پایگاه خبری میدل ایست مانیتور گزارش می دهد؛ روایتی از جنون و وحشی‌گری صهیونیست ها...

  4020808039 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

پایگاه خبری "میدل ایست مانیتور" در گزارشی می نویسد: «اسرائیلی ها به شدت دلگرم به حمایت های دولت آمریکا هستند و بر همین اساس نیز نوعی مصونیت را برای خود در اِعمال جرم و جنایت علیه مردم نوار غزه و کرانه باختری، در طی دهه های گذشته قائل بوده اند. در جریان تحولات اخیر و جاری نیز این دولت آمریکا بوده که به اسرائیل چراغ سبز نشان داده تا علیه مردم فلسطین دست به تجاوز و وحشی‌گری بزند.»

روایتی از جنون و وحشی‌گری صهیونیست ها...

به گزارش الف؛ پایگاه خبری "میدل ایست مانیتور" در گزارشی با اشاره به وحشی گری بی‌سابقه رژیم اشغالگر قدس در حمله همه جانبه به نوار غزه، سعی کرده به واکاوی ریشه ها و محرک های اصلی صهیونیست‌ها در قتل و کشتار مردم فلسطین در مدت اخیر بپردازد. رویدادی که با چراغ سبز صریح دولت آمریکا روی می دهد و البته که نتانیاهو و طیف افراطیون متحد وی نیز سعی دارند با پا گذاشتن روی خون مردم فلسطین، تا حدی حیات سیاسی خود را که در نتیجه عملیات "طوفان الاقصی" با شوک و بحران رو به رو شده و هر آن احتمال نابودی آن می رود، نجات دهند. معادله ای که در کلیت خود عملا صهیونیست ها را به سمت خشونتی جنون‌آمیز علیه مردم نوار غزه سوق داده است. 

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارش خود می نویسد:

«جهان در شرایط کنونی در حال تماشای حملات بی سابقه و وحشیانه اسرائیل علیه نوار غزه و نسل کشی این رژیم علیه مردم فلسطین است. رویدادی که بعضا به صورت مستقیم و از طریق رسانه های مختلفِ حاضر در نوار غزه به تصویر کشیده می شود و اسرائیل به صراحت اقدام به هدف قرار دادن غیرنظامیان و تحریب خانه ها و زیرساخت ها در نوار غزه می کند. علی رغم دامنه گسترده قتل و عام اسرائیل در نوار غزه، جامعه بین المللی(اشاره به دولت ها)، هنوز اقدامات موثری را در برخورد و تقابل با اسرائیل انجام نداده است. 

دستگاه های تبلیغاتی اسرائیل، این رژيم و نیروهای آن را به مثابه نیروهایی شکست ناپذیر تصویرسازی می کنند و عملا از اعمال سرکوب بی امانِ اسرائیل علیه مردم فلسطین و حملات وحشیانه آن علیه فلسطینی ها حمایت می کنند. این رویکرد سبب شده تا از تاریخ 7 اکتبر که عملیات طوفان الاقصی روی داد تا به امروز، شاهد ارتکاب به یک نسل کشی گسترده از سوی اسرائیل علیه مردم نوار غزه باشیم. 

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم اسرائیل که از اعتماد به نفس کاذبِ قابل توجهی نیز برخوردار است، به دنبال احیای تصویر تضعیف شده و مخدوش خود و البته منافعش بوده و درست به همین دلیل، دستور بمباران گسترده نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را صادر کرده است. 

نتانیاهو خیلی خوب می داند که پایان حیات سیاسی و دولتِ وی و همچنین پایان کارِ ژنرال های ارتش اسرائیل و مقام های نظامی دولتش، بسیار نزدیک است. آن ها نه فقط به دلیل شکست و ناکامی های تاخیر خود در مواجهه با مقاومت فلسطین باید پاسخگو باشند(به شهروندان اسرائیلی) بلکه این افراد به دلیل ارتکاب به جنایات جنگی نیز باید تاوان پس داده و محاکمه شوند. در این راستا، شگفت انگیز نیست که شاهدیم اکثریت مجروحان فلسطینی در نتیجه جنگ غزه را زنان، کودکان و سالمندان تشکیل می دهند. 

از ابتدای جنگ غزه، اسرائیل موجب کشته شدن بیش از 2700 کودک فلسطینی شده است. این افراد فقط یک عدد نیستند بلکه آن ها انسان هایی بوده اند که رویا، احساس، آرزو و خاطرات زیادی داشته اند. با این حال، آن‌ها در نتیجه بمباران گسترده مناطق مسکونی و راه‌ها در نوار غزه توسط نیروهای اسرائیلی، جان خود را از دست داده‌اند. 

نتانیاهو به صورت عامدانه سعی دارد تا یک اتفاق بی سابقه(در قالب ارتکاب به جنایات گسترده) را در نوار غزه رقم بزند. جنایتی که هیچکدام از مقام های سابق اسرائیلی قادر به انجام آن نبوده اند. وی بر آن است تا شاید از این طریق بتواند کورسویی از امید را جهت تداوم حیات و بقای سیاسی خود ایجاد کند. وی دستورِ نابودی بخش های گسترده ای از نوار غزه را داده است. منطقه ای که سال هاست در محاصره کامل زمینی، هوایی، و دریایی اسرائیل قرار دارد. او دستور داده تا جای ممکن از فلسطینی ها بکُشند. 

"توماس فریدمن"، ستون نویس روزنامه نیویورک تایمز اخیرا در مقاله ای، با اشاره به گزاره حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه گفته است که این اقدام، حرکتی پرریسک است. با این حال، او گفته است ایجاد یک منطقه حائل و انجام عملیات نظامی محدود می تواند به نفع اسرائیل باشد. موضوعی که می تواند به نتانیاهو نیز کمک کند تا در قدرت باقی بماند. 

اسرائیل سعی دارد تا به بهانه های مختلف، اقدامات خود علیه مردم فلسطین و جنایاتی را که جلوی چشم مردم جهان علیه فلسطینی ها انجام داده، توجیه کند و خود را از تمامی جرایمش تبرئه سازد. مقام های فلسطینی تاکنون بارها و بارها در مورد تبعات اجتناب ناپذیر اقدامات اسرائیلی ها نظیر خراب کردن خانه های مردم فلسطین، قتل و کشتار آن ها، نابودسازی زمین های کشاورزی فلسطینی ها، توسعه شهرک سازی ها در اراضی فلسطینی، اِعمال تحقیر روزانه علیه مردم فلسطین و تداوم محاصره همه جانبه نوار غزه، به مقام های اسرائیلی هشدار داده‌اند. با این حال، مشکل کار اینجاست که انگار رهبران اسرائیل فکر می کنند که می توانند بدون هرگونه هزینه و خسارتی برای خود به اشغالگریشان ادامه دهند. 

در عین حال، اینطور به نظر می رسد که اسرائیلی ها به شدت دلگرم به حمایت های دولت آمریکا هستند و بر همین اساس نیز نوعی مصونیت را برای خود در اِعمال جرم و جنایت علیه مردم نوار غزه و کرانه باختری، در طی دهه های گذشته قائل بوده اند. در جریان تحولات اخیر و جاری، این دولت آمریکا بوده که به اسرائیل چراغ سبز نشان داده تا علیه مردم فلسطین دست به تجاوز و وحشی‌گری بزند. هر کسی هم که در این فضا علیه اسرائیل دست به اعتراض می زند، دولت آمریکا به صورت تمام عیار از این رژیم حمایت می کند. 

قوانین حقوق بین الملل به مردمی که تحت اشغال زندگی می کنند، این حق را می دهد تا در برابر اشغالگر دست به مقاومت و نبرد بزنند و صرفا هم محدود به حفاظت از خود نباشند. جالب است که در جریان تحولات اخیر و اوج گیری جنگ و تنش میان مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل، شاهد آن بوده ایم که اسرائیلی ها و حامیان بین‌المللی شان، از حق اسرائیل جهت دفاع از خود سخن می گویند و از این طریق  به دنبال مشروعیت بخشی به جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین هستند. در واقع، در چهارچوب این معادله، غرب نوعی چراغ سبز را به اسرائیل نشان داده تا علیه مردم فلسطین که به دنبال آزادی و شرف خود هستند، دست به جنایت و کشتار بزند. 

دلیل اصلی تنش های جاری و کشتار ملت فلسطین، اشغال سرزمین های آن ها توسط اسرائیل است. اشغالگری که باید خاتمه یابد و ملت فلسطین نیز بایستی به حقوق خود برسند.»

لینک: 

https://www.middleeastmonitor.com/20231027-israeli-madness

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۷۸۶۰۳۰۲:۱۴:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۹
ایران و حزب الله لبنان در حق مردم غزه کوتاهی کردند.
ناشناس۳۲۷۸۸۵۹۰۹:۵۰:۰۱ ۱۴۰۲/۸/۹
شما چرا خودت کوتاهی می کنی؟ چرا بلیط نمی خری بری لبنان و از اونجا بجنگی با اسرائیل؟
ناشناس۳۲۷۸۹۸۶۱۱:۰۹:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۹
این همه کمک کردن و به موقعش وارد کارزار خواهند شد
ناشناس۳۲۷۹۰۱۹۱۱:۲۳:۱۲ ۱۴۰۲/۸/۹
اسرائیل غده سرطانی منطقه است و باید از روی نقشه کره زمین محو شود.
ناشناس۳۲۷۹۰۲۳۱۱:۲۳:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۹
نتانیابو جنایتکار جنگی است و باید محاکمه و اعدام شود.
ناشناس۳۲۷۹۲۹۸۱۴:۲۵:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۹
نظر مردم غزه درباره ایران و حزب‌ا... با نظر شما فرق داره!
ناشناس۳۲۷۸۶۱۱۰۲:۳۵:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۹
وقتی دشمنت رو نمیشناسی و وارد جنگ میشی !! همینه !
ناشناس۳۲۷۸۸۴۳۰۹:۳۸:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۹
مگر قبلا چی کار می کردن؟!!!! اما با عملیات پیش دستانه سراشیبی محو شدن سرعت دادی هیچ مردم جهان را هم یکدست کردی!
ناشناس۳۲۷۸۸۶۱۰۹:۵۱:۰۷ ۱۴۰۲/۸/۹
ارتش پنجم دنیا که حمایت ارتش های اروپا رو هم داره رو نمی شناختن؟ عجب؟ اتفاقا دقیقا می شناختن و باید دید چه هدفی رو از حمله اولیه دنبال می کردن
ناشناس۳۲۷۸۹۸۴۱۱:۰۸:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۹
اولا اسرائیل داشت بر خلاف پیمان های بین المللی باز قلمرو خود را گسترش می داد و این یعنی گرفتن تدریجی کل فلسطین دوما الان این قتل عام فلسطینی ها مانند حادثه کربلاست. الان هم کشتار فلسطینیان ماهیت آمریکا، انگلیس و فرانسه که حامیان اسرائیل هستند را برای جهانیان مشخص می کند.
ناشناس۳۲۷۹۰۱۶۱۱:۲۲:۰۱ ۱۴۰۲/۸/۹
اسرائیل تو کماست با تنفس مصنوعی امریکا زنده است.
ناشناس۳۲۷۸۷۴۸۰۸:۳۱:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۹
بیائید واقع گرایانه به این جنگ نگاه کنیم ، و بررسی کنیم برندگان واقعی این جنگ چه کسانی هستند و آیا حمله حماس به اسرائیل در اوج جنگ روسیه با اوکراین و چین با تایوان و اوضاع به هم ریخته سیاسی نتانیاهو ضرورت داشت ؟
ناشناس۳۲۷۹۱۵۹۱۲:۴۷:۴۳ ۱۴۰۲/۸/۹
کاش اونایی که پارسال اومدن کشور رو به هم ریختن مثل شما واقع بین بودن و می‌دیدن کارهاشون در اوج جنگ اوکراین و عادی‌سازی روابط با اسرائیل به نفع کیه!!
ناشناس۳۲۷۹۱۷۶۱۲:۵۲:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۹
ممکنه اینطوری باشه ولی دلیل اقدام فلسطینی‌ها این نبوده!
ناشناس۳۲۷۸۷۶۷۰۸:۴۸:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۹
الان غزه که دست اسرائیل بیفته آیا اونجا دیگه اشغال میشه یا به عربستان و مصر تحویلش میده؟ این که برا مردم غزه بد میشه یعنی غزه از فلسطین جدا میشه؟
ناشناس۳۲۷۸۸۸۰۱۰:۰۵:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۹
سال ها هست که غزه از این مرحله عبور کرده که بیفتد دست غیره!
ناشناس۳۲۷۹۰۶۷۱۱:۵۱:۰۸ ۱۴۰۲/۸/۹
غزه به تشکیلات خودگردان واگذار می شود و مصر و کشور های عربی هم حمایت می کنند . دقیقا همان اتفاقی که پس از سقوط دیوار برلین برای آلمان شرقی افتاد. اکثریت کشور های مسلمان ظرف دو سال آینده با اسرائیل روابط رسمی برقرار می کنند و کشور فلسطین تشکیل می شود.
ناشناس۳۲۷۹۲۷۶۱۴:۰۵:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۹
خوب تخیلاتی که اسرائیلی ها گفتند را اینجا تکرار می کنی!
ناشناس۳۲۷۹۱۶۹۱۲:۴۹:۴۶ ۱۴۰۲/۸/۹
داداش اول اجازه بده ببین اصلا اسرائیل می‌تونه غزه رو بگیره بعد نسخه بپیچ.
ناشناس۳۲۷۸۹۲۵۱۰:۳۰:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۹
رژیم اسراییل درنده خو است.
ناشناس۳۲۷۹۰۷۰۱۱:۵۳:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۹
حماس بر می دارد ویدئو 3 زن گروگان گرفته شده را پخش می کند که ناتانیاهو آتش بس کن! خوب چی فکر کرده! همین ویدئو بازنشر می شود که ایشان گروگان گیر هستند .
ناشناس۳۲۷۹۲۷۷۱۴:۰۶:۰۷ ۱۴۰۲/۸/۹
گروگان؟!!!!!!!!
ناشناس۳۲۷۹۳۰۲۱۴:۲۸:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۹
تا حالا هیچکس تو دنیا از این زاویه نگاه نکرده بود، فکر هم نکنم کسی دیگه غیر از شما از این زاویه نگاه کنه!
ناشناس۳۲۷۸۹۸۷۱۱:۰۹:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۹
بزودی فلسطین آزاد خواهد شد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین