشان می دهد داوطلبان ۴۰ تا ۵۰ سال ۳۴ درصد ، ۵۰ تا ۶۰ سال ۳۰ درصد، ۶۰ تا ۷۰ سال ۲۶ درصد و بالای ۷۰ سال ۱۰ درصد را تشکیل می دهند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: ۵۲ درصد از داطلبان سابقه حضور در انتخابات های قبلی مجلس خبرگان رهبری  را داشته اند و ۴۸ درصد نیز برای نخستین بار هست که در جمع داوطلبان این مجلس قرار می گیرند.

اسلامی با اشاره به اینکه تعداد ۶۵ نفر از نمایندگان مجلس خبرگان فعلی (دوره پنجم) نیز در جمع داوطلبان انتخابات برای ششمین دوره مجلس خبرگان مشاهده می شوند ، گفت : ۵۲ درصد از جمع داوطلبان ثبت نامی سابقه ایثارگری دارند.

***

اصلاح قانون انتخابات مجلس در میانه بررسی برنامه

تعدادی از نمایندگان برای اعمال تبصره یک ماده ۱۰۰ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس مبنی بر اولویت‌ بررسی طرح اصلاح بند یک ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را داشتند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز کلیات و جزئیات طرح اصلاح بند ۱ ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

در ماده واحده این طرح امده است: به انتهای بند ۱ ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی عبارت «ارجاع و پیگیری تقاضاهای مردم به دستگاه های اجرایی و مراجع قانونی و همچنین پیگیری امور حوزه انتخابیه از شمول این حکم مستثنی است. این حکم از زمان تصویب لازم الاجرا است.» اضافه می شود.

در بند ۱ ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده است که، علاوه بر جرائم مندرج در سایر مواد این قانون، ارتکاب رفتارهای زیر در فضای مجازی یا واقعی جرم محسوب و مرتکب به مجازات درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس و محرومیت از داوطلبی در دو دوره نمایندگی مجلس محکوم می‌شود:

۱- هرگونه خرید و فروش مستقیم یا غیرمستقیم رأی یا فعالیت و تبلیغات انتخاباتی مستقیم و غیرمستقیم از طریق توزیع اقلام و لوازمی که برای دریافت‌کننده جنبه انتفاعی داشته باشد، اعطای کمک‌های نقدی و غیرنقدی به اشخاص حقیقی و حقوقی، اماکن عمومی و مذهبی، هیأت‌ها و امور خیریه، اعطای وام، پاداش و یا امتیازات از زمان ثبت‌نام در انتخابات

تذکر امیرآبادی درباره مصوبه اصلاح قانون انتخابات مجلس

به گزارش ایسنا، احمد امیر آبادی نماینده مردم قم در جلسه نوبت صبح امروز یکشنبه مجلس در تذکری با اشاره به تصویب کلیات و جزئیات طرح اصلاح بند ۱ ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: در بند ۱۴ سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی رهبری آمده است که «ثبات نسبی قوانین انتخابات در چارچوب سیاست‌های کلی و تغییر ندادن آن برای مدت معتنابه، مگر به ضرورت و با تصویب تغییرات با رأی حداقل دوسوم نمایندگان مجلس شورای اسلامی». با توجه به اینکه الان تعدادی از نمایندگان مجلس از صحن خارج شده و به دولت رفته‌اند، تعداد دو سوم نمایندگان ۱۹۰ است.

وی با اشاره تصویب کلیات و جزییات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس با ۱۷۴ و ۱۷۷ رای، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سیاست‌های کلی انتخابات به صراحت آمده است که دو سوم نمایندگان مجلس باید رای بدهند و نیامده که دو سوم حاضرین، به نظر می‌رسد که مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان با ایراد مواجه شود؛ بر همین اساس از رئیس مجلس می‌خواهم اعلام تصویب مصوبه فوق را تصحیح کند.

تحصن نادران در اعتراض به هیئت رئیسه

به گزارش ایسنا، الیاس نادران در  جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس به نشانه اعتراض به عملکرد هیات رئیسه مجلس، مقابل جایگاه هیات رئیسه تحصن کرد و روی زمین نشست.

این تحصن یک ساعت طول کشید و در این مدت تعداد زیادی از نمایندگان با او صحبت کردند. در نهایت با وساطت حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس، نادران به تحصن خود پایان داد و روی صندلی خودش نشست.

ظاهرا الیاس نادران با وعده به جریان افتادن استعفایش به تحصن خود پایان داده بود.

با آغاز جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس، بار دیگر الیاس نادران در مقابل جایگاه هیات رییسه مجلس به تحصن نشست.

توضیحات قالیباف درباره درخواست استعفای الیاس نادران

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از پایان جلسه نوبت عصر امروز صحن مجلس در واکنش به تحصن الیاس نادران نماینده مردم تهران و درخواست این نماینده برای در دستور قرار گرفتن درخواست استعفایش به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: مصوبه آیین نامه داخلی مجلس درباره استعفا این است که این درخواست باید مدلل باشد و سپس به صحن ارائه شود؛ در این زمینه در هیئت رئیسه تصویب کرده‌ایم که موضوع استعفای نمایندگان را در اولین جلسه هیئت رئیسه مطرح کنیم و اگر دلیل پذیرفته شد، در اولین جلسه صحن آن  را اعلام وصول می‌کنیم.

وی با اشاره تحصن نادران مقابل جایگاه هیئت رئیسه صحن مجلس افزود: این موضوع را صبح نیز مطرح کردم اما این برادر عزیز انتخاب کردند که همین لحظه باید [استعفا] را بپذیرید درحالی که طبیعتاً ما باید بر اساس مقررات رفتار کنیم.

***

توصیه وزیر کشور به نمایندگان مجلس

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در جلسه شورای معاونین وزارت کشور که صبح روز یکشنبه برگزار شد، تاکید کرد: وزارت کشور و ستاد انتخابات، به عنوان مجری انتخابات از همه امکانات استفاده خواهند کرد تا بر اساس چهار مولفه سلامت، امنیت، شفافیت و رقابت  انتخابات اسفند به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی افزود: در دورهای گذشته گاهی مشاهده می‌شد که برخی نمایندگان سابق در دوره های نزدیک به انتخابات مسیر انتقاد از مدیران اجرایی را در پیش می‌گرفتند که این موجب کاهش مشارکت می شد. در این دوره انتظار می‌رود به رغم اینکه نمایندگان مجلس حق نظارت و سوال از مدیران اجرایی را دارند و انتقاد سازنده موجب رشد و بالندگی خواهد شد، اما مراقب باشند فضای انتقادی به فضای انتخاباتی وصل نشود که این کار ممکن است به مشارکت آسیب بزند.

وحیدی از همه گروه‌ها، جریان های سیاسی و شخصیت‌های تاثیرگذار خواست از امکانات و ظرفیت‌های خود برای تقویت مشارکت استفاده کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۹۰۹۶۴۲۰:۴۵:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۲۱
آیا شورای نگهبان جناب دکتر حسن فریدون معروف به حسن روحانی را با آن همه افتضاحات اجرایی برای مجلس خبرگان تایید میکند
ناشناس۳۲۹۱۲۳۴۰۷:۴۷:۰۷ ۱۴۰۲/۸/۲۲
با توجه به مدیریت دوستانتان باید به شرف روحانی درود فرستاد
ناشناس۳۲۹۱۲۷۹۰۸:۳۸:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۲۲
مردم باید تایید کنند. والسلام
ناشناس۳۲۹۰۹۷۴۲۰:۵۶:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۲۱
رسانه های اصولگرا با خودشان چند چندند؟! برادر حرفهاتون رو به کاسه میکردبن!
ناشناس۳۲۹۰۹۹۱۲۱:۱۴:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۲۱
هروقت مشارکت بالابود پایداری ها واصولگرایان عرصه را به رقبای خودباختند لذا اینها درصددهستند مشارکت پایین باشد
ناشناس۳۲۹۱۳۹۴۱۰:۱۴:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۲۲
تاریخ را درست بخوانید
ناشناس۳۲۹۱۴۶۴۱۱:۳۶:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۲۲
چه تاریخ چه جغرافی چه ادبیات و چه و چه را هم بخوانند باز نتیجه فرق نخواهد کرد. در فقدان حضور مردم اقلیتی با کمترین آرا وارد مجلس می شوند. نمونه اش مجلس یازدهم و مجلس ... و مجلس ... الی آخر.
ناشناس۳۲۹۱۴۵۳۱۱:۲۰:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۲۲
متاسفانه همین است و جز این هم نیست!
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۲۹۱۰۱۶۲۱:۴۶:۰۷ ۱۴۰۲/۸/۲۱
از نمایندگان جدید مجلس آینده که اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان را تشکیل خواهند داد درخواست طرحی و قانونی را در مجلس جدید تصویب کنند که هر نماینده بیش از دو دوره نتواند در مجلس حضور پیدا کند.
ناشناس۳۲۹۱۴۹۱۱۲:۰۴:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۲۲
یعنی اونهایی هم که در مجلس جدید بازم حضور پیدا کنند در همان ماه های اول باید جای خودشون را بدهند به بالاترین رای قبل از خودشون
ناشناس۳۲۹۱۰۶۶۲۲:۲۷:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۲۱
اگر کسی واقعا صلاحیت نداشته باشد یا صلاحیتش احراز نشود، نباید تایید صلاحیت شود در صد مشارکت بالا برود یا پایین
ناشناس۳۲۹۱۱۰۶۲۲:۵۹:۳۴ ۱۴۰۲/۸/۲۱
خبرگزاری دولت در ارتباط با رد صلاحیت ها گفته : «...... عمده‌ی اعضای هیئت‌های اجرایی در سراسر کشور، مشتمل بر معتمدین مردمی هستند و این هیئت‌ها اساسا ذیل اراده مطلق دولت، اقدام نمی‌کنند. میشه بفرمایند معتمدین کدام مردم ؟
ناشناس۳۲۹۱۵۸۸۱۴:۰۳:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۲۲
معتمدین فرمانداریها! چون معتمدین را فرمانداریها تعیین میکنند.
ناشناس۳۲۹۱۱۳۴۲۳:۴۸:۱۹ ۱۴۰۲/۸/۲۱
افزايش مشاركت و شور و نشاط انتخاباتي !!
ناشناس۳۲۹۱۱۶۲۰۰:۴۰:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۲۲
آفرین در رد صلاحیت ها که انشالله افراد درست تایید صلاحیت خواهند شد
ناشناس۳۲۹۱۵۸۳۱۴:۰۰:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۲۲
مثل همیشه!!!
ناشناس۳۲۹۱۱۷۲۰۰:۵۷:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۲۲
انتقاد روزنامه اصولگرا از رد صلاحيت ها ------------ سهراب سپهري : « من قطاري ديدم كه سياست مي برد و چه خالي مي رفت » ! ------------- --- ببخشيد برادر ! اين خط شعر از سهراب سپهري به چه معناست ؟ اگر شما ميداني بگو تا ماهم بدانيم كه از قديم و نديم گفته اند : « پرسيدن عيب نيست و ندانستن عيب است » ! --- نميدانم برادر ! بايد در اين شعر سهراب غور و تفكر كنم ، تا بعد برايت بگويم ! عجالتاً خدا نگهدار !!
ناشناس۳۲۹۱۱۷۶۰۱:۱۴:۱۶ ۱۴۰۲/۸/۲۲
بازی با کلمات ، عدم احراز صلاحیت یا رد صلاحیت به هر حال نتیجه فرقی نمیکنه ، جبلی هم با کلمات بازی کرده و از جوابگویی فرار کرده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  5. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  6. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  11. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  12. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین