حداد عادل: فعالیت سیاسی نباید محدود به ایام انتخابات باشد

  4020804074 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی در اولین همایش مبنا گفت: کار سیاسی ما نباید موسمی و مربوط به فصل انتخابات باشد که دو سه ماه قبل از انتخابات شعار دهیم و بعدش فراموش کنیم.

حداد عادل: فعالیت سیاسی نباید محدود به ایام انتخابات باشد

به گزارش فارس، غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی در اولین همایش 4 هزارنفری مبنا در حرم امام خمینی(ره) اظهار کرد: مایل هستم ادای احترام کنم به امام بزرگوار ما که با انقلاب اسلامی نه تنها در ایران در بلکه در جهان افق جدیدی پدید آورد، امیدوارم ما نیز وارثان خلفی برای شهیدانی باشیم که در رکاب امام به شهادت رسیدند.

وی تاکید کرد: موضوع مهم جهان اسلام این روزها بحث فلسطین و غزه است، درباره فلسطین و غزه سخن بسیار می‌توان گفت، پیش‌بینی جنگ فعلی نیز آسان نیست امیدواریم به سود اسلام و فلسطین تمام شود، آثار و نتایج این اتفاق قطعا تعیین‌کننده خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مبارزات مردم فلسطین گفت: شما را توجه می‌دهم به تحولی که در شیوه مبارزه مردم فلسطین به برکت امام و رهبری ایجاد شد، ما به خاطر داریم جنگ ۱۹۶۷ میلادی را، مبانی دعوت و شعارهای آن را و تحولی را که با انقلاب اسلامی در مبارزات مردم فلسطین پدید آمد.

حدادعادل افزود: مبارزات فلسطینی از مبنای قومیتی به مبنای اسلامی متحول شده و به همین علت مردمی‌تر و جهانی‌تر شده است، نکته دیگر این است که دنیای غرب همه را به تبعیت از نظم نوین جهانی دعوت می‌کند.

وی گفت: «هنری کسینجر» کتابی در مورد نظم نوین جهانی دارد که در آن همیشه انقلاب اسلامی و مردم ایران را متهم می‌کند که با نظم نوین جهانی هماهنگی ندارند، عده‌ای هم در داخل کشور این حرف را تکرار می‌کنند.

اتفاقات غزه چهره بی‌نقاب غرب را به رهبری امریکا به همه جهان نشان داد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این اتفاقات باید سوال کرد رژیم غاصب صهیونیستی از کدام یک از نظم‌های جهانی که امریکایی‌ها مدعی هستند، تبعیت می‌کند؟ آنچه امروز در غزه در حال وقوع است، یک فایده مهم دارد که آن است که چهره واقعی و بی‌نقاب غرب را به رهبری امریکا به همه جهان نشان داد، یعنی امریکا چهره کریه خودش را و غرب نیز چهره غیرانسانی خودش را نشان داد.

حدادعال بیان داشت: امام سال‌ها پیش در مورد برخی افراد داخلی فرمودند من امیدوارم آنهایی که خواب امریکا را می‌بینند خدا بیدارشان کند، این اتفاق در فلسطین خیلی‌ها را بیدار می‌کند، شهادت شهید سلیمانی در سال ۹۸ نیز خیلی‌ها را بیدار کرد، وقایع غزه از این حیث آثار مهمی دارد.

وی تاکید کرد: جریانات سیاسی هم بدانند که در برابر آنچه در منطقه و فلسطین رخ می‌دهد اگر در برابر جنایات رژیم صهیونیستی موضع شفاف نگیرند، فاصله آنها از مردم بیشتر خواهد شد.

کار سیاسی ما نباید موسمی و مربوط به فصل انتخابات باشد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی مسائل سیاسی داخلی نیروهای انقلاب ادامه داد: اولین تاکید بنده بر ضرورت کار تشکیلاتی و اجتماعی سیاسی است، حقیقت این است که ما در این ۴۴ سال پس از پیروزی انقلاب از حیث ایجاد تشکیلات سراسری کشوری سیاسی به اندازه لازم رشد نکردیم.

حدادعادل گفت: در مقایسه با نهادهای دیگر مثل دفاعی و امنیتی از حیث کار تشکیلاتی سیاسی عقب هستیم و احتیاج به یک تحول داریم، باید شبکه‌های تشکیلاتی وسیع ایجاد کنیم، کار سیاسی ما نباید موسمی و مربوط به فصل انتخابات باشد که دو سه ماه قبل از انتخابات شعار دهیم و بعدش فراموش کنیم.

وی اظهار داشت: برای دفاع از انقلاب و حفظ انقلاب و پیشرفت کشور باید دائم در کار سیاسی آگاهی‌بخش باشیم، وقتی یک عده وارد مجلس می‌شوند و دولتی تشکیل می‌شود، باید در بیرون از  مجلس و دولت عده فراوان‌تری برای پشتیبانی از آنان کار کنند، ما از این جهات ضعیف هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نکته دیگر در باب وحدت و ضرورت آن است، بنده به قرآن و سنت و سخنان رهبری اشاره نمی‌کنم، بلکه از عقل و وجدان همه نیروهای انقلابی گواهی می‌طلبم که آیا کسی هست که منکر باشد که شرط پیروزی ما وحدت است؟ این مطلب بدیهی است اما متأسفانه خیلی وقت‌ها ما منکر بدیهیات می‌شویم، ما تجربیات مثبتی داشتیم که با وحدت موفق و با تفرقه شکست خوردیم.

حدادعادل ابراز کرد: در انتخابات شورای شهر مشهد ۶ فهرست انتخاباتی توسط نیروهای انقلاب داده شد که با این اتفاق و تفرقه، شورا از دست نیروهای انقلاب خارج شد، ما در شورای ائتلاف سعی ما بر این است که ظرفی برای وحدت باشیم، رسیدن به الگوی شورای ائتلاف حاصل ۲۰ سال سعی و خطا در شورای ائتلاف سیاسی است.

درب شورای ائتلاف به روی همه نیروهای انقلاب باز است

وی تاکید کرد: اصل کار شورای ائتلاف دعوت به وحدت است، این شورا متعلق به هیچ حزب خاص و تشکیلات خاصی نیست، درب شورای ائتلاف به روی همه نیروهای انقلاب باز است، این شورا متعلق به انقلاب اسلامی است و به همه اصول انقلاب وفادار است، ما به وجود احزاب و تشکل‌های سیاسی در جامعه خود باور داریم، حالا برخی قوی و برخی ضعیف هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیا وقتی حزبی را تشکیل می‌دهیم حزب را برای خدمت به انقلاب می‌خواهیم یا انقلاب را برای حزب خود؟ هر حزبی که انگیزه واقعیش افزایش کارایی نیروهای انقلاب برای خدمت به انقلاب باشد، درب شورای ائتلاف به روی آن باز می‌باشد، لازم است که از هر عملی که به زیان جریان انقلاب باشد، خودداری کرد و سرمایه‌های خود را به حساب انقلاب بریزیم.

حدادعادل ادامه داد: اگر ما مجلس و دولت را به دست بگیریم ولی نتوانیم مشکلات را حل کنیم این پیروزی ارزش ندارد، ۱۱ اسفند یک فرصت مهم در کشور خواهد بود، همه ما باید تلاش کنیم مشارکت بالا در این انتخابات ایجاد شود، مسلما افزایش مشارکت مردم در انتخابات به سود کشور و انقلاب است، همچنین باید سعی کنیم یک مجلس انقلابی ایجاد کنیم، هم مشارکت بالا و هم مجلس خوب، مجلس انقلابی، متخصص و کارامد و به دور از شعارزدگی.

وی خاطرنشان کرد: مردم در مشکل هستند مانند گرانی، تورم و مسکن، اگر ما موفق در حل این مشکلات شویم، مشارکت هم بیشتر می‌شود، من باید عرض کنم که مجلس یازدهم که دو سال از عمرش مقارن بود با دولت اقای رییسی، مجلس موفقی بوده که نمره قبولی خود را از رهبری گرفته است، مجلس معدل قابل قبولی دارد، کلیت مجلس، انقلابی و خدمتگزار است.

مجلس یازدهم مجلس موفقی بوده است

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر می‌خواهید بدانید که مجلس انقلابی یعنی چه من مایلیم نمونه‌ای را عرض کنم، در اولین دوره‌ای که من وارد مجلس شدم رژیم صهیونیستی شرارت می‌کرد، یادم است یک وقتی یک جنایت فجیعی مرتکب شدند، بنده در ان مجلس نتوانستم نمایندگان مجلس را راضی کنم که یک بیانیه در محکومیت جنایت اسراییل صادر کنند، وقتی رهبری می‌فرمایند مجلس انقلاب، این انقلابی بودن مبتنی بر تجربیات گذشته و واقعیت هاست.

حدادعادل گفت: مجلس دستاوردهای قابل توجهی داشته است، که من به برخی اشاره می‌کنم؛ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، قانون حمایت از خانواده و جمعیت، قانون جهش تولید دانش بنیان، قانون رتبه بندی معلمان، اصلاحات گوناگون در قوانین اقتصادی، در قانون بیمه، بانکداری، مالیات و بودجه که بخشی از کارنامه مجلس یازدهم است.

وی گفت: آخرین بخش صحبتم مربوط است به رابطه ما به عنوان نیروهای انقلاب در شورای ائتلاف در مجلس با دولت محترم، ما این دولت را از خودمان می‌دانیم و کمک به این دولت را وظیفه خودمان می‌دانیم و موفقیت و مشکلات دولت را موفقیت و مشکلات خود می‌دانیم و وظیفه خود را حمایت از دولت می‌دانیم ما در هر صحنه‌ای چنین وظیفه‌ای داریم، به عنوان نمونه به ۲ نمونه از همکاری مجلس و دولت اشاره می‌کنم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افرود: مثل توزیع کالا در بین دهک‌های محروم کشور، این توزیع کالابرک الکترونیکی با نظم مناسب، ۲۰۰ هزار فروشگاه به این شبکه متصل هستند که این اقدامی است که در این فشارها، ۷ دهک فارغ از افزایش قیمت در کالاهای اساسی، کالا دریافت می‌کنند، نمونه دیگر همکاری‌ها، اصلاحاتی است که در قانون برنامه در حال انجام است، مجلس با واقع بینی در حال کمک به دولت دارهاز طریق اصلاحات در قانون است.

حدادعدل تاکید کرد: اجتماع امروز را برای تقویت وحدت نیروهای انقلابی ضروری می‌دانم، امیداورم مجلسی انقلابی‌تر، کارآمدتر و با تجربه‌تر داشته باشیم، آقای رییسی نیز تمایل داشتند که در این مجلس شرکت کنند که فرمودند از جانب من به حاضران در مجلس سلام من را برسانید، ما امیدواریم بتوانیم دست در دست هم در خدمت اسلام و قرآن و کشور باشیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  2. تضادی عجیب و پر ابهام!

  3. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  4. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  5. دیدار روحانی با وزرا و معاونان دولت یازدهم و دوازدهم

  6. رادان: برهنگی و عریانی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست

  7. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  8. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  9. اعلام جرم دادستانی علیه برخی خبرنگاران در پرونده نیکا شاکرمی

  10. پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها

  11. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  12. بانک مرکزی رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم را تکذیب کرد

  13. مسعود اسکویی درگذشت

  14. انصارالله یمن فیلم حمله پهپادی خود به کشتی آمریکایی را منتشر کرد

  15. حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت

  16. تاکید وحیدی بر استقبال مردمی از طرح نور فراجا/ ارزیابی معاون رئیسی از همکاری مجلس با دولت

  17. دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است

  18. خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله!

  19. واکنش رئيس صدا و سیما به موضوع عفاف و حجاب

  20. اینفوگرافیک/ کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟

  21. رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد

  22. زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود

  23. بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو/ دردسر ته سیگار مسافران

  24. ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق

  25. لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ دانشجویان بازداشت شدند

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. من عجله ندارم!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  19. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  21. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  22. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  23. سقوط در آغوش پهلوی!

  24. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  25. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  8. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  9. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  10. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  15. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  16. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  17. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  18. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

  24. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  25. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

آخرین عناوین