بورل: از دبیرکل سازمان ملل حمایت می‌کنیم

  4020804061

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تداوم واکنش‌های بین المللی به سخنان جنجالی دبیرکل سازمان ملل متحد پیرامون اشغال‌ فلسطین و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی بعنوان عامل اصلی تداوم درگیری‌ها در منطقه تصریح کرد که این اتحادیه به طور کامل از تفسیر و فعالیت‌های آنتونیو گوترش حمایت می‌کند.

بورل: از دبیرکل سازمان ملل حمایت می‌کنیم

به گزارش ایرنا، جوسپ بورل روز پنجشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: سخنان آنتونیو گوترش تحریف شده است.

وی با اشاره به فرازهایی از اظهارات دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد افزود: گوترش به روشنی اعلام کرد که زندگی تمام غیرنظامیان ارزش یکسانی دارند و قوانین بین‌المللی بشردوستانه پیش و پس از حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر) برای همه اعمال می‌شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: ما به طور کامل از فعالیت‌های گوترش و کارکنان سازمان ملل برای صلح و اقدامات بشردوستانه در خاورمیانه و سراسر جهان حمایت می کنیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد شب گذشته در جلسه شورای امنیت در عین حال که جانب حق را به طور کامل نگرفت و به مقاومت فلسطین حمله کرد اما در بخش دیگری از سخنان خود یک انتقاد ناچیز از رژیم صهیونیستی و عملکرد آن وارد کرد که صهیونیست ها تاب همین انتقاد را نیز نیاورده و به شدت به او حمله کردند و حتی خواهان استعفای او شدند.

گوترش در بخش انتقادی سخنان خود از رژیم صهیونیستی گفته بود: مهم است که بدانیم حملات حماس در خلاء و ناگهانی رخ نداده است. مردم فلسطین ۵۶ سال در معرض اشغال خفه کننده قرار گرفته اند. سرزمین آنها به طور پیوسته توسط شهرک ها بلعیده شده و گرفتار خشونت شده است. اقتصاد آنها خفه شده؛ مردم آنها آواره و خانه هایشان ویران شده است. امید آنها به یک راه حل سیاسی برای حل مشکلات آنها نابود شده است.

وی اظهار داشت: ما باید از همه طرف ها بخواهیم که به تعهدات خود در چارچوب بین المللی پایبند باشند و به آنها احترام بگذارند. در اجرای عملیات نظامی مراقب باشند تا از جان غیرنظامیان و بیمارستان‌ها محافظت کنند و از جمله به تاسیسات سازمان ملل که به بیش از ۶۰۰ هزار نفر فلسطینی پناه داده اند احترام بگذارند.

گلیعاد اردان نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در واکنش به سخنان گوترش مدعی شد: او شایستگی رهبری و دبیر کلی سازمان ملل را ندارد و فوری باید استعفا دهد. گفت‌وگو با این افراد که با عاملان جنایات علیه «اسرائیلی‌ها» همدردی می‌کنند، هیچ فایده‌ای ندارد.

بنی گانتس در واکنش به اظهارات گوترش گفته بود: روزگاری که دبیرکل سازمان ملل از تروریسم حمایت کند، برای همه دنیا روزگاری سیاه و تاریک خواهد بود و هیچ توجیهی برای کشتار غیرنظامیان وجود ندارد و کسی که در طرف درست تاریخ قرار نگیرد، مجازات خواهد شد و کسی که تروریسم را توجیه کند، شایسته نیست که به اسم جهانیان سخن بگوید!

سخنگوی نخست وزیر انگلیس هم دیروز در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا گفت که دولت لندن با تفسیر دبیرکل سازمان ملل متحد موافق نیست و « معتقدیم که حملات وحشیانه حماس هیچ توجیهی ندارد».

این همه عصبانیت از یک انتقاد ناچیز لفظی گوترش درحالی است که تاکنون شورای امنیت سازمان ملل در صدور قطعنامه یا حتی بیانیه ای برای جانبداری از ملت تحت اشغال فلسطین و محکوم کردن رفتار اشغالگران در این سرزمین تحت اشغال و حمایت کردن از حق مشروع این ملت برای مقابله با اشغالگری شکست خورده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  21. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین