چشم حامیان برجام روشن!

سامان مهراد، گروه سیاسی الف،   4020726072 ۵۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
چشم حامیان برجام روشن!

گذر زمان ثابت کرد که انتقادات مخالفین برجام به این توافق مبنایی بود و ریشه در واقعیت‌های موجود داشت نه از سر حب و بغض‌های سیاسی که جریان موافق برجام، منتقدین را با انواع و اقسام برچسب‌ها و اتهامات مورد نوازش قرار دادند! باید سال‌ها سپری می‌شد تا ابعاد این توافق خسارت‌بار و ماهیت یک‌طرفه‌اش آشکار شود و برهه کنونی، مقطعی است که واقعیت‌های توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ در حال آشکار شدن و جنبه‌های خسارت‌بارش در حال تحمیل شدن است.

با فرا رسیدن موعد کلید‌خوردن بند دوم غروب برجام که مربوط به رفع تحریم‌های موشکی و پهپادی است و حتی در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای‌امنیت سازمان ملل هم به آن اشاره شده، شورای اروپا به‌صراحت از عدم پایبندی خود به برداشتن محدودیت‌ها و تحریم‌های موشکی اشاره کرده و با وقاحت تمام از نقض این توافق سخن گفته است.

اگرچه اروپا پیش از این هم تنها در ظاهر خود را متعهد به اجرای برجام می‌دانست و می‌توان گفت که پس از اردیبهشت‌ماه ۹۷ و خروج ایالات‌متحده از این توافق، اروپا هم با پیروی از تحریم‌های وضع‌شده آمریکا رابطه اقتصادی خود با ایران را قطع و به‌نوعی به الزامات برجام تن نداد. اما اندک مزایای باقی‌مانده‌ای چون بندهای غروب که مربوط به رفع تحریم‌های تسلیحاتی بود، باعث شد تا مدافعین برجام روی این قضیه تکیه و از فواید اجرای برجام سخن گویند؛ مسئله‌ای که گذر زمان غلط‌بودن آن را ثابت کرد. 

۲۶ مهرماه آمد و اروپا نشان داد که هیچ اراده و میلی – حتی در ظاهر – برای پایبندی به این توافق ندارد و ثابت کرد که برجام به گورستان تاریخ هدایت شده و کوچک‌ترین مزیتی هم برای ایران ندارد. هر چند ممکن است برخی این‌گونه تعبیر کنند که اقدام نابخردانه دونالد ترامپ، توافق هسته‌ای را به این سرنوشت دچار کرد اما  در واقع ماهیت برجام به‌گونه‌ای بود که قابلیت اجرایی‌شدن نداشت و تکه پازلی از برنامه گسترده غرب برای تسلیم ایران بود. 

از برجام که خیر و منفعتی نصیب ایران نشد اما باید این تجربه شکست‌خورده را به‌عنوان سندی تاریخی و عبرتی پند‌آموز برای نسل‌های بعد تبیین کرد؛ برجامی که صنعت هسته‌ای را عقب راند، تحریم‌ها را گسترده و هدفمند کرد، اقتصاد را شرطی و زیر یوغ تحولات خارجی برد و فقط شرش دامن‌گیر ایران شد.
چشم حامیان و مدونین برجام روشن!

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۶۳۴۴۱۱۳:۵۱:۴۵ ۱۴۰۲/۷/۲۶
برجام و پایه‌گذاران آن ۱۰سال کشور را عقب انداختند
ناشناس۳۲۶۳۵۰۱۱۴:۲۹:۱۲ ۱۴۰۲/۷/۲۶
یه متخصص بیاد توضیح بده هزینه ای که ما برای صنعت هسته ای دادیم طی این چند دهه منطقی هست کشورها به سرعت در حال پیشرفت هستند ولی کشور ما با اینهمه پتانسیل جمعیت جوان و منابع طبیعی سرشار در این اوضاع و احوال به سر میبره، واقعا سود و زیان کردن و با محاسبات اینهمه هزینه به کشور وارد کردن الان از صنعت هسته ای چقدر در آبادانی کشور اثرگذاره ؟ اگر این دو دهه تحریم نبودیم سرانه کشور به چه صورت درمی آمد اینها رو کی حساب کتاب میکنه
ناشناس۳۲۶۳۵۸۴۱۵:۰۷:۴۰ ۱۴۰۲/۷/۲۶
فقط 447 کیلوگرم اورانیوم 20 درصد غنی شده که با برجام اکسید کردند در بازارهای جهانی 50 میلیارد دلار قیمت داشت هزینه و فایده برجام چی بود ؟!
ناشناس۳۲۶۳۵۸۹۱۵:۱۱:۰۶ ۱۴۰۲/۷/۲۶
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی و مشکلات اقتصادی برای کشور شد نتیجه فتنه و اشوب اصلاح طلبان در سال 88 بود.
ناشناس۳۲۶۳۵۹۲۱۵:۱۲:۲۶ ۱۴۰۲/۷/۲۶
در دولت هاشمی که تحریم نبودیم چرا قیمت ارز 10 برابر و شاخص فلاکت و تورم رکورد زد ؟!
ناشناس۳۲۶۳۸۴۳۱۸:۵۴:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۲۶
بخاطر ویرانی‌های جنگ هشت ساله تحمیلی
ناشناس۳۲۶۳۹۳۲۲۰:۲۲:۳۷ ۱۴۰۲/۷/۲۶
تحلیل آبکی طبق سعودی اینترنشنال -
ناشناس۳۲۶۳۶۲۴۱۵:۲۷:۰۱ ۱۴۰۲/۷/۲۶
اصلا حق با شماست. اصلا شما راست میگی الان که دو سال و نیمه که دولت دست اصولگرایان است. ببینیم دولت مخالفان برجام و مجلس اتش زنندگان برجام چه می کنند. فعلا که دو سال و نیم گذشته و جز گسترش فقر و فلاکت و بدبختی و گرانی افسار گسیخته تنها دست آوردهای دولت مستقر و مجلس فشل بوده است.
ناشناس۳۲۶۳۹۰۲۱۹:۵۶:۴۹ ۱۴۰۲/۷/۲۶
گرانی افسارگسیخته و فقر نتیجه بدهی های انباشته دولت قبل است اگر برجام نبود الان اوضاع کشور و مردم خیلی بهتر بود.
ناشناس۳۲۶۳۶۳۳۱۵:۳۴:۴۶ ۱۴۰۲/۷/۲۶
اینکه باید کد ملی برای شیر خشک نوزاد بدی جلو افتادگی است! اینکه یک قطره بنزین سوپر پیدا نشه جلو افتادگی است! اینکه ملت مانند جنگ زده ها سهمیه روغن و پنیر و تخم مرغ ماهانه بگیرند جلو افتادگی است. شما فرض بفرمایید این افتضاح 2 ساله الان سال 10 اش بود، چی عایدت می شد؟!
ناشناس۳۲۶۳۶۷۶۱۶:۰۱:۵۸ ۱۴۰۲/۷/۲۶
به هموطنان عزیز بگو قاچاق نکنند شیرخشک رو تا کد ملی نوزاد به میان نیاید
ناشناس۳۲۶۳۸۱۹۱۸:۲۲:۴۶ ۱۴۰۲/۷/۲۶
هموطنان عزیز چگونه می‌توانند در حجم گسترده قاچاق شیر خشک کنند؟
ناشناس۳۲۶۳۸۵۶۱۹:۱۰:۰۵ ۱۴۰۲/۷/۲۶
اونی که قاچاق میکنه هموطن ما نیست
ناشناس۳۲۶۳۸۷۰۱۹:۲۶:۳۷ ۱۴۰۲/۷/۲۶
این نتیجه همان 8 سال فرصت سوزی با برجام است.
ناشناس۳۲۶۳۹۰۴۱۹:۵۹:۰۴ ۱۴۰۲/۷/۲۶
از زمان جنگ تحمیلی تا پایان دولت اصلاحات کالاهای اساسی با کوپن توزیع می شدند در دولت نهم و دهم کوپن ها جمع شدند برجامیون خرابکاری کردند دوباره به دوران کالا برگ برگشتیم.
ناشناس۳۲۶۳۴۴۴۱۳:۵۳:۴۶ ۱۴۰۲/۷/۲۶
اگه برجام بداست چرا بیرون نمیاین؟
ناشناس۳۲۶۳۵۰۲۱۴:۲۹:۱۴ ۱۴۰۲/۷/۲۶
مگه کسی هم داخلش مونده؟
ناشناس۳۲۶۳۶۴۲۱۵:۳۸:۱۷ ۱۴۰۲/۷/۲۶
آقای امیر عبدللهیان دائم در خصوص نزدیک بودنش اطلاع رسانی می کنه!
ناشناس۳۲۶۳۵۰۳۱۴:۳۰:۱۳ ۱۴۰۲/۷/۲۶
اتفاقا باید بمانیم تا بهانه به دست غرب ندهیم.
ناشناس۳۲۶۳۵۱۰۱۴:۳۸:۱۲ ۱۴۰۲/۷/۲۶
فک کن ۵ میلیارد دادی یه دوچرخه خریدی . حالا اشتباه کردی به کنار سوار نشدن اش چه مزیتی برات داره؟
ناشناس۳۲۶۳۵۲۳۱۴:۴۲:۵۲ ۱۴۰۲/۷/۲۶
چون اینقدر بد است که حتی بیرون اومدن از اون هم هزینه دارد... دست گل تیم آقای ظریف
ناشناس۳۲۶۳۵۲۴۱۴:۴۲:۵۶ ۱۴۰۲/۷/۲۶
برجام طوری منعقد شده که نه می توانیم در اون بمانیم و نه می توانیم از اون خارج بشویم و به یک بازی دو سرباخت برای ایران تبدیل شده مکانیسم ماشه مانع خروج ایران از برجام است.
ناشناس۳۲۶۳۶۵۵۱۵:۴۶:۰۳ ۱۴۰۲/۷/۲۶
چرا نمی توانیم؟! محدودیت موشکی که نداریم، روزی 3.5 میلیون بشکه نفت هم می فروشیم، منابع ارزی رو هم وارد می کنیم، رشد اقتصادی هم شگفت انگیز است، گشایش های اقتصادی هم در حال شکوفا شدن است، پیشرفت هسته ای هم می کنیم، شانگهای و سایر عضویت هایت هم کشور را از انزوا درآورده، کشور ها هم می خوان از ما پهباد و زیردریایی و کشتی بخرن شما نمی فروشی به همشون. برجام می خوای چیکار، کدام یک از دست آورد های واقعی فوق با حمایت اعضا برجام به دست آمده که اگه بیای بیرون بتوانند جلوی نتایج ملموسش را بگیرند!
ناشناس۳۲۶۳۸۷۳۱۹:۲۸:۳۶ ۱۴۰۲/۷/۲۶
اگر از برجام خارج بشویم مکانیسم ماشه را فعال می کنند و قطعنامه های تعلیق شده بطور خودکار بر می گردد.
ناشناس۳۲۶۳۹۳۵۲۰:۲۴:۳۵ ۱۴۰۲/۷/۲۶
برجام رو بخون پسر جان - ایران ازش بیرون بیاد جریمه میشه - این همش دستاورد دیپلماسی التماسی روحانی و ظریف هست
ناشناس۳۲۶۳۴۶۷۱۴:۰۲:۵۷ ۱۴۰۲/۷/۲۶
روحانی و ظریف باید پاسخگو باشند چرا علیرغم اجرای تمام تعهدات برجامی توسط ایران تحریمهای موشکی و تسلیحاتی لغو نشدند ؟!
ناشناس۳۲۶۳۴۷۱۱۴:۰۴:۵۲ ۱۴۰۲/۷/۲۶
با عدم لغو تحریمهای موشکی باید گفت دستاورد برجام دقیقا هیچ بود .
ناشناس۳۲۶۳۴۷۴۱۴:۰۶:۰۷ ۱۴۰۲/۷/۲۶
رابرت مالی اعتراف کرد که برجام ابزار فشار و تحریم برعلیه ایران است به همین دلیل هم برکنار شد.
ناشناس۳۲۶۳۴۷۸۱۴:۰۶:۳۷ ۱۴۰۲/۷/۲۶
به نظرم اتفاقا باید یک تبریک ویژه به شما و امثال شما گفت که در چند سال اخیر تمام توانتونو به کار بسته بودید که مبادا گشایشی بشه که به پای دولت قبلی نوشته بشه. وگرنه شما که از اولشم گفته بودید تحریم کاغذ پاره هست.
ناشناس۳۲۶۳۵۱۵۱۴:۴۰:۴۷ ۱۴۰۲/۷/۲۶
دولت قبل بدون برجام هیچ برنامه ای برای اداره کشور نداشت به همین دلیل با خروج ترامپ از برجام صادرات نفت ایران صفر شد و اقتصاد مملکت ته دره رفت.
ناشناس۳۲۶۳۹۵۸۲۱:۰۴:۲۸ ۱۴۰۲/۷/۲۶
الان باصادرات نفت اوضاع معیشت مردم بهترشده یا بدتر؟
ناشناس۳۲۶۳۵۲۶۱۴:۴۳:۵۰ ۱۴۰۲/۷/۲۶
برجامیون برای نابودی ایران برنامه داشتند.
ناشناس۳۲۶۳۵۳۲۱۴:۴۶:۴۰ ۱۴۰۲/۷/۲۶
هیچکس نگفت تحریمها کاغذ پاره است ! گفته شد که قطعنامه ها کاغذ پاره هستن و هیچ نقشی در تحریمها ندارند و این گفته درست بود زیرا بعد از برجام که قطعنامه ها تعلیق شدند تحریمها بیش از دو برابر و قیمت ارز 10 برابر شد.
ناشناس۳۲۶۳۴۷۹۱۴:۰۸:۰۷ ۱۴۰۲/۷/۲۶
برجام خسارت محض بود زیرا نه تنها سبب لغو تحریمها نشد بلکه سبب تشدید تحریمها و فشار حداکثری دشمن و زیاده خواهی اونها برای برجام های نظامی و موشکی و منطقه ای شد.
ناشناس۳۲۶۳۴۸۳۱۴:۰۹:۳۰ ۱۴۰۲/۷/۲۶
دولت اصلاحات روحانی از رای گرفتن مردم تا 8 سال دولتشان سراسر فریب و دروغ به مردم بود این تمام واقعیت توافق ذلت بار برجام است .
ناشناس۳۲۶۳۴۸۶۱۴:۱۰:۵۹ ۱۴۰۲/۷/۲۶
برجام قصه ای برای سرگرم کردن مردم ایران بود در سالهای 93 تا 95 که مردم سرگرم مذاکرات هسته ای بودند برجامیون فرش های گران قیمت و نفیس مجموعه سعداباد را به سرقت بردند.
ناشناس۳۲۶۳۴۸۹۱۴:۱۱:۵۶ ۱۴۰۲/۷/۲۶
درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به مذاکره و تعامل با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.
ناشناس۳۲۶۳۶۵۰۱۵:۴۳:۵۰ ۱۴۰۲/۷/۲۶
راهکار شما چیست با دنیا بجنگیم.
ناشناس۳۲۶۳۸۷۴۱۹:۳۰:۰۷ ۱۴۰۲/۷/۲۶
راهکار خنثی سازی و بی اثر کردن تحریمهاست که دولت سیزدهم به خوبی انجام داده است.
ناشناس۳۲۶۳۹۰۵۲۰:۰۰:۲۸ ۱۴۰۲/۷/۲۶
جایگزین عدم مذاکره جنگ نیست.
ناشناس۳۲۶۳۵۰۹۱۴:۳۶:۵۵ ۱۴۰۲/۷/۲۶
اینکه در مناسبات قدرت و امنیت با عده ای تعارض باشه اما در مناسبات اقتصادی توافق کاغذی با هزینه فنی باشه از اصل اشتباه است و از ابتدا ضمانت اجرایی نداشت و اصلا مهم نیست قابل اجرا باشد یا نباشد. اقتصاد و تکنولوژی پاشنه آشیل کشور ماست و اگر حل نشه مشکلات افزایش می یابد.
ناشناس۳۲۶۳۵۵۵۱۴:۵۶:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۲۶
محدودیتهای شورای امنیت برداشته می شوند همه کشورهای دنیا می توانند در این زمینه با ایران مراودات مشروع داشته باشند. تفاوت این است که اتحادیه اروپا و آمریکا همچنان محدودیتهای یکجانبه خود را اعمال می کنند ولی دیگر الزامی برای جامعه بین المللی وجود ندارد. برجام لاشه آن نیز برای ایران منافع امنیتی دارد. برای همین هم است که از آن خارج نمی شویم. تا دو سال دیگر هم خود قطعنامه 2231 غروب خواهد کرد و ایران به طور کامل از شر قطعنامه های شورای امنیت خلاص خواهد شد و بعید است که دیگر در شورای امنیت علیه ایران اجماعی ایجاد شود. سینه خیز هم شده باید برجام را تا دو سال دیگر حفظ کنیم و تا انتها برویم. برجام همچنان برای ایران منفعت دارد مهمترین آن خروج از ذیل فصل هفتم شورای امنیت است. گور پدر آمریکا و اروپا که با ما در زمینه موشک همکاری می کنند یا خیر
ناشناس۳۲۶۳۸۷۹۱۹:۳۳:۳۲ ۱۴۰۲/۷/۲۶
برجام هیچ نفعی نداشته و ندارد قطعنامه 2231 که پیوست برجام است و قطعنامه های قبلی در اون تجمیع شده اند تحت فصل هفت شورای امنیت است.
سینا۳۲۶۳۵۷۰۱۵:۰۲:۵۷ ۱۴۰۲/۷/۲۶
صداقت و انصاف داشته باشید بالاخره تحریم های شورای امنیت و سازمان ملل رفع شد یا نشد؟ بالاخره سیاست حاکمیت این هست که همین برجام را تا آخرین لحظه ممکن حفظ کند یا نه؟
ناشناس۳۲۶۳۸۷۸۱۹:۳۱:۵۲ ۱۴۰۲/۷/۲۶
با برجام نه تنها هیچ تحریمی رفع نشد بلکه تحریمها بیشتر شد.
ناشناس۳۲۶۳۵۷۵۱۵:۰۴:۳۴ ۱۴۰۲/۷/۲۶
شماها را هم داریم میبینیم وعده نصف کردن و سپس تک رقمی کردن تورم در دو سال اول با تورم ۴۰ درصدی آماری و ۸۰ درصدی واقعی چه نسبتی داره؟ واردات خودرو ارزان یک میلیارد و هشتصد میلیونی! حل شدن سه روزه مشکل بورس! چهار میلیون مسکن! اگه برجام بد بود راه حل شما چیه؟
ناشناس۳۲۶۳۸۸۱۱۹:۳۵:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۲۶
برجام اگر خوب بود چرا تحریمها بیش از دو برابر و قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو و غیره بیش از 10 برابر شد ؟!
ناشناس۳۲۶۳۹۰۷۲۰:۰۳:۳۶ ۱۴۰۲/۷/۲۶
به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
ناشناس۳۲۶۳۵۹۴۱۵:۱۳:۰۶ ۱۴۰۲/۷/۲۶
هر توافقی با آمریکا نوعی تسلیم هست چون آمریکا هرگز خود را متعهد به قرارداد نمیداند و شما هستید که باید به تعهدات عمل کنید اما آمریکا چنان قدرت اقتصادی و نظامی بزرگی هست که چین هم به تحریمهای آمریکا تن می دهد حالا شما مخالفان برجام و احتمالا هر توافق دیگری بفرمایید چاره چیست آیا باید کره شمالی دیگری بشویم؟ غزه پیش روی ماست آمریکا میگوید همه دنیا بداند ما کنار اسراییل هستیم چین و روسیه چه می کنند هیچ فقط مواضع قبلی خود را تکرار می کنند
اصغر آقا !۳۲۶۳۶۱۴۱۵:۱۸:۲۱ ۱۴۰۲/۷/۲۶
به نظرم بايد مي ديديم كه اگر برجام اجرا مي شد ،چه طور مي شد و از آن طرف هم البته ديديم كه برجام هم كه اجرا نشد اين طور شد ! ... چندان افتاده است كه دانيم ! برادر ! ماكه علم غيب نداريم ،ما چه مي دانيم كه اگر برجام اجرا مي شد وضعيت به چه صورت در مي آمد ! ... فقط و فقط مي دانيم كه چون اجرا نشده وضعيت همين هست كه هست ، ... پس بهتره كه چند سال هم برجام اجرا كنيم تا ببينيم در آن صورت اوضاع چه خواهد شد و بتوانيم قضاوت درست و صحيح داشته باشيم كه اجراي برجام درست است يا خير ؟
مش اصغر !۳۲۶۳۶۱۸۱۵:۲۱:۰۲ ۱۴۰۲/۷/۲۶
بازنشستگان و خيلي از حقوق بگيران در خيابان داد مي زنند كه ما گرسنه ايم ، سفره مان خاليه ، شما فكر رفع تحريم موشكي و پهبادي هستين ؟
ناشناس۳۲۶۳۶۲۵۱۵:۲۷:۲۶ ۱۴۰۲/۷/۲۶
اونهایی هم که از قدرت رو به افول آمریکا میگن و اصرار دارن که بگن که آمریکا عددی نیست، بیان بگن که چرا تا آمریکا رفت بیرون، همه چیز هوا شد؟
ناشناس۳۲۶۳۶۴۸۱۵:۴۱:۳۸ ۱۴۰۲/۷/۲۶
راه حل شما چیست؟ نفت را بدون هماهنگی نمی توانید بفروشید، اگر بفروشید نمی توانید پول آن را دریافت کنید، صادرات ما محدود به چین و عراق شده است. انتقاد می کنید راه حل هم بدهید.
کاوه۳۲۶۳۹۴۸۲۰:۵۱:۵۹ ۱۴۰۲/۷/۲۶
غربی ها بدنبال منافع خودشان هستند و چون آمریکا از برجام خارج شده آنها هم بند دوم را مبنی بر برداشتن تحریمهای موشکی اجرا نمی کنند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین