۳ نکته در باره جنجال حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه

گروه جهان الف،   4020724139 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

«بایستی توجه داشت که سناریوی حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، برخلاف ظاهر ماجرا، سناریوی مطلوب صهیونیست ها نیست. دلیل اصلی این موضوع نیز این است که مقاومت فلسطین سال‌هاست خود را آماده حمله زمینی رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه کرده و می تواند ضربات سنگینی را به این رژیم در این رابطه وارد کند.»

۳ نکته در باره جنجال حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه

به گزارش الف؛ در روزهای اخیر و در پی اوج گیری تنش و درگیری ها میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و رژیم اشغالگر قدس، تحلیل و تفسیرهای مختلفی در مورد قریب الوقوع بودنِ حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه مطرح می شود. صهیونیست ها در مدت اخیر، جریان آب، گاز، برق و همچنین هرگونه واردات مواد غذایی به نوار غزه را قطع کرده اند و حملات هوایی سنگین و گسترده ای را نیز به منطقه مذکور، ترتیب داده و سازماندهی کرده اند. 

مقام های ارشد این رژیم نظیر بنیامین نتانیاهو(نخست وزیر) و یوآف گالانت(وزیر جنگ صهیونیست ها) نیز به کرات از اراده جدی اسرائیل جهت آنچه نابودسازی کامل حماس و جریان مقاومت فلسطین در نتیجه حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه می خوانند، خبر داده اند. با این حال، اگر از ژست های غلوگونه صهیونیست ها بگذریم، بایستی توجه داشته باشیم که حمله زمینی ارتش رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه، با چالش های عدیده ای رو به رو است که به طور خاص توجه به 3 نکته در این رابطه از اهمیت فراوانی برخوردار است. 

اولا، بایستی توجه داشت که سناریوی حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، سناریوی مطلوب نَه صهیونیست‌ها، بلکه جریان مقامت اسلامی فلسطین است. دلیل اصلی این موضوع نیز این است که مقاومت فلسطین سال هاست که خود را آماده حمله زمینی اشغالگران صهیونیست به نوار غزه می کند و در عین حال، زیرساخت‌های قابل توجهی را به ویژه در قالب تونل های زیرزمینی خود طراحی کرده که عملا بخش های مختلف نوار غزه را به یکدیگر متصل می سازند و در صورت حمله صهیونیست ها، می توانند امکانات قابل توجهی را جهت وارد کردن ضربات جدی به اشغالگران صهیونیست فراهم سازند. 

از این رو، اجرایی کردن عملیات حمله زمینی به نوار غزه، یک سناریوی خونین برای رژیم صهیونیستی است که می تواند حامل هزینه های سیاسی و امنیتی فراوانی برای این رژیم باشد. در این راستا باید توجه داشت که نوار غزه منطقه ای است که صهیونیست ها مجبورند در آن، متر به متر و خانه به خانه با رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین بجنگند. معادله ای که خود حامل چالش هایی جدی برای صهیونیست ها است. 

جدای از این ها باید توجه داشته باشیم که حمله زمینی ارتش اسرائیل به نوار غزه، خط قرمز جدی محور مقاومت در منطقه نیز است که همین مساله خود می تواند هزینه های سنگینی را به اشغالگران صهیونیست تحمیل کند. 

دوم اینکه حتی اگر بپذیریم که مثلا رژیم صهیونیستی کنترل شمال نوار غزه را در قالب یک کارزار نظامی به دست گیرد(این رژیم در مدت اخیر اقدامات تبلیغاتی زیادی را جهت محقق کردن این هدف در دستورکار قرار داده است)، بایستی توجه داشت که عملا هیچ برنامه ای حتی در بازه زمانی کوتاه مدت و میان مدت، در قالب معادله راهبردی مقابله با جریان مقاومت فسلطین روی میز ندارد. به بیان ساده تر، اینطور نیست که صهیونیست‌ها بتوانند به راحتی و در قالب یک حمله ضربتی، کل نوار غزه را به نفع خود پاکسازی کنند. زیرا تمامی 2.3 میلیون نفر از اهالی این منطقه حامی مقاومت و مخالف با اشغالگری صهیونیست ها هستند. 

البته که همین جمعیت، بر اساس آنچه بسیاری از محافل اطلاعاتی غربی و البته نهادهای اطلاعاتی صهیونیست‌ها گفته اند، امکانات و ظرفیت های قابل توجهی را در اختیار جریان مقاومت اسلامی فلسطین قرار می دهد تا خود را از حیث نیروی انسانی تقویت و احیا کند. معادله ای که عملا گزاره تسلط کامل صهیونیست ها به نوار غزه را به یک امر بعید تبدیل می کند. 

و در نهایت سوم اینکه کارزار نظامی گسترده صهیونیست ها علیه نوار غزه در قالب یک حمله زمینی، می تواند تلفات جانی قابل توجهی را به مردم غیرنظامی نوار غزه نیز تحمیل کند که این مساله بدون تردید سطح فشارهای بین المللی علیه رژیم اشغالگر قدس را به نحو قابل توجهی افزایش خواهد داد. 

مساله ای که با توجه به وضعیت بی‌ثبات امنیتی در عمق اراضی اشغالی و تقویت هسته ای بحران زای امنیتی علیه این رژیم در مناطق پیرامونی آن، می تواند سطح بحران ها برای رژیم اشغالگر قدس را به نحو قابل توجهی افزایش دهد و عملا کنترل شرایط را از دست آن خارج سازد و خود زمینه سازِ سناریوهای به مراتب خطرناک تر برای صهیونیست ها شود. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۶۱۸۴۵۰۸:۰۰:۱۳ ۱۴۰۲/۷/۲۵
یک خبر حوب و یک خبر بد برای پوتینی های خاورمبانه. خبر خوب برای پوتینی ها اینکه با اتشی که در خاورمیانه روشن شد ارباب پوتین در اگراین ممکن است زمان بیشتری دوام بیاره ولی خبر بد اینکه اگر انطور که پوتین و نتانیاهو میخواهند دامنه جنگ از غزه به سایر نقاط خاورمیانه گسترش یابد و پوتین و نتانیاهو موفق شوند امریکا را درگیر ‌می کنند.
ناشناس۳۲۶۱۸۸۸۰۹:۰۹:۳۱ ۱۴۰۲/۷/۲۵
خبر بد برای غرب گداها طرح آتش بس و الزام آور در شورای امنیت که روسیه درخواست آن داده توسط غرب وتو شد و اگر جنگ ادامه پیدا کند اسرائیل فقط دیدنی خواهد شد با حمله همه جانبه مقاومت
ناشناس۳۲۶۱۹۱۸۰۹:۴۳:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۲۵
منتظریم ببینیم. هفته های آینده قدرت مقاومت در برابر اسرائیل و آمریکا و انگلیس مشخص خواهد شد
ناشناس۳۲۶۱۹۵۲۱۰:۱۵:۰۱ ۱۴۰۲/۷/۲۵
ببینیم و تعریف کنیم. تا الان ما که جز حرف چیز دیگه ای ندیدیم
عرب۳۲۶۲۱۵۷۱۳:۰۱:۰۷ ۱۴۰۲/۷/۲۵
اقای عبد الفتاح السیسی شرط کرد اجازه خروج آمریکایی و غربی ها مقیم غزه فقط در صورت اجازه ورود کمک های دارویی و غذایی به غزه است .
ناشناس۳۲۶۲۳۳۹۱۵:۲۷:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۲۵
خیر، هم مصر و هم اردن خواهان تضمین هستند که پناهندگان سمت کشورهایشان روان نشوند! این جنگ چه امروز چه دو هفته دگر تمام شود چند صد هزار آواره دارد! اردن همین الان هم میزبان بزرگترین جمعیت فلسطینی در جهان است، 26 درصد فلسطینی ها در اردن هستند و 24 درصد در کرانه باختری! معنیش این است که آوارگان به سمت خانواده ها و آشنایانشان روانه خواهند شد و هم اردن و هم مصر از اسرائیل تضمین می خواهند که در صورت بازشدن گذرگاه رفح چه امروز چه پس از پایان جنگ اجازه سرازیرشدن آوارگان را ندهد. اسرائیل هم نمی خواهد مسئولیت شلیک به سمت آوارگان را بپذیرد.
ناشناس۳۲۶۲۳۶۰۱۵:۵۶:۱۴ ۱۴۰۲/۷/۲۵
عجب ..
ناشناس۳۲۶۱۸۵۰۰۸:۰۵:۲۸ ۱۴۰۲/۷/۲۵
دیشب آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفت طی ساعات آینده اتفاقات مهمی در جبه غزه میفته. الان 12 ساعت گذشته پس اون اتفاقات مهم چی شد؟
ناشناس۳۲۶۱۹۱۳۰۹:۳۸:۳۸ ۱۴۰۲/۷/۲۵
اولین نتیجه توافق آمریکا و اسرائیل برای ورود بشر دوستانه
ناشناس۳۲۶۱۹۹۷۱۱:۰۹:۱۳ ۱۴۰۲/۷/۲۵
اون که خواست بایدن از سه روز قبل بود
ناشناس۳۲۶۲۱۱۶۱۲:۴۵:۰۴ ۱۴۰۲/۷/۲۵
هشدارهای متعدد ایران و اعلام زمان ساعت صفر
ناشناس۳۲۶۱۹۵۶۱۰:۱۸:۳۴ ۱۴۰۲/۷/۲۵
خدا کنه اینهم مثل برجام نباشه که ایشون سه سال هر روز پنچ مرتبه میگفتن درآستانه یک توافق خوب و پایدار هستیم بهمین زودی ها.
ناشناس۳۲۶۲۱۵۵۱۳:۰۰:۱۴ ۱۴۰۲/۷/۲۵
من مصاحبه رو دیدم همچین حرفی نزد!
ناشناس۳۲۶۱۸۵۱۰۸:۰۶:۰۰ ۱۴۰۲/۷/۲۵
می بینید که پوتین چه روحیه ای از دست پخت خود برای ملتهای خاورمیانه گرفته. تقریبا از صحنه جهانی محو شده بود ولی حالا داره گرو کشی می کنه و به غربیها و لابی اسراییل میگه اگر می خواهید بیشتر در جنگ وخون درگیر نشید باید به من در اکراین و همه دنیا امتیاز بدهید. همین بود که می گفت غیر ممکن هست ما در اکراین شکست بخوریم. اگر ما هزینه بدهیم غرب هم باید در خاورمیانه هزینه بدهد.
ناشناس۳۲۶۱۸۷۹۰۹:۰۱:۳۴ ۱۴۰۲/۷/۲۵
اسرائیل اخطارها را جدی بگیرد و دست از خشونت بردارد. صبر و شکیبایی جبه مقاومت نامحدود نیست.
ناشناس۳۲۶۱۹۲۷۰۹:۴۵:۳۸ ۱۴۰۲/۷/۲۵
خب بزودی مشخص میشه
ناشناس۳۲۶۱۹۵۳۱۰:۱۵:۱۴ ۱۴۰۲/۷/۲۵
این صبر و شکیبایی را تا کی می خواهید به خرج دهید. آیا الان که طوفان اقصی با آن عظمت که ازش یاد می کنید، ضربه کاری را زده، شما هم وارد عمل شوید کار را یکسره کنید.
ناشناس۳۲۶۲۱۶۲۱۳:۰۵:۲۴ ۱۴۰۲/۷/۲۵
هنر مقاومت مثل هنر قالی‌بافیه، صبورانه گره به گره می‌زنه تا نقشه نهایی کامل بشه!
ناشناس۳۲۶۱۹۶۳۱۰:۲۱:۰۸ ۱۴۰۲/۷/۲۵
فک کنم اخطار کارساز نیست. چون اگه بود دیگه باید بعد از ده روز عمل میکرد
ناشناس۳۲۶۱۸۸۱۰۹:۰۳:۲۵ ۱۴۰۲/۷/۲۵
مطمئن باشید صد درصد حمله زمینی میکنه و آبم از آب تکون نخواهد خورد.
ناشناس۳۲۶۱۹۱۱۰۹:۳۷:۱۱ ۱۴۰۲/۷/۲۵
اولا جرات ندارند و قبلا هم تجربه کردن و خیلی از نیروهایش را از دست داد دوم هم اگر تکرار کنند باز همان نتایج دارد و تلفات بیشتری و یک اما دارد نیروها در منطقه علیه اسرائیل فعال خواهند شد
ناشناس۳۲۶۱۹۰۸۰۹:۲۹:۵۲ ۱۴۰۲/۷/۲۵
تفسیر غلطی بود، اسرائیل چاره ایی جز حمله زمینی ندارد. چون هیمنه اش از بین رفته و اگر حمله نکند نابود می شود.
منصور۳۲۶۱۹۳۱۰۹:۴۹:۳۸ ۱۴۰۲/۷/۲۵
در سال 2005 که اسرائیل از غزه بیرون رفت غزه رو به حکومت فتح واگذار کرد ولی حماس به قدرت رسید. اسرائیل تصمیم داره بعد از نابودی حماس غزه رو پس از یه مدتی دوباره واگذار کنه به حکومت محمود عباس که با اسرائیل سازش کرده. به خاطر همینه که الان حکومت کرانه باختری هیچ حمایت عملی از حماس نمیکنه.
ناشناس۳۲۶۲۰۰۱۱۱:۱۱:۵۳ ۱۴۰۲/۷/۲۵
همچنین تمام کشور های عربی هم حمایت نمی کنن
ناشناس۳۲۶۲۱۶۰۱۳:۰۳:۳۶ ۱۴۰۲/۷/۲۵
ببخشید، لبنان، سوریه، عراق، الجزایر، قطر، تونس، کشور عربی نیستن!؟
ناشناس۳۲۶۲۳۷۵۱۶:۲۵:۰۴ ۱۴۰۲/۷/۲۵
مواردی که نام بردید فقط یک قطر محتاج کمک نیست،
ناشناس۳۲۶۲۱۲۰۱۲:۴۷:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۲۵
حکومت تشکیلات حود گردان عملا زیر سایه غرب هست ولی مسلح شدن مردم کرانه باختری علیه اسرائیل پدیدار شده
ناشناس۳۲۶۱۹۴۶۱۰:۱۲:۰۸ ۱۴۰۲/۷/۲۵
الکی رسانه های معاند جنجال درست می کنند.
حسین۳۲۶۲۰۱۶۱۱:۲۷:۰۱ ۱۴۰۲/۷/۲۵
خدا یا تا کی صبر میکنی فقط دلم نابودی این اسرائیل خواستم
ناشناس۳۲۶۲۰۲۹۱۱:۴۰:۳۰ ۱۴۰۲/۷/۲۵
نکات خوبی بود، گفتار درمانی از نون شب واجب تر است.
ناشناس۳۲۶۲۰۳۹۱۱:۵۱:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۲۵
اگه اسرائیل حمله زمینی کنه یک شکست تمام عیار است و لی چون نمیتونه می‌ترسه
قاسم۳۲۶۲۰۴۷۱۱:۵۵:۴۵ ۱۴۰۲/۷/۲۵
اسراییل کشوری نیست به تنهایی بخواد قدعلم بکنه ،امریکا پشتوانه اونه اونهم از طریق دریا.
ناشناس۳۲۶۲۰۶۹۱۲:۰۷:۰۵ ۱۴۰۲/۷/۲۵
اگر حمله زمینی بکند اسراییل خیلی زود از پا در میاید ان شاالله به یاری الله
ناشناس۳۲۶۲۱۹۵۱۳:۳۳:۴۹ ۱۴۰۲/۷/۲۵
ازعجایب روزگارمردم مظلوم غزه دارند قتل عام می شوند مسلمانان‌ تماشاگر فقط حرف می زنند
ناشناس۳۲۶۲۲۰۱۱۳:۳۵:۵۳ ۱۴۰۲/۷/۲۵
مرگ بر اسراییل کودک کش
ناشناس۳۲۶۲۲۰۳۱۳:۳۷:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۲۵
امام خمینی ره: اسرائیل غده سرطانی است وباید ازبین برود
مصطفی۳۲۶۲۳۳۸۱۵:۲۷:۰۷ ۱۴۰۲/۷/۲۵
صهیونستان بزرگتره یا سوریه. داعش بیشتر سوریه را اشغال کرد محور مقاومت متشکل از چند کشور داعش را به فرماندهی حاج قاسم جمع کرد همین اتفاق هم در اسراییل انجام میشود به فرماندهی عزیزی دیگر. انشاالله
ناشناس۳۲۶۲۳۸۰۱۶:۳۰:۵۵ ۱۴۰۲/۷/۲۵
برخلاف این تحلیل حمله زمینی اسرائیل حتمی بنظر میرسه چون گزینه دیگری ندارن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین